Şimdi Ara

30 iş günü sonunda yapılacak işlemler nelerdir? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
1
Favori
23.598
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu yazdığın farklı birşey olmalı. İş yerleri kendi çalışma düzenleri belirler, ihtiyaç varsa gerekli izinleri alarak cumartesi/pazar tam veya yarım çalışabilirler.
    Hafta tatili pazar deyip kestirip atarsak, bankaların, resmi kurumların, noterlerin vs... cumartesi günü de çalışması lazım.
    Dolayısı ile fiks bir tatil yada çalışma günü kavramı yok.
    Mantık şu; işyeri çalışıyor, faaliyetlerini sürdürüp alım/satım yapıyorsa, servis hizmeti veriyorsa, ödeme yapıyorsa, ürün kabul ediyorsa ve bunu resmi olarak sitesinde yayınlıyorsa o cumartesi günü o firma için işgünüdür.
    Yukarıda saydığım hizmetlerin hiçbirini yapmayan bankalar, resmi daireler vermediği için de cumartesi günü onlar için resmi tatildir...


    quote:

    Orijinalden alıntı: sungur 13

    yoruma gerek yok aslında.ÇÜnkü bu konu hakkında çıkartılmış;Ulusal Bayram ve Genel Tatiller Hakkında Kanun var.Onun 3. md.si derki;

    Madde 3 -a:Hafta tatili Pazar günüdür.Bu tatil 35 saatten az olmamak üzereCumartesi günü en geç saat 13.00ten itibaren başlar.

    Sanırım bu tartışmaya son noktayı bu şekilde konulmuş oldu....

    Kanun varken yorum yapılmaz.Thh size tatil günleri hakkında ne söyledi bilmem ama doğrusu budur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokmay -- 2 Mart 2011; 9:26:32 >




  • Yarın tshh ye gideceğim fakat yine bugün nokiayı arayıp şansımı deneyim dedim. Telefon değişimi tamamlanmış gönderilecekmiş kargoyla. Kabul etmediğimi 30 günlük süreyi doldurduğundan para iadesi istediğimi söyledim. 30 iş günlük süre sadece onarım içinmiş, değişimde böyle bi süre yokmuş..
  • Değişim diye bir talep bildirmişmiydin sen peki telefonu verirken veya daha sonra?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay

    Değişim diye bir talep bildirmişmiydin sen peki telefonu verirken veya daha sonra?


    Verdiğimde servis ürün değişimi isteniyor diye yazmıştı. Sonradan farkettim düzelttirdim. Şansıma o serviste kapandı. Ama elimdeki kağıtta öyle bişey yazmıyor. Aslında almayı düşündüğüm telefonların çoğundada sorun var (n8-c7). Ne yapayım bilmiyorum. Foruma baktım kimisi swap olarak (bazı parçaları) değişiyor diyor.
  • Değişim talebin yoksa sorun olacağını sanmıyorum ozaman.
    Nokia genel de parça değişimi yapıyor, bire bir yeni bir cihaz vermiyor. Bana da aynı şeyi söylemişlerdi.
    Komple yeni cihaz olmuyor.
    Evet N8'de sıkıntılar var, C7 ise otofokus olmadığı için bana hitap etmeyen bir model...



    quote:

    Orijinalden alıntı: Egeli lodos

    Verdiğimde servis ürün değişimi isteniyor diye yazmıştı. Sonradan farkettim düzelttirdim. Şansıma o serviste kapandı. Ama elimdeki kağıtta öyle bişey yazmıyor. Aslında almayı düşündüğüm telefonların çoğundada sorun var (n8-c7). Ne yapayım bilmiyorum. Foruma baktım kimisi swap olarak (bazı parçaları) değişiyor diyor.
  • Tshhh ye başvurumu yaptım. Umarım hakkımızı alırız. Merak ettiğim olay savunma istenen taraf (davalı) telefonu aldığımız yer olması. Yapılan işlem ve olaylardan nasıl haberi oluyorki? Sonuçta servisle muhatap olunuyor.
  • Hadi hayırlısı bakalım, umarım sonuç istediğin gibi olur. Benim müracaatlarımda da davalı olarak telefonu satın aldığım mağazayı yazmışlardı, sistemleri o şekilde....
  • Eyvallah.. Peki telefonu aldığın yerin savunması ne şekilde oldu?
  • O kısmını Heyet hallediyor, gerçekleşen yazışmaların hiçbirini görmüyorsun, sadece işlemler tamamlandığında karar geliyor eline o kadar...
  • arkadaşlar bahsettiğiniz durum sadece telefon,televizyon vs. ürünler için mi geçerli?Benim de smile adsl'den bir nakil işlemim vardı 30 iş günü dolmak üzere pek de ilgilenecek gibi durmuyorlar günde 1 kesin bazen 2 sefer olmak üzere 40 defa falan aradım çünkü.2 yıl taahütüm vardı 1 yılı doldu tüketici hakem heyetine başvursam cayma bedeli ödemeden üyeliğimi iptal ettirme şansım var mı?Yoksa sözleşme imzaladığım için herhangi bir hak talebim olamaz mı?Cevaplarsanız sevinirim.
  • Aynı şeyler geçerli, imzamdaki TSHH konusuna bak istersen...
  • S.aleyküm Arkadaslar..

