- x
DİZEL ARAÇLARDA MOTOR ÖMRÜ
150 Cevap154433 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     1 [3]
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
1072 Mesaj
19 Ekim 2009; 22:11:51 

daha dün astra 1.3 cdti kullandım. Kendim ayrıca 1.5 dci megane sahibiyim. Toyotanın hızlanması ikisindende üstündür. 1.6 ford ve hyundai motoruna yetişemesede kalkış da uzun yolda ani güç gerektiren durumlarda corolla beni hiç üzmedi.


_____________________________

2013 1.6 active cvt skypack auris+ 2013 1.6 advance cvt corolla


 
1308 Mesaj
20 Ekim 2009; 23:03:41 

motor kolay kolay bitermi ancak bakımını yapmazsan motoru öldürmeye çalışırsan o zaman erkende ölür arkadaşımda 1,3 multijet albea var kendi sıfır aldı takside kullandı şimdi ikinci araba olarak kullanıyor 500,000 km yi aşmıştı sadece bir kez turbo değişmiş


_____________________________

sony slt alpha 37
sony xperia s
2005 hilux


 
43 Mesaj
13 Kasım 2009; 20:07:59 

Selam Arkadaşlar

Ben 88 model 2.5 ford disel bir karavan almak niyetindeyim. Bu araçların motorları nasıldır? Parça problemi yaşar mıyım? Çekiş gücü nasıldır. Bana bu konuda yardımcı olur musunuz?

Yardımlarınıza şimdiden teşekkür eder saygılar sunarım.

kadir


_____________________________

kadir


 
1308 Mesaj
13 Kasım 2009; 22:06:44 


quote:

Orijinalden alıntı: akadircevik

Selam Arkadaşlar

Ben 88 model 2.5 ford disel bir karavan almak niyetindeyim. Bu araçların motorları nasıldır? Parça problemi yaşar mıyım? Çekiş gücü nasıldır. Bana bu konuda yardımcı olur musunuz?

Yardımlarınıza şimdiden teşekkür eder saygılar sunarım.

kadir

güle güle kullan hiç bir problemi yok parçaları ucuz ama çok gürültülü bir motora sahip olacaksın gerisi problem değil


_____________________________

sony slt alpha 37
sony xperia s
2005 hilux


 
43 Mesaj
14 Kasım 2009; 0:28:59 

Sayın Maktastur

Çok teşekkür ederim. Yanıtınızdan bu türden motorların iyi olduğunu anlıyorum. Zaten araç senede 5 - 6 bin km yaptığından çok kullanılmamış. Eğer gürültüsü dışında bir sorun yaratmayacaksa mesele yok demektir. Sanırım bu araçlar eskden köy yollarında kullanılan minübüslerden. Onlarda bildiğim kadarıyla çok dayanıklıdırlar.

Tekrar teşekkürler.


_____________________________

kadir


 
1308 Mesaj
14 Kasım 2009; 0:51:33 


quote:

Orijinalden alıntı: akadircevik

Sayın Maktastur

Çok teşekkür ederim. Yanıtınızdan bu türden motorların iyi olduğunu anlıyorum. Zaten araç senede 5 - 6 bin km yaptığından çok kullanılmamış. Eğer gürültüsü dışında bir sorun yaratmayacaksa mesele yok demektir. Sanırım bu araçlar eskden köy yollarında kullanılan minübüslerden. Onlarda bildiğim kadarıyla çok dayanıklıdırlar.

Tekrar teşekkürler.

tamamen mekanik sistem olduğu için elektronik olan sanırım sadece teybi olsa gerek bu yüzden arıza yapsa bile çok pahalıya malolmaz en büyük derdi motor gürültüsü ile konfor başka derdi yok birde makas kırarsın ama onuda kolay kolay kıramazsın motor parçaları ekmek peynir gibidir bulabilirsin sadece sıkıntı olacak olan pompadır onuda kolay kolay bozulmaz bozulunca eski ayarına getşrecek usta bulmak kolay değildir başka derdi yok zaten dediğin gibi ucuz bir araba fazlasını beklemek akıllıca değil


_____________________________

sony slt alpha 37
sony xperia s
2005 hilux


 
2 Mesaj
24 Şubat 2010; 11:22:40 

Merhaba Arkadaslar,

yeni 1.3 Corsa 75 beygir araç aldım. İlk defa dizel araba kullanıyorum. Sizlerin sayesinde oldukça bilgilendim. 2 sorum var: Ankara oturan birisi olarak, işe giderken 2 yol alternatifim var:

1. 20 km cevre yolu, 10 km rahat bir sürüş (eskisehir yolunun Bilkente kadar kısmı)
2. 20 km etimesgut içerisinden fazla bir durup kalkma ve yoğun trafik.

