Şimdi Ara

DH LİNEA TAKIMI (69 ÜYE ) (58. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5.672
Cevap
46
Favori
537.347
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5657585960
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forumda 1.8T Passat'a lpg taktıran bir arkadaş var ve oldukçada memnun. Fakat turbo motorların lpg kitleri biraz farklı. Uzun süre ve sorunsuz kullanabileceğin bir kit istersen kesenin ağzını biraz açman gerekecek. Mesela Prince'in turbo araçlar için olan kiti 2200 ytl civarı sanırım. Fakat fazla km. yapılacaksa bence hiç düşünmeden taktırılabilir.

    Konu ile ilgili bir link: http://www.hurriyetoto.com/oto/otoyasam/haberdetay.php?cid=6237

    Edit: link eklendi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serdar_39 -- 16 Eylül 2008; 1:02:18 >
  • Arkadaşlar LPG ile ilgili çok iyi düşünün çok iyi araştırın ona göre karar verin.

    Benim lineadan önce marea vardı. Sıralı BRC LPG sistemi taktırdım. Araç soğukken gaz yemiyordu, yüksek hızda giderken vitesi boşa alınca araç rolanti tutmuyordu.

    Bazende stop ediyordu. Yani sorun sorun üstüne. Sonra motorda ne var yok değiştirdim ancak problem düzelmedi. (Silindir kapağı, ECU 'ya kadar değişti) sonuç LPG nin bana verdiği maddi zararı hesapladım tam 10 000 YTL. Tabii günlerce uğraşması tamirci tamirci gezmesi birçok gününüzünde boşa gitmesi cabası. iki kuruş kar edeyim derken böyle bir zarar ettim ve bu tecrübeyide sizinle paylaşmak istedim.

    Onun için sizin modelinizden taktırıp 1-2 sene kullanmış ve problem yaşamamış bir kullanıcı görürseniz ondan sonra düşünmeye başlayın. Çünki bazı promlemlerde belli bir süre sonra oluşuyor. Hele hele turbo falan devreye girince problem yaşama şansınızda artıyor. Bu arada LPG taktırdıktan sonra aracınızda ne problem olsa hemen LPG'den deyip işin içerisinden çıkıyorlar. Yani utanmasalar far'ınız bozulsa LPG bozdu diyecekler. Çok çok iyi düşünün bunu taktırınca aracın motorda hava girişine delik deliniyor. Söktürmek isteseniz bile geri dönüşünüz çok zor oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmethlx -- 16 Eylül 2008; 22:31:39 >




  • selamlar...
    bugüne kadar yıllardır yazdığım forumlarda, e-postalarda,konferans ve söyleşilerde LPG konusuna hiç girmedim...

    ancak sözkonusu olan ,projelendirme aşamasından....ürün geliştirme aşamasına kadar çok yönlü emeklerim olan fiat linea'nın LPG'leşmesi söz konusu olunca çok kısa da olsa bir şeyler yazma ihtiyacı duydum.

    açıkçası üç beş kuruş yakıt tasarrufu yapılacak derken hem mevcut sistemi berbat etmeye hem de besleme sistemi değişikliği için milyonlarca lira vermeyi anlayabilmiş değilim... belli bir oktanda ve atmosferik ortamda sıvı bir yakıt olan benzin'e göre tasarlanmış motorları; LPG denilen ve yüksek basınç altında sıkıştırılarak sıvılaştırılan,atmosferik ortamda çok tehlikeli bir patlayıcı olarakve gaz halinde bulunan bir kimyasal gaz karışımını değil araçlarda evlerde bile kullanmanın bence yasaklanması gereken bu ucube yakıtla kullanmak; hem araçlar için hem de ortamda bulunan her türlü canlı için katliam nedeni gibi geliyor bana...kapalı otoparklarda yasak olması,takılırken ve muayenede rapor gerektirmesi en azından çevre için bir felaket habercisi olmasının yanısıra...bir otomobil teknik katili olarak ta görülmesi gerektiğini düşünüyorum...

    getirdiklerinin yüzlerce katını götüren....üstelik bir canın bile trilyonlara değişilemeyeceğini düşünürsek.....

    az kullanalım,güvenli kullanalım,kurallara uyalım...ama önce insan ve bilim diyerek araçların orijinal teknik tasarımlarını bozmayalım.....

    diyorum ben................

    saygılarımla.............




