lastik omru hakkinda soru
54 Cevap16860 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
121 Mesaj
20 Mart 2008; 10:29:08 

arkadaslar merhaba,

bizim bir 307 miz var. Araci Aralik 2003 tarihinde aldik. Uzerindeki lastikler continental premium contact. Lastikler 31100 kmde. Servistekiler lastiklerin omru bitmis diyorlar. Mantikli olabilir mi? Daha uzun gitmesi gerekmiyor mu?


_____________________________



1080 Mesaj
20 Mart 2008; 10:50:15 

hiç kullanılmasa bile 5 yıl gibi bir zaman yeterli lastiğin ömrünün bitmesi için.lastiği oluşturan maddeler yapısını kaybetmeye başlıyor bir süre sonra.gerekli esneklik ve dayanıklılık kriterlerinden uzaklaşıyor.malesef benim stepnede aynı durumda 5 tane lastik almam lazım şimdi


_____________________________


telefonu hiç çalmayan a-sosyallerin dernegi


1484 Mesaj
20 Mart 2008; 11:03:39 

aynen öle


_____________________________




1484 Mesaj
20 Mart 2008; 11:06:10 

aynen öle


_____________________________




9209 Mesaj
20 Mart 2008; 11:08:36 

aracınızı aralık 2003 de almışsınız.ama o lastikler belki bir 6 ay önce üretilmiştir.
yaklaşık 5 yıl geçmiş.

malesef lastikler, diş derinlikleri olsa bile esnekliklerini kaybetmiş olmalı.
bütçe ayırabilirseniz değiştirmenizi tavsiye ediyorum.


_____________________________



 
1072 Mesaj
20 Mart 2008; 11:22:03 

Servistekiler haklı.

Lastik ömrü Üretim tarihinden itibaren max. 5 yıldır.
KM si gelmesede lastik özelliğini yitirir.


_____________________________



288 Mesaj
20 Mart 2008; 16:11:07 

peki bu 5 yıl hiç kullanılmamış bir stepne için de geçerli mi?

2005 yılında üretilip hiç kullanılmamış bir michelin energy, ne zamana kadar stepne olarak kullanılabilir?


_____________________________

Two rules of success : 1) Don't tell everything you know


481 Mesaj
20 Mart 2008; 17:12:48 

stepnede degısmelı


_____________________________

RENAULT CLIO IV 1.2 JOY



 
2314 Mesaj
20 Mart 2008; 17:17:02 

bak etrafına çatlaklar kopmalar varsa yanakta değiştirmelisin eğer yoksa bıraz daha sur bence. normalde 5 yıl ömür biçiyorlar lastiğe üretildikten itibaren. lastiğin araca takılma zamanı yada araç alım zamanı ile ilgili değil üretim tarihinden sonra ki 5 yıl ömrü var. Çok yıpranmamışsa bıraz daha kullan


_____________________________



 
3947 Mesaj
20 Mart 2008; 17:19:25 

STepneye de normal lastik muamelesi yapmalısın.Kullanmaman aşınmayacağı anlamına gelmez.Sütü açıp içmesende bozulur di mi ? Bunun gibi...


_____________________________

BFTURK Clan Teamspeak Adresi : ts3.bfturkesport.com:6606


325 Mesaj
20 Mart 2008; 17:44:14 

Lastiklerin raf ömrü 5 yıl bildiğim kadarıyla..Değiştirin bencede.


_____________________________



1254 Mesaj
20 Mart 2008; 18:14:39 

5 yılın bile çok oldugu söyleniyor.Elastikiyetini kaybediyor.

Değiştirmen mantıklı olur.


_____________________________



 
1072 Mesaj
20 Mart 2008; 19:14:59 

Stepne nihayetinde ihtiyaç halinde ve kısa süreli kullanılacağından bence değiştirilmesi o kadarda elzem değil...


_____________________________



 
212 Mesaj
20 Mart 2008; 19:25:02 

Lastikleriniz her 15 bin km.de bir rotasyona (ön/arka değişim) sokarken stepne lastiğinizi de bu sürece dahil ederseniz, hem dengeli bir aşınma hem de hiç kullanılmamış ama çöp bir lastikle karşılaşmazsınız


_____________________________

Zor diye bir sey Yoktur imkansız biraz zaman alır ------------------------------------------------------- http://otomobilist.net


4115 Mesaj
20 Mart 2008; 19:40:03 

lastiğin raf ömrü 5 yıl peki ortalama asfaltta kullanılan lastiğin km ömrü ne kadar dır


325 Mesaj
20 Mart 2008; 21:55:31 


Üretim tarihinden itibaren 5 yıl ve normal şartlarda 40.000 - 50.000 km arası diye biliyorum.ancak kullanıldığı yola göre değişebilir.


_____________________________



6449 Mesaj
20 Mart 2008; 21:55:33 

quote:

Orjinalden alıntı: yuci

lastiğin raf ömrü 5 yıl peki ortalama asfaltta kullanılan lastiğin km ömrü ne kadar dır


edit: yanlış okumuşum alakasız bi cvp oldu.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 20 Mart 2008; 21:56:38 >


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



4115 Mesaj
20 Mart 2008; 22:42:31 

50000 de iyi bir rakam


 
737 Mesaj
20 Mart 2008; 23:46:50 

quote:

Stepne nihayetinde ihtiyaç halinde ve kısa süreli kullanılacağından bence değiştirilmesi o kadarda elzem değil...


Katılıyorum.


