- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
Otomatik vites araba nasıl kullanılır?
174 Cevap267361 Görüntüleme17 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


642 Mesaj
4 Mart 2008; 20:03:35 

0

OTOMATİK VİTESLİ ARAÇ KULLANMA. TEMEL DİREKSİYON EĞİTİM NOTLARI

1 – HAZIRLIK

2 – KALKIŞ YAPMAK

3 – SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER

4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI

5 – ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK

6 – DURMAK. DURMA KURALLARI

7 – ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER

1 – HAZIRLIK

Araca ilk bindiğinizde yapmanız gereken işlemler.

1 - Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.

2 - Önce, oturduğununuz koltuğu ayarlayınız. Koltuğu ayarlamak için;

A - Sol elinizle koltuk ayar mandalını tutup yukarı doğru çekiniz.

B - Sağ elinizle de direksiyondan yardım alarak koltuğu ileri-geri hareket ettirmek suretiyle, koltuğunuzu aracı rahatlıkla kullanabileceğiniz bir konuma getiriniz. Ayar mandalını bırakınız.

3 - Aracın dikiz aynalarını ayarlayınız. Sağ elinizle iç dikiz aynasını, sol elinizle de sol dikiz aynasını, arkadan gelen araçları ve yolu iyice görebileceğiniz şekilde ayarlayınız.

4 - Emniyet kemerini takınız.

5 -Aracı çalıştırmak için vitesi ( P ) pozisyonuna alınız. ( P ) ve ( N ) pozisyonu dışında aracınız çalışmaz. Sağ ayağınızla fren pedalına basınız. Otomatik vitesli araçlarda ilk çalıştırma esnasında gaz pedalına basıp, bir miktar gaz vermenize gerek yoktur.

DİKKAT :Aracın vitesi, çalıştırma esnasında kesinlikle ( P ) pozisyonunda olmalıdır.
6 - Aracı çalıştırmak için kontak anahtarını saat dönüş yönünde çeviriniz, gösterge lambaları yanacaktır.

A - Daha sonra aynı yönde anahtarı çevirince marşa basılır. Marşa basınız. Aracın motoru çalışsın yada çalışmasın 2-3 saniyeden fazla marşa basılı tutmayınız. Araç çalışmaz ise işlemi yeniden tekrarlayınız.

2 – KALKIŞ YAPMAK

Yukarıdaki işlemleri yerine getirdikten sonra
1 - Kalkış için sola sinyal veriniz.

2 – Sağ ayağınızla frene basınız. Vitesi ( D ) pozisyonuna getiriniz. Not : Eğer, vites kolunu ( P ) pozisyonundan çıkaramıyorsanız. Vites kolu ( P ) pozisyonundayken Freni bırakıp tekrar basınız.

3 - Elfrenini indiriniz. Bu durumda sağ ayağınız fren pedalına basılı olmalıdır. Aynalardan yolu kontrol edin yol boş ve uygun ise kalkışınızı yapınız.

Kalkış yapmak için,

4 - Fren pedalını yumuşak bir şekilde bırakınız. Sağ ayağınızla gerktiği kadar gaz veriniz. İlk kalkışta fazla gaz vermeyiniz. Araç ilerledikçe, gazı duruma göre artıra bilirsiniz.

5 - Kalkıştan sonra yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.

6 – Yolun durumuna ve sizin gidişinize göre, vitesler otomatik olarak değişecektir. Sizin vitesle ilgili olarak yapmanız gereken her hangi bir şey yoktur. Dikkatinizi trafiğe odaklayınız.

3 – SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER

1 - Trafik kurallarına uyunuz.

2 -Aynalardan yolu kontrol ediniz,dönüş sinyallerini veriniz.

3 -Trafiği tehlikeye düşürecek gereksiz ikaz ve işaretler yapmayınız.

4 -Gerektiğinde gazı artırın veya azaktınız. Akan trafikte, trafiğin hızına uygun araç kullanmanız gerektiğini unutmayınız. Ayrıca hızınıza uygun şerit seçiniz.

5 - Zorunlu haller ( Sollama vb. ) dışında yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.

4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI

1 -Araçla geri gidilirken sağ sinyal lambası yakılır.

2 – Fren pedalına basınız. Aracınızın tam olarak hareketsiz kaldığından emin olduktan sonra, vites kolunu ( R ) pozisyonuna getiriniz. Bu durumda geri vites lambaları yanar.
3 - Sol eliniz ile direksiyonu üstten tutunuz, arkaya bakmak için sağ taraftan yanlızca başınızı çevirerek değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için freni bırakınız.

4 – Gerkiyorsa çok az gaz verin.

5 - Geri gidişinizi, aracın sağ arka köşesine bakarak ,sağ bankete paralel bir şekilde gazı çok az kullanarak tamamlayınız.

6 - Araç durmadan kesinlikle öne bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 - 2 saniye sonra öne dönünüz ve aracın vitesini ( N ) pozisyonuna alınız.

5 – ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK

1 - U dönüşü, vites ( D ) pozisyonundayken sola doğru yapılır.

2 - Aracınızı U dönüşü yapacağınız yolun sağ tarafına iyice yanaştırınız.Yolu kontrol ediniz, direksiyonu tam sol yapınız ve freni bırakarak dönüşe başlayınız. Dönüşün yarısına geldiğiniz de gaz kesin ve direksiyonu toplamaya başlayıp dönüşünüzü tamamlayınız. Yolun durumuna göre, yolunuza devam ediniz.

6 – DURMAK. DURMA KURALLARI

1 - Durmak istediğiniz yere 15-20 metre mesafe kala sağ sinyalinizi veriniz. Şehirler arası yollarda durmak istenilen yere en az 150 - 200 metre mesafe kala sağ sinyal verilmelidir.

2 – Aynalardan ( Özellikle iç dikiz aynasından ) aracın arkasını kontrol edip, trafiği aksatmayacak bir şekilde yolun sağına bankete, kaldırma veya bordür taşlarına paralel olarak iyice yanaşınız.