  • Abi ama bugünkü teknolojide LPG tamamen tehlikesiz bir yakıt. Üstelik Tofaş da zamanında kuş serilerini fabrika çıkışlı LPGli olarak üretti. Bir ara galiba Albealarda da vardı 1.2 lerde. Çevreye benzin ve motorine göre çok daha saygılı olması açısından ve insafsız bir fiyat politikası uygulayan akaryakıt dağıtım şirketlerinin ekmeğine yağ sürmemek için LPG desteklenmeli bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kkvan -- 17 Eylül 2008; 8:36:39 >
  • Albealar hiç bir zaman orijinal LPG li gelmedi. Benzinli geldi. Tofaş burada bir firmayla anlaşıp orijinalliğini bozup Türkiyede taktırdı. Buna ben kendi gözümle şahit oldum. Ve görüştüğüm arkadaşlardada sabah çalışmada gaz yememe promlemi yaşamışlar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Abi ama bugünkü teknolojide LPG tamamen tehlikesiz bir yakıt. Üstelik Tofaş da zamanında kuş serilerini fabrika çıkışlı LPGli olarak üretti. Bir ara galiba Albealarda da vardı 1.2 lerde. Çevreye benzin ve motorine göre çok daha saygılı olması açısından ve insafsız bir fiyat politikası uygulayan akaryakıt dağıtım şirketlerinin ekmeğine yağ sürmemek için LPG desteklenmeli bence.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin


    selamlar...
    bugüne kadar yıllardır yazdığım forumlarda, e-postalarda,konferans ve söyleşilerde LPG konusuna hiç girmedim...

    ancak sözkonusu olan ,projelendirme aşamasından....ürün geliştirme aşamasına kadar çok yönlü emeklerim olan fiat linea'nın LPG'leşmesi söz konusu olunca çok kısa da olsa bir şeyler yazma ihtiyacı duydum.

    açıkçası üç beş kuruş yakıt tasarrufu yapılacak derken hem mevcut sistemi berbat etmeye hem de besleme sistemi değişikliği için milyonlarca lira vermeyi anlayabilmiş değilim... belli bir oktanda ve atmosferik ortamda sıvı bir yakıt olan benzin'e göre tasarlanmış motorları; LPG denilen ve yüksek basınç altında sıkıştırılarak sıvılaştırılan,atmosferik ortamda çok tehlikeli bir patlayıcı olarakve gaz halinde bulunan bir kimyasal gaz karışımını değil araçlarda evlerde bile kullanmanın bence yasaklanması gereken bu ucube yakıtla kullanmak; hem araçlar için hem de ortamda bulunan her türlü canlı için katliam nedeni gibi geliyor bana...kapalı otoparklarda yasak olması,takılırken ve muayenede rapor gerektirmesi en azından çevre için bir felaket habercisi olmasının yanısıra...bir otomobil teknik katili olarak ta görülmesi gerektiğini düşünüyorum...

    getirdiklerinin yüzlerce katını götüren....üstelik bir canın bile trilyonlara değişilemeyeceğini düşünürsek.....

    az kullanalım,güvenli kullanalım,kurallara uyalım...ama önce insan ve bilim diyerek araçların orijinal teknik tasarımlarını bozmayalım.....

    diyorum ben................

    saygılarımla.............




    sevgili havnitekin,

    LPG güvensizdir demek çok hatalı bir yorum olur.Tabi ki piyasada 300 liraya da satılan kitler var,1500 liraya olanı da.Ayrıca yurtdışında bazı markalar ,müşteri isterse aracın LPG dönüşümünü fabrikada yaptırıyor ve garanti veriyor.Güvensiz bir şey olsa,hiçkimse -hele ki Avrupa'da- müşteri hayatını tehlikeye atmaz.

    Son teknoloji dönüşüm sistemleri çok verimli çalışıyor,hatta bir kaza anında gazı anında kesiyor.Bu açıdan güvenli.Zaten Allah korusun,büyük bir kaza olursa benzin de tehlikeli olur.

    Adam gibi bir usta,kaliteli bir dönüşüm kitini monte ederse.Aracın motorunda bozulma, güvenlik zaafı, koku vs.. olmaz.

