Şimdi Ara

***ZİPPO KULÜBÜ***

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.340
Cevap
124
Favori
295.355
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Zippo kullanıcılarına, kullanmayıp severlere, Zippo almak isteyenlere ,Zippo ile ilgili aklına takılanlar olup cevap arayanlara yardımcı olması için oluşturulmuştur bu ana konu.Faydalı olması dleğiyle...

    ZİPPO HAKKINDA BİLGİLER


    Rüzgâra karşı dayanıklılığıyla ünlenmesiyle birlikte Zippo çakmakları kötü havalarda bile, ön kısmının dizaynından ve dengeli gaz akışından dolayı, rahatlıkla yanmaktadır. Gezginler ve askeri ordu arasında kullanım kolaylığı, dayanıklılığından dolayı çok popüler olmuştur.

    Profesyonel gezginler (safariciler) klasik Zippo çakmaklarından bütan çakmaklarına, ağır şartlarda kullanılan kibritlere kadar birçok yakıcı araca yöneldiler. Yüksek rakım ve soğuk hava gezgincileri, bütan çakmakları soğuk havalarda daha az güvenilir olduğundan dolayı hala Zippo çakmaklarını tercih etmektedirler. Bu ihtiyaçlardan Zippo firması klasik (Windproof) Zippo çakmağı haricinde her türlü hava koşuluna dayanıklı “Outdoor” (açık hava) ürünleri çıkarmıştır. Bu ürünleri ülkemizde bulmak zor olsa da yurtdışında oldukça popülerdir.

    Rüzgara karşı dayanıklılığın bir sonucu şu ki; bir Zippo’yu alevine üflemekle söndürmek çok zordur. Ancak alev aşağıya doğru ters çevrilirse çabucak sönecektir. Çakmağı söndürmenin en iyi yolu; alevin hava almasını engellemek için üst kısmının yarısını kapatmaktır. Fakat bu hareket diğer çakmaklardaki gibi gaz akışını kesmez. Zippo’nun en göze batan özelliklerinden birisi onun bir fitille yanmasıdır.

    Zippo çakmakları birçok hava koşuluna dayanıklı olmasından daha çok tasarımının şıklığı nedeniyle tercih edilmektedir. Dış aksamı farklı materyallerden yapılmaktadır. En çok tercih edilen ve satılan ürünleri dış aksamına işlenmiş resimli modellerdir. Kendine has tasarımlarının yanında ünlüler, spor takımları logosu, işaretler, ünlü marka logoları gibi birbirinden farklı binlerce modeli bulunmaktadır.

    Bu tasarımlar sayesinde kullanıcıların en çok neye ilgi duyduğunu rahatlıkla anlayabilirsiniz.

    Zippo çakmağının üst kapağı açıldığında çok bilinen bir ses çıkar ve benzer ama farklı bir ses kapak kapatıldığın da duyulur. Zippo’nun dayanıklılığı şık tasarımı haricinde kendine has bu seste müşterilerin bu çakmağa yönelmesini sağlamaktadır. Zippo çakmakları tipik olarak metalden yapılmıştır ve üst kısmına bağlı bir menteşe ile dikdörtgen şeklindedir. Kutunun içerisinde çakmağı yakmaya yarayan parçalar bulunmaktadır. Bu parçalar: fitil, parmakla çakmak için teker ve çakmaktaşı.

    İç aksamda ki fitille temas içerisinde olan pamuk metal tabaka ile kaplanmıştır. Bu pamuğa genellikle petrol olan herhangi bir yanıcı ve ya uçucu (mesela ispirto, petrol, mineral özleri) sıvı olan gaz içine dökülür. Yine bu pamuğun içerisinde çakmak taşını tutan yay ve küçük bir vida vardır. İç aksamın en altında ise kauçuk bir malzeme vardır. Bu kauçuk malzemenin kenarında bir delik vardır. Bu delik gaz doldurulması için değil yedek çakmak taşını yerleştirmek içindir. Daha yeni modellerde artık bu delik kullanılmıyor. Onun yerine iç aksamın alt kısmında bir kapak vardır (kısa uçların birine bağlı menteşe ile). ‘LIFT TO FILL’ (DOLDURMAK İÇİN KALDIRIN) kelimeleri siyah mürekkeple yazılmıştır, amaç kullanıcının kapağı kaldırıp gazı kapağın altındaki pamuğa püskürtmesidir.

