- x
Otomatik vites araba nasıl kullanılır?
159 Cevap261530 Görüntüleme17 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     1 [3]
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
228 Mesaj
11 Şubat 2013; 23:23:25 

Merhabalar bende dört ay önce 2004 model corolla sedan otomatik aldım.
Genel olarak çok memnunum, dağ köyünde yaşamama rağmen hiç bir zaman 1 2 yada L konumunda kullanmadım zaten gaza fazla yüklendin mi o vitesi ayarlıyor.
Benim tek sıkıntım şu: ilk çalıştırmada P den R ye çok zor geçirmekdi ki burda yanlış yaptığımı anladım o da şuki ben önce frene basıp P ye alıyor stop ediyor sonra ayağımı frenden çekip el frenini çekiyordum.Bu yüzden olabileceğini anladım.

Lakin aklıma takılan şu , Arabayı stop ederken N ye getirip el freni çekip istop edip frene basmaya devam ederek mi P konumuna almak lazım.

Yoksa aracı durdurup ayağımız frende N konumunda el frenini çekip kontağı stop etmeden P ye götürmek mi lazım.


İlk çalıştırdığımızda da yanlış anlamadıysam hareket konumu D yada R ye getirdikten sonra el frenini indireceğiz.Biri beni aydınlatırsa sevinirim.


_____________________________



 
1585 Mesaj
12 Şubat 2013; 11:32:06 

İstediğiniz gibi yapın bir zararı olmaz sadece boş yere kendinizi yorarsınız en fazla.
Ayak frende p ye getirdikten sonra yada ayak frende vites D de de el frenini çekip sonra p sonra ayak frenini de bırakabilirsiniz ama aracı tam hareketsiz bırakmak istiyorsanız en emniyetli yolu ayak frende p ye alıp el frenini çekmek en son ayağı frenden çekmektir. Kalkarken de ayak frende el freni indirip d ye r ye alıp hareket etmek en mantıklısıdır.Ayak freni motor çalışırken devrede olduğundan motoru durdurmadan aracı park edip el frenini çekip p ye almanız daha iyisidir.
Eğer rampada iseniz ayak frendeyken p ye aldıktan sonra elfrenini çekmeden ayak frenini bırakırsanız park dişlisine yük bineceğinden aracı park konumundan çıkartmakta biraz zorlanırsınız zira araç tüm ağırlığıyla rampa aşağı hafif hareket ederek park dişlisine sıkıca oturur.

İlk çalıştırdığınızda ayak sıkıca frene basarken el frenini indirebilirsiniz. Sonra da D-R ye alıp yürürsünüz.


_____________________________



1153 Mesaj
12 Şubat 2013; 14:51:13 

park ederken yük şanzımana binmesin diye
-d de iken el freni çekilir
- n ye alınır ayak frenden çekilir
- p ye alınarak kontak kapatılır

eidt: otomatik vitesli arabaya en fazla pati çektirirken zarar verirsiniz
kışın lastik patiye düşüyosa daha fazla gaza yüklenmemek gerek



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DMustaine -- 12 Şubat 2013; 15:17:02 >


_____________________________

ariva riva yeppa andela andela!

HONDA




 
228 Mesaj
12 Şubat 2013; 16:00:39 


Hocam benim Araç frene basmadan vites değiştirmiyor



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi entropy -- 12 Şubat 2013; 16:01:22 >


_____________________________



1153 Mesaj
12 Şubat 2013; 16:15:53 

quote:

Orijinalden alıntı: entropy


Hocam benim Araç frene basmadan vites değiştirmiyor


frene basılı olarak d den n ye alınacak
n de iken ayağı frenden çek 1 saniye sonra tekrar frene basıp p ye alınarak kontak kapatılır



quote:


En baştan başlayalım hem bilgi olsun ;

vites modu park (P) konumunda ayak frende araba çalıştırılır ve stop edilir.

