Şimdi Ara

EGR Valfi İptali RESİMLİ (19. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
580
Cevap
16
Favori
406.190
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: eaglesss

    EGR motor performansını ve yakıt ekonomisini KÖTÜLEŞTİRMEKTEDİR.Ortalam bir tahminle %15 EGR,yakıt tüketimini %15 kadar artıtmakta ancak NOx emisyonlarını azaltmak için basit,ucuz ve verimli olduğu için kullanılmaktadır.


    yine yanlış anlaşılabilecek bir yargıya varılmış .NOx emisyonu düşürmenin yakıt ekonomisini kötüleştirileceğine hangi bilimsel gerçeklikle vardığınzı anlamayamıyorum.En talihsiz şey yarım bilgi ile bir yargıya varılmasıdır.Madem EGR yakıt ekonomisini kötüleştiriyor bunun için hangi emisyon artıyor da ekonomi kötüşeşiyor .Bilmediğimiz şeyler mi dönüyor bu sistemlerde bazen yazılanlar beni şaşırtıyor.Ancak yanlış yazılan kanıları da doğrulama gerekiyor.Bu konuda internet te teknik açıklama bulabileceğimiz birçok kaynakj var ama daha net bilgiler verenleri seçerek koyacağım.

    http://global.mitsubishielectric.com/pdf/advance/vol87/87tr6.pdf



    üstünden çok zaman geçmiş lakin başka birşey ararken tesadüfen bu konuyu okudum. öncelikle yazısından alıntı yaptığım vezir arkadaşımızın "dünyanın en iyi ustası olsa da" cevap verme ve paylaşım yapma üslubunu beğenmediğimi belirtmek istiyorum. Egr valfinin görevi net olarak bellidir. Bu görev için aracın motorunun yakıtını ve performansını optimize ettiğini iddia etmek bir üstad için oldukça heyecan verici bir iddia olsa gerek çünkü gerçek farklı, katalitik konvektör mantığını düşünmekte fayda vardır. Katalizatör egzoz emisyon değerlerini düşürürken geri dönüşüme mukabil belli bir nispette aracın performansından taviz vermesine de paralel olarak neden olmaktadır herkesin malumu. EGR de benzer mantığı düşünmek gerek. veizr arkadaşımızın dediği şey yakıtın yanmayan kısmının yeniden verime dönüştürülmesi olayı katalizatör ile sağlanmaktadır ki EGR ve kat iptali genellikle birlikte yapıldığı için artı güç elde edinimi söz konusu olabilmektedir. elbette bu aynı zamanda net olarak doğa katliamı demektir. (bu sebepten dolayı ben bir donanım iptali yapmaktan vazgeçtim zaten) örneğin fabrikasyon 70 hp olan bir araç gerçek manada 10-15 hp güç ve aynı nispette tork artışı sağlayabilir. Üstüne bir de chip tuning ile toplam 30-40 hp artış mümkün tabi işin turbo büyütmesi vb aşamaları da var. Şimdi konunun özüne geri dönecek olursak anlatacaklarım çok basittir. ne demiştik egr zararlı bir gaz salınımını önlerken aracın saf gücünden de taviz verilmesine istemese dahi sebep olur. ayrıca fabrikalar bunları sevdiklerinden koymuyorlar belli bir norm ve kriterlerden dolayı üreticilere zorunlu kılınmıştır. araçtaki her bir civata her bir donanım gereklidir sözü de yeterli bir ifade değildir. opel markası araçlarına karter muhafaza koymamakta ama bu parçayı gerekli görerek servislerinde satmaktadır. güvenlik için olduğunu ifade ederler ancak çelik bir malzeme değil ancak ağır darbede burularak zararsız hale gelebilecek bir malzeme kullanabilirler. fabrika araçları eksik üretir ama asla tam veya fazla olarak üretmez bunu unutmayın. bu diğer ürünlerin satış stratejisidir. hatta öyleki bazı markalar araç için kesinlikle gerekli olan parçaları aksesuar olarak satmaya çalışmaktadır. çevreye saygıdan söz edebilmemiz için bir markanın bütün araçlarında led farlar, dijital klima, %100 e yakın dönüştürülebilir malzemden üretmek vb kriterleri olmalıdır, bunu yapmayan hiç bir firma gerekli olduğu için egr koydum diyemez, sadece ama sadece mecbur olduğum için koydum diyebilir. bu konuda günlerce haftalarca yıllarca iddialaşabiliriz lakin gerçek değişmez. diğer bakış açısının hatası da şudur ki araçlarda egr iptali ile güç artacağı doğrudur lakin güç artışı ş.içi trafiğinde ekstra yakıt sarfiyatına neden olacaktır, uzun yolda ise tam tersine bir miktar yakıt ekonomisi sağlayacaktır. ayrıca standart olarak düzgün çalışan egr lerde tam gaz durumunda daima kapalıdır. araçların kullanma kitapçıklarında tam gaz kullanmayın diye uyarılar görmeniz mümkündür. tam gaz yerine bir miktar daha az basılması bile egr nin devrede kalmasını sağlar böylece tam gaz ile tam gazdan bir miktar az basılması arasında bile çevreyi koruma adına çok büyük bir fark sağlanmış olacaktır. güç açısından egr kayıptır, çevre açısından kazançtır. egr gerekli olduğu için değil mecburi olduğu için fabrikalarca takılır. egr iptal edilirse motor güçlenir ama iptal edilmemelidir. tıkan egr sıkıntısı var ise illa değişecek diye kaide yoktur kontrol ettirilir temizlenebilir. diğer taraftan ise aracın devirsiz kullanılması kuruma neden olur diye bir durum biraz efsanedir. özellikle ticari taksilerin bu ifade nezdinde motor ömürlerinin çok kısa olması gerekir ki tam bunun tersi mobil 1 testinde 1 milyon km yapan 1.3 cdti corsa c kasa ticari taksinin motorunda zerre hata söz konusu değildir. bu adamın 1 milyon km devirli sürmesi mümkün değildir, hatta taksiciler acil olmadığı sürece devirli kullanmazlar. dizeller zaten devir sevmez. bir diğer örneği de otomatik araçlarda vites büyütme devirlerinden görebilirsiniz. easytronic corsa 1900 devirde vites büyütür. diğer birçok markada da 2000 devir civarında vites büyütür. herkese saygılar. yanılabilirim ama bildiklerimi paylaşırım kimseye de hakaret etmeye lüzum yoktur.
  • Egr valfi araba soğukken işe yarar onun dışında hiç ama hiç bir işe yaramaz aksine bayar
  • captain58 C kullanıcısına yanıt
    Birkaç konunun altını çizeyim,

