motor neden hararet yapar
33 Cevap34056 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


6452 Mesaj
19 Nisan 2008; 19:14:57 

herkese iyi akşamlar sizlere bir sorum olacak, 97 model tüplü bi escort clx'im var yazında gelmesi ile birlikte hararet oldukça yüksek seviyelerde dolaşmaya başladı. fan müşirinde sorun yok gibi, ısı yükselince fan açıyor fakat motor bir türlü soğumuyor. biyerde sağlıklı çalışan bi motorun hararet yapmayacağını okumuştum acaba bu ne derece doğrudur. özetleyecek olursak fana bi düğme koydurup soğutmak kolay ama sormak istediğim neden hararet bukadar yükseliyo olabilir acaba?(özellikle trafik biraz sıkışınca) suda azalma veya kaynatma yok, yağ bir miktar azalıyor gibime geliyor birde bi kaza sonucu radyatör, fanı falan değişmişti servisinde acaba bununlada alakası olabilirmi sizce.


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



3567 Mesaj
19 Nisan 2008; 19:24:02 

10 yaşını aşmış bir araçta radyatör kanalları tıkalı olabilir. Temizlenmeli veya değiştirilmeli.

Birçok eski araçta gördüğüm sorun radyatörün tıkalı olmasıydı. Hatta çoğunda radyatörün 2/3 tıkalıydı. Bunun da başlıca sebebi kireç, pas v.b. durumlardır.

kolay gelsin...


_____________________________



6452 Mesaj
19 Nisan 2008; 19:28:30 

hocam radyatör 3-4 ay önce değişti kazadan dolayı, yalnız şöyle bi durum var bu araçların motor bölümünü hiç gördünüz mü bilmiyorum ama kazadan önce ki orjinal halinde radyatör ve fan gözükmüyordu, yani iyice ön tamponun altına doğru yatıktı sanırım,(şuan gayet net görünüyor) bir de fan açtığında eğer arabanın yanında duruyorsam sıcağı resmen yüzüme vuruyordu(ön tekerlerin ordan). (şuan pekte ordan sıcak hava gelmiyor dışarı) fana falan baktım ters takmamışlar birde yetkili serviste yapıldı(otokoç, ankara). durum bu şekilde, aklına gelen bişey?


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



3567 Mesaj
19 Nisan 2008; 19:45:50 

Sizin de şüphelendiğiniz gibi benim de aklıma, yeni takılan radyatörün yerine tam oturtulmaması durumu geldi. Bunun sonucunda yeteri kadar hava alamayan radyatör yeterli soğutmayı da yapamaz.

Ancak yetkili serviste yaptırmış olmanız bu ihtimali de güçleştiriyor. Ama sizin de belirttiğiniz gibi yüzünüze eskisi gibi sıcak hava çarpmaması demek, radyatörden eskisi kadar hava geçmemesi demektir.

Acaba devirdaim da veya termostatta mı bir sorun var? Bazen kışlık termostat diye takılan termostatlar soğutma sıvısını radyatöre çok geç veriyor.

Aklıma termostat geldi... Aracınız hakkında fazla pratiğim yok. Aklıma gelen bişey olursa yazarım. .

Kolay gelsin...



_____________________________



6452 Mesaj
19 Nisan 2008; 19:55:08 

teşekkürler hocam birde genel bi soru olacak, motorda olabilecek ne gibi bir arıza hararetin fazla olmasına neden olabilir?(soğutma sistemi dışında)


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



3567 Mesaj
19 Nisan 2008; 20:02:54 


quote:

Orjinalden alıntı: suicide

teşekkürler hocam birde genel bi soru olacak, motorda olabilecek ne gibi bir arıza hararetin fazla olmasına neden olabilir?(soğutma sistemi dışında)


Motorun genel çalışmasını zora sokacak, aşırı yük bindirecek hertürlü durum...

Yağlamanın düzgün yapılamaması sonucu sürtünen parçaların ısınması, klima komprasörü, şarj dinamosu, direksiyon poweri gibi motordan güç alan elemanlardaki bir sorun sonucu motorun zorlanması...