    05.09.2011'de Androidtelefonlari.com'dan LG P990 Pda Cep Telefonu Aldım.. 28.10.2011 Günü.. Talihsiz Bir Kaza Sonucu.. Elimdeki Telefon Yere Düştü ve Ön Camı Kırıldı..

    Ama telefon Normal Olarak Calişiyordu.. Ertesi Gün... Telefonu Almış Oldugum Androidtelefonlari.com'da ki Arkadası aradım telefonu kendilerine yollamamı istediler..

    2 Yıl Garantili Olarak ve Faturalı Olarak Aldım Telefonu ve Normal LG Servisine Götürmek istedigimi ilettim.. ama Telefonun Yurt içinde Satısı olmadıgı için Kendileri-

    lerinin Tarafından servise yollamaları gerektigini söylediler... 01/11/11'de Telefonum Yetkili Kişi Tarafından Alınmış ( Kargo Takibinden Baktım) ve Telefon Acmama Ragmen

    Telefonunuz yapılmadı.. yapıldıgı zaman sizi arayacagız... tamir üçretini bildircez v.s dediler.. 1 Ay Olmasına Ragmen Hala Bir Sonuc yok.. ve Yeni Tüketici Haklarına Göre

    (20 İŞ GÜNÜ ) içerisinde tamir edilmeyen ürün yada ürünler para veya ürünün bire bir degişimi diyor.. Bu Konuda ne yapmam gerekiyor ? Sizlerden Ricam.. Bana Yol

    Göstermenizi Rica Ediyorum...


    (Telefonumu Kırılmasının Sebebide.. Önümde Yürüyen ufak bir cocuk 12/14 yaslarında elindeki cöp poşedini arkadasına bakmadan sallaması sonucu :( Elime Vurdu.. ve Telefonda Elimdeydi Havalandı ve yere Düştü.. Cocuga birşey diyemedim.. kendimede kızamadım.. Hevesle aldıgım telefondan sogudum..)




  • Geçmiş olsun, anladığım kadarıyla paralel ithalat ürünü almışsın. Servis hizmetini de kendileri sağlıyorlar bu yüzden. 20 iş gününden sonra bedel iadesi isteme hakkın doğuyor. Bağlı bulunduğun kaymakamlıktaki TSHH'ne gidip durumu anlat ve müracatını yap bence...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay

    Geçmiş olsun, anladığım kadarıyla paralel ithalat ürünü almışsın. Servis hizmetini de kendileri sağlıyorlar bu yüzden. 20 iş gününden sonra bedel iadesi isteme hakkın doğuyor. Bağlı bulunduğun kaymakamlıktaki TSHH'ne gidip durumu anlat ve müracatını yap bence...

    Bugun Baglı Bulunduğum Kaymakamlıktaki TSHH'ye Gittim.. Ve 1.50.00TL altına kendileri baktıgını ve üstünün BakırKöy/incirlikte olan TSHH Baktıgını söyledi.. P.tesi Oraya Gidecegim.. Sonucunu Sizlerle Paylasırım..
  • Hadi iyi haberler inşallah...
  • Arkadaslar.. Telefonu Almış oldugum yeri aradım... ve telefonum yapıldıysa parasını ödeyip almak istedigimi iletmek için.. ama karsımdaki kişi telefonun tamiri olmadıgını yedek parca beklediklerini 1 hafta sonra gelecek dediler.. bende beni magdur ettiniz yedek parcayı elinizde bulundurmak zorunda degilmisiniz dedigimde..
    telefonunuzu geri yolluyoruz ne yaparsanız yapın dediler..

    Merak ettigim konu telefonum 2 YIL garantili ama kullanıcı hatasından üçretli tamiri yapılacak buraya kadar olan kısım tamam.. 20 iş günü içerisinde yapılmayan üründe benim yasal hakkım oluyor mu? Oluyor Diyorsanız basınızdan böyle birşey gectiyse yol gösterin sonuna kadar gidecegim..
  • Merhaba arkadaşlar, altta belirttiğim konu hakkında fikrinizi almak istiyorum...