    evet artık cevap vermekten ve anlatmaktan bıkmış olabilirim ama teknik olmayan kişilerin yorumları da yüzeysel olabiliyor.

    birincisi ben usta değil makina mühendiyim

    ikincisi yanma denklemelerini ve her türlü thermodinamik +ısı transferi+akışkanlar mekaniği vb konuları iyi bilirim buna gore yorum yapmaya çalışmaya gayret ettim.

    üçüncüsü uslubumu beğendirmek gibi bir gayretim yok , doğruları herkesin bulmasına gayret ediyoum.Şehir efsaneleri kolay yıkılmıyor.

    dördüncü ve en önemli konu performans olmuyor veya güç artışı olmuyor gibi bir sonuç hiçbir zaman çıkarmadım, koşullar uygun olduğunda böyle bir veri elde ediliyor ancak ne pahasına ,Daha fazla yakıt kullanma uğruna diyorum , özetle

    Bizleri hatalı sonuç çıkarmaya iten şey işin teorisi ve pratiğini sadece sonuca odaklanarak bilimsel birikim ve işin felsefesini bilmeden yorum yapanlar nedeniyle olduğunu görüyorum

    Ancak kimsenin de herşeyi tam olarak bilme zorunluluğunda olmadığının hem farkındayım hemde baştan Kabul ediyorum. Yeter ki saygısızca bir satır yazı konuya balıklama dalmasın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 13 Şubat 2014; 16:09:15 >
  • vezir kullanıcısına yanıt
    herkes bise diyor artisi şu eksisi şu şeklinde varsayimlarda bulunuyor
    her ne hikmetse egr iptalini aracinda yapan kisi sayısı cok az

    kelime oyunlarını bir tarafa birakalim da TUBITAK in EGR iptali sonucunda araçta %15 yakıt tasarrufu olduğu yönündeki resmi yazisindan konuşalım ha ne dersiniz ?

    madem teknik konular konuşuyoruz
    elinizde aksini ispatlayacak belge var mi?

    yazinizin basinda falanca muhendislerle görüştüm neden konduğunda dair egzoz emisyonu gerekce gosterdiklerinden diye yazmissiniz hatırlarsanız


    iş neye döndü biliyor musunuz?
    camasir makinesindeki rezistans bozulmasin diye yillarca calgon a para vermeye
    millet aman camasir makinen bozulacak diye korku politikasiyla uyutuldu o ürünleri almaya zorlandı