3 - Frene yumuşak bir şekilde basarak aracı durdurun. Araç tam durana kadar iki elinizi direksiyonden bırakmayınız.

4 – Aracınız tam olarak durduktan sonra vitesi ( N ) pozisyonuna alınız. Bu durumda freni bırakmayınız. Eğer, uzun süreli durulacaksa vitesi ( P ) pozisyonuna almak gerekir.

7 – ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKENLER İŞLEMLER

1 - Ayağınız frene basılı durumdayken, kontağı kapatınız. ( Açış yönünün tersi istikametine. )

2 – Vites kolunu ( N ) pozisyonuna getiriniz. Sonra elfrenini çekiniz. Bu, aracınızın şanzımanına yük binmesini önleyecektir.

3 – Daha sonra vites kolunu ( P ) pozisyonuna getiriniz.

4 - En son fren pedalını bırakınız.

5 - Emniyet kemerinizi çıkarınız.

6 - Havanın veya aracın durumuna göre farları, silecekleri, camları, radyo v.s açıksa kapatınız.

7 - Sağ elinizle aracın kapısını açıp, aralayınız. Aradan, aracın arkasından gelen başka araç veya kapının açılmasından kaynaklanabilecek bir tehlikenin olup olmadığını kontrol ediniz. Sonra kapıyı açın ve araçtan inin, kapıyı kapatın. Aracınız ve kendi güvenliğiniz için , araçtan ayrılmadan önce mutlaka kapıları kilitleyiniz.

OTOMATİK VİTESLER

( P ) : Park. Bu pozisyonda şanzıman kilitilidir. Kullanım yeri : Park halinde dururken, uzun süreli beklemelerde, aracı ilk çalıştırmalarda kullanılır.

( R ) : Geri vites. Geri gitmek için kullanılır.

( N ) : Boş. Manuel araçlarda ki vites boşta pozisyonuyla aynıdır. Duraklamalarda kullanıla bilir. Araç hareket halindeyken bu pozisyona alınmamalıdır. Yetersiz yağlamadan dolayı şanzıman hasarlanır.

( D ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızına göre otomatik olarak vitesler değişir.

( D4 ) : Sürüş. ( D ) pozisyonuyla aynıdır. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızına göre otomatik olarak vitesler değişir.

( D3 veya 3 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.100 km. ye kadar kullanılmalıdır. Şehiriçi kullanım bu pozisyonda olabilir.

( 2 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.60 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

( 1 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.30 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

( L ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.30 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

( S veya O ) : Speed, Overdirive. Hızlı kullanım veya Spor kullanım. Bu butonlar devredeyken aracın normal vites değiştirme, devir aralığı yükselir. Hızlanma ve akselerasyon artar. Yakıt sarfiyatı maksimuma çıkar.

( KAR BUTONU ) Kaymayı önleme. Aracın devirsiz kalkmasını sağlar. Karlı, buzlu, yağmurlu ve kaygan zeminde kalkış için kullanılır.
kaynak
0


_____________________________



337 Mesaj
5 Mart 2008; 19:02:41 

Kardeş emeğine sağlık.Otomatik vitesli araç hiç kullanmadım ama kullanmış gibi oldum.Teşekkürler bilgilerinizden dolayı...


_____________________________



1732 Mesaj
6 Mart 2008; 0:25:17 

hocam gerçekten çok güzel açıklamalar yapmıssınız ellerine sağlık teşekkürlerimi sunarım. inişli ve çıkışlı yerlerde park etmek için önce n sonra elfireni olayı. motor yükü şanzımana binince p konumundan çıkarmak baya zorlanmaya neden oluyor ve kötü bir ses tak diye. saygılarımı sunarım


_____________________________



816 Mesaj
6 Mart 2008; 19:09:52 

Verdiğiniz bilgiler gerçekten çok yararlı. Emeğiniz için teşekkürler.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


3726 Mesaj
7 Mart 2008; 9:44:52 

bu kadar ayrıntı olmasa da olurmuş gerçi

quote:

Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.




_____________________________

Mobil imza versek?


6850 Mesaj
17 Haziran 2009; 23:54:24 

Bu ne ya, kolay kullanım icin oto vites istiyordum bu manuelde karışıkmış. Yok d yok d1 yok n frene bas onu iktir gazı çek ona bas. Kafam karıştı


_____________________________



787 Mesaj
15 Temmuz 2009; 18:51:05 

Bilgiler için teşekkürler.


_____________________________



1058 Mesaj
16 Temmuz 2009; 2:40:31 

emege saygı...


_____________________________

DH 2004


 
65 Mesaj
16 Temmuz 2009; 5:52:55 

hocam eline saglık 4 yıldır manuel araba kullanıyorum,, manuel kullanımı böyle anlatmadılar,, Allah nasip ederse 1kaç gün sonra 1993 mazda 626hb otomatik almaya gidicem


_____________________________

Wukill


138 Mesaj
24 Temmuz 2009; 19:55:07 


quote:

Orijinalden alıntı: ccaparli

bu kadar ayrıntı olmasa da olurmuş gerçi





ama orada bir eksik war enzübesmelede çekilir sağ ayagızı araca atarken :)


_____________________________

DALIMI KIRANIN AĞAC'INI SÖKERİM.YADA GİDER ARABASINI ÇİZERİM :)


 
679 Mesaj
25 Temmuz 2009; 1:00:22 

Bir senedir otomatik vites kullanıyorum ve sormak istediğim bir konu var. Araç dururken vitesi n (boş) ye alsak harekete geçecekken d yapsak yakıt açısından bir tasarrufu olur mu? Mesela kırmızı ışıklarda, durmamız gereken durumlarda ama stop etmememiz lazım veya dur kalk larda. Otomatik vitesin kolaylığını bir kenara bırakıp bu şekilde bir kullanım uygulasak yakıt tasarrufu sağlamış olur muyuz?

