- x
DSG ŞANZIMAN
168 Cevap70747 Görüntüleme6 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<      [2]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
6 Mesaj
18 Mayıs 2010; 13:31:59 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

VALLA PASSAT 2.0 TDİ DSG KULLANIYORUM MANUEL ARABAYA ŞİMDİYE KADAR BOŞA BİNMİŞİM HİÇ Bİ SIKINTISI YOK SEN ONA BAKARSAN O DA SANA BAKAR SADECE 60.000 KM DE YAĞINI FİLTRESİNİ DEĞİŞTİR DEVAM ET ESKİ, ŞAOTOMATİKLER GİBİ DANDİK DEĞİL ANLICAN KEYFİNE BAK DERİM.


_____________________________



2928 Mesaj
18 Mayıs 2010; 15:52:11 

quote:

Orijinalden alıntı: kenan aydın
VALLA PASSAT 2.0 TDİ DSG KULLANIYORUM MANUEL ARABAYA ŞİMDİYE KADAR BOŞA BİNMİŞİM HİÇ Bİ SIKINTISI YOK SEN ONA BAKARSAN O DA SANA BAKAR SADECE 60.000 KM DE YAĞINI FİLTRESİNİ DEĞİŞTİR DEVAM ET ESKİ, ŞAOTOMATİKLER GİBİ DANDİK DEĞİL ANLICAN KEYFİNE BAK DERİM.

Mevzubahis şanzıman sizinkinden değil. (Yanılmıyorsam aracınızda 6 ileri şanzıman mevcut)
Arkadaşın bahsettiği kuru tip diye 7 ileri DSG şanzıman.
Benzer konu için tıklayınız



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AiQUiDiE -- 18 Mayıs 2010; 15:53:11 >


_____________________________

Eğer bir kurbağayı sıcak suya atarsanız hemen zıplar ve kaçar. Ama soğuk su dolu bir kaba koyarsanız ve yavaş yavaş suyu ısıtırsanız, su kaynayana kadar kurbağa çoktan ölmüş olur. Modern toplumlarda da, sıcak su içerisindeki kurbağa gibi benzer bir tepki verilir. Bir şeyi yavaşça değiştirirseniz çoğu kimse bunu farketmez. Örneğin toplumlarda denetim mekanizmaları gittikçe çoğalıyor. Bu aslında hiç de iyi bir gelişme değil. Çünkü kişi kendini gözetlenmiş hissettiğinde, gözetlenmeyen birine göre daha farklı davranır. Anonim olmadığı sürece, haklarını kullanmakta kendilerini özgür hissedemedikleri için bu haklarını kullanamamaktadırlar. Böylece fikir özgürlüğü büyük ölçüde engellenmiş olur. Bu düşünce özgürlüğü için de geçerlidir. Göze batmamak için insanlar giderek kurallara uymaya başlarlar. Böyle bir durumda toplumlarda kendine özgü farklı düşünenlerin sayısı günden güne azalır. Bu tür tek tip toplumlar kendini zihnen veya sosyal olarak yenileyemez. Hoşgörüsüzlük, tahammülsüzlük artarken, aynı zamanda toplumun yaratıcılık, yenilenme, ilerleme olanakları engellenmiş olur. Bu yüzden arada bir termometreye bakıp, suyumuz ne kadar ısınmış görmemiz lazım!!!


 
1 Mesaj
18 Mayıs 2010; 19:47:10 

arkadaşlar herkeze merhaba bugün 2009 model vw passat 1.4 tsi dsg şanzuman aracımı servisten geri aldım problemler temel olarak belli kronik 7 ileri problemleri ben aracı aldıktan 2 hafta sonra şanzumandan gelen seslerden dolayı şikayet bildirdim ama bana hiç birşeyden anlamayan aptal insan muammelesi yaparak karakteristik ses diyerek geçiştirmeye çalıştılar bende bu olay karşısında dava açtım 60bin tl vererek aracı aldım ve şimdi o aracı sanki kanserli bir hasta gibi oyana buyana dolandırıyorum en son gittiğimde vw yetkili servisi bana aracın şanzumanında problem var biz yukarı ile yazışıyoruz diyerek 2 gün beklettiler en sonunda bana baskı balata da problem var dediler ben deliye döndüm zaten devam eden bir hukuk mücadelm var bu şşş ler le yine beni aptal yerine koymaya çalıştılar benim sizden isteğim böyle problemi yaşayan arkadaşlar şu almanlara kemal sunal ın dediği gibi teknik alman aklımı garip şaban aklımı diyelim ben hukuk savaşımı sürdürüyorum elimden gelenide ardıma koymayacağım sizde hakkınızı arayın audi ve volskwagen grubu araçları problemli ilgili arkadşlarla bunu sabaha kadar konuşabilirim bana mesaj atabilirsiniz saygılarımla


_____________________________



6299 Mesaj
21 Mayıs 2010; 11:53:07 

"1000 km dir kullanıyorum sorun yaşamadım", "çok zevkli" "süper"felan gibi yorumlar, zaten olması gereken, yani 4500 TL bir şanzımana veriliyor. tüketimi ve performansı iyi olmalı. ancak
tff0061,
gibi tecrübeleri göz ardı mı? edelim. bir çok forumda bir çok dsg sahibi ses veya boşa alması şeklinde şikayetleri var. Yine tekrar ediyorum. otomatik viteste kavrama mutlaka ıslak olmalı. aksi halde sıkışık trafik ve yokuşlu yerlerde kuru kavramayı yapan robot mekanizması çok ince davranamıyor. ve balatayı aşırı ısıtıyor. ondan sonrada vites geçişlerinde ses ve diğer problemler baş gösteriyor.
benim düşüncem bu yönde sorun kuru debriyaj balatasından başlıyor
Ancak bütün 7 ileri dsg ler arıza yapacak diye bir şey yok, çünkü, aracı ile dik bir yokuşta dur kalk yapmayan, güzergahında bu tarz bir yol olmayan bir sürü araç var. ve kavrama sorunu yok. örneğin konyada debriyaj balataları 150000 km giderken, istanbulda 75000 de bitebilir. yada İStanbulda Sarıyerde TEpe de oturan ve yokuşta dur kalk yapmak zorunda kalan araç 30bin km de debriyajı bitebilir. (hatalı kavrama yapmasa bile)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 21 Mayıs 2010; 11:58:14 >


_____________________________

mk3 1.2 tsi dsg


 
503 Mesaj
24 Mayıs 2010; 17:32:04 

Çok yakın bir arkadaşım Vw yetkili servisinde garanti sorumlusu olarak çalışıyor. Ona sordum DSG nasılsır problem filan çıkarıyormu diye sordum, şu ana kadar 2-3 tane arıza için gelen oldu dedi. Kesinlikle tavsiye etti manuelden az yakıyormuş.


_____________________________

" SAMSUNG GALAXY NOTE II "
" HTC DESIRE S "
" HYUNDAI ACCENT ADMIRE 1.5 CRDI "
" 307 XT PREMİUM "


 
1619 Mesaj
28 Mayıs 2010; 0:22:28 

2009 model(yeni kasa) 1.6 102 b dsg golf almak uzareyim,bu modeldeki dsg ıslakmı,kurumu?problemlimidir,acil yardım?


_____________________________



 
2784 Mesaj
29 Mayıs 2010; 8:51:31 

2010 Octavia TSI 122 DSG , 1 ve 2 . vitesler de bazen yavaşlarken sarsını hafif olabiliyor bu normal.


_____________________________

Octavia Elegance 1.4 TSI DSG (Az yakar, iyi kaçar) 2009 Daihatsu Terios Otomatik (Az yakar, keyifle kaçar) Honda CBR 125R


6299 Mesaj
29 Mayıs 2010; 11:45:21 


quote:

Orijinalden alıntı: texmo

2009 model(yeni kasa) 1.6 102 b dsg golf almak uzareyim,bu modeldeki dsg ıslakmı,kurumu?problemlimidir,acil yardım?

kurudur. 7dsg ler kuru(DQ250) kavrama, ancak 170lık dizel caravellada ve diğer yüksek torku motorlar ile (DQ500) ıslak kavrama kullanılıyor


_____________________________

mk3 1.2 tsi dsg


189 Mesaj
4 Haziran 2010; 15:12:33 



Merhaba arkadaşlar, Golf 1.6 TDI DSG almak istiyorum ancak, hem bizim forumda hem de çeşitli vw forumlarında DSG şikayetleri almış başını gidiyor. Benim merak ettiğim DSG şanzıman arazısının hangi motor tipinde yaptığı!!! Yani daha çok TSI motorlarda mı yoksa TDI larda mı. Benim okuduğum kadarıyla TSI lar da daha çok galiba veya benim izlenimlerim öyle. Görüşlerinizi bekliyorum.
Not: Aynı Msj' ı 7 Gang Dsg başlığında da sordum.