1. alternatif 10 km fazla toplamda...Ne dersiniz?


diğer sorumsa, dizel motorlarda ilk kalkışta ve durmadan önce 1-2 dk beklme işi. Mesela ben uzunca bir süre gittikten sonra, arabayı istop edip, sonra 4 -5 dk sonra yeniden calıştıyorum. Bu durumda, kısa durup kalkmalar da da bekmeke lazımmı? Yosa en son uzun süreli duruştan önce mi beklemek lazım?

İlginize teşekkürler


 
1308 Mesaj
24 Şubat 2010; 13:39:16 


quote:

Orijinalden alıntı: üniversite

Merhaba Arkadaslar,

yeni 1.3 Corsa 75 beygir araç aldım. İlk defa dizel araba kullanıyorum. Sizlerin sayesinde oldukça bilgilendim. 2 sorum var: Ankara oturan birisi olarak, işe giderken 2 yol alternatifim var:

1. 20 km cevre yolu, 10 km rahat bir sürüş (eskisehir yolunun Bilkente kadar kısmı)
2. 20 km etimesgut içerisinden fazla bir durup kalkma ve yoğun trafik.

1. alternatif 10 km fazla toplamda...Ne dersiniz?


diğer sorumsa, dizel motorlarda ilk kalkışta ve durmadan önce 1-2 dk beklme işi. Mesela ben uzunca bir süre gittikten sonra, arabayı istop edip, sonra 4 -5 dk sonra yeniden calıştıyorum. Bu durumda, kısa durup kalkmalar da da bekmeke lazımmı? Yosa en son uzun süreli duruştan önce mi beklemek lazım?

İlginize teşekkürler

güzergah sana kalmış bir şey diyemem yalnız turbo araçlarda tavisye edilen kullanım şekli stop etmeden en az 30sn rolantide çalışmasını bekleyip öyle stop etmekte fayda var deniliyor


_____________________________

sony slt alpha 37
sony xperia s
2005 hilux


1101 Mesaj
24 Şubat 2010; 14:25:54 

Bana kalirsa 10 km'nin yakit masrafi herhangi bir sekilde giderilemez diye dusunuyorum; ancak siz gene de her iki yoldaki km'de yaktiginiz yakitin kac kurus oldugunu hesaplayin. Ona gore zaten hangi yolun daha ekonomik oldugu ortaya cikacaktir.

Bunun disinda zaten iki yoldan birini secme sebebiniz sure mevzusu olabilir. Yani birinda 30 dakika daha cok yorulursunuz, dur kalklar, frenlere falan da baski yukler mesela. Ayrica bacak kaslariniz iki de bir calisir, gozleriniz yorulur falan. Bunlari da dikkate alarak eger 10 km daha uzun olan yol eger 15-20 dakika daha hizli size isinize goturuyorsa, o zaman belki de bu yolu tercih edebilirsiniz.


quote:

Orijinalden alıntı: üniversite

Merhaba Arkadaslar,

yeni 1.3 Corsa 75 beygir araç aldım. İlk defa dizel araba kullanıyorum. Sizlerin sayesinde oldukça bilgilendim. 2 sorum var: Ankara oturan birisi olarak, işe giderken 2 yol alternatifim var:

1. 20 km cevre yolu, 10 km rahat bir sürüş (eskisehir yolunun Bilkente kadar kısmı)
2. 20 km etimesgut içerisinden fazla bir durup kalkma ve yoğun trafik.

1. alternatif 10 km fazla toplamda...Ne dersiniz?


diğer sorumsa, dizel motorlarda ilk kalkışta ve durmadan önce 1-2 dk beklme işi. Mesela ben uzunca bir süre gittikten sonra, arabayı istop edip, sonra 4 -5 dk sonra yeniden calıştıyorum. Bu durumda, kısa durup kalkmalar da da bekmeke lazımmı? Yosa en son uzun süreli duruştan önce mi beklemek lazım?

