Şimdi Ara

uzman biri bana gaz kelebeğini anlatırmı? (bozulursa ne olur?)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
67.625
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • nedir bu gaz kelebeği
    nasıl çalışır
    nasıl bozulur
    bozulduğunu nasıl anlarız. araç nasıl tepki verir.???
    nasıl kullanılmalı
    içinde ne var ?
    yardım edin yahu çldıracam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skyclad -- 28 Nisan 2008; 9:53:46 >



  • çıldırmana gerek yok.benim aracım volkswagen ve bu gruba ait araçlarda klasik bi sorun.kötü yakıt yada tozlu ortamlarda kullanımdan dolayı bu kelebek kirleniyor ve genellikle rolanti esnasında yada seyir halinde motorun devri değişebiliyor.servise gidip adaptasyona para bayılmaktan kurtulmak istiyorsan kelebeği temizleyen spreylerden alıp bu sorunu kendinde çözebilirsin.tabi aracını daha önce kendini usta zanneden birine götürüp kelebeği elletmediysen.
  • hava emen ve emdigi havanin miktarini ayarliyan bi alet.
    VW lerde her 20bin km de filan temizletmek gerekir.
    serviste 30 40 liraya temizler kalibrasyon yaparlar.
    sanayide 10 liraya temizler ama kalibrasyon yapmazlar.
    kalibrasyonsuz onu temizlemenin bi anlami yok cunki arac ordan tuketim degerlerini ayarliyor.
    kirliye gore kendini ayarliyor , artik ayarliyamaz duruma gelince lambayi yakiyor. bunu kalibrasyon ile resetlemeniz gerekiyor.

    hava filtresinin altinda beyaz aliminyum gorunumlu kapak-vana seklinde bir alettir.

    air-intake cleaner diye markali spreyler kullanilmali.
    aman tiner-alkol kullandirtma kendini bilmez ustalara...
  • karbüratör temizleyicisi yada wd 40 iş görürmü?
  • birde balata spreyi önerdiler iş görürmü? sanırım temizlikte onu kullandılar.
  • hocam hassas bi alet ve bozulan ornekleri vardi forumda , tiner ile filan denemisler bozulmus yenisini almak zorunda kaldilar bi ton paraya.
    ben olsam balata spreyi kullanip risk almazdim.
    karburator temizleyici kimyasal var ustad bu ise ozel.
    servis bunu kullaniyor ve pahali olmasinin sebebi bu demislerdi.
    benimkini temizlerken nerdeyse koca bir kutuyu bosalttiklarini gordum.
    inceledim uzerinde air intake cleaner yaziyordu ama markasini hatirlamiyorum.
    servisteki wurth degildi ama wurth'un var sanirim boyle bir kimyasali.
    selamlar


    quote:

    Orjinalden alıntı: skyclad


    birde balata spreyi önerdiler iş görürmü? sanırım temizlikte onu kullandılar.

  • hocam saol
    bu arada otmobil uzmanlarından ses yok.
    quote:

    Orjinalden alıntı: 26_bbz_26

    hocam hassas bi alet ve bozulan ornekleri vardi forumda , tiner ile filan denemisler bozulmus yenisini almak zorunda kaldilar bi ton paraya.
    ben olsam balata spreyi kullanip risk almazdim.
    karburator temizleyici kimyasal var ustad bu ise ozel.
    servis bunu kullaniyor ve pahali olmasinin sebebi bu demislerdi.
    benimkini temizlerken nerdeyse koca bir kutuyu bosalttiklarini gordum.
    inceledim uzerinde air intake cleaner yaziyordu ama markasini hatirlamiyorum.
    servisteki wurth degildi ama wurth'un var sanirim boyle bir kimyasali.
    selamlar


    quote:

    Orjinalden alıntı: skyclad


    birde balata spreyi önerdiler iş görürmü? sanırım temizlikte onu kullandılar.