eğim olsun olmasın hem davranış alışkanlığı olması için her zaman

park ederken park pozisyonu sağlanınca önce frene basıyoruz daha sonra el frenini çekiyoruz

daha sonra vites seçeneğini D den N ye alıyor ve freni bırakıyoruz

sonra yeniden frene basıyor P konumuda getiriyoruz ve stop ediyoruz

inmeden de direksiyonu kilitliyoruz zaten anahtar var ise P ye getirmeden yuvadan cıkmaz (bazı modeller öyle)

her zaman vites seçenekleri arasında tercih yaparken aracımızın tamamen durduğundan emin oluyoruz.

otomatik viteste en büyük konu aslında fren kullanım alışkanlığıdır





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DMustaine -- 12 Şubat 2013; 16:16:53 >


_____________________________

ariva riva yeppa andela andela!

HONDA




 
1585 Mesaj
12 Şubat 2013; 17:01:12 

Ne diye öyle yapıyorsunuz anlamadım ayak frendeyken p ye al el frenini çek, freni bırak bu kadar basit. uzay aracı parkeder gibi oldu olacak vites koluna kullanma talimatı da asın. İlle işi karmaşık hale getireceksiniz.

Kaldı ki kullanıcı kitabında P pozisyonundayken elfrenini çekebilirsiniz de çekmeyebilirsiniz de diye yazıyor. ( araç Peugeot 406 otomatik 2.0)


_____________________________



 
2 Mesaj
13 Şubat 2013; 9:02:20 

slm arkadaşlar Honda civic 1999 1.6ies otomatik vites aracım var vites kolu yan düğmesi çok zor basıyor neden olabilir yardımlarınız için şimdiden tşk


_____________________________



1611 Mesaj
13 Şubat 2013; 10:11:39 

2008 model otomatik polom var.Hiç kurcalamıyorum takıyorum D ye,her yere gidiyorum.Yokuş falan farketmiyor.Bence çok fazla kafa kurcalamaya gerek yok.


_____________________________

2008 MODEL POLO 1.4 TİPTRONİC-37P3000BRAVIA-DIGITURKPLUS-NOKIA LUMIA 920-TOSHIBAA100-233-LUMIX FZ38-MACBOOK PRO 2.66GHZ 15 INC 320 GB


 
2 Mesaj
22 Mart 2013; 23:04:23 

Merhaba

Kesinlikle dikketle okuyunuz. bugün servisten geliyorum. honda civic için yazıyorum . Otomatik araç giderken hız yaparken sadece d ile kullanınız.
geri için R kullanınız. park edince P. düz vites gibi otomatis viteslerde boş N kullanımı kesinlikle ve kesinlikle yoktur.
yokuş aşağı benzin tasarruf etsin diye veya araba hız yapıyor N ye alayım da benzinden tasarruf edeyim diye düşünmeyiniz.
çünkü anında şanzıman arıza verebilir. en küçük şanzıman arızası 3500 tl den başlar (2013verisi honda)

1 ve 2 ler var. en son 2006 yılında sağanak kar yağdığında kullanmıştım yerler tamamen buzdu fakat 1 ve 2 yavaş yavaş
gittiği için tın tın hemen sağa çekip bir cepe park etmiştim. hiç gaza basmadan sadece aracın kendi kendine gitmesi ile..
o gün inanın inanmayın önümde 3 4 araç birbirine ve kaldırıma çarparak durmuştu.bunun dışında hızlı araç kullandığımı için 1 ve 2 ve d3
hiç bana göre değil. nasıl kullanılır incelemedim.honda otomatiğin anında hızlanmasını ve vitesleri otomatik atmasına hastayım. ama bu hastalığın
ilaçı çok pahalıya patladı bana.

Size tavsiyem hangi marka araçınız varsa yetkili servislere gidip aklınızdaki soruları sorup doğruyu öğrenmeniz.
yorum forum sitelerindeki değişik modellerle kendi araçınızı karşılaştırmayınız. hangi marka araçınız varsa gidip
araç hakkında hemen bilgi alınız. araç araba hayat melat meselesi kendi canınızı veya ananızı cocuğunuzu taşıyorsunuz şakaya gelmez.


