Şimdi Ara

Otomatik vites araba nasıl kullanılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
215
Cevap
24
Favori
452.049
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kardeş emeğine sağlık.Otomatik vitesli araç hiç kullanmadım ama kullanmış gibi oldum.Teşekkürler bilgilerinizden dolayı...
  •  Otomatik vites araba nasıl kullanılır?

    OTOMATİK VİTESLİ ARAÇ KULLANMA. TEMEL DİREKSİYON EĞİTİM NOTLARI

    1 – HAZIRLIK

    2 – KALKIŞ YAPMAK

    3 – SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER

    4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI

    5 – ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK

    6 – DURMAK. DURMA KURALLARI

    7 – ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER

    1 – HAZIRLIK

    Araca ilk bindiğinizde yapmanız gereken işlemler.

    1 - Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.

    2 - Önce, oturduğununuz koltuğu ayarlayınız. Koltuğu ayarlamak için;

    A - Sol elinizle koltuk ayar mandalını tutup yukarı doğru çekiniz.

    B - Sağ elinizle de direksiyondan yardım alarak koltuğu ileri-geri hareket ettirmek suretiyle, koltuğunuzu aracı rahatlıkla kullanabileceğiniz bir konuma getiriniz. Ayar mandalını bırakınız.

    3 - Aracın dikiz aynalarını ayarlayınız. Sağ elinizle iç dikiz aynasını, sol elinizle de sol dikiz aynasını, arkadan gelen araçları ve yolu iyice görebileceğiniz şekilde ayarlayınız.

    4 - Emniyet kemerini takınız.

    5 -Aracı çalıştırmak için vitesi ( P ) pozisyonuna alınız. ( P ) ve ( N ) pozisyonu dışında aracınız çalışmaz. Sağ ayağınızla fren pedalına basınız. Otomatik vitesli araçlarda ilk çalıştırma esnasında gaz pedalına basıp, bir miktar gaz vermenize gerek yoktur.

    DİKKAT :Aracın vitesi, çalıştırma esnasında kesinlikle ( P ) pozisyonunda olmalıdır.
    6 - Aracı çalıştırmak için kontak anahtarını saat dönüş yönünde çeviriniz, gösterge lambaları yanacaktır.

    A - Daha sonra aynı yönde anahtarı çevirince marşa basılır. Marşa basınız. Aracın motoru çalışsın yada çalışmasın 2-3 saniyeden fazla marşa basılı tutmayınız. Araç çalışmaz ise işlemi yeniden tekrarlayınız.

    2 – KALKIŞ YAPMAK

    Yukarıdaki işlemleri yerine getirdikten sonra
    1 - Kalkış için sola sinyal veriniz.

    2 – Sağ ayağınızla frene basınız. Vitesi ( D ) pozisyonuna getiriniz. Not : Eğer, vites kolunu ( P ) pozisyonundan çıkaramıyorsanız. Vites kolu ( P ) pozisyonundayken Freni bırakıp tekrar basınız.

    3 - Elfrenini indiriniz. Bu durumda sağ ayağınız fren pedalına basılı olmalıdır. Aynalardan yolu kontrol edin yol boş ve uygun ise kalkışınızı yapınız.

    Kalkış yapmak için,

    4 - Fren pedalını yumuşak bir şekilde bırakınız. Sağ ayağınızla gerktiği kadar gaz veriniz. İlk kalkışta fazla gaz vermeyiniz. Araç ilerledikçe, gazı duruma göre artıra bilirsiniz.

    5 - Kalkıştan sonra yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.

    6 – Yolun durumuna ve sizin gidişinize göre, vitesler otomatik olarak değişecektir. Sizin vitesle ilgili olarak yapmanız gereken her hangi bir şey yoktur. Dikkatinizi trafiğe odaklayınız.

    3 – SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER

    1 - Trafik kurallarına uyunuz.

    2 -Aynalardan yolu kontrol ediniz,dönüş sinyallerini veriniz.

    3 -Trafiği tehlikeye düşürecek gereksiz ikaz ve işaretler yapmayınız.