    -Eskidendi o,bomba yüklü araç gibi giden arabalar.Özellikle taksiler çok kötü kokuyordu.Kapalı otoparklara alınmamasının nedeni,kalitesiz veya bakımsız LPG'li araçlar yüzündendir.

    -Ben şu anda LPG'li bir araç kullanıyorum çok da memnunum;ama en yakın zamanda dizel bir modele terfi edeceğim.Bir de dizel motorun keyfini yaşamak istiyorum

    Saygılarımla




  • Linea'ya kıyamıyorsunuz anladığım kadarıyla.
    LPG de olur, CNG de.

    Ben dizelciyim.
    işim olmaz böyle şeylerle o ayrı.

    Ama şu bakımdan hak veriyorum.
    LPG taktırmak isteyenler LPG masrafı yerine Dizel alsalar aynı şey olacaktı.



    quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin


    selamlar...
    bugüne kadar yıllardır yazdığım forumlarda, e-postalarda,konferans ve söyleşilerde LPG konusuna hiç girmedim...

    ancak sözkonusu olan ,projelendirme aşamasından....ürün geliştirme aşamasına kadar çok yönlü emeklerim olan fiat linea'nın LPG'leşmesi söz konusu olunca çok kısa da olsa bir şeyler yazma ihtiyacı duydum.

    açıkçası üç beş kuruş yakıt tasarrufu yapılacak derken hem mevcut sistemi berbat etmeye hem de besleme sistemi değişikliği için milyonlarca lira vermeyi anlayabilmiş değilim... belli bir oktanda ve atmosferik ortamda sıvı bir yakıt olan benzin'e göre tasarlanmış motorları; LPG denilen ve yüksek basınç altında sıkıştırılarak sıvılaştırılan,atmosferik ortamda çok tehlikeli bir patlayıcı olarakve gaz halinde bulunan bir kimyasal gaz karışımını değil araçlarda evlerde bile kullanmanın bence yasaklanması gereken bu ucube yakıtla kullanmak; hem araçlar için hem de ortamda bulunan her türlü canlı için katliam nedeni gibi geliyor bana...kapalı otoparklarda yasak olması,takılırken ve muayenede rapor gerektirmesi en azından çevre için bir felaket habercisi olmasının yanısıra...bir otomobil teknik katili olarak ta görülmesi gerektiğini düşünüyorum...

    getirdiklerinin yüzlerce katını götüren....üstelik bir canın bile trilyonlara değişilemeyeceğini düşünürsek.....

    az kullanalım,güvenli kullanalım,kurallara uyalım...ama önce insan ve bilim diyerek araçların orijinal teknik tasarımlarını bozmayalım.....

    diyorum ben................

    saygılarımla.............




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mehmethlx

    Albealar hiç bir zaman orijinal LPG li gelmedi. Benzinli geldi. Tofaş burada bir firmayla anlaşıp orijinalliğini bozup Türkiyede taktırdı. Buna ben kendi gözümle şahit oldum. Ve görüştüğüm arkadaşlardada sabah çalışmada gaz yememe promlemi yaşamışlar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Abi ama bugünkü teknolojide LPG tamamen tehlikesiz bir yakıt. Üstelik Tofaş da zamanında kuş serilerini fabrika çıkışlı LPGli olarak üretti. Bir ara galiba Albealarda da vardı 1.2 lerde. Çevreye benzin ve motorine göre çok daha saygılı olması açısından ve insafsız bir fiyat politikası uygulayan akaryakıt dağıtım şirketlerinin ekmeğine yağ sürmemek için LPG desteklenmeli bence.





    Albealar hiçbiryerden gelmedi bize. Burada üretildi hepsi.Tofaş taktırdı ise güvenli demektir. Tehlikeli olabilecek birşey yapacaklarını zannetmiyorum.




