- x
EGR Valfi İptali RESİMLİ
399 Cevap121200 Görüntüleme8 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<      [2] 4 5 6 7      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
798 Mesaj
10 Kasım 2008; 11:31:08 

egr valfı yanmıs gazi tekrardan yanma odasına gondererek yakar bunn artilari
yakıt daha verımlı yanmıs olur cıkan zehirli gaz mıktarı azalır
eksileri motor ici krum artar
dip gaz yapıldıgında zaten egr valfi komple acılır ve yanmıs gazı dısarı verir dizel aravlarda genelde bu cok cabuk kurum olur emın olun temızletın 1000 2000 sonra resmen yine ayni olarak alırsınız bı pul kestırerek valf agzina iptal edebilirsiniz ben tdci motor sahıbıyım bi 20kdir iptal ettirilmis sekilde kullanırım iptal sebebim kırlenmesınden bıkmamdır


_____________________________



1689 Mesaj
11 Kasım 2008; 13:47:46 

0


Düşük hızlarda ve rölanti devrinde EGR' de bir kararsızlık meydana gelir. Bu yüzden EGR bu devirlerde çalışmaz. . Burada klasik araçların aksine EGR'li araçlarda, NOx emisyonlarının araç hızının artmasıyla birlikte bariz bir şekilde azaldığı görülebilir. Klasik sistemli araçta taşıt 60 km/h hızda seyir esnasında egzoz gazındaki CO ve HC oranında epey bir düşme vardır fakat araç hızı arttıkça NOx miktarında bir artış meydana gelmektedir. Aynı araçta EGR sistemi kullanıldığında 60 km/h hızda CO oranında bir artış olmasına rağmen NOx oranında bir düşme meydana gelmektedir. Araç 20 km/h" in altındaki hızlarda seyrettiği zaman EGR' de bir kararsızlık oluşmaktadır


EGR'nin Motor Performansına ve Egzoz Emisyonlarına Etkisi

EGR sistemi kullanılan bir araçta gibi emme manifolduna uygulanan egzoz gazı miktarının CO, HC. ve NOx miktarı nasıl değiştirdiği görülmektedir .

Egzoz gazı resirkülasyonunun (EGR) iki etkisi bulunmaktadır.

1. Silindir içine geri dönen egzoz gazlan yanma sonu sıcaklığını düşürür.

2. İçeri giren taze H/Y miktarını azaltır.

Emme manifolduna giren H/Y karışımına direkt olarak etki eden bu egzoz gazları motor gücünü ve NOx miktarım düşürmektedir ve de özgü! yakıt tüketimini artırmaktadır. EGR'nin değişik araç hızlarına bağlı olarak değişimi Şekil 12'de gösterilmiştir. Gaz kelebek açıklık miktarı arttıkça buna bağlı olarak araç hızı artmaktadır araç hızının artmasına bağlı olarak yapılan EGR miktarında bir artış görülmektedir. Düşük araç hızlarında ve rölanti çalışmasında EGR olmaz

0
.


Kaynak: Gazi Üniversitesi Otomotiv Bilim ve Teknoloji Topluluğu


_____________________________



11432 Mesaj
29 Mart 2009; 12:33:34 

Paylaşımda bulunan arkadaşlara teşekkürler.


_____________________________



 
1802 Mesaj
30 Mart 2009; 0:47:25 

Ben de 3 ay önce egr sorunu yaşadım. Opellerde kronikmiş zaten. Servis lambası yandı 1 saat sonra söndü. Serviste arıza kaydına baktık ve egr dedi ve değişecek dedi. 3 ay geçti tekrar lamba da yanmadı, bi sorun da olmadı. Bunun bi açıklaması var mıdır?


_____________________________

2011 Ford focus 1.6 comfort hb. + BRC
Bir yengece asla düz yürümeyi öğretemezsin!!!


 
40 Mesaj
4 Nisan 2009; 10:12:12 

benim golf 5 1.6 fsi içinde aynı durum söz konusu . arıza ışığı yandı servise götürdüm egr arızası olduğunu söylediler . 550 TL artı işçilik tabi . değiştirmedim ancak arıza kaydını sildirdim 1 haftadır aracı kullanıyorum tekrar arıza vermedi . bu normalmidir . arızali bir egr valfi varsa tekrar arıza göstermesi gerekmezmi ? üstadlar aydınlatın bu cahili lütfen .


_____________________________



9618 Mesaj
6 Nisan 2009; 9:24:55 

egr arızalarında servis ısığı yanmaktadır acnak her yanan ışığın anlamı bu mu olmaktadır burasını aydınlatmak gerekir. eksoz gazı sirkülasyonu baş harflerinden olşan sistemin sirkülasyon içeriğinde bir aksama olursa lamba yanar çünkü EGR sistemdeki basıncı gözlemektedir. Eğer EGr arızalıise lamba sönse bile tekrar yanması gerektiğini düşünüyorum. lamba bir daha yanmaz ise sirkülasyonu engelleye bir durum oluşmuş olmalı. Onlarca seçenekten biridir.Ne olduğu önemli değil ne yapılacağının önemli olduğunu düşünüyorum. Ancak bu sistem bu kadar pahalı olmaması lazım gibime geliyor , araştırmak lazım.


_____________________________




9618 Mesaj
6 Nisan 2009; 9:37:09 


98-05 New Beetle, 99.5-05 Golf and Jetta, 98-05 Passat için parça fiyatları ve resimleri ekte , bu parçalardan bazıları tamir de olabilir özellikle EGR kontrol edenler .

http://www.partsplacein...tsPlaceIncCatalog07.pdf


_____________________________




 
40 Mesaj
6 Nisan 2009; 15:58:56 

teşekkürler


_____________________________



1570 Mesaj
18 Nisan 2009; 21:46:53 

@vezir Bilimselliğini kabul eder misiniz bilmem ama;

"Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile NOx emisyonları dısında kalan diger parametrelerde kötüleşme olduğu görülmüştür." kaynak: http://journals.tubitak...2/muh-26-2-7-0011-6.pdf

Grafiklerle de EGR uygulaması ile motor gücünün düştüğü, yakıt tüketiminin arttığı deneysel olarak ölçülmüş.Ben mühendislik okuyan bir öğrenci olarak bu deney raporunun sizin yazdıklarınızın tam aksini gösterdiğini anladım.Kaçırdığımız birşey mi var burda, yoksa yanılıyor musunuz?


_____________________________



 
1802 Mesaj
18 Nisan 2009; 22:11:36 


quote:

Orjinalden alıntı: n a v y_35

Ben de 3 ay önce egr sorunu yaşadım. Opellerde kronikmiş zaten. Servis lambası yandı 1 saat sonra söndü. Serviste arıza kaydına baktık ve egr dedi ve değişecek dedi. 3 ay geçti tekrar lamba da yanmadı, bi sorun da olmadı. Bunun bi açıklaması var mıdır?


Yani ben uzun yola çıkacağım zaman korkmalı mıyım?


