Segman ile ilgili Birtakım Sorular
54 Cevap43623 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
347 Mesaj
17 Mart 2008; 19:19:00 

0



Slm arkadaslar, bir kaç sorum olacak musadenizle..

Segman nedir? Resimde ki işleyişde segmanın yeri neresidir?

Segman atmak ne demektir? Segman atarken onarım yapılan yer neresidir?

Motor yağ yakıyor? cumlesınde yağ, bu işleyişde nasıl yanar? yağ yanma odasına nereden ve ne şekilde sızar?

Motorun yağ yakmasının tek sebebi segmanların aşınmıs olması mıdır?

Segman atmak yağ yanmasına kesin çözümmüdür?

Segman atmak için motor indirilir mi?

Yarım motor yapmak ve segman atmak aynı manaya mı gelirler?


Cehaletım için özür dilerim..cevaplayan arkadaşlara teşekkürü borç bilirim..:)





_____________________________

En fazla ileriye giden ok, en çok geriye çekilmiş yaydan çıkar.


666 Mesaj
17 Mart 2008; 23:36:10 

Resimde gözüken pistonun tepe noktasında yakın olan siyah yerde, pistonu etrafını bilezik gibi çevreliyen bir halka vardır buna segman denir.
Yağ yakmasının sebebi ise segmanların aşınarak yağın yanma odasına girmesidir.
Yeni segman takmak içinde motorun açılması lazım, yani motor inmesi lazım.Çünkü gördüğün üzere segmanlar pistonun üzerindedir.Bunların değişimi için'de bu işlem şarttır.

Kimseden'de özür dilemene filan gerek yok herkez her şeyi bilmek zorunda değildir dimi


_____________________________



 
347 Mesaj
18 Mart 2008; 11:17:42 

Segman nedir? conta-lastik türevi bir malzeme midir?

Yeri gelmişken "avans vurma" sorununu resım üzerinde nasıl tanımlayabılıriz?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dokuzeylul -- 18 Mart 2008; 11:17:56 >


_____________________________

En fazla ileriye giden ok, en çok geriye çekilmiş yaydan çıkar.


666 Mesaj
18 Mart 2008; 15:16:41 

0


Resimde duran pistonun yanında duran halkalara deniyor.Bunlarda Pistonun üst kısımlardaki boşlıklara takılıyor.Metaryal olarak çelikten yapıldığını biliyorum.

Avans vurma olayıda senin ilk resimde koyduğun fotoğrafa bakarak kısaca anlatıyim.
Piston tepe noktasına ulaşmadan yanma meydana gelmesi sonucu avans oluşur.Yani yanma tam anlamıyla gerçekleşmeden piston aşşa doğru itilir.Buna'da avas vurması veya detanasyon denir.


_____________________________



 
1950 Mesaj
19 Mart 2008; 9:04:38 

Babam ve Amcam aşağı yukarı 55 yıldan beri segman işi yaparlar , bir sürede ben uğraştım. Segman pistondaki yuvalarına takılır, eski arabalarda genelde 3 kompresyon 1 adette yağ, yeni araçlardada 2 kompresyon 1 yağ olur. Eski araçların segmanları kalın olur yenilerde de ince olur, devirli motorlar oldukları için. İnce segmanda sürtünme az olur. Ayrıca piston boyu da yeni arabalarda azdır (stroğu düşüktür). pistonu kranka bağlayan kolda biyel koludur. Araçlar eskiden genellikle rektefiyeye girerlerdi. Piston çapı biraz genişletilir yeni piston çapına göre veya segmana göre yapılabiliyorsa pistonda oynama yapılır ve segmanlar takılırdı, yani motor sıfırlanırdı. Ama şimdi yarım motor tabir edilen uygulamalar var. Gömlek ve piston sıfır alınıp motora yerleştiriliyor. Servisler böyle yapıyor genelde. Ama rektefiye işi daha ekonomiktir. Eğer segman uydurulabiliyorsa, daha ekonomik bir şekilde motor yapılır. Genelde tepe segmanı dediğimiz segmanda aşınma yüksek olur, zaten segmanlar aşındığı zaman çekiş düşer yağ yakmaya başlar, yani beni değiştirin der.


_____________________________







 
347 Mesaj
19 Mart 2008; 11:07:56 


quote:

Orjinalden alıntı: MAD MAX

0


Resimde duran pistonun yanında duran halkalara deniyor.Bunlarda Pistonun üst kısımlardaki boşlıklara takılıyor.Metaryal olarak çelikten yapıldığını biliyorum.

Avans vurma olayıda senin ilk resimde koyduğun fotoğrafa bakarak kısaca anlatıyim.
Piston tepe noktasına ulaşmadan yanma meydana gelmesi sonucu avans oluşur.Yani yanma tam anlamıyla gerçekleşmeden piston aşşa doğru itilir.Buna'da avas vurması veya detanasyon denir.


Pistonun tepe noktasına gelmeden yanma olusmasını avans vurma olarak tanımlamışsın.
Peki avans vurma olayında meydana gelen "şakır şakır" vb. sesler pistonun bir yerlere temasından mı meydana gelir? Bu ve buna benzer seslerin sebebi nedir? Resimde bu sesin meydana gelmesini sağlayan temas noktası neresidir?


_____________________________

En fazla ileriye giden ok, en çok geriye çekilmiş yaydan çıkar.


666 Mesaj
20 Mart 2008; 5:45:41 

Benim koyduğum resimde ses yapacak olan bir parça yoktur.
Soruyu soran arkadaşın koyduğu resme bakarak anlatabilirim bunu.
Avans vurması kötü benzinden kaynaklanır.Kötü benzin erken yanar ve piston tam tepe noktasına ulaşmadan patama olur bu da piston kollarının bağlı bulunduğu krankdaki kol yataklarına(3.resim bujinin ateşleme anı)aşırı yük bindirmesine sebeb olur, sesi'de bunlar yapar.



_____________________________



 
13 Mesaj
20 Mart 2008; 7:09:28 

Segman atmak tabiri, kartelin açılıp pistonların krank milinden ayrılmasıyla pistonu çevreleyen halkaların değiştirilmesidir.Bu işlem sırasında kol yataklarda değiştirilir.


 
347 Mesaj
20 Mart 2008; 15:10:57 


quote:

Orjinalden alıntı: MAD MAX

Benim koyduğum resimde ses yapacak olan bir parça yoktur.
Soruyu soran arkadaşın koyduğu resme bakarak anlatabilirim bunu.
Avans vurması kötü benzinden kaynaklanır.Kötü benzin erken yanar ve piston tam tepe noktasına ulaşmadan patama olur bu da piston kollarının bağlı bulunduğu krankdaki kol yataklarına(3.resim bujinin ateşleme anı)aşırı yük bindirmesine sebeb olur, sesi'de bunlar yapar.




Motorun avans vurmasının tek sebebi kötü yakıt seçimi midir? Kaliteli yakıt seçimi nasıl olur? Bunu nasıl anlayabiliriz?
Avans ayarı nasıl yapılır?


_____________________________

En fazla ileriye giden ok, en çok geriye çekilmiş yaydan çıkar.


1342 Mesaj
20 Mart 2008; 16:13:29 


quote:

Orjinalden alıntı: dokuzeylul

Motorun avans vurmasının tek sebebi kötü yakıt seçimi midir? Kaliteli yakıt seçimi nasıl olur? Bunu nasıl anlayabiliriz?



Vuruntunun sebebi her zaman kötü yakıt olmayabilir. Fazla taşlanmış bir silindir kapağı, motorun sıkıştırma oranını haddinden fazla arttıracağı için vuruntuya yol açabilir.
Yakıtta ise, oktan sayısı, motorun tasarımında belirlenen limit değerin altındaysa yine vuruntuya yol açabilir...


_____________________________



1793 Mesaj
30 Ekim 2008; 14:12:54 


quote:

Orjinalden alıntı: dokuzeylul

0



Slm arkadaslar, bir kaç sorum olacak musadenizle..

