Şimdi Ara

EGR Valfi İptali RESİMLİ (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
579
Cevap
16
Favori
406.199
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • değerli vezir arkadaşım.

    dizel motorda egr zararlıdır.

    wikipedia'dan egr ile ilgili belirli bölümlerden alıntı yapmışsın. ancak ne hikmetse dizel motorlarla ilgili bölümünü koymamışsın .
    bir yazının yarısını alıp yarısını almamak milleti yanıltmak değilmidir?


    wikipedia'da egr'nin dizel motorun verimini düşürdüğü, ve is oluşumunu artırdığı açıkça yazıyor. bakın alıntıyı buraya kopyalıyorum :

    In diesel engines

    By feeding the lower oxygen exhaust gas into the intake, diesel EGR systems lower combustion temperature, reducing emissions of NOx. This makes combustion less efficient, compromising economy and power. The normally "dry" intake system of a diesel engine is now subject to fouling from soot, unburned fuel and oil in the EGR bleed, which has little effect on airflow but can cause problems with components such as swirl flaps, where fitted. Diesel EGR also increases soot production, though this was masked in the US by the simultaneous introduction of diesel particulate filters.[6] EGR systems can also add abrasive contaminants and increase engine oil acidity, which in turn can reduce engine longevity.[7]

    Though engine manufacturers have refused to release details of the effect of EGR on fuel economy, the EPA regulations of 2002 that led to the introduction of cooled EGR were associated with a 3% drop in engine efficiency, bucking a trend of a .5% a year increase.[8]

    hatta çevirisini de bizzat yapayım da tam olsun :

    emme manifoldunu düşük oksijen ihtiva eden egzost gazı ile beslemek, dizel egr sistemlerinde, yanma odasının sıcaklığını düşürür ve NOx emisyonunu azaltır. bu durumu, yanma verimini düşürür, ekonomiyi ( yakıt sarfiyatı ) ve çekişi kötü etkiler. dizel motorun normal kuru emme sistemi, şimdilerde, kurum, yanmamış yakıt ve yağdan dolayı arıza yapması ve hava akışı üzerinde çok az etki göstermesine rağmen turbo pervanesinde neden olduğu problemler konusuyla gündemdedir. dizel egr aynı zamanda kurumlanmayı arttırmakta olup, dizel partikül filtresinin ABD'de tanıtılmasıyla hasıraltı edilmiştir. EGR sistemleri , aynı zamanda aşındırıcı kontaminantlara neden olabilir, ve motor ömrünün kısalmasına neden olacak derecede yağ asiditesini arttırır.
    motor üreticileri, EGR'nin yakıt ekonomisi üzerindeki tesirini açıklamayı reddetmişlerdir, ve EPA kuralları, EGR'nin motor verimini %3 oranında ve bu verimsizliğin her sene%.5 artacağı bilgisine ışık tutmuştur.


    buyrun.

    wiki ise wiki, bilgi ise bilgi.
    isteyen arkadaşlarımhttp://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation adresinden en alt kısımda dizel motorlarla ilgili kısma bakabilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blackcoupe -- 13 Temmuz 2012; 14:45:11 >
  • Arkadaşlar konu olarak da açtım ama henüz cevap alamadım;
    LPG'li araçlarda EGR'ye gerek var mı?
    Bence emisyon oranları dikkate alındığında yok,ancak EGR'nin yanma odası ısısını düşürmek(NOx gazlarını bertaraf etmek için) gibi bir görevi var.
    LPG zaten yüksek oktanla yandığı için yanma odası sıcaklığı süpaplara zarar verecek şekilde artar mı?
  • Egr li araçlarda dip gaz yaptığımızda yani güç istendiğinde neden egr valfi kapanır? Demek ki egr verimi arttırmıyor tam zıttı düşürüyor.Eski model verimi düşük olan araçlardan bahsediyor olsaydık tamam derdim,fakat bahsettiğimiz araçlar 1.6 psa motorlu 109,110 beygirlik veya 1.5 dci motorlu verimli motorlar. Tekrardan diyorum o ki bu egr daha verimli yanma,daha iyi yanma sağlıyor neden dip gaz yaptığımızda egr kapanıyor yani atık gazları nedne silindir içerisine yollamıyor bana bunu açıklayın !

