Şimdi Ara

EGR Valfi İptali RESİMLİ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
580
Cevap
16
Favori
406.063
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Egr valfim pis mazot yüzünden tıkanmış biraz önce Ford servisi söyledi,
    Bu valfi iptal etmem mümkünmü? İptal ettiğim durumda eksisi nedir araçta sorun yaratırmı?
    Zararı varmıdır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Unforgiven3 -- 11 Nisan 2008; 16:43:36 >
  • egr iptali egr nin emme manifolduna açılan kısmına düz metal conta kesilip geçişi iptal etmek şeklinde yapılır..egzoz gazı emme manifolduna geçemez ve aynı yoldan geri döner..eğer contayı egzoz manifoldu tarafına koyarsanız hem tüketimi arttırırsınız hem de egr içindeki sensör okuma yapmayacağından motor arıza lambası yanar..o yüzden egr sistemi yerinde bırakılarak egr nin emme manifolduna açılan ağzına metal bir conta kesilir..valf yerinde bırakılır..egr yapamayan egzoz gazı aynı yoldan dışarı atılır..bu durum chip tuning yapılmasını gerektirmez..ve performansı düşürmez..lambda düzgün çalıştığı sürece emisyon da oynamaz..hatta emme manifolduna egzoz gazından arınmış temiz hava girdiğinden yanma daha iyi gerçekleşir..zaten egr nin amacı yanmadan taviz vererek emisyon düzenlenmesidir..emisyon uğruna egr yapan araçların tüketimi sürekli benzin yönünden zengin karışım yapacağından egr iptali yapılmış aynı araca göre daha yüksek çıkar..emisyon da da çok fazla farketmiyor..egr iptali yapılan araçlarda önceye göre güç artışı sağlanması da bu yüzdendir..
    EGR valfi exhaust -gas recirculation harflerin baş harflerinin kısaltmasıdır.
    türkçesi eksoz gazı geriçevirimi veya beslemesi diye çevirebiliriz.Görevi eksoz gazının içindeki yanmamış gazları geri çevirerek tam yanma için yanma odasına gönderir.Burada kontrol edilen NOx gazlarıdır.Bu sökülürse kapıdaki gardiyanın görevine son verilmiş olacaktır çıkış serbest demektir.Bu ilk başta emisyon gazların değerlerinin bozulması dmektir.uzun dönemde yanmamış gaz eksozdan sokağa atılan boş para demektir.Ayrıca motorda tam yanma olmadığı için motorun hareret yapma olasılığı artar.Diğer aksamlar yeni ise belki durum kurtarılabilir ama EGR bozuldu ise araç zaten hırpalanmış gözüyle gördüğüm için soğutma sistemin elden geçirilmesi öenrilir , özellkle yaz sıcaklarında dikkat edilmesi zaruridir.
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation

    buradan alıntı yaparak NOx gazının motor için ne anlm içerdiğini tekrar düşünelim.Her zaman dizayn aşamasını geçmiş parçalar iptal anı sonrasında kandırmaca yapılarak motor sorunları çözülür yapılabilir.Ancak bu araç en ideal şarta geri döndü demek değildir.


    . A properly operating EGR can theoretically increase the efficiency of gasoline engines via several mechanisms:

    Reduced throttling losses. The addition of inert exhaust gas into the intake system means that for a given power output, the throttle plate must be opened further, resulting in increased inlet manifold pressure and reduced throttling losses.
    Reduced heat rejection. Lowered peak combustion temperatures not only reduces NOx formation, it also reduces the loss of thermal energy to combustion chamber surfaces, leaving more available for conversion to mechanical work during the expansion stroke.
    Reduced chemical dissociation. The lower peak temperatures result in more of the released energy remaining as sensible energy near TDC, rather than being bound up (early in the expansion stroke) in the dissociation of combustion products. This effect is relatively minor compared to the first two.
    It also decreases the efficiency of gasoline engines via at least one more mechanism:

    Reduced specific heat ratio. A lean intake charge has a higher specific heat ratio than an EGR mixture. A reduction of specific heat ratio reduces the amount of energy that can be extracted by the piston.

