Şimdi Ara

««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
9 Misafir (1 Mobil) - 8 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27.078
Cevap
49
Favori
4.104.784
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selamlar....

    000000003 seri no'lu 124'ü kullandım.

    000000002 seri No'lu 131'ü kullandım.

    kuş serisinin atalarıydı bunlar.....asla unutamam...

    saygılarımla...
  • Merhaba 84 dogumluyum, hayatim tofas araclarin ustunde gecti diyebilirim.
    Ilk arabamiz murat124tu. 5-6 yaslarimdayken alinmisti. Modeling hatirlamiyorum ama plakasi 16pn718 di:) ilk direksiyon egitimimi babamin kucaginda muratta almistim:) Ilkokul 2veya 3e giderken 84model bir kartal aldik. Yuvarlak farli bordo Renkli, plaka 16pa223. 99a kadar onu kullandik. 99da ise 94model Metalik yesil bir kartal slx aldik. Babam 2010da vefat etti, bir cok defa satmaya niyetlendim ama bir turlu icime sinmedi satmak. 2012de 2005 model bir Ford fiesta tdci aldim yanina. Uzun yollar icin, En son niyeti bozmustum. Yil ortasinda, ikisinide verip 0bir fiatdoblo,fordkurye falan alayim diye. Evin onunde kaza oldu. Kartela arkadan carptilar.
    Boya, camdegisimi, kaporta tamiri, derken 2ay kadar yatti kartalim. Ama ciktiginda boyadan ona tekrar icin isindi.
    Velhasil kelam birlikteligimiz devam editor. Hergun ise git gel yapiyorum. Ortalama 25km.
    Hafta sonlari koye , hava guzelse baliga gidiyorum. En Guzel yani bagaja euro paletin sigabilmesi. 2kere forkliftle yukleme bile yaptik.
    Slxi 6 yildir bizzat kendim kullaniyorum. Bugune kadar gaz-benzin bitmesi haric yolda kalmadim cok sukur. En son babam sagken Eskisehir donusu triger kayisi siyirmisti ve cekmemiz gerekmisti.
    Yilda 50 lira bakim masrafi oluyor, 100 lira da toparlatmaya gidiyor. Tas catlasin 150 liraya bugune kadar tik demedi cok sukur.




  • Ahbikan
    Arkadaşım arabanı komple boyatmaman gerekir normal şartlarda sadece kaput içinse boya metalik olduğundan ayırmaması lazım..ancak boya çok yıprandıysa komple boyatılması uygudur.
    Ancak 900 YTL yine de fazla..
    MAx 600 YTL bence..
  • arkadaşlar... yutub da tofaşla ilgili videoları seyrediyorum.altındaki yorumlara bakıyorum.birkaç tane dallama çıkıp,ileri geri konuşuolar.gözüme takılanlardan bazıları şunlar...


    "bu teneke yığınına para veren aklınızı bilmem napayım...eşşeğe altın semer vursan yine eşşek...."

    "şahini doğan yapana kadar verdiğiniz çabayı daha faydalı işlere harcasanız olmaz mı?"

    "yurdum insanı böyledir işte.şahini doğan yapar,doğana turbo takar.daha ötesi yok a.q "



    bu yorumları yapan kişiler anca sanal da karşıma çıkıyor zaten
    gerçek hayatta karşıma çıkmıyor Allah'tan.


    ««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dainesee -- 2 Nisan 2008; 18:05:41 >




  • selamlar...

    ilk 124 ve 131 kullanıcısı olarak foruma ilk gün kayıt yaptıranlardan olmama karşın çok katılımcı olamadım.

    gerçekten özür diliyor ve bildiklerimle katılmaya çalışacağımı belirtmek istiyorum.

    hepinize sevgiler..

    ««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»



    ««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»


    Fiat 131

    Yakın zamana kadar makyajlı versiyonunu kullandığımız 131 serisi Fiat’ın en çok talep gören otomobillerinden birisi olarak tarihe geçti…

    ««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»