    Egr valfi günümüzde tamamen emisyon düşürmek amaçlıdır.Zaten egrsiz araç üretimi yasal değil :) Ki avrupadaki gibi emisyona göre vergi alındığı için markaların hedefi düşük emisyonlu motorlar üretmek. Egr iptali yapılan dizel,lpg,benzinli araç kullanıcıları ile konuşmalarımda olumlu yorumlar aldım. Bu zamana kadar kullandığım,sahip olduğum tüm araçlarda da,çevremdeki kullanıcılarda da iptalini yaptım,yaptırttım. Şu ana kadar herkesin tepkisi olumlu. Duman atan araçlar duman atmaz oldu diye forumlarda konu bile açmışlar :))

    Evet egr adından da anlışalacağı gibi egzost gazı geri dönüşümü.Egzost gazı nedir ? atıktır. atığı motora tekrar vermenin tek yararı emisyonu düşürmektir.
    Re-map yaptırıp,partikül filtresi iptali yaptırıp,egr iptali yaptırıp,açık hava filtresi kullanıp yinede egzost muayenelerinden sıkıntısız geçiliyor.Egr iptali yaptırdım,egzost muayenesinden geçer mi aracım diye düşünmeyin.

    Aracın tüketiminin düştüğünü,dizellerde egzost dumanının azaldığını göreceksiniz egr iptali yapılınca. Zaten egr valfi pedal konu kaptörünün durumu ve devir sensörünün bilgilerine göre açılıp kapanıyor.Yani güç olarak fark hissetmeyeceksiniz.Ama çoğunlukla dip gaz gitmediğimiz için yani normal kullanımda egr valfimiz kapalı kalmadığı için egr iptalinden sonra egr sürekli kapalı kalıp daha verimli yanma gerçekleşeceği için tüketiminiz düşecektir.Düşük devirlerde ivmelenmede çok ufak bir fark hissedilebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU -- 18 Temmuz 2012; 7:04:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    Egr li araçlarda dip gaz yaptığımızda yani güç istendiğinde neden egr valfi kapanır? Demek ki egr verimi arttırmıyor tam zıttı düşürüyor.Eski model verimi düşük olan araçlardan bahsediyor olsaydık tamam derdim,fakat bahsettiğimiz araçlar 1.6 psa motorlu 109,110 beygirlik veya 1.5 dci motorlu verimli motorlar. Tekrardan diyorum o ki bu egr daha verimli yanma,daha iyi yanma sağlıyor neden dip gaz yaptığımızda egr kapanıyor yani atık gazları nedne silindir içerisine yollamıyor bana bunu açıklayın !

    Egr valfi günümüzde tamamen emisyon düşürmek amaçlıdır.Zaten egrsiz araç üretimi yasal değil :) Ki avrupadaki gibi emisyona göre vergi alındığı için markaların hedefi düşük emisyonlu motorlar üretmek. Egr iptali yapılan dizel,lpg,benzinli araç kullanıcıları ile konuşmalarımda olumlu yorumlar aldım. Bu zamana kadar kullandığım,sahip olduğum tüm araçlarda da,çevremdeki kullanıcılarda da iptalini yaptım,yaptırttım. Şu ana kadar herkesin tepkisi olumlu. Duman atan araçlar duman atmaz oldu diye forumlarda konu bile açmışlar :))

    Evet egr adından da anlışalacağı gibi egzost gazı geri dönüşümü.Egzost gazı nedir ? atıktır. atığı motora tekrar vermenin tek yararı emisyonu düşürmektir.
    Re-map yaptırıp,partikül filtresi iptali yaptırıp,egr iptali yaptırıp,açık hava filtresi kullanıp yinede egzost muayenelerinden sıkıntısız geçiliyor.Egr iptali yaptırdım,egzost muayenesinden geçer mi aracım diye düşünmeyin.

    Aracın tüketiminin düştüğünü,dizellerde egzost dumanının azaldığını göreceksiniz egr iptali yapılınca. Zaten egr valfi pedal konu kaptörünün durumu ve devir sensörünün bilgilerine göre açılıp kapanıyor.Yani güç olarak fark hissetmeyeceksiniz.Ama çoğunlukla dip gaz gitmediğimiz için yani normal kullanımda egr valfimiz kapalı kalmadığı için egr iptalinden sonra egr sürekli kapalı kalıp daha verimli yanma gerçekleşeceği için tüketiminiz düşecektir.Düşük devirlerde ivmelenmede çok ufak bir fark hissedilebilir.



    Anlayamadığınız bir konu var
    Üretilen motor, motorun yazılımı egr'nin aktif olarak çalışacağı şekilde tasarlanmıştır. Hiç bir üretici motorun üzerindeki ekipmanlar ile verimsiz çalışacağı bir sistem üretmez. Haliyle Egr iptali yapıldığında motorun dengelerini bozmuş oluyorsunuz. Yakıt tüketimini de profesyonel koşullar olmadan artıp azaldığını söylemek tamamen yanlış bilgi olur.

    Atık gazların içerisinde yanmamış gazlarda bulunmaktadır, atık gaz deyip geçmeyin. Dünyada her gün milyarlarca liralık atık gaz yanmamış olarak uçup gidiyor.