 
15 Mesaj
27 Nisan 2013; 8:37:03 

merhaba ben honda cıvıc 2008 otomatik tüplü aracımı yeni aldım otomatik şanzımanda S ye aldığımda direksyondan vites değiştirebiliyormuşuz yalnız bunun nasıl kullancağım hakkında bilgi verirseniz sevinirim ve aracım geride kaçırıyor acaba sebebi ne olabilir


_____________________________



1160 Mesaj
20 Haziran 2013; 13:54:56 

"2 – Sağ ayağınızla frene basınız. Vitesi ( D ) pozisyonuna getiriniz. Not : Eğer, vites kolunu ( P ) pozisyonundan çıkaramıyorsanız. Vites kolu ( P ) pozisyonundayken Freni bırakıp tekrar basınız. "

bu cümlenize küçük bir açıklama getireyim bilmeyen arkadaşlar olabilir yanlış anlaşılma olmasın ; arkadaş sağ ayakla frene basın derken fren pedalı sağda değildir soldadır fakat bazı sürücüler sol ayaklarını kullanmazlar(otomatik vites sürücüleri) yani gaza ve frenede sağ ayaklarıyla basarlar kullanıcı tercihidir ben solla frene basmayı ani durumlar için daha yararlı buluyorum pedal sıralaması sol fren sağ gazdır hepinize iyi sürüşler


_____________________________



3683 Mesaj
20 Haziran 2013; 14:38:54 

quote:

Orijinalden alıntı: Sozuak

Ne diye öyle yapıyorsunuz anlamadım ayak frendeyken p ye al el frenini çek, freni bırak bu kadar basit. uzay aracı parkeder gibi oldu olacak vites koluna kullanma talimatı da asın. İlle işi karmaşık hale getireceksiniz.

Kaldı ki kullanıcı kitabında P pozisyonundayken elfrenini çekebilirsiniz de çekmeyebilirsiniz de diye yazıyor. ( araç Peugeot 406 otomatik 2.0)

Yokuşlarda P'ye alıp el frenini çekince yük el frenine değil şanzımana biniyor bir dahaki kullanımda aracı Pden çıkarmak daha zor olabiliyor kol baya sertleşiyor kısa vadede sorun olmaz ama yine de hassas aletler sorun çıkarmaya yer arıyorlar.

Ben daima yokuşlarda önce N pozisyonuna getirip el frenini çekerim freni bırakınca araç biraz arkaya gidip yükü elfrenine veriyor sonra rahatça p ye alıyorum tekrar bindiğimde pamuk gibi oluyor.

Düzde yapmaya gerek yok ama eğimli yerlerde yapmak daha iyi. Şart değil ama arabanızı seviyorsanız 2 saniye kaybetmek önemli değil bence.


_____________________________


When a man lies, he murders some part of the world
These are the pale deaths which men miscall their lives
All this I cannot bear to witness any longer
Cannot the kingdom of salvation take me home


412 Mesaj
20 Haziran 2013; 14:48:07 

@Jackson hocam ben durduktan sonra N ye alıp sonra el frenini çekip sonra P ye alıp , sonra kontak kapatıp en son frenden ayağımı çekiyorum. Bu metodlada şanzımana değilde el frenine yüklenmiş oluyorum değil mi ?


_____________________________

Lütfen evinizde yediğiniz tavuk,balık,kırmızı et gibi gıdaların artıklarını bir poşette apartmanın çöp konteynerinin içine değil YANINA ağzı açık bir şekilde bırakın. Bırakın ki kediler, köpekler kolaylıkla doysunlar. Çöp konteynerinin içine attığınızda özellikle köpekler bıraktığınız artığı alamıyorlar ya da alırken sakatlanabiliyorlar. Eziyet değil merhamet edelim !