_____________________________

2011 Ford focus 1.6 comfort hb. + BRC
Bir yengece asla düz yürümeyi öğretemezsin!!!


9618 Mesaj
20 Nisan 2009; 10:12:56 


quote:

Orjinalden alıntı: desci

@vezir Bilimselliğini kabul eder misiniz bilmem ama;

"Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile NOx emisyonları dısında kalan diger parametrelerde kötüleşme olduğu görülmüştür." kaynak: http://journals.tubitak...2/muh-26-2-7-0011-6.pdf

Grafiklerle de EGR uygulaması ile motor gücünün düştüğü, yakıt tüketiminin arttığı deneysel olarak ölçülmüş.Ben mühendislik okuyan bir öğrenci olarak bu deney raporunun sizin yazdıklarınızın tam aksini gösterdiğini anladım.Kaçırdığımız birşey mi var burda, yoksa yanılıyor musunuz?


sayın desci ,

yazıyı dikkatli okumanızı öneririm. Motor gücü sadece yüksek devirlerde düşmektedir. Zaten EGR kullanmaktaki amacımız yarış yapmak değildir veya aracı maksimum performasnta kullanmak da değildir. Toplamda bazı gazların emisyonu azaltırken belirli noktada aracın performasından veya özelliklerinden geri kalmamaktadır.
EGR savbir bir yüzde ile açık kalmaz, değişkendir bu durmu bilen mühendisler yüksek devirde EGR oranının yani geri dönüşüm oranını düşürerek makzimum fayda elde etmemizi hedeflerler.

verim konusu oldukça derinlemesine incelenesi gereken ve her devir yükte değişiklik gösteren bir olaydır. Motor yüksüz bir ortamda vey asab,t yük altındaki emisyon değerleri ile makzümum yükte veya anlık yük durumundaki gerçekleri bu rapor östermemektedir. Zaten çok bilinmeyeni göstermesini bekleyemeyiz. Bir aracın vermiş olduğu güç üzerine yapılacak yük ile birlikte değişkenlik göstermekte ve yanma verimi ve toplam verimi etkilemektedir.Dolayısı ile emisyon oranları çok siddetli olarak değişmektedir. Burada gaza ne kadar basmanız gerektiğini böyle bir raporda asla gösteremezsiniz çünkü bunu göstemek için dinomometreye yük verilemsi yolun simulasyonun verilmesi gerekir ki bu tür düzenekler ancak büyük arge laboraturlarında yapılabilmektedir.

Bu durumu basitçe söyle anlatabilirim, sabit devirde düz yolda giden bir aracın emisyon değerleri ve yakıt tüketimi ve motorun üreteceği güç ile aynı aracın aynı devirde aynı viteste %10 eğimli bir yolda göstereceği emisyon değerleri ,üreteceği güç ve harcayacağı yakıt kesinlikle aynı olmaz. İşte bu aşırı noktalardaki emisyon değerlerinin düzweltilmesi koşunu EGR ile kolayca aşmanız mümkündür. EGR gelen hitiyaca binen açıklık oranını sirküle ederek optimum oranda fayda sağlamaya çalışmaktadır. Motor ortalama veya anlık ısısını düşürerek yanmanın daha iyi olmasını ve anlık performansın daha iyi olmasını sağlamaktadır. Motor içi sıcaklığın çok olması her zman en iyi katkıyı sağlamayacaktır. Bileceğiniz üzere güç üretimi için delta ısı farkı önem taşımaktadır .


_____________________________




1570 Mesaj
23 Nisan 2009; 1:39:22 

@vezir;

Hocam çok teşekkürler.Bu EGR konusunda herkes birşey söylediği için kafamız karışıyor, aydınlatmak da sizin gibi üstatlara düşüyor.Sıfır alacağım arabamın EGR'sini iptal ettirmeyi düşünüyordum ancak verdiğiniz bilgiler sayesinde olayın mantığını anlayarak bu karardan vazgeçtim.

Paylaşımlarınıza devam etmeniz dileğiyle...


_____________________________



1180 Mesaj
23 Nisan 2009; 8:37:51 

EGR ve katalizör iptal ettiren arkadaşlar, siz bir çevre katilisiniz. İçinde yaşamak zorunda olduğumuz şu dünyayı daha ne kadar zehirleyeceksiniz? Hava nefes alınmaz hale gelince, sular içilmez hale gelince, topraklardan zehirli ürünler çıkınca aldığınız o 3-5 beygir fazla gücün ne faydası olacak size?


_____________________________

Güncel arabalarım: Chevrolet Captiva high inci beyazı 2011, Fiat Linea T-jet emotion cruise control ESP lal kırmızısı 2008 Güncel kameralarım: Nikon D7000, 50mm 1.8D, 85mm 1.8D, 24-85mm 2.8-4D, SB-800; Canon EOS 550D, 18-55mm 3.5-5.6


1570 Mesaj
24 Nisan 2009; 2:54:52 


quote:

Orjinalden alıntı: ihsanokur

EGR ve katalizör iptal ettiren arkadaşlar, siz bir çevre katilisiniz. İçinde yaşamak zorunda olduğumuz şu dünyayı daha ne kadar zehirleyeceksiniz? Hava nefes alınmaz hale gelince, sular içilmez hale gelince, topraklardan zehirli ürünler çıkınca aldığınız o 3-5 beygir fazla gücün ne faydası olacak size?

İptal ettirenlerin çoğu motor gücünü artırmak için değil, araçlarının motorlarını kuruma karşı korumak için yapıyor bu uygulamayı.

Bence bu işin sorumlusu henüz yeterince temiz yakıt sunmayan firmalar ve bunu denetlemeyen kurumlar.Bu kadar zor para kazanılarak alınan aracları sırf kirli yakıt yüzünden kaybetmek istemiyorlar o kadar.

Acaba hiçbir hayra hizmet etmeyen savaş uçaklarının da emisyon değerlerine bakıyorlar mı, merak ettim.


_____________________________



 
10 Mesaj
25 Mayıs 2009; 1:05:04 

Pek Sayın Vezir bey.

Teoride yanıldığınızın pratikteki ispatını kendi aracımda bizzat yaşadım ve burayada yazmak istedim. Ford Focus 1.8 tdci aracımın egr sini iptal etmeye karar verdim ve farkı görmek için işlem öncesinde ve sonrasında bosch car service da dinamometre testine soktum. ilk testte 112hp güç 246nm torq veren motorum egr iptalinden sonra 129hp güç 286nm torq değerlerine ulaştı (bu arada hava filtremde değişti ama eskisi çok tıkanık değildi servise girmişken değiştireyim istedim hadi 3-5 hp si oradan diyelim) yakıt konusu için şimdilik bişey söyleyemeyeceğim ama depoyu fulledim ve deneyip sonuçları yine burada paylaşacağım. yalnız şunuda söylemem gerek servis şefi egr iptalini kesinlikle önermedi başta onlarında arızalı egr leri iptal yoluna gittiklerini ama iptalin pek çok problemi beraberinde getirdiğini anlattı özellikle turbo basıncı iptal sonrası çok artıyormuş ve turboya ciddi zararlar verebiliyormuş, özellikle yazın hararet sorunları yaratabiliyormuş v.s v.s sadece görmek istediğimden iptal ettim ve biraz eğlendikten sonra sonra eski haline geri döneceğim. başka bir deyişle arabasını seven yapmasın 70-80k kilometrede bir emme manifoldunuzu söktürüp temizletin egr valfi ile birlikte yeterli bence.


_____________________________



 
3832 Mesaj
25 Mayıs 2009; 12:46:24 

EGR valfinin iptali sonucu aracın gücünün artması çok normal çünkü silindir içi yanma şiddeti artmış oluyor. EGR valfinin iptali söylediğiniz gibi uzun vadede motora zarar verir.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


9618 Mesaj
25 Mayıs 2009; 13:01:10 


quote:

Orjinalden alıntı: snickers23

Pek Sayın Vezir bey.

Teoride yanıldığınızın pratikteki ispatını kendi aracımda bizzat yaşadım ve burayada yazmak istedim.


quote:

Motor gücü sadece yüksek devirlerde düşmektedir. Zaten EGR kullanmaktaki amacımız yarış yapmak değildir veya aracı maksimum performasnta kullanmak da değildir. Toplamda bazı gazların emisyonu azaltırken belirli noktada aracın performasından veya özelliklerinden geri kalmamaktadır.


yazdıklarımızı anlayanlar için yazacak birşey yok ama anlamamakta direnenler için herkes istediğini yapmakta serbest sadece sonuçlarının ne olacağını bilmek gerek.



_____________________________




 
10 Mesaj
25 Mayıs 2009; 15:01:59 

daha çok kısa süre test etmiş olmama rağmen yakıt tüketimimdede bariz düşüş var bu da varan2 olsun...


