- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
..::: * FIAT FIORINO FAN CLUB * :::..
14786 Cevap1747286 Görüntüleme40 Favori
Bu konudaki kullanıcılar:
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     154 [156] 158 159 160 161 162 163      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
589 Mesaj
25 Ağustos 2010; 2:24:25 

bugün servise uğradım aracı bilgisayara bağlayıp yola çıktık devri göstergesi hiç 800 altına düşmedi,hava akışı 300 lerde herşey normaldi.araba rolantide çalışırken devri göstergesi 800 ile 900 arasında.düz yolda debriyajı bırakıp gaz vermeden kendi giderken rolanti devri 900 oluyor ama yokuşa gelince araç devri kendi yükseltmiyor devir 700 e kadar düşüyor.servis normöal dedi ama isterseniz enjektörleri baktıralım dedi bende bilgisayarda enjektör basınçları normal görünce elletmedeim daha 12000km de zaten hep opet ygs li.

am u debriyaj gıcırdamsı sıkışık trafikte bugün itibariyle servise 15 araç daha gelmiş.tofaşa s,pariş etmişer debriyaj takım geli,yor.

birde ben arabayı aralık 2009 da aldım şimdi bizim garanti 3 yıl mı 2 yılmı


 
589 Mesaj
25 Ağustos 2010; 2:34:46 

birde arkadaşlar aracı olduğu yerde rolantide dip gaz yaparsanız devri göstergesi en fazla 5200 devri gösteriyor bu tüm dizel fiorinolarda böyle yani otobanda 5200 devri geçemezsiniz bugün serviste sıfır araçlarda dahi denedik


 
967 Mesaj
25 Ağustos 2010; 3:00:36 

http://www.hepsiburada....118&productid=otelf7631
arkadaslar elektronık anlayan arkadaslar yardımcı olabılırmı yukarıda lınkını verdıgım alet bızım fıolar ıcın olurmu uyarmı fıoların farları acılıyormu deneyen oldumu


_____________________________

:)


 
99 Mesaj
25 Ağustos 2010; 10:08:42 

http://www.racechip.de/...1-3-JTD-16V-3285-r.html

Yukarıda ki adreste motor gücünü arttıran bir kit var.
Bu konuda bilgisi ya da önerisiolan arkadaş varmıdır.


_____________________________



 
36 Mesaj
25 Ağustos 2010; 10:31:33 


quote:

Orijinalden alıntı: simsek69

Bu gün Medos otomotiv (Cevizli E-5) de aracımın 10.000 bakımını yaptırdım. %10 iskontolu KDV dahil 131 TL tuttu. Üstelik Aracım iç, dışı prıl prıl yıkanmış olarak teslim ettiler. Toplam işçilik tutarı 22+KDV, kalanlarda yağ( selenia 5-30 2+1 lt) ve filtreler. Kibarlıkları ve titizlikleri ile beğenimi topladılar. 24 kasımda aracımı oradan aldığımda daha resmi olarak açılışı bile yapılmamış 1 haftalık İnşaatı bir taraftan devam eden bir bayi idi. Ancak şu an sanıyorum anadolu yakasınının baş bayiliğini kırmak tan aldı ve müşteri memnuniyetinde en yüksek puan da onun. Servis tarihi gelen arkadaşlara tavsiye ederim.
Olumsuz gördğümüzü de memnuniyetimizi de ifade edelim. Aslında forumun en yüksek faydalanacağımız konusu aldığımız hizmet, yakıt, sarf malzemesi ve aksesuarlar.
Hayırlı Ramazanlar.....



bende aracımı medos dan almıştım ama bayi den senin kadar memnun olduğum sölenemez.


_____________________________



 
594 Mesaj
25 Ağustos 2010; 11:13:57 

quote:

Orijinalden alıntı: bulentdilbaz

http://www.racechip.de/...1-3-JTD-16V-3285-r.html

Yukarıda ki adreste motor gücünü arttıran bir kit var.
Bu konuda bilgisi ya da önerisiolan arkadaş varmıdır.


şimdiye kadar bir çok araçta farklı marka "power box" tabir edilen cihazları kullandım. Kullandığım araçlarda da en az 100.000 km kullanımda herhagi bir sorunla karşılaşmadım. Bu araçlardan bazıları Skoda Octavia, Chevrolet Captiva, Opel Vectra, Opel Astra...

Burada önemli olan kullanacağınız power box'un kendi üzerinde ince ayar yapmaya müsade etmesi ve güç artışının maksimumunu kullanmamanız. Yani %25'lik bir artış imkanı varsa bunu %20 ile sınırlandırmanız. Ayrıca hüsran yaşamamak adına, Fiorino gibi düşük hacimli motora sahip araçlarda ilk kalkıştaki zayıflığı yaşamaya devam edeceksiniz...

Son olarakta alacağınız markanın nispeten Dünyaca tanınmış olmasına ve Türkiyede da satın aldığınız/taktırdığınız yerin yetkin olmasına dikkat edin derim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nivadan -- 25 Ağustos 2010; 13:18:15 >


_____________________________



 
99 Mesaj
25 Ağustos 2010; 12:52:22 


quote:

Orijinalden alıntı: nivadan




şimdiye kadar bir çok araçta farklı marka "power box" tabir edilen cihazları kullandım. Kullandığım araçlarda da en az 100.000 km kullanımda herhagi bir sorunla karşılaşmadım. Bu araçlardan bazıları Skoda Octavia, Chevrolet Captiva, Opel Vectra, Opel Astra...

Burada önemli olan kullanacağınız power box'un kendi üzerinde ince ayar yapmaya müsade etmesi ve güç artışının maksimumunnu kullanmamanız. Yani %25'lik bir artış imkanı varsa bunu %20 ile sınırlandırmanız. Ayrıca hüsran yaşamamak adına, Fiorino gibi düşük hacimli motora sahip araçlarda ilk kalkıştaki zayıflığı yaşamaya devam edeceksiniz...

Son olarakta alacağınız markanın nispeten Dünyaca tanınmış olmasına ve Türkiyede da satın aldığınız/taktırdığınız yerin yetkin olmasına dikkat edin derim.

Nivadan arkadaşım
önerilerini dikkate alacağım çok teşekkürler.


