rütüş nasıl yapılır
7 Cevap13615 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


755 Mesaj
1 Mayıs 2008; 13:50:06 

arabadaki ufak çizikller için
rütüş,
nasıl yapılır ne boya kullanılır
detaylar nedir
çizikler nasıl kapatılır

boya korumadan önce mi sonramı yapılır ?



_____________________________



10217 Mesaj
1 Mayıs 2008; 13:53:09 

güzelce yıkandıktan sonra boya korumaya verilir araç
sen dersin buadaki derin çizikler düzelsin
3saat sonra gidip alırsın hepsi düzelmiş olur
ama öncemi yapılır sonramı çizikler giderilir hiç bilgim yok :)
sanırım öncesinde pasta cila gibi birşey yapıyorlar o sırada ufak çizikler otomatik yok oluyor
derinlerdede sanırım biraz boya sürebiliyorlar üzerine pasta cila gibi yapabiliyorlar


_____________________________



755 Mesaj
2 Mayıs 2008; 16:57:23 

rütüş boyasına sertleştirci koymadım bişi olurmu?


_____________________________



10217 Mesaj
2 Mayıs 2008; 21:47:46 


quote:

Orjinalden alıntı: skyclad

rütüş boyasına sertleştirci koymadım bişi olurmu?


Hiç bir bilgim yok
o tarz işleri aracın boya koruma işlemleri sırasında yaptırıyoruz yada servise bakıma gittiği sırada gerekli yerleri gösteriyoruz
adamlar nasıl yapıyor hiç bilgim yok açıkçası


_____________________________



2347 Mesaj
2 Mayıs 2008; 22:24:18 

aracın normal boyasından al ince resim fırçası ile sür işte ben öyle yaptım oldu ama çok belli oluyor


_____________________________



 
5623 Mesaj
3 Mayıs 2008; 16:31:12 

Çiziğn ve boyanın durumuna göre boya korumadan önce de yapılabilir, sonra da

Ben nasıl yaptığımı anlatayım
Önce aracın aynı boyasından 100 gr kadar yaptırıyorsunuz 10 ytl civarına

Sonrasında iki yöntem var

1. Çizik en ince fırça ile boya taşırılmayacak şekilde çok dikkatlice boyanır. Taşan yer kötü durur. Bunu boya korumadan sonra tavsiye ederim. Eğer çizik derin ise kuruyunca tekrar taşırmadan uygulayabilirsiniz.

2. Eğer biraz tecrübeli iseniz. Önce çizik ince fırça ile boyanır, kurununca tekrar boyanır ve bu birkaç defa tekrarlanır, Ki kapatılan çizik boya tabakasından komple çıkıntı olana kadar. Sonra 1 hafta kadar böyle gezilir. Boya iyice kurur ve sertleşir. Çelik alınır ve boyanın fazlalığı dikkatlice kazınır. En ince su zımparası uygulanır ve yüzey düzeltilir, (zımpara kısmı en dikkatli olunması gereken kısım, daha önce hurda bir kaporta parçası bulup deneyin, tecrübe edinin, yoksa boyayı mahvedersiniz, koyu renkli metalik araçlar için kesinlikle tavsiye etmem, ben kendi beyaz aracımda boyayı inceltmeyi göze alarak rahatlıkla uyguladım), sonrasında sadece o bölgeye kalın pasta, çevresine parçanın geneline çok ince pasta veya sadece cila uygulanır. Sonrasında da boya koruma. Ve çizik tamamen kapanmış olur. Eğer opak bir boya ise dikkatlice bakılmadığı zaman belli olmaz. Elinizi üzerinde gezdirdiğinizde elinize ne bir çıkıntı ne de bir girinti gelir. Pasa karşı korunmuş olacağı gibi görsel olarak da gözü rahatsız etmez.

Benim diğer bir tavsiyem rötüş yaparken yere oturun veya tabureye oturun. Ben çömelerek başarılı olamadım, elim titriyor. Rahat rahat oturun, öyle yapın.

Kolay gelsin..


_____________________________



 
790 Mesaj
3 Mayıs 2008; 21:24:27 

bkz. RÖTUŞ


_____________________________

olric


755 Mesaj
5 Mayıs 2008; 13:33:19 

saol hocam uyguladım bakalım nasıl olacak
biraz rengi tutmadı gibi ama okadarda önemli değil
quote:

Orjinalden alıntı: bal974

Çiziğn ve boyanın durumuna göre boya korumadan önce de yapılabilir, sonra da

Ben nasıl yaptığımı anlatayım
Önce aracın aynı boyasından 100 gr kadar yaptırıyorsunuz 10 ytl civarına

Sonrasında iki yöntem var

1. Çizik en ince fırça ile boya taşırılmayacak şekilde çok dikkatlice boyanır. Taşan yer kötü durur. Bunu boya korumadan sonra tavsiye ederim. Eğer çizik derin ise kuruyunca tekrar taşırmadan uygulayabilirsiniz.

2. Eğer biraz tecrübeli iseniz. Önce çizik ince fırça ile boyanır, kurununca tekrar boyanır ve bu birkaç defa tekrarlanır, Ki kapatılan çizik boya tabakasından komple çıkıntı olana kadar. Sonra 1 hafta kadar böyle gezilir. Boya iyice kurur ve sertleşir. Çelik alınır ve boyanın fazlalığı dikkatlice kazınır. En ince su zımparası uygulanır ve yüzey düzeltilir, (zımpara kısmı en dikkatli olunması gereken kısım, daha önce hurda bir kaporta parçası bulup deneyin, tecrübe edinin, yoksa boyayı mahvedersiniz, koyu renkli metalik araçlar için kesinlikle tavsiye etmem, ben kendi beyaz aracımda boyayı inceltmeyi göze alarak rahatlıkla uyguladım), sonrasında sadece o bölgeye kalın pasta, çevresine parçanın geneline çok ince pasta veya sadece cila uygulanır. Sonrasında da boya koruma. Ve çizik tamamen kapanmış olur. Eğer opak bir boya ise dikkatlice bakılmadığı zaman belli olmaz. Elinizi üzerinde gezdirdiğinizde elinize ne bir çıkıntı ne de bir girinti gelir. Pasa karşı korunmuş olacağı gibi görsel olarak da gözü rahatsız etmez.

Benim diğer bir tavsiyem rötüş yaparken yere oturun veya tabureye oturun. Ben çömelerek başarılı olamadım, elim titriyor. Rahat rahat oturun, öyle yapın.

Kolay gelsin..



_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Genel » rütüş nasıl yapılır
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.469