    4 -Gerektiğinde gazı artırın veya azaktınız. Akan trafikte, trafiğin hızına uygun araç kullanmanız gerektiğini unutmayınız. Ayrıca hızınıza uygun şerit seçiniz.

    5 - Zorunlu haller ( Sollama vb. ) dışında yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.

    4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI

    1 -Araçla geri gidilirken sağ sinyal lambası yakılır.

    2 – Fren pedalına basınız. Aracınızın tam olarak hareketsiz kaldığından emin olduktan sonra, vites kolunu ( R ) pozisyonuna getiriniz. Bu durumda geri vites lambaları yanar.
    3 - Sol eliniz ile direksiyonu üstten tutunuz, arkaya bakmak için sağ taraftan yanlızca başınızı çevirerek değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için freni bırakınız.

    4 – Gerkiyorsa çok az gaz verin.

    5 - Geri gidişinizi, aracın sağ arka köşesine bakarak ,sağ bankete paralel bir şekilde gazı çok az kullanarak tamamlayınız.

    6 - Araç durmadan kesinlikle öne bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 - 2 saniye sonra öne dönünüz ve aracın vitesini ( N ) pozisyonuna alınız.

    5 – ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK

    1 - U dönüşü, vites ( D ) pozisyonundayken sola doğru yapılır.

    2 - Aracınızı U dönüşü yapacağınız yolun sağ tarafına iyice yanaştırınız.Yolu kontrol ediniz, direksiyonu tam sol yapınız ve freni bırakarak dönüşe başlayınız. Dönüşün yarısına geldiğiniz de gaz kesin ve direksiyonu toplamaya başlayıp dönüşünüzü tamamlayınız. Yolun durumuna göre, yolunuza devam ediniz.

    6 – DURMAK. DURMA KURALLARI

    1 - Durmak istediğiniz yere 15-20 metre mesafe kala sağ sinyalinizi veriniz. Şehirler arası yollarda durmak istenilen yere en az 150 - 200 metre mesafe kala sağ sinyal verilmelidir.

    2 – Aynalardan ( Özellikle iç dikiz aynasından ) aracın arkasını kontrol edip, trafiği aksatmayacak bir şekilde yolun sağına bankete, kaldırma veya bordür taşlarına paralel olarak iyice yanaşınız.

    3 - Frene yumuşak bir şekilde basarak aracı durdurun. Araç tam durana kadar iki elinizi direksiyonden bırakmayınız.

    4 – Aracınız tam olarak durduktan sonra vitesi ( N ) pozisyonuna alınız. Bu durumda freni bırakmayınız. Eğer, uzun süreli durulacaksa vitesi ( P ) pozisyonuna almak gerekir.

    7 – ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKENLER İŞLEMLER

    1 - Ayağınız frene basılı durumdayken, kontağı kapatınız. ( Açış yönünün tersi istikametine. )

    2 – Vites kolunu ( N ) pozisyonuna getiriniz. Sonra elfrenini çekiniz. Bu, aracınızın şanzımanına yük binmesini önleyecektir.

    3 – Daha sonra vites kolunu ( P ) pozisyonuna getiriniz.

    4 - En son fren pedalını bırakınız.

    5 - Emniyet kemerinizi çıkarınız.

    6 - Havanın veya aracın durumuna göre farları, silecekleri, camları, radyo v.s açıksa kapatınız.

    7 - Sağ elinizle aracın kapısını açıp, aralayınız. Aradan, aracın arkasından gelen başka araç veya kapının açılmasından kaynaklanabilecek bir tehlikenin olup olmadığını kontrol ediniz. Sonra kapıyı açın ve araçtan inin, kapıyı kapatın. Aracınız ve kendi güvenliğiniz için , araçtan ayrılmadan önce mutlaka kapıları kilitleyiniz.

    OTOMATİK VİTESLER

    ( P ) : Park. Bu pozisyonda şanzıman kilitilidir. Kullanım yeri : Park halinde dururken, uzun süreli beklemelerde, aracı ilk çalıştırmalarda kullanılır.

    ( R ) : Geri vites. Geri gitmek için kullanılır.