_____________________________



 
567 Mesaj
25 Ağustos 2010; 13:43:23 

Arabamı 5 bin kontrole götürdüğümde arka kapılar acılırken takılıyor diye şikayet etmiştim.
Elemanlar arka kapılarımı dw-40 yağ ile yağlayıp gayet iyi çalışır konuma getirdiler fakat bu
esnada sol kapı arka kilit yağlanırken kaportaya hep yağlar aktı.Sol kapı siyah ray ile tekerlek arasına kadar.
Eleman ne ile sildi bilmiyorum ( üstübülü bez idi ) , baktığımda silme izleri yüzeyde kalmış çizilme yok ama bariz bir bez izi var.
Orda önemsememiştim çünki servise gitmeden önce sabahleğin yüzey parlatma cilası uygulamıştım ,
demekki cilayı sildi diye düşünmüştüm ( izler açık renk arabanın kendi rengi diğer yerler bir ton koyu wax kaplamanın etkisi )
tekrar cila vurursam gider zannettim.Fakat ne kadar temizleyip ve cila vurdum ise bu izleri yok edemiyorum .
O kısımdan wax lı cila tabakasını nasıl komple sile bilirim , önerilerinizi rica ederim.( Pasta kullanmadan - pasta son care )
Ayrıca 3 ve 6 aylık boya koruma için kendiniz nasıl bir uygulama yapıyorsunuz hangi marka ürün alıyorsunuz .


_____________________________




 
29 Mesaj
25 Ağustos 2010; 16:05:39 


quote:

Orijinalden alıntı: fio48



Yakın bir zamanda ise gayet iyi yakıt sarfiyatı olmuş.Geçen seneler ise hesabı tekrar yapmak lazım.

Bu sene temmuz ayında memleketime giderken ölçtüm. Zaten arabayıda alalı 1,5 ay oldu.


_____________________________



2257 Mesaj
25 Ağustos 2010; 16:19:30 


quote:

Orijinalden alıntı: fio48



Piyasada fiolar için teyp çerçeveleri mevcut, bu yüzden elinizdeki teybi çerçeveyle birlikte takabilirsiniz. Fakat 2008 modellerde bluetooth yani blue&me var mıydı bilemiyorum.Varsa bu özellik sökülünce haliyle kullanılamayacaktır.Fakat bizim teyplerin ses çıkışı gayet iyi.Kötü olan hoparlörler.Önlere 13 cm arkalara da 10 cm kaliteli hoparlör takılırsa ses kalitesi daha da artacaktır.



Arkadaşım merhaba.Önlere 13 cm arkalara 10 cm demişsin ön kapılar yuvarlak 13 cm değilmi oval filan değil bi araç vardı ön kapıları sökmüştü teypci arkadaşım içinde yan koyulmuş oval çıktı fakat kapak yuvarlak benim arkada hoparlör yok combimix active aracı olupta arkada hoparlörlü olan varmı yardımcı olurmusunuz var ise tesisatı var demektir taktırırım yok ise hiç teybi çıkarttırıp kablo mablo çektiremem içine ediyolar aracın sonra teypciler


_____________________________

Renault LAGUNA 2.0 16V RXT 2000 Model - Honda Pcx 125 2013 Model


 
128 Mesaj
25 Ağustos 2010; 16:22:26 


quote:

Orijinalden alıntı: biehz





bende aracımı medos dan almıştım ama bayi den senin kadar memnun olduğum sölenemez.

Biehz arkadaşım sanıyorum bir olumsuzluk yaşamışın. Malesef hemen hemen tüm servislerde olumsuzluk var. Zira Tamirat alanına sizi sokmuyorlar. Siz her seferinde araç kabuldeki şahsa birşeyler anlatıyorsunuz. Ve usta anlasın diye dua ediyorsunuz. Daha bü gün Tofaş merkezden tekrar aradılar. Geçen ay bagaj kilidini değiştirmek için gitmiştim. Herhangi bir problem yaşamadan garantiden hallettiler. Telefondaki şahıs bana ustaların çalışması temizliği ve düzeni nasıl gibisinden birşeyler söylediler. Tamirat hakında bir sürü soru sordular. Dalgamı geçiyorsunuz dedim. Kim ustayı görmüş ki. Hangi parçayı taktığını hangi yağı kullandığını nereden bileceğizki. Aklımızda sadece bize hoşgeldin diyen ve güle güle diyen bir şahıs ve faturanın silüetinden başka birşey yok. Oda 10 üzerinden 10 diyorum. Ama garanti bitince bedava bile olsa servis ile işim biter. Çünkü serviste ustam diyeceğim ve danışacağım bir kimse yok.


_____________________________

Hüseyin ŞİMŞEK


1087 Mesaj
25 Ağustos 2010; 16:27:11 


quote:

Orijinalden alıntı: PamirSAROS





Arkadaşım merhaba.Önlere 13 cm arkalara 10 cm demişsin ön kapılar yuvarlak 13 cm değilmi oval filan değil bi araç vardı ön kapıları sökmüştü teypci arkadaşım içinde yan koyulmuş oval çıktı fakat kapak yuvarlak benim arkada hoparlör yok combimix active aracı olupta arkada hoparlörlü olan varmı yardımcı olurmusunuz var ise tesisatı var demektir taktırırım yok ise hiç teybi çıkarttırıp kablo mablo çektiremem içine ediyolar aracın sonra teypciler

Benim aracım combimix active. Arkada hoparlörler mevcut


_____________________________



2257 Mesaj
25 Ağustos 2010; 17:30:20 


quote:

Orijinalden alıntı: Bey@zıt



Benim aracım combimix active. Arkada hoparlörler mevcut



allah allah çok ilginç bi durum bende yukardan yerini gördüm ama ses mes yok teypten de ayar yaptım ön arka balance ayarını gene yok ne iş anlamadım şimdi bu işi akşam iyice bakıyım bari panzot kenarında dimi yerleri var ?


_____________________________

Renault LAGUNA 2.0 16V RXT 2000 Model - Honda Pcx 125 2013 Model


 
1663 Mesaj
25 Ağustos 2010; 17:46:53 


quote:

Orijinalden alıntı: PamirSAROS





Arkadaşım merhaba.Önlere 13 cm arkalara 10 cm demişsin ön kapılar yuvarlak 13 cm değilmi oval filan değil bi araç vardı ön kapıları sökmüştü teypci arkadaşım içinde yan koyulmuş oval çıktı fakat kapak yuvarlak benim arkada hoparlör yok combimix active aracı olupta arkada hoparlörlü olan varmı yardımcı olurmusunuz var ise tesisatı var demektir taktırırım yok ise hiç teybi çıkarttırıp kablo mablo çektiremem içine ediyolar aracın sonra teypciler

Önleri ne söktüm ne de gördüm fakat 13 cm oldukları kesin.Fakat arkaları gördüm yuvarlak ve 10 cm olduğu da kesin.


_____________________________



2257 Mesaj
25 Ağustos 2010; 17:51:13 


quote:

Orijinalden alıntı: fio48



Önleri ne söktüm ne de gördüm fakat 13 cm oldukları kesin.Fakat arkaları gördüm yuvarlak ve 10 cm olduğu da kesin.