_____________________________



 
10 Mesaj
25 Mayıs 2009; 15:05:04 

Ayrıca; Vezir bey en başta egr nin beygir gücünü hiçbirşekilde düşürmeyeceğini iddia edip tubitak makaleleriyle karşılaşınca sert bir u dönüşüyle yüke ortama v.s göre değişir demiş bir insansınız bence siz kendi yazdıklarınızı pek anlamıyorsunuz ki kendinizle çeliştiğinizi algılamakta zorlanıyorsunuz. copy paste mühendisimisiniz yoksa?


_____________________________



9618 Mesaj
25 Mayıs 2009; 16:54:10 

nereden çıktın sen yine , 7 mesajın var 5 benimle ilgili birşeyler karalamaktan öte değil. Nasıl istersen öyle anlayabilirsin. benim zorlandığım teknik olarak birşey olmaz.
Ama anlamakta zorluk çekenler için yazacak veya vakit kaybedecek zamanım yok.


quote:

Orjinalden alıntı: snickers23

Ayrıca; Vezir bey en başta egr nin beygir gücünü hiçbirşekilde düşürmeyeceğini iddia edip tubitak makaleleriyle karşılaşınca sert bir u dönüşüyle yüke ortama v.s göre değişir demiş bir insansınız bence siz kendi yazdıklarınızı pek anlamıyorsunuz ki kendinizle çeliştiğinizi algılamakta zorlanıyorsunuz. copy paste mühendisimisiniz yoksa?



_____________________________




 
10 Mesaj
26 Mayıs 2009; 1:17:04 

Peki o zmn sizin kurallarınız ve TEKNİK bilginiz fizik kurallarından üstün diyelim kapansın konu.. sizide türkan şoray 2 ilan edelim.


_____________________________



140 Mesaj
23 Eylül 2009; 2:24:15 


quote:

Orijinalden alıntı: desci

@vezir Bilimselliğini kabul eder misiniz bilmem ama;

"Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile NOx emisyonları dısında kalan diger parametrelerde kötüleşme olduğu görülmüştür." kaynak: http://journals.tubitak...2/muh-26-2-7-0011-6.pdf

Grafiklerle de EGR uygulaması ile motor gücünün düştüğü, yakıt tüketiminin arttığı deneysel olarak ölçülmüş.Ben mühendislik okuyan bir öğrenci olarak bu deney raporunun sizin yazdıklarınızın tam aksini gösterdiğini anladım.Kaçırdığımız birşey mi var burda, yoksa yanılıyor musunuz?



tam aradığım bir paylaşım biraz geç oldu ama teşekkürler :)


_____________________________



6296 Mesaj
16 Ekim 2009; 20:10:12 

sonuçda egr nin iptali motor için iyi bir şey. ancak şu manada egr keşke motor tasarlanırken hiç olmasaydı anlamında. yani burda egr yi iptal etme yöntemi önem kazanıyor.
bu konudada kime hangi ustaya yada firmaya nasıl güvenebiliriz. zor bir karar.


_____________________________

mk3 1.2 tsi dsg

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
18 Ekim 2009; 0:53:32 

EGR+Katalitik iptali ile bizim araç 120bg mi olur :D


429 Mesaj
18 Ekim 2009; 14:30:18 

Sayın Vezir Üstad,
Yazdığınız değerli bilgileri okudum seviyeli ve gerektiği yerde 2 yaşında çocuğa anlatır gibi özen göstererek anlatmışsınız ancak ilk sayfadaki mesajınızda dediğiniz gibi pratikte azıcık bilgisi olan işin özünü bilmeden,derini düşünmeden yani kısacası resmin tamamını görmeden yorum yapanların bol bol bulunduğu otomotiv piyasasında,ne yazıkki bilimsel bigiler bu tartışmada olduğu gibi harcanıyor.

EGR valfinin önemini dünyanın en iyi mühendislerini bünyesinde barındıran VW,Mercedes benz gibi firmalarındaki mühendislerden daha iyi bilen Snickers23 kardeşimize de üzülüyorum.Ancak gençlik heyecanından böyle seviyesiz türkan şorayları filan karıştırdığını düşünüyorum.

Bende makine mühendisiyim,4-5 yıldır otomotiv sektöründeyim.Verdiğiniz bilgilere küçük bir ekleme yapmak istiyorum,EGR valfi vasıtasıyla dönen yakıtlar zaman zaman motorda carbon kuruntularına sebebiyet verebiliyor.Bazı servisler bunun için,dizel araçlarda 20 000 kmde bir carbon clean uygulaması yapıyorlar.Böylece hem motor ömrü uzamış oluyor hemde sistemin bütünü doğru çalışmış oluyor.






_____________________________



9618 Mesaj
20 Ekim 2009; 9:11:05 


quote:

Orijinalden alıntı: flyingraper

Sayın Vezir Üstad,
Yazdığınız değerli bilgileri okudum seviyeli ve gerektiği yerde 2 yaşında çocuğa anlatır gibi özen göstererek anlatmışsınız ancak ilk sayfadaki mesajınızda dediğiniz gibi pratikte azıcık bilgisi olan işin özünü bilmeden,derini düşünmeden yani kısacası resmin tamamını görmeden yorum yapanların bol bol bulunduğu otomotiv piyasasında,ne yazıkki bilimsel bigiler bu tartışmada olduğu gibi harcanıyor.

EGR valfinin önemini dünyanın en iyi mühendislerini bünyesinde barındıran VW,Mercedes benz gibi firmalarındaki mühendislerden daha iyi bilen Snickers23 kardeşimize de üzülüyorum.Ancak gençlik heyecanından böyle seviyesiz türkan şorayları filan karıştırdığını düşünüyorum.

Bende makine mühendisiyim,4-5 yıldır otomotiv sektöründeyim.Verdiğiniz bilgilere küçük bir ekleme yapmak istiyorum,EGR valfi vasıtasıyla dönen yakıtlar zaman zaman motorda carbon kuruntularına sebebiyet verebiliyor.Bazı servisler bunun için,dizel araçlarda 20 000 kmde bir carbon clean uygulaması yapıyorlar.Böylece hem motor ömrü uzamış oluyor hemde sistemin bütünü doğru çalışmış oluyor.







en azından teknik verileri birilerinin anlaması benim için yeterli. Egr motor kadar çevre için de en önemli bir geri dönüşüm sistemidir. Dolayısı ile artı yönleri olduğu gibi eksi yönleri de vardır. Ancak karbon oluşumunu artıran sadece EGR değildir , buna önlem almak birincil olarak partikül filtreleri mekanik ve kimyasal yöntemlerle temizlik yapılması önem arz eder.Ayrıca egr valfinin de ömrü vardsır .Zamanında değiştirilmeyen ve önemsenmeyen bir parça olursa motora daha fazla zarar vermesi kaçınılmazdır. Bakımları tam olduğu sürece zarardan söz etmek abesle istigaldir.

diğer arkadaşımız konuyu çarpıtmaya çalışan ancak doğru bilgiyi bulmakta zorlandığı için benim şahsi olarak katkıda bulunamayacağım bir zat-ı muhteremdir. Sonuçta ''her koyun kendi bacağından asılır'' atasözü bazı kişiler için tam olarak yansıttığını düşünüyorum.


_____________________________




 
3832 Mesaj
28 Mart 2010; 23:16:40 

Madem hortlamış devam edeyim. EGR valfini bende temizlemek maksadıyla sökmüştüm. Nasıl cesaret ettiniz derseniz ebay.da satılan Haynes Manuellerden bir tane satın aldım. İngilizcem de fena değildir. Yönergeleri izledim. Aslında kitapta yazandan daha basit. Kitapta çok fazla ayrıntılı anlatılmış.