    ( N ) : Boş. Manuel araçlarda ki vites boşta pozisyonuyla aynıdır. Duraklamalarda kullanıla bilir. Araç hareket halindeyken bu pozisyona alınmamalıdır. Yetersiz yağlamadan dolayı şanzıman hasarlanır.

    ( D ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızına göre otomatik olarak vitesler değişir.

    ( D4 ) : Sürüş. ( D ) pozisyonuyla aynıdır. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızına göre otomatik olarak vitesler değişir.

    ( D3 veya 3 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.100 km. ye kadar kullanılmalıdır. Şehiriçi kullanım bu pozisyonda olabilir.

    ( 2 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.60 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

    ( 1 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.30 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

    ( L ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.30 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

    ( S veya O ) : Speed, Overdirive. Hızlı kullanım veya Spor kullanım. Bu butonlar devredeyken aracın normal vites değiştirme, devir aralığı yükselir. Hızlanma ve akselerasyon artar. Yakıt sarfiyatı maksimuma çıkar.

    ( KAR BUTONU ) Kaymayı önleme. Aracın devirsiz kalkmasını sağlar. Karlı, buzlu, yağmurlu ve kaygan zeminde kalkış için kullanılır.
    kaynak







  • Bu ne ya, kolay kullanım icin oto vites istiyordum bu manuelde karışıkmış. Yok d yok d1 yok n frene bas onu iktir gazı çek ona bas. Kafam karıştı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Amadeus_M

    Ne gerek var bunca şeye manuel varken

    Manuel araba; araba keyfi yani vites geçişi zevki dışında tam bir facia.En profesyonel insan bile otomatik vitesteki gibi vitesi mili saniyelerde atıp arabaya zarar vermeden koruyamaz.Vites üçte gidersin dalarsın araba bağırmaya başlar yada tam tersi vites 4 tesindir ama araba 3 istiyordur falan filan ben onun nazı ile uğraşamamki!
    Hele hele teknoloji böyle ilerlemişken arabanın geriye kaçmasını kabul etmiyorum tam bir saçmalık.Bir araba niçin istem dışı geriye kaçsınki tamamen aptalca.Bu nedenlerden manuel araba benim için dünyanın en aptalca şeylerinden birisi mecbur kalmadıkça kullanmak istemem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mamply -- 3 Mart 2015; 10:51:11 >




  • Rampalarda nasıl olcak ( yukarıya doğru ) arkamızda araba var diyelim yeşil yandı yeşil yanmadan önce gaza gerektiği kadar basıp öndeki araç hareket ettikten sonra ayağımızı frenden kaldırarak mı yapacaz
  • Mitsubishi Lancer'la şanzıman sorunu yaşamış birisi olarak;
    _Aracı durdurduktan sonra ayağımız frendeyken vites kolunu N'ye alarak el frenini çekin,
    _sonrasında ayağınızı frenden çekin (bu adımda aracın el freninin üstüne oturduğunu fark edeceksiniz)
    _ardından stop edin ve vites kolunu P'ye getirin...

    Otomatik vites aracımı ilk kez aldığımda aracımı yokuşta stop ettikten sonra P'ye alıyordum ertesi gün çalıştırdıktan sonra P'den D'ye almak istediğimde Vites geçişi çok zor ve ses yaparak oluyordu...Bir kaç hafta sonra şanzıman arıza verdi...Aracı alırken stop edince P'ye almak yeterli diye bahsediliyordu...Yokuşta stop ettikten sonra direk D'ye almanın sonucunda aracı yokuşun eğim durumuna göre ağırlığı şanzımana biniyormuş buda aşındırma yapmış sonucunda arıza yaptı...Yokuşun eğimine fazla ise geçişler o kadar sert ve sesli oluyordu...Çok yavaşça kolu çekmeme rağmen çok zor geçiyordu vites...

