Şimdi Ara

Citroen Dizel Binek Otolarda Yağ Seçimi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
56.732
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar böyle bir konuyu bilgilendirme açısından gerekli gördüğüm için açıyorum. Fikir, görüş ve tecrübelerinizi belirtebilirsiniz.

    Teknoloji ve paralelinde anlayışlar ve uygulamalar sürekli değişiyor arkadaşlar. Servisler artık daha iyiyi kullanma konusunda teşvik ediliyor ve bu da bize yansıyor ancak Citroen servislerinin tümünde bu konuda ortak bir anlayış yok. Bu servisin inisiyatifine bırakılmış. Bu yüzden bugüne kadar örneğin Trabzon.da yarı sentetik yağlar kullanılırken artık tam sentetik (5w40) ve kısmi sentetik (5w30) yağlar kullanılmaya başlandı. Sonuçta yarı sentetik olan 10w40 yağda bu motor için yeterli korumayı sağlıyordu bu konuda bir sıkıntı yok.

    Benim daha çok anlatmak istediğim bu değil. Ford, TDCI motorlarında kısmi sentetik yağ olan Castrol 5w30.u kullanıyor. Dikkat çekiyorum Citroen servislerinde kullanılmaya başlanan Total Quartz Future 9000 (5w30) yağı da kısmi sentetik yağdır. Bazı Citroen servisleri örneğin Ankara.da Göral tam sentetik olan 5w40.ı öneriyor. Benim de tercihim bundan sonra bu yağ olacaktır ancak 5w30 hakkında bilgi vermek istiyorum.

    Arkadaşlar bildiğiniz gibi yağların çoklu viskozite.ye sahip olması için katkı maddeleri eklenir. En başta da polimer gelir. Yani bir yağın viskozite aralığı ne kadar yüksekse 5w40.ta 35, 5w30.da 25 o kadar fazla katkı maddesi var demektir. Katkı maddesi daha fazla kurumlanma, daha yüksek emisyon ve yine daha yüksek yakıt tüketimi demektir ama bunlar aman aman farklar değil. Ford ve Citroen.in 5w30.u tercih etmelerinin sebebi artık partikül filtrelerinin araçlarda yerini iyice almasından dolayı bu parçaların daha uzun ömürlü olmaları ve daha düşük emisyon üreten araçlar sağlamaktır. Bu yüzden eğer aracınızda partikül filtresi varsa öncelikle 5w30.u tercih edebilirsiniz.

    Bunun dışında 5w40 tam sentetik bir yağ olup ana viskozite değeri 5w30 ile aynı (5) olsa bile kışın daha fazla akışkandır. Bunu isteyen teknik tablolara bakıp görebilir. İşte bu tam sentetik ve kısmi sentetik yağın kalite farkıdır. Tam sentetik bir yağ her koşulda motoru çok daha iyi korur. 5w30.un ana amacı kurumlanma, emisyon ve yakıt tüketimi iken 5w40.ın ana amacı motoru her türlü koşulda çok daha iyi korumaktır. Bu yüzden eğer aracınızda partikül filtresi yoksa yarı sentetik 10w40 yerine tam sentetik 5w40.ı kullanmalısınız artık.

    Karıştırılan bir noktayı daha vurgulamak istiyorum. 5w40.ın da üç çeşidi var ama Enduron modeli artık satıştan kalktı. Sadece Edge ve SLX Longtech var. SLX Longtech daha pahalı bir yağ ve tabiki çok uzun ömürlü ve daha koruyucu ama yağ bakım aralıkları 10.000 ya da 15.000 km olan bir araç için gerçekten gerekli değil. 5w40 SLX ve 0w30 SLX yağlar 30.000 km bakım aralığında etkili yağlardır.







  • Üstadım C4 için konuşayım partikül filtresi sadece mcp modellerde var dendi. biz manuel vitesciler 5-30 mu kullansak daha iyi ? örneğin c5 1.6 hdi de siz ne kullandınız Yavuz bey ? ben c4 110 hdi manuel viteste ne kullansam ?
    sanki 5-30 daha iyi gibime geliyor ?
  • Ben Yılmaz Ustamla da konuştum bu konuyu. Kendisi partikül filtresi olmayan bir araçta 10w40 bile kullanabilirsin dedi. Şimdiye kadar 3 bakım yaptırdım ve hepsinde de Total Quartz 7000 yani 10w40 kullanılmış.