Valfi sökmesine söktüm ama kendi başıma temizleyemeyeceğimi anladım. Fren balata spreyi ile temizlenecek birşey değil sonuçta. C5.teki EGR valfi de konuyu açan arkadaşın EGR valfiyle aynı valf ya da çok benzeri. Fotoğraftan öyle anlıyorum. Kendi valfimin fotoğrafı da var. Valfin üstte elektro kumandası var. Bunu iyiki açmamışım. Temizletmek için Bosch Diesel Center.a götürdüm. Temizlediklerinde gerçekten sıfır bir valften pek bir farkı yoktu.

C5.in motor bölümü oldukça geniş olduğundan valfi sökmek zor olmadı. Sadece valfi silindir bloğuna tutturan yaklaşık 15 cm uzunluğunda bir vida var. Hem sökmesi zaman alıyor hem de nerede olduğunu anlamak biraz zaman aldı. Bu noktada kitap çok işime yaradı gerçekten. Valfi sökmek için sırasıyla hava filtre kutusunu ve borularını çıkardıktan sonra mazot filtresini ve filtreyi motor kasnağına bağlayan ayakları söküyorsunuz. Valf C5 ve C4 HDI araçlarda hemen hava filtre kutusunun altında. Aracı stop ettiğinizde valfin en son konumu (açık / kapalı) kaydedildiğinden söküp taktığınızda herhangi bir sürekli arıza kaydı söz konusu olmuyor. Servis ışığı yanabilir de yanmayabilir de. Bende yandı ancak yarım saat sonra tekrar söndü.

Faydası oldumu diye sorarsanız şunu diyebilirim ki öyle aman aman bir fark görmedim. Chip tuning.ten dolayı zaten siyah duman atıyordu araç ama sanki biraz azaldı. Bu uygulamayı yaptıktan 1 ay sonra Motorvac carbon clean işlemi de yaptırdım. Yakıt tüketimine olan katkısını bir başka forumda yazmıştım. Evet EGR temizliği 60.000 km.deki bir araç için bence faydalı. Tabi bunun faydası Carbon Clean ile birlikte biraz daha belirgin. Siyah duman hala var ancak kış aylarında malum azalıyor. Yazın daha fazla zengin karışım söz konusu olduğundan siyah duman yine artıyor ama bu chip tuningin işe yaradığının bir göstergesi zaten. Siyah duman atan bir araç eğer problem olmaksızın eskiye nazaran hızlanabiliyorsa bu zengin karışım yapılabildiğinin göstergesidir.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


977 Mesaj
28 Mart 2010; 23:32:48 

egr ve konvektör... motorla ilgilenenleri 2 ye bölen parçalar...

bende naçizane öneri ve fikirlerimi yazayım. esas bilgim benzinli araçlar içindir onuda söyleyeyim...

şunu büyük harflerle yazmalıyım öncelikle;
***EGR VE KK ECUYA BAĞLI PARÇALAR OLUP SÖKÜLMELERİ VEYA İPTAL EDİLMELERİ ECU TARAFINDAN UZUN VADEDE MOTORU HAŞAT ETMENİZE SEBEP OLACAKTIR.
***AYRICA BU PARÇALAR EMİSYONU AZALTMAK İÇİNDİR, DOĞRUDUR... AMA EMİSYONU AZALTMANIN EN KESİN YOLU YAKIT TUKETİMİNİ AZALTARAK OLUR. DÜZGÜN VE SIKINTISIZ ÇALIŞAN EGR VE KK YAKIT EKONOMİSİNİN BEL KEMİĞİDİR...

gelelim detaya;

1-bu parçalar gereklimidir?
evet kesinlikle, emisyon gazları ve yakıt tüketimi çok ama çok önemlidir.

2-egr faydalı bir esermidir?
özellikle benzinlilerde evet, şöyleki bu kısmı çok basit olarak anlatacağım kusura bakmayın.
ilk önce benzin, emme anında pulverize ve düşük basınçla silindire girer ve patlama olur. oluşan egzosta pulverize olan ancak yanamayan bir miktar yakıt gaz halinde atılmak üzeredir. lpg gibi hayal edin bunu. işte egr bunu tekrar emme manifolduna yollamalıdır.
egrnin artısı halk arasında çiğ atıyor denen olayın önlenmesi. bu olunca otomatikman emisyon da düşer zaten.
kulağa hoş geliyor ama uygulama bu kadar başarılımıdır? hayır tabi. çünkü egr çok sistematik bişey değil maalesef. fiziksel olarak çalışan bir valf aslında. bu sebeple gaz haline gelmiş olan yanabilecek yakıtı geri yollar motora ama yanında co2 de yollar... ama motor ne yapsın co2 yi? motora o2 lazım... bu sebeple motorda gaz yeme isteksizliği de oluşur haliyle... e bu sebeple yakıt tuketimi de tuketimde performansta düşer normal olarak...

dizellerde ise çig yakıt yani egr ile döndürülmesi lazım gelen yanmamış gaz o kadar azdırki... o yuzden dizelde egr pek bir işe yaramaz maalesef...

3-egryi sökersem ne olur? yada iptal ettirirsem?
evet performans artışı olur. yakıttta artar... egzostan burar buram benzin kokusuda artar...

4-ya katalitk konvektör nedir? ne işe yarar?
oda yararlıdır tabi... sessiz, duman atmayan, kurum bağlamayan bir egzostu kim istemezki? neden araçlar bu kadar sessizleşti son 15 yılda sizce?

bu parça bir labirenttir aslında. labirentin içinde çok sayıda kurum tutucu malzeme vardır. amaç egsoztu sıcakken zorlayarak kurumların labirente yapışmasıdır...
zorlanan egszot çıkışı performansı ve hızlanma isteğini ve dolayısyla yakıtı düşürecektir. buda buraya kadar ok.
ama ya konvektör aşırı dolarsa? o zaman iş tersine dönmeye başlar...
gaza asılan bir şöför... yanamayan benzinler... gitmeyen bir araba... ama yakıt artışı ortalama %25... bide egr de tıkanmaya yüz tutmuşsa... işte o zaman araba at arabası gibi olur... dikiş makinesi gib çalışır... gaza basmak istemezsiniz... ayrıca egzos manifoldu da tıkanacak noktaya gelebilir... yakıt tuketimi ise artık 3.000 cc v6 seviyelerine ulaşmaktadır...

5- e sökeyim ben bu konvektörü?
hayır sökme... amaç emisyonu düşürmektir. emisyon düşerse yakıtın da düşecek... niye söküyorsun?

e ne yapçaz peki sonuca gel...
eğer benzinli ise aracın;
1- düzgün yakıt kullanacaksın
2- belirli aralıklarda 40 bin km gibi egrni temizleteceksin. baktınki temizlenmiyor yada bozulmuş değiştireceksin
3- konvektörün temizliği maalesef olmaz... ama ortalama 100 bin km gider... onu da değiştirmek mantıklıdır...

ya dizelde...
aslında burada kararsızım ama dizellerde iki parçada çok gerekli değil bence... zaten egr mantıksız dizellerde... dizellerde çiğ yakıt olmaz gibidir...
konvektör ise çok hızlı dolar...

benden bu kadar...


_____________________________

Erkek adam VOLVO kullanır. (sebebi logosunda belli)
Delikanlı adam renkli takım tutmaz. (BeşiktAşk)


14840 Mesaj
28 Mart 2010; 23:38:30 

o zaman dizel arabada egr iptali hayırlı olacaktır.


_____________________________





977 Mesaj
28 Mart 2010; 23:43:06 


quote:

Orijinalden alıntı: joushkun

o zaman dizel arabada egr iptali hayırlı olacaktır.


ama egr, ecu yani beyne devamlı olarak sinyal gönderir... bu konu hepsinden daha da önemli...


