- x
EGR Valfi İptali RESİMLİ
410 Cevap125202 Görüntüleme8 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3 4 5 6 7      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


7954 Mesaj
11 Nisan 2008; 11:05:14 

Egr valfim pis mazot yüzünden tıkanmış biraz önce Ford servisi söyledi,
Bu valfi iptal etmem mümkünmü? İptal ettiğim durumda eksisi nedir araçta sorun yaratırmı?
Zararı varmıdır?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CYBORG00TR -- 11 Nisan 2008; 16:43:36 >


_____________________________

Badass Nova

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
11 Nisan 2008; 11:05:54 

550 Yepyeni türk lirası

Canın sagolsun bi işe yarıyordur muhakkak..


7954 Mesaj
11 Nisan 2008; 11:08:17 

Bunun yerine iptal etsem onu bu parayı ödememek için mümkünmü?


_____________________________

Badass Nova


 
276 Mesaj
11 Nisan 2008; 13:15:54 

Ne yazık ki iptali mümkün değil. Temizlettirip taktırın.


_____________________________



 
1072 Mesaj
11 Nisan 2008; 13:21:54 

Ya yenilemek ya temizletmek gerek...



_____________________________



9671 Mesaj
11 Nisan 2008; 13:26:32 

EGR valfi exhaust -gas recirculation harflerin baş harflerinin kısaltmasıdır.
türkçesi eksoz gazı geriçevirimi veya beslemesi diye çevirebiliriz.Görevi eksoz gazının içindeki yanmamış gazları geri çevirerek tam yanma için yanma odasına gönderir.Burada kontrol edilen NOx gazlarıdır.Bu sökülürse kapıdaki gardiyanın görevine son verilmiş olacaktır çıkış serbest demektir.Bu ilk başta emisyon gazların değerlerinin bozulması dmektir.uzun dönemde yanmamış gaz eksozdan sokağa atılan boş para demektir.Ayrıca motorda tam yanma olmadığı için motorun hareret yapma olasılığı artar.Diğer aksamlar yeni ise belki durum kurtarılabilir ama EGR bozuldu ise araç zaten hırpalanmış gözüyle gördüğüm için soğutma sistemin elden geçirilmesi öenrilir , özellkle yaz sıcaklarında dikkat edilmesi zaruridir.


_____________________________




 
3832 Mesaj
11 Nisan 2008; 13:36:16 

Vezir hocam,

EGR.yi, chip tuning yapan servisler/uygulayıcılar özellikle chip tuning sonrası iptal ediyorlar çoğu zaman ve normal bir durumda dahi iptalini öneriyorlar.

EGR.nin kurumlanmaya sebep olduğu, motor ömrünü kısalttığı, motor gücünden çaldığı ve daha verimsiz (yanmamış gazların çevrime sokulması nedeniyle) yanmaya sebep olduğu ve bunun dolaylı olarak yakıt tüketimini olumsuz etkilediğini belirtiyorlar. Tabi şüphesiz zehirli NOx gazlarının dışarı salınması emisyon değerlerini yükselteceği gibi bizleri de daha fazla zehirleyecektir.

Sizin bu konudaki görüşünüz nedir? Çevre ve emisyon bakımından değil de güç artışı, verimli yanma ve yakıt tüketimi açısından değerlendirirseniz memnun olurum.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


9671 Mesaj
11 Nisan 2008; 13:51:12 

sn. yavuz,

EGR valfi aracın hiç ömrünü kısattırmı aksine uzatır.Bu yarım akıllı bilgisiz olup da ahkam kesinler beni öldürecek .Madem teknik kısmını bilmiyorsun mühendis değiller bilgisi kadar konuşması gerekir usta veya tamir yapanların.Şimdi her ne kadar olayın bilimsel yanını bilsek de nasıl pratik olarak eksikliğimiz var ise böyle her gün tamirle uğraşan atölyelerdeki kişiler de kendi fikirlerince veya çevreden duydukları efsaneleri sanki doğruymuş gibi anlatıyorlar.Dilden dile bir müddet sonra olay çığrından çıkıyor birileri çıkıp da gereksiz diye söküp etılıyor.Be bre aklı eksik olanlar , Adamlar masraf edip de niye takmışlar bu kadar parçayı araca hiç düşünen yok. hepsi motorun daha verimli çalışması için konuyor bunca elektronik sistemler.Mekanik hayranı olarak ben de bazen sinir oluyorum ama asla gereksiz diyemem, kimsenin demesine de müsade etmem.Çünkü gaz emisyonlarının doğru çıkması verimli yanma için olmazsa olmazdır.Verim yüksek olunca da yakıt tüketimi düşer motor harareti azalır.Motorun gerektiğinden ortalama 1 derece bile fazla olması enerji kaybı dmeektri.Şunu unutmayın ki bir soğutma fanı ne kadar az çalışıyorsa yakıt o kadar temiz ve veimli kullanılıyor demektir.tanbii kifanın az çalışması için radyatör büyüterek uyanıklık yapabiliriz, ama sonuçta ısıttığımız suyun sıcaklığı için bir benzin yakıyoruz ki bu aslında aracın daha uzun kmler yapması için harcanacağına etrası sısıtmak için harcanıyor.Evinizi araç motoru ile ısıtıyorsak başka tabii ki



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 11 Nisan 2008; 13:54:56 >


_____________________________



Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
11 Nisan 2008; 13:57:43 


vezir hocam verdiğiniz bilgiler için teşekkurler
bu arada gözlerimiz tralles i arıyor ama göremiyoruz
görüşüyormusunuz kendisi ile


9671 Mesaj
11 Nisan 2008; 14:00:29 


quote:

Orjinalden alıntı: fuats-fuat


vezir hocam verdiğiniz bilgiler için teşekkurler
bu arada gözlerimiz tralles i arıyor ama göremiyoruz
görüşüyormusunuz kendisi ile


ben de epeydir üstadı forumlarda göremiyorum. pek foruma girmiyor herhalde


_____________________________



Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
11 Nisan 2008; 14:04:00 


tralles gibi bir adama ilkokuldaki keraat cetvelini bile öğrenememiş adamlar fikir ifrazatlarını kabullendirmeye kalkarsa adam gelmez tabiiki

bu gölde kayıkla gezinmeye benzer
ayagını suya uzatırsın zevkine
sonra ayagın üşüyünce çekiverirsin olur biter


1151 Mesaj
11 Nisan 2008; 14:35:14 

vezir hocam çok güzel açıklamışsınız. size atölyedeki bir çok usta konusunda sonuna kadar katılıyorum.

egr valfini kısaca az miktarda ekzoz gazını temiz havayla beraber içeri alıp (temiz havayı kirletmeyecek şekilde) o havanın ısıtılmasına yarıyor da diyebilir miyiz??


_____________________________

The Power of Dreams Honda

Civic Premium 2007 lacivert


 
3832 Mesaj
11 Nisan 2008; 15:46:05 

Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Bunda ticari mantık ta önemli oluyor sanırım vezir hocam. Bir işlem sonuçta bir uğraş ve bir ücret. Ayrıca çıkan EGR valflerinin tekrar satılıp satılmadığını da bilemiyoruz.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


7954 Mesaj
11 Nisan 2008; 15:54:36 

Egr valfimin fotoğraflarını koyacağım böylece biraz nasıl bir parça olduğunu bilmeyen veya görmek isteyen arkadaşlara göstermiş olacağım.
Üstadın verdiği fikirler doğrultusunda paraya kıyıp yeni bir egr aldım, Valeo marka orjinal ekipman olmasına dikkat ettim. EGR valfim tıkanmanın yanında elektronik olarakta bozulmuş, kapağını açıp kapama görevinide yapmıyormuş. EGR vezir üstadın dediği gibi bir parçadır, ayrıca yeni araçlarda EGR iptali sonrası motor sapıtabiliyor veya elektronik olarak devamlı son bulmaz hatalara başlayabiliyormuş, bunun yanında EGR Focus II TDCI da çıkarılır veya metal plaka vasıtası ile engellenerek iptal edildiği takdirde yakıt sarfiyatı fazlalaşıyormuş. Performansta artışı olduğunu söyleyenler tamamen kulaktan dolma işler yapıyor denildi bana serviste, peformans artışı bu şekilde kesinlikle olmazmış.


