Şimdi Ara

USTALAR BU NEDİR ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
20.177
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • DİSTRÜBÜTÖR ÜZERİNDE YUVARLAK BİŞEY VAR ELEKTRONİK DEĞİL MEKANİK BİR PARÇA METALDEN (DİSTÜBÜTÖRÜN DIŞINDA )VEDE ÜZERİNDE İNCE BİR BORU VAR KARBÜRATÖRE KADAR GİDİYOR BUNUN AMACI NEDİR ÇÖZEMEDİM O GİDEN İNCE LASTİK PARÇA KOPMAK ÜZERE DİKKATİMİ ÇEKTİ önemli bişeymidir ?? , ARAÇ SEAT TOLEDO 93 MODEL GLX

     USTALAR BU NEDİR ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 8 Nisan 2008; 11:40:23 >



  • Vakum Avans Tertibatı:Vakum avans tertibatı, distribütörün dış kısmında yer alır. Gaz kelebeğinin kısmi açılma durumlarında mekanik avansa ek olarak avans vermek suretiyle
    araçta yakıt ekonomisi sağlar.



    Vakum Avans Tertibatının Çalışması:Diyaframın, bir yüzü vakum odası ile, distribütöre bakan yüzü açık hava ile irtibatlıdır. Diyafram yayı, diyaframı motor çalışmadığı veya rölantide çalıştığı zaman sıfır avans durumunda tutar.
    Vakum odası, bir boru ile karbüratör boğazında gaz kelebeğinin hemen üzerinde bulunan bir delik ile irtibatlıdır. Gaz pedalına biraz basıldığında gaz kelebeği kısmen açılır .Gaz kelebeğinin az açılmasıyla manifolt vakumunu avans deliğinden vakum odasını etkisi altına alır.
    Vakum tarafından çekilen diyafram, kendisini iten yayın baskısını yenerek vakumlu tarafa hareket eder. Diyaframın hareketi, diyafram kolu yardımıyla platin tablasını distribütör muinin dönüş yönünün aksine çevirir. Platin fiberi de, tablanın dönüş miktarı kadar kama yaklaşarak kontakların daha önce açılmasını sağlar.Böylece ek avans verilmiş olur.
    Gaz kelebeği açıldıkça diyaframı etkileyen vakum miktarında azalma olur.
    Vakumda azalma durumuna göre diyafram yayı da diyaframı ilk durumuna doğru iter. Gaz kelebeği 3/4 açıklık durumuna eriştiğinde diyafram tamamen eski durumuna gelerek vakum avans miktarı sıfıra iner. Yüksek devirlerdeki gerekli avans, mekanik avans tarafından temin edilir.
    Tam Vakumlu Avans Tertibatı:Bu tip avans tertibatında, motorun ihtiyacı olan ateşleme avansının tamamı karbüratör boğazında oluşan vakum yardımıyla sağlanır. Ayrıca mekanik avans ağırlıkları bulunmaz.
    Tam vakumlu avans tertibatında normal vakum avans düzenine ilave olarak venturiye açılan ikinci bir vakum kanalı ile bir de vakum düzenleyici supap bulunur.
    Vakum düzenleyici supap, gaz kelebeğinin kısmi açıklık durumunda venturi vakum kanalım kapatarak gaz kelebeği üzerinde oluşan vakumun, avans diyaframım etkisi altına almaşım sağlar.Tam gaz durumlarında karbüratör boğazındaki vakum azalacağı için, gaz
    kelebeği kanalını tıkayarak, venturi de meydana gelen yüksek değerdeki vakumun
    diyaframa ulaşmasını temin eder.
    Sonuç olarak, motorun devrine göre karbüratörde, gaz kelebeğinin üzerinde ve venturi de oluşan vakum, distribütördeki vakum diyaframım etkileyerek aynen yardımcı vakum avans düzeni gibi çalışıp gerekli ateşleme avansını temin eder.Gelişmiş elektronik ateşleme sistemlerinde distribütör üzerindeki, mekanik ve vakum avans tertibatları bulunmaz. Bu görevi, araç bilgisayarı üzerine almıştır.
    Distribütör, kam muinden hareket alarak çalışır. Hareketini ya distribütör mili üzerinde bulunan dişli ile veya gene aynı yerden hareket alan yağ pompası üzerinden alır. Motora distribütör gövdesinden tespit edilir.


    kaynak :http://www.elazigmem.com/ders%20notlar%C4%B1/kalfal%C4%B1k%20meslek/motor/ateslemesistemi.rtf




  • teknik resimli ektedir.



     USTALAR BU NEDİR ?
  • vakum avansını sağlayan parça aracınızda arızalandığında rölantide motor dengesiz çalışır gazı tiplelediğinizde geç alır kapış iyi olmaz .Avans miktarını mekanik olarak ayarladığı için eski araçlarda bakımının dikkatli yapılmaıs gereken parçalardan biridir.Basit ama tıkanıklık olduğunda çekiş problemleri ve fazla yakıt yakmasına neden olur.Elektronik işi ilerledikten sonra bu hesap kitabı ECU yapar hale geldi.Ancak basit ve çok özel işlevleri olan bu tarihi parçamız unutulmamalıdır.distributer denince bunun majör parçalarından birisidir.En azından karbüratör çağında böyle idi.