_____________________________



9209 Mesaj
21 Mart 2008; 0:11:41 

yıllar önce lastikler ile ilgili belgesel izlemiştim.
yaklaşık 10 kadar saab 900ü oval pistte hiç durmadan tam gaz sürüyorlardı.
saablara takılı lastikler yaklaşık 1500 km sonra eridiler.

evet araçlar yaklaşık 220-240 km süratle pistte dolanıyordu.
1500 km sonra lastiklerin ömürleri bitti.

lastiğin km cinsinden ömürleri belirlenecekse bu kriter de göze alınmalı.


_____________________________



1342 Mesaj
21 Mart 2008; 10:25:15 

Bitirmek konusu çok dert değil... Bir pist yarışında 14-15 turda bitebiliyor lastikler (ki bu da İzmir Yarış Pisti için yaklaşık 30 km'ye karşılık geliyor...)


_____________________________



1080 Mesaj
21 Mart 2008; 20:09:39 

lastiğin üretim zamanını belirten bir işater varmıdır üstünde peki?yukarıda yazdığım gibi stepneyide değiştirmem gerekiyor diye düşünüyordum çünkü aldığım adam hiç takmadım bile demişti bizde pek bakmadık açıkçası lastiği çıkarıp tertemiz duruyordu.geçen gün çıkardım yerinden hiçte kullanılmamış gibi değil taşlar falan var dişerin arasında.eğer kullanılmışsa öğrensem tarihini değiştirmek zorunda kalmazdım onu


_____________________________


telefonu hiç çalmayan a-sosyallerin dernegi


 
5 Mesaj
27 Aralık 2010; 11:14:17 

2004 öncesi lastiklerde DOT(üretim) tarihi yazmaz
Araç üzerinde yada bagajda raf ömrü 5 yıldır(paranız çoksa araç üzerinde 3 yıl)
50000km ideal mesafe
Kış ve yaz lastiği değişimi yaparken her iki lastik için jant almak şık olur
Her lastik değişiminde sibop değişimi gerekir
Lastiklerin 4'ü çıkarılıp sonra takılacaksa üzerlerine tebeşir ile yerleri yazılıp değişim yapılmalı (ön-arka)
Yanlışım varsa lütfen düzeltin?


_____________________________



 
651 Mesaj
27 Aralık 2010; 17:26:13 

3 yıldan sonra lastlik kuruyup sertleşiyor. fren mesafesi uzuyor ve yüksek hızlarda patlama riski artıyor. lastikleri sürekli kaymak asfaltta kullanmadığımdan aldığım lastikler hep iyi marka olmasına rağmen ömrü 3 yılı geçmedi. ama stepne bagajda orjinal


_____________________________



 
27 Mesaj
3 Temmuz 2011; 21:24:45 

20 MADDELİK AŞAĞIDAKİ YAZIYI OKUYUNUZ:
ALINTIDIR:http://www.modifiyem.com/forum/f51/lastik-kullaniminda-dikkat-edilecek-fakt-rler-ve-lastik-mr-kendi-makalem-46765/

Evet arkadaşlar teknik bilgiler kılavuzuna yeni konumuz:LASTİKLER

lastik kullanırken dikkat etmemiz gereken unsurlar::

1-) Lastikler arabanın giderken en önemli noktasıdır.çünkü bütün
yoltutuş lastiklere bağlıdır.mümkün olduğunca aracımıza orjinal ölçüler
de lastik takmalıyız.Aracın lastiklerinin normalden kalın olması en
başta yakıt tüketiminin artmasına yol açar.direksiyon sertleşir. rot ve
rot başlarını zorlar.baskı balatayı yer amartisörlere zarar verir vs vs..ama mesela yoltutuşu zayıf olan araçta 155 lastik yerine 165 lastik takılabilir. ama tutupta 195 lastik takmak aracı yorar.performans kaybı olur.

2-)lastik alırken marka çok önemli.şu marka iyi yada kötü demeyecem
ancak lastik alırken mutlaka üretim tarihini sorun!!!!! lastiğinde
üretim tarihi olurmuymuş demeyin. genelde çerçeve içine alınmış
4haneli sayıdan oluşur.genelde küçüktür.bazı üreticiler bunu yazmazlar.
çünkü elde kalan lastiği satmak isterler.ve bunlar ucuzdur.ama lastikçiler
yeni üretilmiş lastikle aynı paraya satarlar.üretim tarihinde ay hafta pek
önemli değildir.işin özü üretim SENESİDİR.mesela sıfır lastik alacaksınız.
üretim tarihi 2000 olan lastiği ALMAYIN!!!! niyemi? çünkü lastiğin
kavuçuğu zamanla kullanılmasa hatta poşetinde olsa bile sertleşir!!!
yol tutuş hissedilir derecede azalır.mümkün olduğunca 2004 senesinden
önce üretilmiş lastikleri almayın!!!! 4 haneli sayıdan bahsettim.
genelde(michelin ve yokohama toyo bf goodrich gibi markalarda yazıyor)
çerçeve içine alınmış 4haneli sayının açılımını yapalım.

örneğin 2305 yazıyorsa bu son iki sayıdan yola çıkarak yani 05
2005de üretildiğini anlıyoruz.ilk 2 rakam olan 23 ise lastiğin üretildiği
haftayı belirtir. yani lastik 2005 in 23. haftasında üretilmiştir.

örneğin 0304 yazıyorsa 2004 ün 3.haftası üretilmiştir.