İlginize teşekkürler



_____________________________

2010 VW Tiguan 1.4 TSI 4Motion Sport&Style Şeker Beyazı



 
6 Mesaj
24 Şubat 2010; 15:58:08 

2009 D4D Toyota Corolla aldım geçen yıl..biraz fark ödeyip 5 yıl ve sınırsız km. garantisi de aldım..daha 1 yıl olmadan neredeyse 25.000 km. yol yaptım..her 10.000 km.'de bakıma giriyor yetkili servisinde. shell GTL yakıt kullanıyorum sürekli..daha ne yapılabilir ki?
bence bir sıfır eksiği var o rakamın Toyota için; yani 100.000 değil 1.000.000 km olmalı :)


 
102 Mesaj
12 Ekim 2010; 15:02:42 

arkadaşlar bende yeri gelmişken bişy sormak istiyorum,volvo c30da bulunan 177hp 400 torkluk D4 motor hakkında bilgi verirmisiniz,kim yaptı,supercharger veya turbo varmı gibi


_____________________________



 
1498 Mesaj
12 Ekim 2010; 17:04:28 


quote:

Orijinalden alıntı: BlackEmperor

Öncelikle Merhaba ilk alıntı yaptıgın arkdaş 2500 devir demiş ama bu devir dizel motor için orta yüksek bir devirdir. Yani düşük sayılmaz :) 2500 den asagı vites değiştirmek aksıne yakıt ekonomini artırır. dün diğer bir konuda yorum yazmıştım ki bulunca buraya ekleyecem. Benim aracım manuel 1.4 D4D ve aşagıda verilen devir aralıklarıyla benım kişisel kullanım verilerim neredeyse 100 % uyusuyor. buda aracımı dogru kullanıyorum mansına gelir.





böyle bir başlığın olduğunu yeni görüyorum. "dizel aracın nasıl kullanılması gerektiğini bilen ilk kişisiniz". kimseye anlatamıyorum şu devir meselesini. benzinli motor gibi kullanıyorlar dizelleri. aracınızı bu şekilde kullanırsanız rekora imza atarsınız bence. müzelik bir aracınız olmuş olur güle güle günlerde kullanın aracınızı


_____________________________

-206 feline-


357 Mesaj
1 Mart 2011; 13:27:06 


quote:

Orijinalden alıntı: oguz1

dizel kullanıcısı olarak altın yumurtlayan tavuğumdan çok memnunum. memnuniyetin devam etmesi için
1- 3000 devri geçirmeyeceksin
2- Eurodizeli merkezi bir yerden aynı bayiden fullüyerek alacaksın.
3- Ani kalkış ve durma yapmıyacaksın.
4- Bakımlarını kesinlikle aksatmayacaksın.
5- Çok düşük devirde vites değiştirmeyeceksin(ort 2500 devir)

Sonrada yakıtı düşünmeden uzun uzun km yapacaksın,pikniğe giderken yakıtı düşünmüyeceksin km rede benzinli motara göre yaptığın karın keyfini çıkaracaksın...




Evet bende arkadaşa aynen katılıyorum. Dizel motorlarda sınır yoktur. 5.000 km. de motor bitiren de gördüm, 550.000 km. de orjinal motoru anahtar değmeden kullanan da. Tamamen kullanımla ve bakımla alakalı birşey. En iyi vites değiştirme aralığı 2.500-2.800, seyir devri ise 2.000-2.2000. Aldığın yakıt iyi ve bakımları da aksatmıyorsan (özellikle hava filtresi) o motor milyonu bile görür.....


_____________________________

keremozcan27@hotmail.com


711 Mesaj
4 Mart 2011; 1:01:57 

arkadaşlar merhaba,

bende geçen hafta 75.000 km'de ERA CRDİ aracımı satarak bugün 2006 1.4 d4d sedan Corolla Terra MTM aldım, araç 100.000 km'de

dizel araçlarda ve özellikle toyotada otomatik vites kullanım tavsiyeleriniz nelerdir? aracıma enjektör temizliği yaptırmayı düşünüyorum ne dersiniz?

Toyota hep kullanmak istediğim bir araçtı çok sevinçliyim, umarım memnun kalırım, Corolla forumu bulamadım, aynı aracı kullananların yorumlarını okumak isterdim ama bir başlık yok...

yorumlarınızı bekliyorum. ilginize ve desteğinize şimdiden teşekkürler...


_____________________________

Geçmişini unutan toplumlar yok olmaya mahkumdur...