    İtalyan üretici ‘70’li yılların ortasında yaşlanan 125 serisi yerine güçlü bir otomobil arıyordu. Özellikle Alman ve Fransız üreticilerin atakları karşısında uzunca bir süre sessiz kalınmıştı. Mühendislik ekibi ailelerin ihtiyaçlarına karışlık verebilecek bir bagaja ve geniş bir kullanım alanına sahip 131 konsepti konusunda fikir birliğine vardılar. Otomobil 1974 yılında üretim bantlarıyla tanıştı. Üretim ismi Mirafiori olarak belirlendi. Beş kapılı ve station wagon versiyon ailelere hitap ederken, üç kapılı karoser genç tüketiciler için özel donanımlarla hazırlanmıştı.
    İlk çıkan serinin kalbinde 1.3 ve 1.6 litrelik iki farklı benzinli motor bulunuyordu. Arkadan itişli otomobilin iç mekanındaki tek dezavantaj kuşkusuz şaft tüneliydi. Nitekim önden çekişli otomobillere kıyasla arka koltuklarda üçüncü yolcunun konforunu etkileyen bir çıkıntı bulunuyordu.
    Bunun yanı sıra gösterge tablosu oldukça okunaklıydı. Kokpit yapısı zamanın otomobillerine göre daha ergonomikti. 131 serisinin kuşkusuz en güçlü olduğu noktalardan birisi de kalorifer sistemiydi. ’78 yılında seriye Supermirafiori eklendi. Performans modelleriyle nam salan bu seride artık çift eksantrikli 2.0 litrelik benzinli bir motor bulunuyordu. Supermirafiori diğer seriye göre lüks donanım özellikleriyle dikkat çekiyordu. Bu lüks seriye bir sonraki yıl 2.0 ve 2.5 litrelik dizel motor seçenekleri eklendi. Hemen ardından 2.0 litrelik motorun turbo beslemesi versiyonu vizyona çıktı.
    131 serisine yönelik bu performans çalışmaları Dünya Ralli Şampiyonası’ndaki başarılarla destekleniyordu. Abarth tarafından modifiye edilen 131 serisi ralli parkurlarında adeta başarıdan başarıya koştu. İtalyan üretici 1977, 1978 ve 1980 yıllarında Alman pilot Walter Röhrl ile üç şampiyonluk yaşadı.
    Fiat gelişen Pazar ihtiyaçları doğrultusunda 1981 yılında otomobili ciddi anlamda bir operasyondan geçirdi. ’82 yılında otomobil İspanyol üretici Seat ile yapılan anlaşmalar çerçevesinde Seat 131 olarak İspanya’da üretilmeye başlandı. Sadece dört kapılı modeli hedef alan bu ortaklık kısa süre sonra Seat 131 Station wagon ile büyüdü ve bu versiyon İspanya’dan dünya ülkelerine ihraç edildi.

    ««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»


    Türkiye, 131 serisini üreten diğer ülkelerden birisi oldu. Yapılan lisans anlaşması çerçevesinde Tofaş Fiat 131’i Türkiye’de Murat 131 adı altında, Şahin, Doğan ve Kartal gibi donanım ve karoser tipleriyle üretti. 131 serisinin en uzun soluklu projesi Türkiye’de gerçekleşti.
    131 serisinin İtalya’daki macerası ‘83 yılı sonunda bitti. Serinin tüm versiyonlarının üretimi aynı anda durduruldu. 132 Argenta modelinin üretim bantlarına girişiyle, ‘büyük aile otomobili’ olarak anılan 131 serisi tarih sayfalarındaki yerini aldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi havnitekin -- 21 Mayıs 2008; 18:30:51 >




  • Herkesin mübarek kurban bayramını en içten dileklerimle kutlarım...


    Bu arada yarışma işi ne oldu ? denilen yere e-posta attım ama bi haber yok.
  • Kardeş koy foto anlayalım öyleyse.Orjinal demekle olmuyo.Bak ben koydum fotoyu.Koy fotoyu ikna et beni
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KARTALCI

    sahibinden comdan al bmw yan tampon sinyalleri dediğin takımı 100 lira tamponu kesip otuturacaksın ürün kalite bir takım aldım arabaya takılacak 2 turuncu 2 kırımızı jantları bekliyom böle bişe yapıcam nası

    ««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»


    SEN KARTALI TÜRKİYEDE TEK YAPICAKSIN HERHALDE 5. AY GELSİN BENDE ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM 2001 2002 BAROK KIRMIZI KARTAL TEMİZ 11 12 MİLYARA ALDIĞIM GÜN ŞU SENİN RÜZGARLIKTAN LOGO İPTAL PANJUR SİS FARLARI SENİNKİNDEN EKLEME TAMPON MERAKIM KALDI BİDE BORBET TAKACAM 16 17 İNÇ ABARTI EGZOS SİYAH CAM ALACAM 300 TL YE . SES SİSTEMİN VAR ZATEN ÖNCEKİ KARTALIMDAN SÖKMÜŞTÜM FULL PIONEER .BİDE BENDE AÇIK CAMI KAPAMA MODÜLLÜ MERKEZİ KİLİTLİ ALARM BEYNİ VAR UZAKTAN KUMANDA DAHİL ONU TAKICAM GİRESUNA GELİRİM ARTIK ŞÖLE Bİ ARKA ARKAYA GEZERİZ