    ,
  • yine benzer teknik bir açıklama .

    http://www.asashop.org/autoinc/nov97/gas.htm
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eaglesss

    EGR motor performansını ve yakıt ekonomisini KÖTÜLEŞTİRMEKTEDİR.Ortalam bir tahminle %15 EGR,yakıt tüketimini %15 kadar artıtmakta ancak NOx emisyonlarını azaltmak için basit,ucuz ve verimli olduğu için kullanılmaktadır.


    yine yanlış anlaşılabilecek bir yargıya varılmış .NOx emisyonu düşürmenin yakıt ekonomisini kötüleştirileceğine hangi bilimsel gerçeklikle vardığınzı anlamayamıyorum.En talihsiz şey yarım bilgi ile bir yargıya varılmasıdır.Madem EGR yakıt ekonomisini kötüleştiriyor bunun için hangi emisyon artıyor da ekonomi kötüşeşiyor .Bilmediğimiz şeyler mi dönüyor bu sistemlerde bazen yazılanlar beni şaşırtıyor.Ancak yanlış yazılan kanıları da doğrulama gerekiyor.Bu konuda internet te teknik açıklama bulabileceğimiz birçok kaynakj var ama daha net bilgiler verenleri seçerek koyacağım.

    http://global.mitsubishielectric.com/pdf/advance/vol87/87tr6.pdf
  • Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: eaglesss

    EGR motor performansını ve yakıt ekonomisini KÖTÜLEŞTİRMEKTEDİR.Ortalam bir tahminle %15 EGR,yakıt tüketimini %15 kadar artıtmakta ancak NOx emisyonlarını azaltmak için basit,ucuz ve verimli olduğu için kullanılmaktadır.


    yine yanlış anlaşılabilecek bir yargıya varılmış .NOx emisyonu düşürmenin yakıt ekonomisini kötüleştirileceğine hangi bilimsel gerçeklikle vardığınzı anlamayamıyorum.En talihsiz şey yarım bilgi ile bir yargıya varılmasıdır.Madem EGR yakıt ekonomisini kötüleştiriyor bunun için hangi emisyon artıyor da ekonomi kötüşeşiyor .Bilmediğimiz şeyler mi dönüyor bu sistemlerde bazen yazılanlar beni şaşırtıyor.Ancak yanlış yazılan kanıları da doğrulama gerekiyor.Bu konuda internet te teknik açıklama bulabileceğimiz birçok kaynakj var ama daha net bilgiler verenleri seçerek koyacağım.

    http://global.mitsubishielectric.com/pdf/advance/vol87/87tr6.pdf

    http://www.sae.org/technical/papers/950684
    http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6V1Y-4NK4GC8-1&_user=1560078&_rdoc=1&_fmt=&_orig=search&_sort=d&view=c&_acct=C000053703&_version=1&_urlVersion=0&_userid=1560078&md5=9da022eb555fac589344e22501397299



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 16 Haziran 2008; 14:10:48 >
  • Dostum sen her seyi çok bildiğini sanıyosun bilmediğin konuları anında internetten araşrıp anlık öğrendiğin konularla yorum yapıyosun bazı konularda,geçen gün bi arkadaşa kayank diye gazi üniversitesinin otomotiv bölümünü öğrencilerinin kurduğu yani bizim obitet ten kaynak veriyosun, o bilgilere güveniyosun fakat bizim profösör hocalarımız konunun uzmanları onların kitaplarında geçen konulara itibar etmiyosun, çok önemli değil zaten senin fikrin benim için arkadaşları yanlış yönlendiryosun sadece nasıl uzmansan orayıda anlamıs değilim
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: eaglesss

    EGR motor performansını ve yakıt ekonomisini KÖTÜLEŞTİRMEKTEDİR.Ortalam bir tahminle %15 EGR,yakıt tüketimini %15 kadar artıtmakta ancak NOx emisyonlarını azaltmak için basit,ucuz ve verimli olduğu için kullanılmaktadır.


    yine yanlış anlaşılabilecek bir yargıya varılmış .NOx emisyonu düşürmenin yakıt ekonomisini kötüleştirileceğine hangi bilimsel gerçeklikle vardığınzı anlamayamıyorum.En talihsiz şey yarım bilgi ile bir yargıya varılmasıdır.Madem EGR yakıt ekonomisini kötüleştiriyor bunun için hangi emisyon artıyor da ekonomi kötüşeşiyor .Bilmediğimiz şeyler mi dönüyor bu sistemlerde bazen yazılanlar beni şaşırtıyor.Ancak yanlış yazılan kanıları da doğrulama gerekiyor.Bu konuda internet te teknik açıklama bulabileceğimiz birçok kaynakj var ama daha net bilgiler verenleri seçerek koyacağım.