Aktarma organlarındaki bir sorun da aracın ilerlemesini zorlaştıracak ve hararet yükselecektir.

Daha birçok sebep var. Hatta klima komprasörüne basılan fazla gaz bile motoru kastırdığından, motora hararet yaptırtır.

Bunun tespitini en güzel siz yaparsınız. Hangi durumlarda hararetin yükseldiğini gözlemleyin. Ona göre yorum yapılabilir.

Kolay gelsin...


_____________________________



144 Mesaj
24 Nisan 2008; 0:59:59 

kardesım senın sorunun arbanın hawasının tam alınmamasındanda kaynaklanıo olabılır cunku ford arabasının hawasının dıkkatlı alınması gerekır ornegın focuslarda bu sorun cok fazla olur tam olarak alınmadıgında bu tarz sorunlarla karsılasılır buna bı baktır eger bı sonuca waramazsan


_____________________________



 
424 Mesaj
24 Nisan 2008; 16:10:45 

Pekala araba şehiriçi dur kalk yapa yapa hararet noktasına geldi diyelim. O zaman ne yapmamız lazım?
Aracı durdurup motorun soğumasınımı beklesek yoksa devammı edelim yola? Yazın sık sık oluyor hararet yükselip fan çalışıyor ikide bir.


_____________________________



 
424 Mesaj
24 Nisan 2008; 16:13:58 

Benim başıma şöyle bir olay gelmişti. İzmir de olduğum için havalar sıcak geçer. Şehiriçi dur kalk yapmıştım sürekli. Motor aşırı ısınmıştı. Sağa çekip motoru stop ettim. Daha sonra yeniden çalıştırmak istediğimde motor çalışmamıştı.


_____________________________



6452 Mesaj
24 Nisan 2008; 18:41:26 

valla serviste sorun yok bu ısı normal dediler, ama bana hala fazla geliyordu bende elektrikçi bi abimize gidip fan için düğme yaptırdım. otomatik açılmasa bile ben açıyorum gerekli gördüğümde. hava olayını hiç duymadım nasıl oluyor ki o? nerde oluyo bu hava acaba.

quote:

Orjinalden alıntı: corvette82

kardesım senın sorunun arbanın hawasının tam alınmamasındanda kaynaklanıo olabılır cunku ford arabasının hawasının dıkkatlı alınması gerekır ornegın focuslarda bu sorun cok fazla olur tam olarak alınmadıgında bu tarz sorunlarla karsılasılır buna bı baktır eger bı sonuca waramazsan



_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



2404 Mesaj
24 Nisan 2008; 19:40:23 

Motor hararet yaptığında hemen stop etme 2-3 dakika rolantide çalışsın ESCORT hararet yapıyosa kalorifer düğmesini kırmızaya çevirip tekrar harareti gözlemle sorun soğutma sıvısı olabilir (kalorifer düğmeasini açınca hararet düşmüyosa arabayı kullanma hemen servise git)


_____________________________

CLİO SYMBOL 1.4 8V 2006 51.000km
Yakıt rekorum 6.15lt lpg/100 km (Maşaallah)
ATİKER SAFE FAST LPG'li


2404 Mesaj
24 Nisan 2008; 19:43:32 

ve termostatını 82-83lük olanla değiştir erken açıp soguk su devir daimi yapsın


_____________________________

CLİO SYMBOL 1.4 8V 2006 51.000km
Yakıt rekorum 6.15lt lpg/100 km (Maşaallah)
ATİKER SAFE FAST LPG'li