_____________________________

Badass Nova


7954 Mesaj
11 Nisan 2008; 16:22:14 

0


0


0


_____________________________

Badass Nova


9671 Mesaj
12 Nisan 2008; 9:54:25 

bende teknik bir resim koyayım içi nasılmış bakalım.basşit olabilir ama teoriden üretilmiş bir olaydır.



1


Ekteki dosya (1)


_____________________________



Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
12 Nisan 2008; 10:55:26 

quote:

Orjinalden alıntı: vezir


Vezir EGR konusunda eminmisin? Bende birçok kaynaktan EGRnin sadece zararlı gazları çevreye yaymasın diye olduğunu duymuştum. Yani iptali sadece çevreyi daha çok kirletir, motora zarar vermez diye biliyorum?


4079 Mesaj
12 Nisan 2008; 21:05:29 

egr iptali egr nin emme manifolduna açılan kısmına düz metal conta kesilip geçişi iptal etmek şeklinde yapılır..egzoz gazı emme manifolduna geçemez ve aynı yoldan geri döner..eğer contayı egzoz manifoldu tarafına koyarsanız hem tüketimi arttırırsınız hem de egr içindeki sensör okuma yapmayacağından motor arıza lambası yanar..o yüzden egr sistemi yerinde bırakılarak egr nin emme manifolduna açılan ağzına metal bir conta kesilir..valf yerinde bırakılır..egr yapamayan egzoz gazı aynı yoldan dışarı atılır..bu durum chip tuning yapılmasını gerektirmez..ve performansı düşürmez..lambda düzgün çalıştığı sürece emisyon da oynamaz..hatta emme manifolduna egzoz gazından arınmış temiz hava girdiğinden yanma daha iyi gerçekleşir..zaten egr nin amacı yanmadan taviz vererek emisyon düzenlenmesidir..emisyon uğruna egr yapan araçların tüketimi sürekli benzin yönünden zengin karışım yapacağından egr iptali yapılmış aynı araca göre daha yüksek çıkar..emisyon da da çok fazla farketmiyor..egr iptali yapılan araçlarda önceye göre güç artışı sağlanması da bu yüzdendir..


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


9671 Mesaj
13 Nisan 2008; 17:14:36 

http://en.wikipedia.org...haust_gas_recirculation

buradan alıntı yaparak NOx gazının motor için ne anlm içerdiğini tekrar düşünelim.Her zaman dizayn aşamasını geçmiş parçalar iptal anı sonrasında kandırmaca yapılarak motor sorunları çözülür yapılabilir.Ancak bu araç en ideal şarta geri döndü demek değildir.


. [font="Times New Roman"]A properly operating EGR can theoretically increase the efficiency of gasoline engines via several mechanisms:

Reduced throttling losses. The addition of inert exhaust gas into the intake system means that for a given power output, the throttle plate must be opened further, resulting in increased inlet manifold pressure and reduced throttling losses.
Reduced heat rejection. Lowered peak combustion temperatures not only reduces NOx formation, it also reduces the loss of thermal energy to combustion chamber surfaces, leaving more available for conversion to mechanical work during the expansion stroke.
Reduced chemical dissociation. The lower peak temperatures result in more of the released energy remaining as sensible energy near TDC, rather than being bound up (early in the expansion stroke) in the dissociation of combustion products. This effect is relatively minor compared to the first two.
It also decreases the efficiency of gasoline engines via at least one more mechanism:

Reduced specific heat ratio. A lean intake charge has a higher specific heat ratio than an EGR mixture. A reduction of specific heat ratio reduces the amount of energy that can be extracted by the piston.

,[/font]


_____________________________




9671 Mesaj
13 Nisan 2008; 17:17:21 

yine benzer teknik bir açıklama .

http://www.asashop.org/autoinc/nov97/gas.htm


_____________________________




7954 Mesaj
13 Nisan 2008; 19:38:49 

Yani olayın aslında sonucunda varılabilicek nokta şu bazı araçlar EGR den gelen gaza göre yanma gerçekleştiricek şekilde ayarlanmış bazı araçlar ise EGR yi sadece dışarıya pis gazı vermemek adına motora bir kısım egzost gazını göndericek şekilde ayarlamış oluyor.


_____________________________

Badass Nova


9671 Mesaj
14 Nisan 2008; 9:31:44 

aslında konu oldukça derin her denetleme sistemi farklı şekilde çalışıyor bu yüzden genel anlamda NOx gazını kontrol ederek yanmayı kontrol altına almak diybiliriz.Linki okursanız her araçın kontrol mekanizmalarının farklı olduğunu göreceksiniz.Şu ankien son yazılım ODB II dir.Bunun kontrol mekanizması ile eski sistemlerin kontrol parametreleri farklıdır.İlk çıkan 80 li yılların EGR valveleri daha az parametre ile kontrol ediliyor idi. ODB I ile II arasındaki -farkları ben de tam olarak bilemiyorum ama araştırırsak bulabiliriz.Ben sadece linten bir alıntı vererek hangi parametrelere bakıldığı hakkında size bir fikir sunmak isterim.

The method of testing used by the EGR monitor varies according to the manufacturer, but there are three main types.

One method includes looking for a change in manifold pressure as the EGR valve is actuated on and off.

A second method involves cycling the EGR valve and looking for a change in short-term fuel trim. When the EGR valve is opened, it displaces some of the air fuel mixture. When the EGR valve is closed, more oxygen enters the combustion chamber, which then leans the mixture somewhat. The O2 sensor will respond with a lean signal to the PCM, which in turn increases pulse width. This is called short-term fuel trim compensation. The EGR monitor looks to see that all these things are occurring as they should. It repeats the tests and averages the results. Before the EGR monitor can begin its testing, it must first receive clearance from the diagnostic executive. The executive ensures that there are no conflicting conditions that would invalidate the EGR monitor's tests. For example, if the car had a lazy O2 sensor, fuel trim compensation to the EGR opening and closing would be inaccurate. Therefore, there are many safeguards built into OBD II to prevent this type of occurrence from happening. OBD II also has rationality checks. In other words, it uses deductive logic and constantly compares its inputs against each other to make sure all are in sync with one another. After the EGR monitor gets the OK to run its tests, it uses strict enabling criteria to ensure accurate testing such as:

Engine temperature more than 170 F.
Ambient air temperature more than 20 F.
Engine run time more than three minutes since 170 F.
Engine speed 2248-2688 (auto. trans.), 1952-2400 (manual trans.).
Manifold absolute pressure from 5-20 hg.
Short Term Adaptive Fuel Trim is adjusting pulse width by less than +7 percent and more than -8 percent.
TP sensor from 0.6 to 1.8 volts.
Vehicle speed sensor more than 40 mph.


quote:

Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

Yani olayın aslında sonucunda varılabilicek nokta şu bazı araçlar EGR den gelen gaza göre yanma gerçekleştiricek şekilde ayarlanmış bazı araçlar ise EGR yi sadece dışarıya pis gazı vermemek adına motora bir kısım egzost gazını göndericek şekilde ayarlamış oluyor.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 14 Nisan 2008; 9:31:39 >


_____________________________




7954 Mesaj
12 Haziran 2008; 13:18:46 

Evet ben iptal ettiremedim zaten olayın sonucunda, yenisini almak durumunda kaldım.