711 Mesaj
4 Mart 2011; 23:59:48 


quote:

Orijinalden alıntı: volkan_efe

arkadaşlar merhaba,

bende geçen hafta 75.000 km'de ERA CRDİ aracımı satarak bugün 2006 1.4 d4d sedan Corolla Terra MTM aldım, araç 100.000 km'de

dizel araçlarda ve özellikle toyotada otomatik vites kullanım tavsiyeleriniz nelerdir? aracıma enjektör temizliği yaptırmayı düşünüyorum ne dersiniz?

Toyota hep kullanmak istediğim bir araçtı çok sevinçliyim, umarım memnun kalırım, Corolla forumu bulamadım, aynı aracı kullananların yorumlarını okumak isterdim ama bir başlık yok...

yorumlarınızı bekliyorum. ilginize ve desteğinize şimdiden teşekkürler...



_____________________________

Geçmişini unutan toplumlar yok olmaya mahkumdur...


 
207 Mesaj
6 Mart 2011; 2:23:39 

Dizel motorların ömrü benzinli motorlardan her koşulda daha uzundur. Periyodik bakımları yapılan ve hoyratça kullanılmayan dizel motorların çoğu sorunsuzca 500 bin km yi devirir. Heleki bu Toyota ya da Isuzu tarafından üretilmiş bir dizel motorsa 1 milyon km yi devirmek şaşırtıcı değildir. Zaten yolcu otobüsleri ve Isuzu kamyon-kamyonetlerin çoğu 1 milyon km den sonra rektefiye yaptırmaktadır. Burda bir şeyi daha düzeltmek isterim Fiat'ın ürettiği kusursuz dizel motor multijetler GM il geliştirilmemiştir. Tamamen Fiat'ın geliştirdiği bir motordur. Ancak daha sonra GM , multijet motorun geliştirilmiş bir modelini Fiat'tan satın olarak Opel-Vauxhall araçlarda kullanmaya başlamıştır.


_____________________________



 
45 Mesaj
12 Ağustos 2011; 17:16:13 

bende bir tofaş kartal var 400 bin den fazla yol yaptım ortalama 100 binde motor rektefeye veriyorum sorun kalmıyor,kaldı ki dizel motorlar 1 milyon kilometre yine gider yeter ki bakımını ihmal etmeyelim.


_____________________________



 
855 Mesaj
8 Eylül 2011; 23:22:07 

benim eşimin 2005 corsa aracı 213 k da ve normal bakım dışında hiç sorun yaratmadı.benim 2009 c180 blue 71,000 de 1 kez yolda bıraktı mazot pompası gitti garantiden değişti 54,000 de ,1 kez daha yolda bıraktı beyin arızası oldu,20 gün arabasız kaldık.vergi indiriminde araç alalım dedik aldığımdan beri problem hep oldu.Marka kadarda şans gerekli.


575 Mesaj
12 Ekim 2011; 14:17:47 

BIR ARKADASIMIZ FORUMDA LAGUNA 1.5 D.C.İ LER HAKKINDA LAF ETMIS DURMUS AMA 240 NEWTON TORK URETEN BIR MOTORDUR SEHIR ICINDE BILE COK YUKSEK HIZLARA CIKABILEN BIR MOTORU VARDIR BIRDE TIPSİZ FALAN DEMIS AMA BENDEDE SL EXECTUVE MODELI VAR 2.0 D.C.İ TRIPTRONIK 1.5 LEERDE TRIGER ZINCİRİ VARDIR FAKAT 2.0 DCI LERDE ZİNCIRLIDIR MOTOR 1.5 D.C.İ I DA BEN RACIMI ALMADAN ONCE TEST ETMISTIM BODRUMDA GERCEKTEN YOLDAN ARACIN İZİNİ BOZMAK ZOR VE COK SESSİZ BIR MOTORDUDA, LUTFEN ARACLARI KARALALAMADAN ONCE BIRSEYLERİ BİLELIM ORTAYA ÖLE KONUSALIM ARKADASLAR SONUCTA HEPİMİZ FORUMCUYUZ KİMSE KİMSENIN KALBİNİ KIRMASIN LUTFEN BIRDE LAGUNAYA COK TIPSUIZ DEMIS 2010 COROOLLAMI TİPİ SUPER HAHH!!!!!! HAYIRLI GUNLER KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DILERIM HERKEZLERE GORUSMEK DILEĞİ İLE


_____________________________

2011 LAGUNA 2.0 D.C.İ EXECTUVE SL INCİ BEYAZI


 
1 Mesaj
18 Şubat 2012; 0:08:34 

quote:

Orijinalden alıntı: esmerce




Bak şimdi benimde aklım karıştı;

Multijet ilk çıktığında yapılan açıklamalarda "teorik ömrü 250bin km" deniyordu. Bunun manası nedir o zaman?