TEŞEKKÜR EDERİM GÜZEL CEVABINIZ İÇİN O ZAMAN ARAŞTIRALIM BAKALIM DA EN İYİSİNİ ALACAĞIM ÇÜNKÜ BASİT 2 HOPARLÖR ALIP GEÇMİYİM DİYORUM


_____________________________

Renault LAGUNA 2.0 16V RXT 2000 Model - Honda Pcx 125 2013 Model


 
1663 Mesaj
25 Ağustos 2010; 17:56:26 


quote:

Orijinalden alıntı: ihtiyar3460



Bu sene temmuz ayında memleketime giderken ölçtüm. Zaten arabayıda alalı 1,5 ay oldu.

O zaman gayet iyi.
Bugün Burdur Bacak'a gittim.728 kmdeyken depoyu tekrar doldurdum.40,47 litre(litresi 3,04 lira) yakıt aldı.Km'de 0,168 kuruş yakmış.100km şehir içi de mevcut.


_____________________________



 
1663 Mesaj
25 Ağustos 2010; 18:01:00 


quote:

Orijinalden alıntı: PamirSAROS


TEŞEKKÜR EDERİM GÜZEL CEVABINIZ İÇİN O ZAMAN ARAŞTIRALIM BAKALIM DA EN İYİSİNİ ALACAĞIM ÇÜNKÜ BASİT 2 HOPARLÖR ALIP GEÇMİYİM DİYORUM


Hoparlörlerin adiliğini görünce şaşırmayın.Çin malı bile kalite durur yanlarında.


_____________________________



260 Mesaj
25 Ağustos 2010; 18:51:19 

quote:

Orijinalden alıntı: efebatur

Arkadaşlar çok teşekkür ediyorum hepinizden allah razı olsun allah hepimize kazasız belasız günler nasip etsin
Qarez75 arkadaşım pronto classic i tansaştan 7.9 tl aldım arabayı yıkayıp kuruladıktan sonra kaportanın her parçasına (kapı çamurluk vs parçalara) birer defa prontoyu püskürtüp mikrofiber bez ile kuvvetlice bastırarak sildikten sonra kaportanın ışıl ışıl parladığını görürsünüz ve bu baya bir uzun süre gidecek gibi 2 gün oldu hala kaportanın üzerinde toz yok arkadaşlar


Ayrıntılı Bilgiler İçin Teşekkür Ederim.En Kısa Zamanda Deneyeceğim




Kesinlikle Çöl Grisi Yada Beyaz , Benim Aracım Beyaz Bilhassa Beyaz İstedim ve Aldım Acaip Yakıştırıyorum Fiorino'lara Beyazı ..
Üstelik Bir Çok Avantajın Var Beyaz Renkte



quote:

Orijinalden alıntı: hammer8

Ben beyaz aldım ve çok memnunum ne kir gösterir ne toz


Kesinlikle Katılıyorum



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Qarez75 -- 25 Ağustos 2010; 18:52:32 >


_____________________________



2257 Mesaj
25 Ağustos 2010; 19:25:37 

arkadaşlar vitesi kaç binde değiştireyim ? ben aldığım günden beri belki 80 km üstüne çıkmadım uak ufak kayıp gidiyorum 2000 binde filan değiştiriyorum devrini alınca yanlışmı yapıyorum ? dizel tecrübem pek yokta


_____________________________

Renault LAGUNA 2.0 16V RXT 2000 Model - Honda Pcx 125 2013 Model


 
1663 Mesaj
25 Ağustos 2010; 19:40:28 


quote:

Orijinalden alıntı: PamirSAROS

arkadaşlar vitesi kaç binde değiştireyim ? ben aldığım günden beri belki 80 km üstüne çıkmadım uak ufak kayıp gidiyorum 2000 binde filan değiştiriyorum devrini alınca yanlışmı yapıyorum ? dizel tecrübem pek yokta

Rampalar hariç 2500 devirde değiştiriyorum.Kullanımıma göre en ideali bu gibi.2500 devirde değiştirdiğim zaman devir 2000 lere düşüyor.Böylelikle turbo kaybı yaşamıyorum.İlk aldığımda hep 3000 devirde değiştiriyordum fakat yakıt sarfiyatı açısından bıraktım.


_____________________________



2257 Mesaj
25 Ağustos 2010; 20:37:24 


quote:

Orijinalden alıntı: fio48


Rampalar hariç 2500 devirde değiştiriyorum.Kullanımıma göre en ideali bu gibi.2500 devirde değiştirdiğim zaman devir 2000 lere düşüyor.Böylelikle turbo kaybı yaşamıyorum.İlk aldığımda hep 3000 devirde değiştiriyordum fakat yakıt sarfiyatı açısından bıraktım.

fio48 bu bilgiler esliginde kullanacagim tesekkur ederim.fullemeden sonra ilk cizgiyi 80.km de gordum ( fullden bi asagidaki cizgi ) nasil bir performans bilemiyorum yorum siz üstadların. bu arada arkada hoparlor varmis :)) ses geliyor acemiligime gelmis :)



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


 
188 Mesaj
25 Ağustos 2010; 20:54:36 

slm metin hocam günahını aldım ama bu araç 180 km basmaz diye benim arkadaşta palio var
vede adam 200km bastım abi dedi bu araçla hani benim cady olsa basarda bu motor nasıl yapıyor 200km anlamıyorum
sonuçta 1300cc 75 bg multıjet gerçi nede olsa italyan adam giderim diyor dururum demiyor


_____________________________



 
128 Mesaj
25 Ağustos 2010; 23:22:49 


quote:

Orijinalden alıntı: PamirSAROS

arkadaşlar vitesi kaç binde değiştireyim ? ben aldığım günden beri belki 80 km üstüne çıkmadım uak ufak kayıp gidiyorum 2000 binde filan değiştiriyorum devrini alınca yanlışmı yapıyorum ? dizel tecrübem pek yokta


PamirSAROS arkadaşım benim tavsiyem 2100-2200 arasında vites değiştirmen. Bu vitesi yükselttiğinde devri 1750-1800 civarına yani aracın tüm teknik verileri ile optimal noktasına kalabildiği en alt seviyeye düşürecektir. Tekrar devir 2100-2200 aralığına tırmandığında 4. viteste 60-70 km/h ve 5. viteste 90-100 km/h kadar araç hiç bir güç kaybı yaşamadan tırmanabilirsin. Ancak bu devirle 110 bariyerine çarpacaksın. Bu aracın talihsizliği düz viteste 6 ileri olmamasıdır. Eğer olsaydı aynı tavır 6.viteste 120+ üzerine aynı devir ile taşıyabilirdi. Ancak 3.000 devirin altında sürat yaptırmıyor. Ve bu devirde kalmak için 6-7 lt/100 e kadar harcamak zorunda kalıyoruz. Bu DCI ve HDI motorlarda bu kadar bariz değil. Onlar aynı devir-sürat-yakıt düzeni ile devam edebiliyorlar.
Yine eğer vites attığınızda devriniz 1500-1600 civarına düşüyorsa gaza bastığınızda araç tork boşluğuna düşüyor. Anlamsız bir çaba içinde araç adeta mecalsiz kalıyor. Motorun momenti transmisyona iletilemeden aracın ataletsizliği sebebiyle negatif tork yiyorsunuz. Yani kesinlikle hem süratsiz hem de devirsiz kalmayın yırtıp kurtulamazsınız. Hemen bir düşük vitese inip devrinizin artmasını sağlayın. Malesef her nimetin bir külfeti var. Multijeti 190 nm torka ulaştıran temel fizik kuralları bu transmisyon- ağırlık-devir-sürat bileşeninde hele hafif bir rampada hemen su koyvermesine neden oluyor. Hem de daha fazla yakıt yakıyorsunuz. Eğer doğru devirde ve viteste kalabilirseniz düz bir yolda 100 km/h da 4 lt/100 ün üzerini yakıt tüketmezsiniz. İnanın hepsini test etme şansım oldu.
Hayırlı ramazanlar....