_____________________________

Erkek adam VOLVO kullanır. (sebebi logosunda belli)
Delikanlı adam renkli takım tutmaz. (BeşiktAşk)


 
3832 Mesaj
30 Mart 2010; 10:22:18 

EGR benzinli bir araçta çok daha önem arz eder ancak şu var ki EGR motorda silindir içi yanma sıcaklığının düşürülmesine katkı sağlar. Düzgün yakıt kullanıldığı sürece ben EGR.nin kolay kolay arıza yapacağını düşünmüyorum. EGR.yi iptal ederseniz soğutma sistemi daha fazla çalışmak zorunda kalır ve soğutma sistemi sürekli fazla çalışmaya dayanacak yapıda değildir. Özellikle yazın klimanın da çalışmasıyla sistemin ne kadar zorlanacağını varın siz düşünün.

EGR.yi iptal etmek yerine kesinlikle sürekli düzgün yakıt kullanın ve yine de siz siz olun Türkiye.de satılan yakıtın kalitesine güvenmeyin ve her 60.000 km.de bir EGR.yi temizletin. Gerçi benim EGR 60.000 km.de çok vahim bir durumda değildi. Valfin içi simsiyahtı tabiki ama valfi tıkayacak kadar bir birikim yoktu. Aslında o valfin bozulmasına neden olan kısım zaten elektro kısmı. İçerde valfi açıp kapamaya yarayan bir mekanizma var. Kurum birikip o mekanizmanın çalışmasını durdurursa o valf her an geri dönüşümü mümkün olmaksızsın bozulabilir. Bu yüzden EGR.nin arıza sinyali vermesini beklemeyin.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


 
108 Mesaj
1 Nisan 2010; 22:11:11 

Benim 2005 2.0 FSİ Passat arabam var ve egr hatası veriyor bir kere temizlettik ama sonra tekrar yandı. Şimdi yenisini alacağım ama yan sanayiside yok neyse konuya gelelim EGR iptal edilirken bazı forumlarda motor tarafı bazılaında egzos tarafı bazılarında ise her iki tarafı kapalı olacak diyor hangisi doğru bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drlee -- 1 Nisan 2010; 22:16:03 >


_____________________________



 
3832 Mesaj
2 Nisan 2010; 10:57:24 

Emme manifolduna açılan tarafı kapatılacak. Emme manifolduna bağlanan noktadaki sac contanın ortası açıktır. Bu contanın aynısı (ortası kapalı olacak şekilde) tornacı aynı sactan yaparak yerine takacaktır. Yalnız şunu söyleyeyim ki EGR.yi iptal ettiğinizde bazı araçlarda elektronik olarakta iptal gerekebilir. Sac contayı EGR.nin egzos manifoldu tarafına koyarsanız EGR.ye gaz girişi olmadığından sürekli emisyon arızası uyarısı alırsınız. Oysa emme manifoldu tarafına konduğunda EGR.yi gaz girişi olacak ancak gaz gidecek yer olmadığından aynı yoldan geri dönüp ezgosdan salınacaktır. Bazı araçlarda bu geri dönüş emisyon uyarısına neden olabileceği için EGR elektronik olarakta iptal edilmelidir.

Bildiğim kadarıyla Megane dci araçlar fabrika çıkışı EGR iptalli olarak satılıyor ya da EGR.nin fişinin çekilmesi iptaline yeterli oluyor. Citroen ve Peugeot.da sac conta uygulaması yeterli olabiliyor.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


 
108 Mesaj
3 Nisan 2010; 16:16:36 

İlginiz için çok teşekkür ederim umarım elektronik iptal gerekmez çünkü kimse fazla birşey bilmiyor bilenlerde yardımcı olmuyor.


_____________________________



 
227 Mesaj
18 Nisan 2010; 0:12:33 

bende citroen C4 VTS var.
2.0i 16V 180 BG.
Bu araca önereceğiniz.
Bir temizlik varmı egr , manifolt veya başka bir şey.


_____________________________

2006 CADDY COMBI 1.9 TDI. + 2007 Citroen C4 VTS
BENQ E72 + Samsung E950 +Samsung GT S5550 + Motorola Z6 ROKR
Samsung RT58 EDEW+Profilo FRN4801W + Profilo BM5223
LG 32LH3000 + ELECTROLUX Z 8010 OXY SILENCE
DAEWOO DWD-FD1432 + DAEWOO RCC-250S


3980 Mesaj
18 Nisan 2010; 10:48:47 

***EGR VE KK ECUYA BAĞLI PARÇALAR OLUP SÖKÜLMELERİ VEYA İPTAL EDİLMELERİ ECU TARAFINDAN UZUN VADEDE MOTORU HAŞAT ETMENİZE SEBEP OLACAKTIR.


Merhabalar arkadaşlar,yukarıda alıntıda bulunduğum cümleyi,kat iptali sonuçlarını araştırırken bol bol duyuyorum ama şu güne kadar motor nasıl haşat oluyorun cevabını alabilmiş değilim,belki motor bilgimin hiç olmamasındandır ama biri desinki; ''arkadaş,kat iptali yaptırırsan,ne bileyim,pistonların eğrilir,motor bloğun çatlar,kablolar birbirine dolanır,radyatördeki su ile motor yağı karışır...? Lütfen bilen birisi hiç motor bilgisi olmayan bir insanın anlayabileceği şekilde açıklasın.Uzun vadede motor nasıl haşat oluyor ve bu uzun vadenin ay,yıl cinsinden açıklaması varmı? Saygılar.


_____________________________

Direksiyonda eşşek varsa, kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur.


 
108 Mesaj
22 Nisan 2010; 5:51:09 

Arkadaşlar ben ECU dan EGR yi iptal ettirmek istiyorum aracım Passat 2.0 FSİ, Ege bölgesinde bu işi yapan güvenilir bir servis varsa bana yardımcı olursanız sevinirim. Sürekli yanan ışık iyice sinirlerimi bozuyor.


_____________________________



685 Mesaj
22 Nisan 2010; 7:35:10 

Sayın vezir hem teknik bilgi hem de sabır konusunda derya denizsiniz.
Bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler.


_____________________________




 
3832 Mesaj
22 Nisan 2010; 22:03:37 

quote:

***EGR VE KK ECUYA BAĞLI PARÇALAR OLUP SÖKÜLMELERİ VEYA İPTAL EDİLMELERİ ECU TARAFINDAN UZUN VADEDE MOTORU HAŞAT ETMENİZE SEBEP OLACAKTIR.


Merhabalar arkadaşlar,yukarıda alıntıda bulunduğum cümleyi,kat iptali sonuçlarını araştırırken bol bol duyuyorum ama şu güne kadar motor nasıl haşat oluyorun cevabını alabilmiş değilim,belki motor bilgimin hiç olmamasındandır ama biri desinki; ''arkadaş,kat iptali yaptırırsan,ne bileyim,pistonların eğrilir,motor bloğun çatlar,kablolar birbirine dolanır,radyatördeki su ile motor yağı karışır...? Lütfen bilen birisi hiç motor bilgisi olmayan bir insanın anlayabileceği şekilde açıklasın.Uzun vadede motor nasıl haşat oluyor ve bu uzun vadenin ay,yıl cinsinden açıklaması varmı? Saygılar.


EGR sadece emisyonları azaltmak için değil aynı zamanda silindirlere yanmamış egzos gazlarını tekrar göndererek silindir içi yanma sıcaklığının düşmesine sebep olur. Bu da daha az verimli yanmaya sebep olduğundan az miktarda performans düşüşü ve yine az miktarda yakıt tüketimi artışına sebep olur çünkü araç daha zengin karışım yapmak zorunda kalır. Hatta size şunu söyleyeyim Erzurum.daki Berlingo ve belki de Partner.lerin çoğunun EGR.si iptal edilmiştir. Sebebi de zaten yüksek olan rakımdaki performans düşüşünü birde motorun düşük gücü ekleniyor. En azından bunu biraz geri kazanmak için EGR.ler servis tarafından garanti kapsamında iptal edilmiştir. Belki bir Erzurum.lu arkadaş bu konuda bilgi verebilir. Bu benim servisten edindiğim bilgi.