_____________________________

Giordano Bruno
“Tanrı, iradesini hâkim kılmak için yeryüzündeki iyi insanları kullanır. Yeryüzündeki kötü insanlar ise kendi iradelerini hâkim kılmak için Tanrı’yı kullanırlar.”


 
2016 Mesaj
4 Haziran 2010; 21:27:10 

merhabalar..bugün aldım dsg li 1.4 golf 6 ileri (2.el)..sorum şuki turboya geçerken 2500-3000 devirden sonra 1-2 sn hafif bi sarsıntı oluyor,;normal midir? sizde de oluyor mu?..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smbdy -- 4 Haziran 2010; 21:28:54 >


_____________________________

success produces success; just as money produces money


76 Mesaj
4 Haziran 2010; 22:06:10 


quote:

Orijinalden alıntı: smbdy

merhabalar..bugün aldım dsg li 1.4 golf 6 ileri (2.el)..sorum şuki turboya geçerken 2500-3000 devirden sonra 1-2 sn hafif bi sarsıntı oluyor,;normal midir? sizde de oluyor mu?..


Toroman Bey aynı dertten muzdaribiz.Bende jetta 1.6 tdi 7 ileri dsg almayı düşünürken bu şikayetler üzerine ertelemek zorunda kaldım.Benzinli-dizel fark etmiyor genel olarak her ikisinden de şikayet edildiğini gördüm.Tavsiyem vw müşteri diyoloğu aramanız.Bakalım size ne cevap verecekler? Ben aradığımda bunun kronik bir arıza olmadığını vb söylediler.


_____________________________

SÖZ KONUSU VATANSA GERİSİ TEFERRUATTIR!


 
176 Mesaj
12 Haziran 2010; 9:45:59 

merhaba arkadaşlar ben de uzun zamandır 2008 model jetta tsi 122 hp dsg düşünüyorum.bu modeller 6 vites mi 7 vites mi? bi de bu model bi araç için km ne olmalı yardımlarınızı bekliyorum.


_____________________________



331 Mesaj
12 Haziran 2010; 17:54:40 

Bir soru da benden,
DSG vites diğer bazı araçlarda olduğu gibi manuel kullanılabiliyor mu? ( örneğin corolla'daki gibi )


_____________________________

Tarihte hiç bir zaman son sözü söyleyen olmayacaktır!


1175 Mesaj
12 Haziran 2010; 20:49:53 


quote:

Orijinalden alıntı: adnan61

Bir soru da benden,
DSG vites diğer bazı araçlarda olduğu gibi manuel kullanılabiliyor mu? ( örneğin corolla'daki gibi )

Tabii ki ama bunu diğer şanzımanlar gibi düşünmeyin,çok farklı bişey,7 ileri olduğu için araç daima en uygun devirde gidiyo,ayağınızda 2 kademeli kick-down var,manuel kullanmak mümkün fakat çok fizible görünmüyor ama zaten hiç gerek yok. DSG sizin yerinize ne yapılması gerekiyorsa yapıyor.Bence DSG nin daha iyisi bozulmayan DSG dir.


_____________________________






331 Mesaj
12 Haziran 2010; 22:37:34 

Teşekkürler Doritoch.


_____________________________

Tarihte hiç bir zaman son sözü söyleyen olmayacaktır!


 
20 Mesaj
13 Haziran 2010; 23:09:30 

Merhabalar,

Bende iki tane Golf var. Biri Golf 6 TSI (122) 7 DSG diğeri ise Golf 5 TSI (140) 6 DSG. Kullanımı, performansı, rahatlığı ve ekonomisi hakkında diyebilecek hiçbirşey yok iki araç hakkında da. Hatta inanılmaz güzel diyebilirim! Ancak, iki araç çok fazla arıza yapıyor. Golf 6'ım 1,5 sene içerisinde (kayıtlı olarak) 7 kez servise uğradı (aslında bu sayı ortalama 10). Golf 5'i ise ikinci el almıştım. O da aldığımdan beri (ortalama 5 ay) 2-3 kez tamire gitti. İki arçta da mekatronik değişti (şanzımanın yarı elektronik yarı mekanik kontrol ünitesi gibi birşey, ortalama 5.000 TL değerinde). Arkadaş çevremde 2 tane daha mekatroniği değişen var.

Arkadaşlar, yukarıda belirttiğim gibi bu araçları kullanmak büyük zevk, fakat benim tecrübem aşırı derecede arıza yapmalarıdır. Bazı Alman forumlarını da ziyaret ederek bunun genel bir durum olduğunu da gördüm. Dediğim gibi, zevkli ve güzel ama almadan evvel arıza yapma ihtimalinin yüksek olduğunu unutmayın. Ben bu teknolojinin henüz yeterli seviyede gelişmediğini görmekteyim. Bunun dışında teknolojinin çok komplike olmasından dolayı servisteki arkadaşlar pek birşey yapamıyorlar. Bu servisteki arkadaşların suçu değil, zira her zaman çok da yardımcı olmaya çalışmışlardır. Bu durum ama sadece Türkiye'deki servisler için geçerli değil, aynı zamanda Almanya'dakiler için de geçerlidir.

Aşağıda özellikle DSG ile yaşadığım sorunları sıralamaktayım.

Saygılarımla

7 DSG:
- Düşük devirde ve yavaş giderken motor stopluyor; yeni şanzıman programı yüklendi: giderildi.
- sert hızlanmalarda vites hızlanma vitesine (yani vites düşürdüğünde) geçmiş olmasına rağmen sert tekliyor; yeni şanzıman programı yüklendi: giderildi.
- 2nci viteste yavaş giderken gaza basıldığında motor sanki boğulacaksına silkeleniyor; 1. Benzin boruları izole edildi, yeni program yüklendi, adaptasyon yapıldı: halen devam ediyor, 2. Yeni mekatronik takıldı: Çok azaldı fakat halen var.

6 DSG:
- Kalkışlarda (yavaş ya da hızlı) araba resmen zıplıyor, sert frenlerde vites düşürüp motor freni yaparken (otomatik mod) tekliyor; 1. yeni şanzıman programı yüklendi, adaptasyon yapıldı: devam ediyor, 2. Yeni mekatronik takıldı: Giderildi, fakat fren de tekleme nadir de olsa oluyor. (Not: Bu sorun nerdeyse tüm 140 TSI 6 DSG'lerde var!)


_____________________________

Golf V TSI (140) DSG 6 Midline Reflex Gümüşü - 2008
GOLF VI TSI (122) DSG 7 Comfortline Siyah - 2009
Meksika Kaefer 1200 - 1982


 
20 Mesaj
13 Haziran 2010; 23:15:09 


quote:

Orijinalden alıntı: djkarakan

Çok yakın bir arkadaşım Vw yetkili servisinde garanti sorumlusu olarak çalışıyor. Ona sordum DSG nasılsır problem filan çıkarıyormu diye sordum, şu ana kadar 2-3 tane arıza için gelen oldu dedi. Kesinlikle tavsiye etti manuelden az yakıyormuş.


Djkarakan,

Kusuruma bakma ama, bunun pek de gerçekci olmadığını benim bir önceki mesajımdan görebilirsin. Daha az yaktığı doğru ama. Hem de çok daha hızlı olduğu ve geçişlerin nerdeyse hiç hissedilmediği de eklenebilir.

Kolay gelsin.


