Şimdi Ara

Renault Kangoo MOTOR ÜFLEME Problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
47
Cevap
0
Favori
78.946
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2005 kangoo 1.5 dci aracımı 75.000 bakımına götürdüğümde, yağ çubuğunu çıkarttılar ve motorun üfleme yaptığını ve motorun bitmiş olduğunu söylediler. Böyle bişey mümkünmü..? 75000 km'de motor mu biter.Kontrol ettirdik Kilometresiyle oynanmamış. Benim inanasım gelmiyo. Zira arabanın ne çekişinde bi problem var nede eksozu duman atıyo.Gaza bastımı uçuyo mübarek.Yağ eksiltme yok+yakıt sarfiyatıda normal.. Yağ çubuğunu çıkardıklarında gelen hava akımı içerdeki piston ve egzantiriğin doğal hareketinden kaynaklanıyo olamazmı... Yada acaba usta bana bi kazık mı atmak istiyo ?..Bu konuda bilgisi olan varsa yorumlarını bekliyorum.. Teşekkürler.



  • Yağ çubuğundan dışarıya egzoz gazı atılıyorsa segmanlarınız ve silindir yüzeyleri arasında sızdırmazlık problemi olduğunu gösterir. Kilometre tek başına bir kriter değildir. Hararet gören ya da sürekli yüksek devirde kullanılan bir motorda aşınmalar daha erken görülebilir...
    Yine de uzaktan verilecek tavsiyeler sizin için bir kriter teşkil etmemeli. Farklı servislere aracınızı göstermenizi tavsiye ederim...
  • Unutulmamalıdır ki motordaki üfleme her zaman motorun bittiğini göstermez.

    bazı motorlarda karakteristik bir durumdur bu, araç sıfırken bile yağ çubuğundan veya yağ kapağından üfleme hissedilir.

    artık günümüz teknolojilerinde eski usulle elle üfleme kontrolü yaparak motorun bittiğine karar vermek çok gerikalmışlık olur.

    motorun rektefiye istediğine karar vermek için birçok teknik parametrenin gözlenmesi lazım.

    içiniz rahat etmiyorsa motor kompresyon ölçümüne sokabilirsiniz aracınızı.
  • Üfleme hangi seviyede acaba. her araba az da olsa üfler. motoru biten saç kurutma makinesi gibi üfler. Hatta yağ çubuğunu çekince ordan dışarı fena halde yağ atar. Sizinki hangi seviyede üflüyo ?
  • bendede 2004 clio vardı 42000 km de reno servisi motorun 3/2 si gitmiş dediğinde sizinde renonuzunda dedim ve 1 hafta içinde sattım o aracı , ulan 42000 km de biten motoru neden ülkemde satıyorsun yada neden öyle bir markanın bayiliğini yapıyorsun !!!!! şimdi seat toledo aldım 94 model 190.000 km de motorunda en ufak üfleme yok , DCI motorlar çok az yakıyor ama malesef insan doya doya binemiyor km fazlalaşınca arabanın tadı kaçıyor içiniz rahat etmiyor km fazlalaşsa kimse para vermiyor çünkü piyasada şirket arabası çok böyle durumda , ben iddaaa ediyorum renonun motorunda üfleme normal , ama kime anlatacaksın reno servisleri bile bizi kazıklamak için kurulmuş sanki
  • Aracımın yağ çubuğunu çıkardığımda yağ atma problemi yok. Bende renonun dci motorlarının karakteristik bi özelliği olduğunu düşünüyorum. Ama dediğiniz gibi servislerin böyle bi problemi bilip bizleri yolmaya çalışması çok acı. aracın tüm kontrolleri yapıldığında herşey normaldi sadece motor üflüyo diye rektefiye ister diyen 27 yaşında kendine usta diyenleri çalıştıran servislerin hali ortada..Bugün bu foruma girdikten sonra komşumun cliosuna göz attım 39.000 km de onun motoruda 1.5 dci sanırım kangodakiyle aynıdır ve ondada bi üfleme söz konusu. şimdi o arabanın da mı motoru bitmiş...Bence renonun bu konuda bi bilgilendirme yayınlaması gerek..boştan yere insanların birikimleri birilerinin cebine gitmesin
  • abicim onun kolayı var, aç kaputu yağ kapağınıda aç çalıştır arabayı tut elini yağ kapağının olduğu yere üfleme varsa doğrudur yoksa yola devam
  • Arkadaşım kusura bakma arabanın dizel olduğunu yeni farkettim. dizel araç motoru üfler sıfır motor olsada üfler. Sıkıştırma basıncı yüksek motor bunlar. sen boşver çoluk çocuğu. onlar bizim öğrencilerimiz. kalfalık ustalıklarını biz yani motor öğr veriyor. ne seviyede bilgileri olduğunu biliyoruz. Okulda derste kompresyon kaçakları işlenmiştir o da her kaçağı aşınma olarak anlamıştır. Özellikle 2000 devirden sonra ciddi olarak üfler dizeller heleki turbo ise. Bu normal bişy.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Arkadaşım kusura bakma arabanın dizel olduğunu yeni farkettim. dizel araç motoru üfler sıfır motor olsada üfler. Sıkıştırma basıncı yüksek motor bunlar. sen boşver çoluk çocuğu. onlar bizim öğrencilerimiz. kalfalık ustalıklarını biz yani motor öğr veriyor. ne seviyede bilgileri olduğunu biliyoruz. Okulda derste kompresyon kaçakları işlenmiştir o da her kaçağı aşınma olarak anlamıştır. Özellikle 2000 devirden sonra ciddi olarak üfler dizeller heleki turbo ise. Bu normal bişy.