_____________________________

Hüseyin ŞİMŞEK


 
387 Mesaj
25 Ağustos 2010; 23:45:58 


quote:

Orijinalden alıntı: PamirSAROS

arkadaşlar vitesi kaç binde değiştireyim ? ben aldığım günden beri belki 80 km üstüne çıkmadım uak ufak kayıp gidiyorum 2000 binde filan değiştiriyorum devrini alınca yanlışmı yapıyorum ? dizel tecrübem pek yokta


Hocam vitesi 2000 devirde yükselttiğiniz taktirde 1300-1500 devir aralığına düşecektir araç, bu da fiorino için ölüm demek, toparlanması çok zor oluyor bu devirlerde, hele rampa çıkıyorsanız imkanı yok toparlamaz, hem boşa yakıt sarfiyatı artar hem de tehlike yaratır (sizde yarattığı rahatsızlık da cabası) diğer arkadaşların da söylediği gibi aracı 1800-2000 devirin altına düşürmemek lazım, en ideali 2500 devirde yükseltmek, zaten maksimum tork 1700d/dk itibaren, altına düşmeyin.


_____________________________

Onu Özlüyorum. Aslında onu hiç görmedim, yüz yüze gelmedim. Ama onu tanıyorum. Sesini cızırtılı bantlardan dinledim, hep siyah beyaz filmlerde gördüm yüzünü, çelik bakışlarını, şiirlerde okudum. Onu yaşıyorum. Özlü sözlerini okudum köşe başlarında. Adını, her sabah okul sıralarında andım. Şimdi 71 yıl sonra onunla son yolculuğa çıkıyorum bir kez daha. Onun geçtiği yollardan geçiyorum, çektiği acıları ruhumda taşıyorum. Onu arıyorum..

1881 - ∞


1402 Mesaj
26 Ağustos 2010; 0:03:02 


quote:

Orijinalden alıntı: dimont

slm metin hocam günahını aldım ama bu araç 180 km basmaz diye benim arkadaşta palio var
vede adam 200km bastım abi dedi bu araçla hani benim cady olsa basarda bu motor nasıl yapıyor 200km anlamıyorum
sonuçta 1300cc 75 bg multıjet gerçi nede olsa italyan adam giderim diyor dururum demiyor




_____________________________

FACEBOOK SAYFAMA DESTEKLERİNİZİ BEKLERİM..
http://www.facebook.com/MetinAbininYeri


1402 Mesaj
26 Ağustos 2010; 0:06:09 

Bu gün bende ilk defa (aracı park yerinden çıkarırken)
direksiyonu tam çevirince *gırç gırç* diye bir ses duydum
..


_____________________________

FACEBOOK SAYFAMA DESTEKLERİNİZİ BEKLERİM..
http://www.facebook.com/MetinAbininYeri


1087 Mesaj
26 Ağustos 2010; 9:56:54 


quote:

Orijinalden alıntı: PamirSAROS





allah allah çok ilginç bi durum bende yukardan yerini gördüm ama ses mes yok teypten de ayar yaptım ön arka balance ayarını gene yok ne iş anlamadım şimdi bu işi akşam iyice bakıyım bari panzot kenarında dimi yerleri var ?

Resmindeki gibi...


0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



2257 Mesaj
26 Ağustos 2010; 10:23:02 


quote:

Orijinalden alıntı: Bey@zıt



Resmindeki gibi...


0




Evet dostum bende bu sabah evden çıkınca inceledim hafta sonu kapağınıda açıp keşif yapıcam ona göre hoparlölr bakıcam kalitelisinden bir kere alayım tam alayım arabada müziğe çok önem veririm ben kaliteli çalmalı mesela honda civic 2009 a binen varsa anlar ne demek istediğimi acaba ne hoparlör kullanıyor honda


_____________________________

Renault LAGUNA 2.0 16V RXT 2000 Model - Honda Pcx 125 2013 Model


2257 Mesaj
26 Ağustos 2010; 10:29:11 


quote:

Orijinalden alıntı: simsek69




PamirSAROS arkadaşım benim tavsiyem 2100-2200 arasında vites değiştirmen. Bu vitesi yükselttiğinde devri 1750-1800 civarına yani aracın tüm teknik verileri ile optimal noktasına kalabildiği en alt seviyeye düşürecektir. Tekrar devir 2100-2200 aralığına tırmandığında 4. viteste 60-70 km/h ve 5. viteste 90-100 km/h kadar araç hiç bir güç kaybı yaşamadan tırmanabilirsin. Ancak bu devirle 110 bariyerine çarpacaksın. Bu aracın talihsizliği düz viteste 6 ileri olmamasıdır. Eğer olsaydı aynı tavır 6.viteste 120+ üzerine aynı devir ile taşıyabilirdi. Ancak 3.000 devirin altında sürat yaptırmıyor. Ve bu devirde kalmak için 6-7 lt/100 e kadar harcamak zorunda kalıyoruz. Bu DCI ve HDI motorlarda bu kadar bariz değil. Onlar aynı devir-sürat-yakıt düzeni ile devam edebiliyorlar.
Yine eğer vites attığınızda devriniz 1500-1600 civarına düşüyorsa gaza bastığınızda araç tork boşluğuna düşüyor. Anlamsız bir çaba içinde araç adeta mecalsiz kalıyor. Motorun momenti transmisyona iletilemeden aracın ataletsizliği sebebiyle negatif tork yiyorsunuz. Yani kesinlikle hem süratsiz hem de devirsiz kalmayın yırtıp kurtulamazsınız. Hemen bir düşük vitese inip devrinizin artmasını sağlayın. Malesef her nimetin bir külfeti var. Multijeti 190 nm torka ulaştıran temel fizik kuralları bu transmisyon- ağırlık-devir-sürat bileşeninde hele hafif bir rampada hemen su koyvermesine neden oluyor. Hem de daha fazla yakıt yakıyorsunuz. Eğer doğru devirde ve viteste kalabilirseniz düz bir yolda 100 km/h da 4 lt/100 ün üzerini yakıt tüketmezsiniz. İnanın hepsini test etme şansım oldu.
Hayırlı ramazanlar....