Burda ikinci bir soru hadi yakıt tasarrufu oldu ama bu durum arabaya şanzumana bir zarar verir mi? Düşünsenize sıkışık trafikte 100 kere bu durumla karşılaştık veya böyle kullanıyoruz diyelim. Yine söylüyorum otomatik vitesin kolaylığını ve mantığını bir kenara attığımızı düşünelim.

Teşekkürler.


_____________________________

Fikir ona derler ki bir yol açsın, yol ona derler ki gerçeğe ulaşsın.


106 Mesaj
4 Ağustos 2009; 23:29:08 




[/quote]
ama orada bir eksik war enzübesmelede çekilir sağ ayagızı araca atarken :)
[/quote]




_____________________________

“Çok konuşan, çok yanılır. Çok yanılanın, hayâ duygusu azalır. Hayâ duygusu azalanın, günah ve harama düşme endişesiyle şüphelilerden sakınma titizliği kaybolur. Şüphelilerden sakınma titizliği kaybolanın, kalbi ölür.”(Hz.Ömer R.A.)
.Ŧคtเђ.


123 Mesaj
27 Ocak 2010; 20:54:05 


quote:

Orijinalden alıntı: ehed

Bir senedir otomatik vites kullanıyorum ve sormak istediğim bir konu var. Araç dururken vitesi n (boş) ye alsak harekete geçecekken d yapsak yakıt açısından bir tasarrufu olur mu? Mesela kırmızı ışıklarda, durmamız gereken durumlarda ama stop etmememiz lazım veya dur kalk larda. Otomatik vitesin kolaylığını bir kenara bırakıp bu şekilde bir kullanım uygulasak yakıt tasarrufu sağlamış olur muyuz?

Burda ikinci bir soru hadi yakıt tasarrufu oldu ama bu durum arabaya şanzumana bir zarar verir mi? Düşünsenize sıkışık trafikte 100 kere bu durumla karşılaştık veya böyle kullanıyoruz diyelim. Yine söylüyorum otomatik vitesin kolaylığını ve mantığını bir kenara attığımızı düşünelim.

Teşekkürler.




Durduğumuzda Debriyaja basmak yerine boşa alsak yakıttan tasarruf edermiyiz Hayır Buda aynı şey sonuçta otomatik vites dururken debriyaja basar bi farkı yoktur Yanlışsa Düzeltin


_____________________________

İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.


 
3263 Mesaj
30 Ocak 2010; 14:10:59 

quote:

Orijinalden alıntı: berkaymen

Durduğumuzda Debriyaja basmak yerine boşa alsak yakıttan tasarruf edermiyiz Hayır Buda aynı şey sonuçta otomatik vites dururken debriyaja basar bi farkı yoktur Yanlışsa Düzeltin


D pozisyonunda birinci vites balataları her zaman kavramadadır. Yani dururken debriyaj da yok, balataları da ayırmaz. Bazı 50'lerde üretilmiş istisnalar var ama onlar da N'ye atar kalkmak için D'ye geçirmek gerekir.

Ekonomi için bir faydası yoktur. N'de devir yükseliyor zaten, tersine daha yüksek rolanti için daha çok yakıt harcanır, bir de birinci vites balataları erkenden aşınmış olur. Eğer dur-kalk trafiğinde gaza hiç basmadan kalkabiliyorsanız, o anda ihtimal ki bir manuelden daha az tüketiminiz olur.

Gaza hiç basmadan kalkabilmenin bir yolu aslında tam anlamıyla durmamaktır. Otomatiklerde serbest yavaş kalkışta (yani gaza basmadan) en büyük vakit kaybı ilk hareket kazanılırken oluyor. Sonrasında 7-10 km/s gibi hızlara daha rahat çıkabilir. Öndeki araç manuelse "kavrama-yaptığı" için durup kalkabilir, bu siırada sabite daha yakın bir hız korumak, veya hızı daha az dalgalandırmak otm. için ekonomik ve kolay olandır. Bazen gaza dokunmak gerekebiir bu durumda da gazı mümkün olan en erken zamanında bırakmayı öğrenmek lazım.

Uzun bekleyişlerde N'ye almanın tek faydası soğumaya yardımcı olmasıdır. Bunun da sıcak havalarda uzun tırmanışlardan sonra bir de uzun bir bekleyiş varsa akla gelmesi lazım bence.



61 Mesaj
1 Şubat 2010; 14:41:16 


quote:

Orijinalden alıntı: berkaymen






Durduğumuzda Debriyaja basmak yerine boşa alsak yakıttan tasarruf edermiyiz Hayır Buda aynı şey sonuçta otomatik vites dururken debriyaja basar bi farkı yoktur Yanlışsa Düzeltin


ben %5-10 gibi bir tasarruf ediliyor diye biliyorum. Uzun kırmızı ışıklarda N ye alıyorum. Devirin düşük olması yalnız başına arabanın az yaktığı anlamına gelmez. ama devamlı vites değişimlerinde yıpranan parçalar vardır heralde


_____________________________



123 Mesaj
2 Şubat 2010; 9:51:45 

Bizim Araba N ve D de aynı devri tutturuyor Arac opel insigni 2.0D otomatik.. neyse ben öyle biliyordum


_____________________________

İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.


1233 Mesaj
3 Şubat 2010; 2:13:58 


quote:

Orijinalden alıntı: Karbon 12



D pozisyonunda birinci vites balataları her zaman kavramadadır. Yani dururken debriyaj da yok, balataları da ayırmaz. Bazı 50'lerde üretilmiş istisnalar var ama onlar da N'ye atar kalkmak için D'ye geçirmek gerekir.

Ekonomi için bir faydası yoktur. N'de devir yükseliyor zaten, tersine daha yüksek rolanti için daha çok yakıt harcanır, bir de birinci vites balataları erkenden aşınmış olur. Eğer dur-kalk trafiğinde gaza hiç basmadan kalkabiliyorsanız, o anda ihtimal ki bir manuelden daha az tüketiminiz olur.