(ekbilgi) lastik ölçüsü ise şöyle yorumlanır:

175/65R 14H burada

175 taban kalınlığı mm olark

65 taban kalınlığının yanağa oranı(bu genelde yanlış bilinir doğrusu
budur.mm yada cm falan değildir)

R lastiğin radyal yani iç lastiksiz olduğunu belirtir

14 jantın boyu inc olarak

H hız gurubudur. H lastiğin max 210km ye kadar dayanabildiğini belirtir
T ise 190 km hıza kadar kullanıldığını belirtir. V ise 240a kadar vs vs

3-) burdan şu sonucu çıkarırız. arabanızın maksimum hızına duyarlı
olup sizin aracınıza uygun hız grubuna uyan lastiği alın.
mesela benim aracımın max hızı katalog verisi 190km ancak babam
lastiği değiştirirken T grubu lastik vermişler. yani max 190 olan.
ancak aracın orjinalinde H vardı.bu durum pek önemsenmez. yokuş aşağı
durumlarda 190km yi rahat 190 geçileceğinden (ben 210 yaptım h lastikle) bu tehlikeli durum arz eder.dikkat etmeniz gereken başka nokta...
ayrıca T ve H (yani yakın hız grupları) yapı gereği tamamen farklıdır.
H grubu lastikler daha iyi yol tutar.burdan şu anlaşılmasın. aracın orjinali
T ise H yapmak çok aşırı etkilemez.ama mümkün olduğunca dikkat edin,düşük hız grubu lastik almayın...

4-) yuvarlanma direnci az olan yani energy lastikleri tercih edin. bu yakıt tüketimini biraz olsun azaltabilir.

5-) aracınızın lasiğinin değişmesini şu şekilde anlarız:

lastik diş derinliği 1.6mm nin altına düşerse
lastiğiniz 3yılı doldurmuşsa
yada aracınız 40000km nin üstünde yol yapmışsa

lastik derinliğini cetvelle falan ölçmenize gerek yok.lastik dişlerinin
içinde bir çizgi vardır.bu çizgi ile (buda bir diştir) lastik dişiniz eşit
seviyeye gelince lastik ömrünü tamamlamıştır.(ayrıca yasal zorunluluk)
burdan sonra lastiğiniz yavaş yavaş kabak olarak tabir edilen lastiğe dönüşür
yol tutuş bariz şekilde azalır.hayati tehlike başlar...

bunu kimse bilmez. aracımıza yeni lastik aldık.4 yılda 10000 km yol yaptık.
doğal olarak lastik dişi daha yerindedir. AMA LASTİK ARTIK ESKİMİŞTİR.
lastiğin eskimesi için kullanmaya gerek yoktur.bu genelde BİLİNMEZ.
biz dişleri az eskimiş olan 6senelik lastiklerle kuru havada gereğinden
fazla kayarak büyük 1 kaza yaptık lütfen bu lastik üretim tarihi ile
lastiğin dişi olmasına rağmen kağuçuğunun ölmesi olayına önem verelim.
lastiğin kağuçuğunun öldüğünü en basit şekilde nasıl anlarız? lastikte
kılcal çatlaklar başlamışsa SÜPERRRRRRR ACİİİİİİİİİL lastiği çöpe
atın!!!!!!! yüzlerce kez ve yüzlerce kişiye bunu ispatladım.araç üzerinde eski lastiklerle (lastik dişi sağlam gözüken) fren yaptığımda araç aptallaşarak kaymaya başlıyor. ama aynı gün aynı yerde yeni lastiklerle sonuç:MÜKEMMMMMMEL

lütfen bu 5. maddeyi yabana atmayın derim,kendi canınızı taşıyorsunuz...

40.000 km nin üzerindeki lastikleri en kısa sürede değiştirin derim.yada kontrol ettirip öyle binin.

6-) rot balans ayarlarını en geç 5000 lüx arabalar için en geç 10.000 km de bir yaptırın. düzensiz rot balans ayarları lastiğin aşınmasını arttırır.titreme yapar.

7-) lastiğiniz tabandan patlamışsa muhakkak soğuk kaynak yaptırın. ve yapıldıktan hemen sonra balans ayarına sokun(mümkünse 4ünü birden)

8-) lastiğiniz yanaktan patlamış/yırtılmışsa o lastik direk çöpeeeeeeeeee

9-) ülkemiz yolları malum. lastik yanağını düşük taktırırsak latiğin yere basan kısmıyla jant arası mesafe kısalacağından çukurlarda lastik yanağında fındık denilen şişmeler meydana gelir.yüksek süratlerde aracın lastik dönüşü düzensizleşir. fındık yapmış lastiklerle uzun yola kesinlikle çıkmayın.fındık yapan yer yırılabilir.ama şehir içinde dikkatli olun.

10-) lastik havaları çok önemlidir.katolog verisi olan basıncı lastiklere uygulayın.
araçta extra ağırlık varsa 2psi basıncı arttırın. karlı havalarda lastiğin havasını 2psi arttırın!!! sanılanın aksine lastik havasını düşürmek değil arttırmak lazım.

11-) bulunduğunuz şehirde kar fazlaysa mutlaka kar lastiği alın!!! yol tutşa büyük katkısı var

12-) aracınıza binerken 4lastiğe göz kararı bakın, bu 10 saniyenizi almaz.patlak ve inik lastikle yola çıkmak sakıncalıdır ve araç yol tutuşunu bariz bozar...

13-) araç park ederken kaldırımlar lastiğin DÜŞMANIDIR. park ederken lastiği kaldırıma çarptırmayın.
bu aşırı zararlıdır. birde lastiği taşın vs. değişik yüksek yere de çıkarıp üzerinde bırakmayın.
buda zararlıdır.

14-) jantınızın yamuk olup olmadığını kontrol ettirin. yamuk jantı 2 sefer düzelttirmişseniz
jant bu sefer hamurlaşıp yumuşayacağından artık daha kolay yamulur. dikkatli olun ve değiştirin.