    Tam gaz durumunda ne emisyon değerleri nede yanma sıcaklığı kontrol altına alınamaz zaten. Enjektörler püskürtebildiği kadar yakıt püskürtürler, motor en fazla gücü verebilmek için yırtınır pozisyona gelir. Zaten tam gaz konumunda, alt devirlerde verimli yanma söz konusu değildir zira bunu egzosttan çıkan kara dumandan görebilirsiniz. Devir yükseldikçe, motor max. beygir gücünü verdiği devirde dahi egzosttan siyah duman çıkmaya devam eder çoğu araçta. Böyle bir koşulda egr hiç bir işe yaramaz aksine performansı törpüler. Diğer yük koşullarında Egr verimli yanmayı sağlayacak koşullardan bir tanesidir zaten.

    Her yıl daha da sıkılaştırılan emisyon değerleri nedeniyle egrsiz araç üretilmiyor bildiğiniz üzere. Egr ile yaşamak zorundasınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Anlayamadığınız bir konu var
    Üretilen motor, motorun yazılımı egr'nin aktif olarak çalışacağı şekilde tasarlanmıştır. Hiç bir üretici motorun üzerindeki ekipmanlar ile verimsiz çalışacağı bir sistem üretmez. Haliyle Egr iptali yapıldığında motorun dengelerini bozmuş oluyorsunuz. Yakıt tüketimini de profesyonel koşullar olmadan artıp azaldığını söylemek tamamen yanlış bilgi olur.

    Atık gazların içerisinde yanmamış gazlarda bulunmaktadır, atık gaz deyip geçmeyin. Dünyada her gün milyarlarca liralık atık gaz yanmamış olarak uçup gidiyor.

    Tam gaz durumunda ne emisyon değerleri nede yanma sıcaklığı kontrol altına alınamaz zaten. Enjektörler püskürtebildiği kadar yakıt püskürtürler, motor en fazla gücü verebilmek için yırtınır pozisyona gelir. Zaten tam gaz konumunda, alt devirlerde verimli yanma söz konusu değildir zira bunu egzosttan çıkan kara dumandan görebilirsiniz. Devir yükseldikçe, motor max. beygir gücünü verdiği devirde dahi egzosttan siyah duman çıkmaya devam eder çoğu araçta. Böyle bir koşulda egr hiç bir işe yaramaz aksine performansı törpüler. Diğer yük koşullarında Egr verimli yanmayı sağlayacak koşullardan bir tanesidir zaten.

    Her yıl daha da sıkılaştırılan emisyon değerleri nedeniyle egrsiz araç üretilmiyor bildiğiniz üzere. Egr ile yaşamak zorundasınız.



    Mühendislerin motor dizaynı verimli kullanmak amacı ile kafa patlattıklarını biliyorum.Milyonlarca dolarlar eurolar para harcıyorlar ar-ge çalışmalarına.Fakat günümüz motorlarında egr tamamen emisyon düşürme amaçlıdır.
    Emisyona bağlı kalmak zorundalar sizinde dediğiniz gibi.Egr yi yanmamış gazları yakmak için değil emisyonu düşürmek için yapıyorlar günümüzde.Çevremdeki dostlarımın,akrabalarımın ve kendi araçlarımın egrlerini iptal ettim.Egr yi sökünce o yağlı katranlı kurumlu simsiyah halini görünce ve aynı havayı motora verdiğimi görünce vicdanım titreti.Tabi egr ne haldeyse manifoldta aynı durumda oluyor.

    egr zaten tam açık durumda olsa dahi ve yanmamış gazlar olsa dahi gazları seçme özelliği yok.sadece egzost gazının belirli bir kısmı egr açıksa emme manifoldundaki vakum etkisiylede birlikte manifolda gidiyor.Çiğ gazlar siz gelin egrden geçin diye bir olay yok.
    Tabiki deneyimlerimizi profesyonel ortamda ölçmedik.ama aynı dış parametrelerdeki tüketimim egrden önce 5,8 litre egr iptalinden sonra 5,6 litre ise bu bana yeter.Yakıt tüketimimi yol bilgisayarından değil depo dolumundan dolumuna olması gerektiği gibi ölçüyorum.Hassasiyetimi anlayabilirsiniz burdan...

    Tam gaz durumunda dediğiniz gibi enjektörler püskürtebildiği kadar hava püskürtmezler.En verimli yanmayı yapmaya çalışır.Ekonomi düşünülmez fakat maksimum püskürtme hacmini her zaman tam gazda değil,uygun devirde tam gazda verince yapar.Örneğin dci motorlarda 1000 devirde tam gaz verin.kesinlikle maximum püstürtmeyi yapmaz.Çünkü o anda motoru boğmak değil,mapta yazan o devirdeki maximum hızlanmayı sağlayacak püskürtülme gerçekleşir.Demek istediğimi anlatabilmişimdir umarım...Tabi common rail sistemlerde geçerlidir bu.düz pompa enjektörlere müdahale eden bir beyin yok.Basınç gelince açılıyor.Onlardan bahsetmiyorum...

