Şimdi Ara

Lightning GT; NanoSafe pil teknolojisini kullanan elektrik motorlu süper spor otomobil

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
4.310
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Teknoloji dünyası gelişimini aralıksız olarak sürdürürken hayatımızda önem arz eden pek çok ihtiyacımıza da yeni alternatifler sunuyor. Gelişen teknolojinin günlük hayatımıza hızla giriş yaptığı alanlardan biri de otomobil endüstrisi. Ekonomi çevrelerine yönelik olarak yayın yapan çeşitli gazete ve dergilerin yıllık olarak duyurduğu dünyanın en büyük şirketleri sıralamasında özellikle son yıllarda petrol şirketlerinin üst sıraları domine ettiğini görüyoruz. Dünya petrol rezervinin çok büyük bir kısmına sahip olan ülkelerde yaşanan siyasal gerginlikler petrol fiyatlarının önlenemez bir şekilde tırmanmasına neden olurken bizim ki gibi ülkelerde uygulanan yüksek vergi politikası benzin pompa fiyatlarının ciddi derece de artmasına neden olabiliyor. Tabi Türkmenistan gibi vatandaşlarına ücretsiz benzin dağıtmayı hedefleyen uç örnekler de zaman zaman gündeme gelmiyor değil. Bu noktada devreye giren teknoloji özellikle son yıllarda yakıt tüketimi konusunda önemli avantaj sağlayan melez otomobilleri bizlerle tanıştırırken bununla da yetinmeyen araştırmacılar elektrik motorlu üstelik süper-spor sınıfında yer alan otomobiller ile durumu bir adım daha ileriye taşıyorlar.

    Toyota Prius ve Honda Civic Hybrid bir süredir satılmakta olan ve ülkemiz yollarında görmeye başladığımız "Melez Otomobil" türünün ilk örneklerinden sadece ikisi. Enerji verimliliği esas alınarak hazırlanan günümüz melez otomobillerinde gelişmiş pil teknolojisi ortak nokta olma konusunda hızla yaygınlaşırken nikel-metal hydride (NiMH) piller ve lityum-iyon bataryalar sıklıkla tercih edilmekte. Hatta çok kısa bir süre içerisinde Lityum-İyon pil kullanan süper spor otomobillerden 248 beygir gücündeki Tesla Roadster, Amerika'da yollara çıkacak. 100km hıza yaklaşık 5.7 saniyede ulaşan otomobilin hız göstergesi maksimum süratte 200km'ye kadar ulaşabiliyor. Çalışmaları bilişim dünyasının en önemli merkezlerinden biri olarak kabul görülen Silikon Vadisinde gerçekleştirilen otomobile yeni ve daha da iddialı bir rakip İngiltere'den geliyor.

    Lightning Car Company (LCC) firması elektrik motoruyla çalışan 700 beygir gücündeki yeni otomobili Lightning GT'yi duyurdu. Aralarında Ferrari, Porche, Lamborghini, ve Chevrolet gibi pek çok spor otomobil üreticisinin güncel modellerinden daha yüksek güç sağlayan Lightning GT yakıt konusunda ise bahsettiğimiz üreticilerin modellerini rakip olarak bile görmüyor. Peki Lightning GT'yi özel yapan, arkasında yatan teknoloji nedir? Asıl konumuz olan teknolojik detaylara birlikte bakalım. Elektrik motoru kullanan Lightning GT'yi yakıtla çalışan rakiplerine karşı sahip olduğu en önemli avantajların başında kullanılabilir maksimum gücü herhangi bir hızda sağlayabiliyor olması gösterilebilir. Bununla birlikte Lightning GT, NanoSafe ve Hi-Pa Drive adı verilen iki çok önemli teknolojiyi esas alıyor. NanoSafe teknolojisi 2000 yılında Amerika merkezli Altaimano firması tarafından geliştirilmeye başlandı. Nano teknolojinin geldiği son noktanın en güzel örneklerinden biri olan teknoloji ile yüksek güç sağlayabilen ve bir o kadar da güvenlikli piller hazırlayabilmek mümkün kılınıyor. Grafit materyal yerine nano titanate materyallerin tercih edilmesiyle termal anlamda daha stabil, toksik veya ağır metal içermeyen piller de bu teknoloji ile hazırlanabiliyor.

