Şimdi Ara

««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»» (589. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
27.071
Cevap
49
Favori
4.105.037
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 587588589590591
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tüvtürk standartlarına uygun bi şahinCamlarında lpg çıkarması,farlar ayarlı,rot ayarı yapılmış,gaz borusu izole edilmiş,alt takım dün itibariyle yıkanmış,elektrik aksamı sağlam.İnş. geçer vizedenBuyrun bikaç foto
    ««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»

    ««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»




  • Big cracker@

    TFT leri lastikle beraber 1400 e almıştım. Perdeli cam ve kelebek iptali de 300 tl ye malolmuştu.Yalnız kelebek iptali pek sağlıklı olmuyor. Cam yamuk yumuk inip kalkıyor. Tavsiye etmem.
    İvedikte gördüğün benimkine benzer bir araç sanırım. Oralara pek yolum düşmez

    orginal_kartal@

    Korna borunun hemen altındaki saca vidalı.
    white dagger@

    Ustam 6 köşe başlı bijon benim janta olmaz ki. Anahtar girmez. Yoksa işim çok kolaydı. Acaba poryalar deforme oldu da ondan mı bijonlar gevşiyor. Olmazsa poryaları bir baktıralım.

    Ne bijonmuş be arkadaş, şu janta niye standart bijon koymazlar

    Aksilikler de üst üste gelmeye başladı zaten. Depo az benzinsiz kaldı, pompa motoru bozuldu. Depoyü söküp baktım, motor şamandıranın plastiğini de eritmiş. Günlerce uğraşıp yaptığım yol bilgisayarı da arıza vermeye başladı




  • Tahsin abi jantları alırken bijon vermiyorlarmı ?


    Hazır motor yaptırıyorken ufak bir oynama yapsa 10 numara performans alır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tahsin053

    Big cracker@

    TFT leri lastikle beraber 1400 e almıştım. Perdeli cam ve kelebek iptali de 300 tl ye malolmuştu.Yalnız kelebek iptali pek sağlıklı olmuyor. Cam yamuk yumuk inip kalkıyor. Tavsiye etmem.
    İvedikte gördüğün benimkine benzer bir araç sanırım. Oralara pek yolum düşmez

    orginal_kartal@

    Korna borunun hemen altındaki saca vidalı.
    white dagger@

    Ustam 6 köşe başlı bijon benim janta olmaz ki. Anahtar girmez. Yoksa işim çok kolaydı. Acaba poryalar deforme oldu da ondan mı bijonlar gevşiyor. Olmazsa poryaları bir baktıralım.

    Ne bijonmuş be arkadaş, şu janta niye standart bijon koymazlar

    Aksilikler de üst üste gelmeye başladı zaten. Depo az benzinsiz kaldı, pompa motoru bozuldu. Depoyü söküp baktım, motor şamandıranın plastiğini de eritmiş. Günlerce uğraşıp yaptığım yol bilgisayarı da arıza vermeye başladı



    poryalarla alakası olduğunu sanmıyorum 2 diş falan tutuyo diyosun 2 diş tutuyosa sıfır porya olsa oda gevşetir hareketli parça sonuçta bu bu jantları kullancam diyosan illaki uzun bijon bulcaksın yada jantları değiştirceksin ama dur bi benim aklıma şuanda bi fikir daha geldi poryaları bi inceliyim vidalar poryaya sabit jantları somunla sıksak kamyonlardaki sistemi :) dur bakalım ben bulurum bişeyler :)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Brujeria35

    Tahsin abi jantları alırken bijon vermiyorlarmı ?


    Hazır motor yaptırıyorken ufak bir oynama yapsa 10 numara performans alır


    Bu jantın bijonları kendine özel. Jantlarla beraber verilir.

    Bu arada sen arabanın motorunu sandın sanırım. Yanan pompa motoru, o değişecek.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: white-dagger


    poryalarla alakası olduğunu sanmıyorum 2 diş falan tutuyo diyosun 2 diş tutuyosa sıfır porya olsa oda gevşetir hareketli parça sonuçta bu bu jantları kullancam diyosan illaki uzun bijon bulcaksın yada jantları değiştirceksin ama dur bi benim aklıma şuanda bi fikir daha geldi poryaları bi inceliyim vidalar poryaya sabit jantları somunla sıksak kamyonlardaki sistemi :) dur bakalım ben bulurum bişeyler :)


    Porya aklıma geldi çünkü poryanın birinin deliği yalama olmuş, bijon boşa dönüyor.(Onu belirtmeyi unuttum, özür)