    Düşük devirde yanma verimsizdir demek yanlış bir ifade.Büyük ticari araçlarda maximum güç ve torka baktığınızda 1000 devir ile 2000 devir arasındadır :)
    Yeni nesil dizel araçlarda da maximum torka 1750 devirden itibaren ulaşılabiliyor.Yani asıl gerçek verim düşük devirde aslında :)
    Tork güç eğrilerine bakın.3500 devirden sonra eğri ani düşüşe girer küçük hacimli turbo dizellerde...
    Asıl üst devirlerde verimli yanma olmaz.Bundandır ki 4000 devirden sonra araçlarımızda çekiş hissi olmuyor bile ;)

    Tekrarlıyorum ben ve çevredeki egr iptal edenlerden hep olumlu tepkiler alıyorum.Hem aracımıza atık egzost gazlarını motora tekrar verip kurumlaşmayı azaltıyoruz.Hem tüketimimiz düşüyor. Test yapalım derseniz buyrun gelin Antalyaya burda 10 tane aracın egr lerini söküp takıp test edelim.Verileri burdan paylaşalım millette görsün neyin ne olduğunu.

    Dediğiniz gibi sadece yanmamış gazlar egrden motora tekrar geri verilse amennah. Ki bu durumda kurumlaşmada olmazdı.Egrrleri söktüğmüzde manifoldları söktüğümüzde temiz olurdu.pistonlarda sübaplarda da olur kurum birikimi manifoldta egrde nasılsa hareketsiz parça olsa.Hareketli olduğu için tamamını üstünde tutmuyor ama yinede zararı büyük.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU -- 18 Temmuz 2012; 16:44:59 >
  • Benimde egr bozulmuştu, araç alt devirlerde yığılma tekleme yapıyordu değiştirme yoluna gitmedim çünkü 2 sene sonra gene bozulacağını çevremdende forumlardanda gördüm doğru sanayiye gittim egr yi beyinden komple sildik arayada sac koyduk bütün problemlerimden kurtuldum şimdi sanki yeni bir araç gibi oldu. yakıtım 6.4 ten 6.1 e düştü istanbul trafiğinde temmuz ayında uzun yola çıktım 2300 km yol yaptım yakıt ortalamam 4.8 oldu.

    Eğer egr şikayetiniz varsa iptal edin kurtulun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pertry

    Benimde egr bozulmuştu, araç alt devirlerde yığılma tekleme yapıyordu değiştirme yoluna gitmedim çünkü 2 sene sonra gene bozulacağını çevremdende forumlardanda gördüm doğru sanayiye gittim egr yi beyinden komple sildik arayada sac koyduk bütün problemlerimden kurtuldum şimdi sanki yeni bir araç gibi oldu. yakıtım 6.4 ten 6.1 e düştü istanbul trafiğinde temmuz ayında uzun yola çıktım 2300 km yol yaptım yakıt ortalamam 4.8 oldu.

    Eğer egr şikayetiniz varsa iptal edin kurtulun.

  • egr valfi egsozdan çıkarken yanmamış gazları tekrar dönüşüm yaparak motora veren parçadır.iptal edilirse pek bi sakıncası görülmez.çevreyi daha çok kirletirsin ve yakıttan tasarrufun azalır.bu arada otomotiv mühendisiyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: londoncall

    egr valfi egsozdan çıkarken yanmamış gazları tekrar dönüşüm yaparak motora veren parçadır.iptal edilirse pek bi sakıncası görülmez.çevreyi daha çok kirletirsin ve yakıttan tasarrufun azalır.bu arada otomotiv mühendisiyim

    İşte sadece yanmamışları almıyor.Yeni nesil dizel motorlarda ( common rail ) yakıtın yanmaması gibi bir olayın oranı çok düşük.Eski tip benzinli verimsiz motorlar için düşünüyor olsaydık amennah. Ki zaten atıyorum % 5 çiğ atılıyor diyelim.Siz o %5 i içinden seçip almıyorsunuz egr ile.rastgele alıyorsunuz emme manifolduna.Hepsinide almıyor sadece belirli bir mikttardakini alıyor.Dediğiniz gibi sadece çiğ atılan gazları alsa egrden iptal edenin mantığına şaşardım...

    Şu günkü teknoloji ile yanmamış yakıt söz konusu değildir zaten.Sadece sürtünme kayıpları,ısıl kayıpları minimuma indirmeye çalışıyorlar.Atomizasyon,türbilans,yanma verimi,püskürtme teknolojileri ile ilgili sıkıntı yok zaten...