    Lightning GT'de de kullanılan NanoSafe pil teknolojisinin belirtilen faydaları bunlar ile sınırlı değil. Yeni teknoloji sayesinde günümüzün 3-5 yıl kullanım ömrü sunabilen pilleri yerine çalışma ömrü 12+ yıla varan bataryalar hazırlayabilmek mümkün. Üstelik bu teknoloji ile hazırlanan piller 15.000 defa şarj ediltikten sonra bile toplam kapasitesinin %85'ini sağlamaya devam edebilyor. NanoSafe pilerin en önemli noktalarından biri de şarj süreleri. Şarj süresi saatler süren pek çok pil alternatifinin aksine Nanosafe piller yaklaşık 10 dakikada yeniden şarj edilerek tam dolumu gerçekleştirebiliyor. NanoSafe piller hakkında üzerinde durulan bir diğer önemli nokta ise güç! Gelen bilgilere göre, bahsi geçen piller tipik lityum-iyon pillere göre çok daha fazla güç sağlayabilmekte. NanoSafe teknolojisinin bahsettiğimiz avantajlarını tescilleyen bir önemli gelişmede geçtiğimiz Aralık ayında Tucson, Arizona'da gerçekleşti. Dennis Berube adlı yarış pilotu, NanoSafe teknolojisini esas alan EV Drugster aracıyla yaklaşık 250km hıza 8 saniyenin altında ulaşarak bu alanda yeni bir dünya rekoruna imza attı.

    NanoSafe teknolojisinin yanı sıra Hi-Pa Drive adı verilen özel bir teknoloji de yine Lightning GT kullanılıyor. Motor teknolojisinde devrimsel bir yenilik olarak değerlendirilen Hi-Pa Drive temel olarak motor ve elektronik sürüş sistemlerinin tek bir ünitede birleştirilmesini ve bu sayede günümüzde yaygın olarak kullanılmakta olan sistemlerine nazaran 20 kata varan oranda daha yüksek güç yoğunluğu elde edilmesini amaçlıyor. Ayrıca bu teknoloji sayesinde tork miktarının da ciddi şekilde arttırılabildiği bildrilirken spor otomobiller için son derece önemli olan güç-ağırlık dağılımı hususunda da çeşitli avantajlar sağlanabiliyor. Ayrıca toplam enerji transferi ve çok seviyeli yedekleme teknolojileri sayesinde sistemde meydana gelen tekil bir hatanın aracın güvenli işleyişine etki etmediği de belirtiliyor. Hi-Pa Drive teknolojisinin sahip olduğu avantajlarından ötürü Volvo tarafından firmanın "ReCharge" kod adlı konsept otomobilinde de kullanıldığı ifade ediliyor.

    700 beygir, 100km hıza 4 saniye'de ulaşabilmek ve elektrik motoru... Yapısında ağırlıklı olarak kevlar kompozit ve karbon fiber kullanılan Lightining GT'nin etiket fiyatı 300.000$ olarak belirlenmiş durumda. Biz bu haberimizde araçtan ziyade aracın sahip olduğu pil teknolojisi üzerinde durmaya çalıştık. Otomobil hakkında daha fazla bilgi edinmek ve performans değerlerine ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz!








  • 300.000 dolarlık araba alıp yakıtta ekonomi, bana biraz ilginç geliyor,
    çevre kirliliğini engellemekse araç 45 ytl ye Salcano marka dağ bisikleti alabilirler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

    300.000 dolarlık araba alıp yakıtta ekonomi, bana biraz ilginç geliyor,
    çevre kirliliğini engellemekse araç 45 ytl ye Salcano marka dağ bisikleti alabilirler.



    Yakıtta ekonomi önemli bir kriter olsa da asıl ön plana çıkan detay teknolojinin uygulanabilirliği. Her yeni teknoloji de olduğu gibi elektrik motorlu araçlarda da fiytalar zamanla daha uygun seviyelere inebilir. Üstelik bahsi geçen 30.000$ otomobilin sıradan bir yol otomobili olmadığını da unutmamak gerek, dile kolay 700 beygir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fx57 -- 11 Mart 2008; 9:27:33 >
  • televizyonda bi kanalda (ya nc ya da dc ikisinden biri) göstermişlerdi sanırım...

    250 km/s sürate 8 sn güzel değer...james bond arabası olur anca...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fx57

    quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

    300.000 dolarlık araba alıp yakıtta ekonomi, bana biraz ilginç geliyor,
    çevre kirliliğini engellemekse araç 45 ytl ye Salcano marka dağ bisikleti alabilirler.



    Yakıtta ekonomi önemli bir kriter olsa da asıl ön plana çıkan detay teknolojinin uygulanabilirliği. Her yeni teknoloji de olduğu gibi elektrik motorlu araçlarda da fiytalar zamanla daha uygun seviyelere inebilir. Üstelik bahsi geçen 30.000$ otomobilin sıradan bir yol otomobili olmadığını da unutmamak gerek, dile kolay 700 beygir


    Teknolojiye her zaman açık olmak lazım fakat hali hazırda çok güzel teknolojiler varken ben bu teknolojinin şu sıralar tutulucağını pek düşünmüyorum. Türkiye gibi petrolün belkide dünyada en pahalı satıldığı ülkede hibrid araçlara bile talim eden yok, dizel araç ses çıkarıyor gitmiyor diyip test dahi etmeden benzinli araç alan çok insan tanıyorum.