  • @skyclad;

     uzman biri bana gaz kelebeğini anlatırmı? (bozulursa ne olur?)


    görünen şemada gaz kelebeğini işaretledim..

    gaz kelebeği kendi ekseni etrafında dönme hareketi yaparak çalışan bir eleman..görünen konumda girişi tamamen kapatmış bulunmakta..
    bu kelebek yatay düzleme dik duruma geldiğinde ise giriş tamamiyle açılacaktır..
    bir motorun düzenli çalışabilmesi hava/yakıt oranının düzgünlüğüne bağlıdır..
    eğer motora gönderilen karışımdaki yakıt oranı azalırsa motor zayıf ve verimsiz çalışacaktır..ve bu zayıf,verimsiz çalışma bir süre sonra m[simage]otorda hasara neden olur..
    Eğer yakıt hava karışımında yakıt çok fazla olursa çok fazla atık gaz meydana gelir ve motor boğulabilir ve verimsiz yanma sonucunda yine hasara neden olabilir..
    Dolayısıyla hava yakıt karışımının düzgün olarak sağlanmasında gaz kelebeğinin etkisi çok büyüktür..
    Gaz kelebeğinin hemen üst konumunda bir daralma görülüyor..Şemada en üst konumdan hava girer..
    Giren hava yolu takip ederek motordaki emiş vasıtasıyla içeri çekilir..
    İşte buradaki emişin yani vakum olayının sağlanmasında en büyük etken buradaki kesit daralmasıdır..
    Kesit daraldığında hava akışkanının hızı artmakta ve basıncı düşmektedir..
    Bu kısma ventüri de denilir..[/simage]
    Gaz kelebeğinin hemen sağ tarafında enjektör bulunmaktadır..
    Yukarıdan gelen hava miktarının hızının arttırılıp basıncının azaltılmasıyla karbüratörlü araçlarda enjektör olarak bahsettiiğim noktadan (ki karbüratörlü araçlarda burada enjektör yoktur)yakıtın kolayca boğaza girmesi sağlanır..
    Enjektörlü araçlarda ise zaten enjektör kendi püskürtme görevini yapmaktadır
    gaz kelebeğinin hemen altına hava ve yakıt karışımı meydana gelir ve bu karışım emme manifolduna gönderilir

    bu da bir gaz kelebeğinin gerçek resmi..zaten üzerinde bütün ekipmanlar belirtilmiş..
     uzman biri bana gaz kelebeğini anlatırmı? (bozulursa ne olur?)


    bu,kaz kelebeğinin bağlı bulunduğu üst ekipman..hava filitresi bu kısmın üstünde bulunur ve hava girişi buradan sağlanır..

     uzman biri bana gaz kelebeğini anlatırmı? (bozulursa ne olur?)



    bu da gaz kelebeği ekipmanının motora bağlandığı alt kısım

     uzman biri bana gaz kelebeğini anlatırmı? (bozulursa ne olur?)


    Eğer gaz kelebeği üzerinde düşen görevi tam olarak yerine getiremezse hava/yakıt karışımında problemler meydana gelir..Bu da yukarıda da saydığım verimsiz yanma ve aşırı yakıt tüketimi,zayıf karışım durumlarında ise silindir gövdesindeki gaz sınır tabakasının motordaki detonasyon sonucu kaybedilmesi,bu da silindir çeperlerinde soğutma sıvısına aşırı sıcaklık geçişi ve soğutma suyunda hararet sorunları meydana getirir..