simsek69 ve serkanca01 arkadaşlarım bugün gelirken dediklerini uygulamaya çalıştım fakat ülkemiz şöförlerine göre araç kullanmak inanılmaz zor ışıktan kalktık 1 de 3000 2 de 2.500 diye değiştireyim dedim evet kalktım 3000 i gördüm 2 dedim tam 3 dicem 2500 de 3 e attım gaz vermeye fırsat 1 sn oldu ve önümdeki durdu sağdan çıkan dolmuşa yol vermek için hadii tekrar vites küçült sonra da tekrar yükseltene kadar gene kırmızı ışık araba 1.500 devirin üstüne çıkamıyoki zavallı gaza basınca çıkıyoda süratlenince bu ülkede çok zararlı milletin napcağı belli olmuyoki nasıl kullancaz anlamadım.Ben bilgisayardan anlık tüketimi açıyorum onu hep 5.5 üstüne çıkarmamaya çalışıyorum şu anda şehir içi 6.6 litre yazıyor bence bu oran çok fazla 5.7 leri hedefliyorum ama trafikte baya zor işimiz.


_____________________________

Renault LAGUNA 2.0 16V RXT 2000 Model - Honda Pcx 125 2013 Model


 
99 Mesaj
26 Ağustos 2010; 11:16:01 


quote:

Orijinalden alıntı: PamirSAROS





simsek69 ve serkanca01 arkadaşlarım bugün gelirken dediklerini uygulamaya çalıştım fakat ülkemiz şöförlerine göre araç kullanmak inanılmaz zor ışıktan kalktık 1 de 3000 2 de 2.500 diye değiştireyim dedim evet kalktım 3000 i gördüm 2 dedim tam 3 dicem 2500 de 3 e attım gaz vermeye fırsat 1 sn oldu ve önümdeki durdu sağdan çıkan dolmuşa yol vermek için hadii tekrar vites küçült sonra da tekrar yükseltene kadar gene kırmızı ışık araba 1.500 devirin üstüne çıkamıyoki zavallı gaza basınca çıkıyoda süratlenince bu ülkede çok zararlı milletin napcağı belli olmuyoki nasıl kullancaz anlamadım.Ben bilgisayardan anlık tüketimi açıyorum onu hep 5.5 üstüne çıkarmamaya çalışıyorum şu anda şehir içi 6.6 litre yazıyor bence bu oran çok fazla 5.7 leri hedefliyorum ama trafikte baya zor işimiz.

Ne kadar dikkat ettimse Dur Kalklar oldukça şehir içinde 6,6 altına düşmek imkansız.(Emition 3500 km de ve benim İçin Yol güzergahı bunu gerektiyor.)
Bende artık devirli ve hızlı kullanmaya başladım.Ortalama da 6,8 i geçmiyor.Böyle olsun razıyım (Daha önceki aracım 2004 focus du)


_____________________________



1087 Mesaj
26 Ağustos 2010; 11:52:56 


quote:

Orijinalden alıntı: PamirSAROS





Evet dostum bende bu sabah evden çıkınca inceledim hafta sonu kapağınıda açıp keşif yapıcam ona göre hoparlölr bakıcam kalitelisinden bir kere alayım tam alayım arabada müziğe çok önem veririm ben kaliteli çalmalı mesela honda civic 2009 a binen varsa anlar ne demek istediğimi acaba ne hoparlör kullanıyor honda


PamirSAROS Ses konusunda bende aynı fikirdeyim. Aslında mevcut ses kalitesinden memnunum ama neden daha iyi olmasın Sen taktır bakalım görüşlerini yaz.


_____________________________



2257 Mesaj
26 Ağustos 2010; 12:05:58 

Bende sesten son derece memnunum diyebilirim arkadaşımın albeası vardı sadece önden hoparlörlü müzik dinlemiyodu arabada sesimiz çok iyi ama daha iyi yapıcam ben zamanında ses sistemleri yarışmasında dereceye girmiş adamım böle basit ses dinlemeyi sevmiyorum artık bass amfi olayı filan geçtide 4 güzel hoparlör ile işi çözeceğim.Hafta sonu hoparlör araştırmakla geçireceğim

senide bilgilendireceğim arkadaşım gelişmeler konusunda cumartesi teypci arkadaşımın yanına da uğrayacağım zaten


_____________________________

Renault LAGUNA 2.0 16V RXT 2000 Model - Honda Pcx 125 2013 Model


 
41 Mesaj
26 Ağustos 2010; 12:07:30 

Yakıt konusunda ben de ne kadar uğraştıysam 6,4 ün altına düşemedim..Bir de aklınızda bulunsun..geçen ki market alış verişinde bagaj darlığından acele ile,bagaj üstü, halıfreks kaplı yere de ,karpuz v.s ağırlık yükledim.(16 kg falan;)Malzemeyi indirdikten sonra alttaki demirden azıcık eğilmiş olduğunu gördüm, elimle düzelttim..Bir arkadaş alttan sopa v.s destek vermeden oraya fazla malzeme koyma dedi..Acaba bu parça kaç kg yük taşır?Temennim şu ki: ,Fiodaki ile aynı görevi yapan, yeni dobloda bu parçanın daha kaliteli,sağlam ve çok kullanışlıymış.Şöyle ki: Fiomu teslim alırken, yeni doblo tanıtımında satış müdüründen parçanın 70kg kadar taşıyacağını duydum.Keşke zaten bagajı dar olan fiodada bu parça,doblodaki gibi sağlam ve çok yük taşıyabilseydi..Zaten ben de doblo tanıtımındaki bilgiye aldanaraktan, fiodaki halıfreks kaplı bagaj üstü aksesuara,verdim yükü gitti.ben ettim siz etmeyin..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barisinan -- 26 Ağustos 2010; 13:27:16 >


_____________________________

Gelin kardaş olalım, işi kolay tutalım, sevelim sevilelim dünya kimseye kalmaz..


 
1663 Mesaj
26 Ağustos 2010; 13:05:57 


quote:

Orijinalden alıntı: barisinan

Yakıt konusunda ben de ne kadar uğraştıysam 6,4 ün altına düşemedim..Bir de aklınızda bulunsun..geçen ki market alış verişinde bagaj darlığından acele ile,bagaj üstü, halıfreks kaplı yere de ,karpuz v.s ağırlık yükledim.(16 kg falan;)Malzemeyi indirdikten sonra azıcık eğilmiş olduğunu gördüm, elimle düzelttim..Bir arkadaş alttan sopa v.s destek vermeden oraya fazla malzeme koyma dedi..Acaba bu parça kaç kg yük taşır?