EGR.yi iptal ettiğinizde yanmamış gazlar başka hiçbir işleme maruz kalmadan dışarı atıldığından emisyon oranı artar. Örneğin sizin aracınız EURO-III normunda bir araçsa EURO-II normuna geriler. Avrupa Birliğinde muayeneden geçemezsiniz. Hoş EURO-III standardı bile tarih oldu artık Avrupa.da. Bu kısa bilgiden sonra EGR iptal olduğunda motorda ne olur ona bakalım. Biraz önce silindir içi yanma sıcaklığından bahsetmiş ve EGR.nin bu sıcaklığı düşürerek harareti belli bir seviyede tutmaya yardımcı olduğunu yazmıştık. EGR devre dışı kaldığında silindir içi sıcaklık artacaktır. Araç daha fazla fakir karışım yaparak (daha fazla hava daha az yakıt) daha verimli bir yanma sağlayacaktır. Bunun neticesinde hem yakıt tüketimi azalacak hem de 2-3 bg.lik bir performans artışı sağlanacaktır. Ancak bu motorun uzun vadede sürekli daha yüksek sıcaklıkla çalışmasına sebep olacaktır. Bunu da dengelemek için elektronik kontrol ünitesi (ECU) soğutma sistemine daha fazla çalışma emri verecektir. Ayrıca uzun, rampalı ve virajlı tırmanışlarda (örneğin bir zigana tırmanışı 15 km.lik %10 ortalama eğimli ve 1.750 rakıma kadar çıkılıyor) bırakın EGR.siz bir aracı EGR.li bir araç bile soğutma sisteminin yetersiz kalması sonucu hararet yapıyor. Daha fazla sıcaklığa maruz kalan motorun ne hale geleceğini siz düşünün. Tabiki bunlar kısa zamanda olacak işler değil. Hatta siz aracı kollayarak sürerseniz belki de hiçbir zararı olmaz ama muhakkak aracın motoru dizayn edilenden daha fazla bir yüke maruz kaldığında ister istemez süresi kısalır.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


3980 Mesaj
23 Nisan 2010; 12:48:13 

açıklama için teşekkür ederim,kat iptali içnde aynı şeyleri söyleyebilirmiyiz?


_____________________________

Direksiyonda eşşek varsa, kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur.


 
3832 Mesaj
23 Nisan 2010; 13:48:27 

Katalitik iptali için aynı şeyi söyleyemem. Katalitik konvertör bir geri dönüşüm sistemi değildir yani motora tekrar geri dönüşüm yapmaz ancak katalitik iptal ediliyorsa EGR.nin muhakkak iptal edilmesi gerekir. Zaten katalitik iptalinden sonra EGR.yi iptal etmezseniz EGR çok kısa sürede bozulur. Katalitik büyük partiküllerin tutulmasını sağlar ve salınımını engeller.

Katalitik.in iptali emisyonu oldukça arttırır, EGR ile kıyaslanamaz bile. Motor ömrüne çok fazla bir zararı olacağını düşünmüyorum. Dediğim gibi katalitik iptal edilecekse (ki bozulmadan iptalini kesinlikle önermem) yani örneğin yüksek fiyatı dolayısıyla tekrar satın alamıyorsanız hem katalitik konvertör yerine direkt boru taktırın hem de EGR.yi iptal ettirin. Katalitik iptali sonrası bazı araçlarda sık sık emisyon arızası alınabiliyor. Bazı araçlarda buna EGR.nin elektronik olarak iptal edilmemesi de yol açabiliyor.

Benim kişisel görüşüm 2-3 bg için ne katalitik konvertörü iptal edin ne de EGR.yi. Temiz yakıt kullanın ve periyodik olarak (her 30.000 km.de bir örneğin) corbon clean (motorvac öneririm) yaptırın. Hatta her 45.000 km.de bir EGR.yi temizletin ve manifold temizliği yapın. Yine de en önemli unsur YAKIT KALİTESİ.dir. Düzenli olarak yakıt katkısı kullanmayı ihmal etmeyin (her 10.000 km.de bir depoya bir kutu katkı mesela).



_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


 
72 Mesaj
23 Nisan 2010; 17:32:46 

EGR NEDİR...
1. İşlevi

Egzoz gazı, insan merkezi sinir sistemi, mukoza zarı için tehlikeli ve aynı zamanda fotokimyasal dumanın temel nedeni olan NOx içerir ve dolayısıyla tüm dünyada HC ve CO ile birlikte sıkı emisyon düzenlemelerine tabi tutulmaktadır. CO ve HC hatalı yanmadan kaynaklandığından yanmanın mükemmel hale getirilmesi motor performansını artıracaktır. Ancak, NOx yanma sıcaklığının maksimum düzeye çıkmasıyla artar ve özellikle 2000°C’nin üzerindeki sıcaklıklarda hızla artar. Maksimum yanma sıcaklığı NOx miktarını azaltmak için düşürülmelidir. Maksimum yanma sıcaklığının düşürülmesi NOx’i azaltmanın etkili bir yolu olduğundan, yanma odasına başlangıçtaki gazı (CO2) çekmek için egzoz gazını (emme karışımının yaklaşık %15’ini) sistem içinde dolaştırırlar. Ardından, dolaşan egzoz gazı yanmaz ve dolayısıyla patlama sırasındaki yanma sıcaklığı düşer ve NOx seviyesini önemli ölçüde azaltır.(maks %60). Ancak EGR, NOx emisyonunun azaltılmasında etkili olsa da karışım ateşleme karakteristiklerini bozar ve bunun sonucunda motor verimi düşer. Ayrıca, EGR doğru değilse emisyon gazındaki HC ve CO artar. Bu nedenle, fazla miktarda NOx üretilen çalışma aralığını seçilmesi ve bu aralıkta uygun miktarda egzoz gazı dolaşımı sağlanması önemlidir.

ŞEKİL 8-1’de emisyon gazı bileşenleri ile EGR oranına göre yakıt tüketimi arasındaki ilişki gösterilmiştir. EGR kontrol oranı göstergesi, yani EGR oranı aşağıdaki formülle gösterilebilir:

EGR ORANI (%)= (EGR GAZI ORANI) / (EMİLEN HAVA MİKTARI + EGR GAZI ORANI) X 100

2. Yapısı ve Çalışma Prensibi

Gaz kelebeği valfinin yanındaki vakum girişinde vakum basıncı oluştuğunda, vakum, vakum hortumundan ve nipelden vakum odasına iletilir. Ardından, basınç vakum basınç odası diyaframını çalıştırır ve, diyaframa bağlı iğneli valfi valf yatağından yukarı iter ve boşluk oluşturur. Egzoz gazı emme manifolduna bu boşluktan girer. EGR valfi vakum basınç odasına uygulanan vakum basıncına bağlı olarak iğneli valf yukarı kalkar ve egzoz gazı güzergahı değişir. EGR valfi vakum basınç odasına uygulanan basıncın motor çalışma koşullarına bağlı olarak doğru bir şekilde kontrol edilmesi optimum EGR sağlar. (ŞEKİL 8-2)

3. EGR Sistemi Kontrol Tipleri
EGR valfi vakum odası vakum basıncı kontrol tipine bağlı olarak vakum basıncı kontrol tipi, tipik olarak %5-15 EGR oranına sahip düşük EGR kullanan mekanik tip ve %15’in üzerinde EGR oranına sahip yüksek EGR kullanan elektronik tip olmak üzere ikiye ayrılır.

a) Vakum Basıncı Kontrollü Tip
Gaz kelebeğinin yakınında oluşan vakum basıncı ile EGR valfini kontrol eden en temel kontrol Tipidir. Rölantide veya gaz kelebeği tam açık iken, vakum girişi EGR diyaframı yay kuvvetine yenilecek kadar alçalır ve ardından EGR valfi kapanır ve EGR’yi bırakır. EGR valfinden emme manifolduna sirküle edilen EGR miktarı vakum girişinin büyüklüğüne bağlı olarak belirlenir. (ŞEKİL 8-3)

b) Geri Basınç Kontrollü Tip
Bu tip, egzoz gazı geri basıncı ve emilen hava miktarı arasındaki tipik ilişkiye bağlı olarak EGR valfini kontrol eder. BPT (Geri Basınç Transdüktörü) valfi, orifis aşağı akış vakumunu her zaman sabit tutmak için EGR vakum basıncını kontrol eder. EGR miktarı emilen hava miktarı ile doğru orantılıdır ve EGR miktarı orifis kısmına bağlı olarak belirlenir.