    Gaz kelebeği soğuk motorun ilk çalıştırılmasında ve ani güç isteği (sollama gibi durumlarda) gaz pedalına sonuna kadar basılmasında arıza tepkilerini daha belirgin bir şekilde verir..
    Bu yüzden aracınızın servisine giderseniz temizliğin sağlanmasında size en iyi yolu gösterirler ve herhangi bir geri dönüşümü olmayan arıza durumunda gerekli değişimleri yaparak motorunuzun çalışma ömrünü garanti altına alırlar..
    saygılar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi helisel -- 27 Nisan 2008; 3:32:35 >




  • sık sık rölanti düzensizliği ve aracın ilk çalışmasında nerdeyse duracak gibi olma durmu yaşıyorum
    bunun nedeni başka ne olabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: skyclad

    sık sık rölanti düzensizliği ve aracın ilk çalışmasında nerdeyse duracak gibi olma durmu yaşıyorum
    bunun nedeni başka ne olabilir.

    hocam bu arada araç ne? lpg.li mi?
  • bendede aynı sorun var rölanti bi stop noktasına gelio tekrar yükselio tekrar düsüor sebebi bu olabilirmi
    araba ya yeni gaz taktım daha öncede yapıodu benzinde iken gazdada calısınca yine yapmaya devam etti tabii

    araba 1993 model seat ibiza 20 gti
  • evet ama benzindede yapıyor hatta benzinde iyice ayuka çıkıyor
    quote:

    Orjinalden alıntı: palazarındevamı


    quote:

    Orjinalden alıntı: skyclad

    sık sık rölanti düzensizliği ve aracın ilk çalışmasında nerdeyse duracak gibi olma durmu yaşıyorum
    bunun nedeni başka ne olabilir.

    hocam bu arada araç ne? lpg.li mi?
  • Arkadaşlar gaz kelebeği ile ilgili olarak size yaşadığım sorundan bahsetmek istiyorum.

    Öncelikle aracım Lada Vega 1,6 16W model.98,000 km deki aracıma LPG taktırdıktan kısa bir süre sonra aracın devir saatinde sürekli oynamalar başladı.LPG ciye gidip gaz ayarlarını yaptırdım.5-6 ay herhangi bir sorun yaşamadım.Ancak bu süre içerisinde artık araç gaza basmadan kesinlikle çalışmıyordu.Derken araç ışıklarda boşa attığımda devir saati sürekli oynuyor ve araç stop ediyordu.Yine LPG ciye gittim ve ayar yaptırdım düzelir gibi oldu. Son olarak da 2 gün önce araç sabahleyin hiç marş almaz oldu.Araçta ses tıkırtı hiçbir şey olmuyor akü ışığı hafif söner gibi oluyor ancak araçta en ufak bir ateşleme belirtisi olmuyordu.Eve geldim ve konuyu araştırayım dedim, sorunun gaz kelebeğinden olabileceği bilgisine ulaştım.Sonrasında tekrar araca döndüm gazı kökledim sonrasında marşa bastım ancak ilkinde yine bir tepki vermedi.İkinci defa yaptığımda araç tır tır etmeye başlayınca ben de gazı pompaladım ve aracı zor da olsa çalıştırabildim.Ancak devir saati yine yerinde durmuyordu. Hemen sanayiye gittim gaz kelebeğini değiştirelim istersen dedi usta.Ne kadar dedim 230 TL ye işçilik dahil takarız dedi.Ben de temizleyin canım araç bilgisayarda hata bile vermiyor dedim. Yok abi temizlenince herhangi bir verim alamadık değiştirince düzeliyor dedi.Ben de öncelikle temizletme taraftarı olduğum için sanayiden ayrıldım.Sincan'daki Harikalar Diyarı'nın karşısındaki bsch car servise gittim gaz kelebeğinin temizlemesini sordum 40 TL dediler.Benim de önceden aldığım balata spreyi vardı onla temizlerseniz ne olur dedim 35 e yaparız dediler.Hadi temizleyin bakalım dedim.Usta parçayı çıkardı çok özenli bir şekilde sprey ile temizliğini yaptı ve parçayı tekrar yerine taktı. Deneme yapmak üzere sadece marşa basmamı istedi.Marşa bastım ve tek marşta araç çalışmaya başladı. Bırakın tek marşla çalışmayı o kadar gaza basmama rağmen çalışmayan araç, temizlik sonrası sorunsuz çalışmaya başladı. Usta motor içindeki kurumların temizlenmesi amacı ile 100-150 km boyunca sadece benzinle kullanmamı istedi.Ben de şimdilik benzinle 90 km yol aldım,araçta çalışma, rölanti düzensizliği ve stop etme sorunlarının hiçbirini yaşamadım.Sabah sırf test için aşağı indim ve marşa bastım ve ilk marşta tık diye güzel bir şekilde çalıştı.Birkaç defa daha denedim aynı şekilde hiçbir sorun yaşamadan gaza basmadan sadece marşa basarak aracımı çalıştırabildim.Tüm bu yaşadıklarımdan sonra kelebek boğazının temizliğinden memnuniyetimi anlatamam.Araç hiç olmadığı kadar kusursuz çalışıyor.Umarım bundan sonraki süreçte de aynı sorunları tekrar yaşamam ve tüm bu sorunlardan kurtulmuş olurum.