    http://global.mitsubishielectric.com/pdf/advance/vol87/87tr6.pdf


  • eagless ,

    hırçın bir şekilde cevap vereceğine okuduğunu anlamaya çalışsan daha doğru bir iş yapmış olursun.
    eğer beni eleştirmeye ve bilgimi sınamaya çalışıyorsan en az okuldaki profların kadar bilgin olmadan bu konuda atıp tutma.

    eğer birşeyler öğrenmek istiyorsan ve eğer bir hatalı yorum yaptığımı ve düşünüyorsan, uzun laflar yerine kısaca açıklamanın teknik nedenini yaz. merak etme bene senin arayabileceğin cavaplar var ama tabii ki öğrenmek istersen.

    üzüm yemek istersen bir diyeceğim yok bama bağcıyı dövmeye kalkarsan hele bir dur bakalım
    quote:

    Orjinalden alıntı: eaglesss

    Dostum sen her seyi çok bildiğini sanıyosun bilmediğin konuları anında internetten araşrıp anlık öğrendiğin konularla yorum yapıyosun bazı konularda,geçen gün bi arkadaşa kayank diye gazi üniversitesinin otomotiv bölümünü öğrencilerinin kurduğu yani bizim obitet ten kaynak veriyosun, o bilgilere güveniyosun fakat bizim profösör hocalarımız konunun uzmanları onların kitaplarında geçen konulara itibar etmiyosun, çok önemli değil zaten senin fikrin benim için arkadaşları yanlış yönlendiryosun sadece nasıl uzmansan orayıda anlamıs değilim
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: eaglesss

    EGR motor performansını ve yakıt ekonomisini KÖTÜLEŞTİRMEKTEDİR.Ortalam bir tahminle %15 EGR,yakıt tüketimini %15 kadar artıtmakta ancak NOx emisyonlarını azaltmak için basit,ucuz ve verimli olduğu için kullanılmaktadır.


    yine yanlış anlaşılabilecek bir yargıya varılmış .NOx emisyonu düşürmenin yakıt ekonomisini kötüleştirileceğine hangi bilimsel gerçeklikle vardığınzı anlamayamıyorum.En talihsiz şey yarım bilgi ile bir yargıya varılmasıdır.Madem EGR yakıt ekonomisini kötüleştiriyor bunun için hangi emisyon artıyor da ekonomi kötüşeşiyor .Bilmediğimiz şeyler mi dönüyor bu sistemlerde bazen yazılanlar beni şaşırtıyor.Ancak yanlış yazılan kanıları da doğrulama gerekiyor.Bu konuda internet te teknik açıklama bulabileceğimiz birçok kaynakj var ama daha net bilgiler verenleri seçerek koyacağım.

    http://global.mitsubishielectric.com/pdf/advance/vol87/87tr6.pdf




  • benim kızdığım konu bilginizi değil , sizin önyargılı olmanızdır.Benim internetten bulduğum şeyler bilimsel test vemakalelerdir . Kendi yorumum ancak bunun alt parametresi olabilir.yorum yaptığım konuların hepsini çok detaylı olabilecke şekilde bilirim. Ama her araç uygulaması farklı olabilir veya kontrol sistemleri farklılık taşıyabilir bunun için araştırma her zaman yaparım.Yoksa mezun olalı 18-20 sneye yakın olmasına rağmen bunca yeni bilgiyle donatılmış kişiye bilgi vermem imkansızdır.Konu başlıklarını hatırlamak için linkle şarttır.Ancak sizden sadece bir yorum ve eleştiri dışında cevap almak mümkün değil. o zman bilginin tartışıldığı değil önyargıların ortaya konduğu bir mekan olmakta olan bu konuyu saptırmadan tartışabilmemizin tek yolu bizlerin birikimlari yansıtan açıklamalar olacaktır. tabii ki böyle bir birikiminiz varsa, geçerli

    quote:

    Dostum sen her seyi çok bildiğini sanıyosun bilmediğin konuları anında internetten araşrıp anlık öğrendiğin konularla yorum yapıyosun


    quote:

    Orjinalden alıntı: eaglesss

    Dostum sen her seyi çok bildiğini sanıyosun bilmediğin konuları anında internetten araşrıp anlık öğrendiğin konularla yorum yapıyosun bazı konularda,geçen gün bi arkadaşa kayank diye gazi üniversitesinin otomotiv bölümünü öğrencilerinin kurduğu yani bizim obitet ten kaynak veriyosun, o bilgilere güveniyosun fakat bizim profösör hocalarımız konunun uzmanları onların kitaplarında geçen konulara itibar etmiyosun, çok önemli değil zaten senin fikrin benim için arkadaşları yanlış yönlendiryosun sadece nasıl uzmansan orayıda anlamıs değilim
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: eaglesss

    EGR motor performansını ve yakıt ekonomisini KÖTÜLEŞTİRMEKTEDİR.Ortalam bir tahminle %15 EGR,yakıt tüketimini %15 kadar artıtmakta ancak NOx emisyonlarını azaltmak için basit,ucuz ve verimli olduğu için kullanılmaktadır.


    yine yanlış anlaşılabilecek bir yargıya varılmış .NOx emisyonu düşürmenin yakıt ekonomisini kötüleştirileceğine hangi bilimsel gerçeklikle vardığınzı anlamayamıyorum.En talihsiz şey yarım bilgi ile bir yargıya varılmasıdır.Madem EGR yakıt ekonomisini kötüleştiriyor bunun için hangi emisyon artıyor da ekonomi kötüşeşiyor .Bilmediğimiz şeyler mi dönüyor bu sistemlerde bazen yazılanlar beni şaşırtıyor.Ancak yanlış yazılan kanıları da doğrulama gerekiyor.Bu konuda internet te teknik açıklama bulabileceğimiz birçok kaynakj var ama daha net bilgiler verenleri seçerek koyacağım.

    http://global.mitsubishielectric.com/pdf/advance/vol87/87tr6.pdf




  • snickers 23,

    daha üye olalı birkaç gün oldu ,ama bunca saldırı ve mesnetsiz yorumlarınızdan başka birşey foruma kattığınızı sanmıyorum. katma değeri sıfır olan birine birşey yazma gereğini de duymuyorum.

    quote:

    rahatlıkla beyin yıkamaya devam edin lüzumsuz kendinize güveninizle


    yetersizliğinizi asla bu tür cümleler kullanarak örtmeye çalışmayın.Güneş balçıkla sıvanmaz.sizin hakkınızda yöneticilerimize gerekli uyarıyı yapacağım.

    not: CO nun kendisinde bulunan enerjisini araştırısan asla o2 ile kıyaslanmaması veya birlikte söz edilmemesini anlayabilir idin.Konu için merak eden arkadaşlarıza GİBSS enerji başlığını okumalarını öneririrm.Biraz tekniktir ama bilmeyen mühendisler olduğu sürece çok da mühim olmuyor mecburen.Burası işte vahim durum.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Gibbs_free_energy

    http://chemed.chem.purdue.edu/genchem/topicreview/bp/ch21/gibbs.php

    edit: bazı gibbs ile ilgili dokümanlar eklendi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 17 Haziran 2008; 16:39:45 >
  • 98-05 New Beetle, 99.5-05 Golf and Jetta, 98-05 Passat için parça fiyatları ve resimleri ekte , bu parçalardan bazıları tamir de olabilir özellikle EGR kontrol edenler .

    http://www.partsplaceinc.com/PDF/PartsPlaceIncCatalog07.pdf
  • @vezir Bilimselliğini kabul eder misiniz bilmem ama;

    "Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile NOx emisyonları dısında kalan diger parametrelerde kötüleşme olduğu görülmüştür." kaynak:http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf

    Grafiklerle de EGR uygulaması ile motor gücünün düştüğü, yakıt tüketiminin arttığı deneysel olarak ölçülmüş.Ben mühendislik okuyan bir öğrenci olarak bu deney raporunun sizin yazdıklarınızın tam aksini gösterdiğini anladım.Kaçırdığımız birşey mi var burda, yoksa yanılıyor musunuz?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: desci

    @vezir Bilimselliğini kabul eder misiniz bilmem ama;

    "Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile NOx emisyonları dısında kalan diger parametrelerde kötüleşme olduğu görülmüştür." kaynak:http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf

    Grafiklerle de EGR uygulaması ile motor gücünün düştüğü, yakıt tüketiminin arttığı deneysel olarak ölçülmüş.Ben mühendislik okuyan bir öğrenci olarak bu deney raporunun sizin yazdıklarınızın tam aksini gösterdiğini anladım.Kaçırdığımız birşey mi var burda, yoksa yanılıyor musunuz?


    sayın desci ,

    yazıyı dikkatli okumanızı öneririm. Motor gücü sadece yüksek devirlerde düşmektedir. Zaten EGR kullanmaktaki amacımız yarış yapmak değildir veya aracı maksimum performasnta kullanmak da değildir. Toplamda bazı gazların emisyonu azaltırken belirli noktada aracın performasından veya özelliklerinden geri kalmamaktadır.
    EGR savbir bir yüzde ile açık kalmaz, değişkendir bu durmu bilen mühendisler yüksek devirde EGR oranının yani geri dönüşüm oranını düşürerek makzimum fayda elde etmemizi hedeflerler.

    verim konusu oldukça derinlemesine incelenesi gereken ve her devir yükte değişiklik gösteren bir olaydır. Motor yüksüz bir ortamda vey asab,t yük altındaki emisyon değerleri ile makzümum yükte veya anlık yük durumundaki gerçekleri bu rapor östermemektedir. Zaten çok bilinmeyeni göstermesini bekleyemeyiz. Bir aracın vermiş olduğu güç üzerine yapılacak yük ile birlikte değişkenlik göstermekte ve yanma verimi ve toplam verimi etkilemektedir.Dolayısı ile emisyon oranları çok siddetli olarak değişmektedir. Burada gaza ne kadar basmanız gerektiğini böyle bir raporda asla gösteremezsiniz çünkü bunu göstemek için dinomometreye yük verilemsi yolun simulasyonun verilmesi gerekir ki bu tür düzenekler ancak büyük arge laboraturlarında yapılabilmektedir.

    Bu durumu basitçe söyle anlatabilirim, sabit devirde düz yolda giden bir aracın emisyon değerleri ve yakıt tüketimi ve motorun üreteceği güç ile aynı aracın aynı devirde aynı viteste %10 eğimli bir yolda göstereceği emisyon değerleri ,üreteceği güç ve harcayacağı yakıt kesinlikle aynı olmaz. İşte bu aşırı noktalardaki emisyon değerlerinin düzweltilmesi koşunu EGR ile kolayca aşmanız mümkündür. EGR gelen hitiyaca binen açıklık oranını sirküle ederek optimum oranda fayda sağlamaya çalışmaktadır. Motor ortalama veya anlık ısısını düşürerek yanmanın daha iyi olmasını ve anlık performansın daha iyi olmasını sağlamaktadır. Motor içi sıcaklığın çok olması her zman en iyi katkıyı sağlamayacaktır. Bileceğiniz üzere güç üretimi için delta ısı farkı önem taşımaktadır .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desci

    @vezir Bilimselliğini kabul eder misiniz bilmem ama;

    "Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile NOx emisyonları dısında kalan diger parametrelerde kötüleşme olduğu görülmüştür." kaynak:http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf

    Grafiklerle de EGR uygulaması ile motor gücünün düştüğü, yakıt tüketiminin arttığı deneysel olarak ölçülmüş.Ben mühendislik okuyan bir öğrenci olarak bu deney raporunun sizin yazdıklarınızın tam aksini gösterdiğini anladım.Kaçırdığımız birşey mi var burda, yoksa yanılıyor musunuz?



    tam aradığım bir paylaşım biraz geç oldu ama teşekkürler :)
  • http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf
    syn vezir birde bunu okuyup bize açık ve net bilgi verebilirmisiniz eksiksiz okuyup sonuçlandırabilirmisiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: by exelans

    http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf
    syn vezir birde bunu okuyup bize açık ve net bilgi verebilirmisiniz eksiksiz okuyup sonuçlandırabilirmisiniz.

    neye bilgi isteniyor soruyu tam anlayamadım. Motor için gerekli olup olmadığı mı? NOX gazlarının düşürülmesinin gerekli olup olmadığı mı ? bir sürü şey anlatılmış yazıda