Gaza hiç basmadan kalkabilmenin bir yolu aslında tam anlamıyla durmamaktır. Otomatiklerde serbest yavaş kalkışta (yani gaza basmadan) en büyük vakit kaybı ilk hareket kazanılırken oluyor. Sonrasında 7-10 km/s gibi hızlara daha rahat çıkabilir. Öndeki araç manuelse "kavrama-yaptığı" için durup kalkabilir, bu siırada sabite daha yakın bir hız korumak, veya hızı daha az dalgalandırmak otm. için ekonomik ve kolay olandır. Bazen gaza dokunmak gerekebiir bu durumda da gazı mümkün olan en erken zamanında bırakmayı öğrenmek lazım.

Uzun bekleyişlerde N'ye almanın tek faydası soğumaya yardımcı olmasıdır. Bunun da sıcak havalarda uzun tırmanışlardan sonra bir de uzun bir bekleyiş varsa akla gelmesi lazım bence.



Tork konvertörlü otomatiklerde (dsg, easytronik cartronik curtronik olmayan) viteste olduğu sürece tork konvertör döner ve yağ basıncı sağlar, bu dönüş ise motordan aldığı güç ile olur. Lamba beklemeleri ve duraklamalar uzun süre olacksa, 1dk gibi, boşa almak ve lamba yanınca vitese almak çok az da olsa yakıt tasarurufu sağlayacaktır. Daha uzun süreli beklemelerde ise motoru durdurmak daha da fazla yakıt tasarrufu sağlar.


_____________________________



259 Mesaj
4 Mart 2010; 8:50:43 

Hocam öncelikle çok tşk. ederim gerçekten otomatik vitese başlayanlar için çok yararlı olacagını zannediyorum ve aracı çalıştırırken (N) boşta olabilir demi bir sankınca yoktur (N) olmasında yoksa illa (p) demi olması lazım ve kalkarken direkt olarak (D) ye alsam bir sorun olur mu?
Birde vites geçişleri devir saati kendini tamamladıgında gazdan ayagımızı çekip tekrar basmamız ile mi vites değişiyor.:)

Eger böle ise yokuş aşağıya giderken gazamı basacam.)

veya gaza bastıgımda çekmeme gerek yok mu vites kendiliğinden değişiyor mu?

Şimdiden Çok Tşk. Ediyorum Herkeze hayırlı sürüşler ve kazasız,belasız Sürüşler diliyorum...Trafik Kurallarına Uyalım..


_____________________________

« Çocukken her akşam yatmadan önce ve aklıma geldiği her an Tanrı'ya bana bir bisiklet vermesi için dua ederdim. Bir gün Tanrı'nın çalışma tarzının bu olmadığını anladım. Ertesi gün gittim kendime yeni bir bisiklet çaldım ve her akşam yatmadan önce Tanrı'ya günahlarımı affetmesi için dua ettim »


 
22 Mesaj
11 Mart 2010; 22:47:21 

hocam çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. bende de taka bi proton war otomatik ve benzinkolik doktoruna gittik pişi yok piskolojik dedi. otomatik viteslerde bir kural vardır araç durmadan vites değiştirmeyin diye. ben test ettim kim diosa doğru söylemiş fena bi ses geliyo şanzımandan lakin bu kural D den N ye yahut R ye alırken bölede D den 3 ,2 veya L ye alırkende ölemi misal yoğun trafilteyim takmışım L ye gidiyorum bi noktada trafik açıldı hareket halindeyken L den D ye geçeyim mi? bi kere daha şazıman ımı zedelemek ağlatmak istemiyorum.
bide şu OD ( over drive ) konusuna bi açıklık getirebilirmiyiz. ON kene mi kene oluyo sırtmıza OFF kene mi tasarruf ediyo rivayet muhtelif de bu hususta ? alakanıza şimdiden teşekkür ediyorum. hayırlı günler cümleten.


 
2 Mesaj
23 Mayıs 2010; 0:18:29 

Rampalarda nasıl olcak ( yukarıya doğru ) arkamızda araba var diyelim yeşil yandı yeşil yanmadan önce gaza gerektiği kadar basıp öndeki araç hareket ettikten sonra ayağımızı frenden kaldırarak mı yapacaz


_____________________________



3985 Mesaj
23 Mayıs 2010; 1:14:36 

rampalarda otomatik araç kayma yapmaz,siz frenden ayağınızı çekip gaz pedalına yüklenene kadar geriye kaymaz araba.

Vites D konumundayken gaza basmadan 3,2,1 viteslere geçiş yapabilirsiniz,mesela yokuş çıkarken ya da inerken motor freni için vitesi 2 veya 1 konumuna alabilirsiniz.


_____________________________

Direksiyonda eşşek varsa, kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur.


16715 Mesaj
23 Mayıs 2010; 1:24:44 


quote:

Orijinalden alıntı: mertobey

Rampalarda nasıl olcak ( yukarıya doğru ) arkamızda araba var diyelim yeşil yandı yeşil yanmadan önce gaza gerektiği kadar basıp öndeki araç hareket ettikten sonra ayağımızı frenden kaldırarak mı yapacaz


otm vitesli araçlarda geri kayma olmaz frenden ayağınızı çektiginiz belirli bir süre kendini tutar hill holder(yokuş kalkış sistemi)sayesinde


_____________________________

Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
150 ps 320 nm 6 ileri Active Select


114 Mesaj
11 Ağustos 2010; 8:35:00 

Otomatik vitesli bir arabada araç vites geçişi yaparken gaz pedalına basmayı devam ettirmek yada gaz pedalına daha fazla basma halinde şanzımana zarar verirmiyiz? (eski tip şanzıman şimdiki gibi vites geçişi 1 snden kısa olan şanzımanlardan bahsetmiyorum )


_____________________________



 
16 Mesaj
12 Ağustos 2010; 14:45:56 

herkese selamlar.arkadaşlar bende chevrolet captiva var yeni aldım.şunu sormak istiyorum aracı seri kullanmak yada gazı sonuna kadar basmak otmatik araçlarda şanzımana zarar veriyormu otomatik vites araç ilk kez kullanıyorum. bilen arkadaşlarım aydınlatırsa memnun olurum.herkese selamlar.