Segman nedir? Resimde ki işleyişde segmanın yeri neresidir?

Segman atmak ne demektir? Segman atarken onarım yapılan yer neresidir?

Motor yağ yakıyor? cumlesınde yağ, bu işleyişde nasıl yanar? yağ yanma odasına nereden ve ne şekilde sızar?

Motorun yağ yakmasının tek sebebi segmanların aşınmıs olması mıdır?

Segman atmak yağ yanmasına kesin çözümmüdür?

Segman atmak için motor indirilir mi?

Yarım motor yapmak ve segman atmak aynı manaya mı gelirler?



Cehaletım için özür dilerim..cevaplayan arkadaşlara teşekkürü borç bilirim..:)




Şu sorulara da cevap bulabilirsek çok iyi olacak..
Bilgili arkadaşların mesajlarını bekliyoruz


_____________________________

INTEL Core i7-3770K || ASROCK Z77 Extreme6 || GIGABYTE GTX670 Windforce 3X OC || GSKILL RipjawsX DDR3-1600Mhz 16GB (2x8GB) || CORSAIR 400R Carbide || Corsair CX v2 750W || OCZ Vertex4 2.5 128GB SSD || SEAGATE Barracuda 1TB 64MB 7200rpm SATA || NOCTUA U9B || DELL 23" U2312HM LED


942 Mesaj
31 Ekim 2008; 14:17:06 

Segmanla beraber silindir gomlekleri de asinir(ovallesir) bu nedenle sadece segman degistirmek idarelik bir cozumdur. Gomlekli motorlarda gomlekler de degistirilmeli, gomleksizlerde silindirler honlanmalidir. Bu nedenle sadece segman atmak eger silindirlerde ovallesme fazla degilse gecici bir cozum olur.

Segman atmak icin motoru aractan indirmek sart degil. Karter ve silindir kapagi sokulup alttan biyel kol civatalari cikarilarak piston yerinden alinabilir. Ama genel rektifiye yapilacaksa rahat calisma acisindan motoru aractan almak daha iyi. Hem motor sokulmusken yiopranmis motor kulak takozlari falan da degisir.

Piyasada yarim motor dedikleri evet,segman degistirmektir. Ama bana sorarsaniz duzgun bir yol degil bu. Motoru actimi segman gomlek subap yatak yag pompasi gibi sonradan ariza cikardiginda motoru yeniden actirmaya neden olacak parcalar degistirilmeli. Cunku motor yaptirmada esas parayi malzeme degil, iscilik tutar. Motoru acmak ve kapatmak oldukca fazla zaman, ayar, hassasiyet v.s. gerektiren isler.



 
1600 Mesaj
8 Kasım 2008; 13:24:44 

Motorun yağ yakmasının tek sebebi segmanların aşınmıs olması mıdır?
Subap klavuzları aşınmışsa da O bölgelerden de yağ emişi ile yağ yakma oluşabilir. Silindir aşıntıları ve çizikler. Yanlış montajlar.

Segman atmak yağ yanmasına kesin çözümmüdür?
Silindir aşıntısı da varsa sekman atmak çözüm olmaz. Rektifiye gereksinimi olabilir.

Segman atmak için motor indirilir mi?
Motor İndirilip dikkatli inceleme yapılırsa yapılan işlem daha sağlıklı olur.

Ayrıca Vuruntu Yakıttan, Avans uygun olmaması, sıkıştırma oranının yüksekliği, silindir kapağının fazla taşlanması, silindir içerisinde kurum oluşumu ve bazı maddelerin kompresyonun artışı sonucu oluşan aşırı sıcaktan dolayı kızararak silindir içinde uygunsuz zamanlarda ateşlemeye sebep olması gibi kanaatimce. Bunlar Vuruntulara sebep olabilir.




_____________________________



597 Mesaj
3 Ocak 2009; 0:49:56 

Tam benim aradığım topik. Sekman atılırken değişmesi gerekenlerin tam bir listesi var mıdır? Ayrıca bu listenin gerçekten de işlem sırasında değiştirilip değiştirilmediğini nasıl anlayabiliriz? Sekman mı rektefe mi daha garantili ve kalıcı bir çözümdür? Fiyat farkları nasıldır?


_____________________________

ONUNCU KÖYDEN


4007 Mesaj
3 Ocak 2009; 1:34:07 


quote:

Orjinalden alıntı: MAD MAX

0


Resimde duran pistonun yanında duran halkalara deniyor.Bunlarda Pistonun üst kısımlardaki boşlıklara takılıyor.Metaryal olarak çelikten yapıldığını biliyorum.

Avans vurma olayıda senin ilk resimde koyduğun fotoğrafa bakarak kısaca anlatıyim.
Piston tepe noktasına ulaşmadan yanma meydana gelmesi sonucu avans oluşur.Yani yanma tam anlamıyla gerçekleşmeden piston aşşa doğru itilir.Buna'da avas vurması veya detanasyon denir.



Aynen.


Motoruma 1 hafta önce attım,inanılmaz farkediyor.Motorun tamamen indirilmesi şart.Olmadan yapılamaz.


Yağ yakımının tek sebebi segman değildir,fakat segman da olabilir.Olasılığı da azımsanacak bir olasılık değildir.


Vuruntu yapıyordu benim aracımda.Yağ yakma falan yoktu.Attık segmanı.Taş gibi şu anda mübarek.Eşeğe biniyormuşuz resmen.


_____________________________

Referanslarım için profilimi açınız.Orada hatırlayabildiğim tüm referanslarım yazmaktadır.
Güzide ses sanatçısı Sevim Tanürek'in ölümünü lütfen araştırınız.Araştırınız dedim araştırmadınız,tekrarlıyorum araştırınız!


4493 Mesaj
13 Temmuz 2009; 21:31:27 

Motorun yağ yakmasının tek sebebi segmanların aşınmıs olması mıdır?

hayır değildir. turboşarj lı motorlarda turbonun gövde burcunu dağıtması ve pistonların üzerine salyangozdan yağ basmasıda mümkündür. çok fazla motor yağının yanma odasına inmesi aracı anveleye kaldırabilir (motorun yanan yağ yüzünden herhangi bir sınır olmaksızın kontak kapalı konuma getirilse bile maksimum üzeri devire yürümesi = yakıt yerine yağyanması) veya piston eritebilir vs.


Segman atmak yağ yanmasına kesin çözümmüdür?
faydası çoktur.


_____________________________

Deauville© İletişim:
icq:112530


 
41 Mesaj
11 Mayıs 2010; 0:58:57 

sekman atmak ama neye göre? usta sekman kararını nasıl verdi? komprasyon testi yaptımı ? sonrasında hava basıncıyla kaçak testi yaptımı? motor yağ yakıyo ama yağı sekmandan alıptamı yakıyo yoksa karter havalandırma borusundanmı alıp yakıyo? belki üst kapak contasından silindire yağ kaçıyo bunların hepsini değerlendirmek gerekir. rastgele karar verilmez. eğer sekmanlar yağ kaçırıyosa tabiki sekman atarak sorunu çözersin ama yatak sesi varsa ,çekiş düşük ise komple rektifiyeye girmen gerekir.


_____________________________



3005 Mesaj
11 Mayıs 2010; 11:12:21 

Motorun yağ yakmasının tek sebebi segmanların aşınmıs olması mıdır?

Segman atmak yağ yanmasına kesin çözümmüdür?

Segman atmak için motor indirilir mi?