Yakıt konusu tamamen aracı ne şartlarda ve nasıl kullandığımızla ilgili.

Dediğin parçaya sanırsam panzot diyorlar.Bu parça yük koymak için kullanılmamalıdır.
Alt tarafında iki adet uzun köşeli profil var bu profillerin içi boş maalesef.
3-4 kg'yi aşan ağırlık koymayın.Koysanız bile kenarlara hoparlörlerin üzerine gelecek şekilde koyun.Yükünüz bagajı aşacak olursa bu panzotu yukarıya doğru kaldırıp yerleştirin.


_____________________________



 
41 Mesaj
26 Ağustos 2010; 14:01:17 


quote:

Orijinalden alıntı: fio48



Yakıt konusu tamamen aracı ne şartlarda ve nasıl kullandığımızla ilgili.

Dediğin parçaya sanırsam panzot diyorlar.Bu parça yük koymak için kullanılmamalıdır.
Alt tarafında iki adet uzun köşeli profil var bu profillerin içi boş maalesef.
3-4 kg'yi aşan ağırlık koymayın.Koysanız bile kenarlara hoparlörlerin üzerine gelecek şekilde koyun.Yükünüz bagajı aşacak olursa bu panzotu yukarıya doğru kaldırıp yerleştirin.


Fio 48 dostum:bizim araçlar uzun yolda gerçekten az yakıyor fakat benim gibi dur _kalk ağırlıklı gezen biri için sizden öğrendiklerimide uygulamama rağmen.ne yaptımsa 6.4 ün altına düşüremedim..Allah korusun.Bir gün kaza yaparsam..sürüş esnasında devir saatine bakmaktan olacak.. Aslında doktor gibi her dakka aracın nabzını dinlemekten usandım..2000 de vites at olmadı 3000 de.. dur forumda en ideali 2500 demişlerdi..Bence bu saplantıdan kurtulmak ,fazla yakıt yakmaktan daha iyidir.Artık ortalama tüketime bakmıyacağım derken..Bir arakadaş abi km de ne yakıyor diye sorunca..Hay dee başlıyoruz yine hesap kitaba..Bundan sonra km de 170 kr deyip geçicem.. başlıyor.Şu panzot konusundada fiattan temennim şu:Fiodaki ile aynı görevi yapan, yeni dobloda bu parçanın daha kaliteli,sağlam ve çok kullanışlıymış.Şöyle ki: Fiomu teslim alırken, yeni dobldoda bu parçanın daha kaliteli,sağlam ve raf gibi yer değiştiriyor, çok kullanışlı olduğunu öğrendim.Şöyle ki: Fiomu teslim alırken, yeni doblo tanıtımında satış müdüründen parçanın 70kg kadar taşıyacağını duydum.Keşke zaten bagajı dar olan fiodada bu parça,doblodaki gibi sağlam ve çok yük taşıyabilseydi..Zaten ben de doblo tanıtımındaki bilgiye aldanaraktan, fiodaki halıfreks kaplı bagaj üstü aksesuara,verdim yükü gitti.ben ettim siz etmeyin


_____________________________

Gelin kardaş olalım, işi kolay tutalım, sevelim sevilelim dünya kimseye kalmaz..


1402 Mesaj
26 Ağustos 2010; 16:15:19 


quote:

Orijinalden alıntı: fio48



Yakıt konusu tamamen aracı ne şartlarda ve nasıl kullandığımızla ilgili.

Dediğin parçaya sanırsam panzot diyorlar.Bu parça yük koymak için kullanılmamalıdır.
Alt tarafında iki adet uzun köşeli profil var bu profillerin içi boş maalesef.
3-4 kg'yi aşan ağırlık koymayın.Koysanız bile kenarlara hoparlörlerin üzerine gelecek şekilde koyun.Yükünüz bagajı aşacak olursa bu panzotu yukarıya doğru kaldırıp yerleştirin.


İyi günler arkadaşlar;
Ben bu panzot denen yere minder koyup yolculukta 16 kiloluk çocuğumu oraya yatırdım..
3300 km yol yaptık.. En az 2000 km yatmıştır..
Çok şükür sorun çıkmadı.. Fakat altta bavul destek yapıyordu..


_____________________________

FACEBOOK SAYFAMA DESTEKLERİNİZİ BEKLERİM..
http://www.facebook.com/MetinAbininYeri


 
1663 Mesaj
26 Ağustos 2010; 16:49:05 


quote:

Orijinalden alıntı: barisinan



Fio 48 dostum:bizim araçlar uzun yolda gerçekten az yakıyor fakat benim gibi dur _kalk ağırlıklı gezen biri için sizden öğrendiklerimide uygulamama rağmen.ne yaptımsa 6.4 ün altına düşüremedim..Allah korusun.Bir gün kaza yaparsam..sürüş esnasında devir saatine bakmaktan olacak.. Aslında doktor gibi her dakka aracın nabzını dinlemekten usandım..2000 de vites at olmadı 3000 de.. dur forumda en ideali 2500 demişlerdi..Bence bu saplantıdan kurtulmak ,fazla yakıt yakmaktan daha iyidir.Artık ortalama tüketime bakmıyacağım derken..Bir arakadaş abi km de ne yakıyor diye sorunca..Hay dee başlıyoruz yine hesap kitaba..Bundan sonra km de 170 kr deyip geçicem.. başlıyor.Şu panzot konusundada fiattan temennim şu:Fiodaki ile aynı görevi yapan, yeni dobloda bu parçanın daha kaliteli,sağlam ve çok kullanışlıymış.Şöyle ki: Fiomu teslim alırken, yeni dobldoda bu parçanın daha kaliteli,sağlam ve raf gibi yer değiştiriyor, çok kullanışlı olduğunu öğrendim.Şöyle ki: Fiomu teslim alırken, yeni doblo tanıtımında satış müdüründen parçanın 70kg kadar taşıyacağını duydum.Keşke zaten bagajı dar olan fiodada bu parça,doblodaki gibi sağlam ve çok yük taşıyabilseydi..Zaten ben de doblo tanıtımındaki bilgiye aldanaraktan, fiodaki halıfreks kaplı bagaj üstü aksesuara,verdim yükü gitti.ben ettim siz etmeyin

Trafiği yoğun olan yerlerde her araç fabrika değerinin çok üzerinde yakıt harcamaya mecburdur.Benim de demek istediğim buydu.

İst.,Ankara vs gibi trafiği yoğun olan yerlerle Muğla,Burdur vs. gibi yerlerdeki trafik yoğunluğu bir olamayacağı gibi yakıt sarfiyatı da bir olamaz.