_____________________________



4658 Mesaj
12 Ağustos 2010; 16:28:16 


quote:

Orijinalden alıntı: Time_Bandit

Otomatik vitesli bir arabada araç vites geçişi yaparken gaz pedalına basmayı devam ettirmek yada gaz pedalına daha fazla basma halinde şanzımana zarar verirmiyiz? (eski tip şanzıman şimdiki gibi vites geçişi 1 snden kısa olan şanzımanlardan bahsetmiyorum )

bu zarar görmezden gelinecek kadar küçük birşey olur diye düşünüyorum; tam tersine vites kutusu örneğin 3. kademeden 4. kademeye geçeceği tam o sırada siz gazı bıraktığınızda sistem bir an boşluk yaşayabiliyor üst kademeye geçmek ile geçmemek arasında, bu açıdan gazı bırakmamak daha doğru tork konvertörlü eski sistemlerde. buna göre üretiliyorlar, yanlışım yoksa.

yarı otomatik sistemler için ise bunun tam tersidir, sistem hidrolik bir ot. debriyaj ile çalıştığından gazı bırakmazsanız özellikle devir de o anda yüksek veya düşükse çok sarsıntılı ve dişlilere/sisteme zarar verecek şekilde vites değişiyor.

çift kavramalı vb. yeni sistemlerde ise zaten siz anlamadan vites değişmiş oluyor yazdığınız gibi saniyenin bilmem kaçta birinde, böyle bir sorun yok.


_____________________________

Do you remember the time when the air was clean and the sex dirty ?


54 Mesaj
12 Ağustos 2010; 17:04:05 

Zaten mesala 2 den 3 e geçerken diyelim vites tam atcak iken gaz pedalını ayağınızdan çekin vites atınca araba sarsılır öle değil mi?


_____________________________



 
16 Mesaj
18 Ağustos 2010; 10:18:57 

herkese selamlar.araç rampa aşağı çok sıkışık bir trafikte inerken dur kalk yaparak vites N konumunda ilerlemek sizce sakıncalımı şanzıman açısından soruyorum.bilgilendiriseniz memnun olurum.


_____________________________



 
2897 Mesaj
18 Ağustos 2010; 13:49:55 

Bir önceki aracım otomatikti. Benim kullanırken dikkat ettiğim hususlar;
1- araç tam durmadan R ye takmamak
2- uzun inişlerde vitesi N ye almamak
3- P konumuna el freni muamelesi yapmamak, önce N ye alıp el frenini çektikten sonra P ye almak
4- sık sık kick down yapmamak



_____________________________

ida


 
25 Mesaj
2 Aralık 2010; 22:53:21 

arkadaşlar bağzı araçlarda otomatik viteslerde d- d+ bunlar var. ne işe yarıyor bilen varmı...


_____________________________



 
15 Mesaj
7 Aralık 2010; 15:14:31 


quote:

Orijinalden alıntı: cihattatar

arkadaşlar bağzı araçlarda otomatik viteslerde d- d+ bunlar var. ne işe yarıyor bilen varmı...


dostum o senin dediğin triptonik vitesli arabalarda oluyor.vitesi manuel olarak arttırmaya veya düşürmeye yarar.


_____________________________

a a noleyeee maaa


163 Mesaj
25 Aralık 2010; 10:47:09 

Aracım Golf 5 dsg şanzuman
geçenlerde aracımı yokuş aşağı bir yerde park ettim N ye alıp el frenini çektim daha sonra P ye aldım
fakat tekrar çalıştırıp gidecekken aracımı D ye almadan el frenini indirdim, araç biraz ileri sarsıldı. P ye yük bindi,
daha sonra D ye alırken Tak diye bir ses geldi. Bunun sebebi nedir acaba araca bir zarar vermişmidir ne yapmam lazım?
Bu Konuda bana yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler....


_____________________________



#<==(=>DH CaR AuDiO TeAm<=)==>#


2008 GOLF 1.4 TSI 140 HP COMFORTLİNE TİPTRONİK DSG


11030 Mesaj
25 Aralık 2010; 11:13:13 

Otomatik vitesli araçlarda vites menüleri farklı oluyor. Standardı yok. Kullanmış olduğum balina kasa BMW 5.20İ aşağıdaki gibiydi.

P
R
N
D1
D2
S1
S2


Ben genelde D1 ve D2 seçeneklerinde kullanırdım. Sadece bir kere otoyolda deneme amaçlı S1 seçeneğine getirdim. Ayağımın altındaki gaz pedalı kendi kendine aşağı inmeye başladı. Arabanın kendi kendine hızlandığını hissettim. Otomatik vitesli araba kullanmayı hiç sevmem ama bu hoş bir şeydi.


_____________________________

Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
27 Ocak 2011; 22:19:39 

bugün ford mondeo 2.0 TDCI aracımızı çalıştırdığımızda köşede kar işareti vardı ne anlama geliyor bu işaret?

Not:Hava 2 dereceydi.


2941 Mesaj
28 Ocak 2011; 8:43:33 


quote:

Orijinalden alıntı: bugra94

bugün ford mondeo 2.0 TDCI aracımızı çalıştırdığımızda köşede kar işareti vardı ne anlama geliyor bu işaret?

Not:Hava 2 dereceydi.