1) "4*4 lük kullanılsa 250bin km yapabilir bir ihtimal" mi yoksa
2) "Minimum 250bin km yapabilir" mi?

Görüşlerime göre;

1) 250bine kadar ömür biçilmişse 100bin km civarlarıda can sıkıcı problemler ufak ufak başlamış olabilir.
2) Minimum 250bin km yapabilir deniyorsa bende "evet mazot yağlayıcı özelliğe sahip olduğundan benzinliye göre avantajlıdır ancak küçük hacimden yüksek güç alınması yüksek basınç gerektirir buda dezavantaj" derim.

Ben küçük ve yüksek güçlü dizel motorların büyük hacimli ama güç/hacim oranı düşük motorlardan fazla risk altında olduğunu ama 100bin km gibi rakamlarda problem çıkartmayacağına -özellikle Toyota D4D serisi için- eminim.


2005 doblo kullanıyorum,0km aldım şu anda 250.000 km de

şimdiye kadar; 1 hava debimetre, 2 takım kızdırma buji, 1 takım triger zinciri, 1 su termostatı değişti.

350.000 hedefim var.


_____________________________



548 Mesaj
6 Mart 2012; 14:53:56 

motor bitmesi nedir yaa, motor bitmesi nedir?
bi kere sanayide her işten anladığını söyleyen ama hiçbir işin ustası olmayan adamlara inanmayı bırakın artık.
vay 10.000 de motor bitti, ne oldu motora? krank kesti. eee? motor bitmiş mi oluyor ?
vay 5.000 de motor aşırı devirden yatak sardı. eee? motor bitmiş mi oluyor?



_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1288 Mesaj
18 Mart 2012; 15:22:52 

florya,atakoy,bakirkoy civarlarinda kabiliyetli opel service onerileniz lutfen!
benzinli aracimdan 15W40 ozellikli yag stokum var,bunu euro4 diesel opel 1.3 cdti motorda kullanabilirmiyim ?
yagin amblajinda evet yaziyor.


76 Mesaj
5 Ekim 2012; 0:04:28 

Sevgili Arkadaşlar,
2004 ün ekiminden bu yana dizel peugeot 206 sw kullandım 20 gün öncesine kadar. 215500 de sattım arabamı. Çok atak ve seri araba kullanırım. Çalıştırırken ve stop ederken 30 saniye rölantide çalıştırmaya da çok dikkat edemedim. Bu kadar km. de birkere mazot pompası değiştirdim. Turbo orijinaldi hala, bir ara öter gibi oldu şehir dışında aldığım bir yakıttan sonra ama kendi yakıt istasyonumdan almaya devam edince 5-6 depo sonra ses kayboldu. Yakıt kalitesine ve yağına dikkat ettiğiniz sürece kesinlikle sorun yaşamazsınız. Yürüyen aksam dışında motorla ilgili sorun yaşamadım. 215500 km. arabamı alan mühendis arkadaş kendi bazı yöntemlerle arabayı sınadı. Kompresyon ölçtürdü km. sine göre çok iyi durumda çok aklı başında kullanmışsınız deyince gülmemek için zor tuttum kendimi. Bu araçla 1 depoyla enaz 800km. en fazla da 1260 km. yol yapmıştım. Birinde delilik sınırlarını zorlayarak Ankara - İstanbul arasını 2 saat 45 dakika da katetmiştim ve 800 km. de depoyu bitirmiştim. Akıllı uslu ve virajlı rampalı Ankara - Anamur arasında da 1260 km. yol yaptım, Ankara ya dönüşte mazot almıştım. Sadece beygir gücü 70 olduğu ve bana zayıf geldiği için satmıştım arabamı. Dizeller her zaman daha uzun ömürlü ve dayanıklıdır. Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur. Şu anda Hyundai i30 dizel kullanıyorum. Bu çok güçlü ve bana tat veriyor ataklığı ama peugeot un ekonomikliğini çok arayacağım sanırım.


