Şimdi Ara

DH LİNEA TAKIMI (69 ÜYE ) (226. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5.672
Cevap
47
Favori
535.017
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 224225226227228
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanokur

    Benzine durmadan yapılan zamlardan sonra benim Linea T-jet emotionun bir haftalık şehir içi yakıt tüketimi.
    Daha önce 8.5 lt/100 km civarındaydı. 2 lt düşürmeyi başardım.


    Tebrikler abicim, şehir içi yakıt tüketimi için çok iyi bir rakam yakalamışsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erhanoguzhan -- 23 Nisan 2012; 15:52:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhanoguzhan

    Tebrikler abicim, şehir içi yakıt tüketimi için çok iyi bir rakam yakalamışsınız.

    Eyvallah.
    İlk yaptığım şey lastik havalarını 39 PSİ'ye çıkarmak oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanokur

    Eyvallah.
    İlk yaptığım şey lastik havalarını 39 PSİ'ye çıkarmak oldu.


    39 neden abi, sürtünmeyi mi azaltıyor. Peki araç aşırı zıplama yapmıyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhanoguzhan

    39 neden abi, sürtünmeyi mi azaltıyor. Peki araç aşırı zıplama yapmıyor mu?

    Fazla zıplamıyor. Süspansiyon biraz daha sertleşiyor. Lastiklerin üzerindeki yazıları okudum. 44 PSİ'ye kadar yolu var. Lastikler fazla şişirilince sürtünme azalıyor. Kendiniz de lastik basınçlarını 39'a çıkarıp tüketim üzerine etkilerini gözleyebilirsiniz..

    Şehirdışı yüksek hızda kullanımda yol tutuşuna etkisini bilmiyorum. Uygun bir zamanda deneyip söylerim.

    Burada 39 PSİ'ye ve daha fazlasına çıkaran vatandaşların tartışması var. İngilizce bilenler izleyebilir:http://www.insightcentral.net/forums/honda-insight-mpg/17486-tire-psi-mileage.html




  • 39 hava biraz riskli gibi sanki...yandaki 44 psi ibaresi aracınızı maksimum yük bindirdiğinizde basabilecğiniz havayı gösteriyor
  • Dün gece yabancı "hypermiler" siteleri epey okuduktan sonra bugün biraz önce lastik basınçlarımı 44 PSİ'ye çıkardım.

    Ön lastikler kumho. Üzerinde şöyle bir ibare var: max 44 PSİ



    Arka lastikler Bridgestone Turanza onlarda da 51 PSİ max yazıyor.


    Yarın tüketimi sıfırlayayım. Bakalım bir şey fark ediyor mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihsanokur -- 25 Nisan 2012; 15:31:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanokur

    Dün gece yabancı "hypermiler" siteleri epey okuduktan sonra bugün biraz önce lastik basınçlarımı 44 PSİ'ye çıkardım.

    Ön lastikler kumho. Üzerinde şöyle bir ibare var: max 44 PSİ



    Arka lastikler Bridgestone Turanza onlarda da 51 PSİ max yazıyor.


    Yarın tüketimi sıfırlayayım. Bakalım bir şey fark ediyor mu?

    Sayın İhsanokur

    Maksimum basılabilecek hava 44 PSİ demiş...

    Maksimum yük altında...

    Yani sınır limit , üst limit...

    Bence yük yokken maksimum değere kadar hava basmak zararlı olabilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanokur

    Dün gece yabancı "hypermiler" siteleri epey okuduktan sonra bugün biraz önce lastik basınçlarımı 44 PSİ'ye çıkardım.

    Ön lastikler kumho. Üzerinde şöyle bir ibare var: max 44 PSİ



    Arka lastikler Bridgestone Turanza onlarda da 51 PSİ max yazıyor.


    Yarın tüketimi sıfırlayayım. Bakalım bir şey fark ediyor mu?

    bence yanlış bir şey yapıyorsunuz, arabalarınızın lastik basıncını Fiatın önerisinin üzerine çıkarırsanız yol tutuşu ve konforu azaltmış olursunuz,

    aynı zamanda lastiğiniz tümseklerde, bozuk yollarda ve çukurlarda daha sert olduğundan daha az esner, yanak yapma tel atma ve yıpranmasını arttırmış olursunuz.

    bence normale indirin...




  • Yüksek basınçlarda lastiğin daha az yıprandığına dair yazılar var.
  • İhsan abi sürtünmeden kaynaklı havanın ısınacağını ve lastik basıncının artacağınıda göz önünde bulundurmak gerekir. Bence maksimum değerlerin altında bir değer olmasında fayda var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhanoguzhan

    İhsan abi sürtünmeden kaynaklı havanın ısınacağını ve lastik basıncının artacağınıda göz önünde bulundurmak gerekir. Bence maksimum değerlerin altında bir değer olmasında fayda var.

    Yine okuduğum kadarıyla basınç arttıkça lastiğin ısınması azalıyormuş. Uzun yolda bir deneyeceğim. Hem tüketim hem de sıcaklık açısından. Merak ettim.

    Lastik üzerinde yazan max basınç soğuk lastik için geçerli. Yolda bir miktar ısınınca basıncın artacağı hesap ediliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanokur

    quote:

    Orijinalden alıntı: erhanoguzhan

    İhsan abi sürtünmeden kaynaklı havanın ısınacağını ve lastik basıncının artacağınıda göz önünde bulundurmak gerekir. Bence maksimum değerlerin altında bir değer olmasında fayda var.

    Yine okuduğum kadarıyla basınç arttıkça lastiğin ısınması azalıyormuş. Uzun yolda bir deneyeceğim. Hem tüketim hem de sıcaklık açısından. Merak ettim.