15-) lastiğinize basınçlı suyu ASLA ve ASLA KESİNLİKLE T-U-T-M-A-Y-I-N!!!!! (!) araba dergisinde birebir gördüm lastiğe tutulan basınçlı su lastiği gözle görülmese bile parçalıyor!!! sık sık tutarsanız lastiğinizden parçalar koptuğunu göreceksiniz ve bu çok ZARARLIDIR. ayrıca lastiğinizi şampuan deterjan köpüklü
ürünlerle değil saf su ile temizleyin!!! parlamıyo diyorsanız özel satılan ürünler alın. Köük deterjan vs lastiğin kimyasalını bozar!!!!!!!!!!!!! tehlike oluşturur Allah korusun...

16-) aracı patinaja bırakmayın,lastiğe zarar verdiği gibi lastikten parça kopmasına neden olur. aynı şey fren için de geçerlidir. çok uzun ani fren yapmak lastiğin kayan kısmıyla diğer kısımları arasında diş kalınlığı farkı yaratacağından lastiğin giderken titremesine neden olur(rot balans la ilgisi yok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)


17-) paranız varsa/yeterse mümkün olduğu kadar tanınmış markaları tercih edin,büyük firmalar ciddi para ayırıyorlar benden söylemesi... (ama dayanıklılık konusunda bütün firmalar bence bekleneni fazlasıya veriyor bence)

18-lastiğin sipop kapağını kapalı tutalım.içine pislik kaçarsa hava basılmıyor...

19 her lastik değiştiğinde sibopları değiştirtin!!!!!

20-) lastik patlak değilse ama hava kaçırıyorsa ve eskiyse doğru çöpeeeeeeeeee:ka05: yeniyse garantiye verin...

Arkadaşlar yine aklıma gelen bunlar şimdilik,yine gelirse buraya yazarım!!!!
kesinlikle alıntı DEĞİLDİR.

LÜTFEN LASTİĞİ ÖNEMSEYELİM!!!! LASTİK ARCIMIZIN YERE BASAN 4 PARÇASIDIR. :ka05:

( BU ARADA LASTİKÇİ FALAN DEĞİLİM,DENEYİMLERİMİ PAYLAŞTIM SİZLERLE)
emeğe saygı....

yanlışım varsa düzeltiniz, unuttuğum başka şeyler varsa buraya yazınız.
bildiğiniz başka durumlar/yöntemler varsa yazın tartışalım...

Write By YeŞ....



_____________________________



2974 Mesaj
4 Temmuz 2011; 1:48:23 

Vallahi ben 7 yıl sonra rotasyon yapıp vizeden geçtim ve şuan halen kullanıyorum.
35.40 bin km oldu lastikler, banamısın demiyor , çok kaliteli çıktı.
Bu gidişle 10 yılı deviricek ve tarihe yazılıcaklar


_____________________________

İnci akü 82 amper -- Boss 3,5 farad kapasitör -- 2x 4 AWG Power cable -- Pionner DEH-X7550SD -- M acoustic msx 465 -- M Acoustic MSX 1000.1 Mono -- Kicker Comp 38 -- Pioneer TS-A 6995 S -- Pionner ts s20 --JBL GTO 6508C 16cm Mid


2472 Mesaj
22 Temmuz 2011; 11:52:47 

@hakki220 kardeşim sağolasın
faydalı bir paylaşım olmuş..
yazanın da ellerine sağlık


_____________________________

http://www.trafikhareketi.org


 
5315 Mesaj
22 Temmuz 2011; 13:26:04 



tamamen kullanıma bağlı 3 yılı geçirmemek ve çok km yapılıyorsa 50 60 binde yenilemek en doğrusu sanırım ..


_____________________________

https://www.facebook.com/fenerbahcemunihfans


106 Mesaj
22 Temmuz 2011; 17:40:27 

lastik ne şekilde kullanılırsa kullanılsın 2 sene veye 40,000km ömrü vardır. bunlardan fazlası risktir güvenliğiniz açısından.


_____________________________


msi ~/~ amd 965 black 3,4 x4 ~/~ corrosair 1600 4gb ~/~ hing power 500 watt ~/~ asus gt 440 ~/~ jwinn 2+1 anfili 100 watt-lg 23'' 2360 slim led ~/~ asus vento ~/~ logiteck ~/~ mikrosoft


 
996 Mesaj
27 Temmuz 2011; 1:05:15 

HORTLAMIŞSINIZ..............



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ADAC -- 27 Temmuz 2011; 1:06:49 >


_____________________________

LAND ROVER FREELANDER HSE TD4


360 Mesaj
27 Temmuz 2011; 7:34:56 

120000km aynı lastiği kullandık yeni lastik alınca yol tutuş bariz bir şekilde arttı


_____________________________

Çal Çingene


2472 Mesaj
27 Temmuz 2011; 9:20:21 

Sorması ayıp nedir markası lastiklerin????
quote:

Orijinalden alıntı: Hyundai Motor Company
Vallahi ben 7 yıl sonra rotasyon yapıp vizeden geçtim ve şuan halen kullanıyorum.
35.40 bin km oldu lastikler, banamısın demiyor , çok kaliteli çıktı.
Bu gidişle 10 yılı deviricek ve tarihe yazılıcaklar


_____________________________

http://www.trafikhareketi.org


1773 Mesaj
27 Temmuz 2011; 12:44:48 


quote:

Orijinalden alıntı: Hyundai Motor Company

Vallahi ben 7 yıl sonra rotasyon yapıp vizeden geçtim ve şuan halen kullanıyorum.
35.40 bin km oldu lastikler, banamısın demiyor , çok kaliteli çıktı.
Bu gidişle 10 yılı deviricek ve tarihe yazılıcaklar


lastiğin iyiliği sadece ömrüyle alakalı değildir. ben 2009'da aracı aldığımda üzerinde 2006 üretimi 6 mm michelin energy vardı. geçen sene kasıma kadar 25 bin km yaptım, muayeneye girdiğimde diş 5,1 mm idi. bu gidişle de herhalde 50 bin km daha giderdi. ama değiştirdim. çünkü araç tutmuyordu. öyle sert kullanan biri değilim ama yine de tutmuyordu. en ufak frende abs devreye giriyordu. 2 damla yağmur düşse kalkarken patinaj yapıyordu.
en iyi silecek 6 ay gider, en iyi lastik 2 yıldan sonra sertleşmeye başlar.

konuyu açan arkadaş 2008'de lastik aldıysa yakında yine alacak demektir.