Yarım motor yapmak ve segman atmak aynı manaya mı gelirler?
----------------------------------------------------------------------------
1-deyildir-aşınmış segman daha çok yağı kirletir.yağ eksiltmeye yardım eder.kompresyon düşük olacağından verim düşer.
2-kesin çözüm deyildir.çünkü yağ eksiltmenin(siz yakma diyorsunuz)birçok nedeni vardır.aşınmış kayıtlar(sübap)-uygun olmayan yağ-aşımış segman,kırık segman-contalardan sızıntı-aşırı yüklenme ile geri dönüşün yetersiz oluşu ve üste çıkan yağın hava tahliyesinden atılması(ki "üfleme"tabir edilen durum bunun tetikçisidir)
3-segman atmak için genelde motor İNMEZ.alt kartel ve üst kapak(sil.kapağı)çıkarılırsa segman atılabilirki genelde segman bu şekilde atılır.
4-yarım motor yapmak biraz muallakta bir tabirdir.segman atarken sübaplarda elden geçirilebilir.yataklarda çok ovallik yoksa(ki yeni nesil motorlarda ovallik pek görülmez)yatak değiştirilebilir.vs.vs.
birde avans sorusu vardır ki tam olarak anlatılmadı.
avans erken ateşlemedir.motordan duyduğunuz şıkırtı sesi daha başka bir şeydir.(bir arkadaş detenasyon demiş doğrudur)
motordan duyulan şıkırtıya fazla avans neden olabilir.kötü yakıt neden olabilir.silindir içindeki keskin uçlar neden olabilir.yanlış buji neden olabilir.pahlanmamış keskin kenarlar neden olabilir.hararet neden olabilir.
ŞİMDİDE SESİN NEDENİ:büyük patlama(buji ile veya zamanında olan yanma)başlamadan.sıkışmanın fazla olduğunda silindir içinde farklı yerlerde tutuşma olur-buji yanlış seçilmiştir ısınır erken tutuşturma yapar-keskin kenarlar çok ısınacağından erken tutuşturmaya neden olur.
işte bu erken yanmadan dolayı oluşan patlamaları biz şıkırtı olarak duyarız.
şimdilik aklıma gelenler.kolay gelsin.


_____________________________

Bilip-Bilmemek arasındaki fark;Yokla Var gibidir.Hezerfen
herkes herşeyi dört-dörtlük ister amma,kimse dört-dörtlük deyildir.Hezerfen.Dilin yok olursa,Ülkeni asla bulamazsın..Hezerfen


 
94 Mesaj
9 Ocak 2011; 18:52:15 

merhaba 120-130 km/h yaklaşık 4000 devirde yol alırken aniden yağ lambası yandı hemen 1 km ilerdeki benzin istasyonuna girip kaputu açtım, yağ kapağı atmıştı,yağ çubuğunu da atmıştı motor. Hemen 2 litre yağ koyduk.yağ kapağı karter muhafaza sacının üstünde idi alıp taktım, yağ çubuğunu yerine yerleştirdim. motoru tekrar çalıştırdım, çalışma normaldi ama yağ çubuğunu yeniden attı ve yağ lambası tekrar yandı.. hemen istop ettim... segman kırdığımı düşünüyorum, sizin düşünceniz nedir... segman neden kırılır...bu durumlarda nasıl hareket etmek gerekir....saygılar..


_____________________________



3005 Mesaj
9 Ocak 2011; 20:10:35 


quote:

Orijinalden alıntı: fazlison

merhaba 120-130 km/h yaklaşık 4000 devirde yol alırken aniden yağ lambası yandı hemen 1 km ilerdeki benzin istasyonuna girip kaputu açtım, yağ kapağı atmıştı,yağ çubuğunu da atmıştı motor. Hemen 2 litre yağ koyduk.yağ kapağı karter muhafaza sacının üstünde idi alıp taktım, yağ çubuğunu yerine yerleştirdim. motoru tekrar çalıştırdım, çalışma normaldi ama yağ çubuğunu yeniden attı ve yağ lambası tekrar yandı.. hemen istop ettim... segman kırdığımı düşünüyorum, sizin düşünceniz nedir... segman neden kırılır...bu durumlarda nasıl hareket etmek gerekir....saygılar..

anlatımdaki eksikler:aracın cinsi motor nevi(diesel-benzin)yağ lambası yanana kadar hiç uyarı vermedimi.iki kilo yağ küçük motorlar için az bir rakam deyildir.yağı eksikmiydide tamamladınız yoksa gelişigüzelmi yağ doldurdunuz.yağ lambası ile segman kırığı arasında bir bağ kuramadım açıkçası.
yağ konma kapağı ve yağ kontrol çubuğunun yerinden çıkması alt kartere aşırı basınç uygulamasıyla olur ki;kırık -kaynamış segman,cebri devir yükseltilmesi bunun nedenleridir.120 ile giderken yanlışlıkla vitesi 3 e takar ve deriyajdan ayağınızı çekersiniz,yapacağını yapar.aşırı hararet yaptırdınız segman kaynamıştır.kartere hava basar.kırık segmanı kafaya alır kapağa çakana kadar vuntu şeklinde ses yapar.
sonuç anlamıyorsanız müdahele yapmayın.biraz pahallı amma servisi tercih ederim.



_____________________________

Bilip-Bilmemek arasındaki fark;Yokla Var gibidir.Hezerfen
herkes herşeyi dört-dörtlük ister amma,kimse dört-dörtlük deyildir.Hezerfen.Dilin yok olursa,Ülkeni asla bulamazsın..Hezerfen


 
94 Mesaj
9 Ocak 2011; 22:52:08 

qwerty



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fazlison -- 13 Şubat 2013; 18:20:05 >


_____________________________



 
94 Mesaj
9 Ocak 2011; 22:54:13 

yağ kapağını attığı için araba akabinde açılan kapaktan da yağ atmış,bahsettiğiniz gibi motor çalışırken kartere pistondan basınç geliyor..


_____________________________



 
3003 Mesaj
9 Ocak 2011; 23:37:05 

quote:

Orijinalden alıntı: fazlison
segman neden kırılır...bu durumlarda nasıl hareket etmek gerekir....saygılar..


Geçmiş olsun.

Yeni bir motorda yanlış montaj veya metalurji hatasından ileri gelebilir.

Segmanıın pistondaki yuvasyla kendi arasındaki boşluk sağlıklı çalışması ve temiz kalması için çok önemlidir. Segman hareketi kısmen dahi engellenirse yağlama rejimi bozulur, yağın yüzeylerde kalma süresi uzar ve bölgesel olarak yanar. Piston yuvalarında zamanla çok sert bir karbon birikimi olur. Zamanla da sekmaının piston üzerinde küçük fakat hayati olan hareketi tamamen engellenir. Hareketsiz kalan segman ya kırıllır ya da kaynar. Yüksek devirlerde silindire kaynama olmaz, bunun yerine silindir yüzeyinde küçük kaynama ve kopma olayları olur. Geometri bozulunca da sekman kırılır.

Düşük devirlerde kullanılan bir motorsa karbon birikimi pistonla silindir arasını dolduruncaya kadar büyür. Metalden daha sert olan bu birikim piston hareketiyle silindir yüzeyini parlatır. Sekmanla beraber parlayan silindir yüzeyi de yağ tutamaz hale gelir. Kaynama veya kilitlenme bu veya benzer senaryoyla olur.

* * *

Normalde 20-40psi civarı olması gereken bir sistemde 2-6 psi kadar çok düşmeden yağ lambası yanmaz. Yağ lambası yağlama yapılmadığı anlamına gelir. Dolayısıyla yağ lambası yandığında, eğer trafik bakımından güvenliyse hemen şanzıman boşa alınıp stop edilmeli.

Bence bu haliyle çalıştırmayın. Yeni motorlarda honlama için çok az pay oluyor. Derin çizikler olursa blok da zarar görebilir. Tek silindirdeki bir arıza ne kadar az paylarla rektefe edilirse çalışma dengesi bakımından o kadar iyi.



 
94 Mesaj
10 Ocak 2011; 15:23:20 

bugün arabamın tarihinde ilk defa(malesef) motor kapağını açtık, çok şükür durum çok da kötü değil ama ilginç.. 3 nolu piston, silindir içine bakan taraftan ortanın az kenarından sigara izmariti kalınlığında delinmiş..silindir gömlekleri vs geri kalan herşey gayet iyi durumda...
bunun nedeni ne olabilir lpg nin oktanı yanma derecesi yüksekliği nedeniyle böyle şeyler olabildiğini duymuştum mümkün müdür..?