    hocam doğru izah etmişsin mantıken de yatıyor zaten kafaya dizeller yüksek basınçla çalıştığı için.Ayrıca renault bu motora çok güveniyor yazılım değiştirerek Laguna da bile kullanıyorlar.
  • MErhaba Renaultun 1.5 DCi motorları Çok sağlam motorlardır, Yağına suyuna bakıldımı, çokda acemi kullanılmadığı takditde uzun Seneler binersin, HEdef ecza deposu bir kangoya ki bu araçlarda da renaultun 1.5 DCi motorunun en düşük BG gücüne sahip olanı var en az 400.000 Km Motor yaptırmadan motor yaptırmıyorlar.. motor yaptırınca bidaha kullanıyorlar, bir araba en az 1,5 Milyon km yol yapıyorlar.. bide düşünün bir aracı değişimli olarak aynı gün içerisine 3 şöför kullanıyor. bu motor sağlam bir motor olmasa bukadar çok o segmentte tercih edilmez.. Yakıt konusunda da çok başarılı bir motordur..
    üfleme konusuna gelince, Bizim Renault dizel kamyonlarımızda da yeni motor yaptırsan bile üfleme oluyor.. 1.5 DCi 100 Bg 2008 megane privilage de de.. Üfleme normal arkadaşlarımızın dediği gibi. bu motorlarda hem basınç yüksek hemde turbo olduğu için motordan egzoz gazı gelmesi normal..
    aracın motorunun çok kötü olup olmadığını yağ çubuğunu çıkarttığında eğer motor aşırı derecede fazla mavi duman atıyorsa işte ozaman motorunda problem var demektir..

    ayrıca aracın motorunun kötü olup olmadığı çekişi ile anlaşılmaz.. çünkü motoru bitmiş yağ yakan araba daha iyi çeker.. için rahat olsun..
    mavi duman yoksa yağ çubuğunda motor iyi demektir.. gerçi herzaman öyle olmuyabiliyorda.. bir kamyon almıştım.. üfleme azdı(renault) mavi duman hiç yoktu ancak yüksek devirde yağ havalandırmasından basınçla yağ basıyormuş.. Üzerimize bindirdiler.. antepte:) dikkat edin yani Antepe.. ama 2350 YTL ye komple sıfır motor yaptırdım. Krank değişmedi, işlem görmedi.. Hemde MAscott 130 Luğa düşünün yani..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi downahar -- 17 Nisan 2008; 6:36:24 >




  • Arkadaşlar, Yorumlarınız için çok teşekkürler.. Bugün aracı sanayiye götürcem bi kaç ustaya göstercem. Sanırım onlarda aynı şeyi söyliycekler sizler gibi. Araç yağ yakmıyo.Yağ çubuğunu çıkardığımda da çok hafif bi beyaz duman veriyo ancak yaklaşıp dikkatli bakıldığında görülüyo Ben zaten bu motorun bittiğini hiç düşünmüyorum.Bakımlarını önceden yapmışızdır.her 7-8000 km de yağ değişimi v.s. Bu model araçları şu dönemde en çok su dağıtım firmaları kullanıyo adamlar 30 şişe su atıyo (600 kg nin üzerinde bu).. ve her yıl 100.000 km yapan var.Yıllarca kullandıklarından eminim.Bizim sokakta caddelerde fıldır fıldır yaz kış geziyolar.ve bu firmaların, sırf motor üflüyo diye bu araçlara her 100 bin km de bir motor yaptırdıklarını hiç sanmıyorum.. o zaman kimse bu araçları kullanmazdı. içim rahatladı biraz daha..herkese teşekkürler..yorumlarınızı bekliyorum