    Bütün parçalar değiştirilebilir. Toplamda 22 parça vardır ve Zippo çakmakları 108 üretim işlemi ile yapılmaktadır.


    Zippo çakmaklarının, çalışan aksamı (iç kısmı) ÖMÜR BOYU garantilidir.


    Sahip olduğunuz Zippo ürününü, aldığınız satış noktasına ve ya distribütörlüğüne ulaştırdığınızda, ürünün üretim yılına ve durumuna bakılmaksızın 1. sınıf şartlarda herhangi bir ücret talep edilmeden* bakımı yapılacaktır


    * Sadece kargo ücretleri (geliş ve gidiş) ürün sahibine aittir.


    Sarı, beyaz (krom) renkli parlak ve mat ürünlerin dış yüzeyinde oluşabilecek kullanıma bağlı her türlü deformasyon garanti kapsamı dışındadır.


    Gümüş (Silver Plate), Antik Gümüş (Antique Silver Plate) ve Saf Gümüş (Pure Silver) kaplamalı ürünlerde kullanıma bağlı olarak renk değişiklikleri olabilir.


    Tüm Zippo ürünlerinin kalitesi aynıdır. Çakmakların alt kısmında yer alan harfler (A,B,C,D…) üretim ayını, rakamlar, roma rakamları ve ya işaretler üretildiği seneyi belirtir. Bu harf ve rakamların Zippo ürünlerinin kalitesiyle hiçbir ilgisi yoktur.



    FİYATI

    Piyasadaki Zippo çakmaklarına, 12.95 Amerikan Dolarından 8,912.58 Amerikan Doları arasında parça yapımında kullanılan materyalin kullanım sıklığına bağlı ya da üretim adetleri perakende satış fiyatnı değiştirmektedir. IUP dergisinin 2003 yılı sonbahar sayısına göre, Tokyo’da bir takasta 1933 model bir çakmak 18,000 dolardan satılmıştır ve 2002’de şirket kendi koleksiyonu için bir tanesine 12.000 dolar fiyat biçmiştir. 2007 yılında 77.yıl kutlamalarında 1933 yapımı bir Zippo çakmak 37,000 dolara satılmıştır. Sahte Zippo çakmakları (orijinal gibi görünen-rippo) da bulunmaktadır ve genellikle orjinaline mukabil daha uygun fiyatlardadır.

    ZİPPO TARİHLERİ

    1955 yılı ortalarından başlayarak Zippo çakmaklarını noktalar (.) kullanarak senelerini kodlamaya başladı. 1966’dan 1973 yılına kadar kodlar dikey çizgi birleşimleriyle oluşturuldu (|). 1974’den 1981 yılına kadar kodlar ileri yatık çizgilerden (/) ve 1982’den 1986 Haziranına kadar geri yatık çizgilerden (\) oluşmuştur.

    Temmuz 1986’da Zippo çakmaklarında üretim yıl ve ayını göstermek için bir çok kod kullanılmaya başladı. Çakmakların alt sol köşesine ayı gösteren (A-L) arası bir harf basıldı ( A=Ocak, B=Şubat, C=Mart, vb.). Sağ taraftaki romen rakamları yılı gösteriyordu. Yani üzerinde H IX basılmış olan bir çakmak Ağustos 1993’te yapılmıştır. Ancak Zippo 2000 yılında, Romen rakamlarını Arap (Gubâr) rakamlarına dönüştürerek bu sistemi değiştirdi. Yani Ağustos 2004 yapımı bir çakmak H 04 olarak kodlandı.


    BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?
    •İlk Zippo çakmağı, 1932 yılında George G. Blaisdell tarafından Bradford, Pennsylvania ‘da icat edilmiştir.
    •Zippo isminin kaynağı telefuzu kulağa hoş gelen, Türkçe’de fermuar anlamında ki , “zipper” kelimesinden gelmekte.
    •Üretildiği ilk zamanlarda orjinal bir Zippo çakmağının fiyatı 1.95$ idi.
    •Zippo çakmaklarında üretim tarihi, resimler ve motifler ilk olarak 1935 yılında kullanılmaya başlandı.
    •“Zippo rüzgar geçirmez çakmak” ilk patenti 3 mart 1936 tarihinde, 2032695 patent numarasıyla alınmıştır.
    •Çakmağın çalışma mekanizması 70 yılı aşgın bir süredir hala değişmemiştir.
    •İlk ulusal Zippo reklamı Esquire Dergisi’nde 1937 yılında yapılmıştır.
    •1934-1940 yılları arasında dama yüzeyine benzer reklam ve promosyon çalışmalarıyla 300.000 üzerinde Zippo satışı gerçekleşmiştir. 1940 yılında bu reklamların şans oyunlarına teşvik ettiği gerekçesiyle yasaklanmıştır.
    •1932 yılından beri orjinal Zippo çakmakları Bradford, Pennsylvania’da üretiliyor.
    •400 milyonun üzerinde üretim gerçekleşmiş ve 400 milyonuncu Zippo çakmağı 3 eylül 2003′de kutlanmıştır.
    •Her yıl 12 milyon üzerinde Zippo çakmağı üretilmektedir.
    •1950 yılında bir balığın karnından Zippo çakmağı çıkmış ve ilk denemede çakmak yanmış.
    •Ortalama ince tasarımlı Zippo (Zippo Slim) ağırlığı 42,5 gr. , bilinen Zippo (Windproof) ise 58,1 gr.
    •Dünyanın çeşitli yerlerinde hemen hemen 20 Zippo kulübü bulunmakta.
    •Zippo kullananların %21 lik kısmını koleksiyoncular oluşturmaktadır.
    •Şimdiye kadar üretilen Zippo çakmakları yan yana dizildiğinde Dünya çevresinin yarısına kadar uzayabilir. New York ile Los Angeles arasınıda 4 kere gidip gelir ve 122 futbol sahasını kaplayabilir.

    ZİPPO FİTİL DEĞİŞTİRME
    1. Zipponuza benzin doldururken yaptığınız gibi iç mekanizmayı dış mekanizmadan ayırın. (Zipponuzun kapağını açın, alt kısmı ve bacayı kavrayın, ters yöne çekin)
    2. İç mekanizmanın altında bulunan vidayı sökün.