Aracın gerçek yakıt sarfiyatı ort.yakıta bakmaktan ziyade depoyu dolumdan doluma ölçmekle anlaşılır.
Ben aracımı Mart ayımda aldım.Temmuz ayına kadar okul,çarşı,market,piknik vs. kullanımlarımda şehir içi ölçümlerim depodan depoya hep 18 kuruş civarına tekabül etti.Demek ki benim araç ,benim için şehir içi 18 kuruş yakıyor.Uzun yolda ise 120 lira/743 km=16 kuruş yakıyor.Bu değerler bana ait olmak şartıyla kullanım standartım oluyor.

Herkes kendi değerini hesaplar ve ortaya koyar.Sen km 25 kuruş yaktın diye,senin araç az-çok yakıyor diyemem.

Panzotlar fabrika çıkışı olarak yük taşısın diye tasarlanmış olduğunu sanmam.Çünkü,panzot üzerinde duran bir eşya ani frenlemeler arkada oturanlar ve/veya önde oturanlar için büyük tehlike arz edebilir demiyorum,eder.Fakat bizler her zaman bir şey olmaz mantığıyla hareket edip koyuyoruz.
Fioların panzotları yine de 3-5 kg ağrlığındaki bir eşyayı bile taşıyacak güçte.nceki aracım connectte ise panzot son derece cansız ve alt tarafından profil boru bile geçmiyor.Yanlardaki destekler plastik ince çubuklarla panzota puntolanmış,elinizle biraz çöktürün kırılır.Zaten üzerinde eşya koymanın yasak olduğunu belirten işaret mevcut.

Yinede panzotun öyle 20-30 kg kadar yük taşımasını istiyorsanız ve eliniz tamir-bakım gibi işlere yatkınsa kendinizin yapacağı birkaç işlemle bile sağlamlaştırabilirsiniz.


_____________________________



 
1663 Mesaj
26 Ağustos 2010; 16:54:20 


quote:

Orijinalden alıntı: metinogretmen



İyi günler arkadaşlar;
Ben bu panzot denen yere minder koyup yolculukta 16 kiloluk çocuğumu oraya yatırdım..
3300 km yol yaptık.. En az 2000 km yatmıştır..
Çok şükür sorun çıkmadı.. Fakat altta bavul destek yapıyordu..


Bu yaz ben de mecburiyetten uykucu 8 yaşındaki kızım için panzotun üzerine MDF den parça ayarladım.Diğer çocukla da hanım arka koltukta rahatça seyehat ettiler.


_____________________________



724 Mesaj
26 Ağustos 2010; 17:41:49 

yeni dobloda panzotun taşıma ağırlığı 70 kg.
üstüne birçok ağır malzeme koyabliyorsun.
yeni model fiorinolara da yaparlarmı aynısından acaba??


quote:

Orijinalden alıntı: metinogretmen



İyi günler arkadaşlar;
Ben bu panzot denen yere minder koyup yolculukta 16 kiloluk çocuğumu oraya yatırdım..
3300 km yol yaptık.. En az 2000 km yatmıştır..
Çok şükür sorun çıkmadı.. Fakat altta bavul destek yapıyordu..



_____________________________

Hayat bir roman değil, bir hikaye gibidir... Bu yüzden ne kadar uzun sürdüğü değil, ne kadar güzel olduğu önemlidir.


724 Mesaj
26 Ağustos 2010; 17:45:05 

Bende de Combimiz active var, arkada hoparlör mevcut, ama boyutu gazoz kapağı kadar.
Bu büyüklükteki bir yere hangi marka hoparlör takılırsa çok iyi sonuç verir bilemiyorum.
Hiç koymasalarmış daha iyiymiş.


quote:

Orijinalden alıntı: PamirSAROS





Arkadaşım merhaba.Önlere 13 cm arkalara 10 cm demişsin ön kapılar yuvarlak 13 cm değilmi oval filan değil bi araç vardı ön kapıları sökmüştü teypci arkadaşım içinde yan koyulmuş oval çıktı fakat kapak yuvarlak benim arkada hoparlör yok combimix active aracı olupta arkada hoparlörlü olan varmı yardımcı olurmusunuz var ise tesisatı var demektir taktırırım yok ise hiç teybi çıkarttırıp kablo mablo çektiremem içine ediyolar aracın sonra teypciler


_____________________________

Hayat bir roman değil, bir hikaye gibidir... Bu yüzden ne kadar uzun sürdüğü değil, ne kadar güzel olduğu önemlidir.


260 Mesaj
26 Ağustos 2010; 19:33:41 

Hayırlı Akşamlar Arkadaşlar ..


_____________________________



1402 Mesaj
26 Ağustos 2010; 23:30:30 

quote:

Orijinalden alıntı: Qarez75

Hayırlı Akşamlar Arkadaşlar ..

Sizede Değerli Hocam..[



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinogretmen -- 26 Ağustos 2010; 23:31:17 >


_____________________________

FACEBOOK SAYFAMA DESTEKLERİNİZİ BEKLERİM..
http://www.facebook.com/MetinAbininYeri


 
41 Mesaj
27 Ağustos 2010; 7:43:05 

temmuzda fiomu teslim alırken,satışmüdürü vatandaşa yenidobloyu nasıl kullanacağını anlatıyordu..Doblonun panzotu raf gibiyer değiştiriyor,alt bagajı ikiye bölerek, 70 kg yük taşır ve çok kullanışlıdır diye duyduğumda doğrusu dobloyu kıskandım.Fiomla konuştum..Neden fiom neden seninde panzotun,amörtisörün,arka hoparlörün,doblo kadar sağlam değil. Sen fiatın üvey evladımızın..Vallahi hocam bilemicem ama birazda bardağın dolu tarafını görsen iyi olacak,ben doblodan on gömlek yakışıklıyım,beygirlerim daha az olduğu için daha az arpa yerim dedi ve ekledi,komşunun tavuğu sana kaz görünmesin.Kedinin ulaşamadığı cigere mundardırr dediği gibi sen de abimdobloya pisst de..ve bana sahip olduğun için şükret..şükret ki Allah üzerindeki nimeti arttırsın.Bir de kalkmış sahura oruç tutacak..sen önce elindeki ile mutlu olmayı öğren dedi..Fio bende seni bunun için seviyorum,doblonun canı cehenneme diyebildim..


_____________________________

Gelin kardaş olalım, işi kolay tutalım, sevelim sevilelim dünya kimseye kalmaz..