    Neyse bilinmesi gereken en önemli nokta EGR valfi ile tasarlanmış motorlarda arıza durumunda silindir içi sıcaklık yükselir ve detonasyon , vuruntu dediğimiz olay ortaya çıkmaya başlar. Rölantide düzensizlikler ve silindir içi sıcaklığın yükselmesi ile hararet conta yakma problemleri başlayabilir. Yağ bu durumu karşılamakta zorlanır tam sentetik değilse ve yağlamadaki eksiklikler motorun uzun vadede kalıcı hasarlar almasını sağlar. ÖZellkle LPG li araçlarda zaten yükseltilmiş silindir içi sıcaklık problemlerine birde EGR valfinden kaynaklanan problemler nedeniyle silindir içi sıcaklığı daha da yükselir. Tabii perfromans da yükselir ama ölümüne bir yükselme veya dopingli halterciler gibi başya memnuniyet verici sonrasında tüm sistemin vuruntu ve yağlama problemleri ile yıkımına kadar görürecek silsileyi başlatır.
    Yüksek oktanlı benzin kullanmak detonasyonu önleyebilir ama ülkemizdeki güvenilmez ortamda bunun sürekliliğini sağlamak ne derece çözüm olabilecektri.


    en iyii detonasyon ve EGR valfi ilişkisini anlatan güzel bir yazı veriyim. Olayın çevresel etkiler dışında kalan zararları hakkında bir fikir verecektir.

    http://www.misterfixit.com/deton.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 26 Eylül 2011; 9:02:05 >
  • quote:

    mesajınızı dikkatlice okudum katılmadığım noktalar; yazdıklarım bana göredir. hislerime dayalıdır teknik altyapısı eksik olabilir.

    egr li aracın, egr siz araca göre,
    rölantideki az yakıt tüketimi çok önemsiz miktardadır.
    atık gazların yanarak ideal yanmaya katkısı %1 iken, kalitesiz mazot kullanıldığında zararları (kurum,dpf tıkanması v.s) bence %3 tür. (yüzdelerler temsili)

    ekzosun sökülüp, motorun ona göre programlanması motora zarar vermez.


    sayın oquzdag,

    Şehir efsaneleri yıkmak zordur biliyorum bunun için alınmamı gerektirecek bir durum yok , konuyu iyi bilmeden yapılan yorumlar maalesef kişisel aktarımlar olduğu için doğruları (kendi doğrularımı değil- bana kalsa dört zamanlı motor bile büyük bir israf ve halen kullanılması bir hata , ne yapalım bu eşeği gütmek zorundayız) bilimsel yönlerini bilebildiğim ve aktarabildiğim kadarıyla yazmak istiyorum. Sanırım en doğrusu belki direk link verip sonucu konu anlaşıldıktan sonra yorum yapmak daha mantıklı olabilir. Bilgi seviyeleri eşitlenmeden doğru bir sonuç çıkarmak imkansız olabiliyor.

    Termodinamik çok ulvi ve derin konular içerir. Bunları bimeden yanma hakkında yapılacak yorumlar yüzeysel olmaktadır. Mesela silindir içi ısının düşmesinin bize yararı nedir. Yanmada idela yanmadan uzaklaşınca bize artıı ne oluyor eksisi ne oluyr. Gazlar nasıl yuanar ve atıkların kimyaal dağılımı ve emsiyonların enerji karşılıkları gibi kapsamlı konular içinden bir hamlede sıyrılmanın zor olduğunu biliyorum. Hatalı bir çıkarım yapıyorsam, tabiiki en kısa sürede düzeltmek isterim buna kimin faydası olursa başım üstüne,



    Kul yapısının da icat ettikleri veya buldukları şeyler diyelim, zamanla evrilmesi söz konusudur bu onu daha kötü yapmaz, motorda yapılanlar da bu ZORUNLU taleplerin sınırlandırması altında gelişmektedir.


    önemli noktaların altını çizmeye çalıştım.


    The exhaust gas, added to the fuel, oxygen, and combustion products, increases the specific heat capacity of the cylinder contents, which lowers the adiabatic flame temperature.


    In a typical automotive spark-ignited (SI) engine, 5 to 15 percent of the exhaust gas is routed back to the intake as EGR. The maximum quantity is limited by the requirement of the mixture to sustain a contiguous flame front during the combustion event; excessive EGR in poorly set up applications can cause misfires and partial burns.