    Vidaları poryaya sabitlemek te fena fikir değilmiş Yapılması mümkün ama asla balans tutmaz. Ayrıca jantlar da o iş için müsait değil. Ben jantın göbeğinin resmini çekip buraya koyayım, ona göre bişeyler düşünelim ok? Yapacağın araştırma için şimdiden teşekkür ediyorum sağol ilgilendiğin için




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tahsin053


    quote:

    Orjinalden alıntı: white-dagger


    poryalarla alakası olduğunu sanmıyorum 2 diş falan tutuyo diyosun 2 diş tutuyosa sıfır porya olsa oda gevşetir hareketli parça sonuçta bu bu jantları kullancam diyosan illaki uzun bijon bulcaksın yada jantları değiştirceksin ama dur bi benim aklıma şuanda bi fikir daha geldi poryaları bi inceliyim vidalar poryaya sabit jantları somunla sıksak kamyonlardaki sistemi :) dur bakalım ben bulurum bişeyler :)


    Porya aklıma geldi çünkü poryanın birinin deliği yalama olmuş, bijon boşa dönüyor.(Onu belirtmeyi unuttum, özür)

    Vidaları poryaya sabitlemek te fena fikir değilmiş Yapılması mümkün ama asla balans tutmaz. Ayrıca jantlar da o iş için müsait değil. Ben jantın göbeğinin resmini çekip buraya koyayım, ona göre bişeyler düşünelim ok? Yapacağın araştırma için şimdiden teşekkür ediyorum sağol ilgilendiğin için



    aslında problem birazda lastiğin jantın geniş olması diye düşünüyorum lastiklerin jantların orjinal genişlikte olsa 185-175 yada165 mm falan olsa bijonun biri takılı olmasa diğerleride 2-3 diş tutuyo olsa gene gewşemez senin hem lastikler geniş hem bijonun biri boşta o yüzden sıkıntı oluyo sonuçta o porya o jant için üretilmemiş
    tmm çok şık duruyo ama ben geniş jant'ı şiddetle tavsiye etmiyorum bizim arabalara geniş jant geniş lastik takman için aracın tüm yürüyen aksamını adapte etmen gerekir orjinal haliyle geniş jant lastik arabaya ıstıraptır
    balansta problem çıkabilir haklısın ama bence düzgün bi porya yapılırsa o iş çözülür tabiki senin jant için olmaz vidalı porya, ben anladım senin jantın sistemini fotoğrafını çekmene grek yok ona başka bi sistem düşünelim




  • Haklısın geniş taban lastik arabaya her zaman eziyet..Borbet dışa sürter bu da içe sürter Buna tek çare alyanlı uzun bijon adamım Peki tornada alyan girişli bijonu birebir yaparlar mı? Bijon başına ne para isterler sence?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tahsin053

    Haklısın geniş taban lastik arabaya her zaman eziyet..Borbet dışa sürter bu da içe sürter Buna tek çare alyanlı uzun bijon adamım Peki tornada alyan girişli bijonu birebir yaparlar mı? Bijon başına ne para isterler sence?



    kardeş bu dediğimiz olay ın malzemesi para değil 8 tane silindirik malzeme kesecek
    vidasını çekecek buraya kadarda bi şey yok alyan başı uğraştırıcı bi iş herkez yapmaz daha doğrusu uğraşmaz çok çok küçük parmak freze si olması lazım alyan açılacak yeri başı delip freze tezgahında parmak frezeyle işliyecek çok ugraştırıcı bi olay bu adam tanıdığın değilse zaten yapmaz olmaz der yollar seni ille yapın dersende sağlam fiyat çıkarır fiyat adamın o anki ruh haline bağlı
    malzemenin toplamı 5 lira tutmaz vida başına en az 10 lira fiyat çekerler ufak sanayide
    bu dediğim olay anca adamın kendi arabası olacakta uğraşacak işi gücü olan adam yapmaz




  • sadece offseti geniş jantlara özgü bi sorunmu bu bijon tutmaması?
    16 jant 205 taban lastik düşünüyodum bende ama düşündüğüm şu ;

    16 lastiğim var 205 taban,sadece jantları alıcam,
    sizce nasıl arkadaşlar?Dj çokmu kötü jant?2yıl garantili?

    http://www.sahibinden.com/_cikma_degil_abaicim_sifir_hemde_kutusunda_sifir_4_100_16_j-48WQQaXQQ13731990WQQpXQQdisplayitem

    fikir rica ediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Big CRacker -- 31 Mayıs 2009; 16:53:38 >




  • Ofsetle alakası yok, jantın yapısına bağlı. Daha önce Borbet kullanmıştım ama onda böyle bir sıkıntı yoktu.