Psa grubu motorlarda bu parçanın iptali yapılması iyi sonuçlar doğurmuyor örneklerinide gördüm.


_____________________________

Badass Nova


9671 Mesaj
12 Haziran 2008; 13:56:58 

sonunda değiştirdiniz demek cyborg00tr , nasıl farkettimi bari?


_____________________________




7954 Mesaj
12 Haziran 2008; 15:10:52 

Normale döndü araç

tabiki farketti kesilmeler oluyordu dip gazda

yakıtta artış vardı

Stop ediyordu trafikte

şimdi böyle sorunlar yok.


_____________________________

Badass Nova


9671 Mesaj
12 Haziran 2008; 15:43:34 

sevindim.
Demek ki bazılarının dedikleri gibi gereksiz bir parça değilmiş. Motordaki en ufak civata bile gereksinimden konur . Yoksa kim maliyeti artırmak ister ki !Hepsinin hesabı kitabı vardır.Ama gelde bizim ustacıklara bunu anlat. Anlayanlar zaten gerekli cevapları veriyorlar sözüm meclisten dışarı..


quote:

Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

Normale döndü araç

tabiki farketti kesilmeler oluyordu dip gazda

yakıtta artış vardı

Stop ediyordu trafikte

şimdi böyle sorunlar yok.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 12 Haziran 2008; 15:42:14 >


_____________________________




4122 Mesaj
12 Haziran 2008; 16:13:31 

Paylaşımlarınız için teşekkürler kafama takılan soruların cevaplarını öğrenmiş oldum


_____________________________

http://forum.donanimhaber.com/m_70018429/mpage_1/f_/key_//tm.htm#70018429


7954 Mesaj
12 Haziran 2008; 16:15:50 

Her zaman samurayım


_____________________________

Badass Nova


4122 Mesaj
12 Haziran 2008; 16:25:13 


quote:

Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

Her zaman samurayım


Sağol var ol


_____________________________

http://forum.donanimhaber.com/m_70018429/mpage_1/f_/key_//tm.htm#70018429


905 Mesaj
12 Haziran 2008; 17:37:21 

Ben 1998 Model Opel arabamdaki EGR valfini iptal ettirdim.Çünkü devamlı tıkanıyordu.Ve araçın çalışmasını engelliyordu.Bir keresinde yolda kaldım.Uzun uğraşlardan sonra çalıştırabildim.Ayrıca sıfırı 250 ytl vermek istemedim.Ama ilerde satarken sıfırı alıp takacağım.

Ama şunu da söylemek istiyorum benim araçım küçük ve motor alanı daracık olduğu için egr valfini yeri çok ters bir yerde manifoldun altında kalıyor.Ve devamlı tak-çıkar yapamıyorum.Ama dediğim gibi kolay bir yerde olsaydı iptal etmezdim.Mesela yeni araçlarda egr valfi yeri kolay yerde.Kendim temizler takardım.Yada yenisi alırdım.Motor konusunda çok titiz biriyimdir.

Vezir yanlış anlamazsan ben iptal ettirmeden önce çok araştırdım.Opelin sitelerinde iptal ettirmiş kullanıcılarla ve tecrübeli kullanıcılarla konuştum.Bana söyledikleri yanmayan yakıtı yane pis yakıtı tekrar motora gönderip motorun kurum bağlamasını sebep olduklarını söylediler.Ama sakın anlama gereksiz yada yararsız parça olduğunu söylemiyorum.Sadece ülkemizde ne kadar kötü akaryakıt kullanıldığını bilmeyen yoktur.Sonuçta kirli ve pis yakıt motora zaten zarar veriyor.Dediğim gibi ben mecbur kaldığım için iptal ettirdim.YOksa niyetim yoktu.Ayrıca vezir birşey daha söyleyim.Bazı Otomobil firmaları Türkiyeye ve bazı kalitesiz yakıt kullanan ülkelere egr valfi iptal edilip gönderiliyor.DÜşünün 0 km araçlarda egr valfi iptal edilmiş.Demekki olumsuz yanları da var.Ama dediğim gibi pis yakıta bağlı.Ülkemizde akaryakıtta neler dönüyor.


_____________________________


King Of Pop!
Rest In Peace MJ


4122 Mesaj
12 Haziran 2008; 17:45:17 

Benim kullandığım arabanın egr valfide sanırım bu nedenle değiştirilmiş daha doğrusu bu nedenle değişmiş çünkü araba son zamanlarda özellikle ilk start anında aşırı titreme yapıyordu rolanti dengesizleşmişti yakıt hissedilir biçimde artmıştı fakat bu sorunlara sebep olanın egr valfi denen parçanın olduğunu bilmiyordum bu başlık altında bunuda öğrenmiş oldum


_____________________________

http://forum.donanimhaber.com/m_70018429/mpage_1/f_/key_//tm.htm#70018429


9671 Mesaj
13 Haziran 2008; 15:00:28 

yok neden yanlış anlayayım, bilgilenmek adına yapılan yazılar ,soru cevap şeklinde olduğu sürece en doğru sonucu verir.

pis yakıt konusu dolayı ile eğer fabrikasyon olarak egr valfi sökülerek gönderiliyor ise bu tamamen arıza çıkarıp garantiden zırt pırt değiştirmemeleri için.yani biraz da Türk uyanıklığı oluyor. Birde IQ yüksek çok kişi var iş hayatında , ne yapsınlar onlar da bunu değişik şekilde değerlendirip , kendilerince doğru bir yapmış oluyorlar.ama kullanıcı açısından durum böyle değildir.

Şunun ilk önce akıllarda kalmasını istiyorum, yanmamış yakıt demek içinde vermiş olduğunuz paranın havaya atılmasıdır. Olayı çok teknik olarak anlatmanın herkezin ilgisini çekeceğini sanmıyorum.Yoksa fazlasıyla yazacak şeyler var ancak evinizde bir soba olduğunu düşünün ve kömür yaktığınızı hayal edin veya hala kullanıyorsanız düşünün.Şimdi birileri soba bacasının çıkışına bir aparat yapsa ve yakmış olduğunuz gazların içinde tekrar yakılabilecek olanları ayıklayıp sobaya geri gönderse lüzümsüz bir iş mi yapmış olur. Sobanız daha sıcak olacağı için , almış olduğunuz kömürün içinde yakılabilecek olanları ayıklamak ve tekrar kazanım sağlamak bir verim göstergesidir.Dolayısıyla böçyle bir düzenek ne kadar problem çıkarırsa çıkarsın sökülüp atılmamalıdır , bozulmasına buna neden olan şeyleri bertaraf etmek gerekir.Sonuçta bu EGr nin sizde sağlam çalışıyor olması nedeniyle aracın hher devirde ve yükte verimi yükselecek ve görece olarak daha az yakıt kullanmış olacaksınız.