  • FULL ŞARJLA KAÇ SAAT BEKLEME SÜRESİ VAR?
  • müthiş bir teknoloji bu piller seri üretime geçipte yaygınlaşınca kullanılmayacak yer yok gibi bir hayal kuralım mesela bilgisayarlda psu yok ve pil var ne güzel olur dimi ama
    yada lcd monitörlerin direk üstüne pille geldiğini düşünürsek müthiş olur bence
    jeneratör yerinede pil kullanılabilir




  • ağırlık hakkında bilgi var mı?
    ya da kullanılan pillerin ağırlığı?
  • Bu tip araçlar yaygınlaştığında da vergi yükü bunların üzerine binecek, değişen hiçbirşey olmayacak maalesef.
  • ne araçlar varbe!!!
  • gün gelse de bu piller notebook lara uyarlansa...
  • Peki bu arabanın pilleri nasıl sarj olcak
  • Bu bahsedilen piller Toshibanın geliştirdiği li-ion pilleri hatırlattı.
    Benzinli sporların iç gıcıklayan sesleri bunda yoktur ama buda maşallah roket gibi ivmeleniyor :) (Param olsa alırdım :D)

    Şimdi adını hatırlamadığım Japonların geliştirdiği 8 çekerli (4 değil 8 :) ) bir binek araba vardı oda 500 beygir üstü idi,8 sabit mıknatıslı motor tekerlere bağlı,vites ve diferansiyel yok araba tekerleri PWM ile merkezi bilgisyar tarafından yönetiliyor.
    Pil problemi çözülürse elektrikli arabaların önündeki tek engel petrol kartelleri olur.Petrol yakıtlı motorlar kadar güçlü ve basit olmaları imkansız gibi ama gündelik kullanım için iyi bir alternatif haline geleceklerdir.

    Şarja gelince bu arabalar yaygınlaştıkça şarj istasyonları kurulacaktır.10 dk şarj olabilir ama 10 dk olacak şarjı evin elektrik hattı kaldırmaz.Evde akşam tak sabah kullan şeklinde olur .
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sse

    Bu bahsedilen piller Toshibanın geliştirdiği li-ion pilleri hatırlattı.
    Benzinli sporların iç gıcıklayan sesleri bunda yoktur ama buda maşallah roket gibi ivmeleniyor :) (Param olsa alırdım :D)

    Şimdi adını hatırlamadığım Japonların geliştirdiği 8 çekerli (4 değil 8 :) ) bir binek araba vardı oda 500 beygir üstü idi,8 sabit mıknatıslı motor tekerlere bağlı,vites ve diferansiyel yok araba tekerleri PWM ile merkezi bilgisyar tarafından yönetiliyor.
    Pil problemi çözülürse elektrikli arabaların önündeki tek engel petrol kartelleri olur.Petrol yakıtlı motorlar kadar güçlü ve basit olmaları imkansız gibi ama gündelik kullanım için iyi bir alternatif haline geleceklerdir.

    Şarja gelince bu arabalar yaygınlaştıkça şarj istasyonları kurulacaktır.10 dk şarj olabilir ama 10 dk olacak şarjı evin elektrik hattı kaldırmaz.Evde akşam tak sabah kullan şeklinde olur .


    Aksine elektrik motorları daha verimli, içten yanmalı motorlara göre daha basit yapılıdır.

    Bu tür araçlardaki en büyük sorun pil süresi ve performansı ;yoksa
    çok güçlü elektrik motorlarını üretmek şu anki teknoloji için çocuk oyuncağı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi homebird -- 11 Mart 2008; 21:35:36 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

    300.000 dolarlık araba alıp yakıtta ekonomi, bana biraz ilginç geliyor,
    çevre kirliliğini engellemekse araç 45 ytl ye Salcano marka dağ bisikleti alabilirler.


  • çok satılsın bu araç, çok satılsın ki teknolojinin geliştirme maliyetleri çıkartılsın ve tabana yayılırken ucuzlasın. şöyle 30000 ytl gibi fiyatlara b sınıfı bir araç üretsinler ve gönül rahatlığıyla alalım...
  • bu tip pille çalışan arabaların benzinle yada mazotla çalışanlar gibi yaygınlaştıkları zamanı görebilecekmiyiz acaba.. bana sanki Türkiyede buna ömrüm yetmez gibi geliyor.. daha 3G teknolojisine geçirmediler bizi.. bunlar tam bir hayal...
  • menzil? önemli olan bir konu ise menzildir.
  • FİYATI BİRAZ DAHA UYGUN OLSADA HERKEZ FAYDALANSA SERİ ÜRETİMİ ÇOK OLSA
  • amerika bu arabayi üreteni anında kaçıracak yada öldürtecek her iddaya girerim bu haberin devamını göremeyeceğiz
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.