_____________________________

Hyundai İ 30 Style Manuel Dizel Karamel Kahve.
2005 Peugoet 206 SW 1.4 HDİ manuel.(215.000 Km. de satıldı)


11442 Mesaj
14 Ekim 2012; 16:18:44 

bir de fransız motorları çabuk biter derler.


_____________________________



76 Mesaj
14 Ekim 2012; 20:26:20 

Biz de millet olarak acayip bi takıntı ve önyargı var. Kolay oluşan efsaneler çok zor yıkılıyor. İlk arabam Skoda Favorit i alırken bile neler demişlerdi servisi yok parçası yok delimisin alınır mı hiç diye. Ben hep derdim ben ve başkaları almazsa servisi de olmaz parçası da gelmez. Senelerce en çok satan arabalardan birisi olmuştu. Çok da memnundum sağlam ve az yakan bir arabaydı. Şimdi aynı şey dizeller için geçerli. Parçası ve bakımı pahalı diye. Hiç düşünmüyorlar ama o kadar uzun yol yapan hiç durmadan koşturan otobüsler , kamyonlar ve en ağır işleri yapan iş makinaları , büyük deniz araçları hep dizeldir.
Herkese iyi pazarlar....


_____________________________

Hyundai İ 30 Style Manuel Dizel Karamel Kahve.
2005 Peugoet 206 SW 1.4 HDİ manuel.(215.000 Km. de satıldı)


411 Mesaj
16 Ekim 2012; 21:10:59 

quote:

Orijinalden alıntı: O.B.K



Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!



_____________________________

ampul patladı kel göründü..


 
27 Mesaj
23 Kasım 2012; 9:14:21 

Arkadaşlar en basit örneği İstanbulda iş yapan herhangibir 1.3 multijet dizel aracın km. sine bakın ve taksiciye sorun geneli 400binde bazen 650binde olanını görürsünüz kaldıki çoğunlukla şehir içinde kullanılıyor ve günde min. bu araçlar 16 saat hiç durmadan çalışıyor. Birde daha büyük hacimli bir dizel motor düşünün yani daha düşük devirde daha çok iş yapan, bunların ömrü daha da uzundur. Dizel araçların yapısı gereği motor bloğu ve diğer motor aksamları benzinli araca göre çok daha sağlam malzemeden üretilmektedir. Unutmayın bir motorun devri ne kadar yüksekse ömrü o kadar kısalır.

Örnek verecek olursak racing motorlar min. 18bin devir dir bu sebeple ömrü de ortalama 50bin km de bitmektedir. Bu motorlar kısa piston aralığı sebebi ile silindir içinde az zamanda çok iş yapar (yani çok daha fazla hareket eder) bu da performans olarak kullanıcıya geri döner ama her güzelin bir bozarı vardır yani parçalar bu sebeple daha çok aşınır daha erken yağ değişimine ihtiyaç duyar ve erken zamanda hayata gözlerini yumar.

Ancak çok uzun ömürlü benzinli motorlar da vardır. Amerika da ki ağır iş yapan tırların birçoğu benzinlidir ama unutmayın ki bu tırlar büyük motor hacmi ile düşük devirde çok iş yapar yani dizel gibi çalışır. Yakıtı çok dert etmeyen ülkelerde dizele göre daha az bakım maliyeti olan bu motorlar tercih edilebiliyor.

Dizel araçta ömrü uzatan diğer önemli noktalar;

-PERİYODİK BAKIMLI OLMASI
-TAM OTOMATİK ŞANZUMAN OLMASI
-MÜMKÜNSE BÜYÜK HACİMLİ OLMASI

Umarım bu bilgilerin biraz faydası olmuştur...


_____________________________



2220 Mesaj
1 Mart 2013; 14:53:05 

dizel kullandımı kesin büyük hacimli kullanmak gerek zaten, hem yakıt em performans açısından 1.3 1.4 ler kötü