    Otomotiv mühendisi olabilirsiniz.Fakat ortada iptal edenlerin ortalama tüketimlerinin azaldığını sadece ben değil onlarca binlerce kişi söylüyor.Benim şahsi araçlarımda iptal ettim.Çevremdeki dostlarım akrabalarımın araçlarındakileride iptal ettirttim.Mondeo 2.0 tdci dan tutun vectra dti,focus 2.0 benzinli focus 1.6 tdci,peugeot 206 1.4 hdi,renault k9k kodlu dci motora sahip birkaç araç(symbol,fluence,qashqai,micra,clio),bmw e53,e90 177 ps f10 184ps gibi üst araçlar dahil iptalini gerçekleştirdik.Hepsinin ortak yorumu tüketimin düştüğü yönünde.Kimisi çekişin arttığınıda iddaa ediyor.0-100 hızlanmasında fark olmayacağını düşünüyorum dip gaz ile test yapılırsa.Çünkü dediğim gibi egr dip gazda kapalı...Çevreye zarar veriyoruz.Kabul ediyorum...Bazen vicdanım sızlıyor çevreyi daha fazla kirlettiğim ve başkalarınında kirletmesini engelleyeceğim yerde teşvik ettiğim için fakat yakıt tasarrufu Çekişin arttığınıda iddaa edenle var fakat gaz pedalı konum kaptörü zaten maximum değerde ise egr kapanıyor.Bu yüzden çekişin artması bana pek mantıklı gelmiyor.Sadece ara hızlanmalarda,dip gaz yapmadan %50 de civarı iken pedal kaptörü egrsi aktif olan araçta egr valfi açık ve egzost gazları emme manifolduna verilerek yanma sağlandığı için motorun gücü düşecektir.yine dip gaz yapmadan pedal kaptörü%50 civarlarında iken egr valfi iptal edilen araçta emme manifoldu sadece temiz hava ile dolacağı için yanma verimi yüksek olacağı için motorun gücü egr açık pozisyona göre daha yüksektir...

    Yanmamış gazları tekrar dönüşümü lafı bence yanlıştır...yaptığı kuruun haddi hesabı yok.Egr ne halde çıkıyorsa emme manifolduda o haldedir ve aynı pislik yanma odalarımızada gitmiştir.Esas amaçlarından biride motoru bir an önce optimize sıcaklığına çıkartmaktır.

    http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf linkini inceleyiniz Otomotiv Mühendisi olarak lütfen...
    İncelemeye üşendim diyorsanız özeti fotoğraftadır.

     EGR Valfi İptali RESİMLİ


    Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU -- 21 Temmuz 2012; 21:03:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    quote:

    Orijinalden alıntı: londoncall

    egr valfi egsozdan çıkarken yanmamış gazları tekrar dönüşüm yaparak motora veren parçadır.iptal edilirse pek bi sakıncası görülmez.çevreyi daha çok kirletirsin ve yakıttan tasarrufun azalır.bu arada otomotiv mühendisiyim

    İşte sadece yanmamışları almıyor.Yeni nesil dizel motorlarda ( common rail ) yakıtın yanmaması gibi bir olayın oranı çok düşük.Eski tip benzinli verimsiz motorlar için düşünüyor olsaydık amennah. Ki zaten atıyorum % 5 çiğ atılıyor diyelim.Siz o %5 i içinden seçip almıyorsunuz egr ile.rastgele alıyorsunuz emme manifolduna.Hepsinide almıyor sadece belirli bir mikttardakini alıyor.Dediğiniz gibi sadece çiğ atılan gazları alsa egrden iptal edenin mantığına şaşardım...

    Şu günkü teknoloji ile yanmamış yakıt söz konusu değildir zaten.Sadece sürtünme kayıpları,ısıl kayıpları minimuma indirmeye çalışıyorlar.Atomizasyon,türbilans,yanma verimi,püskürtme teknolojileri ile ilgili sıkıntı yok zaten...