Buzlanmaya dikkat diyor


_____________________________

Eğer bir kurbağayı sıcak suya atarsanız hemen zıplar ve kaçar. Ama soğuk su dolu bir kaba koyarsanız ve yavaş yavaş suyu ısıtırsanız, su kaynayana kadar kurbağa çoktan ölmüş olur. Modern toplumlarda da, sıcak su içerisindeki kurbağa gibi benzer bir tepki verilir. Bir şeyi yavaşça değiştirirseniz çoğu kimse bunu farketmez. Örneğin toplumlarda denetim mekanizmaları gittikçe çoğalıyor. Bu aslında hiç de iyi bir gelişme değil. Çünkü kişi kendini gözetlenmiş hissettiğinde, gözetlenmeyen birine göre daha farklı davranır. Anonim olmadığı sürece, haklarını kullanmakta kendilerini özgür hissedemedikleri için bu haklarını kullanamamaktadırlar. Böylece fikir özgürlüğü büyük ölçüde engellenmiş olur. Bu düşünce özgürlüğü için de geçerlidir. Göze batmamak için insanlar giderek kurallara uymaya başlarlar. Böyle bir durumda toplumlarda kendine özgü farklı düşünenlerin sayısı günden güne azalır. Bu tür tek tip toplumlar kendini zihnen veya sosyal olarak yenileyemez. Hoşgörüsüzlük, tahammülsüzlük artarken, aynı zamanda toplumun yaratıcılık, yenilenme, ilerleme olanakları engellenmiş olur. Bu yüzden arada bir termometreye bakıp, suyumuz ne kadar ısınmış görmemiz lazım!!!


 
529 Mesaj
29 Ocak 2011; 0:16:31 


quote:

Orijinalden alıntı: grcgrc

Aracım Golf 5 dsg şanzuman
geçenlerde aracımı yokuş aşağı bir yerde park ettim N ye alıp el frenini çektim daha sonra P ye aldım
fakat tekrar çalıştırıp gidecekken aracımı D ye almadan el frenini indirdim, araç biraz ileri sarsıldı. P ye yük bindi,
daha sonra D ye alırken Tak diye bir ses geldi. Bunun sebebi nedir acaba araca bir zarar vermişmidir ne yapmam lazım?
Bu Konuda bana yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler....


Burada merak ettiğim, yokuş aşağı park etmiş aracı hareket ettirirken önce D'ye alıp mı el frenini indirmeliyiz?


_____________________________

Bazen yaşamaya devam etme kararı almak da intihar etmektir.


1233 Mesaj
31 Ocak 2011; 18:01:38 

Otomatik vitesli araçlarda p konumu aslında şanzuman kovanının kenarındaki bir kilit mekanizmasını çalıştırır. Yani çanzuman içindeki dişlileri çanzumana kilitleyerek aracın ilerlemesini engeller. Yokuşlarda veya başka türlü dengesiz zeminlerde el frenini çekmeden p ye almak şanzuman kovanına (dış cephesini kaplayan metal yüzeye) yük bindirir. Bundan dolayı böyle durumlarda aracı P den çıkartırken hem faiziksel olarak zorlama hem de ses oluşur. Ben şimdiye kadar (epey bir otomatik kullandım) p den dolayı bir arıza yaşamadım ve yaşayan görmedim duymadım. Ama zaten vites değiştirirken yaşanan zorluk el frenini kullanma için yeterli neden.



_____________________________



 
3 Mesaj
6 Şubat 2011; 1:59:01 

(otm vitesli araçlarda geri kayma olmaz frenden ayağınızı çektiginiz belirli bir süre kendini tutar hill holder(yokuş kalkış sistemi)sayesinde Paylaş:) notunu yazan Warrıor Sako gibi adamları kim yarbay yapıyor anlamadım.arkadaş otomatik arabadan anlamadan yazmış.netten bilgi bulabilirsiniz.yıllardır otomatik vites toyota carina kullanıyorum.otomatik(daha doğrusu tam otomatik araçlarda hill holder olmaz.doğrudur araç rampada geri kaçırmaz bunun sebebi tork konvektörüdür.otomatik vitesli araçlarda bulunan bir parçadır.bilgilerinize.bu arada bazı arkadaşlar otomatik vitesteki harf ve sayıları görünce kafaları karışmış.genel olarak sadece d ve n konumunu kullanıcaksınız diğerlerinide zamanla öğrenirsiniz.otomatik vites araba almayı düşünenlere tavsiyem genellikle güzel yalnız birçok araçta büyük motor otomatik küçük motorlu otomatik vitesli araçtan daha az yakıyor bilginize.örnek 98 corolla 1.6 otomatik 98 model 2.0 litre otomatik carinadan daha fazla yakıt tüketir.
saygılarımla


_____________________________

selam bende burdayım

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
6 Şubat 2011; 2:30:53 


quote:

Orijinalden alıntı: celo4007

(otm vitesli araçlarda geri kayma olmaz frenden ayağınızı çektiginiz belirli bir süre kendini tutar hill holder(yokuş kalkış sistemi)sayesinde Paylaş:) notunu yazan Warrıor Sako gibi adamları kim yarbay yapıyor anlamadım.arkadaş otomatik arabadan anlamadan yazmış.netten bilgi bulabilirsiniz.yıllardır otomatik vites toyota carina kullanıyorum.otomatik(daha doğrusu tam otomatik araçlarda hill holder olmaz.doğrudur araç rampada geri kaçırmaz bunun sebebi tork konvektörüdür.otomatik vitesli araçlarda bulunan bir parçadır.bilgilerinize.bu arada bazı arkadaşlar otomatik vitesteki harf ve sayıları görünce kafaları karışmış.genel olarak sadece d ve n konumunu kullanıcaksınız diğerlerinide zamanla öğrenirsiniz.otomatik vites araba almayı düşünenlere tavsiyem genellikle güzel yalnız birçok araçta büyük motor otomatik küçük motorlu otomatik vitesli araçtan daha az yakıyor bilginize.örnek 98 corolla 1.6 otomatik 98 model 2.0 litre otomatik carinadan daha fazla yakıt tüketir.
saygılarımla


Tork Konvertörlü araçlarda geri kaymama olayı doğrudur.

Fakat artık kavramalı tip otomatik şanzumanlarda kavrama gerçekleşene kadar araçta kayma görülebiliyor. Hill Holder da bunun için konuluyor.

Bilginize...