3005 Mesaj
10 Ocak 2011; 17:08:13 


quote:

Orijinalden alıntı: fazlison

bugün arabamın tarihinde ilk defa(malesef) motor kapağını açtık, çok şükür durum çok da kötü değil ama ilginç.. 3 nolu piston, silindir içine bakan taraftan ortanın az kenarından sigara izmariti kalınlığında delinmiş..silindir gömlekleri vs geri kalan herşey gayet iyi durumda...
bunun nedeni ne olabilir lpg nin oktanı yanma derecesi yüksekliği nedeniyle böyle şeyler olabildiğini duymuştum mümkün müdür..?

geçmiş olsun.olağan bir durumdur.yakıta suç atmadan kullanım şeklimizi sorgulamamız gerekir diye düşünüyorum.
pistonun delinme olayını ısı-aşırı yüke bindirme-özellikle hararetli motorda.araç sürerken aşırı sesli müzik dinlemeninde dezavantajını belirttiniz.belkide size bazı sesli uyarılar vermiştir.
ben bunca yıllık kullanıcıyım,hiç müzik dinlemem.yaptığım şey aracımı en ince ayrıntısına kadar dinlemek. (tabii sizde öyle yapın demiyorum tenzih ederim.araç surerken arasıra göstergelere bakın yeter)....
birde not eklemek istiyorum:SEGMAN KAYNATTI tabiri yanlış yorumlanıyor.segman silindir yüzeyine kaynak OLMAZ.aşırı hararetten-motoru sıkıştırmadan dolayı segman kendi yuvasına sıkışır kaynar hareket edemediği için(AŞAĞI YUKARI DEYİL-KENDİ YUVASI İÇİNDE)gerekli görevini yapamaz.yani pistonla silindir arası boşluğu dolduramaz.kompresyon kaçağına neden olur.randıman düşer....


_____________________________

Bilip-Bilmemek arasındaki fark;Yokla Var gibidir.Hezerfen
herkes herşeyi dört-dörtlük ister amma,kimse dört-dörtlük deyildir.Hezerfen.Dilin yok olursa,Ülkeni asla bulamazsın..Hezerfen


 
94 Mesaj
10 Ocak 2011; 17:15:33 

teşekkürler, benim de sık yaptığım birşey değil müzik mevzusu ama o akşam öyle oldu, gecenin 2 si yolu da boş bulunca 120-130 kmh 3500-4000 d/d gibi bir devirle gidiyordum, yoksa dedim ya yağ ışığını hemen gördüm ve benzinlik çok yakın olduğu için oraya kadar gittim.. motoru biraz sıkıştırdığım doğru..bu da akıl karımız olsun.


 
94 Mesaj
10 Ocak 2011; 17:22:23 


quote:

Orijinalden alıntı: Karbon 12



Geçmiş olsun.

Yeni bir motorda yanlış montaj veya metalurji hatasından ileri gelebilir.

Segmanıın pistondaki yuvasyla kendi arasındaki boşluk sağlıklı çalışması ve temiz kalması için çok önemlidir. Segman hareketi kısmen dahi engellenirse yağlama rejimi bozulur, yağın yüzeylerde kalma süresi uzar ve bölgesel olarak yanar. Piston yuvalarında zamanla çok sert bir karbon birikimi olur. Zamanla da sekmaının piston üzerinde küçük fakat hayati olan hareketi tamamen engellenir. Hareketsiz kalan segman ya kırıllır ya da kaynar. Yüksek devirlerde silindire kaynama olmaz, bunun yerine silindir yüzeyinde küçük kaynama ve kopma olayları olur. Geometri bozulunca da sekman kırılır.

Düşük devirlerde kullanılan bir motorsa karbon birikimi pistonla silindir arasını dolduruncaya kadar büyür. Metalden daha sert olan bu birikim piston hareketiyle silindir yüzeyini parlatır. Sekmanla beraber parlayan silindir yüzeyi de yağ tutamaz hale gelir. Kaynama veya kilitlenme bu veya benzer senaryoyla olur.

* * *

Normalde 20-40psi civarı olması gereken bir sistemde 2-6 psi kadar çok düşmeden yağ lambası yanmaz. Yağ lambası yağlama yapılmadığı anlamına gelir. Dolayısıyla yağ lambası yandığında, eğer trafik bakımından güvenliyse hemen şanzıman boşa alınıp stop edilmeli.

Bence bu haliyle çalıştırmayın. Yeni motorlarda honlama için çok az pay oluyor. Derin çizikler olursa blok da zarar görebilir. Tek silindirdeki bir arıza ne kadar az paylarla rektefe edilirse çalışma dengesi bakımından o kadar iyi.



araçta çok şükür yağlanmama problemi olmamış, bendeki yağ lambası yağ seviyesi düşünce yanıyor, yağ basıncı için eski kamyonlar otobüsler gibi ayrı bir basınç göstergesi var..bugün kapağı açmadan önce tekrar marş bastım ve yağ basıncı yine full idi..suya yağ yağa su da karışmamış..


 
94 Mesaj
11 Ocak 2011; 9:51:30 



 
212 Mesaj
15 Mart 2011; 1:55:07 

Eski tip dizel motorlarda sekman atmada ne gibi işlemenler yapılmalı ve malzeme artı işçilik aşağı yukarı ne kadar tutar? Ustalar acaba malzeme listesi yazabilir mi?


_____________________________

yolcu


 
4 Mesaj
25 Nisan 2011; 23:14:10 

91 civic d14a1 aracım ilk marşta tak tak tak kaşıkla metale vuruyormuş gibi sesli çalışıyor ama ısınınca ses kayboluyor hararet göstergesi azıcık çıkınca ses yok. geçen hafta içi devirdaim yüzünden silindir kapak contası ve devirdaim değişti.subap ayarı yapıldı 20-25 ayar doğru bir ayarmıdır? subaplardan şıkırtı sesi önceden vardı şimdi o yok gelen bu ses üst kapaktan geliyor sanki kaşıkla bir metale vuruyormuş gibi arkadaşlar yoksa daha büyük bir sorunummu var. birde restore marka katkı yağı ekledik belirli bir km yapınca bu ses gidermi yoksa subap ayarımı yanlış ?

motor ısınınca bu ses kayboluyor..!!


_____________________________



451 Mesaj
26 Nisan 2011; 2:51:16 

Merhaba arkadasim ,bahsettiginiz tamir isinden sonra motor yagi ve yag filitresi degistirilmediyse ,
motor sicakken yagini ve filitresini degistirtin,buyuk bir ihtimalle duzelecektir.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
4 Mesaj
28 Şubat 2012; 10:36:49 

Arkadaşlar bende 93 model honda civic var benim sorunum şu

piston eteklerinde sorun olduğunu söylediler ne yapmam gerek bu konuda yardımcı olacak arkadaşlardan lütfen msj bekliyorum


_____________________________

. : * WiLdSubZero * : .

. : * Cypher * : .


 
3003 Mesaj
28 Şubat 2012; 13:00:21 


quote:

Orijinalden alıntı: WiLdSubZero

Arkadaşlar bende 93 model honda civic var benim sorunum şu

piston eteklerinde sorun olduğunu söylediler ne yapmam gerek bu konuda yardımcı olacak arkadaşlardan lütfen msj bekliyorum


Eteklerde temas ve zamanla da küçük aşınmalar normaldir. Alt ve üst ölü noktalarda çok kısa süren temaslar olur. Bunun getirdiği bir ses de olabilir. Honda gibi kısa etekli piston kullanan motorlarda daha çok görülüyor. Ama bu gürültüde aşırı yükselme varsa araştırılmalı. Sebebi artan piston-silindir boşluğu olabileceği gibi yağlama, yanlış montaj (özellikle piston pimi), yanlış rodaj, motor içine aşındırıcı toz veya partikül girmiş de olabilir.