ŞEKİL 8-4’te sistemin yapısı gösterilmiştir. Gaz kelebeği valfi açıldığında, "E" girişi vakumu artar ve EGR valfi vakum odası yay gücü yenilir bunun sonucunda EGR valfi açılır. Bu durumda, egzoz gazı emme manifoldunda dolaşarak venturi kısmının basıncının azalmasına yol açacaktır. Venturi kısmı basıncı atmosferik basınca düştüğünde, BPT açılır ve "E" girişi vakumu ile "A" girişi (atmosferik basınç) arasındaki bağlantıyı açar ve EGR valfi kapanır. EGR valfinin kapanmasından sonra, geri basınç yükselir. Bu durumda, EGR valfi vakum basınç odasına "E" giriş vakumu uygulanır ve EGR valfi açılır ve emme manifoldunda egzoz gazı dolaşımı başlar. Bu işlemin tekrarlanması ile EGR oranı emilen hava miktarına göre doğru şekilde kontrol edilir.

c) Elektronik Kontrollü Tip
Bu tip, aktüatörü çalıştırmak ve EGR valfi açıklığını kontrol etmek için mikroişlemciden gelen çeşitli sensörler ve sinyaller tarafından algılanan motor çalışma durumu verilerini kullanır.

d) Solenoid Valfi
EGR SOL/VLV elektromanyetik prensibine bağlı olarak çalışır ve bobin, göbek ve manyetik alan üreten çubuk, plancer ve hava akışını açıp kapatan valf yatağı ve hava akış miktarını kontrol eden orifisten oluşur. Çalışma prensibi şöyledir: ECU EGR’deki güç beslemesini algıladığında, bobinin çevresinde elektromanyetik kuvvet oluşur ve göbek elektromıknatıs haline gelir bu da planceri çekerek akış güzergahının kapanmasını sağlar, sonra güç beslemesi kesilir ve yay kuvveti akış güzergahı nı tekrar açar. (ŞEKİL 8-5)


local://upfiles/117295/DB7954A52AA44ECFBC9ADABB2662F69D.jpg

local://upfiles/117295/A0EFB351A0B74DD587A6C74F4EABCC3F.jpg

local://upfiles/117295/530189554C0C4835B1A191F3CECCBC02.jpg

local://upfiles/117295/47E256BE75614C95B147DD7889BBAC67.jpg

local://upfiles/117295/0DA84BC88108483DB03D63EA93E38D51.jpg


Ekteki dosya (5)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AcarBey -- 23 Nisan 2010; 17:56:08 >


_____________________________

İnsanın kazandığı paradan değil,
Paranın kazandığı insandan korkarım...!


 
72 Mesaj
23 Nisan 2010; 17:54:10 

ELEKTRONİK EGR VALFİ

Yeni eksoz emisyon değerlerini karşılayabilmek amacıyla, egzost gazı geri dönüşümünü tam olarak kontrol altına almak için ECU’den alınan çıkış sinyalleri ile kontrol edilir.



0


0


Ekteki dosya (2)


_____________________________

İnsanın kazandığı paradan değil,
Paranın kazandığı insandan korkarım...!


 
72 Mesaj
23 Nisan 2010; 23:08:08 

Maalesef Türkiye de satılan motorinlerin kalitesinin ne kadar düşük olduğu malum. Normal motorinde kükürt oranı 7.000ppm iken, Euro3 standardında olması gereken motorinlerin kükürt oranı ise 350ppm dir. Euro4 motorinde de bu kükürt oranı 50ppm ve hatta daha da altına inmektedir. Motorinin içerdiği kükürt aynı zamanda kurumun da başlıca nedenidir. Özellikle EGR li motorlarda kükürt oranı düşük Euro motorin kullanılması gerekirken, özellikle üç kuruş ucuz olduğu için hala normal motorin kullanarak motoruna zarar veren araç sahipleride vardır. Eksoz manifoldundan çıkan yanmış gazların bir kısmı EGR sistemi üzerinden emme manifolduna verilir. Özellikle Euro motorin yakması gerektiği halde bilerek ya da bilmeyerek kükürt oranı yüksek motorin kullanıldığında EGR valfi, emme manifoldu ve subapların kafaları da dahil olmak üzere her yerin soba borusu gibi resmen kurum sarmaktadır. Hatta bazı araçlarda emme manifoldu üzerine bağlanan ve algılayıcı ucu emme manifoldunun içine bakan MAP sensörler bile, emme manifoldunun içini saran kurum yüzünden görev yapamaz hale gelir.

Türkiyeye ilk Euro motorlu araçlar geldiğinde, henüz piyasada Euro motorinler yoktu. Bu nedenle Volkswagen Transporterler başta olmak üzere, kısa sürede kurum sorunu yüzünden silindir kapaklarını bile söktürmek zorunda kalmıştır. Bu sorunun önüne geçmek için de EGR valfinin contasının yerine ortası kapalı sac contalar takılarak eksoz gazlarının emme manifolduna geçişi engellenerek kurum oluşumu bir süreliğine engellenmiştir.

EGR kurum nedeniyle tıkanabilir ya da sıkışabilir. EGR nin tıkanması ve hiç açılmaması motorda sorun olarak hisedilmeyebilir. Ancak açık vaziyette sıkışıp kalması ya da açıldıktan sonra tam kapanmaması araçta hissedilir sorunlar meydana getirir. Açık kalmış EGR valfinden sürekli kontrolsüz bir biçimde yanma odasına giren yanmış gazlar, yanmayı bozarak hacimsel verimin düşmesine de sebep olur.

EGR kirlenmiş ve tıkanmışsa illaki değişmesi gerekmez. Yerinden sökülebilen EGR valfi kurum sökücü bir kimyasal sayesinde temizlenebilir ve normal vazifesini yerine getirebilir. Eğer Emme manifoldu ve subaplarda da aşırı kurum birikmiş ise eskiden ancak sökülerek temizlenebilirken, artık Emme manifoldu girişine bağlanabilen Karbon temizleme cihazlarının aparatları sayesinde manifold sökülmeden temizlik yapılabilmektedir. Bu tür temizliklerde ise kirlilik oranı çok fazla ise sökülen aşırı kurumların katalitik konvertörü tıkama riski olduğu da unutulmamalıdır.


_____________________________

İnsanın kazandığı paradan değil,
Paranın kazandığı insandan korkarım...!


 
72 Mesaj
23 Nisan 2010; 23:10:22 

EGR valfi ve selonoid valf fotoğrafları

local://upfiles/117295/7599F0B910FA4A66AC20A724FC28F280.jpg

local://upfiles/117295/2FFE253AC4CB423DA4CF9888AAD175A1.jpg


Ekteki dosya (2)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AcarBey -- 23 Nisan 2010; 23:42:57 >


_____________________________

İnsanın kazandığı paradan değil,
Paranın kazandığı insandan korkarım...!