_____________________________

99 Mondeo Ghia 2.0 Hatcback Bordo


2974 Mesaj
27 Temmuz 2011; 14:28:01 

@:ppzrg; Bridgestone B330 Evo lastiklerin markası,
Kışın güzel tutuyordu ama yazın durduramıyordum arabayı hemen kayıyordu.
Lastikleri indirdim eski haline döndü. şuan sorunsuz..

Kışa girerken 4 lastiğimide yenileme kararı aldım. yine Seçimim Bridgestone olacak.


_____________________________

İnci akü 82 amper -- Boss 3,5 farad kapasitör -- 2x 4 AWG Power cable -- Pionner DEH-X7550SD -- M acoustic msx 465 -- M Acoustic MSX 1000.1 Mono -- Kicker Comp 38 -- Pioneer TS-A 6995 S -- Pionner ts s20 --JBL GTO 6508C 16cm Mid


337 Mesaj
1 Ağustos 2011; 1:39:48 


quote:

Orijinalden alıntı: hakki220

20 MADDELİK AŞAĞIDAKİ YAZIYI OKUYUNUZ:
ALINTIDIR:http://www.modifiyem.com/forum/f51/lastik-kullaniminda-dikkat-edilecek-fakt-rler-ve-lastik-mr-kendi-makalem-46765/

Evet arkadaşlar teknik bilgiler kılavuzuna yeni konumuz:LASTİKLER

lastik kullanırken dikkat etmemiz gereken unsurlar::

1-) Lastikler arabanın giderken en önemli noktasıdır.çünkü bütün
yoltutuş lastiklere bağlıdır.mümkün olduğunca aracımıza orjinal ölçüler
de lastik takmalıyız.Aracın lastiklerinin normalden kalın olması en
başta yakıt tüketiminin artmasına yol açar.direksiyon sertleşir. rot ve
rot başlarını zorlar.baskı balatayı yer amartisörlere zarar verir vs vs..ama mesela yoltutuşu zayıf olan araçta 155 lastik yerine 165 lastik takılabilir. ama tutupta 195 lastik takmak aracı yorar.performans kaybı olur.

2-)lastik alırken marka çok önemli.şu marka iyi yada kötü demeyecem
ancak lastik alırken mutlaka üretim tarihini sorun!!!!! lastiğinde
üretim tarihi olurmuymuş demeyin. genelde çerçeve içine alınmış
4haneli sayıdan oluşur.genelde küçüktür.bazı üreticiler bunu yazmazlar.
çünkü elde kalan lastiği satmak isterler.ve bunlar ucuzdur.ama lastikçiler
yeni üretilmiş lastikle aynı paraya satarlar.üretim tarihinde ay hafta pek
önemli değildir.işin özü üretim SENESİDİR.mesela sıfır lastik alacaksınız.
üretim tarihi 2000 olan lastiği ALMAYIN!!!! niyemi? çünkü lastiğin
kavuçuğu zamanla kullanılmasa hatta poşetinde olsa bile sertleşir!!!
yol tutuş hissedilir derecede azalır.mümkün olduğunca 2004 senesinden
önce üretilmiş lastikleri almayın!!!! 4 haneli sayıdan bahsettim.
genelde(michelin ve yokohama toyo bf goodrich gibi markalarda yazıyor)
çerçeve içine alınmış 4haneli sayının açılımını yapalım.

örneğin 2305 yazıyorsa bu son iki sayıdan yola çıkarak yani 05
2005de üretildiğini anlıyoruz.ilk 2 rakam olan 23 ise lastiğin üretildiği
haftayı belirtir. yani lastik 2005 in 23. haftasında üretilmiştir.

örneğin 0304 yazıyorsa 2004 ün 3.haftası üretilmiştir.

(ekbilgi) lastik ölçüsü ise şöyle yorumlanır:

175/65R 14H burada

175 taban kalınlığı mm olark

65 taban kalınlığının yanağa oranı(bu genelde yanlış bilinir doğrusu
budur.mm yada cm falan değildir)

R lastiğin radyal yani iç lastiksiz olduğunu belirtir

14 jantın boyu inc olarak

H hız gurubudur. H lastiğin max 210km ye kadar dayanabildiğini belirtir
T ise 190 km hıza kadar kullanıldığını belirtir. V ise 240a kadar vs vs

3-) burdan şu sonucu çıkarırız. arabanızın maksimum hızına duyarlı
olup sizin aracınıza uygun hız grubuna uyan lastiği alın.
mesela benim aracımın max hızı katalog verisi 190km ancak babam
lastiği değiştirirken T grubu lastik vermişler. yani max 190 olan.
ancak aracın orjinalinde H vardı.bu durum pek önemsenmez. yokuş aşağı
durumlarda 190km yi rahat 190 geçileceğinden (ben 210 yaptım h lastikle) bu tehlikeli durum arz eder.dikkat etmeniz gereken başka nokta...
ayrıca T ve H (yani yakın hız grupları) yapı gereği tamamen farklıdır.
H grubu lastikler daha iyi yol tutar.burdan şu anlaşılmasın. aracın orjinali
T ise H yapmak çok aşırı etkilemez.ama mümkün olduğunca dikkat edin,düşük hız grubu lastik almayın...