  • Dostum eğer sanayiye gittiğinde de bi sonuç alamazsan bide yetkili servisleri dene.
  • dostum.. sanayiye gitmene bile gerek yok. eğer dedidiğin gibi bir duman geliyorsa rengi anlaşılmıyorsa bile motorun sıhhatli bir motordur rahat ol.. ayrıca dediğim gibi renksiz duman o motorun bitik olduğunu anlamına gelmez.. için rahat etsin.. daha iki günlük bebeleri serviste usta yapmışlar böyle bilmeden artis artis konuşuyor.. Zaten motorun yağ eksiltmemesi motorun güzel bir motor olduğunu gösteriri.. daha yarı ömrüne yeni geldiğinde motorlar başlar yağ eksiltmeye.. bırak bitmeyi.. omotorlar avrupa araçların üzerinde bulunan en salam Commonrail Dizel Motordur.. Ne volkswagen ne audi.. hiçbirinin motoru o motor kadar sağlam değildir.. Hem yakıtta inanılmaz ekonomik hemde sendeki motor 65 Bg olmasına rağmen çekişte iyidir.. bizde Connect var ben bu arabaya asla para vermem.. zaten beleş geldi, para vermedik.. tam yakıt canavarı, ilk kalkış inanılmaz hantal, daha sonra hızlanıyor ama nafile.. 2005 model daha 30.000 KM de 150 -160 ı geçme.. hertarafından ses geliyor.. bide servise sordum. usta 150 den sora gelen ses nedir die.. bana labali laubali azrailin sesidir diyo..




  • Bizim diğer aracımız connect t220 ve 90 hp olan versiyonu..Çok hantal demişsiniz ama bence connect çok daha sağlam ve yola oturan bi araç..Gerek vites geçişleri gerek yol tutuşu, gerek frenajı kangoo ya göre çok iyi 100 km ye 11 snde çıkıyo..ve 2000 devirden sonra motoru kükrüyo..Ayrıca 300 liralık bi çiple istediğimiz an 115 beygire yükseltebiliyoruz...Ben connecti kangooya değişmem....Kangoo Virajlarda yatıyo....Ama konumuz bu aracın motoru...dediğiniz gibi ekonomik bi araç kmde 200 ykr civarı yakıyo...(connect 260 ykr)..Dün şaşmaz sanayiye götürdüm.3 ustaya gösterdim 2 si bu araçlarda üfleme olur normaldir dedi...Turbo basıncı bi miktar içeriye hava verir dedi...diğer usta motor bitiyo dedi...Ayrıca o beyaz dumanı motor çok sıcakken veriyo.sanırım o da yağ buharı olsa gerek... Motor soğukken duman yok.. biraz gaz verince üflemede kesiliyo.....Ayrıca denedim.. connectin yağ çubuğunu çıkarıncada aynı beyaz duman geliyo....Benim takıldığım nokta bu servislerdeki ustalar nasıl usta oluyo...Bunlara her gün o kadar araç geliyo....hepsinede motor üflüyo bitmiş mi diyolar....yada bunlara belli periyodlarla seminer filan verip bu tür karakteristik motor problemlerini anlatmıyorlarmı?....Hayatta gitmem servise artık...zaten bundan sonrada ford dan başka araç almıycam...130.000 de bizim ford.. daha bi o kadar daha gidecek gibi bizim connect..İnsan böyle şeyler duyunca ister istemez soğuyo araçtan..




  • ankarada usta yok.. Bukadar bizim ankara bölge müdürlüğünde motoru biten veya ağır hasarlı araçları çekici ile istanbula getirip yaptırıyoruz.. esnafıda ustasıda tam fırsatrçı 5 lira etmez adamlıkları..
  • BU ADAMLAR NEDEN BÖYLE MİLLET SANKİ KOLAY KAZANIYOR PARAYI 3 SENE BOYUNCA CLIO SYMBOL KULLANDIM YAKITI VE ÇEKİŞİNDEN ÇOK MEMNUNDUM , TAAAKİ ARACIMI SATMAK İSTEYENE KADAR SERVİSE GİTTİK (ALACAK OLAN ARKADAŞLA)TABİ HAKLI SERVİSE GÖSTERECEK 42000 KM DEKİ KMSİ ORJİNAL ARABAMIN MOTORUNUN 3-2 Sİ GİTMİŞ DEDİKLERİNDE RESMEN ŞOK OLMUŞTUM , DCI MOTORLARIN KARAKTERİSTİĞİNİ BİLMEYEN KALEKTERSİZ SERVİSLERE