    Aracınızı eğimli yerlerde park edecekseniz önce ayağınız frendeyken boşa (N) alın, sonra el frenini çekin ardından ayağınızı frenden çekin araç el freninin üstüne otursun sonrasında stop edin (stop etmeden önce ayağınız hiç bir pedala basılı olmasın) sonrasında P'ye alın....Ben bunları yaptığımda yokuşta park ettiğim aracın vites kol geçişleri (P'den D'ye yada N'ye) çok kolay ve sessiz oldu...BU şekilde park yaparsanız şanzıman sorunu yaşamazsınız en önemlisi bu...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cleron

    OTOVİTESİN NEYİNİ BİLMİOSUZKİ :) BENİM 8 YAŞINDA KARDEŞİM BİLE KENDİ KENDİNE ÖĞĞRENMİŞ AMCAMI İZLEYEREK. OTO VİTES ERKEK ADAMIN İŞİ DEĞİL ARABA DEDİĞİN ZEVK VERECEK OTODA ODUN GGİBİ OTURUNCA NE ZEVK ALIOSNZ :) HERHANGİ Bİ RAHATSIZLIĞINIZ YOKSA MANUEL TEK GEÇERİM OTOMATİĞİ EZERİM

    ben çok gördüm böyle diyenleride sonra tozu yuttular dsg ile, tabi ayrıca daha önce manuel kullanmış kişiler sol ayaklarıyla debriyaja basar gibi frene basarlar sonra küt arkadaki adam çarpmış bunlarıda gördük öle 8 yaşındaki çocuk değilde o kadar yıl manuel araba kullanmış koca koca adamlar otomatik vites arabayı çalıştıramadılar bile (çalıştırırken ve vites değiştirilirken frene basılması gerekiyor) . öle ahkam kesmekle olmuyo erkek adam işi değil diye.sonuçta bilmemek değil öğrenmemek ayıptır. manüel öle matah bişey olsa f1 arabalarının hepsi manüel olurdu.




  • ben öğrendim geliştirdim kendimi dh sayesinde :)
  • vaybe bende otomatiklerde gaza basıp gidiyosun frene basıp duruyorsun sanıyordum ayrıntılı olmuş

    tşekkürler
  • Arkadaşlar takıntı ve strees yapmayın.. bende dh da öğrendim hemde bu konuda :) ve çok rahat sadece beyniniz rahat olsun arabanın kavramasını öğrenin yeter..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Ne diye öyle yapıyorsunuz anlamadım ayak frendeyken p ye al el frenini çek, freni bırak bu kadar basit. uzay aracı parkeder gibi oldu olacak vites koluna kullanma talimatı da asın. İlle işi karmaşık hale getireceksiniz.

    Kaldı ki kullanıcı kitabında P pozisyonundayken elfrenini çekebilirsiniz de çekmeyebilirsiniz de diye yazıyor. ( araç Peugeot 406 otomatik 2.0)

    Yokuşlarda P'ye alıp el frenini çekince yük el frenine değil şanzımana biniyor bir dahaki kullanımda aracı Pden çıkarmak daha zor olabiliyor kol baya sertleşiyor kısa vadede sorun olmaz ama yine de hassas aletler sorun çıkarmaya yer arıyorlar.

    Ben daima yokuşlarda önce N pozisyonuna getirip el frenini çekerim freni bırakınca araç biraz arkaya gidip yükü elfrenine veriyor sonra rahatça p ye alıyorum tekrar bindiğimde pamuk gibi oluyor.

    Düzde yapmaya gerek yok ama eğimli yerlerde yapmak daha iyi. Şart değil ama arabanızı seviyorsanız 2 saniye kaybetmek önemli değil bence.




  • Sozuak S kullanıcısına yanıt
    Nasıl istiyorsan öyle yap neticede araç senin
    sen en doğrusunu bilirsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak


    quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    Vites N de iken frene basarak aracın hafifçe kaymasına engel oluyorsun ve yük el frenine binmemiş oluyor. Ayağın frende iken P ye aldığında yük şanzıman kilidine biner.