4-) yuvarlanma direnci az olan yani energy lastikleri tercih edin. bu yakıt tüketimini biraz olsun azaltabilir.

5-) aracınızın lasiğinin değişmesini şu şekilde anlarız:

lastik diş derinliği 1.6mm nin altına düşerse
lastiğiniz 3yılı doldurmuşsa
yada aracınız 40000km nin üstünde yol yapmışsa

lastik derinliğini cetvelle falan ölçmenize gerek yok.lastik dişlerinin
içinde bir çizgi vardır.bu çizgi ile (buda bir diştir) lastik dişiniz eşit
seviyeye gelince lastik ömrünü tamamlamıştır.(ayrıca yasal zorunluluk)
burdan sonra lastiğiniz yavaş yavaş kabak olarak tabir edilen lastiğe dönüşür
yol tutuş bariz şekilde azalır.hayati tehlike başlar...

bunu kimse bilmez. aracımıza yeni lastik aldık.4 yılda 10000 km yol yaptık.
doğal olarak lastik dişi daha yerindedir. AMA LASTİK ARTIK ESKİMİŞTİR.
lastiğin eskimesi için kullanmaya gerek yoktur.bu genelde BİLİNMEZ.
biz dişleri az eskimiş olan 6senelik lastiklerle kuru havada gereğinden
fazla kayarak büyük 1 kaza yaptık lütfen bu lastik üretim tarihi ile
lastiğin dişi olmasına rağmen kağuçuğunun ölmesi olayına önem verelim.
lastiğin kağuçuğunun öldüğünü en basit şekilde nasıl anlarız? lastikte
kılcal çatlaklar başlamışsa SÜPERRRRRRR ACİİİİİİİİİL lastiği çöpe
atın!!!!!!! yüzlerce kez ve yüzlerce kişiye bunu ispatladım.araç üzerinde eski lastiklerle (lastik dişi sağlam gözüken) fren yaptığımda araç aptallaşarak kaymaya başlıyor. ama aynı gün aynı yerde yeni lastiklerle sonuç:MÜKEMMMMMMEL

lütfen bu 5. maddeyi yabana atmayın derim,kendi canınızı taşıyorsunuz...

40.000 km nin üzerindeki lastikleri en kısa sürede değiştirin derim.yada kontrol ettirip öyle binin.

6-) rot balans ayarlarını en geç 5000 lüx arabalar için en geç 10.000 km de bir yaptırın. düzensiz rot balans ayarları lastiğin aşınmasını arttırır.titreme yapar.

7-) lastiğiniz tabandan patlamışsa muhakkak soğuk kaynak yaptırın. ve yapıldıktan hemen sonra balans ayarına sokun(mümkünse 4ünü birden)

8-) lastiğiniz yanaktan patlamış/yırtılmışsa o lastik direk çöpeeeeeeeeee

9-) ülkemiz yolları malum. lastik yanağını düşük taktırırsak latiğin yere basan kısmıyla jant arası mesafe kısalacağından çukurlarda lastik yanağında fındık denilen şişmeler meydana gelir.yüksek süratlerde aracın lastik dönüşü düzensizleşir. fındık yapmış lastiklerle uzun yola kesinlikle çıkmayın.fındık yapan yer yırılabilir.ama şehir içinde dikkatli olun.

10-) lastik havaları çok önemlidir.katolog verisi olan basıncı lastiklere uygulayın.
araçta extra ağırlık varsa 2psi basıncı arttırın. karlı havalarda lastiğin havasını 2psi arttırın!!! sanılanın aksine lastik havasını düşürmek değil arttırmak lazım.

11-) bulunduğunuz şehirde kar fazlaysa mutlaka kar lastiği alın!!! yol tutşa büyük katkısı var

12-) aracınıza binerken 4lastiğe göz kararı bakın, bu 10 saniyenizi almaz.patlak ve inik lastikle yola çıkmak sakıncalıdır ve araç yol tutuşunu bariz bozar...

13-) araç park ederken kaldırımlar lastiğin DÜŞMANIDIR. park ederken lastiği kaldırıma çarptırmayın.
bu aşırı zararlıdır. birde lastiği taşın vs. değişik yüksek yere de çıkarıp üzerinde bırakmayın.
buda zararlıdır.

14-) jantınızın yamuk olup olmadığını kontrol ettirin. yamuk jantı 2 sefer düzelttirmişseniz
jant bu sefer hamurlaşıp yumuşayacağından artık daha kolay yamulur. dikkatli olun ve değiştirin.

15-) lastiğinize basınçlı suyu ASLA ve ASLA KESİNLİKLE T-U-T-M-A-Y-I-N!!!!! (!) araba dergisinde birebir gördüm lastiğe tutulan basınçlı su lastiği gözle görülmese bile parçalıyor!!! sık sık tutarsanız lastiğinizden parçalar koptuğunu göreceksiniz ve bu çok ZARARLIDIR. ayrıca lastiğinizi şampuan deterjan köpüklü
ürünlerle değil saf su ile temizleyin!!! parlamıyo diyorsanız özel satılan ürünler alın. Köük deterjan vs lastiğin kimyasalını bozar!!!!!!!!!!!!! tehlike oluşturur Allah korusun...