    Not : Eğer vida elinizle sökemeyeceğiniz kadar sıkıysa düz bir tornavida kullanın. Dış mekanizmanın alt veya üst kısmının kenarlarını da kullanabilirsiniz ancak bu çakmağınızı çizebilir.
    3. Çakmaktaşını çıkarmak için Zippo’nuzu söktüğünüz vidalı kısım aşağıda kalacak şekilde tutun.
    Not 1:Dış mekanizma söktüğünüz tüm parçaları güvenle saklamak için en ideal yerdir.
    Not 2: Eğer çakmaktaşı düşmezse Zippo’nuza bir fiske atın.
    4. Keçe tamponu ve yedek çakmak taşlarını çıkarın. Keçe tampon ile pamuğun arası yedek çakmak taşlarını saklamak için en ideal yerdir.
    5. Bir cımbız veya kargaburun kullanarak pamukları birer birer çıkarın. Zippo’nuzda büyük ve tek bir parça yerine küçük parça pamuklar kullanıldığını göreceksiniz.Pamukları çıkardığınız sıraya ile yere uygun biçimde dizin. (Bu ileriki adımlarda faydalı olacak)
    6. Kargaburun veya cımbız yardımıyla yeni Zippo fitilini alt kısımdan baca kısmına doğru uzanan delikten geçirin. Fitilin baca kısmından çıkan parçanın boyunun bacanın boyu ile aynı olmasını sağlayın.
    7. Fitilin baca tarafından çıkan bölümünü cımbız, kargaburun veya serçe parmağınızı kullanarak bükün. Bu çalışmanız bitene kadar, fitilin geçirdiğniz delikten geri düşmesini önleyecektir.
    8. Söktüğünüz pamuk parçalarını hazırlayınız. Sonra ki adımda uygun şekilde yerleştireceksiniz
    9. Söktüğünüz pamuk parçalarını söktüğünüz sıranın tam tersi sırayla eski yerlerine yerleştirmeye başlayın. Her parçanın tıpkı bir yapbozun parçası gibi kendine ve yerine özgü şekli olduğunu göreceksiniz.
    Pamuk parçalarını yerleştirirken fitile parçaların arasına uyacak şekilde kıvrımlar verin. Unutmayın pamuk parçaları tükenmeden fitile yeterli kıvrımı vermelisiniz
    10. Keçe tamponu (ve kullanıyorsanız yedek çakmaktaşlarını) yerleştirin. Çakmaktaşını ait olduğu oluğa yerleştirin. Çakmaktaşı yayını takın. Vidayı daha fazla dönmeyinceye kadar sıkın. Vidayı çok fazla sıkmanıza aslen gerek yoktur ancak gevşek bir vida Zippo’nuzun uygun şekilde kapanmasını engelleyebilir.
    11. Eğer fitil boyu bacayı aşıyor ise, aşan kısmı kesin, kısa kalıyorsa kargaburun veya cımbız kullanarak fazla sıkmadan çekin.
    12. Kontrol etmek için Zippo’ya benzinini doldurunuz.
    13. Tebrikler.yak bir sigara. 


    ZİPPO ÇAKMAK TAŞI DEĞİŞİMİ
    Öncelikle iç aksamı baca kısmından, dış aksamı alt kısmından tutarak ters yönde hareket ettirerek birbirinden ayırınız.
    İç aksamın altında bulunan vidayı uyumlu bir gereçle çevirerek yaylı kısmı çıkartınız.
    Not: Eğer içerisinde çakmak taşı kaldıysa, iç aksamı ters çevirerek düşmesini sağlayınız. Eğer düşmezse fiske atınız.
    İç aksamı ters çeviriniz ve yeni çakmak taşını söktüğünüz kısmın içine bırakınız.
    İç aksamı ters kalacak şekilde söktüğünüz vidalı yaylı kısmı yerine yerleştirin ve gereç yardımıyla sıkınız.
    İç aksamın bacasına baskı uygulayarak dış aksamın içine yerleştiriniz.
    Artık Zippo’yu ateşleye bilirsiniz.

    ZİPPO BENZİN DOLDURMA
    1. İç aksamını çıkartınız. Bunun için iç aksamını baca kısmından ve dış aksamını (kasa) alt tarafından tutarak ters yönde hareket ettirin.
    Not 1: Baca kısmını tutarken fazla sıkmayınız.
    Not 2: Bu adımda yardımcı gereç kullanmayınız. Dış aksamın çizilmesine neden olabilir.
    2. Dış aksamının garantisi olmadığı için onu güvenli bir yere koyunuz.
    3. İç aksamı ters çevirin.
    4. Keçe kısmını kolayca kaldırmanız için yapılmış bir delik göreceksiniz. Keçeyi kaldırmak için ince uçlu bir gereç kullanınız. Gereci deliğe yerleştirdikten sonra vidaya doğru yatırdığınızda gerekli olan boşluk oluşacaktır.
    Not: Gerekli boşluk oluşmazsa elinizle boşluğu ayarlayabilirsiniz.
    5. Keçe kısmında oluşan boşluğa benzin tüpünün azını yerleştiriniz ve pamuğa benzin akacak şekilde çevirin.
    Not: Benzinin akması için tüpe aralıklı basınç uygulayabilirsiniz.
    6. Yaklaşık olarak 5-8 sn. kadar benzin akıtmanız yeterlidir. Yeterli miktar sağlandıktan sonra bezin akışını kesin. İç aksamı, bacası aşağıya gelecek şekilde düz bir zemine koyunuz.
    Not: Benzinin pamuktan taşmamasına dikkat ediniz.
    7. Keçe kısmını yerine yerleştirin. 5 sn. kadar iç aksamın ters durması benzinin yayılmasını kolaylaştıracaktır.
    8. İç aksamı baca kısmından baskı uygulayarak dış aksamın içine yerleştiriniz.
    9. Artık Zippo’yu yakabilirsiniz.
    Not: Yanmaz ise 5-10 sn kadar bekleyip yeniden deneyiniz.