 
84 Mesaj
16 Nisan 2012; 2:21:51 

93 model doğan slx karburatörlü segman atılacak parça+ işçilik ne tutar bilgisi olan var mı ???


_____________________________



 
14 Mesaj
12 Ekim 2012; 18:08:45 

arkdaşlar acil cevabınıza ihityacım var...
2010 model bravo 1,6 multijet 120 hp otomatik vites aracımı 60 bin km bakıma götürdüğümde yetkili servise aracımın hava filtresine giden hortumlarda yağlanma olduğunu söyledim , servis turbodan olabilir dedi ancak merkezle görüştüklerinde karter havalandırma borusuna yağ süzgeci takılması gerektiğini problemin çözüleceğini söylemişler bu sebeple yetkili servis hava filtresine kadar olan tüm hortumları temizledi ve yağ süzgeci taktı,60 bin bakımını yaptı ayrıca monifolt temizleme ve carbon clean yaparak 550 tl fatura çıkarttı. bir sonraki bakımının 80 bin olduğunu söyledi
Ancak aracım 75000 km de iken yine aynı hortumlarda yağlanma olduğunu fark ettim ve servise götürdüm kart açtılar ve sorun olarak 60 bin km de olan yağlanmanın yinelediğini ve aracımın motor sesinin yüksek olduğunu, vites geçişlerinin çok hissedilir olduğunu yazdım ve söyledim ayrıca usta arabaya baktığında hava filtresini çıkarttı ve yarıya kadar yağlanmış olduğunu gördü ve aracın serviste kalması gerektiğini sorun için testler yapacaklarını söylediler
2 gün sonra beni arayıp aracın enjektörlerini anlaşmalı oldukları ankara bosch İmren As pompaya gönderdilerini sorunun enjektörlerden olabileceğini bunu anlamadan diğer hususlarda birşey söyleyemeyeceklerini ifade ettiler bende araç garantiden yapılacak zaten ne gerekiyorsa yapın dedim.. ardından 1 hafta sonra gittiğimde 4 adet enkektör ün değiştiğini ve 654 TL ödemem gerektiğini söylediler ve diğer sorunla ilgili merkeze rapor ilettiklerini aracımı teslim alabileceğimi kaydımın açık kalacağını merkezden haber gelince tekrar servise çağıracaklarını beyan ettiler...654 TL faturayı ödedim (İmren Pompanın arıza formunda güya kötü yakıt + yakıt katkı maddesi koymuşum) ki opet ve schell den başka kolay kolay yakıt almadım aracıma ....
sonra merkezden beni aradılar ve aracımı servise tekrar götürdüm servis sahibi aracın sorunun sekmanlar da ileri geldiğini, motorun açılması gerektiğini söyledi ve aracın zaten garanti den yapılacağını söyledi aracı bıraktım ve 2 sonra tekrar gittim servise motor tamamen sökmüşler segmanları değiştireceklermiş. rektefeye gerek yokmuş ölçümler düzgünmüş, pistonların değişmesine gerek yokmuş, conta +ana yatak 4 adet + kayışların rulmanların conta takımının değişeceğini sipariş verdiklerini söylediler .....aracım hala 1 haftadır serviste ve bir hafta daha kalacak ayrıca aracta bunlar değiştikten sonra yağ ve filtre ücretlerini benden alacaklarmış...diğerleri garantiden....
Baya uzun oldu ama kusra bakmayın herşeyi deteylıca yazmaya çalıştım..... sizden ricam böyle bir durumda servis, garantili aracıma kronik bir sorundan ötürü (ki eniştemde lancia delta aynı motor vardı ve aynı sıkıntıyı o da yaşadı ve bir başka bravoda bı sıkıntıdan ötürü başka bir servise gittiğini okudum forumlarda) işlem yaptığında müşteriye fatura çıkarabilirmi?
henüz 75 binde bir aracın motoru açılıp bu işlemlerin yapılması normalmi
motorda yapılan işlemler doğrumu?
motorun tamamen değişmesi gerewklimi yada değişen parçalardan ziyade başka parçaların da değişmesine gerek varmı?
bazı testler yapacağız deyip ne yaptıklarının müşteriyle paykaşılmaması doğrumu? 2 haftadır fıat merkezi arıyorum geri dönüş olmuyor.
cevaplarınız için şimdiden tşk ederim?


_____________________________



5888 Mesaj
12 Ekim 2012; 20:18:01 

Aracınız 75 bin km de olduğundan yağ ve filitre sarf malzemesine girdiğinden bunlara ücret talep edebilirler sanırım. Yani motorda sorun olmasaydı bakımda zaten bunlar değişecekti mantığıyla.

Enjektörlere boşa para ödemişsin, senin suçun yok ama usta çok saçma bir yere bakmış yani. Enjektörlerin garantiye girmemesi için de katkı vs. bahane uydurmuşlar geçmişler. Yazık günah.

Bence motorunda bir şey yok, boşa açılmış olabilir. Çünkü emme hortumlarında aşırı yağlanma sübaplardan, sübap lastiklerinden veya turbo dan yapabilir. Karter havalandırması altta olduğundan yukarı yağ basması çok zor. Ayrıca o kadar karter iç basıncı oluşabilmesi için turbodan yüksek şarj gerekir. Sen stok bir araç kullanıyorsun.

Motorun değişmesine gerek yok, aracı görmeden sallıyor olmayayım ama bence sorunun çözülmeyecek, bir sonraki raundda turbo veya silindir kapağını sökecekler. Yani ilk yapılacak işlemleri sona bırakmışlar. Arıza takibi yanlış gibi geldi bana. Kendileri de sorunu emin olarak bulamadıklarından seninle paylaşacak bir bilgi verisi yok ellerinde muhtemelen.

Geçmiş olsun.


_____________________________

Old Honda's newer die, they just get faster.

Green Mamba Returns / My Honda CRX Delsol Project & Redesign || Click For Details...


4151 Mesaj
12 Ekim 2012; 20:29:54 

quote:

Orijinalden alıntı: mikailhan

arkdaşlar acil cevabınıza ihityacım var...
2010 model bravo 1,6 multijet 120 hp otomatik vites aracımı 60 bin km bakıma götürdüğümde yetkili servise aracımın hava filtresine giden hortumlarda yağlanma olduğunu söyledim , servis turbodan olabilir dedi ancak merkezle görüştüklerinde karter havalandırma borusuna yağ süzgeci takılması gerektiğini problemin çözüleceğini söylemişler bu sebeple yetkili servis hava filtresine kadar olan tüm hortumları temizledi ve yağ süzgeci taktı,60 bin bakımını yaptı ayrıca monifolt temizleme ve carbon clean yaparak 550 tl fatura çıkarttı. bir sonraki bakımının 80 bin olduğunu söyledi
Ancak aracım 75000 km de iken yine aynı hortumlarda yağlanma olduğunu fark ettim ve servise götürdüm kart açtılar ve sorun olarak 60 bin km de olan yağlanmanın yinelediğini ve aracımın motor sesinin yüksek olduğunu, vites geçişlerinin çok hissedilir olduğunu yazdım ve söyledim ayrıca usta arabaya baktığında hava filtresini çıkarttı ve yarıya kadar yağlanmış olduğunu gördü ve aracın serviste kalması gerektiğini sorun için testler yapacaklarını söylediler
2 gün sonra beni arayıp aracın enjektörlerini anlaşmalı oldukları ankara bosch İmren As pompaya gönderdilerini sorunun enjektörlerden olabileceğini bunu anlamadan diğer hususlarda birşey söyleyemeyeceklerini ifade ettiler bende araç garantiden yapılacak zaten ne gerekiyorsa yapın dedim.. ardından 1 hafta sonra gittiğimde 4 adet enkektör ün değiştiğini ve 654 TL ödemem gerektiğini söylediler ve diğer sorunla ilgili merkeze rapor ilettiklerini aracımı teslim alabileceğimi kaydımın açık kalacağını merkezden haber gelince tekrar servise çağıracaklarını beyan ettiler...654 TL faturayı ödedim (İmren Pompanın arıza formunda güya kötü yakıt + yakıt katkı maddesi koymuşum) ki opet ve schell den başka kolay kolay yakıt almadım aracıma ....
sonra merkezden beni aradılar ve aracımı servise tekrar götürdüm servis sahibi aracın sorunun sekmanlar da ileri geldiğini, motorun açılması gerektiğini söyledi ve aracın zaten garanti den yapılacağını söyledi aracı bıraktım ve 2 sonra tekrar gittim servise motor tamamen sökmüşler segmanları değiştireceklermiş. rektefeye gerek yokmuş ölçümler düzgünmüş, pistonların değişmesine gerek yokmuş, conta +ana yatak 4 adet + kayışların rulmanların conta takımının değişeceğini sipariş verdiklerini söylediler .....aracım hala 1 haftadır serviste ve bir hafta daha kalacak ayrıca aracta bunlar değiştikten sonra yağ ve filtre ücretlerini benden alacaklarmış...diğerleri garantiden....
Baya uzun oldu ama kusra bakmayın herşeyi deteylıca yazmaya çalıştım..... sizden ricam böyle bir durumda servis, garantili aracıma kronik bir sorundan ötürü (ki eniştemde lancia delta aynı motor vardı ve aynı sıkıntıyı o da yaşadı ve bir başka bravoda bı sıkıntıdan ötürü başka bir servise gittiğini okudum forumlarda) işlem yaptığında müşteriye fatura çıkarabilirmi?
henüz 75 binde bir aracın motoru açılıp bu işlemlerin yapılması normalmi
motorda yapılan işlemler doğrumu?
motorun tamamen değişmesi gerewklimi yada değişen parçalardan ziyade başka parçaların da değişmesine gerek varmı?
bazı testler yapacağız deyip ne yaptıklarının müşteriyle paykaşılmaması doğrumu? 2 haftadır fıat merkezi arıyorum geri dönüş olmuyor.
cevaplarınız için şimdiden tşk ederim?

Sn.president in görüşlerine katılıyorum.
4 Adet enjektörü 674 TL 'ye değiştiremezsiniz enjektör değişimi değilde tamir takımı ile onarım yapılmış. Enjektör takim takımı ile onarım damlatma (sanayi diliyle işeme) yapan enjektörlere uygulanır. Motorun gürültülü çalışmasının, eskiye nazaran 1-2 saniye geç marş almasının sebebi işemedir, şayet böyle bir sorununuz varsa yapılan işlem doğrudur.
Motorun açılması gereksiz olmuş. Karterin havalandırma borusunun bağlı olduğu bir valf var, PCV valfi bu valfin değişimi sorunu çözmede yeterli olabilir.


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


 
14 Mesaj
13 Ekim 2012; 16:29:58 

verdiğiniz kıymetli bilgiler için tşk ederim ..
bi sorum daha olucak? moturun açılması ve bu saydığım işlemlerin yapılmasının 2010 model bi araç için satarken yada kullanırken bana ne tür zararları olabilir...
servisten yaptıkları ve yapmadıkları işlemler, testler için yazılı başvurada bulunsam ve otomotiv bilirkişisine aracımı ve yapılan test ve işlemleri inceletsem (konu hakkında yargı yoluna başvurmayı düşünüyorum).sizce teknik anlamda bi eksiklik varmıdır veya çıkarmı?
bu hususta bilgi verebilirseniz çok memnun olurum.. şimdiden teşekkürler


_____________________________



4151 Mesaj
14 Ekim 2012; 0:23:27 

quote:

Orijinalden alıntı: mikailhan

verdiğiniz kıymetli bilgiler için tşk ederim ..
bi sorum daha olucak? moturun açılması ve bu saydığım işlemlerin yapılmasının 2010 model bi araç için satarken yada kullanırken bana ne tür zararları olabilir...
servisten yaptıkları ve yapmadıkları işlemler, testler için yazılı başvurada bulunsam ve otomotiv bilirkişisine aracımı ve yapılan test ve işlemleri inceletsem (konu hakkında yargı yoluna başvurmayı düşünüyorum).sizce teknik anlamda bi eksiklik varmıdır veya çıkarmı?
bu hususta bilgi verebilirseniz çok memnun olurum.. şimdiden teşekkürler

Motorun açılması aracın satış değerini biraz düşürecektir, çünkü kilometresi düşük. Yargı yoluyla halledebilir misiniz bilmiyorum ama uğraşmaya değmez emin olun. Motor toplandıktan sonra bir sorun yaşadınız mı?


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


 
14 Mesaj
15 Ekim 2012; 18:20:25 

bir ay olacak neredeyse aracımı servise bırakalı sadece ilk bir haftadan sonra 1 haftalığına aracı teslim aldım (merkezden raporun cevabı gelinceye kadar sorunla ilgili) bugün itibari ile hala araç yok. test edemedim


_____________________________



257 Mesaj
16 Ekim 2012; 18:52:32 

quote:

Orijinalden alıntı: mikailhan

arkdaşlar acil cevabınıza ihityacım var...
2010 model bravo 1,6 multijet 120 hp otomatik vites aracımı 60 bin km bakıma götürdüğümde yetkili servise aracımın hava filtresine giden hortumlarda yağlanma olduğunu söyledim , servis turbodan olabilir dedi ancak merkezle görüştüklerinde karter havalandırma borusuna yağ süzgeci takılması
.
.sonra merkezden beni aradılar ve aracımı servise tekrar götürdüm servis sahibi aracın sorunun sekmanlar da ileri geldiğini, motorun açılması gerektiğini söyledi ve aracın zaten garanti den yapılacağını söyledi aracı bıraktım ve 2 sonra tekrar gittim servise motor tamamen sökmüşler segmanları değiştireceklermiş. rektefeye gerek yokmuş ölçümler düzgünmüş, pistonların değişmesine gerek yokmuş, conta +ana yatak 4 adet + kayışların rulmanların conta takımının değişeceğini sipariş verdiklerini söylediler .....aracım hala 1 haftadır serviste ve bir hafta daha kalacak ayrıca aracta bunlar değiştikten sonra yağ ve filtre ücretlerini benden alacaklarmış...diğerleri garantiden....
.henüz 75 binde bir aracın motoru açılıp bu işlemlerin yapılması normalmi
motorda yapılan işlemler doğrumu?
motorun tamamen değişmesi gerewklimi yada değişen parçalardan ziyade başka parçaların da değişmesine gerek varmı?
bazı testler yapacağız deyip ne yaptıklarının müşteriyle paykaşılmaması doğrumu? 2 haftadır fıat merkezi arıyorum geri dönüş olmuyor.
cevaplarınız için şimdiden tşk ederim?

Soruna yardımcı olacak cevap için geç kalmış olabilirim, ama bilgi bilgidir diyerek bildiklerimi aktarmaya çalışayım.
Olayı iki yönüyle incelemek gerekiyor. Bir işin müşteri hakları yönü, iki işin teknik yönü.

TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN derki......

AYIPLI HİZMET
Sağlayıcı tarafından bildirilen reklam ve ilanlarında veya standardında veya teknik kuralında tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler, ayıplı hizmet olarak kabul edilir

Bu tanımdan yola çıkarsak; size yapılan hizmetler!! sizin şikayetlerinizin giderilmesinin temini olmalıdır. Peki öylemi olmuştur? Hayır. Çünkü, şikayete neden olan sorunumuz, Sağlayıcı tarafından her defasında giderileceği vadedilmiş, ancak, eksiklikler içeren hizmetler nedeniyle tüketicinin ondan beklediği faydalar sağlanamamıştır. Buda kanuni haklarımızın dayanağıdır.
Şikayetimiz, devam ediyor ve her defasında da sorunun giderileceği vaadiyle yeni bir yol izleniyor. Bunun sonucu olarakta hiç hakedilmeyen maddi ve manevi (en azından gereksiz zaman israfı var.) zarar görüyoruz. Gereksiz işlem uygulayan bunun bedelini üslenmek zorundadır. Orası yetkili servistir. Deneme sınama yoluyla onarım mı yapılır? Bu konuda yapılması gereken iş; olayı "Tüketici Sorunları Hakem Heyetine" taşımaktır. Ne kaybederiz ki...