_____________________________

Golf V TSI (140) DSG 6 Midline Reflex Gümüşü - 2008
GOLF VI TSI (122) DSG 7 Comfortline Siyah - 2009
Meksika Kaefer 1200 - 1982


 
1467 Mesaj
14 Haziran 2010; 0:21:47 


quote:

Orijinalden alıntı: pelikan79


7 DSG:
- Düşük devirde ve yavaş giderken motor stopluyor; yeni şanzıman programı yüklendi: giderildi.
- sert hızlanmalarda vites hızlanma vitesine (yani vites düşürdüğünde) geçmiş olmasına rağmen sert tekliyor; yeni şanzıman programı yüklendi: giderildi.
- 2nci viteste yavaş giderken gaza basıldığında motor sanki boğulacaksına silkeleniyor; 1. Benzin boruları izole edildi, yeni program yüklendi, adaptasyon yapıldı: halen devam ediyor, 2. Yeni mekatronik takıldı: Çok azaldı fakat halen var.

6 DSG:
- Kalkışlarda (yavaş ya da hızlı) araba resmen zıplıyor, sert frenlerde vites düşürüp motor freni yaparken (otomatik mod) tekliyor; 1. yeni şanzıman programı yüklendi, adaptasyon yapıldı: devam ediyor, 2. Yeni mekatronik takıldı: Giderildi, fakat fren de tekleme nadir de olsa oluyor. (Not: Bu sorun nerdeyse tüm 140 TSI 6 DSG'lerde var!)


Pelikan, sizce iki motor ve şanzıman arasında tüketim farkı var mı? 6 ileri yağlı tip DSG'nin sorunsuz olduğunu zannederdik, sizin deneyimleriniz bunu doğrulamıyor..Sizce ikisi arasında ( hem sorunsuzluk hem de sürüş zevki açısından ) herhangi bir fark yok mu?


_____________________________

GolfVII 1.2 TSİ Comfortline DSG Gece Mavisi


 
20 Mesaj
15 Haziran 2010; 21:46:48 


quote:

Orijinalden alıntı: terapist70

Pelikan, sizce iki motor ve şanzıman arasında tüketim farkı var mı? 6 ileri yağlı tip DSG'nin sorunsuz olduğunu zannederdik, sizin deneyimleriniz bunu doğrulamıyor..Sizce ikisi arasında ( hem sorunsuzluk hem de sürüş zevki açısından ) herhangi bir fark yok mu?


Sorunsuzluk açısından galiba 6 DSG daha iyi fakat takip edebildiğim kadarıyla bu tip DSG artık üretilmiyor. Yanlış anlamadıysam yeni bir yağlı 7 DSG versiyonu çıkmış, 220NM ve üstü tork üreten araçlara artık bu takılmakta.

Keyif olarak kesinlikle 7 DSG daha iyi. Yakıt tüketimi daha düşük, çok daha hızlı tepki vermekte ve çok daha "sessiz" (yani vites geçişlerini nerdeyse hissettirmemektedir) çalışmaktadır. Üstelik direksiyondan vites değiştirme özellikle 7 DSG de anlam kazanmaktadır. 6 DSG de açıkcası direksiyonda vites olsa da olmasa da benim açımdan fark etmez çünkü tepki süresi daha yavaş.

122 ile 140 beygir arasında baya fark oluyor. Uzun yolda ortalama 120km/s'de 122'lik gidebileceği mesafe olarak 1000 göstermektedir. 140'lık ta ise aynı şartlar altında 890 olarak görebildim. Şehir içi de 122'lik çok daha verimli çalışıyor. Hız konusunda ise tabii ki 140'lık çok büyük fark atmaktadır. Unutmayalım ki 140 BG'li motor hem kompresör hem de turbo beslemelidir (122'lik sedece turboya sahip). Aslında kompresör sadece düşük devirlerde, turbu boşluğunu yenmesi gereken zamanlar ve aşırı güç gerektirdiğinde devreye girmektedir.

Hızlı gitmeyi seven birisi için 140'lık ve 6 DSG güzel bir seçenektir. Yukarı devirlerde bile hızlanmayı devam etmektedir (kompresör sayesinde; 122'lik 4500 devirden sonra sadece bağırıyor, hızlanmıyor). Fakat yinede 122'lik versiyonun daha mantıklı bir seçenek olduğunu düşünmekteyim. 122'lik ve 7 DSG kendinini yavaş sürdürebilen bir araçtır. Zannetmeyin ki 122'lik motorlu bir Golf yavaş bir araçtır. Yüksek torku sayesinde (200NM) çoğu muadili aracı (örn. 140 BG'lik düz vites Civic) çok rahat geçebilmektedir. Burada tabiki hızlı 7 DSG'nin de parmağı vardır.

Özet:

Golf V TSI 140 6 DSG:
Hızlı, kemikli bir araç. Hızı seviyor. Max. hız 220 km/s (navigasyondan ölçüm, yani gerçek hız). 0-100 8,3sn. Yakıt tüketimi daha yüksek. Dikkat: Bu tür bir aracı almak isteyenlere kesinlikle Garantisi devam eden bir aracı seçmelerini tavsiye ederim; çünkü mekatroniğin değişme olasılığı (maliyeti 5500 TL civarında) çok yüksek. Yeni mekatroniğe sahip araçlar genelde pek arıza yapmıyorlar, çünkü Golf VI lara takılan 6 DSG nin yeni mekatroniği takılmaktadır. Alman forumlarında Turbo ve kompresörün arıza yapabildiği yazılmaktadır. Benzin pompası ve silindir ateşleme bobinleri de arızaya yatkındır (benimkinde 1nci silindir ateşleme bobini değişmiştir).

Golf VI TSI 122 7 DSG:
O da hızlı ama efendi bir araç. Çok sessiz ve ağır bir his vermektedir. Kendini yavaş sürdürür ama gerektirdiğinde anı hızlanabilir. Max. hız 200 km/s (navigasyondan ölçüm, yani gerçek hız). 0-100 ortalama 9sn. Burada kesinlikle en azından Comfortline seçeneğini tavsiye ederim, çünkü direksiyondan vites değiştirme özelliği gerçekten harika çalışmaktadır. Dikkat: Motor sorunsuz, fakat 7 DSG çok arıza yapmaktadır. Alman forumlarında 2010 modellerinin çok daha az arıza yaptıkları bildiriliyor. İlk 4000 km de araç normalinden fazla yağ yakmaktadır fakat sonrasında bu düzeliyor.

Özetin özeti: İlla TSI ve DSG'li bir Golf istiyorsanız şunu öneririm: 2010 model GOLF VI 122 BG 7 DSG Comfortline. ;)

Kolay gelsin.


_____________________________

Golf V TSI (140) DSG 6 Midline Reflex Gümüşü - 2008
GOLF VI TSI (122) DSG 7 Comfortline Siyah - 2009
Meksika Kaefer 1200 - 1982


 
659 Mesaj
16 Haziran 2010; 9:14:07 

yeni poloda nasıl 7 dsg arıza cıkartan varmı yurt dışında veya burda


_____________________________



 
1467 Mesaj
16 Haziran 2010; 13:52:00 

Pelikan79, değerli yorumların için teşekkürler..


_____________________________

GolfVII 1.2 TSİ Comfortline DSG Gece Mavisi


2984 Mesaj
18 Haziran 2010; 10:51:18 


quote:

Orijinalden alıntı: pelikan79




Sorunsuzluk açısından galiba 6 DSG daha iyi fakat takip edebildiğim kadarıyla bu tip DSG artık üretilmiyor. Yanlış anlamadıysam yeni bir yağlı 7 DSG versiyonu çıkmış, 220NM ve üstü tork üreten araçlara artık bu takılmakta.

Keyif olarak kesinlikle 7 DSG daha iyi. Yakıt tüketimi daha düşük, çok daha hızlı tepki vermekte ve çok daha "sessiz" (yani vites geçişlerini nerdeyse hissettirmemektedir) çalışmaktadır. Üstelik direksiyondan vites değiştirme özellikle 7 DSG de anlam kazanmaktadır. 6 DSG de açıkcası direksiyonda vites olsa da olmasa da benim açımdan fark etmez çünkü tepki süresi daha yavaş.

122 ile 140 beygir arasında baya fark oluyor. Uzun yolda ortalama 120km/s'de 122'lik gidebileceği mesafe olarak 1000 göstermektedir. 140'lık ta ise aynı şartlar altında 890 olarak görebildim. Şehir içi de 122'lik çok daha verimli çalışıyor. Hız konusunda ise tabii ki 140'lık çok büyük fark atmaktadır. Unutmayalım ki 140 BG'li motor hem kompresör hem de turbo beslemelidir (122'lik sedece turboya sahip). Aslında kompresör sadece düşük devirlerde, turbu boşluğunu yenmesi gereken zamanlar ve aşırı güç gerektirdiğinde devreye girmektedir.