Az yakıt kullanmanın yanında yanma tam olacağı için artık kurumlaşma da olması azalacaktır.Unutmayın ki kurum da yanma ısının istenilen seviyeye ulaşmamasından da kaynaklanmaktadır.başka kimyasal nedenler de vardır ama ısı yükseltiği an yanmamış bir şey kalmaz .geri dönüşümlerin tmel sebeci içinde tekli atomlar buluna NO dan biraz daha miktarda kurtularak kimyasal bağ enerjisinden yararlanmaktır
quote:

Orjinalden alıntı: Ducatine

Ben 1998 Model Opel arabamdaki EGR valfini iptal ettirdim.Çünkü devamlı tıkanıyordu.Ve araçın çalışmasını engelliyordu.Bir keresinde yolda kaldım.Uzun uğraşlardan sonra çalıştırabildim.Ayrıca sıfırı 250 ytl vermek istemedim.Ama ilerde satarken sıfırı alıp takacağım.

Ama şunu da söylemek istiyorum benim araçım küçük ve motor alanı daracık olduğu için egr valfini yeri çok ters bir yerde manifoldun altında kalıyor.Ve devamlı tak-çıkar yapamıyorum.Ama dediğim gibi kolay bir yerde olsaydı iptal etmezdim.Mesela yeni araçlarda egr valfi yeri kolay yerde.Kendim temizler takardım.Yada yenisi alırdım.Motor konusunda çok titiz biriyimdir.

Vezir yanlış anlamazsan ben iptal ettirmeden önce çok araştırdım.Opelin sitelerinde iptal ettirmiş kullanıcılarla ve tecrübeli kullanıcılarla konuştum.Bana söyledikleri yanmayan yakıtı yane pis yakıtı tekrar motora gönderip motorun kurum bağlamasını sebep olduklarını söylediler.Ama sakın anlama gereksiz yada yararsız parça olduğunu söylemiyorum.Sadece ülkemizde ne kadar kötü akaryakıt kullanıldığını bilmeyen yoktur.Sonuçta kirli ve pis yakıt motora zaten zarar veriyor.Dediğim gibi ben mecbur kaldığım için iptal ettirdim.YOksa niyetim yoktu.Ayrıca vezir birşey daha söyleyim.Bazı Otomobil firmaları Türkiyeye ve bazı kalitesiz yakıt kullanan ülkelere egr valfi iptal edilip gönderiliyor.DÜşünün 0 km araçlarda egr valfi iptal edilmiş.Demekki olumsuz yanları da var.Ama dediğim gibi pis yakıta bağlı.Ülkemizde akaryakıtta neler dönüyor.



_____________________________




243 Mesaj
13 Haziran 2008; 20:14:04 

Egzoz gazlarının tekrar kullanımı için EGR sistemleri kullanılmaktadır.Bu sistemin fonksiyonu,karbürator hava/yakıt karışımını artık egzoz gazlarıyla karıştıtarak azaltmak ve silindir gazlarının ısı kapasitesini yükselterek maksimum gaz sıcaklığını azaltmaktır.Böylelikle NOx olusumu azalmaktadır.

Emme manifoldunun her bir koluna yerleştirilen kalibre edilmiş sabit orifisler veya yüklü,vakum kontrollü,
sıcaklık yardımlı EGR valfleriyle sıcak noktadaki daha yüksek basınçlı egzoz gazları,emme manifoldundaki düşük basınçlı karışıma sızdırlmaktadır.EGR valfi uygulmasında düzgün rölanti,düşük hız yeteneği iyileşmekte ve normal supap bindirmesine dönülmektedir.

EGR motor performansını ve yakıt ekonomisini KÖTÜLEŞTİRMEKTEDİR.Ortalam bir tahminle %15 EGR,yakıt tüketimini %15 kadar artıtmakta ancak NOx emisyonlarını azaltmak için basit,ucuz ve verimli olduğu için kullanılmaktadır.


_____________________________



9671 Mesaj
16 Haziran 2008; 13:36:21 


quote:

Orjinalden alıntı: eaglesss

EGR motor performansını ve yakıt ekonomisini KÖTÜLEŞTİRMEKTEDİR.Ortalam bir tahminle %15 EGR,yakıt tüketimini %15 kadar artıtmakta ancak NOx emisyonlarını azaltmak için basit,ucuz ve verimli olduğu için kullanılmaktadır.


yine yanlış anlaşılabilecek bir yargıya varılmış .NOx emisyonu düşürmenin yakıt ekonomisini kötüleştirileceğine hangi bilimsel gerçeklikle vardığınzı anlamayamıyorum.En talihsiz şey yarım bilgi ile bir yargıya varılmasıdır.Madem EGR yakıt ekonomisini kötüleştiriyor bunun için hangi emisyon artıyor da ekonomi kötüşeşiyor .Bilmediğimiz şeyler mi dönüyor bu sistemlerde bazen yazılanlar beni şaşırtıyor.Ancak yanlış yazılan kanıları da doğrulama gerekiyor.Bu konuda internet te teknik açıklama bulabileceğimiz birçok kaynakj var ama daha net bilgiler verenleri seçerek koyacağım.

http://global.mitsubish...advance/vol87/87tr6.pdf



_____________________________




9671 Mesaj
16 Haziran 2008; 13:40:16 

Orjinalden alıntı: vezir


quote:

Orjinalden alıntı: eaglesss

EGR motor performansını ve yakıt ekonomisini KÖTÜLEŞTİRMEKTEDİR.Ortalam bir tahminle %15 EGR,yakıt tüketimini %15 kadar artıtmakta ancak NOx emisyonlarını azaltmak için basit,ucuz ve verimli olduğu için kullanılmaktadır.


yine yanlış anlaşılabilecek bir yargıya varılmış .NOx emisyonu düşürmenin yakıt ekonomisini kötüleştirileceğine hangi bilimsel gerçeklikle vardığınzı anlamayamıyorum.En talihsiz şey yarım bilgi ile bir yargıya varılmasıdır.Madem EGR yakıt ekonomisini kötüleştiriyor bunun için hangi emisyon artıyor da ekonomi kötüşeşiyor .Bilmediğimiz şeyler mi dönüyor bu sistemlerde bazen yazılanlar beni şaşırtıyor.Ancak yanlış yazılan kanıları da doğrulama gerekiyor.Bu konuda internet te teknik açıklama bulabileceğimiz birçok kaynakj var ama daha net bilgiler verenleri seçerek koyacağım.

http://global.mitsubish...advance/vol87/87tr6.pdf

http://www.sae.org/technical/papers/950684
http://www.sciencedirec...55fac589344e22501397299




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 16 Haziran 2008; 14:10:48 >


_____________________________




243 Mesaj
16 Haziran 2008; 13:56:27 

Dostum sen her seyi çok bildiğini sanıyosun bilmediğin konuları anında internetten araşrıp anlık öğrendiğin konularla yorum yapıyosun bazı konularda,geçen gün bi arkadaşa kayank diye gazi üniversitesinin otomotiv bölümünü öğrencilerinin kurduğu yani bizim obitet ten kaynak veriyosun, o bilgilere güveniyosun fakat bizim profösör hocalarımız konunun uzmanları onların kitaplarında geçen konulara itibar etmiyosun, çok önemli değil zaten senin fikrin benim için arkadaşları yanlış yönlendiryosun sadece nasıl uzmansan orayıda anlamıs değilim
quote:

Orjinalden alıntı: vezir




yine yanlış anlaşılabilecek bir yargıya varılmış .NOx emisyonu düşürmenin yakıt ekonomisini kötüleştirileceğine hangi bilimsel gerçeklikle vardığınzı anlamayamıyorum.En talihsiz şey yarım bilgi ile bir yargıya varılmasıdır.Madem EGR yakıt ekonomisini kötüleştiriyor bunun için hangi emisyon artıyor da ekonomi kötüşeşiyor .Bilmediğimiz şeyler mi dönüyor bu sistemlerde bazen yazılanlar beni şaşırtıyor.Ancak yanlış yazılan kanıları da doğrulama gerekiyor.Bu konuda internet te teknik açıklama bulabileceğimiz birçok kaynakj var ama daha net bilgiler verenleri seçerek koyacağım.

