Şimdi Ara

dizel de focus mu yoksa corolla mı??? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
128
Cevap
0
Favori
11.541
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    quote:

    Orjinalden alıntı: doktorneuro

    Focus TDCI sedan 109 BG 240nm tork, 1270 kg ağırlık

    Toyota Corolla D4D 90 BG 190nm tork 1261 kg ağırlık

    Eee, bu değerlere bakarak sollamada corolla daha iyi nasıl diyebiliyorsunuz??? mantıklı bir açıklaması varmı?



    hersey ağirlik ve hp değil sanjumanda cok buyuk etken.


    buyur testler konussun ozaman biz konusacağimiza

    corolla d4d

    60-100 km/s : (4. viteste) 7.9 sn
    80-120 km/s : (5. viteste) 11.3 sn


    http://arabam.e-kolay.net/testDetay.aspx?id=405


    focus


    60 - 100 km
    4. Viteste : 9.6 sn
    5. Viteste : 13.1 sn

    http://arabam.e-kolay.net/testArsiv.aspx?rowid=559


    focusun 5. vites 80 -120 değerini iceren bir testide bulup koycam merak etme



    Fordcular nerdesiniz
    _____________________________
    Sokak hayvanlarından bir kap su ve bir kap yemeği esirgemeyin




  • AUTOCAR dergisi haziran 2007 sayısı, karşılaştırma:

    focus 1.6 tdci 109hp 240nm tork, megane 1.5 dci 100hp 200nm tork, corolla 1.4 d-4d 90hp 190nm tork, linea 1.3 m-jet 90hp 200nm tork

    dergideki yazıyı aynen aktarıyorum noktasına virgülüne kadar..


    YOL ÜSTÜNDE:

    karşılaştırmamızdaki dört otomobilde manuel şanzıman ve dizel bir motor görev yapıyordu. linea'nın motor gamında 1.4 lt 8v 77bg, test otomobilimiz olan 1.3lt 16v 90bg ve yeni 1.4 lt 16v 120bg turbo motorlar tercih edilebiliyor.multijet motorun türkiyede yakaladığı halkı şöhretten yola çıkıp teste aldığımız linea dizel ne yazıkki beklediğimiz performansdan uzak bir çizgi çizdi. otomobilin 1200 kg'ye yaklaşan ağırlığı 1.3 litre turbo dizel motorun işini zorlaştırmış. otomobil isteksiz bir şekilde hızlanıyor. bunda tek suçlu motor değil. beş ileri manuel şanzımanda ne yazık ki vites geçişleri açısından vasatı geçemiyor. bu konuda 120bg'lik motorun linea için daha iyi bir alternatif olabileceğini sanıyoruz. dizel motorun bizi sevindiren tek yanı yakıt tüketiminde sergilediği tutumu oldu. fabrika verilerine göre 100km'de ortalama 4.9 litre yakıt tüketen linea dizel, rakipleriyle baş başa bir değer sunuyor..

    dizel motor konusundarakiplerin sunduğu alternatiflerde ilginç. bu bu dört otomobil arasında aynı hacme sahip tek bir dizel motor bile yok. sarasıyla toyota 1.4lt 90hp, renault 1.5 100hp, ford 1.6 109hp.

    kağıt üzerinde en güçlü olan yolda da aynı üstünlüğü sergiliyor.focus en iyi yol tutuşun yanı sıra en seri şekilde hızlanabilen otomobil. kemikli vites geçişlerine rağmen rahat bir kullanım sunan focus, direksiyon hassasiyeti bakımından da övgüyü hak ediyor. renault megane sedan listenin ikinci en hızlı ismi.yakıt tüketiminde ise dörtlünün en iddalı isimlerinden biri. direksiyon sistemi ve süspansiyon sistemi uyumlu bir birliktelik sergileyen megane sedanın kullanımı kolay olduğu kadar keyifli.

    linea'da elektrik destekli bir direksiyon sisteminin olmayışı yada tam bağımsız arka süspansiyon yerine yarı bağımsızın tercih edilmesi bir problem yaratmamış.özellikle satılacağı ülkeler göz önünde bulundudurularak tasarlanan süspansiyon geometrisi, şehir içindeki bütün bozuk yollarda rahat etmenizi mümkün kılıyor özellikle büyük çukurlarda. yol tutuş ise yüksek yapısına rağmen başarılı..

    ancak sürüş keyfi açısından tadı damakda kalan bir performans isteyenler ford focus'u denemeli. ford bu karşılaştırmanın hiç şüphesiz en etkileyici sürüş dinamiğini sergileyen otomobil oldu.

    toyota corollla, bu disiplinde hayal kırıklığı yaratan modeldi.özellikle arka tarafını bırakmaya eğilimli yapısıyla sürüşü esnasında insanı tedirgin etmesi japon üreticiden beklemediğimiz bir şeydi. unutmadan söyleyelim, dört otomobil arasında arka frenleri kampana olan tek otomobil linea'dı..


    boş ağırlıklar..

    focus 1260kg, megane 1170kg, corolla 1261kg, linea 1235kg

    hızlanmalar 0-100km/s

    focus 10.9sn, megane 12.7sn, corolla 12sn, linea 13.8sn

    yakıt tüketimi 100km 'de

    focus 4.8lt, megane 4.9lt, corolla 4.9lt, linea 4.9lt

    max hız

    focus 188km, megane 185km, corolla 175km, linea 170km




    İŞTE TESTİN PERFORMANS BÖLÜMÜNÜ HARFİYEN AKTARDIM BUYRUN..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan_kolay -- 12 Mart 2008; 14:28:12 >
    _____________________________
    KULLANICI DENEYİMİ; Galaxy S3 / Galaxy Note 3 Neo / Galaxy Note 3 / Galaxy Note 4 / Galaxy S5 / Galaxy Note 5 / Galaxy J7 Prime / LG G2 / Apple iPad Air 2 / Galaxy Tab S / Galaxy Tab A / LG G Pad 8.3 / Samsung LeveL On / Monster Beats by Dr. Dre Tour / Bose QC25 / Bose QC15 / LG G6




  • quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    AUTOCAR dergisi haziran 2007 sayısı, karşılaştırma:

    focus 1.6 tdci 109hp 240nm tork, megane 1.5 dci 100hp 200nm tork, corolla 1.4 d-4d 90hp 190nm tork, linea 1.3 m-jet 90hp 200nm tork

    dergideki yazıyı aynen aktarıyorum noktasına virgülüne kadar..