    çoğumuz yilda 2-3 bin tl tutarında yakit harcıyoruz benim gibi az gezen birinin yaktığı bu 4000 yakan da vardır
    10 senede 20 30 bin tl para yapar bu
    yuzde 15 ini tasarruf etseniz 4.500 tl tasarruf yapmis olursunuz
    cikma motor satanlardan 3500 5000 tl ye cikma dizel motor almak da mumkun kisaca komple motor parasi

    4500 tl !!!
    aracinizin piston segman gomlek conta vs. hesaplasaniz orijinal parca kullanarak değişimi yapabilirsiniz bu paradan daha aziyla bunlari yapacağınıza inaniyorum kaldi ki egr iptali sonucu olacagi edilen olay motor iç isisinin yükseldiği. ne derece yukseldigi belli degil sadece iddia çünkü
    soğutma sistemi araçlarda gayet yeterli düzeyde
    fan devreye girmese bile ruzgardan araç soğuyor

    motor ideal isisini gecmiyor
    kaldi ki 130 C º falan motor icin zararli deniyor
    ideal isi 85 90 Cº



    ilk firsatta EGR IPTALI yapmak gerek

    egr gerekli bir parca ki muhendisler koymuş diyenlere sunu demek isterim
    bazi modelleri fabrika egr si iptal edilmis olarak piyasaya sürüyor
    havası rakimi gibi bazi nedenlerden ötürü olabilir
    net gerekce buna benzer birşeydi sanırım

    EVET TUBITAK EGR IPTAL SONUCU %15 YAKIT TASARRUFU DEMIS

    konunun onemi ortada
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Evet EGR olmazsa olmaz değildir. Kendi değerlendirmelerim sonucunda kullanmakta "çevre" açısından fayda görüyorum.

    Makine mühendisi değilim, olsaydım da "BEN MAKİNE MÜHENDİSİYİM" deme gereği duymazdım, lakin makine mühendislerine saygım olmakla beraber işin içinde bulunup haşir neşir olan insanların yorumlarını daha çok önemserim. Google a yazıp merak ettiğini aratırsan zaten mühendisin biliyorum dedikleri çıkıyor, iş okuyup anlamasına kalıyor. Hatta böyle Mühendisler üstü Kurum rapaorları da çıkıyor. Zor değil.

    Polemik yaratmak da istemedim aslında sadece "ben bilirim tavrı" ve anlatma üslubu hoşuma gitmedi, ilgili arkadaşım da "üslubumu beğendirme gibi bir gayretim yok" demiş zaten, o halde problem yok, hakaret asla.

    Hayat tecrübesi her şeyin üstündedir. Bir trafik kazasında beni suçlayıp dava açan bir avukat geldi aklıma, ilk kaza tespit tutanağını doldururken tutanağı elimden alıp "ben hukukun içindeyim ver ben dolduracağım, sen benden iyi mi bileceksin" kendisi doldurmuştu, bir hafta sonra tutanak yanlış olmuş buluşalım da yeniden yapalım diye beni aramıştı. (Benim de ilk ve çok şükür tek trafik kaza tecrübem idi, öncesi yoktu ama "araç sürücü görüşlerinin" ayrı ayrı yazılması gerektiğini bilmeyecek kadar hukukun dışında değildim:)))

    Kazasız belasız faydalı günler dilerim. Kızmak yok, yola devam ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: captain58

    Evet EGR olmazsa olmaz değildir. Kendi değerlendirmelerim sonucunda kullanmakta "çevre" açısından fayda görüyorum.

    Makine mühendisi değilim, olsaydım da "BEN MAKİNE MÜHENDİSİYİM" deme gereği duymazdım, lakin makine mühendislerine saygım olmakla beraber işin içinde bulunup haşir neşir olan insanların yorumlarını daha çok önemserim. Google a yazıp merak ettiğini aratırsan zaten mühendisin biliyorum dedikleri çıkıyor, iş okuyup anlamasına kalıyor. Hatta böyle Mühendisler üstü Kurum rapaorları da çıkıyor. Zor değil.

    Polemik yaratmak da istemedim aslında sadece "ben bilirim tavrı" ve anlatma üslubu hoşuma gitmedi, ilgili arkadaşım da "üslubumu beğendirme gibi bir gayretim yok" demiş zaten, o halde problem yok, hakaret asla.