    Ben Kasım 2010 tarihinde İstanbul Kadıköy'de bulunan bir cep telefonu bayisinden faturalı garantili bir cep telefonu aldım.Telefonun tutarı: 1100 TL.Daha sonra telefon Aralık 2011 tarihinde sürekli bir şekilde sebepsiz yere kapanıp açılmaya başladı ve telefonu servise vermek için aldığım bayiye gittim.Bayide bana telefonun paralel ithalat telefonu olduğu ve ithalatçı firma garantisi altında olduğu söylendi.( telefonu aldığım zaman bu bana söylenmemişti ).Telefonu ithalatçı firmanın sirkecide bulunan teknik servisine götürmemi söylediler.12 Aralıkta 2011 tarihinde telefonu kendim sirkecideki teknik servise götürdüm.Orada telefonu teknik servis formu oluşturarak teslim aldılar ve sorun giderildiğinde tarafıma haber vereceklerini belirttiler.Teslimden 2 hafta sonra durumu öğrenmek için servisi aradım, daha sorunun halledilmediğini tarafıma haber vereceklerini söylediler.Ancak ne arayan oldu nede soran.20 işgünü servis süresi bitti, hala arayan yok.21. işgünü ben aradım.Telefonun hala tamir edilemediğini ve haber vereceklerini söylediler tekrardan.Ben 20 işgünü servis süresinin bittiğini kanunen hakkım olan ürün bedelinin iadesini talep ettim telefonda.Daha ben bu lafı söyler sölemez, para iadesi almak için tüketici hakları mahkemesine başvurun deyip kestirip attılar.Bende hemen hakkımı aramak için, 10 Ocak 2012 tarihinde kadıköy kaymakamlığında bulunan tüketici hakları hakem heyetine dilekçeyle başvurdum.Hem teknik servisi, hemde telefonu aldığım bayiyi dava etmemi belirttiler orda görevli arkadaşlar ve öle yaptım.Bana görevli arkadaşlar sonucun 3 aydan önce çıkmayacağını bildirdiler...
    Dün ( 16 Ocak ) tarihinde tekrar servisi arayıp telefonumun durumunu sordum, bana yine tamir olmadığını olduğunda tarafıma kargoyla yollanacağını bildirip kargo adresi istediler.Bende 25 işgünü geçtiğini ve tekrar para iadesi talep ettiğimi belirttim ve yine bana mahkemeye başvurmanız lazım dediler çok rahat ve kendilerinden emin bir tavırla.Bende geçen hafta mahkemeye başvurduğumu bildirdim çok kibar ve sakin bir şekilde...Şu an başkalarından tedarik ettiğim geçici bir telefon kullanmaktayım.kanunen serviste 2 hafta geçtikten sonra benzer bir telefonun tüketiciye geçici süre verilmesi gerektiğini biliyorum ve bunu talep ettim telefonda.Mahkemeye vermişsiniz telefon veremeyiz size dediler ve telefonla görüşmemiz sona erdi...

    Şimdi ilk sorum bundan sonra süreç nasıl işler? Mahkeme ne zaman sonuçlanır ve karar nasıl olur?
    Diğer aklıma takılan soru, bu kişiler nasıl kendilerinden bu kadar emin konuşabiliyorlar.Gidin mahkemeye verin falan diye, güvendikleri veya bildikleri birşeymi var?
    Ben hakkımı sonuna kadar arayacağım, insanı enayi yerine koymaya çalışıyorlar.
    Bundan sonra yapmam gereken birşey varmıdır?
    Son olarak bunlar mahkemede kendilerini savunurkan " biz 20 işgünü dolmadan telefon ettik sorun giderildi diye gelip almadılar telefonu " diye bir yalan söyleyebilirler mi? Şu an kullandığım operatörden inceleme yaptırabilirim.Ben telefonu servise verdiğim günden bu güne kadar bir kez bile aranmadım teknik servisten.Telefonum 24 saat açık ve aktif olarak kullanıyorum...