Hızlı gitmeyi seven birisi için 140'lık ve 6 DSG güzel bir seçenektir. Yukarı devirlerde bile hızlanmayı devam etmektedir (kompresör sayesinde; 122'lik 4500 devirden sonra sadece bağırıyor, hızlanmıyor). Fakat yinede 122'lik versiyonun daha mantıklı bir seçenek olduğunu düşünmekteyim. 122'lik ve 7 DSG kendinini yavaş sürdürebilen bir araçtır. Zannetmeyin ki 122'lik motorlu bir Golf yavaş bir araçtır. Yüksek torku sayesinde (200NM) çoğu muadili aracı (örn. 140 BG'lik düz vites Civic) çok rahat geçebilmektedir. Burada tabiki hızlı 7 DSG'nin de parmağı vardır.

Özet:

Golf V TSI 140 6 DSG:
Hızlı, kemikli bir araç. Hızı seviyor. Max. hız 220 km/s (navigasyondan ölçüm, yani gerçek hız). 0-100 8,3sn. Yakıt tüketimi daha yüksek. Dikkat: Bu tür bir aracı almak isteyenlere kesinlikle Garantisi devam eden bir aracı seçmelerini tavsiye ederim; çünkü mekatroniğin değişme olasılığı (maliyeti 5500 TL civarında) çok yüksek. Yeni mekatroniğe sahip araçlar genelde pek arıza yapmıyorlar, çünkü Golf VI lara takılan 6 DSG nin yeni mekatroniği takılmaktadır. Alman forumlarında Turbo ve kompresörün arıza yapabildiği yazılmaktadır. Benzin pompası ve silindir ateşleme bobinleri de arızaya yatkındır (benimkinde 1nci silindir ateşleme bobini değişmiştir).

Golf VI TSI 122 7 DSG:
O da hızlı ama efendi bir araç. Çok sessiz ve ağır bir his vermektedir. Kendini yavaş sürdürür ama gerektirdiğinde anı hızlanabilir. Max. hız 200 km/s (navigasyondan ölçüm, yani gerçek hız). 0-100 ortalama 9sn. Burada kesinlikle en azından Comfortline seçeneğini tavsiye ederim, çünkü direksiyondan vites değiştirme özelliği gerçekten harika çalışmaktadır. Dikkat: Motor sorunsuz, fakat 7 DSG çok arıza yapmaktadır. Alman forumlarında 2010 modellerinin çok daha az arıza yaptıkları bildiriliyor. İlk 4000 km de araç normalinden fazla yağ yakmaktadır fakat sonrasında bu düzeliyor.

Özetin özeti: İlla TSI ve DSG'li bir Golf istiyorsanız şunu öneririm: 2010 model GOLF VI 122 BG 7 DSG Comfortline. ;)

Kolay gelsin.




Yeni alacakların 7 ileri yağlı tip dsg yi tercih etmelerini öneririrm bende. Kuru tip 7 ileri dsg den şimdilik uzak dursunlar. ilerleyen km lerde kuru tip, yağlı tip e göre daha fazla sorun veriyor.

Bulabiliyorsanız 7 ileri yağlı tip dsg kullanın. Bulamıyorsanız 6 ileri rüştünü ispatlamış yağlı tip dsg kullanın.


_____________________________





2142 Mesaj
18 Haziran 2010; 22:16:53 

quote:

Orijinalden alıntı: ahmet_faruk_yücel
Yeni alacakların 7 ileri yağlı tip dsg yi tercih etmelerini öneririrm bende. Kuru tip 7 ileri dsg den şimdilik uzak dursunlar. ilerleyen km lerde kuru tip, yağlı tip e göre daha fazla sorun veriyor.
Bulabiliyorsanız 7 ileri yağlı tip dsg kullanın. Bulamıyorsanız 6 ileri rüştünü ispatlamış yağlı tip dsg kullanın.


7 ileri dsg'lerin yağlı versiyonları da var mı? Hepsi kuru tip değil mi?


_____________________________

Honda Jazz CVT, Asus Eee PC 1005HA, Logitech Anywhere MX, iPhone 4S 64GB, iPad3 64GB, Philips HTR5000, Philips DVP720SA, Philips DVDR3590H, Epson EMP-TW20, WDTV HD Media Player


 
1467 Mesaj
19 Haziran 2010; 1:12:13 

7 ileri yağlı tip olacak olsaydı eğer Yeni jetta'da kullanılmaz mıydı?..Jetta'nın ürün gamında değişen bir şey yok..Yüksek torklulara 6 ileri, daha düşük torklu olanlara ise 7 ileri DSG uygun görülmüş..
Except for the 1.2 TSI, all engines may be paired with a 6-speed DSG (77 kW TDI, 103 kW TDI, 147 kW TSI) or 7-speed DSG (90 kW TSI, 118 kW TSI). "


_____________________________

GolfVII 1.2 TSİ Comfortline DSG Gece Mavisi


1175 Mesaj
19 Haziran 2010; 9:42:06 

Benim de kafam karıştı. Ben de 10 gün önce 102 HP DSG Trendline Golf aldım. Şimdi benim şanzıman hangisi oluyor?7 ileri kuru değil mi?


_____________________________






76 Mesaj
21 Haziran 2010; 18:29:40 


quote:

Orijinalden alıntı: Doritoch

Benim de kafam karıştı. Ben de 10 gün önce 102 HP DSG Trendline Golf aldım. Şimdi benim şanzıman hangisi oluyor?7 ileri kuru değil mi?


Evet ...Hayırlı olsun,umarım sorun yaşamazsın.


_____________________________

SÖZ KONUSU VATANSA GERİSİ TEFERRUATTIR!


 
502 Mesaj
21 Haziran 2010; 21:40:01 

selamlar
1.4 tsi dsg liler 100 km de
sehir içinde;
şehir dısında (140-150km ortalama hız da)

ne kadar yakar kullanan arkadaslardan ogrenmek istiyorum.
cevap verirseniz sevinirim...



_____________________________



 
20 Mesaj
23 Haziran 2010; 2:47:19 


quote:

Orijinalden alıntı: lucky_boy




Evet ...Hayırlı olsun,umarım sorun yaşamazsın.


Senin 7 DSG Kuru Tip şanzımanın var. Ancak 220 NM den fazla tork üreten (örn. TSI 140BG, TSI 160BG, TSI 170BG, GTI, 2.0 TDI) araçlara yağlı şanzıman takılıyor. Daha önceki yazımda yeni bir 7 DSG'nin olduğunu ve bunun da yağlı olduğunu belirtmiştim. Ne yazık ki bu sadece duyma bir biligi, gerçekten doğru olup olmadığını söyleyemem, fakat 2010 (ve bazı 2009 sonu) ve sonrası çıkan 160 BG lerde bir 7 DSG'nin olduğu kesin.


_____________________________

Golf V TSI (140) DSG 6 Midline Reflex Gümüşü - 2008
GOLF VI TSI (122) DSG 7 Comfortline Siyah - 2009
Meksika Kaefer 1200 - 1982


 
20 Mesaj
23 Haziran 2010; 3:23:51 


quote:

Orijinalden alıntı: certac

selamlar
1.4 tsi dsg liler 100 km de
sehir içinde;
şehir dısında (140-150km ortalama hız da)

ne kadar yakar kullanan arkadaslardan ogrenmek istiyorum.
cevap verirseniz sevinirim...




Kuruş hesabı hiç yamadım ama şunu söyleyebilirim:
55 lt depo (95oktan lt/3.65: 200,75 TL)

Golf V 1.4 TSI (140 BG) 6 DSG
şehir içi temkinli sürüşte: ortalama 650-700km menzili var
şehir içi hızlı sürüş: 500-550km menzili var (bir seferinde ancak 400km yapabilmişti)
şehir dışı (140-150): 700-750km menzili var
şehir dışı (120): 890km menzili gördüm.

Golf VI 1.4 TSI (122 BG) 7 DSG
şehir içi temkinli sürüşte: ortalama 800km menzili var
şehir içi hızlı sürüş: 600-650km menzili var
şehir dışı (140-150): 750-800km menzili var
şehir dışı (120): 1000km menzili gördüm.