144 Mesaj
24 Nisan 2008; 20:55:00 

kardes hawa yapması demek arabanın suyu degıstıgınde yanı antıfırız konuldugunda fln gıbı nedenlerden dolayı sokulup tekrar su koydugunda normalde bıdondan su konus we araba calıstırılırtermostat acıp fan dewreye gırdıgınde su eksılır cunku ılk su kondugunda blokta su tamamen dolmaz fan actıgında motora su gıder we bazı zamanlar ıcınde hawa sıkısıp kalır bu yuzden hawa kalır arabada buda sorun yaratır aslında elın yatkınsa bunu cozebılırsın ama deılse bı ustaya gosterırsen halledebılır tabıı araba hawa yaptıysa.hawayı alabılmen ıcınde motordan gogusun altından yanı kaputun ıcınden kalorıfer hortumları gıder onu sokup suyu oradan koyacaksın daha sonra ıse radyatore gıden ust hortum(daha basıtce termostat ın oldugu hortum deıl)u sokersın oradanda agzına kadar doldurursan cozebılırsın problemını tabıı sorun buysa.kolay gelsın sımdıden...


_____________________________



6452 Mesaj
24 Nisan 2008; 21:57:41 

eyvallah corvette82, kaloriferin falan havasını alıyoruz ama bunu becerebilirmiyim bilmem sağol hocam tekrardan, h.sonu bi ustaya gidecem ona sorarım bu mevzuyu


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



144 Mesaj
24 Nisan 2008; 22:02:40 

tmm kardes ınsallah ucuz bı arızadır we fazla onemsız gorme allah korusun kapagı yersın fln basına durduk yere ıs alma en az 500 600 e mal olur yoksa sana.


_____________________________



6452 Mesaj
24 Nisan 2008; 22:17:54 

hararetten korkarım hocam o yüzden ortayı biraz geçtimi hemen kalörifer fln açıp soğutuyorum servisten iş çıkmadı bide ustaya gidelim bakalım, sonucu yazarım


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



144 Mesaj
24 Nisan 2008; 22:25:33 

olay oldu zaten hararet bende merak ettım:)hadı kolay gelsın...


_____________________________



6452 Mesaj
28 Nisan 2008; 18:15:05 

sonucu yazarım demiştim, h. sonu gittim bi ustaya, ön takımlara falan baktırdım bir de termostatı 82lik taktılar, şimdi ortalarda geziyo hararet. böylelikle çözmüş olduk meseleyi


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



 
11 Mesaj
28 Nisan 2008; 19:02:09 

gözünüz aydın
quote:

Orjinalden alıntı: suicide

sonucu yazarım demiştim, h. sonu gittim bi ustaya, ön takımlara falan baktırdım bir de termostatı 82lik taktılar, şimdi ortalarda geziyo hararet. böylelikle çözmüş olduk meseleyi



_____________________________



 
89 Mesaj
2 Mayıs 2008; 9:09:56 

arkadaşlar hepinize öncelikle selamlar

benim sorum ve sorunum şu;

93 model lpgli doğan sl otomobilim var

aracın önce hiçbir hararet problemi yoktu sonra radyatörü temizleyici sıvılardan koydum ve çamur pas vb. temizlemek için tüm sıvıyı boşalttım sonra 6 litre shell marka antifiriz koydum ve üzerine 2 litre su ekledileryani antifirizi biraz fazla oldu galiba
bide izmirdeyim yani hava sıcaklığı biçok ile göre fazla şimdi araba çok çabuk hararete kalıyo sebep bumudur yoksa başka bişimidir. bide fazla antifriz aracıma zarar verir mi? b
u arada radyatörümün durumuda iyi ve bakır radyatör.

ilgilenecek herkese teşekkürler.


_____________________________

93 MODEL DOĞAN SL- METALİK MAVİ


9547 Mesaj
2 Mayıs 2008; 10:48:47 


quote:

Orjinalden alıntı: player_x

arkadaşlar hepinize öncelikle selamlar

benim sorum ve sorunum şu;

93 model lpgli doğan sl otomobilim var

aracın önce hiçbir hararet problemi yoktu sonra radyatörü temizleyici sıvılardan koydum ve çamur pas vb. temizlemek için tüm sıvıyı boşalttım sonra 6 litre shell marka antifiriz koydum ve üzerine 2 litre su ekledileryani antifirizi biraz fazla oldu galiba
bide izmirdeyim yani hava sıcaklığı biçok ile göre fazla şimdi araba çok çabuk hararete kalıyo sebep bumudur yoksa başka bişimidir. bide fazla antifriz aracıma zarar verir mi? b
u arada radyatörümün durumuda iyi ve bakır radyatör.