    YOL ÜSTÜNDE:

    karşılaştırmamızdaki dört otomobilde manuel şanzıman ve dizel bir motor görev yapıyordu. linea'nın motor gamında 1.4 lt 8v 77bg, test otomobilimiz olan 1.3lt 16v 90bg ve yeni 1.4 lt 16v 120bg turbo motorlar tercih edilebiliyor.multijet motorun türkiyede yakaladığı halkı şöhretten yola çıkıp teste aldığımız linea dizel ne yazıkki beklediğimiz performansdan uzak bir çizgi çizdi. otomobilin 1200 kg'ye yaklaşan ağırlığı 1.3 litre turbo dizel motorun işini zorlaştırmış. otomobil isteksiz bir şekilde hızlanıyor. bunda tek suçlu motor değil. beş ileri manuel şanzımanda ne yazık ki vites geçişleri açısından vasatı geçemiyor. bu konuda 120bg'lik motorun linea için daha iyi bir alternatif olabileceğini sanıyoruz. dizel motorun bizi sevindiren tek yanı yakıt tüketiminde sergilediği tutumu oldu. fabrika verilerine göre 100km'de ortalama 4.9 litre yakıt tüketen linea dizel, rakipleriyle baş başa bir değer sunuyor..

    dizel motor konusundarakiplerin sunduğu alternatiflerde ilginç. bu bu dört otomobil arasında aynı hacme sahip tek bir dizel motor bile yok. sarasıyla toyota 1.4lt 90hp, renault 1.5 100hp, ford 1.6 109hp.

    kağıt üzerinde en güçlü olan yolda da aynı üstünlüğü sergiliyor.focus en iyi yol tutuşun yanı sıra en seri şekilde hızlanabilen otomobil. kemikli vites geçişlerine rağmen rahat bir kullanım sunan focus, direksiyon hassasiyeti bakımından da övgüyü hak ediyor. renault megane sedan listenin ikinci en hızlı ismi.yakıt tüketiminde ise dörtlünün en iddalı isimlerinden biri. direksiyon sistemi ve süspansiyon sistemi uyumlu bir birliktelik sergileyen megane sedanın kullanımı kolay olduğu kadar keyifli.

    linea'da elektrik destekli bir direksiyon sisteminin olmayışı yada tam bağımsız arka süspansiyon yerine yarı bağımsızın tercih edilmesi bir problem yaratmamış.özellikle satılacağı ülkeler göz önünde bulundudurularak tasarlanan süspansiyon geometrisi, şehir içindeki bütün bozuk yollarda rahat etmenizi mümkün kılıyor özellikle büyük çukurlarda. yol tutuş ise yüksek yapısına rağmen başarılı..

    ancak sürüş keyfi açısından tadı damakda kalan bir performans isteyenler ford focus'u denemeli. ford bu karşılaştırmanın hiç şüphesiz en etkileyici sürüş dinamiğini sergileyen otomobil oldu.

    toyota corollla, bu disiplinde hayal kırıklığı yaratan modeldi.özellikle arka tarafını bırakmaya eğilimli yapısıyla sürüşü esnasında insanı tedirgin etmesi japon üreticiden beklemediğimiz bir şeydi. unutmadan söyleyelim, dört otomobil arasında arka frenleri kampana olan tek otomobil linea'dı..


    boş ağırlıklar..

    focus 1260kg, megane 1170kg, corolla 1261kg, linea 1235kg

    hızlanmalar 0-100km/s

    focus 10.9sn, megane 12.7sn, corolla 12sn, linea 13.8sn

    yakıt tüketimi 100km 'de

    focus 4.8lt, megane 4.9lt, corolla 4.9lt, linea 4.9lt

    max hız

    focus 188km, megane 185km, corolla 175km, linea 170km




    İŞTE TESTİN PERFORMANS BÖLÜMÜNÜ HARFİYEN AKTARDIM BUYRUN..




    bu kadar..buna ne diyeceksiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doktorneuro -- 12 Mart 2008; 16:25:09 >
    _____________________________




  • focus corollanın yanında b sınıfı gibi kalıyor.yada şçyle diyim focus c sınıfıysa corolla d sınıfı gibi duruyor
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pesotta

    focus corollanın yanında b sınıfı gibi kalıyor.yada şçyle diyim focus c sınıfıysa corolla d sınıfı gibi duruyor



    buna sen bile inanıyormusun sen inanıyorsan sorun yok tamam ama bence öyle bi attınkiii bide üşenmeden fake almışsın valla beni güldürdün allahda seni güldürsün ne diyim..
    _____________________________
    KULLANICI DENEYİMİ; Galaxy S3 / Galaxy Note 3 Neo / Galaxy Note 3 / Galaxy Note 4 / Galaxy S5 / Galaxy Note 5 / Galaxy J7 Prime / LG G2 / Apple iPad Air 2 / Galaxy Tab S / Galaxy Tab A / LG G Pad 8.3 / Samsung LeveL On / Monster Beats by Dr. Dre Tour / Bose QC25 / Bose QC15 / LG G6
  • quote:

    Orjinalden alıntı: doktorneuro

    bu kadar..buna ne diyeceksiniz?



    ee burda ara hizlanma değerleri yokki

    sonuçta bu corollanin ara hizlanmada hala üstün oldugunu gösterir

    ben zaten son hiz ve 0-100 den bahsetmiyorum. ayrica 1,4 olmasina rağmen focusla corolla arasinda 1,1 sn fark var yaziklar olsun

    ayrica vsc li corolla alinir focus parasina boylece yol tutus sıkıntısı kalmaz sayın ralli sürücüleri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyhunberber -- 12 Mart 2008; 17:25:10 >
    _____________________________
    2020 allure sport 308 ultimate kirmizi




  • şanızman demek gücü yere aktarma demek ara hızlanmaları corolla nın sanızmanı motora göre daha kısa ayarlandığı için(daha iyi) ara hızlanmaları daha bu yüzdende max hız ı düşük motor gücü hiçbizaman tek başına bişey ifade etmez diğer faktörlerde cok önemli
    _____________________________
    suzuki swift 1.2 gl at
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    quote:

    Orjinalden alıntı: doktorneuro

    bu kadar..buna ne diyeceksiniz?



    ee burda ara hizlanma değerleri yokki

    sonuçta bu corollanin ara hizlanmada hala üstün oldugunu gösterir

    ben zaten son hiz ve 0-100 den bahsetmiyorum. ayrica 1,4 olmasina rağmen focusla corolla arasinda 1,1 sn fark var yaziklar olsun

    ayrica vsc li corolla alinir focus parasina boylece yol tutus sıkıntısı kalmaz sayın ralli sürücüleri



    corolla başarılı bir otomobil ama focusun yol tutuş sürüş özelliklerine yetişmesi için toyota mühendislerinin daha çoook çalışması gerek haybeye olmuyor bu işler öyle..kaç saniye fark olacaktı 3 5 falanmı yani burda önemli olan saniye farkı değil focusun daha güçlü olmasına rağmen rakiplerinden daha ekonomik olmasıdır ayrıca corolla motorunun öne çıktığı tek nokta esnek bir motor olması bununda bir neden tamamı aliminyumdan üretilmiş hafif bir motor olmasıdır..
    _____________________________
    KULLANICI DENEYİMİ; Galaxy S3 / Galaxy Note 3 Neo / Galaxy Note 3 / Galaxy Note 4 / Galaxy S5 / Galaxy Note 5 / Galaxy J7 Prime / LG G2 / Apple iPad Air 2 / Galaxy Tab S / Galaxy Tab A / LG G Pad 8.3 / Samsung LeveL On / Monster Beats by Dr. Dre Tour / Bose QC25 / Bose QC15 / LG G6




  • quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    quote:

    Orjinalden alıntı: doktorneuro

    bu kadar..buna ne diyeceksiniz?



    ee burda ara hizlanma değerleri yokki

    sonuçta bu corollanin ara hizlanmada hala üstün oldugunu gösterir

    ben zaten son hiz ve 0-100 den bahsetmiyorum. ayrica 1,4 olmasina rağmen focusla corolla arasinda 1,1 sn fark var yaziklar olsun

    ayrica vsc li corolla alinir focus parasina boylece yol tutus sıkıntısı kalmaz sayın ralli sürücüleri



    corolla başarılı bir otomobil ama focusun yol tutuş sürüş özelliklerine yetişmesi için toyota mühendislerinin daha çoook çalışması gerek haybeye olmuyor bu işler öyle..kaç saniye fark olacaktı 3 5 falanmı yani burda önemli olan saniye farkı değil focusun daha güçlü olmasına rağmen rakiplerinden daha ekonomik olmasıdır ayrıca corolla motorunun öne çıktığı tek nokta esnek bir motor olması bununda bir neden tamamı aliminyumdan üretilmiş hafif bir motor olmasıdır..


    ben corolla zaten focus kadar yol tutar demiyorum.

    ama vsc li corolla cok rahat focusa kafa tutar volkan kullandim cunku sende vscli bir corolla dene bence bir an once.

    ağirliklar esit ve corolla 19 hp düsük ve 50 nm tork düsük buna rağmen 1,1 sn fark var bunun icin kimse performans kotu diyemez sadece focustan kotu diyebilir . dizel arac icin 12 sn hizlanma kötü bir değer değildir.

    düsük tork ve dusuk hp den dolayi ayni ağirlikta olan focus ile ayni yakmasi gayet normaldir.

    1,4 d4d yariste 4,5 ortalamaya sahip.

    ayrica sonucta ara hizlanmada hala corolla daha iyi bu bir gercek


    _____________________________
    2020 allure sport 308 ultimate kirmizi




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber


    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    quote:

    Orjinalden alıntı: doktorneuro

    bu kadar..buna ne diyeceksiniz?



    ee burda ara hizlanma değerleri yokki

    sonuçta bu corollanin ara hizlanmada hala üstün oldugunu gösterir

    ben zaten son hiz ve 0-100 den bahsetmiyorum. ayrica 1,4 olmasina rağmen focusla corolla arasinda 1,1 sn fark var yaziklar olsun

    ayrica vsc li corolla alinir focus parasina boylece yol tutus sıkıntısı kalmaz sayın ralli sürücüleri



    corolla başarılı bir otomobil ama focusun yol tutuş sürüş özelliklerine yetişmesi için toyota mühendislerinin daha çoook çalışması gerek haybeye olmuyor bu işler öyle..kaç saniye fark olacaktı 3 5 falanmı yani burda önemli olan saniye farkı değil focusun daha güçlü olmasına rağmen rakiplerinden daha ekonomik olmasıdır ayrıca corolla motorunun öne çıktığı tek nokta esnek bir motor olması bununda bir neden tamamı aliminyumdan üretilmiş hafif bir motor olmasıdır..


    ben corolla zaten focus kadar yol tutar demiyorum.

    ama vsc li corolla cok rahat focusa kafa tutar volkan kullandim cunku sende vscli bir corolla dene bence bir an once.

    ağirliklar esit ve corolla 19 hp düsük ve 50 nm tork düsük buna rağmen 1,1 sn fark var bunun icin kimse performans kotu diyemez sadece focustan kotu diyebilir . dizel arac icin 12 sn hizlanma kötü bir değer değildir.

    düsük tork ve dusuk hp den dolayi ayni ağirlikta olan focus ile ayni yakmasi gayet normaldir.