    İlandaki jant güzelmiş. Fiyatta fena değilmiş hani düşünülür. Ama ofsetsiz jant ta Tofaşa pek gitmiyor be usta
  • quote:

    Orjinalden alıntı: white-dagger



    kardeş bu dediğimiz olay ın malzemesi para değil 8 tane silindirik malzeme kesecek
    vidasını çekecek buraya kadarda bi şey yok alyan başı uğraştırıcı bi iş herkez yapmaz daha doğrusu uğraşmaz çok çok küçük parmak freze si olması lazım alyan açılacak yeri başı delip freze tezgahında parmak frezeyle işliyecek çok ugraştırıcı bi olay bu adam tanıdığın değilse zaten yapmaz olmaz der yollar seni ille yapın dersende sağlam fiyat çıkarır fiyat adamın o anki ruh haline bağlı
    malzemenin toplamı 5 lira tutmaz vida başına en az 10 lira fiyat çekerler ufak sanayide
    bu dediğim olay anca adamın kendi arabası olacakta uğraşacak işi gücü olan adam yapmaz


    Ben de bijon başına 10 tl gibi bir rakam tahmin etmiştim. Rakam hakkaten fazla ama öte yandan işçiliği de tam karın ağrısıymış..Valla ne bileyim çaresiz kaldım

    Ben yine poryalara bir baktırayım. Biliyorsunuz bizim tofaşların poryaları pek sağlam sayılmaz. Düzgün yapılmayan bir kaç sökme takmayla poryaların dişleri bozulabiliyor. Üzerinde kapaklı teneke jantlar varken de porya sorunu yaşamıştım. Umarım ihale poryaya kalır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tahsin053 -- 31 Mayıs 2009; 19:06:10 >




  • ben dün bu jant ve lastikleri alıyordum vazgeçtim jant ve lastikler 10 günlük 175/70/13 goodyear sanırım kış lastiği 4 ünü 400 dedi lastik+jant çok uygun geldi fakat nasip olmadı başka durumlar nedeniyle kaçırdık bu takımı

    ««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»
  • Selam takım.
  • quote:

    orginal_kartal@

    Korna borunun hemen altındaki saca vidalı.



    Bildiğim kadarı ile alt ve üst sacda iki adet korna olması lazım sen üstekini sökmüşsün alttaki zaten duruyo ama üstekini nereye aldın ? Ayrıca bu metal boruyu sanayide nerede yaptırabilirim kaportacıdamı ? yoksa eksozçular falanmı yapar ?


    Bugün komşumuzun opel vectrası var onun motora bakıyordum aynen senin dediğin sistem vardı ondada hava filtesine giden boru radyatörün hemen üstünden verilmiş panjurun arkasına.

    Yaz aylarında olduğumuzdan hava filtresine sıcak hava gönderen manifold girişine bağlı kağıt boruyu söktüm yalnız motorun hemen üstünde o giriş açık kaldı şimdi ve sanırım motorun sıcaklığını yine çekiyor oradan o girişi nasıl kapatabilirim acaba ? Yada kapatılmamasımı gerekiyo ?




  • tahsin usta offsetliler güzel de alışmamış gözümüz çok abartılı geliyo gözüme nedense tofaşda
    uzanamadığımız kt4'e mecburen kötü gözle bakıyoruz

    white dagger jantlar çin malı galiba,bence iyiki almamışsın hiç albenisi yok

    benim karbüratör de yaz-kış ayarlı,yaza alınca araba gaz yemiyor,devamlı kışta kullanıyorum manifolttan alıyo havayı,karb.taşıyla alakalıymış galiba ama,ne yapmak gerekir acaba?

    edit: Ankara'da bugün hafif yağmur vardı,bayılıyorum yağmurda şahinle yanlamaya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Big CRacker -- 1 Haziran 2009; 1:55:43 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tahsin053


    quote:

    Orjinalden alıntı: white-dagger


    poryalarla alakası olduğunu sanmıyorum 2 diş falan tutuyo diyosun 2 diş tutuyosa sıfır porya olsa oda gevşetir hareketli parça sonuçta bu bu jantları kullancam diyosan illaki uzun bijon bulcaksın yada jantları değiştirceksin ama dur bi benim aklıma şuanda bi fikir daha geldi poryaları bi inceliyim vidalar poryaya sabit jantları somunla sıksak kamyonlardaki sistemi :) dur bakalım ben bulurum bişeyler :)