ilgilenecek herkese teşekkürler.

bakır radyatör en iyi radyatördür.Artık birçok nedenden dolayı yeni araçlara konulmamaktadır.
İlk önce radyatörünüzü kimyasal ile temizleme yaptığınızdan bahsetmişsiniz.Acaba bir yerler tıkanmış olabilir mi? bu tür kimyasallar iyidir hoştuır ama bazen zarar da verebiliyor özellikle eski radyatör ise.yaopılması gereken şeu radyatörün sükülerek basınçlı su ile yıkanması sonra hava testi ile delik veya kaçak olup olmadığının tespiti gereklidir.Bunlardan sonra eğer kaçıran yer varsa bakır radyatörlerin tamiri çok kolaydır.Lehim ile dışarıdan delikler kapatılır.

Atrifiriz ve su %50-%50 derişik biçimde konulması faydalıdı.Saf antifizin donma derecesi ve kaynama dereceleri farklıdır.Bu yüzden derişim oranı %50-50 olacak şekilde ayarlarsanız daha soğutma gücü dayanıklı bir karışım elde edersiniz.

Şunu hiçbir zaman unutmayın.Sıcaklık termostatınızın yükselmesi demek soğutma gücünüzün düştüğününün belirtisidir.tabii ki başka bir problem yoksa


_____________________________




 
89 Mesaj
2 Mayıs 2008; 11:15:37 

öncelikle ilginize teşekkür ederim

aracımda kullanmış olduğum radyatör kale marka(normal radyatöründen az biraz daha büyük) bakır radyatör ustam temizlikten sonra dediğiniz gibi tazyikli su ile yıkayıp temizlettim sonrada %75 antifiriz, %25 su koydum

bide izmirde oturuyorum malum havalarda ısınmaya başladı ama daha temmuz gelmediki bukadar hararet başka neden yapabilir

araç termostat açıyor ama sürekli 90 derecede ,normalde kolay kolay 75 derece civarını geçmezdi( tabi aracı zorlamazsam)


çok fazla antifirizin motora veya contalara zararı olur mu?


ilginize teşekkür


_____________________________

93 MODEL DOĞAN SL- METALİK MAVİ


 
89 Mesaj
2 Mayıs 2008; 11:18:12 

hararete başka neler sebep olabilir fikriniz var mı?

(yağ durumu felan da daha iyi yeni değiştim)


_____________________________

93 MODEL DOĞAN SL- METALİK MAVİ


9547 Mesaj
2 Mayıs 2008; 14:03:44 

Aracınızın üstünde bulunan termostat kılık tabir edilen ısı aralığında olabilir.İzmir için kışın da dahil olmak üzere , yazlık termostat takılmalıdır.Bu foroumu açan arkadaşında aynı problem nedeniyle muzdarip olduğu ortaya çıkmış.Bu yüzden ilk önce düşük ısı yani yazlık termostatın aracınızda takılı olduğundna emin olun.
Çok büyük bir ihtimal ile sorununuzun kaynağı burasıdır.Çünkü devamlı hararetin yükselmesiği ve 90 derece civarında sabit kaldığından bahsetmişsiniz.

Eğer problem burada değilse hava yapma olayı sisin radyatörde oluyor mu bilemem ama sistemde hiç hava kalmamalıdır.Bu devri daim işini engeller ve antifirizli su dirençle karşılaşır.Bi,rde antifiriz oranınınızı 50-50 şeklinde ayarlarsanız daha güvende olursunuz.

hararet konusunda majör 2 ayırım vardır.Devamlı bir artış eğilimi veya artarak sabitlenen bir eğilim.

BUNA GÖRE HANGİ NOKTA ÜSTÜNE ODAKLANACAĞI belirlenir.

