Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (40. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
96
Favori
399.428
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aşağıdaki videoda soğuk motorda sentetik yağ ve yarı sentetik yağın farkı anlatılıyor.

    http://www.youtube.com/watch?v=gKtxqf5OFTU



    Aşağıda da turboşarjlı bir motorda neden sentetik yağa ihtiyaç duyulduğu anlatılıyor.

    http://www.youtube.com/watch?v=G7jVYTmql2Y



    Aşağıda da Las Vegas'taki taksiler üzerinde sentetik ve yarı sentetik yağların etkisi inceleniyor.

    http://www.youtube.com/watch?v=csY2Ot_Rs2M



    Umarım sentetik yağlar konusunda aydınlatıcı olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 10 Haziran 2009; 9:37:55 >




  • O.B.K. hocam linklerde sorun mu var ben videoları göremiyorum
  • Forumun hemen her bölgesinde aktifim ama bu kadar faydalı bir başlık görmedim. Başlıktan faydalananlar moderatörlere mesaj atsınlar da artık üst konu olsun. Bu kadar emek boşa gitmesin ve mümkün olduğunca çok insan bu bilgilerden faydalansın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    O.B.K. hocam linklerde sorun mu var ben videoları göremiyorum


    Sırasıyla;

    www.youtube.com/watch?v=gKtxqf5OFTU

    www.youtube.com/watch?v=G7jVYTmql2Y

    www.youtube.com/watch?v=csY2Ot_Rs2M

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: desci

    Forumun hemen her bölgesinde aktifim ama bu kadar faydalı bir başlık görmedim. Başlıktan faydalananlar moderatörlere mesaj atsınlar da artık üst konu olsun. Bu kadar emek boşa gitmesin ve mümkün olduğunca çok insan bu bilgilerden faydalansın.


    Rica ederim.

    Bu ve benzeri başlıklardaki paylaşımlarımı bilginin zekatı olarak görüyorum. Faydalanırsanız ve hayırla anarsanız ne mutlu...

    Üst konu olmasına gelince, forumun yeni düzenlemesinde üst konular oldukça gözden uzak kalıyor. Takip edenler de başlık tekrar üste çıkınca yeni ne var diye girip başlığı kontrol ediyorlar. Başlığımız zaten sürekli güncel kaldığı için üst konu olmaması şu durumda daha iyi olur.

    Kolay gelsin...




  • Çok zevkle ouduğum br konu oldu bu nekadar bilmediğimiz şeyler varmış bu dizel arabalar konusunda...Ellerinize sağlık..

    Kafama takılan bir soru bazen çok yavaşlamak zorunda kalıyorum ve vites 2 de oluyor devir rolantiye kadar düşüyor ancak seyir halindeyim durmuyorum... biraz gaza bastığımda motor toplanıyor ... vitesi 1 e mi almam gerekiyor...?
  • devir rölantiye kadar düşmüşse gaza basmak zengin karışım dolayısıyla kurum oranını arttırır.Bu nedenle hızlanmak istendiğinde bu kadar devir düşmüşse bir alt vitese almak deviri yükseltmek sonra gaza basmak en uygun olandır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Dr.power

    Çok zevkle ouduğum br konu oldu bu nekadar bilmediğimiz şeyler varmış bu dizel arabalar konusunda...Ellerinize sağlık..

    Kafama takılan bir soru bazen çok yavaşlamak zorunda kalıyorum ve vites 2 de oluyor devir rolantiye kadar düşüyor ancak seyir halindeyim durmuyorum... biraz gaza bastığımda motor toplanıyor ... vitesi 1 e mi almam gerekiyor...?
  • O.B.K motor uzmanı arkadaşa öncelikle teşekkür ediyorum, bütün yazılan yorumlarıda okudum ve bütün yardımcı olan arkadaşlarada teşekkürler...Benim sorum ise aracım 2006 model 1.9tdı Ww caddy, aracı alırken 45.000km.de teslim aldım, fakat daha önce hiç dizel araca binmemiştim, ve elektronik ve beyinli araçlarıda ilkkez kullanıyorum ve yeni yeni buradan yararlanarak kullanımını öğrenmekteyim...