    Hayat tecrübesi her şeyin üstündedir. Bir trafik kazasında beni suçlayıp dava açan bir avukat geldi aklıma, ilk kaza tespit tutanağını doldururken tutanağı elimden alıp "ben hukukun içindeyim ver ben dolduracağım, sen benden iyi mi bileceksin" kendisi doldurmuştu, bir hafta sonra tutanak yanlış olmuş buluşalım da yeniden yapalım diye beni aramıştı. (Benim de ilk ve çok şükür tek trafik kaza tecrübem idi, öncesi yoktu ama "araç sürücü görüşlerinin" ayrı ayrı yazılması gerektiğini bilmeyecek kadar hukukun dışında değildim:)))

    Kazasız belasız faydalı günler dilerim. Kızmak yok, yola devam ;)
    Şimdi bu araçlarımızın motorlarının düşük devirlerde kurum bağladığını, arada bir (Ayda bir veya iki kere) devir çevirtip kurum yakmak gerekiyor diyorlar. Doğru bir şey mi? Yeri gelmişken sorayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Şimdi bu araçlarımızın motorlarının düşük devirlerde kurum bağladığını, arada bir (Ayda bir veya iki kere) devir çevirtip kurum yakmak gerekiyor diyorlar. Doğru bir şey mi? Yeri gelmişken sorayım.

    Alıntıları Göster
    ben de iptal etmiştim emisyonu azaltmak için bir sistem olduğunu biliyorum yakıt tüketiminde artış falan da görmedim
  • captain58 C kullanıcısına yanıt
    quote:

    Google a yazıp merak ettiğini aratırsan zaten mühendisin biliyorum dedikleri çıkıyor, iş okuyup anlamasına kalıyor. Hatta böyle Mühendisler üstü Kurum rapaorları da çıkıyor. Zor değil.



    internetten okuyarak mühendis doktor olunabilse idi sanırım uygulaması başlar idi. Mesele okumak değil okuduğunu yorumlayabilecek bilgi birikimine sahip olmaktır .

    Tecrübe ise eğitimin sonrasında gerekli bir şeydir .Yoksa tüm teknisyenler tecrübe açısından mühendislerden daha tecrübelidir , aynı şekilde hemşireler de doktorlardan daha tecrübelidir . Umarım anlayabiliyorsunuzdur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 4 Nisan 2014; 14:44:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Google a yazıp merak ettiğini aratırsan zaten mühendisin biliyorum dedikleri çıkıyor, iş okuyup anlamasına kalıyor. Hatta böyle Mühendisler üstü Kurum rapaorları da çıkıyor. Zor değil.



    internetten okuyarak mühendis doktor olunabilse idi sanırım uygulaması başlar idi. Mesele okumak değil okuduğunu yorumlayabilecek bilgi birikimine sahip olmaktır .

    Tecrübe ise eğitimin sonrasında gerekli bir şeydir .Yoksa tüm teknisyenler tecrübe açısından mühendislerden daha tecrübelidir , aynı şekilde hemşireler de doktorlardan daha tecrübelidir . Umarım anlayabiliyorsunuzdur.
    yazılanları okumaya calıstım bastan sona
    ve su karara vardım

    cok sey yazan ve aslında hıcbır sey anlatamayanların harf kalabalıgı olmus
    bu kadar net ve kolay bı konuda bu kadar sey yazılırmıydı vallahi yazılıyormus...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    yazılanları okumaya calıstım bastan sona
    ve su karara vardım

    cok sey yazan ve aslında hıcbır sey anlatamayanların harf kalabalıgı olmus
    bu kadar net ve kolay bı konuda bu kadar sey yazılırmıydı vallahi yazılıyormus...

    Alıntıları Göster
    sözünü ettiğim egr iptali ile %15 yakit tasarrufu sağlandığı anlatilan bilimsel yazi

    tubitak yazısı

    http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf

    kopyalayıp
    adres çubuğuna yapıştırıp indirebilirsiniz
    pdf
    500 kb civarı


    bu arada ajdar da makine mühendisi hani şu nane nane şarkısıyla ünlenen sanatçımız (!) :D

    http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GEÇBATAN

    sözünü ettiğim egr iptali ile %15 yakit tasarrufu sağlandığı anlatilan bilimsel yazi

    tubitak yazısı

    http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf

    kopyalayıp
    adres çubuğuna yapıştırıp indirebilirsiniz
    pdf
    500 kb civarı


    bu arada ajdar da makine mühendisi hani şu nane nane şarkısıyla ünlenen sanatçımız (!) :D

    http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf

    Alıntıları Göster
    Bende makina öğrencisiyim,kırsal motorin kullanan aracım olsaydı iptal ederdim.Fakat şuan için gereksiz buluyorum iptal etmeyi.Sistem zaten tam gaz vs durumlarında devreden çıkıyor diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    Bende makina öğrencisiyim,kırsal motorin kullanan aracım olsaydı iptal ederdim.Fakat şuan için gereksiz buluyorum iptal etmeyi.Sistem zaten tam gaz vs durumlarında devreden çıkıyor diye biliyorum.