İşin teknik tarafıyla ilişkin olarak, bir kaç şey söylemek isterim. Maalesef yapılan işlere ortaya konan tehişlere ve tedavilere hayret etmemek mümkün değil. Şikayetimiz nedir? "Hava filtresine giden hortumlarda yağlanma" olması. Bu normalmidir? Değildir. Peki normal olmayan bu durumun çözümü için yapılan öneri doğrumudur? Bakalım öneriye, hemde merkezin önerisi (ne demekse)..."karter havalandırma borusuna yağ süzgeci takılması gerekiyor.."
Benim hayret noktam burası zaten. Bu yağlanma normal değil, okey. Çözümü neden süzgeç olsun? Burada öncelik yağlanmanın neden kaynaklandığının çözülmesi değilmidir? Eğer süzgeç bu sorunun zorunlu çözümüyse neden fabrikasyon olarak konmamıştır. Yağlanmaya sebep olan neden bulunmuş olmuyorki. Zaten olayın devamında bu durum açıkça görülüyor.
Hatanın enjektörlerden kaynaklandığının söylenmesi ise daha vahim bir durum.(Eğer yağlanmanın sebebi olarak söylenmişse). Motorun düzgün çalışmaması enjektörlerden kaynaklanabilir, ama enjektörlerin kötü çalışması yağın silindirden dışarı atılmasının nedeni olamaz. Bunları söyleyebilen bir yetkili servis nasıl olur? Akıl alacak iş değil. Nihayet sonunda doğru olması muhtemel bir teşhis konulmuş ve hatanın segmanlardan kaynaklandığı söylenmiş. Bir bilgiyide araya sıkıştırayım..doğru olması muhtemel bir teşhis derken; segmanlar ifadesinin yetersizliğini düşünerek söyledim. Çünkü komple segman hatası aracın kompresyonunun düşmesine neden olur. Buda çekişi dürür, çok yaktırır...vb. Ama yağ problemi sadece yağ segmanından kaynakalabilir. Ancak bu ayrıntı, yapılan motor açma işlemi yönünden duruma bir fayda sağlamaz.

Evet, en önemli soruya gelecek olursak...."henüz 75 binde bir aracın motoru açılıp bu işlemlerin yapılması normalmi"...bu Km.de motorun böyle bir işleme ihtiyaç göstermesine cevabım...kesinlikle hayır. Eğer bu sorun böylemi çözülür dersen bunada cevabım..maalesef evettir. Motor açıldığında yapılması gereken değişimler (parçalar için) ana hatlarıyla bunlardır.
Eğer, yapılacak motor sökümü ve onarımı bedellerini talep etselerdi; davranışımız farklı olmalıydı. Garantiden onarım yapmakta onların hakkı diye düşünüyorum. Önceki masrafalra gelince talep etmek hakkındır, diye düşünüyorum. Kolaylıklar diliyorum.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahapan -- 16 Ekim 2012; 19:03:20 >


_____________________________

HEPSİ BURAYA KADARMIŞ. BİTTİ.


 
2 Mesaj
16 Ekim 2012; 19:51:37 

öncelikle herkeze iyi akşamlar size bir sorum olucak aracıma 2 hafta önce bakım yaptırdım su eksiltiyordu ve hararet çıkıyordu conta ve siboblar değişti kapak taşlandı ve bugün aracım aşırı duman atmaya başladı ve tamircime geri gittim bana motorun üstünü yaptık alttan verdi sorunu dedi piston sekman dedi ben aracımı sadece su eksilttiği ve hararet yaptığı için götürmüştüm ustanın taktığı sibobtan yada contadan böle bişey olabilirmi lütfen zor durumdayım yardım edermisiniz şimdiden teşekkürler


_____________________________



 
2 Mesaj
16 Ekim 2012; 19:53:38 

aracım 98 model honda civic 1.4 motor otomatik vites yakıt olarak benzin / lpg


_____________________________



257 Mesaj
16 Ekim 2012; 21:37:32 

quote:

Orijinalden alıntı: gecenemi06300

öncelikle herkeze iyi akşamlar size bir sorum olucak aracıma 2 hafta önce bakım yaptırdım su eksiltiyordu ve hararet çıkıyordu conta ve siboblar değişti kapak taşlandı ve bugün aracım aşırı duman atmaya başladı ve tamircime geri gittim bana motorun üstünü yaptık alttan verdi sorunu dedi piston sekman dedi ben aracımı sadece su eksilttiği ve hararet yaptığı için götürmüştüm ustanın taktığı sibobtan yada contadan böle bişey olabilirmi lütfen zor durumdayım yardım edermisiniz şimdiden teşekkürler

-"..su eksiltiyordu.." bu ifade tam anlatım değildir. Çünkü,Eksiltme, gözle görülür noktalardan hortumlardan, kaloriferden, radyatörden...vb. olabilir. Yada motorun düzgün çalışmaması (güç düşüklüğü) sistem hararetinin yükselmesine, dolayısıylada sıcaklığı basıncı artan suyun taşmasına (tahliyesine) sebep olur. Ayrıca soğutma sisteminin pervanenin, devridaimin hatalarıda hararet yükselmesine neden olan sebeplerdendir. Bütün bu sebeplerde suyun eksilmesi demektir. Aşırı ısıya maruz kalan motorun (hareretin kırmızıya kadar yükselmesi ve bunun uzun sürmesi) ilk zarar vereceği yerler conta ve siboplardır. Böyle bir olay yaşanmışsa müdahale doğru olabilir.
- "conta ve siboblar değişti kapak taşlandı ve bugün aracım aşırı duman atmaya başladı ve tamircime geri gittim bana motorun üstünü yaptık alttan verdi sorunu dedi"
Olayı anlatılanlara göre yorumlamak gerekirse, bir çelişki gözüküyor. Üstte (aynı tabiri kullanıyorum) yapılanlar, alta bu şekilde yansımaz. Daha önceden piston ve segmanlarda bir hata olsaydı, bu duman atma olayı daha önceden var olurdu. Conta ve sibopların değişiminde yapılmış bir hata bu duman atma olayına neden olabilir. Eğer bu duman mavi renkte ise kesin diyebilirim. Mavi duman motorda yağın yanmasından meydena gelir. Yağ ise silindirin içine segamn bozukluğundan, conta hatasından, ve sibop hatlarından girebilir. Ezbere yapabileceğim yorumlar bu kadar olur. Umarım bir fikir sahibi olmana yardımcı olabilmişimdir. Dediğim gibi anlatılanlara göre olasılıklarla cevaplamaya çalıştım.


_____________________________

HEPSİ BURAYA KADARMIŞ. BİTTİ.


 
3485 Mesaj
17 Ekim 2012; 1:14:47 

quote:

Orijinalden alıntı: mikailhan


Geçmiş olsun öncelikle.
Hava filtresindeki yağlanma arızasını enjektörlerde arayan usta - servis bilimum çalışana tebriklerimi iletirim. Gerçi sesli çalışma olduğunu söylemişsiniz ancak enjektör ayarı gerekiyorsa meme değişimi pompacılarda 350 lira gibi bir ücretle hallediliyor.