http://global.mitsubish...advance/vol87/87tr6.pdf





_____________________________



243 Mesaj
16 Haziran 2008; 14:05:40 

NOx lerin insan sağlığı açısından ve çevre açısından ne kadar zararlı olduğunu biliyorsanız ki bu konuda emisyon kanunları var araştrıp öğrenebilirsiniz bu zararlı gazların minumum seviyeye indirlmeis gerekir onun için yakıt sarfiyatının 2nci planda kalması önemli değil


_____________________________



9671 Mesaj
16 Haziran 2008; 14:18:14 

eagless ,

hırçın bir şekilde cevap vereceğine okuduğunu anlamaya çalışsan daha doğru bir iş yapmış olursun.
eğer beni eleştirmeye ve bilgimi sınamaya çalışıyorsan en az okuldaki profların kadar bilgin olmadan bu konuda atıp tutma.

eğer birşeyler öğrenmek istiyorsan ve eğer bir hatalı yorum yaptığımı ve düşünüyorsan, uzun laflar yerine kısaca açıklamanın teknik nedenini yaz. merak etme bene senin arayabileceğin cavaplar var ama tabii ki öğrenmek istersen.

üzüm yemek istersen bir diyeceğim yok bama bağcıyı dövmeye kalkarsan hele bir dur bakalım
quote:

Orjinalden alıntı: eaglesss

Dostum sen her seyi çok bildiğini sanıyosun bilmediğin konuları anında internetten araşrıp anlık öğrendiğin konularla yorum yapıyosun bazı konularda,geçen gün bi arkadaşa kayank diye gazi üniversitesinin otomotiv bölümünü öğrencilerinin kurduğu yani bizim obitet ten kaynak veriyosun, o bilgilere güveniyosun fakat bizim profösör hocalarımız konunun uzmanları onların kitaplarında geçen konulara itibar etmiyosun, çok önemli değil zaten senin fikrin benim için arkadaşları yanlış yönlendiryosun sadece nasıl uzmansan orayıda anlamıs değilim





_____________________________




9671 Mesaj
16 Haziran 2008; 14:21:16 

NOx vey COx gazlarının yüzdesel olarak azalmasıyakıt tüketimini artırmaz aksine azaltır , bunu bilmiyorsan öğrenmek için biraz daha çaba sarfermelisin.


quote:

Orjinalden alıntı: eaglesss

NOx lerin insan sağlığı açısından ve çevre açısından ne kadar zararlı olduğunu biliyorsanız ki bu konuda emisyon kanunları var araştrıp öğrenebilirsiniz bu zararlı gazların minumum seviyeye indirlmeis gerekir onun için yakıt sarfiyatının 2nci planda kalması önemli değil




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 16 Haziran 2008; 14:20:24 >


_____________________________




243 Mesaj
16 Haziran 2008; 14:36:05 

Dostum ben hırçın bi şekilde cevap vermem kimseye asla,foruma üye olalı 1 yıla yaklastı belki de olmustur ilk defa seninle tartışıyorum bu şekilde,nedeni benim yazdığım yorumları anlam veremedğim şekilde eleştirmen,söyldeğimi anlamamısın en sorum yorumda zaten,ben arkadaşlara faydalı olmaya çalısıyorum sadece sözüm sana değil yanlış anlama burada çok gördüm post kasmak gibi derdim yok bazıları gibi,kimse her seyi bilemez daha yumuşak olalım bundan sonra birbirimeze karşı


_____________________________



42 Mesaj
16 Haziran 2008; 14:54:54 

Arkadaşlar birbirinizi kırmayın incitmeyin ben ikinizi de okuyorum. Her ikinizin de doğruları mevcut. Muhalefet etmeyelim, yardım edelim. Saygılar.


_____________________________



9671 Mesaj
16 Haziran 2008; 15:02:25 

tamam o zaman üzüm yemek ise amacımız ,, bana EGR kullnımının yakıt tüketimini neden artırdığını ispatla, eğer bilimsel olarak detaylı bir bilginiz yoksa sizi bu şekilde yani yakıtı artırdığını düşündüren şeyi yazın.Bana muhalefet edip etmemeniz önemli değil:Zaten amacım da doğru bilgiye herkezin kendim de dahil ulaşmasını sağlamaktır.bana prof flan yazmak yerine gerçek ve bilimsel nedenleri yaz. Çünkü ben belki bazı şeyleri unutmauş olabilirim.Ama 20 seneye yakın mühendisim.Bu konuda teknik açıklamaları anlayabilecek kapasitem olduğunu belirtmek isterim.


quote:

Orjinalden alıntı: eaglesss

Dostum ben hırçın bi şekilde cevap vermem kimseye asla,foruma üye olalı 1 yıla yaklastı belki de olmustur ilk defa seninle tartışıyorum bu şekilde,nedeni benim yazdığım yorumları anlam veremedğim şekilde eleştirmen,söyldeğimi anlamamısın en sorum yorumda zaten,ben arkadaşlara faydalı olmaya çalısıyorum sadece sözüm sana değil yanlış anlama burada çok gördüm post kasmak gibi derdim yok bazıları gibi,kimse her seyi bilemez daha yumuşak olalım bundan sonra birbirimeze karşı



_____________________________




9671 Mesaj
16 Haziran 2008; 15:12:12 

benim kızdığım konu bilginizi değil , sizin önyargılı olmanızdır.Benim internetten bulduğum şeyler bilimsel test vemakalelerdir . Kendi yorumum ancak bunun alt parametresi olabilir.yorum yaptığım konuların hepsini çok detaylı olabilecke şekilde bilirim. Ama her araç uygulaması farklı olabilir veya kontrol sistemleri farklılık taşıyabilir bunun için araştırma her zaman yaparım.Yoksa mezun olalı 18-20 sneye yakın olmasına rağmen bunca yeni bilgiyle donatılmış kişiye bilgi vermem imkansızdır.Konu başlıklarını hatırlamak için linkle şarttır.Ancak sizden sadece bir yorum ve eleştiri dışında cevap almak mümkün değil. o zman bilginin tartışıldığı değil önyargıların ortaya konduğu bir mekan olmakta olan bu konuyu saptırmadan tartışabilmemizin tek yolu bizlerin birikimlari yansıtan açıklamalar olacaktır. tabii ki böyle bir birikiminiz varsa, geçerli

quote:

Dostum sen her seyi çok bildiğini sanıyosun bilmediğin konuları anında internetten araşrıp anlık öğrendiğin konularla yorum yapıyosun







_____________________________




243 Mesaj
16 Haziran 2008; 17:27:04 

Ben bu konuda öğrenmiş olduğum bilgileri paylaştım,ispatlama konusuna gelince ispatı öğretilmedi fakat kendim araştırcam ispatını öğrenirsem seve seve paylaşıcam,daha fazla tartışmaya gerek yok zaten
vezir arkadaşımıza pm den yazdım tartışma konusu olursa ordan devam edriz,forumu gereksiz yere kasmaya gerek görmüyorum herkese saygılar iyi forumlar.


_____________________________



397 Mesaj
16 Haziran 2008; 18:51:45 

EGR yakıt tüketimini kötüleştirmektedir. Yabancı yerli makalelerde deney sonuçlarına bakarak bunu görebilirsiniz.

Motor tasarımı yapan bir şirkette 2 yıl kadar çalıştım. EGR oranı arttıkça aracın yakıt tüketimi artmaktaydı. Hatta motor ömrüde kısalmaktadır. EGR birtek emisyonları düşürmeye yarar. Kanuni zorunluluklardan dolayı ( 2005/55/EC ) üreticiler buna mecburdur.

