Akü amper çekmiyor fakat 6-7saat içinde akü bitiyor neden?
9 Cevap2197 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
13 Mart 2008; 1:18:17 

Selamlar her 6 saat (max) beklemede arabanın aküsü bitiyor akü amper çekmiyor ampermetrede arabayı kitleyince sadece alarmın amperini çekiyor yani 0.01 ve 0.02 amper.ama buna rağmen akü 6-7 saat içinde bitmiş oluyor hatta arabaya hiç elektrik gelmiyor.anca başka arabadan transfer yapınca çalışıyor...varmıdır bi çözümü aklına birşey gelen varmı veya aynısı bnada oldu diyen ???

Not:aküyü 3 kere değiştirdim onun için akü değiştirin demeyin


9554 Mesaj
13 Mart 2008; 10:22:31 

peki alternatörün şarj yapıp yapmadığını hiç ölçtürdünüz mü?

cevabınız evet ise kaç volt veya amper ile şarj ediyor?


_____________________________



Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
13 Mart 2008; 10:41:29 

walla alternatör sarj ediyor ztn şarj ettiğini şurdan anlıyoruz akü tamamen bitiyor ve akü transferi yaptıında araba çalışıyor ananında kontağı kapatıp açınca yine marş basmıyor fakat yol kat edip (min 15)dk şarj olmuş oluyor yani onda bi sorun yok...aklıma gelen tek şey bi yerlerde bi kabloda problem flnmı war?ordanmı kaçırıyor acaba?


9554 Mesaj
13 Mart 2008; 11:24:53 

anlattıklarına göre ben sarjın yapıldığına kani olamadım.Bir araçtan diğerine timsah ağızlı aktarma kablosu ile çalıştırma yapıldığında güç sağlam olan aküden alınmış olur.Dolatyısı ile şasj olayında kesin anlamak için bir akücüye gidip kaç volt aküye geliyor ölçtürmek lazım.Eğer bunu ölçtürdünüz ise değeri iletirseniz yardımcı olmaya çalışayım.

alternatörünüz sağlam olsa bile Ac akımı Dc çeviren parçada problem söz konus olabilir.Buda alternatörün içindedir.Bu yüzden müdahale yapılmadan evvel alternatör kaç volt veriyor baktırmak lazım


_____________________________




9554 Mesaj
13 Mart 2008; 11:44:19 

Bu konu aslında basit gibi görünen ama işin iöinde ciddi bilgi birikimi gerektiren bir konudur.Ağızdan ağıza da çoğunlukla yanlış aktarılan bilgiler yüzünde ortalıkta yanlış bilgiler dolaşır ve gerçek neden bulunamadan bu işten akücüler nasiplenir.işin doğrusunu merak edenlere ekte çok öneml ibir döküman gönderiyorum.Bunu takip eden en iyi uzmandan daha detaylı karar verme şansına erişmşiş olacaktır.Güle güle kullanın.

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
14 Mart 2008; 3:23:19 

@vezir

abi şimdi bna adım adım nelerı ölctürmem gerekir söyleyebilirmisin?bn yapymm ona göre söyliyim yine sana danıayım sora


9554 Mesaj
14 Mart 2008; 8:55:56 

jayopa ,
yukarıda adım adım ne yapılacağı yazıyor ingilizce biliyorsan flowchard takip edebilirsin.Ben birkaç adımı yazayım sırayı takip et,
1-Motor kapalı iken alternatör akımını ölç
2-Eğervoltaja 12,4 veya üstü ise ,aküyü değiştirmen gerekir
3-Eğer değiştirdiğin halde vvoltaj 12,4 den büyükse akü de problem var demektir.
4-Eğer voltaj 12,4 den küçük ise arabayı çalıştır rölantide 1500devire getir
5-Alternatördeki voltajı ve çıkış terminalindeki voltajı ölç
6-Eğer voltaj 13,8 ile 14,2 arasında ise diye deavm ediyor kutuların içine odaklanman adım adım takip etmen gerekir.
Bunları senin yapmayacağını düşünerek baglantı şemelarını yazmadım .Burası elekrikçilerin yapması gerekir diye düşünüyorum yanlış bir ölçüm veya baglantı yapılması belki hatalı karar vermenize veya hasara neden olabileceği için önermiyorum.Ama isterseniz diye en azından karşınızdakine güven açısından aşagıda şemeları vereceğim.Sadece yapanın nasıl bagladığını uzaktan kontrol edin yeter.

quote:

Orjinalden alıntı: jayopa86

@vezir

abi şimdi bna adım adım nelerı ölctürmem gerekir söyleyebilirmisin?bn yapymm ona göre söyliyim yine sana danıayım sora



_____________________________




9554 Mesaj
14 Mart 2008; 9:13:16 

normal bağlantı ve yük altında bağlantı şeması


0


0


Ekteki dosya (2)


_____________________________




9554 Mesaj
14 Mart 2008; 9:15:58 

pozitif bağlantı testi ve negatif bağlantı testi şemaları

0


0


Ekteki dosya (2)


_____________________________




412 Mesaj
14 Mart 2008; 22:28:09 

BENİMDE BAŞIMA GELMİŞTİ.AKÜ DURDUĞU YERDE BİTİYORDU.ARABADA HERŞEY KAPALI İKEN + KUTUPBAŞINI SÖKÜP TEKRAR HAFİFÇE DEĞİRDİK ÇIT-ÇIT ŞEKLİNDE KAÇAK YAPIYORDU.BU DURUMDA NEREDEN KAÇAK YAPIYOR ONU BULMAK LAZIM.SENİN DURUMUN FARKLI OLABİLİR BİLGİNİZE.


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » Akü amper çekmiyor fakat 6-7saat içinde akü bitiyor neden?
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.438