    5w30 kesinlikle kullanmayacağım çünkü aradım taradım ve bu yağın kısmi sentetik bir yağ olduğu aşikar. Ben ne 5w30.u ne de 10w40.ı artık arabamda kullanmam. 7.500 km.de bir yağ değiştireceğime göre 30.000 km bakım aralığını karşılayan 0w30.da kullanmam. Ben tam sentetik olan 5w40 kullanacağım ve serviste zaten bu konuda tercihi bize bırakıyor. Benim tercihim kesinlikle tam sentetik olan 5w40 olacaktır. 10w40 kesinlikle olmayacaktır. Kısmi sentetik bir yağı ise hiç kullanmam mümkün değil malum chip tuning var ve bazen limitler zorlanıyor örneğin Zigana.yı tırmanırken gaza gelip 5.vitesten düşmeyecek kadar hızlı gidebiliyorum.

    Yukarıda belirttiğim gibi daha az kurumlanma ve emisyon değerlerinin düşürülmesi için daha az polimer katkılı 5w30.u Ford zaten TDCI araçlarında kullanıyordu şimdi Citroen.de bunu kullanmaya başladı. Sana da 5w40 tavsiye edeceğim lakin partikül filtresi ne sende ne de bende yok.

    Bu arada her Citroen servisi Total kullanmıyor bunu da belirteyim. Örneğin Ankara Citroen Göral servisi Castrol 5w40 Edge kullanıyor ve öneriyor.

    Bir ayrıntı daha Castrol.ün bir araç yağ tavsiye tablosu vardır.

    Citroen C3,C4,C5.e öncelikle tavsiye edilen yağ Castrol 5w40 Edge ve ikincil olarak önerilen yağ Castrol A1 Performance 5w30
    Ford TDCI.ye önerilen tek motor yağı ise Castrol A1 Performance 5w30.

    Bunu da ek bir bilgi olarak vereyim. Bu tablo internet sitesindeki hangi araca hangi motor yağı tablosu ile ilgili değil. Castrol satıcılarında mevcut bu tablo.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Ben Yılmaz Ustamla da konuştum bu konuyu. Kendisi partikül filtresi olmayan bir araçta 10w40 bile kullanabilirsin dedi. Şimdiye kadar 3 bakım yaptırdım ve hepsinde de Total Quartz 7000 yani 10w40 kullanılmış.

    5w30 kesinlikle kullanmayacağım çünkü aradım taradım ve bu yağın kısmi sentetik bir yağ olduğu aşikar. Ben ne 5w30.u ne de 10w40.ı artık arabamda kullanmam. 7.500 km.de bir yağ değiştireceğime göre 30.000 km bakım aralığını karşılayan 0w30.da kullanmam. Ben tam sentetik olan 5w40 kullanacağım ve serviste zaten bu konuda tercihi bize bırakıyor. Benim tercihim kesinlikle tam sentetik olan 5w40 olacaktır. 10w40 kesinlikle olmayacaktır. Kısmi sentetik bir yağı ise hiç kullanmam mümkün değil malum chip tuning var ve bazen limitler zorlanıyor örneğin Zigana.yı tırmanırken gaza gelip 5.vitesten düşmeyecek kadar hızlı gidebiliyorum.

    Yukarıda belirttiğim gibi daha az kurumlanma ve emisyon değerlerinin düşürülmesi için daha az polimer katkılı 5w30.u Ford zaten TDCI araçlarında kullanıyordu şimdi Citroen.de bunu kullanmaya başladı. Sana da 5w40 tavsiye edeceğim lakin partikül filtresi ne sende ne de bende yok.

    Bu arada her Citroen servisi Total kullanmıyor bunu da belirteyim. Örneğin Ankara Citroen Göral servisi Castrol 5w40 Edge kullanıyor ve öneriyor.

    Bir ayrıntı daha Castrol.ün bir araç yağ tavsiye tablosu vardır.