    1,4 d4d yariste 4,5 ortalamaya sahip.

    ayrica sonucta ara hizlanmada hala corolla daha iyi bu bir gercek






    istersen focusun testlerini oku yol tutuş testlerinde esp sistemini bile açmaya gerek bıraktırmıyor diye yazıyor espli bir focusu düşün sende zaten focus ve rakipleri arasındaki farkda bu rakipleri bir sürü elektronik donanımla bile focusun yol tutuş ve sürüş özelliklerine erişemiyor bak autocar testinde de aynı şey yazdı hayal kırıklığı corolla sen hala vsc den bahsediyorsun ben sana diyorum focus testinde adamlar esp yi bile açmaya ihtiyaç duymadıklarını yazıyor..
    _____________________________
    KULLANICI DENEYİMİ; Galaxy S3 / Galaxy Note 3 Neo / Galaxy Note 3 / Galaxy Note 4 / Galaxy S5 / Galaxy Note 5 / Galaxy J7 Prime / LG G2 / Apple iPad Air 2 / Galaxy Tab S / Galaxy Tab A / LG G Pad 8.3 / Samsung LeveL On / Monster Beats by Dr. Dre Tour / Bose QC25 / Bose QC15 / LG G6




  • quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay



    istersen focusun testlerini oku yol tutuş testlerinde esp sistemini bile açmaya gerek bıraktırmıyor diye yazıyor espli bir focusu düşün sende zaten focus ve rakipleri arasındaki farkda bu rakipleri bir sürü elektronik donanımla bile focusun yol tutuş ve sürüş özelliklerine erişemiyor bak autocar testinde de aynı şey yazdı hayal kırıklığı corolla sen hala vsc den bahsediyorsun ben sana diyorum focus testinde adamlar esp yi bile açmaya ihtiyaç duymadıklarını yazıyor..


    yaris bile 150 -160 la giderken güven veriyor.

    ee volkan simdi istanbul ve izmirde yasiyoruz o test eden gibi sürekli pistlerde değiliz yani sirf corolladan iyi yol tutuyor diye focusmu alalim yani


    ben yaris kullaniyorum ki hicte yavas kullanan biri değilim otobanda 80 km yolu yarisle 20 dk gittiğim oldu. hicte yol tutus sıkıntısı yaşamadim ki bu ufacik arac.

    gelelim sehir icine 8 km yolu 35 dk da gidiyorum ortalama hizim 12 km civari ee nerde lazim bize bu üstün yol tutus soylermisin ??



    kendinde yazmissin adamlar testte "pistte" esp acma gereği duymamislar demekki yol tutus pistte yarış yaparken gecerli.

    ara hizlanma ise arac sollarken sehirler arasi yollarda cok ise yarar iyi aksamlar volkancim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyhunberber -- 12 Mart 2008; 20:39:23 >
    _____________________________
    2020 allure sport 308 ultimate kirmizi




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay



    istersen focusun testlerini oku yol tutuş testlerinde esp sistemini bile açmaya gerek bıraktırmıyor diye yazıyor espli bir focusu düşün sende zaten focus ve rakipleri arasındaki farkda bu rakipleri bir sürü elektronik donanımla bile focusun yol tutuş ve sürüş özelliklerine erişemiyor bak autocar testinde de aynı şey yazdı hayal kırıklığı corolla sen hala vsc den bahsediyorsun ben sana diyorum focus testinde adamlar esp yi bile açmaya ihtiyaç duymadıklarını yazıyor..


    yaris bile 150 -160 la giderken güven veriyor.

    ee volkan simdi istanbul ve izmirde yasiyoruz o test eden gibi sürekli pistlerde değiliz yani sirf corolladan iyi yol tutuyor diye focusmu alalim yani


    ben yaris kullaniyorum ki hicte yavas kullanan biri değilim otobanda 80 km yolu yarisle 20 dk gittiğim oldu. hicte yol tutus sıkıntısı yaşamadim ki bu ufacik arac.

    gelelim sehir icine 8 km yolu 35 dk da gidiyorum ortalama hizim 12 km civari ee nerde lazim bize bu üstün yol tutus soylermisin ??



    kendinde yazmissin adamlar testte "pistte" esp acma gereği duymamislar demekki yol tutus pistte yarış yaparken gecerli.

    ara hizlanma ise arac sollarken sehirler arasi yollarda cok ise yarar iyi aksamlar volkancim


    bir otomobil neden piste çıkarılır biliyormusun..?? pist nedir biliyormusun..?? pist bir otomobile yapılacak en kötü işkencelerin olduğu yerdir bu işkencelere dayanan otomobile senin gezdiğin yollar go-kart pisti gibi kalır..
    yarislede focusu bir tuttun ya bende sana ne yazsam boş valla vcs den bahsediyorsun önce ne olduğunu öğrende bahset vcs bildiğimiz esp sistemidir yani focusda olan esp corollada vcs..