    Sorum ise aracı 45.000km.(kusüratı var)de aldım, fakat bu aracın servis bakımında 22.10.2008 tarihinde tüm bakımları yapılmış olarak teslim aldığım oldu, servis kağıdı faturasıda mevcut,,,yalnız bir dahaki servise kaç km.de gitmem gerekiyor acaba?şuan araç 48.600k.dedir...
    tşkler...
  • OBK hocam;

    Turbo dizel araçların rolantide uzun süre(3 dakika veya daha fazla) çalıştırılmaması gerektiğini okudum. Bunun sebebi nedir?

    Bu soruyla bağlantılı olarak Carbon Clean olayı turbodizel araçlar için 20 bin km de bir düzenli olarak yapılmalı mıdır? Eğer yapılmalı ise Carbon Clean olayında araç özel sıvı ile rolantide bir saat çalıştırılmaktadır. 1. sorudaki durum burda ne gibi sonuçlar verir? Yani bir saat rolantide çalışan araç zarar görür mü?

    Teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: desci

    OBK hocam;

    Turbo dizel araçların rolantide uzun süre(3 dakika veya daha fazla) çalıştırılmaması gerektiğini okudum. Bunun sebebi nedir?

    Bu soruyla bağlantılı olarak Carbon Clean olayı turbodizel araçlar için 20 bin km de bir düzenli olarak yapılmalı mıdır? Eğer yapılmalı ise Carbon Clean olayında araç özel sıvı ile rolantide bir saat çalıştırılmaktadır. 1. sorudaki durum burda ne gibi sonuçlar verir? Yani bir saat rolantide çalışan araç zarar görür mü?

    Teşekkürler.




    Gerçekten benim de zaman zaman aklımı kurcalayan güzel bir soru cevabını merakla bekliyorum.
  • merhaba , bende 75 lik connect var... otobanda 150 km'yi geçemiyorum... ne yapmam gerekir... aracın bakımları yapılmakta...
  • Hocam öncelikle emek sarf edip böyle yararlı bir konu açtığınız için çok teşekkür ederim tüm bu söylenenleri aracımı ilk aldıgım andan beri uygulamama rağmen vw caddy aracımın 29000 de turbo sorunu çıktı araç en hafif gaz vermede aşırı bir ıslık sesi çıkartıyordu neyseki Doğuş oto ücretsiz değişimini yaptı bu şekilde kurtardım ancak neden bu kadar erken turbo sorunu ile karşılaştım anlayamadım tabikide mekanik parça hasar görebilir fabrika hatası olabilir ama fabrika hatasıda değil başka bir sebep olabilirmiki acaba diye merak ediyorum .
  • Caddy'lerin turbolarında kronik sorun bu galiba. Caddy'lerin turbosu biraz kolay bozuluyor.
  • Bence gayet normal hocam
    Fabrika verisi en iyi şartlarda 160 dan yüksek olacagını tahmin etmiyorum

    quote:

    Orjinalden alıntı: blackeagle_87

    merhaba , bende 75 lik connect var... otobanda 150 km'yi geçemiyorum... ne yapmam gerekir... aracın bakımları yapılmakta...
  • teşekkürler
  • Tatilde olduğum için forumu bir süre takip edemedim.

    İmkan buldukça birikenlerden başlayarak yine soruları cevaplamaya çalışacağım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cemal1982

    O.B.K motor uzmanı arkadaşa öncelikle teşekkür ediyorum, bütün yazılan yorumlarıda okudum ve bütün yardımcı olan arkadaşlarada teşekkürler...Benim sorum ise aracım 2006 model 1.9tdı Ww caddy, aracı alırken 45.000km.de teslim aldım, fakat daha önce hiç dizel araca binmemiştim, ve elektronik ve beyinli araçlarıda ilkkez kullanıyorum ve yeni yeni buradan yararlanarak kullanımını öğrenmekteyim...

    Sorum ise aracı 45.000km.(kusüratı var)de aldım, fakat bu aracın servis bakımında 22.10.2008 tarihinde tüm bakımları yapılmış olarak teslim aldığım oldu, servis kağıdı faturasıda mevcut,,,yalnız bir dahaki servise kaç km.de gitmem gerekiyor acaba?şuan araç 48.600k.dedir...
    tşkler...



    Aracınız hayırlı olsun.

    Araç bakım periyodları araçtan araca, motordan motora değişir. En uygun periyodu servisinizden öğrenebilirsiniz.