    Alıntıları Göster
    merhabalar bende bir şey sorumak istiyorum

    2010 model ford fiesta 1.4 TDCİ aracım var .uzun zamandır servislere götürüyorum ancak bir türlü sorunun kaynağını bulamıyorlar . Acaba bunun egr sistemi ile bağlantısı olabilirmi onu öğrenmek istiyorum .sorun su aracımla rolantide giderken ( daha cok 2. yada 3. vitesde yapıyor) hafif pedala dokundupum anda araç tepkimeyi geç algılıyor ve ileri doğru bir sirkeleme yapiyor . Şöle örnek vereyim pedalı ayağınızdan komple çekip bir anda köküne kadar bastığınızı düşünün araca 1.5 sn 2 sn sonra bir anda kendini ileri atıyor . acaba sorunun sebebi egr olabilirmi ancak aracımda siyah duman problemi yoktur. Lütfen bana yardım edin çıldırıcam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CenkJK

    merhabalar bende bir şey sorumak istiyorum

    2010 model ford fiesta 1.4 TDCİ aracım var .uzun zamandır servislere götürüyorum ancak bir türlü sorunun kaynağını bulamıyorlar . Acaba bunun egr sistemi ile bağlantısı olabilirmi onu öğrenmek istiyorum .sorun su aracımla rolantide giderken ( daha cok 2. yada 3. vitesde yapıyor) hafif pedala dokundupum anda araç tepkimeyi geç algılıyor ve ileri doğru bir sirkeleme yapiyor . Şöle örnek vereyim pedalı ayağınızdan komple çekip bir anda köküne kadar bastığınızı düşünün araca 1.5 sn 2 sn sonra bir anda kendini ileri atıyor . acaba sorunun sebebi egr olabilirmi ancak aracımda siyah duman problemi yoktur. Lütfen bana yardım edin çıldırıcam

    Alıntıları Göster
    Makalede de açıkça belirtilmiş.

    - Kaliteli motor yağı kullanın. (tam sentetik 5w30 yağlar. mesela mobil1 esp 5w30)
    - Setan sayısı yüksek yakıt kullanın. Arada bir kaliteli yakıt katkısı kullanın.
    - EGR olan çoğu araçta gazlar zaten EGR soğutucusu denilen bir parçadan geçiyor. Bu da motor soğutma suyunu kullanılarak yapılıyor.
    - EGR.nin aracınıza zarar vermemesi için sürekli yakıt tasarruf modunda araba sürmeyin. Yani örneğin arabayı 90-100 km.ye sabitleyip 2-3 saat böyle kullanmayın. EGR bu durumda sürekli açık vaziyette silindirlere kurum basar.


    Aracım 200.000 km.de. EGR arızası hiç vermedi. 60.000 km.de bir egr.yi temizletirim. Maksat kurum bağlayıp valfini bozmasın. Manifoldu hiç söktürmedim ama kurumdan tıkanacak duruma geleceğini düşünmüyorum. Siz de dert etmeyin. Motorunuza bir şey olmaz ama EGR iptal olduğunda çevreye ve insanlara vereceğiniz zarar çok daha vahim.
  • Vay be bitmedi gitti bu egr konusu :))))

    Egr valfi tabiri caizse motoru sakinlestiriyor
    Ama zaman gectikce sagir kullanimla motor kurumlaniyor.

    Arzu edenler yazilimla iptal edip girisini de metal kapakla kapatabilir
    Ama ben onermiyorum

    Onun yerine devirli kullanim ve bakimlari aksatmayin yeter

    Zaten genelde 1200-2800 devirler arasinda acik kalir rolantide ve 3000 devir uzerinde kapalidir
  • arkadaşlar video ekledim.

    ses aynen bu şekilde geliyor, geçen yıl kış günü bir kez yapmıştı, ve sanırım yine yazmıştım ama mesajımı bulamadım.
    daha sonra yapmadı dün yine yaptı fakat bir kaç dakika sonra yine kesildi servise gidiyorum fakat oraya vardığımda kesilmiş oluyor. (daktilo tuşlarına vuruyor muş gibi)
    sebebini bilen var mı acaba.