  • Oda bişiymi 15 tane aracımı tamir eden ve kaç yıllık ustam bana sübapları ve diğer bilimum malzemeyi değiştirdim demesine rağmen.. aracımda değişen hiçbirşey olmadığını gördüm.. anlı secde gören adam da bunu yapınca..
  • Aslında doğrusu madem o usta parça değiştirdi, değişen parçayı göstermesini istemek..Eski parçayı sana gösterecek.... eğer gösteremiyosa kıvırmaya başladıysa parasını vermiycen. Bak o zaman nasıl k. gibi oluyo..Ama bunu genelde bireysel ustalar yapıyo...kurumsalların böyle şeyle uğraşcaklarını sanmam...Ama bu kurumsal sandığımız servislerde de doğru dürüst usta yok...Yani anlıycamız 2 ucu ...değnek ne tarafa gitsen bi şekilde seni kazıklamaya çalışıyo..."çok servis gördüm içinde ustası yok...çok usta gördüm üstünde servisi yok....:))))biraz arabesk oldu ama napalım....
  • valla gardaş şöle bi sıkıntı var bizde çok araba olduğu için çok yamuk görüyoruz ustalardan.. Arabanın başında bekleyecen.. şimdiki ustam ile aram iyi.. nazım geçiyor.. istediğimde para veriyorum istemediğimde para vermiyorum... onunda bana işi düşüyor.. zaten o karışmaz.. ben ne verirsem onu alır.. memnunum iş yerime de çok yakın.. elhamdulillah.. istanbulda olsaydın tavsiye ederdim. özellikle renault un arabalarını iyi biliyor.. kurtlar vadisinin nevzatı da ona yaptırıyor arabalarını
  • quote:

    Orjinalden alıntı: downahar

    MErhaba Renaultun 1.5 DCi motorları Çok sağlam motorlardır, Yağına suyuna bakıldımı, çokda acemi kullanılmadığı takditde uzun Seneler binersin, HEdef ecza deposu bir kangoya ki bu araçlarda da renaultun 1.5 DCi motorunun en düşük BG gücüne sahip olanı var en az 400.000 Km Motor yaptırmadan motor yaptırmıyorlar.. motor yaptırınca bidaha kullanıyorlar, bir araba en az 1,5 Milyon km yol yapıyorlar.. bide düşünün bir aracı değişimli olarak aynı gün içerisine 3 şöför kullanıyor. bu motor sağlam bir motor olmasa bukadar çok o segmentte tercih edilmez.. Yakıt konusunda da çok başarılı bir motordur..
    üfleme konusuna gelince, Bizim Renault dizel kamyonlarımızda da yeni motor yaptırsan bile üfleme oluyor.. 1.5 DCi 100 Bg 2008 megane privilage de de.. Üfleme normal arkadaşlarımızın dediği gibi. bu motorlarda hem basınç yüksek hemde turbo olduğu için motordan egzoz gazı gelmesi normal..
    aracın motorunun çok kötü olup olmadığını yağ çubuğunu çıkarttığında eğer motor aşırı derecede fazla mavi duman atıyorsa işte ozaman motorunda problem var demektir..

    ayrıca aracın motorunun kötü olup olmadığı çekişi ile anlaşılmaz.. çünkü motoru bitmiş yağ yakan araba daha iyi çeker.. için rahat olsun..
    mavi duman yoksa yağ çubuğunda motor iyi demektir.. gerçi herzaman öyle olmuyabiliyorda.. bir kamyon almıştım.. üfleme azdı(renault) mavi duman hiç yoktu ancak yüksek devirde yağ havalandırmasından basınçla yağ basıyormuş.. Üzerimize bindirdiler.. antepte:) dikkat edin yani Antepe.. ama 2350 YTL ye komple sıfır motor yaptırdım. Krank değişmedi, işlem görmedi.. Hemde MAscott 130 Luğa düşünün yani..

    hoca guzel konusmussun ama sana kesınlıkle katılmıorum o 1.5 dedıgın arabaları ureten renonun muhendıslerınden allah bınlerce kez razı olsun eger onlar olmasaydı ewımıze ekmek goturemezdık bız:)1.5 dedıgın arabanın krank ı her gun satılır kapagı taslanmadıgı ıcın en ufak hararette elıne alır parcacıya gıdersın pompa desen bocsh sa ıyı delphı yse aynı arızalıdır enjektor desen tmm mazottan kaynaklanıo ama ford un opel ın vw audı mercedesınde arabaları aynı mazotu kullanıo ama nedense satılmıo hıc dusundun mu bunları yada turbosu nıye karaborsa hıc dusundun mu?ben sana cvp wereım cunku peynır ekmek gıbı satılan malzemedır bunlar aynı sekılde 1.3 muktıjet we eskı doblo 1.9 duz motorlarda aynı sekıl arızada baska hıcbır ıse yaramayan motorlardır...




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.