5212 Mesaj
6 Şubat 2011; 4:17:36 


quote:

Orijinalden alıntı: celo4007

(otm vitesli araçlarda geri kayma olmaz frenden ayağınızı çektiginiz belirli bir süre kendini tutar hill holder(yokuş kalkış sistemi)sayesinde Paylaş:) notunu yazan Warrıor Sako gibi adamları kim yarbay yapıyor anlamadım.arkadaş otomatik arabadan anlamadan yazmış.netten bilgi bulabilirsiniz.yıllardır otomatik vites toyota carina kullanıyorum.otomatik(daha doğrusu tam otomatik araçlarda hill holder olmaz.doğrudur araç rampada geri kaçırmaz bunun sebebi tork konvektörüdür.otomatik vitesli araçlarda bulunan bir parçadır.bilgilerinize.bu arada bazı arkadaşlar otomatik vitesteki harf ve sayıları görünce kafaları karışmış.genel olarak sadece d ve n konumunu kullanıcaksınız diğerlerinide zamanla öğrenirsiniz.otomatik vites araba almayı düşünenlere tavsiyem genellikle güzel yalnız birçok araçta büyük motor otomatik küçük motorlu otomatik vitesli araçtan daha az yakıyor bilginize.örnek 98 corolla 1.6 otomatik 98 model 2.0 litre otomatik carinadan daha fazla yakıt tüketir.
saygılarımla


Oncelikle uslubunuza ceki düzen verin sayin fake adam gerı kacmayacagını yazmıs ayrıca tam otomatık olmayan sanzumanlarda hıll holder yoksa gerı kacar yanı dsg lı bır kısı benım aracım gerı kacırmaz deyıp frenden cekerse ayagına gerı kayar ve belkıde panık olup bıryere carpar arkadas tam oto arac sahıbı ve sanzuman ozellıgınden gerı kacırmıyor hıll holder ıle tam otomatık aracın gerı kacmaması butun olay bu.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
772 Mesaj
6 Şubat 2011; 7:19:40 

Neden birileri şanzuman diyor, doğrusu şanzıman değil mi? Bu şanzuman neden doğmuş, neden bu kadar çok kullanılıyor, nedenini bilen varsa rica ediyorum bir anlatsın.


_____________________________

"Türkçemiz Yok Olmasın"


 
1 Mesaj
21 Şubat 2011; 17:29:17 

Benim arabam toyota yaris 1.0 triptonik 2005 model ikinci el aldım ve 1 ay oluyor. Şimdilik memnunum fakat yokuşlarda geri kayıyor frenden ayağımı kaldırınca. El freni ile garantiye alıyorum. Geri kayması triptonik olduğu için normal mi? Şanzımanda bir problem var mıdır? Servis bir sorun yok demişti.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi i_l_k -- 21 Şubat 2011; 17:31:19 >


_____________________________



 
3263 Mesaj
21 Şubat 2011; 21:08:35 

quote:

Orijinalden alıntı: pillout

Neden birileri şanzuman diyor, doğrusu şanzıman değil mi? Bu şanzuman neden doğmuş, neden bu kadar çok kullanılıyor, nedenini bilen varsa rica ediyorum bir anlatsın.


Türk Dil Kurumu'nun hediyesi.

Eskiden "şanzıman" yaygındı. Mesela Arçelik reklamarında "şanzıman" diye telaffuz edilirdi. "Şanzımanlı Arçelik" :)


 
772 Mesaj
22 Şubat 2011; 13:20:14 


quote:

Orijinalden alıntı: Karbon 12



Türk Dil Kurumu'nun hediyesi.

Eskiden "şanzıman" yaygındı. Mesela Arçelik reklamarında "şanzıman" diye telaffuz edilirdi. "Şanzımanlı Arçelik" :)


Türk Dil Kurumu'nun sayfasından aradığım zaman şanzuman kelimesi bulunmuyor, şanzıman var sadece.

http://tdkterim.gov.tr/...lime=koleksiyon&ayn=tam


_____________________________

"Türkçemiz Yok Olmasın"


287 Mesaj
28 Mart 2011; 12:59:54 


quote:

Orijinalden alıntı: i_l_k

Benim arabam toyota yaris 1.0 triptonik 2005 model ikinci el aldım ve 1 ay oluyor. Şimdilik memnunum fakat yokuşlarda geri kayıyor frenden ayağımı kaldırınca. El freni ile garantiye alıyorum. Geri kayması triptonik olduğu için normal mi? Şanzımanda bir problem var mıdır? Servis bir sorun yok demişti.


2008 corrolla d4d yarı otomatik kullanıyorum. bu geriye kaçırma sorunu bariz bir şekilde var. bir keresinde 3-4 kere üst üste kaçırdı ve araba yarım metre geriye gitti. frenden gaza çok seri geçtiğim halde. bunun için ayagımı frenden çekmeden yarım saniye önce gaza basiorum. çok dik yokuşta manueli el freni ile kaldırmak gibi. frenden kaldırıken hafif gaz veriyorum. herhangi bir problem olmuyor artık..


_____________________________



 
9 Mesaj
3 Nisan 2011; 3:56:22 

Mitsubishi Lancer'la şanzıman sorunu yaşamış birisi olarak;
_Aracı durdurduktan sonra ayağımız frendeyken vites kolunu N'ye alarak el frenini çekin,
_sonrasında ayağınızı frenden çekin (bu adımda aracın el freninin üstüne oturduğunu fark edeceksiniz)
_ardından stop edin ve vites kolunu P'ye getirin...

Otomatik vites aracımı ilk kez aldığımda aracımı yokuşta stop ettikten sonra P'ye alıyordum ertesi gün çalıştırdıktan sonra P'den D'ye almak istediğimde Vites geçişi çok zor ve ses yaparak oluyordu...Bir kaç hafta sonra şanzıman arıza verdi...Aracı alırken stop edince P'ye almak yeterli diye bahsediliyordu...Yokuşta stop ettikten sonra direk D'ye almanın sonucunda aracı yokuşun eğim durumuna göre ağırlığı şanzımana biniyormuş buda aşındırma yapmış sonucunda arıza yaptı...Yokuşun eğimine fazla ise geçişler o kadar sert ve sesli oluyordu...Çok yavaşça kolu çekmeme rağmen çok zor geçiyordu vites...