1- ISININ DEVAMLI ARTMASI , bu duruma birçeok neden dolayısıyla uşalılır.Soğutma sıvısının teyersizliğinden tutun zengin karışım olmasına kadar ciddi tehlikeler söz konusudur.Uzman birinin müdahalesini gerektirir.Kök nedene ulaşılmadan konunun peşini bırakmamak lazımdır.Usta adı altında birçok zihni kıt tamircimiz , böyle durumlar için ya termostadı komple sökerek çözüm sağlarlar yada bir buton takıp fanı açmanızı sağlayacak türklere ait çözümler bulurlar.İkiside külleyen hatalıdır.Ama eğer elinizde seçenek yok dağ başında veya uzun yolda yolda kalma tehlikesi varsa GEÇİCİ çözüm olarak uygulabilir.Ancak bunun arıza tespiti ile kıdsa vadede çözülüp sökülmesi gerekir.

2-ISININ BEKLENENDEN FAZLA ARTMASI VE SABİTLENMESİ .
bu durumu düşündürecek ilk nokta termostat olmaktadır.Termostat görevini yapmaktadır ancak daha yukarı sıcaklık derecelerinde açmaktadır.Bu yüzden radyatörünüzdeki büyük su hacminden yararlanamamaktasınız.Motorun ısıtması ve soğutması denge halindedir.Ancak bu durumu korumak için fan devamlı devreye girer çıkar.
Demek ki fan zırt pırt çalışıp duruyor ve hareret ibresi belirli bir ısının (doğrusu ne ise) sütünde sabitleniyor ise kafadan kışlı termostat demek çok da yanlış olmaz.

3-ISININ BEKLENENDEN FAZLA ARTARAK KIRMIZI ARALIĞA GEÇEREK KISA SÜRE KALMASI VE TEKRAR DÜŞMESİ .
burasında teşhis biraz daha zor koyulurç.Çünkü soğutma sistemi görevini yapıyor ama nedense geç kalıyor demektir.Yine hatalı termostat ilşinden şüphelenirim ama tek başına yeterli olmayan verileri gözden kaçırmamak lazımdır.bu da motorun anlık fazla ısı üretmesidir.Burada ilkaklıma gelen nokta araç mLPG limi olur.Çünkü LPg li sistemler araç ısınma noktasında çok daha fazla sıcaklığı yükseltmektedirler.Özellikle rölantide ısıtma varıdr zengin karışım ve ısı vardır birde hava sıcaksa , soğutma suyunuz hayliısınır ama hareket edince rüzgarın yardımıyla ibrede hemen düşme eğilimine girer.Dikkali bir sürücü ibrenin hareketinin ağagıya ve yukarıya devamlı hareket halinde olduğundan süpheliyorsa durumu detaylıca inceletmelidir.Kök nedenini bulana kadar peşini bırakmamak lazımdır.Bu durumun tabiri olarka İP CAMBAZI diyorum.Bazılarımız arabasında sorun istemez ama riski sever Ancak parasınını veya zamanını bu işlere vakit ayıramaz.Kontrolü elinde tutarak günü kurtarırlar.Genelde olan irşey ise aracı eşleri veya başkası kullandığında motor hareret yapar ve cepten kendilerine ulaşıldığında kafalarını duvarlara vurur kahrolurlar




quote:

Orjinalden alıntı: player_x

hararete başka neler sebep olabilir fikriniz var mı?

(yağ durumu felan da daha iyi yeni değiştim)




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 2 Mayıs 2008; 14:04:42 >


_____________________________




9547 Mesaj
2 Mayıs 2008; 14:11:56 

4- ISININ ÇOK YAVAŞ SEKİLDE ARTMASI VEYA KIŞIN HİÇ ISINMAMASI (hareret göstergesi)

Bu durumunda kötü olasılık olarak termostatın hiç olmaması aklıma gelir.Çünkü genellikle ikinci el araçlarda yukarıda bahsettiğim tarzda usta zihniyeti olanlar daha önceden sökmüş ise bunu ancak aracı satın alıp da kullandıktan sonra anlayabilirsiniz.Bunu tespit ettiğinizde termostat takılarak sorun çözülür.

başka bir durum termostatın bozulması durumudur.Bu durumda termostat devamlı açık kalmış demektir.Aksi oldu ise hareret olması kaçınılmazdır ,hemen farkedersiniz.