    Citroen C3,C4,C5.e öncelikle tavsiye edilen yağ Castrol 5w40 Edge ve ikincil olarak önerilen yağ Castrol A1 Performance 5w30
    Ford TDCI.ye önerilen tek motor yağı ise Castrol A1 Performance 5w30.

    Bunu da ek bir bilgi olarak vereyim. Bu tablo internet sitesindeki hangi araca hangi motor yağı tablosu ile ilgili değil. Castrol satıcılarında mevcut bu tablo.


    şimdi kafam karıştı işte bende bakımları ankara otosay a yaptırıyorum orda yağ olarak total in 10w40.ı kullanılıyor. arabam 2004 xsara2 hdi 1.4 dizel bene bundan sonra ne kullanayım??




  • 10w40 kötü yağ değildir ve motorunuzu yeterince korur ancak sonuçta yarı sentetiktir. Tam sentetik olan 5w40 çok daha iyi koruma sağlar. Sizin aracınızda dizel partikül filtresi olmadığından 5w30.a gerek yok.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    10w40 kötü yağ değildir ve motorunuzu yeterince korur ancak sonuçta yarı sentetiktir. Tam sentetik olan 5w40 çok daha iyi koruma sağlar. Sizin aracınızda dizel partikül filtresi olmadığından 5w30.a gerek yok.



    teşekkür ederim
  • CİTROEN C4 110 HP DİZEL 45000 BAKIM SONRASI
    castrol 5w40 motor yağı koydurdum.tüm filtreler ayrıca mazot filtresi değişti. motor hava yaptı çalıştırmak için depoya hava bastılar.bayağı bir uğraş sonrası çalıştı.ancak araç uzun süre bekleyınce calısmamaya başladı.(gece yatıp sabah kalkınca) sonra tamirciye geri gittim ve mazot filtresinin kablosunun tam oturmadığı düzeltildiği söylendi.sonrasında araçta hiç çalışmama gibi bir sorun olmadı.
    ANCAK soracağım soru araç eskiden daha gürültülü çalışmaya başladı sizce motorda bir sorun varmıdır.yoksa motor yağı daha ince olduğu içinmi bu ses artması var.

    teşekkürler şimdiden cevap yazanlara
    saygılar hakan mert
  • Yakıt filtresini değiştirdiklerinde amorsaj pompasıyla yakıt sisteminin havası alınır. Bu alınmazsa söylediğiniz problem oluşur. Aracın daha sesli çalışması konusuna gelince 10w40 ile 5w40 yağ arasında bu derece hissedilebilir bir ses olmaz.

    Umarım parçaları orijinal almışsınızdır. Özellikle yağ filtresini kesinlikle orijinal kullanmalısınız.www.otostart.com'dan almışsanız bir problem yok ama 3.parti yedek parça satıcılarından alınan yağ filtrelerine güvenmem söz konusu değil.
  • yavuz bey uzun zaman oldu;
    castol edge 5w-40 motor yağı bakım aralığı ne kadardır.
    benim tahminim tam sentetik olduğu için 30.000 den fazla olması gerekir.
  • 15.000 km.dir ancak Türkiye şartlarında ben 10.000 km.de bir değişim yapmanızı tavsiye ederim.
  • bende c4 1,6 benzinli var yag degişiminde 10-40 koydular ama filitreyi orjinal takmamışlar 2 kere filitre kırdı ikaz lambası yandı motor parçalarında mutlaka orjinal parça kulanın derim bendeki asıl sorun ocak şubat aylarında (bu arada aydında oturuyorum) sabahları ilk çalıştırmada yag ikazı veriyordu motor ısınınca geçiyordu resmi servis yoktu özel servise gitiyoruz mecburen ozamanlar,yag tamam çıkıyor seviye olçen cihaz arızalı dediler yenisini getirin dedim ama aklıma takıldı 5-40 yag koysam diye yagcıya gittim 2 ay önce ve 1000km olmamış yagu boşatıp castrol 5-40 egde koydurdum, sorun çözüldü parçayı getirin demişdim mecburen aldım 125 tl evde duruyor boşu boşuna
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.