TSI motorlu arçlar yavaş sürüldüğü taktirde çok az yakarlar. Fakat sürekli gaza basıldığında turbo da sürekli kullanılır ve böylece normal bir arabanın değerlerine ulaşır. 122 ile 140 BG motorlu araçalar arasında ortalama 100 km menzil farkı var. Bu değerler tabiki herkesin sürüş şekiliyle ve sürdüğü rotalarla fark gösterir. Örn.: 140BG: Ankara-İstanbul ortalama 120km hız ile tam yarım depo harcıyor fakat rota tersine dönünce yani İstanbul-Ankara aynı hızlarda 4/3 depo yakıyor. Çünkü dönüş istikametinde yokuş yukarı gitmektesiniz ve böylece daha fazla güç vermeniz lazım, bu da turbo yu kullandırtıyor. Uzun yolda az yakmak istiyorsanız kesinlikle hız sabitleyicisi taktırmanızı tavsiye ederim. DSG'nin yakıt tüketiminde 2 etkeni var: 1. Ağır tork kenventörü şanzımanı yerine hafif manuel şanzıman benzeri birşey kullanması, 2. Vites geçişlerin çok hızlı ve nerdeyse optimumda olup yine optimum da yeni vitesi yakalaması.

Not: Keseye dikkat etmeniz gerekiyorsa vitesi "S" moduna takmayın ;)


_____________________________

Golf V TSI (140) DSG 6 Midline Reflex Gümüşü - 2008
GOLF VI TSI (122) DSG 7 Comfortline Siyah - 2009
Meksika Kaefer 1200 - 1982


 
502 Mesaj
23 Haziran 2010; 11:32:25 

Selamlar
Kardeşim çok teşekkürler.Bu bilgilerden daha açıkçası olmaz dı herhalde.


_____________________________



 
77 Mesaj
26 Haziran 2010; 23:01:56 

arkadaşlar bazı araçlarda direksiyondan vites değiştirme yazmışlar. tüm dsglerde bu özellik varmı acaba


_____________________________



 
228 Mesaj
5 Temmuz 2010; 21:44:18 

Hem 6-DSG hemde halen 7-DSG kullanan birisi olarak, bu şanzumanların modern ve kaliteli olduğunu söyleyebilirim. Vites geçişlerini hissetmezsiniz. Ayağınızı frenden çektiğinizde araç öne doğru sıçramaz. Ekonomik tüketim sağlar. Diğer bir hususta bu makinelerin yıllardır F1 de ve WRC de kullanılıyor olması. Anlamadığım bir husuta ülkemizde benimde 3 yıl önce aralarında bulunduğum kitlenin kafasında ki "otomatik kötüdür,erkek adam manuel kullanır" anlayışı. Arkadaşlar gerçekten araç kullanırken keyif almak ve rahat etmek istiyorsanız kaliteli ve modern bir otomatik tavsiye ederim. Şu da var, halen meganda,corollada kullanılan otomatikleri bende beğenmiyorum. O tip otomatikler sürüş keyfini törpülüyor, bana göre tabi. Beğenen arkaşların hoş görüsüne sığınıyorum.


_____________________________

2010 VOLKSWAGEN PASSAT 1.4 TSI 122 HP 7-DSG TRENDLİNE GÜMÜŞ BEJ


731 Mesaj
6 Temmuz 2010; 19:44:45 

Farklı forumlarda da yer alıyor ve çeşitli anketler mevcut, DSG konusunda eski klasik tip otomatik şanzımanlardan çok çok daha fazla bir arıza riskinin olduğu bir gerçek...

Özellikle 7 ileri kuru tip şanzımanlarda yolda giderken vitesi boşa atma, aracın stop etmesi, vuruntulu vites geçişi, şanzımandan gelen garip sesler v.s. gibi sorunlar ile uzun müddet servis ile meşgul olan kullanıcılar var... Bence asıl problem bir şekilde bu şanzımanlar serviste tamir edilse dahi, oldukça pahalı olmaları sebebiyle garanti sürelerinin bitiminde kullanıcıları maddi açıdan gerçekten üzebilecek olması... Bende 1.6 TDI DSG Golf VI almaya niyetli iken araştırmalarım sonucunda kullanıcıların maruz kaldıkları durumları görünce şimdilik vazgeçtim almaktan... Öyleki Audi A3 STronic şanzımanda dahi benzer problemler var;

Audi
VW
Seat
Skoda

marka araçlarda aşağı yukarı aynı mekaniğe sahip çift kavramalı otomatik şanzımanlar kullanılıyor ve bence bu DSG olayı otomatik şanzımanlı araç konusunda sözkonusu markalarda ciddi bir prestij kaybına yol açacak gibi...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SiyahPelerinliAdam -- 6 Temmuz 2010; 19:46:51 >


_____________________________

"...Tutkularını haklı çıkarmak adına aklını küçük düşürmektense, Tutkularına bile bile boyun eğmek yeğdir..."


 
2016 Mesaj
7 Temmuz 2010; 23:05:41 

bugün bi arkadaşın arabası için özel servise gittiğimizde ustaya sordum dsg 20bin lira muhabbetini..elinde 4-5 tane (sıfır kulanılmamış) olduğunu tanesini komple 10bin tl ye verebileceğini söyledi..bu dediğim 6ileri dsg için tabi..sanırım zaman geçtikçe tamiri ve parça değişimi daha da ucuzlayacak gibi..zaten sorun çok fazla arıza vermesi değil fiyatıydı..
bence yakın zamanda tüm otomatikler çift kavramalı olacak...herkese keyifli kazasız sürüşler..


_____________________________

success produces success; just as money produces money


436 Mesaj
8 Temmuz 2010; 22:41:43 

2009 transporter 2.5 174hp lik aldım 6 ileri otomatik vites ama dsg mi acaba? herhangi bir yerinde yazmıyor.


_____________________________



 
659 Mesaj
9 Temmuz 2010; 10:41:37 

yeni polo yu dsg arıza cıkıyor diye almaktan vazgecmek üzereyim


_____________________________



12837 Mesaj
19 Temmuz 2010; 0:49:58 

pelikan79 arkadaşım güzel bilgilendirmişsin gerçekten. Klavyene sağlık.


_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


 
130 Mesaj
20 Temmuz 2010; 13:44:39 


quote:

Orijinalden alıntı: zone

yeni polo yu dsg arıza cıkıyor diye almaktan vazgecmek üzereyim


polo'ların DSG'lerinin arıza çıkarma ihtimali golf'lerinkine göre çok daha düşük.

sebebinin arcın daha hafif olmasından kaynaklandığını okumuştum bir yerde.


_____________________________



 
20 Mesaj
10 Kasım 2010; 19:49:33 


quote:

Orijinalden alıntı: sonperde29




polo'ların DSG'lerinin arıza çıkarma ihtimali golf'lerinkine göre çok daha düşük.

sebebinin arcın daha hafif olmasından kaynaklandığını okumuştum bir yerde.



Bu hem doğru hem yanlış. DSG de "ünlü" sorunların hepsi her araba çıkabilir. Buna çeşitli örnekler var. Ama şu da var; örn. Bir Golf VI da baskı balatası/volan da sorun olup da kalkışlarda silkeleme yapıyorsa, bunu tam yüklüyken daha da aşırı bir şekilde yapar. Sonuçta ağrlık yükseliyor ve genel olarak bu da şanzımana daha fazla "baskı" yapıyor.

Bu sorunların ortaya çıkmasındaki etken aslında arabanın ağırlığından çok, motorun ürettiği torktur, ki hem TSI hem de TDI motorların tork u baya bir yüksek. Ama ağırlıkta tabi ki bir etkendir.

Kısacasına şunu söylemek herhalde daha isabetli olacaktır; "Polo gibi hafif bir arabada bu sorunlar çok daha seyrek çıkmaktadır." (Not: 1.6 TDI (105BG)motoru, 1.4 TSI (122BG) motoruna göre 50 Nm daha fazla tork üretiyor).