    Motor Sesii - YouTube

    Yeni aveo motordan gelen ses - YouTube
    Chevrolet Yeni Aveo motordan gelen garip ses - YouTube
  • quote:

    Orijinalden alıntı: engin_er_26

    arkadaşlar video ekledim.

    ses aynen bu şekilde geliyor, geçen yıl kış günü bir kez yapmıştı, ve sanırım yine yazmıştım ama mesajımı bulamadım.
    daha sonra yapmadı dün yine yaptı fakat bir kaç dakika sonra yine kesildi servise gidiyorum fakat oraya vardığımda kesilmiş oluyor. (daktilo tuşlarına vuruyor muş gibi)
    sebebini bilen var mı acaba.

    Motor Sesii - YouTube

    Yeni aveo motordan gelen ses - YouTube
    Chevrolet Yeni Aveo motordan gelen garip ses - YouTube
    öncelikle slmlar ben bursadan halil yasim 32 kücüklgumden beri otomobillere asık (her erkek çocuk gibi ) buyudum ve bunun okulunu okudum.Fakat hayat sartları ve içinde bulunduğum imkanlar neticesinde maalesef mesleğimi icra edemedim,herneyse uzatmadan asıl konuya geleyim.Bu egr olayini bende belki + bir bilgim olur diye arastiriyorum aslında sadece egr deil otomobille ilgili her konuda dedım ya ask iste. Simdi gec görmüş olsamda yorumları bastan sona okudum kim hâkli kim hâksiz durumundan ziyade herkes doğru tahmin ettiği bildiği seyleri yazmis cok kısa bende mantığıma aklıma yatan (az cok motor ne ister nasıl calısır kısmını teknik olarak bildiğimden) kısmını paylaşmak isterim.Yanlız bu doğrudur bu olay böyledir diye bir iddada bulunmuyorum. Simdi cok detay ve teknik olmadan basliyoruz .Bir motorun calisabilmesi icin gereken en basit 2 sey hava ve yakıt. (cok detay var ama bizi ilgilendiren kısmı )bir yakıtın en verimli sekilde yanmasi icin gereken sey yeterli miktarda oksijen yani havadir.biz silindirin içine ne kadar cok oksijen gönderirsek yanma o kadar kuvvetli ve sağlıklı olur,zaten turbonun mantıgıda budur.Herneyse simdi biz bu silindirin içine hava gönderirken bir kısmını eksozdan çıkan gazlardan karıştırıp gönderirsek temiz hava kısmında gonderdıgımız gaz kadar azalma olur, buda demektir ki yanma odamıza daha az oksijen girmiştir.Evet bu ne demektir yanmanın daha kalitesiz olması daha verimsiz yanması ve belkide tam yanmamış bır yakıt demektir.Egr yanmamış gazı geri çevirip yakar mantıgı sanırım burdan yer ediyor bazı arkadaşların aklında.Zaten yeterı kadar oksijen güzel bir yanma olsaydı yanmamış yakıt oranımız 0 a yakın olurdu.Mantıgımızla düşünürsek yanma odası ısısı yükselmesi olayıylada bağlantı kurmak zor değil.Daha verimsiz yanma daha düşük sıcaklık evet ama verimli yansa daha fazla sıcaklık olsada araçlarımızın soğutma sistemi bu is icin var öyle degilmi motor sıcaklığı arttığında bunu kontrol etmek.Ama bu extra bir yuk demek değildir soğutma sistemine 5 dakikada calisma sıcaklığına ulasiyorsa kuvvetli yanmayla 4 dakikada ulaşır ama her 2 secenektede ulaşır ve soğutma sistemini harakete geçirir.Yakıt ekonomisi yönündende egrsiz bir araçta daha fazla oksijen daha verimli yanma sebebinden bir miktar ekonomi saglanir.Simdi gelelim egr nin neden konulduğuna bazı arkadaslarin gereksizse neden maliyet arttırılsın diye dusundugu konuya.Evet cok gerekli hatta cok cok gerekli bu firmalar icin çünkü egerki bu egr valfini koymasalar bu araçları üretip satamazlardı Euro normlarını karşılamak adina bulunan en uygun malıyetlı cozumdur. En uygun maliyetli çözümü uygulamak adina varsin bir lt fazla yaksin varsın yanma kotulessin varsın performans biraz dusuk olsun ama normları karsılasın ve uretıp satabılsınler.. Egr bu gazları nasıl dusurur , çıkan gazları tekrar yanma odasına yollayarak yanmanın ortasında bırakarak .Bu gazları tekrar yakarak azaltması az yakıt yaktırıp emısyon düşürmesi değildir.2 kere yakarak düşürmesidir(yani ekonomi yaptırmaz) ve suda varki egr nox miktarini azaltırken co miktarini arttirmaktadir. Yakıt ekonomisi konusundada en önemli gaz co dur. Hatırlarsanız karbratörlü araçlarda karb ayarı direk co gazına bakılarak yapılırdı.Ayarsız karbratörde cok yakmada düzelirdi. Kendi mantığımla kendimce bildiğim seylerle harmanlanmis dusuncelerime göre egr cevre ve Euro normlarını karşılamak icin gerekli ama ne yazıkkı yakıt ekonomısı motor temizliği ve motor gücü acısından zararlı bir parçadır.. Sadece benim yorumumdur bence doğrumdur saygılarımla....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: agabrs