9618 Mesaj
27 Nisan 2010; 12:37:32 


quote:

Orijinalden alıntı: mosan

Sayın vezir hem teknik bilgi hem de sabır konusunda derya denizsiniz.
Bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler.


eğer okuyanlara bir nebze katkım oldu ise ne mutlu bana.Israrla kabul etmek istemeyenler için yukarıda yazdım yapacak bir şey yok. Yakıtı en ideal olarak yakma şansımızı yakalama şansı olmadığı için değişken yakıt karışımını maksimize etmek için çıkış gazlarını denetlemek son çaredir. Bu açıdan bakılırsa son noktada küçük de olsa bir şeyler yapılabiliyor. Artık motorda yanma adına denetlenecek ne kadar parametre varsa hemen hemen hepsi elektronikteki gelişmeler sayesinde işlemciye iletilebiliyor.Bunlara belirli müdahele şansımız varsa bunlardan yararlanma şansımız varken neden bypass geçiş yapalım gerçekten ben anlayamıyorum ama bilgiyi çarpıtılmış olarak alanlar için uzun mücadeleler vermek gerekebiliyor tabiiki karşıdakinin ancak aanlayabileceği kadar anlatabiliyorum maalesef mekanikte herşeyin bir sınırı olduğu gibi algınında sınırları var hele ki önyargı varsa


_____________________________




977 Mesaj
27 Nisan 2010; 22:00:47 


quote:

Orijinalden alıntı: vezir




eğer okuyanlara bir nebze katkım oldu ise ne mutlu bana.Israrla kabul etmek istemeyenler için yukarıda yazdım yapacak bir şey yok. Yakıtı en ideal olarak yakma şansımızı yakalama şansı olmadığı için değişken yakıt karışımını maksimize etmek için çıkış gazlarını denetlemek son çaredir. Bu açıdan bakılırsa son noktada küçük de olsa bir şeyler yapılabiliyor. Artık motorda yanma adına denetlenecek ne kadar parametre varsa hemen hemen hepsi elektronikteki gelişmeler sayesinde işlemciye iletilebiliyor.Bunlara belirli müdahele şansımız varsa bunlardan yararlanma şansımız varken neden bypass geçiş yapalım gerçekten ben anlayamıyorum ama bilgiyi çarpıtılmış olarak alanlar için uzun mücadeleler vermek gerekebiliyor tabiiki karşıdakinin ancak aanlayabileceği kadar anlatabiliyorum maalesef mekanikte herşeyin bir sınırı olduğu gibi algınında sınırları var hele ki önyargı varsa



+1


_____________________________

Erkek adam VOLVO kullanır. (sebebi logosunda belli)
Delikanlı adam renkli takım tutmaz. (BeşiktAşk)


7131 Mesaj
17 Mayıs 2010; 20:47:41 

Burada bilgisine inandığım arkadaşlar iptal ettirmeyin derken, mitsubishi servislerinin bir kısmı iptalden yana, bir kısmıda iptale karşı.
İlginçtir yaptıran arkadaşlarda sonuçtan çok memnun.
Kafam karıştı


_____________________________



9618 Mesaj
17 Mayıs 2010; 23:01:23 

burada karar vermek gibi bir seçenek yok. Orjinal neyse doğrusu odur. İptal edip de memnun olanlar uzun vadede sonuçlarını göreceklerdir . Mühim olan çıkacak prroblemler ile EGR arasında bağ kurabilecek akla ve mantığa sahip olup olmamaktır.

quote:

Orijinalden alıntı: lokosit

Burada bilgisine inandığım arkadaşlar iptal ettirmeyin derken, mitsubishi servislerinin bir kısmı iptalden yana, bir kısmıda iptale karşı.
İlginçtir yaptıran arkadaşlarda sonuçtan çok memnun.
Kafam karıştı



_____________________________




7131 Mesaj
18 Mayıs 2010; 0:29:16 


quote:

Orijinalden alıntı: vezir

burada karar vermek gibi bir seçenek yok. Orjinal neyse doğrusu odur. İptal edip de memnun olanlar uzun vadede sonuçlarını göreceklerdir . Mühim olan çıkacak prroblemler ile EGR arasında bağ kurabilecek akla ve mantığa sahip olup olmamaktır.




Sizinle aynı düşücedeyim.
Carbon clean öneriyormusunuz? Partikül kopardığı söyleniyor. Önermiyorsanız bu kurum temizliği için ne önerirsiniz?


_____________________________



9618 Mesaj
19 Mayıs 2010; 17:03:52 

quote:

Sizinle aynı düşücedeyim.
Carbon clean öneriyormusunuz? Partikül kopardığı söyleniyor. Önermiyorsanız bu kurum temizliği için ne önerirsiniz?


bu soru ara ara çeşitli forumlarda soruluyor .

özetle karbon temizleme için kirlenmenin aşırı olmaması gerekiyor .Ama bunu kapalı bir kutuda nasıl bileceğiz asıl sorun burada. En ,deal özüm soruluyorsa bunun cevabı ULTROSONIK temizliktir . Ancak bununn için temizlenecek parçaların sökülebilmesi ve ultrasonik temizlik için küçük bir banyoya konulabilmesi lazım. Zaten karbon temizleme olayı da bu zorluktan dolayı yan çözüm olarak çıkmış ama bazı sakıncaları da beraberinde getirmektedir. nedir bu sakıncalar.
Bunu bir örnekle yanıtlamak gerekirse , çok kirli bir duvarınız var ve elinizde bir kimyasal olduğunu varsayın. temizlemek için yaptığınız çaba sonucunda kalınlaşmış katmanlar suyun içine girmek yerine farklı yerlerde birikebilir. Bu da önceden sorun olmayan şeylerin sonradan sorun olabileceğini gösterir. farzedelim ki damarlarımızda kolestrol var ve damardan bir sıvı enjekte ederek bunu temizlemek istiyoruz peki ama bu çıkan partiküller bir kılcal damarı tıkarsa ne olacak aynı durum motor için de geçerli.Risk ne kadar bilemiyoruz tamemen duruma bağlı . Ama özetle ne kadar az kirlenme varsa risk de yok denecek kadar azalmış oluyor.


_____________________________




7131 Mesaj
20 Mayıs 2010; 0:12:29 

Teşekkürler, bu kirlenme en iyi sizce nasıl görülebilir? Motor açılarakmı?
kılcal damarı tıkarsa ve hala yaşıyorsa bypass en iyi çözüm:)) sanırım bu araçlarımızda mümkün değil:)


_____________________________



9618 Mesaj
20 Mayıs 2010; 0:22:47 

bu durumu görmek değil ama hissetmek mümkündür. Araç eskisi gibi performans vermez ve yakıt iyi yakılamazsa eksozdan çıkan gazdaki siyah duman oranı artar , göz ile görülmeye başlıyorsa kurum artıyor olabilir. Servislerde bazıları 60000 km de bir bazıları daha erken bazıları da en geç 75000 km de bir yapılmasını öneriyorlar . hangisi doğrudur bilemeyeceğim ama bana 60000 km de bir mantıklı geliyor . Biraz da yakıta ve nasıl kullmnıldığına bağlı birşey
quote:

Orijinalden alıntı: lokosit

Teşekkürler, bu kirlenme en iyi sizce nasıl görülebilir? Motor açılarakmı?
kılcal damarı tıkarsa ve hala yaşıyorsa bypass en iyi çözüm:)) sanırım bu araçlarımızda mümkün değil:)



_____________________________




 
42 Mesaj
4 Temmuz 2010; 1:26:56 

akadaslar soyle birseyde var 2.2 dci motorlarda egr iptali fisini cekerek oluyor servis bu motorlarda egr bi ise yaramadigini soyluyor bence en iyi karari servis soyler hangi motorlara faydali hangilerinde ise yaramiyor


_____________________________



2623 Mesaj
29 Eylül 2010; 0:20:37