    Although EGR does measurably slow combustion, this can largely be compensated for by advancing spark timing. The impact of EGR on engine efficiency largely depends on the specific engine design, and sometimes leads to a compromise between efficiency and NOx emissions. A properly operating EGR can theoretically increase the efficiency of gasoline engines via several mechanisms:

    Reduced throttling losses. The addition of inert exhaust gas into the intake system means that for a given power output, the throttle plate must be opened further, resulting in increased inlet manifold pressure and reduced throttling losses.


    Reduced heat rejection. Lowered peak combustion temperatures not only reduces NOx formation, it also reduces the loss of thermal energy to combustion chamber surfaces, leaving more available for conversion to mechanical work during the expansion stroke.


    Reduced chemical dissociation. The lower peak temperatures result in more of the released energy remaining as sensible energy near TDC, rather than being bound up (early in the expansion stroke) in the dissociation of combustion products. This effect is minor compared to the first two.

    It also decreases the efficiency of gasoline engines via at least one more mechanism:
    Reduced specific heat ratio. A lean intake charge has a higher specific heat ratio than an EGR mixture. A reduction of specific heat ratio reduces the amount of energy that can be extracted by the piston.

    EGR is typically not employed at high loads because it would reduce peak power output.

    This is because it reduces the intake charge density. EGR is also omitted at idle (low-speed, zero load) because it would cause unstable combustion, resulting in rough idle. The EGR valve also cools the exhaust valves and makes them last far longer (a very important benefit under light cruise conditions)[citation needed]

    Since the EGR system recirculates a portion of exhaust gases, over time the valve can become clogged with carbon deposits that prevent it from operating properly. Clogged EGR valves can sometimes be cleaned, but replacement is necessary if the valve is faulty.

    ref:http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation
  • kimyasal olarak yanma sıcaklığının recirculation (tekrar çevirim yapılarak) düşürmesinin NOX azlması ile ilişkisini anlatan bir yazı veriyorum . ben yazsam zaten bu kadar iyi ifade edemezdim.

    http://www.imperialclub.com/Repair/Lit/Master/308/page08.htm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    inceliyorum, teşekkürler...

    madem bu konuya ilgilisiniz, yakıttaki sulfur seviyesi ve NOX ilişkisini bilmeden yakıtttan nasıl tasarruf yapılacağını tam anlatmak zor olur linkteki yazıyı da okuyun.

    unutmayın ki daha yeni dizelde sulfur seviyesi 15 ppm altına indi , onu da sağlıyorlar mı ayrı bir tartışma konusu . Özellikle yeni nesil araçların yakıtlarına çok çok dikkat etmesi lazım yoksa EGR , SCR , DPF hepsi hikaye olur ösküp atmaktan başka çareleri kalmaz. Piyasadakiler zaten dört gözle bunların arızalarına bekliyorlardır yeni şehir efsaneleri yaratmak için.

    http://www.meca.org/galleries/default-file/cbdpf-noxadwp.pdf
  • Egr kaynaklı duman atma problemim olduğu için yaptığım araştırmalar sonucu EGR yi iptal etmeye karar verdim ve 2006 focus tdci aracımın EGR sini dün iptal ettirdim. Aracımın bundan sonraki durumunu objektif olarak burada paylaşıcağım.
    Beklentim, tahmininmce EGR kaynaklı duman atma problemimin gideceğini aracın perfromansında direk oksijen girişiyle biraz daha verimli yanma ile birlikte çok azda olsa bir artış ve yakıt tüketiminde çok azda olsa bir azalma ve motor sıcaklığında bir miktar artış olucağını ancak bu artışın motor soğutma sisteminin karşılıyabileceğinden daha fazla olmıyacağını düşünüyorum.Zararlı gazların salınımında artış olucak.
    Beklentimi karşılıyıp karşılamadığını 1 ay 3ay gibi süreler sonunda buraya tekrar yacızam.

    Konu ile ilgili yapılan bir araştırmanın linki

    http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shaddack -- 22 Nisan 2012; 12:34:34 >
  • http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf
    linkinde bahsi geçen makale 2000 yılında yazılmış yani araştırma o yıl veya daha önceki yıllarda yapılmış. Şu an kullanılan EGR sistemi ile o yıllardaki kullanılan sistem aynımıdır bilmiyorum. EGR sisteminde motor daha az zarar görsün diye bir geliştirme veya benzeri birşey yapılmamışmıdır.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.