Yağlanma olayına gelirsek, hava filtresi yağ içinde kalacak kadar bir durum varsa, bunun çözümü ilk başta turboda aranmalıdır. Çünkü hava filtresine en yakın eleman turbodur. Geri basınçtan dolayı, turbo milinde boşluk varsa bir miktar yağı geri atabilir. Lakin motor içinden, emme tarafından yağ gelmiş olsaydı önce intercooleri geçmesi gerekir sonra turboyu oradan da hava filtresine gelmesi gerekir. 15 bin km gibi kısa bir süre içinde hava filtresini yağlayacak kadar motor içinden yağ gelmiş olsaydı, araç zaten düzgün çalışmaz, çok rahat hissedilirdi.
Motor açılmadan önce intercoolerde yağ var mı yok mu ne kadar var bunlar araştırılmalı aynı zamanda turbo dikkatlice kontrol edilmeli son çare motor açılmalıydı. tabi izlenen yol nedir bilemiyorum belki yapmışlardır.

diğer bir durumda karter havalandırması. 1.6 multijetlerin karter havalandırma sistemini tam bilmiyorum açıkcası ancak 1.3 multijetlerde turboşarj ile emme hattına yollanır karterdeki yağ buharı.

Ben sorunun motor toplandıktan sonrada çözüleceğini sanmıyorum, problem turboda.


_____________________________

Direksiyonda Eşşek varsa motordaki beygirin önemi var mı?

89 Model Vücut + Ruh. Gösterişe gerek yok. İmzanızdakileri yanınızda götürmeyeceksiniz.


 
14 Mesaj
18 Ekim 2012; 19:12:54 

arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için tşk ediyorum ...dün itibariyle ikame araç verdiler servisten... ayrıca 4 adet motor kol yatak siparişi italyadan geleceği için 22 ekime kadar teslimat yapamayacaklarmış.. diğer parçalar gelmiş (conta tak. sekman 4 adet, conta, triger kayışı, rulman, rulman conta : tekrarlanan parçalar farklı kodlarda) Servisteki usta enjektör için merkeze mail attığını ve konunun görüşüldüğünü ücret iadesi için olumlu karar çıkarsa iade edeceklerini söyledi durduk yere:)....
Sonrasında diğer tüm motor aksamını baştan aşağı temizlediklerini pistonun değişmesine gerek olmadığını, yaptıkları testlerle rekteviye işleminin gerekli olmadığını söyledi.
turbodan hiç bahsetmiyorlar ve sorunun kesin çözümü budur diyorlar.
fıat merkezden arayan yetkili ise sorunun aslında kullanıcı kaynaklı olduğunu, ama müşteri memnuniyeti açısndan garantiden yaptırdıklarını söylüyor, bu işlemlerden sonra aracı teslim alırken yağ, ve yağ filtresi ve antifiriz ücretini benden talep edeceklermiş... motorun komple değişmesine gerek görülmemiş ve 75 bin de bir aracın bu işlemi görmesi normal miş, servis kayıtlarına segman değişikliği, triger değişikliği ve motor bakımı diye geçecekmiş bu olay...Ayrıca bu durum (bu km de bir aracın motorunun açılmış ve bu işlemlerin yapılmış olması araç hakkında olumlu bir imaj mış, satarken bu durum asla sorun teşkil etmediği gibi avantaj sağlarmış...!
APAHAN arkadaşıma çok tşk ediyorum.. aracımı teslim aldıktan sonra konuyla ilgili tüketici hakem heyetine muhakkak başvurucam....enjektör ücretleri ve diğer alınan ücretler ve uzun süren servis işlemleri yüzünden mağduriyet ayrıca yapılan işlem nedeniyle ilerde bir zararın doğup doğmayacağınınn ve 2. el satış durumunda aleyhime bir durum olup olmadığının tespiti ile ilgili...


_____________________________



 
14 Mesaj
30 Ekim 2012; 15:26:29 

arkadaşlar kusra bakmayın tekrardan rahatsız edicem sizi....
servisle görüştüm bayram öncesi aracı teslim edeceklerdi ancak aracı toplarken triptonik robotunun kablosu kesilmiş ve onu tamir ettikleri için (lehim) iş uzamış ve teslişm edemediler bayram sonuna kaldı.... bu arada aracı topladıktan sonra karter havalandırmada üflemenin devam ettiği bilgisini aldım...bugün aracı teslim almaya gideceğim şayet üfleme devam ediyorsa aracı teslim alıp başka bir yerde durumu tesbit ettireyimmi yoksa test sürüşü yapıp üfleme var diye aracı teslim almayayım mı?


_____________________________



 
3003 Mesaj
30 Ekim 2012; 17:05:53 

quote:

Orijinalden alıntı: mikailhan

arkadaşlar kusra bakmayın tekrardan rahatsız edicem sizi....
servisle görüştüm bayram öncesi aracı teslim edeceklerdi ancak aracı toplarken triptonik robotunun kablosu kesilmiş ve onu tamir ettikleri için (lehim) iş uzamış ve teslişm edemediler bayram sonuna kaldı.... bu arada aracı topladıktan sonra karter havalandırmada üflemenin devam ettiği bilgisini aldım...bugün aracı teslim almaya gideceğim şayet üfleme devam ediyorsa aracı teslim alıp başka bir yerde durumu tesbit ettireyimmi yoksa test sürüşü yapıp üfleme var diye aracı teslim almayayım mı?

Karter üflemesini anlattıklarına göre işbirliği içinde davranıyorlar. Neden olduğunu, olabileceğini sorun. Segman değişimden sonra normal bir durum değil. Hata nerede ne yapmak akıllıca olur, fikirlerini alarak ortak hareket edin bence. İmkanları varsa "statik kompresyon" testi talep edebilirsiniz. Farklı silindirlerdeki değerler birbirlerine yakın çıkmalı.


 
14 Mesaj
30 Ekim 2012; 19:50:10 

aracımı test ettim ve üfleme devam ediyordu. teslim almadım ..ayrıca aracımın performansıda ataklığıda eskisi gibi değil.. servisten aracı teslimalmadım ve üflemenin videosunu ekliyorum konuyla ilgili fikirlerinizi merak ediyorum...


_____________________________



 
14 Mesaj
31 Ekim 2012; 9:14:03 









_____________________________



 
14 Mesaj
31 Ekim 2012; 9:15:19 









_____________________________



 
14 Mesaj
31 Ekim 2012; 9:17:15 







dün akşam aracı test ettikten sonra hortumu çıkarttırdım ve bu şekilde üfleme mevcuttu.


_____________________________



2172 Mesaj
24 Kasım 2012; 23:02:34 

@mikailhan,

Aracınızın son durumu nedir?

Bir netice aldınız mı?

Üfleme benim 2011 model 105 lik multijet Bravo'da da var.

Yalnız dediğiniz gibi bir yağlanma durumu yok hava filtresi falan tertemiz.


_____________________________


MultijetBravo105 HP
binaltıyüzsendromu


257 Mesaj
25 Kasım 2012; 2:58:37 

@mikailhan,

Burada üflemenin olması normaldir.Ancak, videodan ne kadar yağ üflediğini anlamak mümkün değildir. Bununu anlamanın yolu bir müddet kullanarak aynı aşırı yağlanmanın olup olmadığını kontrol etmek gerekir. Bu konudaki tüm şikayetlerinin sebebini farklı bir servisin/ustanında görüşünü alarak öğrenmen ve ona göre davranman bence olayın üstüne daha bilinçli gitmen açısından doğru bir davranış olacaktır. Bizlerin buradan sana fikir vermesi olayı bir noktaya kadar götürür. Ama senin problemlerini çözmeye yetmez kanaatindeyim.


_____________________________

HEPSİ BURAYA KADARMIŞ. BİTTİ.

Uzaklaştırılmış
5 gün cezanın,
4 gün 16 sa. 5 dk. kadarı kaldı.
25 Kasım 2012; 11:32:53 

pistonun alt kısmındaki yagın üst tarafa geçmesini engelleyen bilezik gibi metal yuvarlak...

caonta gibi düşün... pistonun çizikli kısımında bulunuyor...
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



1.016