    tabi senin için sürüş zevki önemli değil hayatında hiç focus kullanmadığın için bunu anlayamazsın senin gibi bir arkadaşımda megane hakkında atıp tutardı bir gün iddaya girdik ve dürüstçe fikrimizi söyleyeceğiz dedik vede gidip meganıda focusuda sürdük sonuç nemi oldu güzel bir beleş yemek yedim..
    ayrıca corolla motorunun esnek olmasının bir nedeni tamamı aliminyumdan ve hafif olması yazmıştım, ayrıcada 8 valf olmasıdır 8 valf motorlar esneklik olarak 16 valflere göre daha esnekdir ama 16 valfler üst devirlerde ateşlenmeye başlarken 8 valflerin nefesi kesilmeye başlar..

    burda sana bir sürü test yazabilirim istersen bu ayki autocar dergisinin focus, 308, astra ve i30 dizel testinide aktarayım yani bu motorun başarısı ortada neyi kanıtlamaya çalışıyorsunuz hala anlamıyorum corolla motorunun tek artısı esnek olması buda 8 valf olmasının getirdiği avantaj aynı test 1.6 16 valf 109hp ve 1.6 8 valf 90hp focus arasında yapılsın esneklik olarak arada hiçbir fark olmaz




    BU TEST'DE BU AYKİ AUTOCAR SAYISININ TESTİ İSTERSEN AL AYRINTILI OKU AMA BEN BİRAZINI AKTARAYIM SEN ŞİMDİ BUNADA İTİRAZ EDERSİN AMA


    makyajlı focus 1.6 tdci 109hp, 308 1.6 hdi 110hp, astra 1.3 cdti 90hp, i30 1.6 crdi 90hp

    SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ:

    motorlardan bahsettikden sonra sıra geldi sürüş özelliklerine. dört otomobilde birbirlerinden bambaşka karaktere sahip. bukadar sıralama ve yorumun ardından sürüş özellikleri arasındaki büyük farklar karşılaştırmanın sonucunuda direkt olarak yansıyor. otomobillerin sürüş özelliklerini sıralamaya ve üzerinde bir kaç cümle konuşmaya son araçdan başlıyoruz. hyundai i30 sürüş özellikleri konusunda malesef avrupalı rakiplerini epey gerisinde kalıyor. motorun başarısı bile bu konuda hyundai'ye pek bir artı getirmiyor. çünkü i30 şanzıman direksiyon ve pedal üçlüsü arasında hiçbir uyum yok. direksiyonu kötü değil fakat pedal ve şanzıman ikilisi nedeniyle her hareketiniz yarım kalıyor. pedallar hissiz ve şanzıman bazen vitese geçmekde zorlanıyor. yol tutuş konusunda ise i30 hem önden hemde arkadan kayarak yola en az tutunan otomobil. frenlerde pek iç açıcı değil. ama i30 bu kadarda kötü bir otomobil değil çünkü daha önceden teste aldığımız 17 inç lastikli versiyonları yol tutuş konusunda çok daha başarılıydı bu karşılaştırmada i30 un 15 inçlik lastiklerinin kurbanı olduğunuda söyleyebiliriz. zaten bunun dışında hissiyat olarak da i30 sürüş özellikleri konusunda ilk sırayı alan otomobilin epey gerisinde..

    sırada astra var. astra tam anlamıyla şehir içine uygun yapılmış desek yeridir. direksiyon ve pedallar yumuşacık. hatta direksiyon okadar yumuşak ki diğer 3 otomobil arasında hissiyat olarak en zayıfı. fakat direksiyona verdiğiniz tepkilere otomobilin verdiği cevap gayet net. astra yol tutuşta az bir farkla 308 in önünde. arkadan kaymaya eğilimli 308 e göre daha az ve sürücüye verdiği güven hissi yüksek. şanzıman konusunda astra oldukça başarılı. bu açıdan 308 i geride bırakmayı başarıyor. ama genel olarak otomobildeki ayarsızlık can sıkıcı. zaten 1.3 litrelik motor sanki araç sadece rolantide çalışırken çok mutlu gibi. araç hareket ederken hiç istekli değil ve bu durum aracı üçüncü sıraya itiyor.

    peugeot 308 bu konuda ikinci sırada yer alıyor ve yol tutuş olarak astranın gerisinde kalıyor. esp yi tamamen kapatmak imkansız ama aracın arkadan kayma eğilimi astraya göre daha fazla bunun dışında direksiyon tepkileri astradan çok daha başarılı. hisli direksiyon simidi yüksek hızlarda sürücüsüne daha fazla güven veriyor. güçlü ve torklu motoruyla birlikde 308 in astrayı geride bırakması pek zor olmuyor..

    sıra geldi sürüş özellikleri konusunda bu dörtlünün tartışmasız birincisi focusa. ford focus için sınıf standartlarını belirliyor desek sanırım yanlış olmaz. fordun sürüş zevki konusu üzerine ne kadar eğildiğini diğer ford modellerinden zaten biliyoruz ve focus bu tezi doğruluyor. direksiyon pedal ve vites üçlüsünün uyumu mükemmel vites geçişleri net ve problemsiz, pedallar yeterli sertlikde ve tepkilerinize otomobilin ne zaman cevap vereciğini hissettiriyor. direksiyon ise diğer otomobillerin yanında gerçekden mükemmel. ayrıca yol bilgisayarı menüsünden direksiyon sertiliğini spor, normal ve konfor modları arasında değiştirebiliyosunuz. böyle bir seçime olanak tanıyan karşılaştırmanın tek otomobili focus. yol tutuş konusunda ise kendi aramızda kullandığımız bir terimi focus için söyleyebiliriz. tam bir ahtapot. belkide grubun esp ye ihtiyacı olmayan tek üyesi. nerede nezaman ne yapacağını sürücüsüne çok iyi hissettiriyor. kayma anında ise direksiyon ve gaz pedalı hamleleriyle aracı kontrol etmek gerçekden kolay. ford focus sürüş özellikleri konusunda rakiplerini kolaylıkla geride bırakıyor..