_____________________________

Golf V TSI (140) DSG 6 Midline Reflex Gümüşü - 2008
GOLF VI TSI (122) DSG 7 Comfortline Siyah - 2009
Meksika Kaefer 1200 - 1982


 
20 Mesaj
10 Kasım 2010; 21:19:40 

Tekrar Merhabalar,

Daha önceki bir yazımda "yağlı" bir 7 DSG nin çıktığını duyduğumu, fakat bunun doğru olup olmadığını bildirmiştim.
Sonunda bu haberin doğru olduğunu ve aslında iki tane yağlı yeni 7 DSG nin üretilmeye başlandığını öğrendiğimi bildirir, aşağıda modelleri sıralamaktayım.

İyi akşamlar


x DQ 200 - DSG 7 - Yağsız - Azami 250 NM tork üreten ve yan duran motorlar için - Örn. 1.4 TSI (122)

x DQ 250 - DSG 6 - Yağlı - Azami 350 NM tork üreten ve yan duran motorlar için - Örn. 1.4 TSI(140)/(170), ilk çıkan 1.4 ve 1.8TSI(160) (ilk üretilen DSG dir)

x DQ 500 - DSG 7 - Yağlı - Azami 600 NM tork üreten ve yan duran motorlar için - Örn. TSI(160BG), Büyük TDI'lar, Transporter vs.

x DL 501 - DSG 7 - Yağlı - Azami 550 NM tork üreten ve düz duran motorlar için - Örn. Audi Q7, A4 vs.


_____________________________

Golf V TSI (140) DSG 6 Midline Reflex Gümüşü - 2008
GOLF VI TSI (122) DSG 7 Comfortline Siyah - 2009
Meksika Kaefer 1200 - 1982


2984 Mesaj
11 Kasım 2010; 19:42:39 


quote:

Orijinalden alıntı: pelikan79

Tekrar Merhabalar,

Daha önceki bir yazımda "yağlı" bir 7 DSG nin çıktığını duyduğumu, fakat bunun doğru olup olmadığını bildirmiştim.
Sonunda bu haberin doğru olduğunu ve aslında iki tane yağlı yeni 7 DSG nin üretilmeye başlandığını öğrendiğimi bildirir, aşağıda modelleri sıralamaktayım.

İyi akşamlar


x DQ 200 - DSG 7 - Yağsız - Azami 250 NM tork üreten ve yan duran motorlar için - Örn. 1.4 TSI (122)

x DQ 250 - DSG 6 - Yağlı - Azami 350 NM tork üreten ve yan duran motorlar için - Örn. 1.4 TSI(140)/(170), ilk çıkan 1.4 ve 1.8TSI(160) (ilk üretilen DSG dir)

x DQ 500 - DSG 7 - Yağlı - Azami 600 NM tork üreten ve yan duran motorlar için - Örn. TSI(160BG), Büyük TDI'lar, Transporter vs.

x DL 501 - DSG 7 - Yağlı - Azami 550 NM tork üreten ve düz duran motorlar için - Örn. Audi Q7, A4 vs.




hmm demek ki tork yükselince yağsız dsg lerde başlıyor problem.

yağsız dsg kullananlar araçlarını daha yumuşak kullanırlarsa sorun olmaz.

yok ben torkun gücünü hissederek spor bir kullanımı tercih ederim diyorsanız. Yağlı dsg leri kullanacaksınız.


_____________________________





12837 Mesaj
11 Kasım 2010; 20:34:05 

Diyalog 1.
Ben: Ben bir VW istiyorum ama şanzumanı yağlı olacak!
Babam: Oğlum iyi misin? Vah vah çok okumaktan böyle oldu herhal.

Diyalog 2.
Ben: Ben bir VW istiyorum ama şanzumanı yağlı olacak!
Annem: Boşver oğlum her tarafın yağ olur sonra. Sen gene Honda al olmazsa (hem abimde hem de eşimde Jazz var da o sebeple yazdım).

Diyalog 3.
Ben: Ben bir VW istiyorum ama şanzumanı yağlı olacak!
Bacanağım: Vay yavru vaaaaaayy!

Diyalog 4.
Ben: Ben bir VW istiyorum ama şanzumanı yağlı olacak!
Eşim: Nası yani!

Diyalog 5.
Ben: Ben bir VW istiyorum ama şanzumanı yağlı olacak!
Satış temsilcisi: Bizim tüm şanzumanlarımız yağlıdır efenim! Şanzuman dediğin yağsız olmaz. (Sanki ben bilmiyorum!)



Madem yağlı tip sorunsuzdu, neden 6 DSG yi bırakıp (ya da onun yanında) bir de kuru tip 7 ileri çıkartırsın ki be VW!

Tabii kuru tip daha ucuz ama şimdi kat be kat daha masraflı olmadı mı elindeki 1 taneyle yetinmezken 2 tane fazladan şanzuman geliştirmek.
Tüm bu süreçte sarsılan güveni saymıyorum bile!


Haluk



_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


2984 Mesaj
11 Kasım 2010; 22:26:38 


quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23

Diyalog 1.
Ben: Ben bir VW istiyorum ama şanzumanı yağlı olacak!
Babam: Oğlum iyi misin? Vah vah çok okumaktan böyle oldu herhal.

Diyalog 2.
Ben: Ben bir VW istiyorum ama şanzumanı yağlı olacak!
Annem: Boşver oğlum her tarafın yağ olur sonra. Sen gene Honda al olmazsa (hem abimde hem de eşimde Jazz var da o sebeple yazdım).

Diyalog 3.
Ben: Ben bir VW istiyorum ama şanzumanı yağlı olacak!
Bacanağım: Vay yavru vaaaaaayy!

Diyalog 4.
Ben: Ben bir VW istiyorum ama şanzumanı yağlı olacak!
Eşim: Nası yani!

Diyalog 5.
Ben: Ben bir VW istiyorum ama şanzumanı yağlı olacak!
Satış temsilcisi: Bizim tüm şanzumanlarımız yağlıdır efenim! Şanzuman dediğin yağsız olmaz. (Sanki ben bilmiyorum!)



Madem yağlı tip sorunsuzdu, neden 6 DSG yi bırakıp (ya da onun yanında) bir de kuru tip 7 ileri çıkartırsın ki be VW!

Tabii kuru tip daha ucuz ama şimdi kat be kat daha masraflı olmadı mı elindeki 1 taneyle yetinmezken 2 tane fazladan şanzuman geliştirmek.
Tüm bu süreçte sarsılan güveni saymıyorum bile!


Haluk





sesli güldüm


_____________________________





6299 Mesaj
12 Kasım 2010; 13:55:51 

Ey vw dq500 ü standart yap herkez rahat etsin değil mi? arkadaşlar


_____________________________

mk3 1.2 tsi dsg


 
104 Mesaj
13 Kasım 2010; 14:38:27 

arkadaşlar, bizde 1.6 tdi 7dsg golf var. araç ilk çalıştığında vitesi geç değiştiriyor. mesela hafif rampadayız, devir 3500ü görmeden 2ye atmıyor. sizce normal mi? motor iyice ısındıktan sonra devir 2500lere bile gelmeden şakır şakır vites değiştiriyor. acaba bunu bilerek mi yapmış adamlar? mantıklı bir açıklaması var mı? bu bahsettiğim olayda vites D modunda


_____________________________



 
8 Mesaj
15 Kasım 2010; 14:58:34 

arkadaşlar bu forum web sayfasının başka yorumlarında
DSG şanzıman araba alırken çok dikkatli olun vb şeyler deniliyor.
ayrıca garantisi bitmiş ise bu şanzıman için aman diyenler bile var

ben bayram sonrası nasipse konu başlığındaki 2008 model bir tane alacağım ekspertizde yaptıracağım ama konu şuki aracın ilk sahibi yani arabayı alacağım kişi derki arabayı aldıktan 2 ay sonra şanzımanı baştan sona bayi yenilemiş tabi yenilemeden önce 2 defa mekatronik denilen parça değiştirlmiş

benim korkum ki aracın garantiside bitmişken araç gene böyle bir arıza verirmi çinkü parça 5.500tl civarında

ayrıca belirtmek isterim aracı çok zorlayacak şekilde yani hız tutkulusu bir kişi de değilim.

cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.


_____________________________



 
20 Mesaj
16 Kasım 2010; 1:24:46 

@a.f.y.
VW zaten gereken motora gereken şanzımanı takmaktadır. Yani müşteri olarak şeçme şansımız yok. Zaten gaza basmalık bir araba isteyen gidip daha güçlü bir motor alacaktır ki bunda da şanzıman yağlıdır.