    SAHTE ZİPPO NASIL ANLAŞILIR?

    Gerçek olmayan Zippo çakmaklarını temelde iki kategoriye ayırırız; sahteler ve benzerleri.

    Benzer bir çakmağı belirlemek oldukça kolaydır. İlk bakışta orijinal Zippo ‘nun tipik dizaynına benzese de çakmağın ismi Zippo değildir. Buna birçok örnek vardır; Zippu, Zipo, Oppiz, Champ, Zeppo, Zuppo, Star… Bunlar gerçek Zippo gibi görünse de orjinallerine göre çok daha düşük kalitede olduğunu kolayca anlayabilirsiniz.

    Diğer yandan sahtelerin tespit edilmesi ise çok daha zordur. Çünkü çakmak orijinal Zippo ismini taşır ve “resmi” Zippo kutusu gibi içinde aynı sticker ’lara sahiptir ve hatta kutunun altındaki tarih yazıları bile aynıdır. Eğer neye baktığınızı biliyorsanız sahte bir çakmağı belirlemek büyük bir problem teşkil etmeyecektir.

    a) Ucuz malzeme. Orjinali ile karşılaştırıldığında “Rippo”* ‘nun ağırlığı daha az olacaktır.
    b) Kapaktaki menteşe aralıklarında boşluklar vardır.
    c) Menteşe birleşme yerleri genelde orijinalinkine göre daha küçüktür.
    d) Çakmaktaşı rengi, bakır hammadde kullanımından dolayı rengi farklıdır. Paslı kırmızı gibi.
    e) Bakırdan kullanıldığı için menteşe iç bağlantısının da rengi değişik olur.
    f) Ya çok parlaktır ya da paslı kırmızı renklidir.
    g) Bağlı bulunan vida çok küçüktür.
    h) Flint (çakmaktaşı) kırmızı olur bu da yanlıştır.
    i) Sahte çakmağın altındaki yazı daha yüzeysel (derin değil) ve yanlış olarak yazılmıştır. Bazı sahte ürünlerde, PA yerine “Bradford RA” yazar.
    j) Keçe tamponu kötü kalitededir ve doldurma deliği yoktur (şuandaki modellerde). Keçe tamponunda doldurmak için kaldırın yazısı (lift to refill) yoktur.

    Bütün sahte Zippo çakmaklarının ortak özellikleri ucuz malzeme kullanılmasıdır. Bu da Zippo ‘nun kendine has sesini etkiler. Aşağıdaki sesler ile çakmağınızın sesini karşılaştırarak fikir sahibi olabilirsiniz.