    İŞYE AUTOCAR 2008 MART SAYISI TESTİN AYRINTISI DERGİDE MEVCUT SIRALAMA

    1.FORD FOCUS

    2.PEUGEOT 308

    3.OPEL ASTRA

    4.HYUNDAİ İ30



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan_kolay -- 13 Mart 2008; 1:42:23 >
    _____________________________
    KULLANICI DENEYİMİ; Galaxy S3 / Galaxy Note 3 Neo / Galaxy Note 3 / Galaxy Note 4 / Galaxy S5 / Galaxy Note 5 / Galaxy J7 Prime / LG G2 / Apple iPad Air 2 / Galaxy Tab S / Galaxy Tab A / LG G Pad 8.3 / Samsung LeveL On / Monster Beats by Dr. Dre Tour / Bose QC25 / Bose QC15 / LG G6




  • "bir otomobil neden piste çıkarılır biliyormusun..?? pist nedir biliyormusun..?? pist bir otomobile yapılacak en kötü işkencelerin olduğu yerdir bu işkencelere dayanan otomobile senin gezdiğin yollar go-kart pisti gibi kalır..
    yarislede focusu bir tuttun ya bende sana ne yazsam boş valla vcs den bahsediyorsun önce ne olduğunu öğrende bahset vcs bildiğimiz esp sistemidir yani focusda olan esp corollada vcs"


    yani corolla pistte dökülmüş yani :)))


    ayrica bir kere onun adi vsc volkan vcs değil en az senin kadar iyi bilirim vsc,vsa,esp sinden dtc sine kadar bundan emin ol

    ayrica focus hb kullandim.

    neyi yarisle bir tuttum sana bir örnek verdim günlük hayatta yol tutus olarak yettiğine dair.

    demek benim gezdiğim yollar go kart pisti kalir buda cok komikti hepimiz pist sürücüsüyüz yani :)))))

    ben sana soru sordum nezaman lazim yol tutus dedim. anlatabiliyorsan onu anlat bana

    kusura bakma volkan saçmalamışsın


    araba dergisine bakipta araç alan hic kimseyi bilmiyorum cevremde sen aliyorsan bilemem:))

    ayrica test vermissin bana testen banane hic bir teste bakmadan alcak olsam 308 alirim.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyhunberber -- 13 Mart 2008; 9:03:59 >
    _____________________________
    2020 allure sport 308 ultimate kirmizi




  • sana ne zaman yol tutuş lazım olduğunu hala kestiremiyorsan ben sana ne yazayım pistte focus kayma eğiliminde bile izine çok rahat döndürülebiliyor yazıyor bu ne demektir biliyormusun yolda diyelim hızlı giderken aniden önüne bişey çıktı direksiyonu kırdın ozaman senin yarisini corollanı izine döndür bakalım yol tutuş bazen hayatını bile kurtarır..ani tehlikelerden bir direksiyon manevrası ile kurtarıp daha sonra kolayca izine döndüğünde anlarsın yol tutuşun önemini ayrıca yolda verdiği keyif başka sen bunları hissedemiyorsan ozaman araç kullanmanın tadını bilmiyorsun.. eğer senin için sürüş keyfi 2.plandaysa ozaman sana bir doğan kullanmak bile farklı gelmez..

    bir otomobil pistte bu işkenceyle rahat başa çıkabiliyorsa yollar ona go-kart pisti kalır dedim aynen yazdığım gibi tehlike anında görürüm senin mütevazı yarisini izine nasıl döndüreceksin..

    sen dergilere bakıp araç almıyorsan bizene demekki bu krtiterleride ciddiye alan var başka bişey aldığın zaman işin ehli insanına sormazmısın mesela bilgisayar alırken anlayan sormazmısın otomobil konusunda da tecrübeli insanların yaptıkları karşılaştırma bu kriterleri doğruluyor neden bir testte focusun yol tutuşu çok kötü sürüşü çok zevksiz yazmıyor bu kadar ince mühendisliği rakiplerinin bir sürü elektronik donanımla erişemediği mühendisliği sen bu kadara hafife alıyorsan aman canım yol tutuş nerde lazım olacak diyorsan demekki sen sürüş zevki konusundan bi habersin dediğim gibi sana doğan kullanmak bile farklı gelmez..



    quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    "bir otomobil neden piste çıkarılır biliyormusun..?? pist nedir biliyormusun..?? pist bir otomobile yapılacak en kötü işkencelerin olduğu yerdir bu işkencelere dayanan otomobile senin gezdiğin yollar go-kart pisti gibi kalır..
    yarislede focusu bir tuttun ya bende sana ne yazsam boş valla vcs den bahsediyorsun önce ne olduğunu öğrende bahset vcs bildiğimiz esp sistemidir yani focusda olan esp corollada vcs"


    yani corolla pistte dökülmüş yani :)))


    ayrica bir kere onun adi vsc volkan vcs değil en az senin kadar iyi bilirim vsc,vsa,esp sinden dtc sine kadar bundan emin ol

    ayrica focus hb kullandim.

    neyi yarisle bir tuttum sana bir örnek verdim günlük hayatta yol tutus olarak yettiğine dair.

    demek benim gezdiğim yollar go kart pisti kalir buda cok komikti hepimiz pist sürücüsüyüz yani :)))))

    ben sana soru sordum nezaman lazim yol tutus dedim. anlatabiliyorsan onu anlat bana

    kusura bakma volkan saçmalamışsın


    araba dergisine bakipta araç alan hic kimseyi bilmiyorum cevremde sen aliyorsan bilemem:))

    ayrica test vermissin bana testen banane hic bir teste bakmadan alcak olsam 308 alirim.




