Şimdi Ara

Elektrikli bisiklet yapımı...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
6
Favori
62.831
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Son zamanlarda akaryakıt fiyatlarının aşırı artmasıyla birlikte, ayrıca hava kirliliğini de göz önüne alarak,böyle bir proje yapmaya karar verdim,şu an için edindiğim bilgiler doğrultusunda gerekli dc motor ve bisiklet hazır durumda,motor 250-300 wat 3000rpm civarı 12v. bir motor. Bu konuda tahminimce bir motor kontrole ihtiyaç olacak gibi,ilk önce bu sürücü üzerine çalışmak istedim daha sonra dişli,zincir,ve oranlar üzerine de yoğunlaşırız.Aşağıda çizimini verdiğim devreyi bir incelemenizi isterim.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi madmax -- 17 Mart 2008; 9:50:39 >







  • güzel we ugraştırıcanı sanmıyorum arkadaşım aklıma bişe takıldı peki motora hız wermek için ne kullanılıyor pot mu yoksa gaz elcigi gibi bişemi kullanılıyor dewrede



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BİLÂL85 -- 17 Mart 2008; 10:55:41 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: madmax

    Son zamanlarda akaryakıt fiyatlarının aşırı artmasıyla birlikte, ayrıca hava kirliliğini de göz önüne alarak,böyle bir proje yapmaya karar verdim,şu an için edindiğim bilgiler doğrultusunda gerekli dc motor ve bisiklet hazır durumda,motor 250-300 wat 3000rpm civarı 12v. bir motor. Bu konuda tahminimce bir motor kontrole ihtiyaç olacak gibi,ilk önce bu sürücü üzerine çalışmak istedim daha sonra dişli,zincir,ve oranlar üzerine de yoğunlaşırız.Aşağıda çizimini verdiğim devreyi bir incelemenizi isterim.

    />


    />




    ben olsam önce mekanik sistemi hazırlardım. O motor asla döndüremez o zinciri bildiğiniz gibi. Çok sağlam redüktörler lazım. Silecek motoru aklıma geliyor bu iş için.yüksek vites denilen olayda tutuursa zincir araba silecek motoru ike istenilen bir hıza ulaşılabilir...




  • Silecek motorları bu iş için pek verimli değil ,wat vede şanzıman olarak,zaten şanzımanlarında kullanılan dişliler plastik! bu arada gaz için tabiki potansiyometre veya yaklaşım sensöründen yararlanıcaz. elektroniğiyle uğraşırken mekaniği unutmuyoruz tabii ,şu an için motor çıkışına bisiklet zincirini çevirmek için pinion dişliye ihtiyaç var,aşağı yukarı 10 diş civarı nereden temin edeceğim bilemiyorum,tekerlek için bisiklet ayna dişlisi düşünüyorum..
  • bu tür malzemeler için motorculara yada pisikletçileri rahatsız edebilirsin
  • Bugün tornada ayna dişlisini yaptırıyorum,işallah yakında denemeye geçilecek yanlız bu fan motoru güçlü olmasına güçlü lakin biraz ısınıyor gibi!!
  • Başka motorlarda denicez galiba..
  • Yarın rulmancılara bir uğrayacağız arkadaşla, vardır heralde?
  • yapılmış halini görmek çok isterim:)
    büyük şehirde zor ama küçük şehirler, yazlık mekanlar, köyler kasabalar için çok güzel bir ulaşım araçı olur
  • Peki anlayamadığım bir nokta motora enerji konusunda ne düşünüyorsun?
  • Motorun zincire bağlandığı noktada, bisikletin arka dişli takımındaki gibi tek yönlü dişli olursa motorun sürekli çalışması gerekmez belli hız limitleri arasında tutularak çok uzun mesafeler kat edilebilir.Ayrıca bisiklet vasfıda bozulmamış olur ve arka vitesdende istifade edilebilinir.Pil bitincede yolda kalınmaz :)
  • Zaten önden çekiş olacağı için arka tarafla hiç oynamıcaz..aynen dediğin gibi,yanlız ön tarafa ayna dişlisi takacağız motorda pinion olacak.
    quote:

    Orjinalden alıntı: sse

    Motorun zincire bağlandığı noktada, bisikletin arka dişli takımındaki gibi tek yönlü dişli olursa motorun sürekli çalışması gerekmez belli hız limitleri arasında tutularak çok uzun mesafeler kat edilebilir.Ayrıca bisiklet vasfıda bozulmamış olur ve arka vitesdende istifade edilebilinir.Pil bitincede yolda kalınmaz :)

  • Tabiiki akü,ama hala kapasite belirlemiş değilim..
    quote:

    Orjinalden alıntı: __EFENDİ__

    Peki anlayamadığım bir nokta motora enerji konusunda ne düşünüyorsun?
  • Bence öne ayna dişlisi takmak yerine var olan zincire etki edecek şekilde sistem yerleştirilirse arkadaki 6-7 dişlidende vites olarak istifade edilebilinir diye düşünüyorum.
  • Ayna dişlisi denemelerim başarılı oldu fakat,tork problemi yüzünden kalkışı kendimiz yapmak zorunda kaldık,onun dışında yavaş yavaş ivmelenerek hız artmaya devam etti,tabii 30-40 km. civarına kadar..
    Bu durumda yine bir redüktör gerekecek gibi,tabii oranlarını hesaplamak gerekecek,10-1 işimizi görürmü acaba?
  • Şu anki hali ile motorun çıktığın en son hızdaki devrine bakarak karar ver istersen oran arttıkça belki ses artabilir ama motora bineecek yük azalacağı için daha verimli ivmelenme sağlar.Seçeceğin oranla motor maksimum devrine yaklaştığında 40 km hıza çıkabilsin (bu hız bisiklet için yüksek bir hız zaten)
  • Arkadaşın ısrarlarına dayanamayarak, galiba redüktör çıkışını vites gurubuna verip yolda vites değiştirmeyi (yokuşlarda daha faydalı olabilir)düşünücez..yanlız şarz bittiğinde pedalları çevirebilecekmiyiz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi madmax -- 31 Mart 2008; 14:24:07 >
  • Redüktör çıkışı pinion olursa olur ama olmazsa döndürmek için pedalın üstünde zıplamak gerekebilir
  •  Elektrikli bisiklet yapımı...


    Degerli arkadaslar kendi yaptigim e-bisileti sizlerle paylasiyorum bu konuda bilgilerimi sizlere iletebilirim.
    saygilar...
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.