    Porya aklıma geldi çünkü poryanın birinin deliği yalama olmuş, bijon boşa dönüyor.(Onu belirtmeyi unuttum, özür)

    Vidaları poryaya sabitlemek te fena fikir değilmiş Yapılması mümkün ama asla balans tutmaz. Ayrıca jantlar da o iş için müsait değil. Ben jantın göbeğinin resmini çekip buraya koyayım, ona göre bişeyler düşünelim ok? Yapacağın araştırma için şimdiden teşekkür ediyorum sağol ilgilendiğin için

    Doğru anladıysam poryalarda delikler olmayacak. Toros' ta kullanılan sistem de böyle. Hatta bazı arkadaşlar tornada araçlarını dört bijona çevirdiler. Aşağıdaki fotoğraf Toros poryalarının dört bijona çevrilmiş halidir.

    ««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»»




  • Dün bir tur atıp aklıma gelen tüm ekipmanları denedim. Silecekler çalışıyor ancak silecek kolunu kendime çektiğim halde fıskiye motorunun sesi gelmedi. Ön fıskiye motoru nerede bulunur? Ayrı bir sigortası var mıdır?

    Elimde fotoğraf yok ama sağ paspası yerleştirirken kaloriferin sağ kenarında sallanan metal bir çubuk gördüm. Çubuğu itip çektiğimde lap diye bir ses geldi. Havalandırma koluyla ilgili olduğunu düşündüm ama kaloriferi çalıştırdığım halde ne işe yaradığını çözemedim. Bilgisi veya tahmini olan biri var mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC

    Dün bir tur atıp aklıma gelen tüm ekipmanları denedim. Silecekler çalışıyor ancak silecek kolunu kendime çektiğim halde fıskiye motorunun sesi gelmedi. Ön fıskiye motoru nerede bulunur? Ayrı bir sigortası var mıdır?

    Elimde fotoğraf yok ama sağ paspası yerleştirirken kaloriferin sağ kenarında sallanan metal bir çubuk gördüm. Çubuğu itip çektiğimde lap diye bir ses geldi. Havalandırma koluyla ilgili olduğunu düşündüm ama kaloriferi çalıştırdığım halde ne işe yaradığını çözemedim. Bilgisi veya tahmini olan biri var mı?


    Silecek motorunun sigortası sigorta kutusunda var diye hatırlıyorum sigortayı aynısının yenisiyle değiştirirsin ama büyük ihtimal fiskiye motoru bozuk olabilir onuda değiştirmek zorunda kalabilirsin. kaliöferin ordaki vandan bahsetmişssin o yazlık ve kışlık ayar için sanırım bende tam olarak ne işe yaradığını çözemedim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sepidi -- 1 Haziran 2009; 10:48:32 >




  • orginal kartal@

    Arabada tek korna var. Alt sacdaki korna da orjinal kornası değil. Ferrari kornası sesi çıkaran Stebel marka bir korna. Kornayı duyan kafayı 180 derece çevirip arabanın Şahin olduğunu anlayana kadar ki geçen 3-5 saniye hava atmak için biçilmiş kaftan bir alet

    Boruyu egsozcu yapar.Egsozcu ona 8-10 cm bir eksoz borusu kesip oraya kaynatacak. 10 dk lık bir işlem.

    O kağıt boru da dursun orda bir zararı olmaz..Araban da cıvalı valf var zaten. Sıcak havada kağıt borunun olduğu deliği kapatır, büyük borunun bağlı olduğu deliği açar

    BX4TC@

    Fıskiyeye hemen bozuk teşhisi koymasaydın..Bir bak belki temassızlık vardır elektrik gelmiyordur. O motor öyle kolay bozulan bişey değil. Elektrikçiye iki dakika uğra baktır. Kesin basit bişeydir. O silecek motorunu da bir çok yerde bulabilirsin. Ayrı sigortasının olup olmadığını da bilmiyorum. Ama el ile anlık çalıştırılan bir parça olduğu için sigortası yoktur diye düşünüyorum.

    Çubuk dediğini anlayamadım dostum. O sallanan çubuğun resmini koyarsan ne olduğu hakkında bir tahmin yapabilirim sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tahsin053 -- 1 Haziran 2009; 10:53:47 >




  • 
Sayfa: önceki 587588589590591
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.