    Ayak frende iken araç kıpırdamayacak durumda nasıl biniyor anlamadım. Ben 5 yıldır böyle biniyorum rampa aşağı ya da yukarı sorun olmuyor herkes bildiği gibi kullansın o zaman ille de benim ki doğru diye direniyorsunuz doğru sadece bir tane olmaz



    Arkadasim otomatik vites arabam yok ama sana makina muhendisi olarak ifade edeyim. Degobar %100 hakli. Neden mi cunku el freni ortalama 2-3 cm bosluk alarak calisir yani cektigin anda yuk el frenine binmez. ayagini frenden kaldirman gerek ki arac o boslugu alsin. Aracin o boslugu almasi icin ya debriyaji kullanirsin ama otomatik viteste N pozisyonuna alman gerekir. Eger aracinizin frenini kaldirmadan P ye alirsaniz her turlu yuku vites kutusuna bindirmis olursunuz. Cunku hareket her mm icin dislide olur. ve yuk 2-3 cm de el frenine ulasana kadar park dislisini sikistirmis olur, umarim anlatabilmisimdir.

    1-frene bas dur
    2-bosa al
    3-el frenini cek
    4-sag ayagi frenden kaldir
    5- tekrar frene basip P konumuna al yada meyil yoksa N de birak
    6- Kontagi kapat

    Ayrica otomatik vites arabalari kullanmak da ozen gerektirir. Otomatik vitesi kotuleyenler anlamadan kullanip dagitanlar oluyor malesef. bu yuzden ikinci el alirken once sahibinin nasil kullandigina bakmak gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adameus -- 23 Ekim 2014; 5:57:35 >




  • @tazmanya

    bunun kırmızı ışıkta dururken vites "D" de frene basmaktan farkı yok.
    Araba yerinden hareket te etmemiş.Yani ne fren pabuçları erimiş ne de bişey.
    yapılmasa daha iyi yani araba viteste olduğu için gitmek istiyor, bir yandan da frenle tutuluyor.5-7 sn den hiçbişey olmaz.

    @yayamaschocuk

    otomatik vitesi yormayacak şekilde kullanırsanız hemen hemen hiçbirinde sorun yaşanmaz.Tabi fabrikasyon hatalar olabilir.
    Kullandığım otomatik viteslerin hiçbirinde sorun yaşamadım;

    Peugeot 2002 307(porsche ortak çalışması vardı)
    Honda 2004 civic ve sayısız civic,crx tecrübem oldu hiçbirinde ne ben ne arkadaşlarım sorun yaşamadık.
    BMV 1997-1999 520i bu vitesi bir sürü araca monte etti.range roverlarda kullanıldı.
  • 40 senedir bu şekilde kullanıyorum bir zararını görmedim. Kızımda cvt li araç var kitabın dediğine uymuş p den çıkmakta biraz zorlanmış bir daha da bu şekilde denememiş benim dediğim gibi yapmaya başlamış...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Amadeus_M

    quote:

    Orijinalden alıntı: mamply

    quote:

    Orijinalden alıntı: Amadeus_M

    Ne gerek var bunca şeye manuel varken

    Manuel araba; araba keyfi yani vites geçişi zevki dışında tam bir facia.En profesyonel insan bile otomatik vitesteki gibi vitesi mili saniyelerde atıp arabaya zarar vermeden koruyamaz.Vites üçte gidersin dalarsın araba bağırmaya başlar yada tam tersi vites 4 tesindir ama araba 3 istiyordur falan filan ben onun nazı ile uğraşamamki!
    Hele hele teknoloji böyle ilerlemişken arabanın geriye kaçmasını kabul etmiyorum tam bir saçmalık.Bir araba niçin istem dışı geriye kaçsınki tamamen aptalca.Bu nedenlerden manuel araba benim için dünyanın en aptalca şeylerinden birisi mecbur kalmadıkça kullanmak istemem.