 
2 Mesaj
3 Kasım 2013; 16:39:52 

Önceden Ford Focus Ghia TDCİ 1,6 110 hp aracım vardı,130.000 kmde iken motor son demlerini yaşıyordu,Motor öyle bir üfleme yapıyorduki,yağ çubuğunu kaldırınca vapur gibiydi.yağlar dumanlar bildiğiniz fıskıye,enjektör keçelerinden yağ kaçırmalarmı dersiniz,yağı suya karıştırmalarmı dersiniz ne ararsanız bu araçta mevcuttu yinede birçok problemini hallettim ve satınalan kişiyede bizzat durumu ilettim,buna rağmen adam aracı almak için benden daha hevesli davrandı ve aracı aldı.Daha sonra 0 km punto aldım 1300 cc 75 hp multijet,araç fişek gibiydi,ne arıza ne bişey sordum 750 bin yapar dediler,Model yükselteyim dedim Toyota Auris 1,4 D4D aldım.Toyota bu işi biliyor,motorda ilk çalıştırmada ne sarsıntı ne başka birşey benzinli gibi çalışıyor ve yoldada aynen öyle gidiyor,Trafik ışıklarında durduğunuz zaman motorun çalıştığını anlayamazsınız.İnsanlarda beygir gücü ,motor hacmi takıntı haline gelmiş.Yok senin araba kaç beygir,yok 105 likmi 85 likmi.1.4 mü 1.6 mı vs vs.Bence 2.0 ve yukarısı olmadıktan sonra bu performans muhabbetini yapmaya gerek yok.1500 cc 105 hp lik meganla 140-150 km'lik hızlarla uçtuğunu zannederken yanından 3.0 tdi quattro bir makina 220 km hızla geçiş yapar ne 105 hp kalır ne 90 80.Onun için 1,3 - 1,4 - 1,6 cc araçları olan biz araç sahiplerinin daha farklı ayrıntılara (konfor,sessizlik,ekonomi,motor mukavemeti,kalite) önem vermesi gerektiğini düşünüyorum.Herkese kazasız belasız günler.


_____________________________



174 Mesaj
6 Kasım 2013; 0:42:02 

bence benzinli motorun ömrü dizel motordan daha fazla yanlış mı düşünüyorum arkadaşlar ? Yoksa tam tersi mi ? Kısa ve öz şekilde beni bu konuda aydınlatabilir misiniz ?


_____________________________



174 Mesaj
9 Kasım 2013; 4:20:12 

- benzinli motorlar 1/8 ile 1/11 arasında sıkıştırma yaparlar. dizel sistemde ise sıkıştırma oranları 1/16 ve 1/18 aralığındadır. bu nedenle dizel motorda çok daha kaliteli piston segman gömlek yağ kullanılır. yada kullanılmak zorundadır. ucuz çin malı araçlarda dizel tercih edilmemesi bundandır.
- benzinli sistemde ateşlemeyi elektrik arkı sağlar ve silindirde ne kadar yakıt-hava olursa olsun ateşleme yapılabilir. dizeldeki ateşlemeyi sağlayan sistem ise sıkışıp ısınan havadır. bu sıkışma belli bir eşiğin altında kalırsa yeterli ısınma gerçekleşemez ve ateşleme-patlama sağlanamaz.
- benzinli motorda sıkıştırma yakıt-hava karışımına uygulanır. dizelde ise sadece hava sıkıştırılır ve tam patlama gerektiği anda yakıt sıkışmış hava üstüne püskürtülür. benzinin pulvarizasyon kalitesi düşük bile olsa karışım kalitesi anormal bozulmaz, buna mukabil mazot püskürtülürken iyi pulvarize olmazsa patlama kalitesi oldukça düşer. dizel aracın enjektör ve pompası oldukça kaliteli ve pahalıdır.
- birçok araba üreticisi artık kendi motorunu yapmaktan ziyade bu işte uzmanlaşmış firmalardan motor almayı tercih ediyorlar. mesela 206 da kullanılan 1.4 hdi motor fiestada kullanılanla aynıdır.
- otobüs ve kamyon motorlarının birkaç milyon km ömürleri olduğu bir gerçek. son on-onbeş yılın teknolojisi ile üretilen motorların hemen hepsi 100 bin psikolojik sınırını kat be kat aşacak kaliteye sahiptirler. bizdeki km düşürme hastalığı birçok araçta 150 binde motor yapıldığı zannını uyandırıyor. oysa standart bir bakımla 500 binden aşağı benzinli-dizel motor ömrü olmaz. kötü bakım ve sahte yakıtın ne çıkaracağı ise meçhul.

[alıntıdır.(emeğe saygı)]



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ufukcankara -- 9 Kasım 2013; 4:24:07 >


_____________________________

Sayfa:   <<     1 [3]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Markalar » Toyota » DİZEL ARAÇLARDA MOTOR ÖMRÜ
Sayfa: <<     1 [3]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.407