    öncelikle slmlar ben bursadan halil yasim 32 kücüklgumden beri otomobillere asık (her erkek çocuk gibi ) buyudum ve bunun okulunu okudum.Fakat hayat sartları ve içinde bulunduğum imkanlar neticesinde maalesef mesleğimi icra edemedim,herneyse uzatmadan asıl konuya geleyim.Bu egr olayini bende belki + bir bilgim olur diye arastiriyorum aslında sadece egr deil otomobille ilgili her konuda dedım ya ask iste. Simdi gec görmüş olsamda yorumları bastan sona okudum kim hâkli kim hâksiz durumundan ziyade herkes doğru tahmin ettiği bildiği seyleri yazmis cok kısa bende mantığıma aklıma yatan (az cok motor ne ister nasıl calısır kısmını teknik olarak bildiğimden) kısmını paylaşmak isterim.Yanlız bu doğrudur bu olay böyledir diye bir iddada bulunmuyorum. Simdi cok detay ve teknik olmadan basliyoruz .Bir motorun calisabilmesi icin gereken en basit 2 sey hava ve yakıt. (cok detay var ama bizi ilgilendiren kısmı )bir yakıtın en verimli sekilde yanmasi icin gereken sey yeterli miktarda oksijen yani havadir.biz silindirin içine ne kadar cok oksijen gönderirsek yanma o kadar kuvvetli ve sağlıklı olur,zaten turbonun mantıgıda budur.Herneyse simdi biz bu silindirin içine hava gönderirken bir kısmını eksozdan çıkan gazlardan karıştırıp gönderirsek temiz hava kısmında gonderdıgımız gaz kadar azalma olur, buda demektir ki yanma odamıza daha az oksijen girmiştir.Evet bu ne demektir yanmanın daha kalitesiz olması daha verimsiz yanması ve belkide tam yanmamış bır yakıt demektir.Egr yanmamış gazı geri çevirip yakar mantıgı sanırım burdan yer ediyor bazı arkadaşların aklında.Zaten yeterı kadar oksijen güzel bir yanma olsaydı yanmamış yakıt oranımız 0 a yakın olurdu.Mantıgımızla düşünürsek yanma odası ısısı yükselmesi olayıylada bağlantı kurmak zor değil.Daha verimsiz yanma daha düşük sıcaklık evet ama verimli yansa daha fazla sıcaklık olsada araçlarımızın soğutma sistemi bu is icin var öyle degilmi motor sıcaklığı arttığında bunu kontrol etmek.Ama bu extra bir yuk demek değildir soğutma sistemine 5 dakikada calisma sıcaklığına ulasiyorsa kuvvetli yanmayla 4 dakikada ulaşır ama her 2 secenektede ulaşır ve soğutma sistemini harakete geçirir.Yakıt ekonomisi yönündende egrsiz bir araçta daha fazla oksijen daha verimli yanma sebebinden bir miktar ekonomi saglanir.Simdi gelelim egr nin neden konulduğuna bazı arkadaslarin gereksizse neden maliyet arttırılsın diye dusundugu konuya.Evet cok gerekli hatta cok cok gerekli bu firmalar icin çünkü egerki bu egr valfini koymasalar bu araçları üretip satamazlardı Euro normlarını karşılamak adina bulunan en uygun malıyetlı cozumdur. En uygun maliyetli çözümü uygulamak adina varsin bir lt fazla yaksin varsın yanma kotulessin varsın performans biraz dusuk olsun ama normları karsılasın ve uretıp satabılsınler.. Egr bu gazları nasıl dusurur , çıkan gazları tekrar yanma odasına yollayarak yanmanın ortasında bırakarak .Bu gazları tekrar yakarak azaltması az yakıt yaktırıp emısyon düşürmesi değildir.2 kere yakarak düşürmesidir(yani ekonomi yaptırmaz) ve suda varki egr nox miktarini azaltırken co miktarini arttirmaktadir. Yakıt ekonomisi konusundada en önemli gaz co dur. Hatırlarsanız karbratörlü araçlarda karb ayarı direk co gazına bakılarak yapılırdı.Ayarsız karbratörde cok yakmada düzelirdi. Kendi mantığımla kendimce bildiğim seylerle harmanlanmis dusuncelerime göre egr cevre ve Euro normlarını karşılamak icin gerekli ama ne yazıkkı yakıt ekonomısı motor temizliği ve motor gücü acısından zararlı bir parçadır.. Sadece benim yorumumdur bence doğrumdur saygılarımla....