    _____________________________
    KULLANICI DENEYİMİ; Galaxy S3 / Galaxy Note 3 Neo / Galaxy Note 3 / Galaxy Note 4 / Galaxy S5 / Galaxy Note 5 / Galaxy J7 Prime / LG G2 / Apple iPad Air 2 / Galaxy Tab S / Galaxy Tab A / LG G Pad 8.3 / Samsung LeveL On / Monster Beats by Dr. Dre Tour / Bose QC25 / Bose QC15 / LG G6




  • quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    sana ne zaman yol tutuş lazım olduğunu hala kestiremiyorsan ben sana ne yazayım pistte focus kayma eğiliminde bile izine çok rahat döndürülebiliyor yazıyor bu ne demektir biliyormusun yolda diyelim hızlı giderken aniden önüne bişey çıktı direksiyonu kırdın ozaman senin yarisini corollanı izine döndür bakalım yol tutuş bazen hayatını bile kurtarır..ani tehlikelerden bir direksiyon manevrası ile kurtarıp daha sonra kolayca izine döndüğünde anlarsın yol tutuşun önemini ayrıca yolda verdiği keyif başka sen bunları hissedemiyorsan ozaman araç kullanmanın tadını bilmiyorsun.. eğer senin için sürüş keyfi 2.plandaysa ozaman sana bir doğan kullanmak bile farklı gelmez..

    bir otomobil pistte bu işkenceyle rahat başa çıkabiliyorsa yollar ona go-kart pisti kalır dedim aynen yazdığım gibi tehlike anında görürüm senin mütevazı yarisini izine nasıl döndüreceksin..

    sen dergilere bakıp araç almıyorsan bizene demekki bu krtiterleride ciddiye alan var başka bişey aldığın zaman işin ehli insanına sormazmısın mesela bilgisayar alırken anlayan sormazmısın otomobil konusunda da tecrübeli insanların yaptıkları karşılaştırma bu kriterleri doğruluyor neden bir testte focusun yol tutuşu çok kötü sürüşü çok zevksiz yazmıyor bu kadar ince mühendisliği rakiplerinin bir sürü elektronik donanımla erişemediği mühendisliği sen bu kadara hafife alıyorsan aman canım yol tutuş nerde lazım olacak diyorsan demekki sen sürüş zevki konusundan bi habersin dediğim gibi sana doğan kullanmak bile farklı gelmez..




    tabi cnm volkan biz zaten hep günlük hayatta 150 üstü gezeriz o yuzden ani kirmalarda çok işimize yarar.

    yarisle önüme köpek cikti 100 ile giderken okadar ani kirdimki 2 sağ seride gecip tekrar sol seride gectim abs ile freni birakmadan. benim aracimi bana anlatma 35.000 km dir kullaniyorum 19 aydir :)))

    bu yuzden araclarinin limitini bilir oyle kullanirsin. asiri hizda istedği kadar yol tutus olsun çarptinmi cesedin yakisikli kalir bir yerden kazirlar adami.

    iyi ozaman focus iyi yol tutuyor diye 150 üstü gezelim hep :))



    birde volkan gel yarisle beraber cikicaz 100 le giderken ani kircam frenide köklücem boş alanda senle ağer savururda toplayamazsam (bunu videyoda da cekicez ) forumda bundan sonra girmicem insallah imkanin olurda gorusuruz volkan

    senin düsündüğünden daha fazla araci kullandim ben , honda civicin verdiği zevki ne corolla ne astra nede focus bana veremedi bu sinifta.

    ayrica dergilerden banane . ayrica ben pc yada elektronik ürün alirkende dergilere bakmam çünkü bilgisayar teknisyeniyim son 12 senedir

    ayni sekilde araç alirkende sorunularini benim için önceliklidir ..

    eh zaten ford bu konuda malum fazla soze gerek yok toyotanin eline su dökemez

    hala diyorum sehir ici trafikte kullanan aracta yada arada bir sehir disina gidilen araçta üstün yol tutuş bir işe yaramaz sen ne dersen de



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyhunberber -- 13 Mart 2008; 15:18:00 >
    _____________________________
    2020 allure sport 308 ultimate kirmizi




  • AUTOCAR KASIM 2006

    2006'nın en iyi yol tutanlar testi..

    ford focus st, seat leon fr, mini cooper s works gp, renault clio rs 200,

    porsche cayman s, nissan 350z, bmw z4 m coupe, alfa romeo brera Q4

    aston martin db9, bmw m6, jaguar xk

    lamborghini galalrdo, porsche 911 turbo

    caterham csr, , audi rs4, porsche 911 turbo, mazda mx-5 1.8, lotus exige s, , mercedes e63 amg estate sw

    ve finale kalan 6 otomobil

    önden çekişli finale kalan tek otomobil ford focus st diğerleri, porsche cayman s ve 911 turbo, aston martin db9, nissan 350z, lotus exige s


    bu hızlı ve muhteşem 18 otomobilin arasına daha sonra autocar ekibi standart 1.6 115hp focusu getirdi ve dergide 1.6 focus için yazan yazı....


    EN ÇOK SATAN NE KADAR İYİ..??

    focus 1.6'tı outlon park'a tek bir nedenden ötürü götürdük. fordun en çok satan modeli, en iyi sürücü otomobilleri karşısında nasıl bir performans segileyecek.? cevap: bütün kıstaslar göz önünde bulundurulduğunda oldukça iyi..

    tur zamanını unutun, çünkü bu, outlon park'da düşük motor gücünün neden olduğu bir nokta.bunun yerine focusun sürüşü keyfini en azından üç yarışmacımızla kıyaslanabileceğini düşünün ( bmw m coupe, alfa berara ve seat leon fr).

    peki nasıl oluyor? focus st'nin kendi grubundaki tüm modelleri mükemmel direksiyon, süspansiyon sistemi, iyi gövde kontrolü ve güçlü frenler gibi önemli noktalarda geride bıraktığını düşündüğümüzde aslında hiçde şaşırtıcı bir olay değil. focus 1.6 da eksik olan tek şey motor gücü ama bukadar çok satan bir otomobilden daha ne kadar motor gücü bekleyebilirsinizki..