16-) aracı patinaja bırakmayın,lastiğe zarar verdiği gibi lastikten parça kopmasına neden olur. aynı şey fren için de geçerlidir. çok uzun ani fren yapmak lastiğin kayan kısmıyla diğer kısımları arasında diş kalınlığı farkı yaratacağından lastiğin giderken titremesine neden olur(rot balans la ilgisi yok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)


17-) paranız varsa/yeterse mümkün olduğu kadar tanınmış markaları tercih edin,büyük firmalar ciddi para ayırıyorlar benden söylemesi... (ama dayanıklılık konusunda bütün firmalar bence bekleneni fazlasıya veriyor bence)

18-lastiğin sipop kapağını kapalı tutalım.içine pislik kaçarsa hava basılmıyor...

19 her lastik değiştiğinde sibopları değiştirtin!!!!!

20-) lastik patlak değilse ama hava kaçırıyorsa ve eskiyse doğru çöpeeeeeeeeee:ka05: yeniyse garantiye verin...

Arkadaşlar yine aklıma gelen bunlar şimdilik,yine gelirse buraya yazarım!!!!
kesinlikle alıntı DEĞİLDİR.

LÜTFEN LASTİĞİ ÖNEMSEYELİM!!!! LASTİK ARCIMIZIN YERE BASAN 4 PARÇASIDIR. :ka05:

( BU ARADA LASTİKÇİ FALAN DEĞİLİM,DENEYİMLERİMİ PAYLAŞTIM SİZLERLE)
emeğe saygı....

yanlışım varsa düzeltiniz, unuttuğum başka şeyler varsa buraya yazınız.
bildiğiniz başka durumlar/yöntemler varsa yazın tartışalım...

Write By YeŞ....




Arkadaş verdiğin bilgilerden dolayı teşekkür ederim,Allah razı olsun.Gerçekten de uyulması gereken fevkalade yararlı bilgiler.Sağol.


_____________________________



494 Mesaj
28 Eylül 2011; 22:19:14 

bu devirde stepne mi kaldı ya run-flat lastikler var artık (patlasada gidebilen)


_____________________________

Ücretsiz Hosting
2GB Alan, 100GB Trafik PHP ve MySQL, Site Kurucu Reklam ya da Banner yok
ref: http://api.hostinger.web.tr/redir/2380953

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
9 Aralık 2012; 12:14:00 



 
481 Mesaj
29 Temmuz 2013; 15:31:55 

Arkadaşlar ben de 2011 model araç aldım daha yeni, ve lastiklerde 3710 yazıyor. Yani lastikler hemen hemen 3 yaşına girmiş. Km ise 28000de. Dış görünüm itibariyle hiç bir sorunu yok çünkü dişler hala belirgin. Bu konuda baya kafa karıştırıcı bilgiler var net ortamında. Sizce önümüzdeki yaz mevsimine kadar yaklaşık 40000km civarına getirsem ve sonra değiştirsem uygun mudur? Yoksa riskli zaman dilimine girdim mi sayılır daha şimdiden? Biraz telaşe memuruyum da.. Fikrinizi almak isterim.


_____________________________



 
1007 Mesaj
29 Temmuz 2013; 17:10:00 

quote:

Orijinalden alıntı: leidenfrost

Arkadaşlar ben de 2011 model araç aldım daha yeni, ve lastiklerde 3710 yazıyor. Yani lastikler hemen hemen 3 yaşına girmiş. Km ise 28000de. Dış görünüm itibariyle hiç bir sorunu yok çünkü dişler hala belirgin. Bu konuda baya kafa karıştırıcı bilgiler var net ortamında. Sizce önümüzdeki yaz mevsimine kadar yaklaşık 40000km civarına getirsem ve sonra değiştirsem uygun mudur? Yoksa riskli zaman dilimine girdim mi sayılır daha şimdiden? Biraz telaşe memuruyum da.. Fikrinizi almak isterim.

Hasar yoksa 1 sene daha rahat kullanılır


_____________________________



 
2302 Mesaj
29 Temmuz 2013; 17:21:50 

her sene düzenli olarka hortlatılılmış konu


_____________________________



782 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
Compacterzurum
29 Temmuz 2013; 17:55:15 

quote:

Orijinalden alıntı: leidenfrost

Arkadaşlar ben de 2011 model araç aldım daha yeni, ve lastiklerde 3710 yazıyor. Yani lastikler hemen hemen 3 yaşına girmiş. Km ise 28000de. Dış görünüm itibariyle hiç bir sorunu yok çünkü dişler hala belirgin. Bu konuda baya kafa karıştırıcı bilgiler var net ortamında. Sizce önümüzdeki yaz mevsimine kadar yaklaşık 40000km civarına getirsem ve sonra değiştirsem uygun mudur? Yoksa riskli zaman dilimine girdim mi sayılır daha şimdiden? Biraz telaşe memuruyum da.. Fikrinizi almak isterim.

sıkıntı olmaz.yüzeysel çatlama gözle görülür aşınma yoksa.


_____________________________

Bâki kalan bu kubbede hoş bir sâda imiş...

Uzaklaştırılmış
7 gün cezanın,
19 sa. 41 dk. kadarı kaldı.
29 Temmuz 2013; 17:56:06 

aynen öle



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


 
1547 Mesaj
29 Temmuz 2013; 19:28:49 

benim lastikler 2006 çıkışlı hala kullanıyorum ama sürekli patinaja düşüyor heran herşey olabilir biran önce değiştirmem lazım


_____________________________

94 Benzinli Beyaz Renault Broadway


782 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
Compacterzurum
29 Temmuz 2013; 22:26:41 

quote:

Orijinalden alıntı: o.lut03

benim lastikler 2006 çıkışlı hala kullanıyorum ama sürekli patinaja düşüyor heran herşey olabilir biran önce değiştirmem lazım

nerden baksak 7 senelik.lastik hiç kullanılmasa bile zaman yeterli bir aşındırıcıdır.en yakın zamanda değiştirmeniz sizin ve aileniz için en iyisi olacaktır.