Katalitik konvektör içinde aynı mnatık geçerlidir.




324 Mesaj
16 Haziran 2008; 23:59:39 

Anlamadığım neden önyargılı yaklaşılıyor konuya özellikle vezire.VEzir bey lütfedim araştırdıklarını yorumlarını üşenmeden bizimle paylaşmış hemde bilimsel veriler ile birlikte doğru veya yanlış ama bu ucuz saldırmalar hoş değil.Kaldıkı burada fikirlerimizi birbirimize aşılama gibi birşey söz konusu değil aksine bildiklerimizi paylaşıyoruz.Tartışamyı bilecek kadar erdemli ve kişilikli olmamız gerekir yoksa bilmeden fikir sahibi olanlardan bir farkımız olmaz.İYi forumlar


_____________________________

ABD nedir?
ABD;sömürge,ezilenhalklar,saldırganlık,devlet terörü demektir.ABD, savaş demektir. Atom bombası, nükleer silah, katliam demektir.ABD;Lozan'a atılmayan imza, Sevr'i unutmayan,unutturmayan sinsi hafıza demektir.ABD;"Yeşil Kuşak","Ilımlı İslam", BOP, BİP,BM, NATO,IMF demektir.ABD; Pentagon,CIA ve uzantıları,kirli sermaye,Ermeni diasporası,Yahudi lobisi,loca,Soros, iç karışıklık, satın alınma, psikolojik harp demektir.ABD;İsrail, MOSSAD demektir.ABD;Muavenet'e atılan füze,Paşa'nın uçağına uzanan eldir. ABD; pkk bürosu,pkk kampı,pkk mayını, pkk silahı demektir.ABD;Kandilli dağı demektir.ABD; Türkmen'e atılan bomba, Türkmen kızına yapılan tecavüz, silinen kırmızı çizgi,başa geçirilen çuval,kürt bölücüye uzanan dostça el,"Sayın Başkan(!)" diyen dildir


 
10 Mesaj
17 Haziran 2008; 2:11:17 

Otomobil uzmanı Pek sayın VEZİR bey..

Araçlarda bulunan her parçanın mutlaka bir şekilde otomobile faydası olduğu yönündeki bir çok mesajınızı okudum ve gerçekten çok etkilendim.. şimdi sizin engin bilgi ve tecrübelerinizden faydalanmak için şunları sormak istiyorum..

1)herkezin söküp atmak için can attığı KATALİTİK KONVERTÖR lerin araçlara ne gibi faydaları vardır? teoride çevre kirliliğinin önlenmesi yanında yanmadan atılan yakıtın kontrolü ve bu sayede yakıt ekonomisi sağlanması için dizayn edildiğini fakat pratikte ne yazıkki hiçde böyle olmadığını hepimiz biliyoruz. (egzost sistemi üzerinde oluşturduğu direnç nedeniyle) katalizör iptal edilip lambda sensörü egzost gazıyla iyi temas edecek şekilde uygun biryere monte edildiğinde araçta performans artışı ve direnç oluşturmadan yanmayan yakıt kontrol edildiğinden yakıt tüketiminde azalma olduğunuda biliyoruz.. e o zaman ARACA FAYDASI nedir bu katalizörün gerçekten merak ediyorum.. çevre kirliliğini önlemeye çalışmaktan başka ne işe yarar araç üzerinde..?


2)Egr valfinin araç performansı ve haliyle yanma verimine negatif hiçbir etkisi olamayacağını yazmışsınız.. Makine Mühendisliği Öğrenciliğim sırasında kimse bana CO in O2 den daha yakıcı olduğunu anlatmadı benim hocalarımmı çok kötüydü yoksa sizmi biraz eksiksiniz?? şimdi diyeceksinizki yanmayan yakıtta yeniden yanma odasına gidiyor ve yakılıyor. yanma odasından yanmadan çıkan yakıt depodaki yakıtla aynımı sanıyorsunuz?? o yakıt yanmamış değil kısmen yanmış ve karbonlaşmaya uğramış yakıttır bu sırada enjektörlerden çıktığı gibi partiküller halinde değildir ve hızlı bir şekilde buharlaşıp yanmaya katılması beklenemez. tamam küçük bir kısmı yanar ve dışarıya kullanılmadan atılan enerji kaynağı azaldığından çok çok küçükte olsa bir tasarruf sağlar ama tüm sistemlere kurum yapar ve bu şekide verim düşürür. bu bilgiler ışığında egr sisteminin motor sıcaklığını optimum seviyede tutmaktan (ki önemlidir) başka ne faydası olabilir?? özellikle rezalet yakıtların kullanıldığı ülkemizde zararları daha fazla değilmidir?


Cevaplarınız içim şimdiden teşekkürler...


324 Mesaj
17 Haziran 2008; 3:27:51 

Vezir beyden özür dileyerek yazıyorum;
@snickers23 yeni üye olduğun birisinin sahtemi derler fake mi derler öyle üye olduğun çok aşikar.Lütfen ucuz olmayın bu kadar bilgi paylaşımını egolarınızı tatmin etme boyutuna getirmeye hiçmi hiç gerek yok.Üstelik makine mühendisliğide okumuşsunuz çok ilginç yaklaşımınız.....


_____________________________

ABD nedir?
ABD;sömürge,ezilenhalklar,saldırganlık,devlet terörü demektir.ABD, savaş demektir. Atom bombası, nükleer silah, katliam demektir.ABD;Lozan'a atılmayan imza, Sevr'i unutmayan,unutturmayan sinsi hafıza demektir.ABD;"Yeşil Kuşak","Ilımlı İslam", BOP, BİP,BM, NATO,IMF demektir.ABD; Pentagon,CIA ve uzantıları,kirli sermaye,Ermeni diasporası,Yahudi lobisi,loca,Soros, iç karışıklık, satın alınma, psikolojik harp demektir.ABD;İsrail, MOSSAD demektir.ABD;Muavenet'e atılan füze,Paşa'nın uçağına uzanan eldir. ABD; pkk bürosu,pkk kampı,pkk mayını, pkk silahı demektir.ABD;Kandilli dağı demektir.ABD; Türkmen'e atılan bomba, Türkmen kızına yapılan tecavüz, silinen kırmızı çizgi,başa geçirilen çuval,kürt bölücüye uzanan dostça el,"Sayın Başkan(!)" diyen dildir


 
10 Mesaj
17 Haziran 2008; 3:54:52 

Evet yeni üyeyim ama fake sahte v.b kelimeler kullanmış olmanız sizin ucuzluğunuzun açık göstergesi. otomobilimin egr valfi ile ilgili sorun yaşayınca internetten araştırdım ve bu forumda dahil olmak üzere pekçok forumdan pekçok yorum okudum vezir beyin haddinden fazla otoriter bir üslupla yazdığı mesajları okuyuncada msj atmak istedim ve üye oldum bu foruma yeni üye olmuş olmamın nesi kötü bunuda anlayamadım siz burda yabancıları sevmezmisiniz yoksa??


9671 Mesaj
17 Haziran 2008; 8:42:00 

vay be ne de çok gizli ama ortaya çıkmayan okuyan varmış .hayret.