    ZİPPO MODELLERİNİN ÖZELLİKLERİ

    Düz ve İşlemeli Modeller : Yıpranmayı en az belli eden modellerdir.Çünkü renk veya desen kaybına uğramazlar.Üstüne yazı yazdırılmaya da çok uygundur.En iyi Kapak sesi yani çınlama bu modellerden çıkar.
    Sarı (Pirinç) Modeller : Bu modeller gümüş renklerin aksine kısa sürede renk değiştirerek koyulaşır ve bu koyulaşma yerlere göre ton farklılığı gösterebilir.Bu görünüş çakmağa eski havası versede herkez beyenmeyebilir.
    Renkli, Baskılı Modeller : Fırın boyalı yani tüm yüzeyin boyalı olduğu modeller aşınmaya dayanıklıdır ve uzun yıllar rengini korur ancak resim,logo baskılı modeller de baskının ömrü kısadır,kısa sürede silinirler.Bu yüzden baskılı modeller yerine işlemeli(kazıma) modelleri tercih edebilirsiniz.
    Kabartmalı Modeller : Çakmağını dikkatli kullananlar için daha uygundur(özellikle tam gövde kabartmalar).Çünkü çakmağın ters düşmesiyle kabartma atabilir.Ayrıca bu modellerde kapak sesi çok az çıkar.
    Armor Case (Zırhlı Kasa Modeller : Armor Case ler zipponun en sağlam çakmaklarıdır dış kasasının kalınlığı normal zippolara göre 1.5 misli kalındır bu modelerde işleme ve kabartma desenleri yapıştırma veya baskı olmadığından düşmeveya çıkma riskleri yoktur ama daha ağır olurlar ve kapak sesleri daha tok çıkar.Armor caselerin alt kısımları düzdür ve kalkanşeklinde A logosu basılıdır



    ...ZİPPOLU GÜNLER...
     ***ZİPPO KULÜBÜ***

     ***ZİPPO KULÜBÜ***
     ***ZİPPO KULÜBÜ***



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pehlivanbeyi -- 5 Nisan 2015; 16:27:08 >
  •  ***ZİPPO KULÜBÜ***
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Peacifullord

     ***ZİPPO KULÜBÜ***




    model ismi nedir?
  • buda benim favorim

     ***ZİPPO KULÜBÜ***
  • c klas üretim tarihi: ekim 1991 bradford USA :D
  • bendede düz mat siyahlısı var resmi şuanda koyamicam
  • buda güzel buda güzel

     ***ZİPPO KULÜBÜ***
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rikimaru

    buda güzel buda güzel

     ***ZİPPO KULÜBÜ***



    yeni galiba K 07 hayırlı olsun
  • eywallah sağolasınyenidir kendisi çok severim kullanmam hiç
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Peacifullord

    c klas üretim tarihi: ekim 1991 bradford USA :D

    sen mahallesini sevmeyen cocuk digilmiydin?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kboy -- 22 Mart 2008; 1:25:34 >
  • zıppo ne ya
  • quote:

    Orjinalden alıntı: __koleksiyoncu__

    zıppo ne ya


    ÇAKMAK
  • Dededen Amcaya, Amcadan Babaya , Babadan bana kalan bir zippo manevi değeri oldukça yüksek. Tabi yılların zipposu maddi değeride yüksektir


     ***ZİPPO KULÜBÜ***

     ***ZİPPO KULÜBÜ***
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GaMeLeCtROniCa


    quote:

    Orjinalden alıntı: __koleksiyoncu__

    zıppo ne ya


    ÇAKMAK



    gaz ocağı demek daha mantıklı aslında
  • Sigara Kullanmıyorum Ama Zippoları Severim..
  • bir çakmağın nesi bu kadar özel sizin için?
  • makro amaçlı çektiğim bi fotoğraftı konuyu görünce koyayım dedim


     ***ZİPPO KULÜBÜ***
  • quote:

    Orjinalden alıntı: XanderJR

    makro amaçlı çektiğim bi fotoğraftı konuyu görünce koyayım dedim


     ***ZİPPO KULÜBÜ***


    güzel zippoymuş
    neyle çektin???
  • eski telefonum sony ericsson p990i ile çekmiştim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: XanderJR

    eski telefonum sony ericsson p990i ile çekmiştim

    güzel çekmişsin
    tebrikler
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.