Belki başka durumlar da vardır ama şu an aklıma gelmedi , hayırlı sürüşler dileğiyle



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 2 Mayıs 2008; 14:11:21 >


_____________________________




 
89 Mesaj
2 Mayıs 2008; 14:44:40 

yarın gaz ayarı yaptırmaya sanayiye gideceğim

motor ustamada uğrayıp sorayım benim

termostat yazlık mı?

yoksa kışlık mı?

bi de termostat arızası var mı diye bi baktırayım.

gerçi araca zamanında elle çalıştırılabilen fan düğmesi yaptırmıştık. acil bişe olursa ona basıyodum. pek lazım olmuyodu ama nolur ne olmaz sonra kafamızı duvara vurmayalım.

malum trafikte sıkışınca hararet fırlıyo.


_____________________________

93 MODEL DOĞAN SL- METALİK MAVİ


9547 Mesaj
2 Mayıs 2008; 15:25:04 

sonuöları yazarsınız.
fan düğmesi sizin araçta takılı ise bunu kullanmamaya gayret etmek lazım. Yoksa arızanın nedenini bulmanız zorlaşır.Aynen biryeriniz ağrıyınca ağrı kesici almak gibi bir olay , ama unutmayalım ki her ağrının bir nedeni vardır.Bu yüzden sinyallerin nedenlerini bulmak lazımdır.Bu tür butonlar sorunu çözmek yerine ötelenmesine neden olurlar.ama sorun halen orada paşa paşa yatıyordur


size kolay gelsin


_____________________________




1195 Mesaj
2 Mayıs 2008; 16:41:23 

Soğutma sisteminin havası iyice alınmadığı zaman bu problemler çıkmaktadır.


_____________________________



324 Mesaj
3 Mayıs 2008; 11:58:41 

Küçük bir ihtimal olaiblir ama egzos un tıkalı olmasıda hararete neden olabilir.Yada tam tahliye yapamaması


_____________________________

ABD nedir?
ABD;sömürge,ezilenhalklar,saldırganlık,devlet terörü demektir.ABD, savaş demektir. Atom bombası, nükleer silah, katliam demektir.ABD;Lozan'a atılmayan imza, Sevr'i unutmayan,unutturmayan sinsi hafıza demektir.ABD;"Yeşil Kuşak","Ilımlı İslam", BOP, BİP,BM, NATO,IMF demektir.ABD; Pentagon,CIA ve uzantıları,kirli sermaye,Ermeni diasporası,Yahudi lobisi,loca,Soros, iç karışıklık, satın alınma, psikolojik harp demektir.ABD;İsrail, MOSSAD demektir.ABD;Muavenet'e atılan füze,Paşa'nın uçağına uzanan eldir. ABD; pkk bürosu,pkk kampı,pkk mayını, pkk silahı demektir.ABD;Kandilli dağı demektir.ABD; Türkmen'e atılan bomba, Türkmen kızına yapılan tecavüz, silinen kırmızı çizgi,başa geçirilen çuval,kürt bölücüye uzanan dostça el,"Sayın Başkan(!)" diyen dildir


455 Mesaj
3 Mayıs 2008; 23:35:08 

araç çok fazla hararet yaparsa araç sağa cekılıp 10 dakıka kadar rolantıde calıstırılır.hararet dusmemısse hararet dusene kadar rolantide arac calısmaya devam ettırılmelıdır....