Ancak öncelikle teori ile pratiği birbirine karıştıranlar için bir sürü link verdim. Okusunlar.İngilizce bilmiyorlasa orası ayrı bir konu o zaman bunları oturup çevirmek gerekecek.,

Bir olayda yanma verimi ne demektir.Volumetik verim nedir yanma verimi nedir bilmeden şu cihazlar eksoz gazından başka bir işe yaramaz diyen eğer mühendis ise vay halimize, türkiyenin neden geri kaldığı , uydurma icatların veya aslı astarı olmayan ürünlerin neden piyasada tutucu kullanıcıları olduğunu çok iyi anlatıyor.Zaten çabamız da bu yamlış şehir efsanelerini ortadan kaldırmak .Yoksa fikirleri asla değil.Zaten benim buırada bulanma sebebim herkezin doğruyu bilmesini sağlamak, yanlış bilenlerinde hatalarını öğrenmesini sağlamak.
quote:

Orjinalden alıntı: snickers23

Otomobil uzmanı Pek sayın VEZİR bey..

Araçlarda bulunan her parçanın mutlaka bir şekilde otomobile faydası olduğu yönündeki bir çok mesajınızı okudum ve gerçekten çok etkilendim.. şimdi sizin engin bilgi ve tecrübelerinizden faydalanmak için şunları sormak istiyorum..

1)herkezin söküp atmak için can attığı KATALİTİK KONVERTÖR lerin araçlara ne gibi faydaları vardır? teoride çevre kirliliğinin önlenmesi yanında yanmadan atılan yakıtın kontrolü ve bu sayede yakıt ekonomisi sağlanması için dizayn edildiğini fakat pratikte ne yazıkki hiçde böyle olmadığını hepimiz biliyoruz. (egzost sistemi üzerinde oluşturduğu direnç nedeniyle) katalizör iptal edilip lambda sensörü egzost gazıyla iyi temas edecek şekilde uygun biryere monte edildiğinde araçta performans artışı ve direnç oluşturmadan yanmayan yakıt kontrol edildiğinden yakıt tüketiminde azalma olduğunuda biliyoruz.. e o zaman ARACA FAYDASI nedir bu katalizörün gerçekten merak ediyorum.. çevre kirliliğini önlemeye çalışmaktan başka ne işe yarar araç üzerinde..?


2)Egr valfinin araç performansı ve haliyle yanma verimine negatif hiçbir etkisi olamayacağını yazmışsınız.. Makine Mühendisliği Öğrenciliğim sırasında kimse bana CO in O2 den daha yakıcı olduğunu anlatmadı benim hocalarımmı çok kötüydü yoksa sizmi biraz eksiksiniz?? şimdi diyeceksinizki yanmayan yakıtta yeniden yanma odasına gidiyor ve yakılıyor. yanma odasından yanmadan çıkan yakıt depodaki yakıtla aynımı sanıyorsunuz?? o yakıt yanmamış değil kısmen yanmış ve karbonlaşmaya uğramış yakıttır bu sırada enjektörlerden çıktığı gibi partiküller halinde değildir ve hızlı bir şekilde buharlaşıp yanmaya katılması beklenemez. tamam küçük bir kısmı yanar ve dışarıya kullanılmadan atılan enerji kaynağı azaldığından çok çok küçükte olsa bir tasarruf sağlar ama tüm sistemlere kurum yapar ve bu şekide verim düşürür. bu bilgiler ışığında egr sisteminin motor sıcaklığını optimum seviyede tutmaktan (ki önemlidir) başka ne faydası olabilir?? özellikle rezalet yakıtların kullanıldığı ülkemizde zararları daha fazla değilmidir?


Cevaplarınız içim şimdiden teşekkürler...





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 17 Haziran 2008; 8:40:30 >


_____________________________




9671 Mesaj
17 Haziran 2008; 8:52:32 

yavuz bey ,

teori ile pratiği birbirine karıştırmayalım. Tecrübenize saygımız sonsuz. Bu tür tartışmaların benzeri tıp dünyasında çok sık karşılaşılmakta. Bilimsel olarak gerekliliği kanıtlanmış ve uygulama hataları nedeniyle verim alınamayan şeyler tukaka değildir.Buna neden olan şeylerin ortaya konması gereklidir.Ne eksoz egr valfi ne de katalitik convertor asla gereksiz değildir.Bunlar sökülünce performans artar dmek bilimsel olarak doğru olabilir ama verim açısından tamamen yanlıştır. Performans birim yakıt cinsinden karşılaştırma yapılmadıkça bir anlam taşımaz. Piyasada bir sürü performans artırıcı ürün satılıyor , o zman bunlar da aracın gücünü artırıyor diye uygun diyelime geliyor olay.Aslını astarı yazmaktan ben yoruldum, ama kafada bir kere bir fikir oluşunca işin teorisi göz ardı ediliyor bu yüzden eğer işin teorisine hakimseniz , buyrun tartışalım. ama bu ürün tukaka derseniz 1800 yılların başındaki motorlar hepsinden daha dayanıklı noktasına gelir durum. Gelilme sadece eksoz emisyonları için değil birim verim açısımndan ilerleme olarak anılmaktadır.

Bir araç ne kadar az yakıt tüketip ne kadar çok kilometre yapar ise ve emisyonu da ne kadar kararlı olan gazlar çıkar ise bu araç bu kadar verimli olarak adlandırırız. Bunu sağlamaya yarayan tüm alt sistemler gereklidir.
quote:

Orjinalden alıntı: yavuz2020

EGR yakıt tüketimini kötüleştirmektedir. Yabancı yerli makalelerde deney sonuçlarına bakarak bunu görebilirsiniz.

Motor tasarımı yapan bir şirkette 2 yıl kadar çalıştım. EGR oranı arttıkça aracın yakıt tüketimi artmaktaydı. Hatta motor ömrüde kısalmaktadır. EGR birtek emisyonları düşürmeye yarar. Kanuni zorunluluklardan dolayı ( 2005/55/EC ) üreticiler buna mecburdur.

Katalitik konvektör içinde aynı mnatık geçerlidir.






_____________________________




9671 Mesaj
17 Haziran 2008; 9:08:05 

termodinamik okuyan birisinin CO ile O2 kıyaslaması çokilginç , konuları ya hiç anlamadan mezun oldunuz yada size anlatanlar es geçmiş.

CO içinde karbon elemenri bunulan ve tepgimeye girince enerji veren bir molekülür.
O2 + 2 C → 2 CO
ΔH = -221 kJ/mol


O2 ise tepkimede kullnılması gereken ama kimyasal bağ etkisi nedeniyle saklı enerji oluşmasını sağlayan moleküldür.yani sadece oksiyeni kendisiyle tepkimeye sokamazsınız ancak CO dan , CO2 yaparsanız ki katalitic konvertor bu işe yarar , o zmaan içindeki enerjiyi hem değerlendirmeiş hem de zararsız hale getirmiş olursunuz.

yani elinizde ne kadar çok CO gazı varsa içinden enerjisi alınmamaış bu kadar paranız havaya uçuyor dmeektir.Buna tam yanma olmuyor deniyor. Bilmem bir şeyler hatırlatıyor mu?
denklemin yanma sonucundaki entalpi değeri

2CO(g)+ O2(g)-->2CO2(g) H=-566.0kJ/mol

yani her 2 mol CO dan 566 kj luk bir enerji yanmadan atılıyor demektir.Bu mu motora zararı olan şey .


quote:

Orjinalden alıntı: snickers23

2)Egr valfinin araç performansı ve haliyle yanma verimine negatif hiçbir etkisi olamayacağını yazmışsınız.. Makine Mühendisliği Öğrenciliğim sırasında kimse bana CO in O2 den daha yakıcı olduğunu anlatmadı benim hocalarımmı çok kötüydü yoksa sizmi biraz eksiksiniz?? şimdi diyeceksinizki yanmayan yakıtta yeniden yanma odasına gidiyor ve yakılıyor. yanma odasından yanmadan çıkan yakıt depodaki yakıtla aynımı sanıyorsunuz?? o yakıt yanmamış değil kısmen yanmış ve karbonlaşmaya uğramış yakıttır bu sırada enjektörlerden çıktığı gibi partiküller halinde değildir ve hızlı bir şekilde buharlaşıp yanmaya katılması beklenemez. tamam küçük bir kısmı yanar ve dışarıya kullanılmadan atılan enerji kaynağı azaldığından çok çok küçükte olsa bir tasarruf sağlar ama tüm sistemlere kurum yapar ve bu şekide verim düşürür. bu bilgiler ışığında egr sisteminin motor sıcaklığını optimum seviyede tutmaktan (ki önemlidir) başka ne faydası olabilir?? özellikle rezalet yakıtların kullanıldığı ülkemizde zararları daha fazla değilmidir?