  • Sileceklerin yağışlı bir havada 30 saniye kilitlenmesini bile tehlikesiz gören bir firma için bu dediğiniz ne kadar geçerli olur bilemiyorum. (biliyorsunuz aracım birkaç günlükken kaza yapıyordum)

    Albealarda fabrika çıkışı hiçbir zaman LPG li olmadı. LPG li isteyenlerin araçlarını BRC marka takan bir Yetkili servisine gönderip orada taktırıyordu. Buna gözümle şahit oldum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan


    quote:

    Orjinalden alıntı: mehmethlx

    Albealar hiç bir zaman orijinal LPG li gelmedi. Benzinli geldi. Tofaş burada bir firmayla anlaşıp orijinalliğini bozup Türkiyede taktırdı. Buna ben kendi gözümle şahit oldum. Ve görüştüğüm arkadaşlardada sabah çalışmada gaz yememe promlemi yaşamışlar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Abi ama bugünkü teknolojide LPG tamamen tehlikesiz bir yakıt. Üstelik Tofaş da zamanında kuş serilerini fabrika çıkışlı LPGli olarak üretti. Bir ara galiba Albealarda da vardı 1.2 lerde. Çevreye benzin ve motorine göre çok daha saygılı olması açısından ve insafsız bir fiyat politikası uygulayan akaryakıt dağıtım şirketlerinin ekmeğine yağ sürmemek için LPG desteklenmeli bence.





    Albealar hiçbiryerden gelmedi bize. Burada üretildi hepsi.Tofaş taktırdı ise güvenli demektir. Tehlikeli olabilecek birşey yapacaklarını zannetmiyorum.




  • Hatırlarsanız bir zamanlar Belçikada yaşayan bir türk ,ferrari sahibi aracına tüp taktırmak istemişti.(ikinci el almıştı ferrariyi büyük ihtimalle).Ferrari firması arabayı geri istemiş ve satın almıştı.Yıllarca emek harcanarak benzinli yada dizel olarak tasarlanan motorlara lpg kiti taktırmakla araca yazık ediliyor bence.Ben dizel kullanıyorum ama benzinli de olsa sanayi tamircilerinin eline Lineamı vermem kılına bile dokundurtmam .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erkan212 -- 20 Eylül 2008; 17:10:33 >
  • ferrari olayı şehir efsanesi değilmiydi.
  • Daha önce yayınlanmış bir haber=
    Ferrariye tüp taktırıp, marka sahibi firmayı çılgına çeviren Türkler bu kez Jaguara göz dikti. Adanalı Abdurrahman, otomobiline yakıttan tasarruf sağlamak amacıyla LPG sistemi taktırdı


    Adanalı galerici Abdurrahman İzol da lüks araba kullanarak, LPG'yi tercih edenlerden. İzol, 100 bin YTL'lik Jaguar marka otomobiline yakıttan tasarruf sağlamak için LPG sistemi taktırdı. İzol, daha önce aracın kilimotreye 55 yeni kuruş olan yakıt masrafının 25 YKr'ye kadar düştüğünü anlatıyor. Vatandaşların 'Jaguar'a tüp taktırılır mı?' diyerek sitem ettiklerini dile getiren İzol, "Araç pahalı; ama benzin de pahalı. LPG sistemiyle yüzde 50 tasarruf sağlıyoruz. Araç, benzindeki performansı LPG'de de gösteriyor." diye konuşuyor. İzol, Jaguar firmasının kendisinden arabayı 'imajımıza zarar veriyorsun' gibi gerekçelerle almak istemesi durumunda ise kesinlikle vermeyeceğini söylüyor.

    Jaguar'a LPG'yi takan Fırat Otogaz Dönüşüm Sistemi ortaklarından Şükrü Emel ise son yıllarda BMW, Mercedes, Jaguar gibi üst sınıf, pahalı marka araçlara da LPG taktıklarını anlatıyor. Emel, "İngiliz kraliyet ailesi LPG'li araca biniyor. Biz onlardan daha mı zenginiz?" şeklinde konuşuyor. Belçika'da yaşayan bir Türk tekstilci, geçtiğimiz yıl 'çok benzin tüketiyor' diye İtalyan markası Ferrari'sine LPG taktırmak istemişti. Tamircinin LPG tankını nereye takacağını bulamaması üzerine Ferrari'yle yaptığı yazışma sonucunda durum ortaya çıkmış, firma 'şirket prensiplerine temelden aykırı' olduğu gerekçesiyle Türk işadamına 145 bin Euro ödeyerek aracı geri almıştı.

    jaguar alacak kadar parası var ama yakıtı adama fazla geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erkan212 -- 20 Eylül 2008; 17:26:04 >




  • bugünden itibaren


    FİAT EFSANE MOTORLAR TAKIMI

    kurduk.

    fiat motoru kullanan kullanacak seven sevmeyen herkesi paylaşım için buraya bekliyoruz.