    Otomotiv mühendisi olabilirsiniz.Fakat ortada iptal edenlerin ortalama tüketimlerinin azaldığını sadece ben değil onlarca binlerce kişi söylüyor.Benim şahsi araçlarımda iptal ettim.Çevremdeki dostlarım akrabalarımın araçlarındakileride iptal ettirttim.Mondeo 2.0 tdci dan tutun vectra dti,focus 2.0 benzinli focus 1.6 tdci,peugeot 206 1.4 hdi,renault k9k kodlu dci motora sahip birkaç araç(symbol,fluence,qashqai,micra,clio),bmw e53,e90 177 ps f10 184ps gibi üst araçlar dahil iptalini gerçekleştirdik.Hepsinin ortak yorumu tüketimin düştüğü yönünde.Kimisi çekişin arttığınıda iddaa ediyor.0-100 hızlanmasında fark olmayacağını düşünüyorum dip gaz ile test yapılırsa.Çünkü dediğim gibi egr dip gazda kapalı...Çevreye zarar veriyoruz.Kabul ediyorum...Bazen vicdanım sızlıyor çevreyi daha fazla kirlettiğim ve başkalarınında kirletmesini engelleyeceğim yerde teşvik ettiğim için fakat yakıt tasarrufu Çekişin arttığınıda iddaa edenle var fakat gaz pedalı konum kaptörü zaten maximum değerde ise egr kapanıyor.Bu yüzden çekişin artması bana pek mantıklı gelmiyor.Sadece ara hızlanmalarda,dip gaz yapmadan %50 de civarı iken pedal kaptörü egrsi aktif olan araçta egr valfi açık ve egzost gazları emme manifolduna verilerek yanma sağlandığı için motorun gücü düşecektir.yine dip gaz yapmadan pedal kaptörü%50 civarlarında iken egr valfi iptal edilen araçta emme manifoldu sadece temiz hava ile dolacağı için yanma verimi yüksek olacağı için motorun gücü egr açık pozisyona göre daha yüksektir...

    Yanmamış gazları tekrar dönüşümü lafı bence yanlıştır...yaptığı kuruun haddi hesabı yok.Egr ne halde çıkıyorsa emme manifolduda o haldedir ve aynı pislik yanma odalarımızada gitmiştir.Esas amaçlarından biride motoru bir an önce optimize sıcaklığına çıkartmaktır.

    http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf linkini inceleyiniz Otomotiv Mühendisi olarak lütfen...
    İncelemeye üşendim diyorsanız özeti fotoğraftadır.
     EGR Valfi İptali RESİMLİ


    Saygılar...

    güzel yazı yazmışsın gönderdiğin journal ı da kısmen okudum egr valfi ile birlikte katalitik konvertör olursa %95 emisyon kirliligi azalır demis güzel demis egr valfi haricinde cogu araclarda katalitik konvertörde iptal ediliyor.ayrıca benim söylediğim yanmamış gazlar olayını şöyle düzelteyim.journalda okuyunca aklıma geldi.motor yüksek sıcaklıklardayken ortaya cıkan extra zararlı emisyonların giderilmesinde egr daha cok devreye giriyor.sonuç olarak kimine göre egr iptali bi sorun değil kimine göre problem yaratıyor herkesin kendi fikridir :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: londoncall

    egr valfi egsozdan çıkarken yanmamış gazları tekrar dönüşüm yaparak motora veren parçadır.iptal edilirse pek bi sakıncası görülmez.çevreyi daha çok kirletirsin ve yakıttan tasarrufun azalır.bu arada otomotiv mühendisiyim

    LPG'li araçlarda EGR'ye gerek var mı?
    Bence emisyon oranları dikkate alındığında yok,ancak EGR'nin yanma odası ısısını düşürmek(NOx gazlarını bertaraf etmek için) gibi bir görevi var.
    LPG zaten yüksek oktanla yandığı için,EGR'nin yanma odasındaki ısıyı düşürmesinden metevellit,yanma odası sıcaklığı süpaplara zarar verecek şekilde artar mı?
    Fikrinizi alabilir miyim,bir mühendis olarak?
  • http://imageshack.us/f/15/makale1.jpg/
    2000 Yılındaki raporda emisyonu düşürdüğü fakat performans kaybı yaşandığı yönünde.yıl 2012.Dizel mtotor teknolojileri değişti,verimlilik arttı.Yani 2000 yılındaki yanma teknolojilerine göre bile performans düşüyormuş.Günümüzdekini siz düşünün :) Yakıt mükemmel biçimde yanıyor.Çiğ gaz olayı geçmişte kaldı.Tamamen emisyon için kullanılıyor şu günümüzdeki araçlarda egr.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU -- 21 Temmuz 2012; 21:12:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    quote:

    Orijinalden alıntı: londoncall

    egr valfi egsozdan çıkarken yanmamış gazları tekrar dönüşüm yaparak motora veren parçadır.iptal edilirse pek bi sakıncası görülmez.çevreyi daha çok kirletirsin ve yakıttan tasarrufun azalır.bu arada otomotiv mühendisiyim

    LPG'li araçlarda EGR'ye gerek var mı?
    Bence emisyon oranları dikkate alındığında yok,ancak EGR'nin yanma odası ısısını düşürmek(NOx gazlarını bertaraf etmek için) gibi bir görevi var.
    LPG zaten yüksek oktanla yandığı için,EGR'nin yanma odasındaki ısıyı düşürmesinden metevellit,yanma odası sıcaklığı süpaplara zarar verecek şekilde artar mı?
    Fikrinizi alabilir miyim,bir mühendis olarak?