     USTALAR BU NEDİR ?




  • hocam bilgilerin için teşekkürler , yalnız benim aracım tek nokta enjeksiyonlu karbüratörlü değil , birde gaz kelebeği üzerinde 2 adet yuva var bi taneside hava filtresinin içerisine gidiyor diğeri distrübütöre , ince bir boru oda sıcak soğuk hava seçimini yapan bir parçaya bağlanmış filtre kutusu içinde yalnız bu iki borudan birisinde elektronik bir valf var aceba valfden çıkanmı yoksa diğerimi distrübütöre gidecek ? yanlış takmış olabilirim gaz kelebeğini sökmüştüm zamanında bunun bağlantılarını bulabileceğim bir şema varmı ?
    tek nokta enj. lu karbüratörün resmi aşağıdadır
     USTALAR BU NEDİR ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 9 Nisan 2008; 9:13:55 >




  • senin aracındaki bağlantıları bilmiyorum bakım kalvuzunu bulman lazım.hatta senin gibi araştırmacı birisi çoktan sahip olmalıydı.

    Önemli olan prensipleri anlamak zaten buradan çözümü bulabilirsiniz.Eskilerde karburatöre giden şey şimdi senin hava filtrene gidiyor neden;
    çünkü gaza basınca vakum artıyor ve bu vakum avansı da basınç değişimini algılıyor.Yani eeğr hava filtresinden gelen ucu ağzına dayacan ve birisi gaza basarsa dudağında vakum oluşur.işte bu uç yukarıda detaylarını verdiğim parçadaki yayı itiyor o da diaframı iterek distributöre avans veriyor.Sistem de mekanik olarak distributörde avans veriyor .

    yani karburatörlü sistemin aynısı sadece belki görünüş değişir ama prensipler aynı .Mesela şunu deneyebilirsin. Enjecsiyondan gelen hortumu vakum avansı yapan parçaya girişini sökersen rölanti devirin değişir çekiş yok olur veya çok geç kapış yaopar yakış artar.Zaten tıkalı olduğunda benzer problemleri göreceksin.Anlamanın yolu arabanın davranışlarını gözlemek veya bir adet vakummetre bağlaman .basınç ölçerin tersi şeklinde çalışır .




  • ben internetten biraz arama ile birkaç tane buldum ama hangisic senin işine yarar iyice araştır .Artık bu işlerin dvd si falan var belki biryerlerden rapid dosyasını bulursun indiriverirsin.Dünyan değişir.Şu internet adamı kral da eder , rezil de vallahi. Ne kadar bilirsen bil yine her zaman yeni birşeyler oluyor.

    http://cgi.ebay.ie/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150233940953

    http://cgi.ebay.ie/SEAT-INCA-TOLEDO-SE-351-WORKSHOP-SERVICE-MANUAL_W0QQitemZ360039508283QQihZ023QQcategoryZ100947QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem




  • hocam teşekkürler ,, aracımın huyunu suyunu az çok çözdüm , dediğin gibi vakum yapıyor gaza basınca yani içine çekiyor , dediğin sitelere baktım makul bir ücret karşılığında bakım kitapçığını satıyorlar ,ben daha yeni aldım bu aracı , bakıcaz artık free filan bulursam bu cd yi çok güzel olacak yabancı sitelere ücret ödemek riskli ama bakalım akrabalara filan araştırtayım yurtdışında
  • çok güzel bilgiler verilmiş teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    vakum avansını sağlayan parça aracınızda arızalandığında rölantide motor dengesiz çalışır gazı tiplelediğinizde geç alır kapış iyi olmaz .Avans miktarını mekanik olarak ayarladığı için eski araçlarda bakımının dikkatli yapılmaıs gereken parçalardan biridir.Basit ama tıkanıklık olduğunda çekiş problemleri ve fazla yakıt yakmasına neden olur.Elektronik işi ilerledikten sonra bu hesap kitabı ECU yapar hale geldi.Ancak basit ve çok özel işlevleri olan bu tarihi parçamız unutulmamalıdır.distributer denince bunun majör parçalarından birisidir.En azından karbüratör çağında böyle idi.


    bu vakum avansin çalışıp çalışmadığını nasil anlarim benim sahin s motor karbüratörden distrübütöre hortum geliyor arada da bir parca var küçük filtre gibi bisey kisaca bir tarafi karburator bir tarafi distribütör yaziyor buda takili rolantide çalışırken distribütörden hortumu cikarinca rolanti düşüyor calismasi bozuluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • la1end38 L kullanıcısına yanıt
    ağzınız ile hortuma vacum yapınca yay direnci vermesi lazım . 20 yıl oldu sanırım aynı şekilde çalışıyordur vacum avansı .
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.