    http://forum.donanimhaber.com/m_26389677/tm.htm
  • yol bilgisayarındaki saat çok bir zaman sonra 2-3 dk geri kalıyor aracı alalı 9 ay olmasına rağmen 2-3 kere ayar çektim ve ilk defa bugün cam suyu koydum ne göreyim hazne ağzıyla bidonun birleştiği yerden damlatıyor ptesi servise götüreceğim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: zaman06

    yol bilgisayarındaki saat çok bir zaman sonra 2-3 dk geri kalıyor aracı alalı 9 ay olmasına rağmen 2-3 kere ayar çektim ve ilk defa bugün cam suyu koydum ne göreyim hazne ağzıyla bidonun birleştiği yerden damlatıyor ptesi servise götüreceğim

    Merhabalar.
    Bu saat konusuna benimde dikkatimi çekti.Sanki geri kalıyor.Yarın saati düzelteceğim. Bakalım bir daha geri kalacak mı?CAm suyun iyi dayanmış.Ben alalı iki defa cam suyunu doldurdum.
    Saygılarımla.
  • selamlar....

    yol bilgisayarında bulunan saat aslında doğru çalışmaktadır....

    ancak her marşa basıldığında saatin elektriği kesildiği için zamanla geri kalmış duruma düşmektedir...

    bu ancak kontrol yazılımının saatin elektriğini devredışı bırakmasının engellenmesi ile çözülebilir...

    sevgilerimle...
  • Slm linea kullanıcıları bende linea dynamic sahibiyim ve bende bu kolçak olayına takmış durumdayım benim öğrenmek istediğim orjinal denen kolçak emorionla aynı olarak bilgilendirildi servisten bana ama emotionlarda kolçağın arkasında klima hava panele var bizim aldığımızda da bu olacak mı acaba orjinal kolçak taktıran arkadaş bilgilendirirse sevinirim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ylmztkt

    Slm linea kullanıcıları bende linea dynamic sahibiyim ve bende bu kolçak olayına takmış durumdayım benim öğrenmek istediğim orjinal denen kolçak emorionla aynı olarak bilgilendirildi servisten bana ama emotionlarda kolçağın arkasında klima hava panele var bizim aldığımızda da bu olacak mı acaba orjinal kolçak taktıran arkadaş bilgilendirirse sevinirim.

    Merhabalar.
    Sonradan takılan kolçaklarda bu hava panelleri bir işlevi olmayacak.SAdece görüntü olarak duracak.
    Avni Bey cevabınız için teşekkürler.
    Saygılarımla.
  • Merhabalar.
    Vites Dişli oranı Yapacağı Max Hız
    1 3,909 39,93880788
    2 2,158 72,34513438
    3 1,345 116,0749442
    4 0,974 160,2882957
    5 0,829 188,3242461
    son dişli 4,5
    geri vites 3,818 40,89072813

    lastik genişliği 185
    yanak yüksekliği 65
    jant çapı 15
    Max Çevireceği Devir 6000
    Avni Bey yukarıda 1,4 fire 77 hp motorun hangi viteslerde yapabileceği hız miktarı gösteriyor.Teknik tablosunda son hız linea 1.4 77 hp için 165 km denmiş benim yaptığım hesaplamada 188 km çıkıyor.Hangisi doğru.Birde t-jetin dişli oranları nelerdir.Birde grande puntonun reklam filminde devir göstergesi 8000 D7d gösteriyor.Bu doğru mu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: zaman06

    yol bilgisayarındaki saat çok bir zaman sonra 2-3 dk geri kalıyor aracı alalı 9 ay olmasına rağmen 2-3 kere ayar çektim ve ilk defa bugün cam suyu koydum ne göreyim hazne ağzıyla bidonun birleştiği yerden damlatıyor ptesi servise götüreceğim



    2005 model Yeni Kasa bir albeamız var.saati sürekli ileri gidiyor.Kol Saatimi TRT den ayarlıyorum sonra arabanın saatini ayarlıyorum.aradan biraz(1-2 hafta) geçiyor bir bakıyorsun arabanın saati 2-5 dakika arası ilerde.Bende servise bir daha yolum düştüğünde soracağım ama bakalım nezaman.
  • 
Sayfa: önceki 5657585960
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.