    Alıntıları Göster
    quote:


    LPG'li araçlarda EGR'ye gerek var mı?
    Bence emisyon oranları dikkate alındığında yok,ancak EGR'nin yanma odası ısısını düşürmek(NOx gazlarını bertaraf etmek için) gibi bir görevi var.
    LPG zaten yüksek oktanla yandığı için,EGR'nin yanma odasındaki ısıyı düşürmesinden metevellit,yanma odası sıcaklığı süpaplara zarar verecek şekilde artar mı?
    Fikrinizi alabilir miyim,bir mühendis olarak?


    Maydonoz olmak istemezdim ama benim şahsi fikrim egryi iptal ettimenizden yana.Çünkü hem veriminiz artacak hemde lpg nin yanmasıyla benzine göre daha fazla açığa çıkan ısıyı bir miktar düşürmüş olacaksınız.Çünkü egrden gelen egzost sıcaklığında olduğu için her ne kadar doğutulsada muhakkak dış ortam havasından daha sıcaktır.Böylece yanma odasındaki sıcaklığı bir nebze düşürüp,verimide arttırabilirsiniz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    quote:

    Orijinalden alıntı: londoncall

    egr valfi egsozdan çıkarken yanmamış gazları tekrar dönüşüm yaparak motora veren parçadır.iptal edilirse pek bi sakıncası görülmez.çevreyi daha çok kirletirsin ve yakıttan tasarrufun azalır.bu arada otomotiv mühendisiyim

    LPG'li araçlarda EGR'ye gerek var mı?
    Bence emisyon oranları dikkate alındığında yok,ancak EGR'nin yanma odası ısısını düşürmek(NOx gazlarını bertaraf etmek için) gibi bir görevi var.
    LPG zaten yüksek oktanla yandığı için,EGR'nin yanma odasındaki ısıyı düşürmesinden metevellit,yanma odası sıcaklığı süpaplara zarar verecek şekilde artar mı?
    Fikrinizi alabilir miyim,bir mühendis olarak?

    lpg diğer yakıtlara göre daha erken yandığından egzoz manifoldundan çıkan gazlar içerisinde az miktarda yanmamış gaz mevcut olabilir.ancak çevre kirliliği açısısından tüm yakıtlara göre en az çevreyi kirleten yakıt lpg dir zaten co2 salınımı çok azdır.lpg de yanma odası sıcaklığı abartılı bi şekilde artmayacağından egr pek büyük bir rol oynamaz diyebilirim.
  • Sanirim sorulan soruların veya hatalı yorumların cevapları aşağıda bulunacaktır. Cevap arayanlar için tabii..

    Air Intake Module for gasoline and diesel engines: a new architecture for increased efficiency in charged combustion engines
    Valeo’s innovative compact air intake module comprises a water cooled charge air cooler (WCAC), a throttle body, a high pressure exhaust gas recirculation (EGR) valve, one or two temperature sensor(s) and a high pressure EGR distribution rail integrated into the outlet flange of the manifold.
    The water cooled charge air cooler (WCAC) replaces the air to air charge cooler (ACAC) used for conventional charged combustion engines. Water has a significantly higher coolant capacity than air and for that reason a very compact system can be designed. Furthermore the WCAC architecture allows for a reduction in the length of the charge air hoses (compared to those used in a conventional system with ACAC) or even to eliminate them completely.
    WCAC technology offers for diesel and gasoline engines the possibility of charge air thermal management by regulation of the coolant flow, together with the possibility of reducing the air volume between the turbocharger compressor and the engine inlet valves. WCAC technology can thus offer a solution between the conflicting targets of compact packaging, charge air cooler thermal performance and gas side pressure drop reduction, thus improving transient engine behavior.
    In the EGR system, the exhaust gases are recovered in the exhaust manifold and re-injected through a distribution rail fitted into the air intake’s outlet manifold. The EGR gases are mixed with the cooled charge air after the WCAC and then directed to each inlet valve of the cylinder head. Valeo’s Air Intake Module enables a reduced charge air volume between the turbo charger’s compressor outlet and the inlet valves of the engine cylinder head, thus improving transient engine behavior. Furthermore the charge air cooling power can be adapted to the required level by regulating the coolant flow of the water charge air cooler. This function is required to fulfill the continually increasing emission reduction requirements.
    Valeo has developed an innovative actuator which helps reduce NOx emissions after engine cold start and boosts the regeneration of the particle filter system. The actuator integrates the functions of both the throttle body and shut-off and the charge air by-pass valve. A single DC motor actuates both the throttle flap and the charge air by-pass flap. The cost optimized actuator is 20% lighter than two separate components.
    Valeo’s Air Intake Module has also been developed to suit low pressure EGR engine applications in order to achieve lower engine emission levels in the future.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 22 Temmuz 2012; 22:15:04 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Belki aranızda valeo da kim neden bu açıklama verilmiş diyenler olabilir. Araclarinizdaki egr nin bu üreticinin olma şansı yüksektir.