_____________________________



 
89 Mesaj
13 Mayıs 2008; 9:00:48 


quote:

Orjinalden alıntı: player_x

arkadaşlar hepinize öncelikle selamlar

benim sorum ve sorunum şu;

93 model lpgli doğan sl otomobilim var

aracın önce hiçbir hararet problemi yoktu sonra radyatörü temizleyici sıvılardan koydum ve çamur pas vb. temizlemek için tüm sıvıyı boşalttım sonra 6 litre shell marka antifiriz koydum ve üzerine 2 litre su ekledileryani antifirizi biraz fazla oldu galiba
bide izmirdeyim yani hava sıcaklığı biçok ile göre fazla şimdi araba çok çabuk hararete kalıyo sebep bumudur yoksa başka bişimidir. bide fazla antifriz aracıma zarar verir mi? b
u arada radyatörümün durumuda iyi ve bakır radyatör.

ilgilenecek herkese teşekkürler.



arkadaşlar sorun çözüldü. ilgilenen ve cevap yazan arkadaşlara çok teşekkür ederim

sorunun sebeplerine gelince araçtaki temostatın kışlık olması ve radyatörün havasını aldığını söylediği halde havayı almayı doğru dürüst almayı becerememiş olan sanayideki ustam

bu radyatörün havasının alınması ile ilgili olarak arkadaşlara şöyle bir pratik yöntem anlatacağım

doğan sl otomobillerde radyatördeki havayı boşaltmak için radyatöre giren ve radyatörden çıkan lastik hortum bağlantılarını elinizle sıkıp sıkıp gevşetin bu sayede oluşacak basınç radyatörde sıkışan havayı genleşme kabına baloncuklar halinde gönderecektir. bunun sonucunda radyatörde hiç hava kalmayacaktır. ve siz de benim yaşamış olduğum sorun gibi sorunlardan kurtulmuş olacaksınız.

yaptığınız işlemin işe yarayıp yaramadığını genleşme kabındaki suyun azalıp azalmamasından anlayabilirsiniz eğer su azalırsa bilinki sizinde radyatörünüz benim araçta olduğu gibi hava yapmış demektir



herkese saygılar.



_____________________________

93 MODEL DOĞAN SL- METALİK MAVİ


 
11 Mesaj
24 Ağustos 2010; 7:43:22 

hocam bende senin gibi bir sorun var fakat farklı şimdi bu sayfayı baştan aşağa okudum arkadaşlar güzel bilgler vermiş fakat ben sorunuma cvp bulamdım benim sorunum
1) arabam çabuk ısınıyor
2) rölentide çalışırken 90 ını geçmiyor kapalı trafikte 90 nı geçmiyor
3) fakat otobana çıkınca ben gaza asıldıkça hız göstergesi gibi hararet 100-105 lere falan geliyor
4) araba 94 model tofaş şahin
5) radyatör bakır kale marka yeni devirdaim yeni fan moturu yeni müşürler yeni ve göstergede yanılma payı yok bir sürü ustaya gittim çözüm yok kimi diyır radyatörü şişlet anlamadım gitti bu arada
6) yağ malum eksiltiyor bende açık yağ ile tamamlıyorum bundan olma ihtimali varmı ?
birde kısa sürede cvp yazarsanız sevinirim arkadaşlar arabdan soğudum hararet ibresine bakmaktan yolda gidemez oldum :)


_____________________________



 
6 Mesaj
16 Kasım 2011; 12:39:15 

Burdan site yöneticisine sesleniyorum forum amacı sapmışş bence herkes reklam yapmaya hatta ustalarını öğmeye başlamış. Varsa aklı yakın çözümünüz yazın kurtulalım bizde usta numarası vermekle veya oraya buraya çağırmakla olmaz bu işler


_____________________________



 
18 Mesaj
9 Nisan 2013; 21:26:38 

merhaba arkadaşlar.. aracım 2003 palio1.6v. dün aracın antifirizini yağını değiştirdim ve aracı fazla kullanmadım daha sonra bi baktım gaz pedelinin yanından su kaçırıyo ustaya sordum kaalorifer borusundaki kireçler açılmış ordan akıyo dedi halletti.. eve geldim.. 2-3 saat sonra arabaya bindim ve 400-500 m. gitmeden hareret yarım oldu o seviyede devam ettim ve hava soğuktu.. neyse hareret orda kaldı 400-500metrede hareretin o kadar yükselmesi normal mi


_____________________________

Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.422