    çok satan focus 1.6 kendinden daha güçlü olan kardeşiyle motor gücü dışında tüm özellikleri paylaşıyor..



    yani ben sana artık ne yazayım bukadar test yalanmı söylüyor sen hala yaris maris diyorsun ya valla pes artık yani bunada ne kulp uyduracaksın merak ediyorum..
    _____________________________
    KULLANICI DENEYİMİ; Galaxy S3 / Galaxy Note 3 Neo / Galaxy Note 3 / Galaxy Note 4 / Galaxy S5 / Galaxy Note 5 / Galaxy J7 Prime / LG G2 / Apple iPad Air 2 / Galaxy Tab S / Galaxy Tab A / LG G Pad 8.3 / Samsung LeveL On / Monster Beats by Dr. Dre Tour / Bose QC25 / Bose QC15 / LG G6




  • Focus'la Corolla arasında kalsım seçimim Corolla olurdu
  • ceyhunberber arkadaşım senin yarisin focusa kafa tutmadan önce fiestayı bi elesin ondan sonra focusa kafa tutar al sana ams b sınıfı mega testi


    toyota yaris ford fiesta

    viraj dengesi: 6 - 8

    şerit değiştirme: 8 - 8

    çift şerit değiştirme ıslak: 3 - 6

    geyik testi: 8 - 10

    slalom testi: 9 - 8

    yol tutuş: 13 - 17

    direksiyon: 7 - 9

    dönme çapı: 4 -3

    çekiş kış uyumu: 7 - 7

    düz gidiş rüzgardan etkilenmeme: 3 - 4


    toplamda fiesta 80 puan, yaris ise 68 puan alıyor ve yaris 11 b sınıfı hb arasında bu disipline sondan 2.sırayı alıyor sen focusa kafa tutmakdan bahsediyorsun ayrıca seat ibiza hariç emektar fiestanın sürüş disiplinine yeni araçlar bile sahip değil birde yeni fiestayı düşün artık sen bunada itiraz edersen bende anlarımki senin yazılarında kasıt var..

     dizel de focus mu yoksa corolla mı???
    _____________________________
    KULLANICI DENEYİMİ; Galaxy S3 / Galaxy Note 3 Neo / Galaxy Note 3 / Galaxy Note 4 / Galaxy S5 / Galaxy Note 5 / Galaxy J7 Prime / LG G2 / Apple iPad Air 2 / Galaxy Tab S / Galaxy Tab A / LG G Pad 8.3 / Samsung LeveL On / Monster Beats by Dr. Dre Tour / Bose QC25 / Bose QC15 / LG G6




  • volkan ben nediyom sen nediyon yazdiklarimi okumadan bile cevap yaziyorsun.


    belki bunu kolay okursun



    ben hangi yazimda yaris yol tutusta focusa yada corolla focusa kafa tutar mi dedim ??

    ayrica 2007 de corolla ve auris mart nisanda cikmasina rağmen

    ford 32000
    toyota 29000

    arac satmis buda yeterli bir cevaptir.

    http://www.odd.org.tr/folders/2837/productialdbldocs/509/Satislar%20(Ocak-Aralik%202007).pdf


    bosver okuyanlar nedemek istediğimi anlamislardir kal sağlicakla sana birsey anlatamiom ben.
    _____________________________
    2020 allure sport 308 ultimate kirmizi




  • en çok satan en iyimi oluyor yani ozaman bu segmentin kralı megane oluyor böyle bişeyi söyleyebilirmisin kabul edebilirmisin ama senin mantığınla bakarsak böyle oluyor yazacak bişey kalmadı satışlara geçtin fazla satması veya az satması neyi değiştirecek bana onu anlatırmısın..

    sen focusu pist arabası yaptın sana bir sürü testten örnek verdim sonra yarisi güvenli dedin sürüş özelliklerinde 11 rakibi arasında allahdan getz vardıda sonuncu olmakdan kurtuldu sen işine geleni anlamıyorsun ford bu konuda toyota ve honda vs lerin eline su dökemez yazmadınmı sen ezbere bense testlerle konuşuyorum böyle zorlandığın zamanda yok efendim fazla sattıda bilmem ne..:)



    quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    volkan ben nediyom sen nediyon yazdiklarimi okumadan bile cevap yaziyorsun.


    belki bunu kolay okursun



    ben hangi yazimda yaris yol tutusta focusa yada corolla focusa kafa tutar mi dedim ??

    ayrica 2007 de corolla ve auris mart nisanda cikmasina rağmen

    ford 32000
    toyota 29000

    arac satmis buda yeterli bir cevaptir.

    http://www.odd.org.tr/folders/2837/productialdbldocs/509/Satislar%20(Ocak-Aralik%202007).pdf


    bosver okuyanlar nedemek istediğimi anlamislardir kal sağlicakla sana birsey anlatamiom ben.

    _____________________________
    KULLANICI DENEYİMİ; Galaxy S3 / Galaxy Note 3 Neo / Galaxy Note 3 / Galaxy Note 4 / Galaxy S5 / Galaxy Note 5 / Galaxy J7 Prime / LG G2 / Apple iPad Air 2 / Galaxy Tab S / Galaxy Tab A / LG G Pad 8.3 / Samsung LeveL On / Monster Beats by Dr. Dre Tour / Bose QC25 / Bose QC15 / LG G6




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.