    Bakınız link
    http://www.valeoservice.com/data/master/webfile/12915640124FCF68B668BA9.pdf?rnd=570

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    Sanirim sorulan soruların veya hatalı yorumların cevapları aşağıda bulunacaktır. Cevap arayanlar için tabii..

    Air Intake Module for gasoline and diesel engines: a new architecture for increased efficiency in charged combustion engines
    Valeo’s innovative compact air intake module comprises a water cooled charge air cooler (WCAC), a throttle body, a high pressure exhaust gas recirculation (EGR) valve, one or two temperature sensor(s) and a high pressure EGR distribution rail integrated into the outlet flange of the manifold.
    The water cooled charge air cooler (WCAC) replaces the air to air charge cooler (ACAC) used for conventional charged combustion engines. Water has a significantly higher coolant capacity than air and for that reason a very compact system can be designed. Furthermore the WCAC architecture allows for a reduction in the length of the charge air hoses (compared to those used in a conventional system with ACAC) or even to eliminate them completely.
    WCAC technology offers for diesel and gasoline engines the possibility of charge air thermal management by regulation of the coolant flow, together with the possibility of reducing the air volume between the turbocharger compressor and the engine inlet valves. WCAC technology can thus offer a solution between the conflicting targets of compact packaging, charge air cooler thermal performance and gas side pressure drop reduction, thus improving transient engine behavior.
    In the EGR system, the exhaust gases are recovered in the exhaust manifold and re-injected through a distribution rail fitted into the air intake’s outlet manifold. The EGR gases are mixed with the cooled charge air after the WCAC and then directed to each inlet valve of the cylinder head. Valeo’s Air Intake Module enables a reduced charge air volume between the turbo charger’s compressor outlet and the inlet valves of the engine cylinder head, thus improving transient engine behavior. Furthermore the charge air cooling power can be adapted to the required level by regulating the coolant flow of the water charge air cooler. This function is required to fulfill the continually increasing emission reduction requirements.
    Valeo has developed an innovative actuator which helps reduce NOx emissions after engine cold start and boosts the regeneration of the particle filter system. The actuator integrates the functions of both the throttle body and shut-off and the charge air by-pass valve. A single DC motor actuates both the throttle flap and the charge air by-pass flap. The cost optimized actuator is 20% lighter than two separate components.
    Valeo’s Air Intake Module has also been developed to suit low pressure EGR engine applications in order to achieve lower engine emission levels in the future.

    Kendi ürününü savunuyor burda.wcac sistemi şöyle yapar böyle olur burdan geçer yok soğuulur cart curt :)
    Benim malım şöyle yapar böyle yapar ayakları kısaca.İngilizcem mükemmel değildir fakat anladığım benim bundan ibaret..

    Üniversite ile tubitakın ortak raporlarını aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz. Kaldı ki yukarıda da yazdığım gibi deneyim var ortada.Laboratuar ortamında incelemedik,bilimsel değil fakat linkteki dosyayı incelerseniz bilimsel kanıtıda ortadadır...
    egr iptali çevreye faydalıdır diye kimse birşey söylemiyor zaten.Performansı düşürüp,kurumlaşmaı arttırıyor.Zaten ülkemizdeki yakıt kaliteleri aracın dizaynına göre yetersiz.

    http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU -- 23 Temmuz 2012; 1:30:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Belki aranızda valeo da kim neden bu açıklama verilmiş diyenler olabilir. Araclarinizdaki egr nin bu üreticinin olma şansı yüksektir.

    Bakınız link
    http://www.valeoservice.com/data/master/webfile/12915640124FCF68B668BA9.pdf?rnd=570

    Kimse yoğurdum ekşi demez..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Kimse yoğurdum ekşi demez..

  • arkadaşlar ,

    Eğer bilerek yazıyorsanız oturup anlatalım ama kişesel olarak tam olarak detayını bilmediğiniz konuda lütfen acele çıkarım yapmayın. Size VALEO yazısını verdim isterseniz yazının tamamını vereyim ,hele firma hakkında bilip bilmeden sallamayın.En azından sallama demeyeyim ama önyargılı yaklaşmayın derim.

    Unutmayınızki yan sanayiler teknoloji geliştirmede ana otomotiv üreticilerin lokomotifleridirler. YAni bir firma ürününü onlarca otomotiv firması ve alt gruplarında kullanmış ve bunu benimsetmiş teknolojide önder olmuş ve firmanın ana yan sanayisi haline gelmiş , ama bizim forumdaşlar beğenmemişler. Önce çuvaldızı kendinize batıracaksınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 23 Temmuz 2012; 10:11:43 >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.