    Benim fikrimde tam tersi para verseler kullanmam otomatik araç, şirketim dsg jetta verdi kabul etmedim 1 ay bekledim manuelini getirttim bana göre otomatik araç daha çok arabadan hevesini almış orta yaş ve üstüne hitap ediyor ve tabi bayanlara. ayrıca aracın nerde hangi vitesi istiyeceğini bilmeyen insan ve yokuşta arabayı kaldıramayıp geri kaçıran insan bir zahmet kullanmasın araba ayrıca siz profesyonel insanlara denk gelmemişsiziniz bir cumartesi gecesi yolunuz kadıköye yada ataşehire düşerse haber verin 'mili saniye'lerde vites nasıl attırılıyor göstermek isterim

    Dostum sen kendine göre yazmışsın ve kendine görede haklısın zaten ben yukarıda özellikle belirttimki araba keyfi dışında dedim zaten arabadan keyif almak isteyen adam öncelikli olarak otomatik kullanmayı istemeyebilir çünkü onun için vites geçişleri arabanın sesi her şeyi hobi niteliğindedir.Sen İstanbul'da yaşadığın için arabayı tecrübe etmiş ve vites geçişlerini iyi yapan birisi olabilirsin ama iç anadolu'ya gel dümdüz kayseri ve konya gibi düz vadide araba süremeyen insanları gör o zaman geriye kaçırmanın araba sürmeyi tam bilmeyenlerin varlığının ne kadar çok olduğunu gözlemlersin.Ben vites geçişlerini milisaniyede yapabileceğinize zerre inanmıyorum ki bunu makina bile zor yapıyorken insanoğlu yapamaz muhakkak bazı zamanlar gecikirsiniz.Otomatik araba yolu daha iyi gözlemlemenizi ve konsantrasyonunuzu tamamen yola vermenizi sağlar manuel çok azda olsa risk taşır bunu kimse inkar edemez çünkü örnek vermem gerekirse acaba doğru vitestemiyim sorusu bile insanı dalgınlığa sürükleyip kazaya sebebiyet verebilir ki bu risklerinden sadece bir tanesi.Senin mantığına göre İçanadolu gibi yerlerde yaşayan yada araba sürmeyi yeni öğrenen birisinin trafiğe çıkmaması lazım ki bu mantığınızda çok yanlış onlar insan değilmi bir tek sen bildiğin için seninmi araba sürmeye ve yaşamaya hakkın var? Üst segment satın alan insanların %93'ü otomatik tercih ediyorlarsa herhalde o kadar salak insan değiller demi bilmem anlatabildimmi?Söylediklerinize zerre katılmıyorum sizin mantığınız size benim mantığım bana.Eminimki sen arabanın kendi kendine park etmesine de karşısındır çünkü park yapmayı tam bilmeyen adamın araba sürmemesi lazım gibi bir düşünceye sahip olduğunu düşünüyorum.

    Teknoloji bu noktalara gelmişken manuel aracın bile geriye kaçmasını kabul etmem ille geriye gidip boşa alman gerekecekse basarsın bir tuşa araba kendini boş viteste geriye salar. Manuelin aracın istemsiz geriye kaçması dangalakça salakça ve düşüncesizce geliyor yeni nesil manuel araçların geriye kaçmaması son 5-10 senede halledilebildi ki bunu seneler öncesinden mühendislerin düşünmeleri gerekiyordu yani çok geç kalınmış bir şey.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mamply -- 3 Mart 2015; 14:51:58 >




  • jimmydean J kullanıcısına yanıt
    Düz zeminde el freni çekili iken N de bırakabilirsin, çoğu zaman ben de bu şekilde bırakıyorum. Bir sonraki çalıştırmada vites kolu P den zor ayrılıyorsa vites kilidi bir şekilde takılı kalıyor demektir; ya mandal tam vazife görmüyor ya da P de dişliler arasına giren kilit çubuğuna zamanında çok yük bindiği için deformasyon olabilir.
  • hocam gerçekten çok güzel açıklamalar yapmıssınız ellerine sağlık teşekkürlerimi sunarım. inişli ve çıkışlı yerlerde park etmek için önce n sonra elfireni olayı. motor yükü şanzımana binince p konumundan çıkarmak baya zorlanmaya neden oluyor ve kötü bir ses tak diye. saygılarımı sunarım
  • Verdiğiniz bilgiler gerçekten çok yararlı. Emeğiniz için teşekkürler.
  • bu kadar ayrıntı olmasa da olurmuş gerçi

    quote:

    Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.


  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.