    Alıntıları Göster
    Dün 2004 Corsa 1.3 dizel aracımın Kendim EGR valfinin Fişini çıkardım. Gariptir ki Arıza ışığım yanmadı. Daha yeni bir uygulamam ama farkını gorecek kadar tecrübem olmadı. Sadece fiş çıkarmakta fayda varmı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sstmemrah

    Dün 2004 Corsa 1.3 dizel aracımın Kendim EGR valfinin Fişini çıkardım. Gariptir ki Arıza ışığım yanmadı. Daha yeni bir uygulamam ama farkını gorecek kadar tecrübem olmadı. Sadece fiş çıkarmakta fayda varmı ?

    Fisini çıkararak egr yi devre dışı bırakmıssınızda arıza ısıgının yanmaması ilginç geldi bana. Faydası varmı dersek egr calismiyor artık motor temiz hava alıyor ama mutlaka ve mutlaka arıza ısıgı yakacaktır eger elektrik gösterge vs bir arizasi yoksa.Egr iptali en temiz kolay ve güvenli sekilde yazılımdan iptal ediliyor ,fis çekmek araya conta koymak vs vs bunlar genelde arıza isigi yakar ve ariza isigi yandigindada sadece gözünüzü rahatsız eden birsey değil motorun ortalama hazır değerlerde calismasi demek.Ariza giderelene kadar motor korumada fabrikanin belirlediği ortalama değerlerde calisip egryi mumla aratir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: agabrs

    quote:

    Orijinalden alıntı: sstmemrah

    Dün 2004 Corsa 1.3 dizel aracımın Kendim EGR valfinin Fişini çıkardım. Gariptir ki Arıza ışığım yanmadı. Daha yeni bir uygulamam ama farkını gorecek kadar tecrübem olmadı. Sadece fiş çıkarmakta fayda varmı ?

    Fisini çıkararak egr yi devre dışı bırakmıssınızda arıza ısıgının yanmaması ilginç geldi bana. Faydası varmı dersek egr calismiyor artık motor temiz hava alıyor ama mutlaka ve mutlaka arıza ısıgı yakacaktır eger elektrik gösterge vs bir arizasi yoksa.Egr iptali en temiz kolay ve güvenli sekilde yazılımdan iptal ediliyor ,fis çekmek araya conta koymak vs vs bunlar genelde arıza isigi yakar ve ariza isigi yandigindada sadece gözünüzü rahatsız eden birsey değil motorun ortalama hazır değerlerde calismasi demek.Ariza giderelene kadar motor korumada fabrikanin belirlediği ortalama değerlerde calisip egryi mumla aratir.

    Alıntıları Göster
    Son İncelemeler doğrultusunda: Yukarıda belirttiğim üzere sadece EGR fişini çektim. Arıza ışığı gariptir yanmadı.
    son yakıt ölçümlerimde 50 tl ile eskiden ile karışık ortalama 220 km giderken şimdi 280 km gittim.
    aynı pompadan yne 50 tl aldım son incelemee bakıcaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sstmemrah

    Son İncelemeler doğrultusunda: Yukarıda belirttiğim üzere sadece EGR fişini çektim. Arıza ışığı gariptir yanmadı.
    son yakıt ölçümlerimde 50 tl ile eskiden ile karışık ortalama 220 km giderken şimdi 280 km gittim.
    aynı pompadan yne 50 tl aldım son incelemee bakıcaz.

    Alıntıları Göster
    EGR iptalinin dizel aracımın yakıt tüketimini 05-1 lt kadar artırdığını düşünüyorum.Yol bilgisayarım şehir içinde bu miktarlar kadar eksik gösteriyor.Uzun yolda hemen hemen hatasız.Ancak arabayı satın aldığımda bu işlem yapılmış olduğundan yakıt tüketiminin artttığı konusunda net birşey söyleyemiyorum.

    Egr valfine uygulanan mekanik iptali geri alırsam tüketimde düşme olur mu? Egr belki kurumu yağın çabuk kirlenmesini azaltıyor olabilir ancak 1 lt ye yakın tüketim de yabana atılacak birşey değil.

    Bu konuda yorum yapacak olan var mı?
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.