 
567 Mesaj
27 Ağustos 2010; 8:12:02 

Ben bagajı iki katlı yapmayı düşüyorum , bagajda arka lastik cıkıntıları varya - camurluk üstü - onların üzerine karşıdan karşıya mdf den 2.kat koya biliriz.Mdf nin bagaj kapısı tarafınada 5 cm lik kıvrım yaparsak koyulan eşyalar kaymaz ve düşmez.Bence denemek lazım.Başka bir önerim daha , bagaj malzemelerimizi koymak için , mutfaklarda 3-4 katlı üst üste koyulan plastik kutular vardır , patates soğan vb.koyarız ya , yada onlardan alıp iki katlı malzeme koyma yeri yapa biliriz.Ama kesin olan şu an bagaj bu hali ile kullanışsız , eşya koymak için yetersiz , bende market alışverişlerimde fazla gelen poşetlerimin hafiflerini arka panzotun üstüne koyuyorum , yani ikinci kat için bir şeyler yapmak lazım.Arabamın bagajına bagaj havuzluğu aldım , her kese tavsiye ederim çok güzel oluyor.


_____________________________




 
594 Mesaj
27 Ağustos 2010; 8:25:28 


quote:

Orijinalden alıntı: barisinan

bana sahip olduğun için şükret..şükret ki Allah üzerindeki nimeti arttırsın.





_____________________________



2257 Mesaj
27 Ağustos 2010; 9:14:15 

6.4 e şükredin 7.0 dayım anlamıyorum sorun nerde



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


 
967 Mesaj
27 Ağustos 2010; 12:22:19 

benim trip b de yapilan km 3.486 km de ortalama yakit sarfiyati 6.8 arac daha 10000 km de



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


2257 Mesaj
27 Ağustos 2010; 13:01:23 


quote:

Orijinalden alıntı: cevdetay

benim trip b de yapilan km 3.486 km de ortalama yakit sarfiyati 6.8 arac daha 10000 km de



Trip a ile b nin olayı nedir arkadaşlar arkadaşımın albea sında da görüyordum fakat ilgilenmiyordum şimdi kendimizin olunca merak etmeye başladım ban mantığını anlaşılır bir dilde anlatacak kim var acaba


_____________________________

Renault LAGUNA 2.0 16V RXT 2000 Model - Honda Pcx 125 2013 Model


 
128 Mesaj
27 Ağustos 2010; 13:26:42 


quote:

Orijinalden alıntı: PamirSAROS





Trip a ile b nin olayı nedir arkadaşlar arkadaşımın albea sında da görüyordum fakat ilgilenmiyordum şimdi kendimizin olunca merak etmeye başladım ban mantığını anlaşılır bir dilde anlatacak kim var acaba


Trip A ve Trip B aynı bilgileri veren ancak birbirinden bağımsız sıfırlanan sayaçlardır. Diyelim ki depoyu bir hafta önce fullediniz ve bir depo ile kaç kilometre yol yapabilirim ya da iki bakım arası ne kadar kilometre yaptım gibi bilgileri tutuyorsunuz. Ancak aniden kısa süreli tüketim hesaplamaları veya km hesaplamalarına ihtiyaç duydunuz. Tribi sıfırlamak eski bilgilerinizi silecektir. Bu yüzden Trip B size bir avantaj sunuyor. Siz uzun dönem hesaplamalarınızı B de tutarken Trip a ile istediğiniz gibi kısa süreli ölçümler yapabiliyorsunuz. Herhangi bir karışıklık olmaması içinde Trip B menüden gizlenebiliyor.
Hayırlı ramazanlar...


_____________________________

Hüseyin ŞİMŞEK


 
128 Mesaj
27 Ağustos 2010; 13:40:40 


quote:

Orijinalden alıntı: cevdetay

benim trip b de yapilan km 3.486 km de ortalama yakit sarfiyati 6.8 arac daha 10000 km de


Eğer sürekli yükle gezmiyorsanınız, sürekli yoğun trafikli yollarda seyir halinde değilseniz veya çok kısa mesafelerde örneğin günde 10-15 kere 1-2 km yol giderek motorun verimsiz kullanmıyorsanız 6,8 değeri yüksektir.
Görştüğüm servis ustalarının ifade ettiği ve benim de müşaade ettiğim değer 6,2-6,3 civarında. 100-200 km klima açık 7-8 yakabilirsiniz veya işlek yollarda 4,5-5 e kadar düşebilir. Ancak 3.000-4.000 km trip B ye hiç göz atmadan sürün, ortalama bu değerlerin olduğunu göreceksiniz. Bu değerleri normal trafik koşullarında yakalayamıyorsanız servis ile görüşmenizi veya sürüş tekniğinizi gözden geçirmenizi tavsiye ederim.
Hayırlı ramazanlar.


_____________________________

Hüseyin ŞİMŞEK


 
4 Mesaj
27 Ağustos 2010; 14:11:18 

Haziran ayında aldığım otomatik emo fio ile 2400 km yaptım şu ana kadar,
bunun 1000 km. si şehir dışı, gerisi Kütahya şehir içi
trip A hiç sıfırlamadım, 2400 km. de 5,9 gösteriyor ....6,8 bana da fazla geldi ..


_____________________________



 
567 Mesaj
27 Ağustos 2010; 14:16:08 


quote:

Orijinalden alıntı: simsek69




Eğer sürekli yükle gezmiyorsanınız, sürekli yoğun trafikli yollarda seyir halinde değilseniz veya çok kısa mesafelerde örneğin günde 10-15 kere 1-2 km yol giderek motorun verimsiz kullanmıyorsanız 6,8 değeri yüksektir.
Görştüğüm servis ustalarının ifade ettiği ve benim de müşaade ettiğim değer 6,2-6,3 civarında. 100-200 km klima açık 7-8 yakabilirsiniz veya işlek yollarda 4,5-5 e kadar düşebilir. Ancak 3.000-4.000 km trip B ye hiç göz atmadan sürün, ortalama bu değerlerin olduğunu göreceksiniz. Bu değerleri normal trafik koşullarında yakalayamıyorsanız servis ile görüşmenizi veya sürüş tekniğinizi gözden geçirmenizi tavsiye ederim.
Hayırlı ramazanlar.



Yakıt harcama da en büyük etken gidilen yolun konumudur.Yol düzse hızlıda gitsen ( 120 km hız altında )
yavaşda gitsen pek fark olmaz , ama benim gibi günlük yolunuz hergün 7 km rampa olursa o dediğiniz ustalar gelsinde 6,2 harcatsın göreyim
, mümkün değildir , ben biraz seride 7,8 litre ortalama - dikkatli kullanımda 7,2 ortalamayı anca görüyorum.Yakıt harcama değerlendirmelerini
yaparken yaptığınız yolun durumuna göre değerlendirme yapınız.hepimiz aynı özellikli yollarda seyir etmiyoruz.Farklı değerler çıkması gayet doğal.
Peki azmı yakıyoruz çok mu yakıyoruz değerlendirmesini nasıl bakacaz diye yorum gelirse oda , kendi çevrenizdeki yeni dizel araçların yakıt harcama değerlerine
bakaçağız elbette ..Bu arabaların standart şehiriçi ort.6,5 olması gereke bilir ama belki sizin yaptığınız yol buna müsade etmiyordur , bilmem anlata bildimmi...


_____________________________