    Acil cevap beklemekteyim.İlginiz için çok teşekkür ederim




  • Selam, geçmiş olsun en büyük hatayı paralel ithalat ürünü almış olmakla yapmışsın. Keşke az araştırsaydın almadan, paralel ith. ürünlerle ilgili birçok şikayet, birçok konu var oysa. Tabi bilerek almamışsındır ama verdiğin para da az değil, eh artık yapacak birşey yok geçmiş olsun...
    Serviste geçen 20 iş gününden sonra yasal hakkın başlıyor, Heyete de müracaat ettiğine göre artık servis veya sana telefonu satan yer ile muhatap olma, tekliflerini de kabul etme bence.
    Eminmiş gibi konuşmalarının sebebi, çoğu kişi bu tür işlerle uğraşmaz diye düşündüklerinden olabilir.
    Ama artık tüketicinin de bilinçlendiğinin malesef farkında değiller.
    TSHH olayı ayrı Tüketici Mahkemesi ayrı, senin şuan mahkemelik bir işin yok dolayısı ile sonuçlanacak bir mahkeme de yok. Süre ortalama 2 ay sürebilir, ama inan mücadeleye değiyor kardeşim.
    Heyet sonuca varıp kararını yazılı olarak bildirecek o kadar. Umarım müracatında değişim değil de bedel iadesi istemişsindir ve inşallah karar lehine çıkar.
    Gelişmeleri paylaşırsan, diğer arkadaşlar için yol gösterici olabilir...




  • Merhaba arkadaşlar açıklayacağım konu ile ilgili yardımınıza ihtiyacım var

    03.10.2001 tarihinde Antares Avm Avea bayiinden Nokia E-6 model telefon aldım, yaklaşık 1.5 ay önce telefonum arızalandı ve avea bayiine götürdüm, telefonu servise götürmek üzere benden alırlarken arızalı cihaz serviş fişi hazırladılar ve üzerine tarih atmamışlardı, telefonu benden alırken avea çalışanı telefonun 2 ay da bekleyebileceğini ve servislerin parça beklerken böyle bi hakları olduğunu benim 30 gün sonunda para iadesi isteyemeyeceğimi söyledi.Öncelikle bu söylenilen doğru mu?servis fişine tarih atmamak gibi bi seçenekleri var mı?

    Telefon 1.5 ay gibi bi süre sonra elime ulaştı, telefonda hala aynı hata vardı + ses açma tuşu da bozulmuş olarak geldi.1 gün kullandım ve tekrar avea bayiine götürdüm telefonu, bu sefer tarihi de yazdırdım servis fişine.Servis fişinde "CİHAZIN TÜKETİCİYE TESLİM EDİLECEĞİ TARİH(Teslim Süresi Max. 30 İş Günüdür.)" yazmakta ama ben tarihi yazdırırken ordaki çalışanlardan biri o tarih bişey ifade etmemektedir önemli olan tarih telefonun servise verildiği tarihtir dedi.Telefon servisten ilk geldiği zaman verdikleri kağıda baktığımda avea bayiinin telefonu servise 15 gün beklemeyle götürdüklerini gördüm ve bu sefer de öyle olsun istemiyorum.Dikkate almam gereken tarih telefonu benim aveaya verdiğim tarih midir?Avea bayiinin servise verdiği tarih midir?

    Servis telefonu 15 günde tamir edip göndermiş ama avea bayiinin sorumsuzluğu nedeniyle ve kargo süresiyle de birlikte 1 aydan fazla bir süre bekledim.Bu sefer de aynı şeylerin olacağını tahmin ediyorum ve artık yardımlarınızla yasal yollarla hakkımı aramak istiyorum.




  • Gecmis olsun tarihsiz islem yapamazlar madem yasal olarak hakki yedek parca beklemek o zaman neden tarih atmaya korkuyor ? Bu cihazlari verirken cihazin durumunuda yazrir kardes verdigin parcalari mesela : cihaz, batarya, batarya kapagi seklinde durumuda cizik yok ezik yok cihaz durumu iyi seklinde yazdirdim ben cunku cizip verdiginizde boyleydi diyorlar! Bulundugun sehirdeki tuketici hakem heyetine gidebilirsin basvuru sartlarini ogren su sartlarda basvura bilirmisin yoksa vuramazmisin diye birde nisanin ortalarjnda falan bu sure degisiyor 20 gune iniyor sanmiyorum 1,5 ay elinde tutacaksa o cihazi almanin anlamine ? bence senin cihazi aldigin yerdekiler hizmet vermek icin akil yoracaklarina isguzarlik icin akilyormuslar ;) vodafinedan arkadasim iphone 3 almisti baya kullandi tuvalete dusurdu servise verdi parayla yaptirtmakti amaci servis 30 is gununu gecirdi buda heyete gitti 30 is gununu grcirdigi icin sifir cihaz hak etti son durumu gormedim ama dedigine gore iphone 4 verdiler dedi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi limitsizim -- 1 Nisan 2012; 18:33:03 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.