Cevaplarınız içim şimdiden teşekkürler...





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 17 Haziran 2008; 9:21:33 >


_____________________________




9671 Mesaj
17 Haziran 2008; 9:47:07 

eagless ile Pm den anlaştık , sanırım artık daha seviyeli bir fikir alışverişimiz olacak .Tüm mühendislere ve adaylarına hayatta başarılar dilerim. Ben artık emeklilik için geriye doğru sayıyorum.Ama sanmayın ki bilgilerim eskidir, elimden geldiğince yeni teknolojileri anlamaya ve takip etmeye çalışıyorum.

Gördüğüm kadarıyla (lafım meclisten dışarı) piyasada konuşan kişilerin çoğu temel bilgileri eksik veya yanlışi temele oturtulmuış olduğu için teoride zorluk çekiyorlar.Yoksa pratik bilgi açısından fazlasıyla bilen kişi var.Ama bizim millete ve yetişen mühendislerimize lazım olan nokta teorinin çalışması sonucunda pratik uygulamaların açıklanmasıdır. Ancak genellikte pratik uygulama sonucundan işin teorisini açıklamaya çalışırsak bir bataklığa saplanırız, bu kısım çok önemlidir.Dış güçler deyip dururuz ,atar keseriz, büyük bir efor sarfedebilirz.Ancak mühendisliğin en temel konusu en naz güç sarfederek büyük miktarda iş yapmaktır.
Bu tür konuklara birşeyler yapmak isteyenlerin enerjileri eğer teorileri sakat bir temel üzerine konulmuş ise AKSAMAKTADIR.İleri sürülen fikirler de sanki emeklerine saygısızlık gibi algılanıyor.Ancak doğru yolu görmeyen elinde bir ref kitap bulunmayan ancak edindiği tecrübe kadarıyla yol almaya çalışır.Bu konuda yanlış başlangıçlar ancak doğrudan uzaklaşma entropy sini artırır ki evrenin kuralıdır bu zaten.

özetle yabancıların teknoloji veya buluşlarını kendimizinde yapmasını ve bu konuda ilerleme sağlamak istiyorsak temel bilgilerimizi sağlamlaştırmaya ve bu noktadan açıklamalara başlamaya özen göstermeliyiz.Yoksa edindiğiniz veya duyduğunuz uygulamalardan olaya girerseniz kendinizi bataklık içinde bulur , gücünüzü tekrar çıkmak için harcarsınız.Buna verimsizlik deniyor.

Verimli olmanın en iyi yolu da tüm temel bilimleri kavramk kullanmak ve özümsemektir. Belki en son üniversite sınavlarında zorunlu ezberlediğiniz konuları , aslında hayatta karşınıza çıkacak tartışmalarda uzman görüşü olarak yazmanız sizlerden istendiğinde , resmi yazılara bilimsel alıntıları koymanız gerekecektir.''Bana göre ''diye başlayan cümlemelerin hukuki ispatlarda,bir geçerliliği yoktur.

Bu güne kadar sizlerden böyle şeyler istenmemiş olması ,bu konuda görev almayacağınzı anlamına gelmez. Herkezin kendisini belirli bir düzeyde eğer ilgi duyuyorsa temel bilimlerde eğitilmesi gereklidir.

farzedelim ki banka ya gittiniz bir yatırım yaptınız size bir tutar para öneriliyor , burada akşam oturuyor nasıl hesap yapılmış , kazık yiyor muyum, en doğru karar şu mu diye kafa yoruyorsunuzdur.(yormayanlar konu dışı kalıyor), bir ürünü alıken fayda kar açısından teknolojik katma değer açısından bilinçlenmenin toplumumuza büyük bir yarar getireceğini unutmayınız. Bu tür konulara çaba sarf ederek belirli bir seviyeye ulaştığınızda çevrenize katma değer olarak katkıda bulunarak toplumun bilinçlenmesinde bir birey olarak sorumluluğunuz olduğunu unutmayınız.
quote:

Orjinalden alıntı: eaglesss

Ben bu konuda öğrenmiş olduğum bilgileri paylaştım,ispatlama konusuna gelince ispatı öğretilmedi fakat kendim araştırcam ispatını öğrenirsem seve seve paylaşıcam,daha fazla tartışmaya gerek yok zaten
vezir arkadaşımıza pm den yazdım tartışma konusu olursa ordan devam edriz,forumu gereksiz yere kasmaya gerek görmüyorum herkese saygılar iyi forumlar.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 17 Haziran 2008; 11:20:01 >


_____________________________




42 Mesaj
17 Haziran 2008; 11:15:55 

Arkadaşlar acizane bende bu işin uzmanı sayılırım konuyu bir de benden dinlemenizi rica ediyorum.
Araçlarda (DİZEL VEYA BENZİNLİ), EGR valfi ve katalitik konvertör uygulamasının temel nedeni çevredir. Araç performansını artırmak kesinlikle değildir. Hepimizin bildiği gibi firmalar Avrupa çevre standartı normlarına uygun (CO, HC vb.) araç üretmek zorundadır aksi halde ihracat yapamazlar. Buraya kadar hemfikir olduğumuzu zannediyorum. Şimdi gelelim sökülmesi durumuna esas anlaşmazlık burada sanırım. Bu konu da aslında çok basit anlaşılabilir. Biraz gayret. Araçlarda yakıt kontrolü, yanma verimi ve süresi, ateşleme zamanı vb. tüm ayarlar bu iki sistem varken yapılmaktadır. Siz sistemleri motordan ayırırsanız ve ayarlarda hiç bir düzenleme yapmazsanız (Bu arada bu ayarları yapan bir çok donanımda bu sistemlere özel imal edilirler yani bu iki sistemi söktüğünüz için ayar yapmak programı değiştirmek yetmeyecek belki de yeni elektronik kontrol üniteleri yapmanız gerekecektir nasıl yapacaksanız ) Araç performansı da düşecektir, yakıt sarfiyatı da artacaktır. BİR AN İÇİN ÇEVRE SAĞLIĞINI DÜŞÜNMEYELİM DİKKAT! BU SİSTEMLERİ SÖKTÜĞÜNÜZ İÇİN YAKIT SARFİYATI ARTMADI ARAÇ PERFORMANSI DÜŞMEDİ YANİ BU SİSTEMLER YAKIT SAFİYATINI ARAÇ PERFORMANSINI İYİLEŞTİRMEZ. İYİLEŞTİRME DÜZENEĞİNİ İPTAL EDİP BUNLAR YOKKEN DOĞRU AYARLAMA YAPMADIĞINIZ İÇİN BU SONUCA VARDINIZ! Bu noktaları dikkate almanızı tavsiye ediyorum. Saygılar


_____________________________