    Yağ bakımları genellikle 10-15 bin km veya senede bir olarak düzenlenir. Araç son bakımına hangi km de girmiş? KM dolmamışsa dahi 10. ayda yağı ve filtreyi değiştirmenizi öneririm. Yine de servisinize danışmanızda fayda var.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: desci

    OBK hocam;

    Turbo dizel araçların rolantide uzun süre(3 dakika veya daha fazla) çalıştırılmaması gerektiğini okudum. Bunun sebebi nedir?

    Bu soruyla bağlantılı olarak Carbon Clean olayı turbodizel araçlar için 20 bin km de bir düzenli olarak yapılmalı mıdır? Eğer yapılmalı ise Carbon Clean olayında araç özel sıvı ile rolantide bir saat çalıştırılmaktadır. 1. sorudaki durum burda ne gibi sonuçlar verir? Yani bir saat rolantide çalışan araç zarar görür mü?

    Teşekkürler.


    Rölantide sadece turbo dizel araçlar değil, hiçbir araç çok uzun süre çalıştırılmamalıdır. Motor bileşenleri sürekli bir güce karşı koymaya, bir güç uygulamaya göre tasarlanmıştır. Rölantide ise motor bileşenleri serbest hareket eder. Serbest hareket eden kollar yatağa yük altında hareket eden kollardan çoğu zaman daha az zarar verir. Tabi aşırı yük altında durum tekrar tersine döner.

    Rölantide uzun süre çalıştırmamak genel geçer bir kuraldır. Uzun süre rölantide çalışmanın özellikle turbo açısından bir zararı olduğunu düşünmüyorum.

    Carbon clean meselesine gelince; açıkcası enjektörden, yakıt yoluyla püskürtülecek sıvıların özellikle üst kapak, subaplar, ve manifoldlarda motorda kurumu temizlemekten uzak, sadece enjektör ve yanma odası kurumuna yönelik bir çözüm olabileceğini düşünüyorum.

    Tavsiyem kurum oluşacak kadar km yapıldıysa silindir kapağı ve manifoldlar sökülmeli ve klasik yöntemler veya ultrasonik yöntemlerle temizlenmeli. Enjektörler ise dizel servislerinde, pompacılarda tekrar kalibre edilmeli, alıştırılmalı, temizlenmeli.

    Bunun haricindeki çözümler bana para tuzağı gibi geliyor. Müşteri 50 liradan ne olacak diyor carbon clean yaptırıyor. Servisin de kolayına geliyor ve yapıyor...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: blackeagle_87

    merhaba , bende 75 lik connect var... otobanda 150 km'yi geçemiyorum... ne yapmam gerekir... aracın bakımları yapılmakta...


    75 lik connect commonrail değil. İlk çalıştırmada da sorunlar varsa, egsozdan duman atıyorsa bir pompacıda enjektörlere baktırın derim.

    Ancak 75 hp lik bir van'ın 150 km üstüne çıkması da zaten çok olası bir durum değildir.

    Kolay gelsin...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eXe55

    Hocam öncelikle emek sarf edip böyle yararlı bir konu açtığınız için çok teşekkür ederim tüm bu söylenenleri aracımı ilk aldıgım andan beri uygulamama rağmen vw caddy aracımın 29000 de turbo sorunu çıktı araç en hafif gaz vermede aşırı bir ıslık sesi çıkartıyordu neyseki Doğuş oto ücretsiz değişimini yaptı bu şekilde kurtardım ancak neden bu kadar erken turbo sorunu ile karşılaştım anlayamadım tabikide mekanik parça hasar görebilir fabrika hatası olabilir ama fabrika hatasıda değil başka bir sebep olabilirmiki acaba diye merak ediyorum .


    Turboda ıslık sesi pallerde, yani türbinlerdeki kanatlarda şekil bozukluğu olduğu anlamına gelir. Buna da genellikle düzgün filtrelenmeyen hava sebep olur. Bir kum parçasının turbo kanatçığı üzerinde oluşturacağı bir çizik dahi yüksek bir ıslık sesi oluşturur. Bu gibi ihtimallere karşı hava filtresi de düzgün aralıklarla kontrol edilmelidir.

    Ne kadar da dikkat etsek bu gibi küçük ihtimalleri maalesef ortadan kaldırmak oldukça zor. Sonuçta araçlar yurdumuzun tozlu yol şartlarına göre dizayn edilmemiş.

    Kolay gelsin...




  • 
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.