@Haluk23
6 DSG, ilk seri üretim DSG dir. Bu DSG artık üretimden kaldırılıyor/kaldırıldı. "Yağlı" bir 7 DSG nin yapılmasının asıl nedeni yapı olarak daha gelişmiş "yağsız" DSG ye benzetilmesi ama "yağlı" olup daha yüksek tork güçlerine dayanır bir şanzıman geliştirmek, bir de aynı zamanda 7nci bir vites ekleyip yakıt tüketimini biraz daha olumlu etkilemektir. Bu arada; daha gelişmiş ama pek de sağlam değil... gerçi "yağlı" olması ile herhalde biraz sağlamlaşmıştır diye düşünüyorum.
7 vites şu anki aşamadır. VW 8 ve üstü vitesli DSG'leri geliştiriyor ki, yanlış hatırlamıyorsam ya Bugatti ya da Bentley lere (veya her ikisine de) yakında 8 ileri DSG takılacağı belirtiliyordu. Kısacasına; sayı gittikçe artıyor.
Yağlı konusuna gelince; tabi ki yağsız şanzıman diye birşey yok. Dişliler ve mekatronik kendi yağı sistemlerine sahiptir. Burada "yağsız" olan baskı balatalarıdır (gerçi bu da tam olarak doğru değil ama teknik ifade kabiliyetim ancak buna yetiyor ;-) ).

@oquzdag
Valla teknik olarak mümkün mü bilmiyorum ama yoksa kesinlikle katılıyorum!!

@katsolimon
Söz konusu sorunu duydum daha önce. Bu sorun ilk çıkan 7 DSG'lerde vardı ki bunu basit bir program yenilenmesi ile düzeltiyorlar genelde. Servise gidip göstermekte fayda var!!

@Brave58
Size daha önce bir test listesi yazmıştım. Onu denemenizde fayda var. Daha önceki yazınızda komple şanzıman değişti diye anlamıştım. Eğer sadece mekatronik iki kez arka arkaya değiştiyse dikkatli olmak lazım bence! Daha önce de yazdığım gibi; mekatronik sorunu genelde "iyiniyet" kapsamına girmektedir, ama sadece buna da güvenmek doğru değil! İki kere mekatronik değişiyorsa, ilk seferinde şanzıman mekatroniği "kabul" etmemiş demek, yani anlaşılan şanzıman ya da volan da da sorun olabilir (bu sadece benim şahsi tahminim!!!). Eğer aracı alırsanız bir DOD ikinci el eksperitizi yaptırarak alın derim. En azından ilerde birşey olduğunda (umarım olmaz!!!) elinizde bir belge olur.


_____________________________

Golf V TSI (140) DSG 6 Midline Reflex Gümüşü - 2008
GOLF VI TSI (122) DSG 7 Comfortline Siyah - 2009
Meksika Kaefer 1200 - 1982


 
8 Mesaj
18 Kasım 2010; 14:30:53 

@pelikan79

cevabın için çok yeşekkür ederim.

vw bayiinde ekspertiz yaptıracağım.

toyota da satış şefi olarak çalışan bir arkadaşım var o da '' şanzıman fabrikasyon bir hatadan dolayı komple yenilendiyse sıkıntı olmayacağını düşünüyorum'' der.

umarım sıkıntı çıkmazda alırım arabayı çünkü golfler çok güzel araba...


_____________________________



 
149 Mesaj
20 Kasım 2010; 21:09:53 


quote:

Orijinalden alıntı: pelikan79

Tekrar Merhabalar,

Daha önceki bir yazımda "yağlı" bir 7 DSG nin çıktığını duyduğumu, fakat bunun doğru olup olmadığını bildirmiştim.
Sonunda bu haberin doğru olduğunu ve aslında iki tane yağlı yeni 7 DSG nin üretilmeye başlandığını öğrendiğimi bildirir, aşağıda modelleri sıralamaktayım.

İyi akşamlar


x DQ 200 - DSG 7 - Yağsız - Azami 250 NM tork üreten ve yan duran motorlar için - Örn. 1.4 TSI (122)

x DQ 250 - DSG 6 - Yağlı - Azami 350 NM tork üreten ve yan duran motorlar için - Örn. 1.4 TSI(140)/(170), ilk çıkan 1.4 ve 1.8TSI(160) (ilk üretilen DSG dir)

x DQ 500 - DSG 7 - Yağlı - Azami 600 NM tork üreten ve yan duran motorlar için - Örn. TSI(160BG), Büyük TDI'lar, Transporter vs.

x DL 501 - DSG 7 - Yağlı - Azami 550 NM tork üreten ve düz duran motorlar için - Örn. Audi Q7, A4 vs.



pelikan79,

Kendi tecrübeleriniz doğrultusunda verdiğiniz bilgiler ve objektif yorumlarınızdan dolayı öncelikle teşekkür etmek isterim. DSG şanzıman hakkında yazdığınız yazılar, araba alma aşamasında hangi kriterleri göz önünde bulundurmamız gerektiği konusunda epey açıkalyıcı olmuş. Fakat üstte alıntı yaptığım mesajınızda bir şeyler gözüme çarptı. DQ 250 tip şanzımanın 1.4 TSI (140/170 bg) motorlarda kullanıldığını yazmışsınız ama bu konuda benim şüphem var. 1.4 TSI 180 bg motor kullanan Skoda Fabia RS ve Seat Ibıza Cupra' da 7 ileri DSG şanzıman kullanılmakta ve azami torkları da 2500-4000 devir arasında 250 nm olarak gösterilmiş. Sizce bu araçlarda kullanılan 7 ileri DSG şanzımanlar DQ 200(yağsız) şanzıman mıdır? Bu konu hakkında bir bilginiz var mı? Tekrar teşekkürler...


_____________________________


Xperia™ Z Ultra - Big Screen, Big Entertainment


 
20 Mesaj
21 Kasım 2010; 20:24:52 


quote:

Orijinalden alıntı: Degisken




pelikan79,

Kendi tecrübeleriniz doğrultusunda verdiğiniz bilgiler ve objektif yorumlarınızdan dolayı öncelikle teşekkür etmek isterim. DSG şanzıman hakkında yazdığınız yazılar, araba alma aşamasında hangi kriterleri göz önünde bulundurmamız gerektiği konusunda epey açıkalyıcı olmuş. Fakat üstte alıntı yaptığım mesajınızda bir şeyler gözüme çarptı. DQ 250 tip şanzımanın 1.4 TSI (140/170 bg) motorlarda kullanıldığını yazmışsınız ama bu konuda benim şüphem var. 1.4 TSI 180 bg motor kullanan Skoda Fabia RS ve Seat Ibıza Cupra' da 7 ileri DSG şanzıman kullanılmakta ve azami torkları da 2500-4000 devir arasında 250 nm olarak gösterilmiş. Sizce bu araçlarda kullanılan 7 ileri DSG şanzımanlar DQ 200(yağsız) şanzıman mıdır? Bu konu hakkında bir bilginiz var mı? Tekrar teşekkürler...


Merhaba Degisken,

Ne yazık ki sorunuza ben de tam bir cevap veremeyeceğim, ama yinede elimdeki bilgileri ve düşüncelerimi sizinle paylaşmak isterim;

DQ250 ilk çıkan DSG şanzımanı olduğundan birçok araca takılmış. Özellikle Golf 5 kasalarda ilk 1.9TDI, yani fazlasıyla tork üreten dizel motorlarda ve ilk seri üretime geçen TSI motoru olan 1.4 170BG TSI larda takılmış. 140 ve 170 BG gücündeki 1.4 TSI motorları artık araçlara takılmamaktadır, bunların yerine 122 ve 160 BG gücündeki 1.4TSI ile yine 160BG 1.8 TSI motorları üretilmektedir. Kuru tip olarak bildiğimiz DQ200 DSG şanzımanı “ideal” birleşim olarak ilk 122 BG gücündeki 1.4 TSI motorlara takılmaya başlanmıştır. VW zamanla 6 ileri yağlı tip şanzıman olan DQ250 yi artık üretimden kaldırmak istemektedir, fakat çok iyi bir “ara” çözüm olduğundan ve kendini artık ispatlamış olduğundan dolayı bunu halen yapmamaktadır.