    Yukarıda bahsettiğim sorunları yaşayan arkadaşların öncelikle aracın gaz kelebeği temizliğini yaptırmalarını, verim almazlarsa değişimini tercih etmelerini şiddetle tavsiye ederim.Umarım bu anlattıklarımın, aynı sorunu yaşayan arkadaşlara bir faydası olur.




  • Arkadaşlar bende golf 4 arac var. Daha önce rolantide dengesiz çalışma vardı kelebeği temizlettim. Bu sorun gitti fakat bi kan gun sonra bu sefer arac gaz yememeye boguluyormus gibi olmaya basladi. Bu sorun sürekli degil ama ne zaman yapacagi belli olmuyor. Arıza basladiginda bu şekilde kullanmaya devam edersem yani zorlarsam egsozda kizarma meydana geliyor. Bazen duzgun bazende bu sekilde calisiyor. Yardimci olacak arkadaslara simdiden tesekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Slm arkadaslar araniza yeni katildim. 2004 hb 1.2 benzinli clio aldim. Arabada tüp yok. Araci alali 2 gün olmusti ki yolda giderken bir anda motor ariza isigi ve enjektor isiticisi gibi bi isik yandi. Araba 3000 devri gecmiyor gaz yemiyor stop edecek gibi oluyor rolanti bi garip hareketler yapiyordu. Neyse kontagi kapatip biraz bekledim sonra tekrar calistirdim isiklar sönmüs hersey yolundaydi. Sonra sanayiye gittim araci bilgisayara baglattim. Gaz kelebegi sari ariza oksigen sensoru sari ariza katalitik konvertor sari ariza vermis dediler. Neyse arizalari sildiler ben eve geri geldim. Ertesi gun kontagi actim ariza isiklari tekrar yaniyor arac calismiyor. Gaz verevere zor calistirdim ama arac yerinden kalmiyo stop ediyodu. Zor bela sanayiye gittim usta bizde kalsin bi bakalim dedi. Araci biraktim 2 gun sanayide kaldi. Usta aradi bilgisayara bagladik yine ayni arizalari verdi bu parcalarin hepsini degistirirsek en az 2000 tl tutar napalim dedi. Bende bi dusuniyim dedim araci geri aldim. Bu arada forumda surekli arastirdim. Genellikle soket temassizligi denmis. Neyse bi arkadasla balata spreyi alip bütun soketleri cikarip temizledik. Taa arabanin altindaki katalitik soketini bile. Arkadas map sensorunu söküp temizliyelim derken sensoru kirdi 100 tl verip yeni sensor aldim. 2 gundur bi sorun yok hersey yolunda. Simdi tecrubeli ustalardan ogrenmek istedim bu arizanin sebebi nedir. Bu kadar parca degistirmek baya masrafli. Bilgi verirseniz cok sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • browning35 B kullanıcısına yanıt
    Hocam benim aracım Mersedes E 270 dizel yıl 2001 emme manifodu motoru çalışmiyor yenisini para verib alıyorum oda çalışmiyor belke siz bir çözüm tevsiyye ede bilirsiz?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.