  • gaz kokusunu bilmem ama benzin kokusu geliyorsa çok ilginç bir sebebi de olabilir

    benim başıma gelmişti anlatayım;
    Araçta sürekli bi benzin kokusu vardı ve hiçbir usta bu kokuyu bulamadı, ama en sonunda bir usta buldu sebebi ise:
    Aracın benzin deposunun dolum ağzına yakın bölgede olan fazla yakıtın taşmasına ve buharlaşmasına imkan veren borunun yıllar içinde serleşerek ve esnekliğini kaybederek ve bir miktar da boyunun kısalarak, ucu dışarıda olması gerekirken bu kısalma sonucu ucunun aracın bagajı içinde kalması sonucu buharlaşan benzine ait kokunun aracın bagajına ordanda aracın içine yayılması sonucu koku oluşmaktaymış. Burdan başımdan geçen bir olayı anlatmak istedim iyi forumlar.
  • aracım muayeneden gaçmedi.nedenleri önlerde %34 arkalarda %66 sapma var ve lpg tankı değişecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sturmgeist

    Orjinal

    Eywallah.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sturmgeist

    250 lira

    Anladım,teşekkür ederim.Bugün bir tanıdığımıza Ankara Ayaş'tan 96 model beyaz renk şahini 6.800 tl ye aldık.Yolda gelirken yokuş çıkıp,inerken beyaz duman atmaya başladı.Sincan sanayisine götürdüğümüzde tamirci önce 180 tl dedi,sonra 150 tl ye düştü.Güvenemedik,yaptırmadan Şaşmaz'a geçtik.Motor çalışırken su deposundan hava kabarcığı çıkıyor,araç arkadan beyaz duman atıyor.Motoru 2 yıl önce rektefe görmüş,brc lpg takılı.Götürdüğümüz usta motor kapalı kutu,açmadan bişey diyemem dedi.Üst kapak çatlamışsa yenisini alacaksınız,kaynatmak sağlıklı olmaz.Sonrasında kapak taşlanması gerekebilir,motor sıcak hemen tamire girişemem dedi.Arabayı yarın akşam almak üzere sanayiye bırakıp,eve geçtik.Ayrıca conta kenarından yağ sızıntısı da çabası...

    Fiyat olarak 300 tl den keseyi açtı,üst kapak çatlamışsa yenisi 150 tl imiş,fiyat 500-600 tl ye kadar çıkabilirmiş.Bu durumda dediğinize göre kazıklanmamış oluyoruz ? Hayatımda ilk defa şahin kullandım,bayağı hoşuma gitti.Bomboş araba ama sürmesi bayağı zevkliymiş,milletin neden hastası olduğunu azda olsa anladım




  • cellman64 C kullanıcısına yanıt
    Şahsi fikrim 13 janta para verilmez.Bence 14 ya da 15 düşünün.İlla 13 derseniz de taban 185/70R13.175 derseniz 175/75R13 olması gerek sapma olmaması için ama bu ölçüyü de bulabilirmisiniz bilmiyorum tutulmayan bi ölçü.185/70R13 daha kolay bulunur.
  • cellman64 C kullanıcısına yanıt
    Kış lastiği için ince taban alırsan daha iyi olur.165-175 alabilirsin.Üstüne gerek yok.Yaz lastiği için 185 ve üstü derim.
  • 2001 kartal slx i.e kullanıyoruz araba haftada 1 gün belki kullanılır her ay bakımını yaparız ufak mesafelerde kullanıyoruz arabanın yürüyen aksamında ses tık yok gayet memnunuz babam çok seviyor fakat annemler yeni arabaları seviyor her bindiklerinde değiştirin diyorlar arabadan anlamaz onlar bu araba babamla benimdir

    ««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»




  • Y4s1N kullanıcısına yanıt
    İyiyim sen nasılsın. Görünmüyordun ne zamandır. Filtre kapağından hava alıyor olabilir iyice kontrol et ya da denemek için bantla sar. Boşta gaza basınca patlama da yapıyorsa gaz ayarın bozuktur.
  • Bu konuyu çok önce görmüştüm yıllar önce belki 5 yıl önce velhasıl çok işime yaradı bu konu, açtım okudum, uyguladım ara ara, herneyse bende bir fotoğraf paylaşıyım bari dedim

    Doğan Slx 1994 model, babam showroomdan almış 94 te sıfır. Boya, plaka herşey orjinal :)
    ««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»




  • Sturmgeist kullanıcısına yanıt
    Evet gayet şık sizin arabanızda, Allah kazadan beladan korusun
  • selamun aleyküm arkadaşlar mekan 61 vatan 53 2002 doğan slx 1.6ie orjinal lpg+elektirkli far ayarı +imobilizer anahtar fabrikasyon...

    ««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»

    ««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LaZsTyL -- 6 Mayıs 2015; 21:47:09 >




  • ««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»

    ««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»

    ««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»

    ««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»

    ««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»

    ««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»

    ««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»

    ««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»

    ««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LaZsTyL -- 2 Haziran 2015; 23:34:37 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.