Aracınızı eğimli yerlerde park edecekseniz önce ayağınız frendeyken boşa (N) alın, sonra el frenini çekin ardından ayağınızı frenden çekin araç el freninin üstüne otursun sonrasında stop edin (stop etmeden önce ayağınız hiç bir pedala basılı olmasın) sonrasında P'ye alın....Ben bunları yaptığımda yokuşta park ettiğim aracın vites kol geçişleri (P'den D'ye yada N'ye) çok kolay ve sessiz oldu...BU şekilde park yaparsanız şanzıman sorunu yaşamazsınız en önemlisi bu...


_____________________________



287 Mesaj
3 Nisan 2011; 11:29:40 

teşekküler bilgi için..


_____________________________



185 Mesaj
4 Nisan 2011; 19:55:42 

Güzel bilgiler teşekkürler


_____________________________



11030 Mesaj
5 Nisan 2011; 12:35:37 


quote:

Orijinalden alıntı: murat_sönmez

1 - Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.



Besmele çekmeyi de unutmayın.


_____________________________

Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.


 
312 Mesaj
25 Ağustos 2011; 11:20:12 


quote:

Orijinalden alıntı: bjksevdamsin

Mitsubishi Lancer'la şanzıman sorunu yaşamış birisi olarak;
_Aracı durdurduktan sonra ayağımız frendeyken vites kolunu N'ye alarak el frenini çekin,
_sonrasında ayağınızı frenden çekin (bu adımda aracın el freninin üstüne oturduğunu fark edeceksiniz)
_ardından stop edin ve vites kolunu P'ye getirin...

Otomatik vites aracımı ilk kez aldığımda aracımı yokuşta stop ettikten sonra P'ye alıyordum ertesi gün çalıştırdıktan sonra P'den D'ye almak istediğimde Vites geçişi çok zor ve ses yaparak oluyordu...Bir kaç hafta sonra şanzıman arıza verdi...Aracı alırken stop edince P'ye almak yeterli diye bahsediliyordu...Yokuşta stop ettikten sonra direk D'ye almanın sonucunda aracı yokuşun eğim durumuna göre ağırlığı şanzımana biniyormuş buda aşındırma yapmış sonucunda arıza yaptı...Yokuşun eğimine fazla ise geçişler o kadar sert ve sesli oluyordu...Çok yavaşça kolu çekmeme rağmen çok zor geçiyordu vites...

Aracınızı eğimli yerlerde park edecekseniz önce ayağınız frendeyken boşa (N) alın, sonra el frenini çekin ardından ayağınızı frenden çekin araç el freninin üstüne otursun sonrasında stop edin (stop etmeden önce ayağınız hiç bir pedala basılı olmasın) sonrasında P'ye alın....Ben bunları yaptığımda yokuşta park ettiğim aracın vites kol geçişleri (P'den D'ye yada N'ye) çok kolay ve sessiz oldu...BU şekilde park yaparsanız şanzıman sorunu yaşamazsınız en önemlisi bu...


konuyu aylar sonra hortlatmış biri olarak sormak istiyorum

son paragrafta söylediklerinizle ilgili benim başıma bir kolay geldi. eğimli yerde parkedip, kalkış yaparken P den R ye geçişte ses ve zorlama yapmıştı. sizin önerinizi deneyecegim ancak 2 sorum olacak,

1- Araç stop ettikten sonra N den P ye almak şanzumana zarar verebilir mi? N-R-P yapmak gerekecek (Aracım Honda Civic)
2- Arabayı çalıştırırken anlattığınıza göre ters işlem olarak önce Pden Nye alıp, el frenini daha sonra mı indirmek gerekiyor ? (geçişlerde ayak frende)

saygılar


_____________________________



 
495 Mesaj
7 Eylül 2011; 10:21:12 

konuyla ilgili video formatında uzmanından bilgiler burada mevcut.

http://www.uzmantv.com/...nan-problemler-nelerdir


_____________________________

Hafıza Teknikleri hakkında


 
495 Mesaj
7 Eylül 2011; 10:45:12 



_____________________________

Hafıza Teknikleri hakkında


59 Mesaj
7 Eylül 2011; 23:34:02 

bende şööle kullanayımm N de devir kestr Lyee çek lasitk yak ,2 ye çek hızlan d3e salla uza .d ye çek bayıl:))



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JBL cii -- 7 Eylül 2011; 23:34:47 >


_____________________________

Ford Focus 2004 comfort -1,4 zetec - S


 
1606 Mesaj
10 Eylül 2011; 16:27:26 


quote:

Orijinalden alıntı: herodoot




konuyu aylar sonra hortlatmış biri olarak sormak istiyorum

son paragrafta söylediklerinizle ilgili benim başıma bir kolay geldi. eğimli yerde parkedip, kalkış yaparken P den R ye geçişte ses ve zorlama yapmıştı. sizin önerinizi deneyecegim ancak 2 sorum olacak,

1- Araç stop ettikten sonra N den P ye almak şanzumana zarar verebilir mi? N-R-P yapmak gerekecek (Aracım Honda Civic)
2- Arabayı çalıştırırken anlattığınıza göre ters işlem olarak önce Pden Nye alıp, el frenini daha sonra mı indirmek gerekiyor ? (geçişlerde ayak frende)

saygılar


Araba viteste iken stop ederseniz yağ basıncı olmayacağından tüm kavramalar devre dışı kalır çünkü yağ basıncı ile dişlileri birbirine bağlayan pistonlar boştaki konumlarına dönerler. Bende ara ara d pozisyonunda stop edip çalıştırırken doğal olarak n pozisyonuna alıyorum. Kolun P pozisyonu dışında mekanik olarak şanzımanda yaptığı tek iş pozisyon şalterini doğru elektriksel konuma getirmektir.

Araçlar ışıklarda dururken D pozisyonunda ve ayak frende beklemek yakıt tüketimini arttırır bunu motorun yükte olduğunu gösteren titreşimleriyle de hissedebilirsiniz. O nedenle 10-15 saniyeyi geçen durmalarda N ye alın.


_____________________________



4564 Mesaj