    Lastik üzerinde yazan max basınç soğuk lastik için geçerli. Yolda bir miktar ısınınca basıncın artacağı hesap ediliyor.

    ok...

    siz bilirsiniz,

    ben şirketin sıfır aracı ile istanbuldan Antalyaya gittim, 120'nin üzerinde yolda arabayı tutamıyordum, virajlarda sürekli arkası kayıyordu, sabahın 5'inde yola çıkınca hemen aklıma gelmedi, Afyon özdilekte durup biraz dinlenindikten sonra lastik havalarına bir bakmak aklıma geldi sıfır arabalar bilirsiniz satış sırasında 40 bar üzerinde hava basılır, lastik havaları 44'dü, normale indirdim, arabanın sorunları düzeldi,

    ben lastik havalarında arabanın önerdiği ölçüleri uyguluyorum...




  • Haklısınız, tavsiye edilen basınçlarda yol tutuşu daha iyidir. Şehirlerarası yollarda yüksek süratle güvenli seyretmek istiyorsanız tavsiye edilen basınçlar arasında kalmak doğrudur. Burada amaç başka. "Basıncı yükselterek aracın daha az yakması sağlanabilir mi", sorusuna cevap arıyorum. Diğer bir soru "44 PSİ ile sehirlerarası yolda makul hızlarda güvenli seyahat yapılabilir mi?" Yüksek hızlarda, limitte kullanımı kastetmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanokur

    Haklısınız, tavsiye edilen basınçlarda yol tutuşu daha iyidir. Şehirlerarası yollarda yüksek süratle güvenli seyretmek istiyorsanız tavsiye edilen basınçlar arasında kalmak doğrudur. Burada amaç başka. "Basıncı yükselterek aracın daha az yakması sağlanabilir mi", sorusuna cevap arıyorum. Diğer bir soru "44 PSİ ile sehirlerarası yolda makul hızlarda güvenli seyahat yapılabilir mi?" Yüksek hızlarda, limitte kullanımı kastetmiyorum.

    ihsan bey sizi her ne kadar tanımasakta aynı foruma dil döken insanlar olarak sağlığınız için yorum yazmak isterim...bence bu denemeleri siz değii bu işle uğraşan profesyonel insanlar yapmalı...bence iyi birşey yapmıyorsunuz...lastikte atmalar,balon gibi problemler Allah korusun dönülmez üzüntüler verebilir...unutmayalımki arabada en hassas noktamız ne frenlerimiz,ne hava yastıklarımız,en önemlisi bizim yere tutunmamızı sağlayan lastiklerimizdir...
    saygılar&sevgiler




  • Teşekkür ederim. Okula giden 3 çocuğum var. Emin olun araba kullanırken ölmek istemiyorum.
    Bu arada 44 PSİ ile şehir içi bir günlük ortalama 6.1 lt. Bir haftayı doldurunca resimlerini de koyarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihsanokur -- 26 Nisan 2012; 20:00:02 >
  • Selamlar,

    Bu yaz Eski kasa Linea almayı planlıyorum, Linea'ların kasaları hangi yıldan sonra makyajlandı bilgisi olan var mıdır acaba ?

    Yıllara göre versiyon farkları var mıdır ?

    Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaviBodrum

    Selamlar,

    Bu yaz Eski kasa Linea almayı planlıyorum, Linea'ların kasaları hangi yıldan sonra makyajlandı bilgisi olan var mıdır acaba ?

    Yıllara göre versiyon farkları var mıdır ?

    Teşekkürler

    Linea bu ay makyajlandı daha yeni piyasaya çıktı makyajlı modeli. kasada bir değişiklik yok sadece tampon ve iç dizaynda değişiklikler var. yıllara göre versiyon farkları mevcut. 2010 yılına kadar active, dynamic ve emotion modelleri varken 2010 yılından sonraki modellerde actual, active plus, dynamic plus ve emotion plus modelleri çıkmıştır. 2012 yılının başlarında ise via modeli eklenmiştir. makyajlı kasada ise isimler tamamen değişmiştir.
  • slmlar 2010 model linea akvive almak üzereyim yarın ekspertize gireceğiz araç ile ilgilki bilmem gerekenler nelerdir 25600 tl veriyorum sizce nasıl
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trimpot79

    slmlar 2010 model linea akvive almak üzereyim yarın ekspertize gireceğiz araç ile ilgilki bilmem gerekenler nelerdir 25600 tl veriyorum sizce nasıl

    km nedir? en alt modeli mi birde? abs olmayan?

    arkadaşlar benim arabanın direksiyonundan bir ara ses gelmişti. forumlarda araştırınca ön amortisör takozlarından kaynaklanan kronik bir problem olduğunu gördüm.
    garanti kapsamında takozlarını değiştiren oldumu aranızda?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhanoguzhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: MaviBodrum

    Selamlar,

    Bu yaz Eski kasa Linea almayı planlıyorum, Linea'ların kasaları hangi yıldan sonra makyajlandı bilgisi olan var mıdır acaba ?

    Yıllara göre versiyon farkları var mıdır ?

    Teşekkürler

    Linea bu ay makyajlandı daha yeni piyasaya çıktı makyajlı modeli. kasada bir değişiklik yok sadece tampon ve iç dizaynda değişiklikler var. yıllara göre versiyon farkları mevcut. 2010 yılına kadar active, dynamic ve emotion modelleri varken 2010 yılından sonraki modellerde actual, active plus, dynamic plus ve emotion plus modelleri çıkmıştır. 2012 yılının başlarında ise via modeli eklenmiştir. makyajlı kasada ise isimler tamamen değişmiştir.

    Selam

    Yani ilk çıktığı 2006 yılından 2010 yılına kadar olanların aralarında bir fak yok aynı mıdır diyorsunuz ?




  • 
Sayfa: önceki 224225226227228
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.