Skoda Fabia RS ile ilgili sorunuza gelince; Bazıları DQ200 diğerleri de DQ500 diyor. Ama genellikle DQ200 şanzımanın daha “mantıklı” olduğu belirtiliyor. RS, 250 NM tork üreten bir araç olarak zaten 250NM tork ile sınırlı DQ200’ü açıkçası zorlar. Ama burada da şu şekilde bir mantık çerçevesinde fikir üretilmektedir; DQ500 Fabia için çok büyük, ağır ve pahalı olur muş. Şu şekilde başka iki fikir daha konunun uzmanları arasında “speküle” ediliyor; 1. DQ200 250NM tork için olsa da aslında bundan çok daha fazlasına dayanabilir (bu geçerli bir tahmin; örn.: 122BG TSI’lar birçok teste aslında 135 ve daha fazla BG, 140BG TSI da ise 160 a kadar BG güce sahip olduğu, yani kullanılan birçok aksamın verilen sayılardan çok daha fazlasına dayanıklı olduğu/ürettiği bilinmektedir), 2. Fabia da kullanılan DQ200, Audi s-tronic olarak bilinen “MHL” versiyonu olup biraz daha fazla tork a dayanıklı olduğu(tam ne kadar olduğunu bilmiyorum). Aklımda kalan sual şu o zaman; Örn. ABT gibi bir şirket tarafından 350NM tork a tune edilmiş bir Fabia RS nasıl olur da şanzımanda herhangi bir değişiklik yapılmadan bu DQ200 ile sorunsuz çalışmaktadır. ABT aynı zamanda çünkü araçlarına 120000km ya da 2 yıl garanti vermektedir. Aceba yoksa o zaman DQ500 mü takılıyor?! Yoksa bir tür Skoda politikası uygulanıp “biz sonuçta VW nin küçük ucuz kardeşiyiz, biraz daha az sağlam olabiliriz” mantığı mı güdülmekte?

Aynı mantıkta ilerlediğimiz zaman şuna da bir cevap bulamıyorum. 160 BG üreten bir 1.4TSI DQ500 ü kullanıyorsa eğer, hangi nedenden dolayı oluyor da Golf GTI da halen 6 ileri DQ250 takılıyor? Aceba daha sağlam ve denenmiş olduğundan mı?

Gördüğünüz gibi benim de aklımda birçok soru işareti var. Belki yukarıdaki motor/şanzıman eşleştirmelerimde bir yanlışım da olabilir (pek sanmıyorum çünkü birçok yerden aynı bilgiye ulaşıyorum). Ama cevapları buldukça buraya yazmayı ihmal etmeyeceğim.

İyi akşamlar


_____________________________

Golf V TSI (140) DSG 6 Midline Reflex Gümüşü - 2008
GOLF VI TSI (122) DSG 7 Comfortline Siyah - 2009
Meksika Kaefer 1200 - 1982


 
149 Mesaj
21 Kasım 2010; 22:18:44 

Detaylı açıklamanız için teşekkür ederim; fakat yazınızda bilmediğim bir terimle(sanırım) karşılaştım. Acaba şu cümlenizdeki "MHL" ne anlama geliyor?

quote:

2. Fabia da kullanılan DQ200, Audi s-tronic olarak bilinen �MHL� versiyonu olup biraz daha fazla tork a dayanıklı olduğu(tam ne kadar olduğunu bilmiyorum).


İyi akşamlar...


_____________________________


Xperia™ Z Ultra - Big Screen, Big Entertainment


 
20 Mesaj
22 Kasım 2010; 3:38:58 


quote:

Orijinalden alıntı: Degisken

Detaylı açıklamanız için teşekkür ederim; fakat yazınızda bilmediğim bir terimle(sanırım) karşılaştım. Acaba şu cümlenizdeki "MHL" ne anlama geliyor?



İyi akşamlar...


Onu ben de kesin olarak bilmemekle birlikte, bunu Audi'nin stronic şanzımanlarının tip versiyonu olarak anladım. Aslında Audi de VW nin teknolojisini kullanıyor (ya da ters yönde). Örn. VW de 1.4 TSI bazı farklılıkları olan Audi deki 1.4 T ile aynı motor. CAXA VW nin motor kodu CAXC Audi'nin (ilk üç harf hep motor tipini belirtir 4ncü harf ise "çeşidini"). DSG de de dq200 MHL Audi nin kullandığı tip şanzıman diye anladım ve göya daha yüksek bir tork oranı için uyarlı olduğunu okudum.


_____________________________

Golf V TSI (140) DSG 6 Midline Reflex Gümüşü - 2008
GOLF VI TSI (122) DSG 7 Comfortline Siyah - 2009
Meksika Kaefer 1200 - 1982


 
149 Mesaj
22 Kasım 2010; 16:37:56 

Kavradım konuyu, tamam :) Tekrar teşekkürler.


_____________________________


Xperia™ Z Ultra - Big Screen, Big Entertainment


 
370 Mesaj
19 Nisan 2011; 8:44:43 

kasimdan beri hic yorum yazan olmamis yine buraya da. nedir arkadaslar durum simdi? inanin cok tereddutluyum alayim mi almayayim mi bu dsg7 kuru kavrama sanzimanli araclardan.


_____________________________



6299 Mesaj
19 Nisan 2011; 9:25:55 


quote:

Orijinalden alıntı: pelikan79

Tekrar Merhabalar,

Daha önceki bir yazımda "yağlı" bir 7 DSG nin çıktığını duyduğumu, fakat bunun doğru olup olmadığını bildirmiştim.
Sonunda bu haberin doğru olduğunu ve aslında iki tane yağlı yeni 7 DSG nin üretilmeye başlandığını öğrendiğimi bildirir, aşağıda modelleri sıralamaktayım.

İyi akşamlar


x DQ 200 - DSG 7 - Yağsız - Azami 250 NM tork üreten ve yan duran motorlar için - Örn. 1.4 TSI (122)

x DQ 250 - DSG 6 - Yağlı - Azami 350 NM tork üreten ve yan duran motorlar için - Örn. 1.4 TSI(140)/(170), ilk çıkan 1.4 ve 1.8TSI(160) (ilk üretilen DSG dir)

x DQ 500 - DSG 7 - Yağlı - Azami 600 NM tork üreten ve yan duran motorlar için - Örn. TSI(160BG), Büyük TDI'lar, Transporter vs.

x DL 501 - DSG 7 - Yağlı - Azami 550 NM tork üreten ve düz duran motorlar için - Örn. Audi Q7, A4 vs.


araştır araştır özet şu,

DSG şanzımanlı sıfır araç alınır, +2 yıl garanti ile 4 sene binip satılır...


_____________________________

mk3 1.2 tsi dsg


 
109 Mesaj
20 Nisan 2011; 1:06:06 

Jetta 1.6 TDI için kapora verdim.Honda Civic HB 1.8 i-shift kullanıyordum ve sıkıntılıydı..O yüzden DSG hep soru işaretiydi benim için..Gittim servise bi ustayı kenara çektim ve sordum...Dsg mi düz vites mi? Cevap: Elbette düz vites,ilerde başın ağrımaz...


_____________________________

VW JETTA 1.6 TDI COMFORTLİNE 2011 GÜMÜŞ


 
3 Mesaj
13 Temmuz 2011; 17:27:03 

Sorunlu ve bozulması için imal edilmiş kuru tip debriyajlı şanzıman tipi. Tahmini ömür 4000 saat. Tamiri mümkün değil. Satış rakkamı(kanına girilmiş müşteri sayısı 1milyonu aşkın)

"Mechantronic" diye anılan, literatür eksikliği yaşayan, tanımı Electromechanic ile kolaylaşan, belki 1950 yıllarına ait teknolojiyle üretilen, kullanıcı elektroniğinin en büyük hatası olan "hybrid circuit" içeren, E.C.U. devresi.

Sıcak, soğuk, titreşim ve parazitik gürültü ile kolayca arızaya geçebilecek devre tipidir. Aldığı kaloriyi teslim edemeden vites değişimine maruz kalacak para tuzağı. markası telefunkendir.

0
">http://www.mediafire.co...4441648ae8a52692e6g.jpg