_____________________________

Bâki kalan bu kubbede hoş bir sâda imiş...


782 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
Compacterzurum
30 Temmuz 2013; 1:53:34 

quote:

Orijinalden alıntı: toyyarisçi

http://www.michelin.com...man-degistirmem-gerekir
Lastikler tahmin edilebilir bir raf ömrüne sahip değildir. Lastiklerin nerede ve ne zaman yapıldığı önemli değildir. Sıcaklık, bakım, depolama koşulları ve kullanım, yük, hız, basınca ilaveten sürüş biçimi gibi lastiğin ömrünü etkileyecek birçok etken mevcuttur.Beş veya daha fazla yıl kullandıktan sonra lastiklerinizin yılda en azından bir kere kontrol edilmesi gerekmektedir. İhtiyaç halinde, araç imalatçısının orijinal ekipman astiklerin değiştirilmesini ilgilendiren tavsiyelerine uyunuz. Bir tedbir olarak, lastikler üretim tarihinden itibaren 20 yıl değiştirilmemişse (Lastik üzerinden nasıl okunduğuna bakınız) kullanılabilir durumda görünseler ve lastik desen göstergesine kadar aşınmamış olsalar dahi Michelin bu lastiklerin yeni lastiklerle değiştirilmesini tavsiye etmektedir.kaynak:michelin

bridgestone da 10 yıl diyor.benim gözümde lastiğin süresi 4 yıldır.ister bitmiş olsun ister olmasın ailemin ve benim canımdan önemli değildir.
kaynak


_____________________________

Bâki kalan bu kubbede hoş bir sâda imiş...


3683 Mesaj
30 Temmuz 2013; 4:24:44 

4 yil birazda pazarlama icin kullanilan ibaredir

4-5yil ifadesi cok degisken ve lastik icin en olumsuz hava kosullari icin gecerlidir(asırı sıcak ve soguk gibi)


ulkemizde lastikte deforme yoksa 6 seneye rahat cikabilir bu sure. araci sakin kullanarak bu süre uzatilabilir.. lastik degistirmeden once dürüst bir lastikci bulup lastikleri göstermek lazim birkac sene daha idare eder diyebilirler
yilda 5000 km yapip lastigini 5-10 sene kullanan bir cok sürücü var trafikte.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



3513 Mesaj
30 Temmuz 2013; 4:34:50 

geçen 2011 kasa sorento baktık galeride 30.000 kmde araç.Ön lastikler bildiğiniz dümdüz olmuş.Pürüzsüz.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



1432 Mesaj
30 Temmuz 2013; 6:51:35 


quote:

Orijinalden alıntı: xxxjokerxxx

geçen 2011 kasa sorento baktık galeride 30.000 kmde araç.Ön lastikler bildiğiniz dümdüz olmuş.Pürüzsüz.

Galeridr buyuk ihtimal degistirmislerdir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
1547 Mesaj
30 Temmuz 2013; 8:04:37 

quote:

Orijinalden alıntı: Compacterzurum


nerden baksak 7 senelik.lastik hiç kullanılmasa bile zaman yeterli bir aşındırıcıdır.en yakın zamanda değiştirmeniz sizin ve aileniz için en iyisi olacaktır.

çok haklısın abi bide bu lastiklerle uzun yola çıkacağım haftaya inşallah sorun çıkmaz


_____________________________

94 Benzinli Beyaz Renault Broadway


782 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
Compacterzurum
30 Temmuz 2013; 13:44:03 

quote:

Orijinalden alıntı: o.lut03


çok haklısın abi bide bu lastiklerle uzun yola çıkacağım haftaya inşallah sorun çıkmaz

yavaş gidin.eğerdeğiştirmeye imkan yoksa.


_____________________________

Bâki kalan bu kubbede hoş bir sâda imiş...


3513 Mesaj
30 Temmuz 2013; 15:41:36 


quote:

Orijinalden alıntı: volkann86



Galeridr buyuk ihtimal degistirmislerdir.

aracın km den şüphelendik.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
1547 Mesaj
30 Temmuz 2013; 16:00:20 

quote:

Orijinalden alıntı: Compacterzurum


yavaş gidin.eğerdeğiştirmeye imkan yoksa.

yavaş gidiceğimizi pek sanmıyorum ama teşekkürler


_____________________________

94 Benzinli Beyaz Renault Broadway


623 Mesaj
13 Aralık 2013; 18:56:31 

0


_____________________________



 
15 Mesaj
27 Nisan 2014; 10:44:42 

ne oldu da 10 yıla çıktı.
lastik firmaları bile bunu söyleyemiyor.hepsi
jatma(japon lastikçiler) nın üzerine atıyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozdemakyuz -- 27 Nisan 2014; 10:46:23 >


_____________________________



 
4 Mesaj
12 Mayıs 2014; 21:59:57 

Arkadaşlar ben bir şey sormak istiyorum. Lastiklerin raf ömrünün 10 yıl olduğu paylaşılmış. Benim Aracım 2009 opel astra. Lastikler continental premiumcontact araç 37.000 yürüdü, orjinal lastikleri üzerinde, aşınmamış. Stepne sıfır, hiç kullanılmadı. Geçen gün lastikçi sana aynı lastikten bir tane daha alalım, stepne ile birlikte öne takalım dedi. Bir sorun olur mu? Lastiklerin üretim tarihleri arasında 5 yıl olması sorun çıkarır mı? Sürüşte, yol tutuşta bir sıkıntı yaşar mıyım? Bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim.


_____________________________

Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git