834 Mesaj
20 Haziran 2013; 16:20:27 

quote:

Orijinalden alıntı: halley yıldızı

@Jackson hocam ben durduktan sonra N ye alıp sonra el frenini çekip sonra P ye alıp , sonra kontak kapatıp en son frenden ayağımı çekiyorum. Bu metodlada şanzımana değilde el frenine yüklenmiş oluyorum değil mi ?

durduktan sonra N ye alıp sonra el frenini çekip sonra frenden ayağını çekiyorsun P ye alıp kontak kapatıyorsun


_____________________________

2011 Chevrolet Aveo LS Classic Sedan 1.4 AT - Siyah
Nikon 7000+D60+18/55+18/105+70/300+50
10/17 FishEye+60 Micro+SB600


412 Mesaj
20 Haziran 2013; 16:36:38 

@degobar hocam acaba senin dediğin ile benim yaptığım arasında ne fark var merak ediyorum. hangisi daha sağlıklıdır acaba ? bende çok araştırdım en sonunda vw servisinden bir usta aynen böyle yapmamı söyledi.


_____________________________

Lütfen evinizde yediğiniz tavuk,balık,kırmızı et gibi gıdaların artıklarını bir poşette apartmanın çöp konteynerinin içine değil YANINA ağzı açık bir şekilde bırakın. Bırakın ki kediler, köpekler kolaylıkla doysunlar. Çöp konteynerinin içine attığınızda özellikle köpekler bıraktığınız artığı alamıyorlar ya da alırken sakatlanabiliyorlar. Eziyet değil merhamet edelim !


834 Mesaj
20 Haziran 2013; 18:02:57 

Ayağını frenden çekmeden P ye alırsan yük şanzımana biner
Öbür türlü araba bir kaç santim oynayarak el freninin boşluğunu alır ve yük el frenine biner
böylece P de şanzıman kilidi üzerinde yük olmadan yuvasına oturur.

bu dediklerim eğimli zeminde olmazsa olmaz yöntem
düz zeminde senin ki de benim ki de şanzımana zarar vermez
ben bazen düz zeminde N de bile bırakıyorum

Bu mesajda bahsedilenler: halley yıldızı


_____________________________

2011 Chevrolet Aveo LS Classic Sedan 1.4 AT - Siyah
Nikon 7000+D60+18/55+18/105+70/300+50
10/17 FishEye+60 Micro+SB600


 
1585 Mesaj
20 Haziran 2013; 19:34:27 

quote:

Orijinalden alıntı: Jackson


Yokuşlarda P'ye alıp el frenini çekince yük el frenine değil şanzımana biniyor bir dahaki kullanımda aracı Pden çıkarmak daha zor olabiliyor kol baya sertleşiyor kısa vadede sorun olmaz ama yine de hassas aletler sorun çıkarmaya yer arıyorlar.

Ben daima yokuşlarda önce N pozisyonuna getirip el frenini çekerim freni bırakınca araç biraz arkaya gidip yükü elfrenine veriyor sonra rahatça p ye alıyorum tekrar bindiğimde pamuk gibi oluyor.

Düzde yapmaya gerek yok ama eğimli yerlerde yapmak daha iyi. Şart değil ama arabanızı seviyorsanız 2 saniye kaybetmek önemli değil bence.


"Ayak frendeyken p ye alın ve el frenini öyle çekin" bunu yaptığınızda yük şanzımana binmez. Ayağınız frende olduğu için araç kayıp şanzıman frenine yük bindirmez. Eğer frene basmadan p ye alırsanız evet o zaman yük şanzımandaki park frenine biner.


_____________________________



 
662 Mesaj
20 Haziran 2013; 20:20:31 

quote:

Orijinalden alıntı: lazooli



ama orada bir eksik war enzübesmelede çekilir sağ ayagızı araca atarken :)

lazooli aynen öyle besmelesiz olmaz


_____________________________



412 Mesaj
21 Haziran 2013; 8:08:38 

@degobar anladım hocam yalnız bir nokta var. Düz zeminden başka yerde arabayı park etmiyorum zaten. Ama bana VW in söylediği yöntemle düz zeminde park etsem bile ( arabaya sorun olmaz demişsin düz zeminde) yük şanzımana biniyormuş. O halde senin dediğin şekilde park edeceğim düz zeminde bundan sonra. Böylece yük hep el frenine binmiş ve şanzıman zorlanmamış olacak. çok teşekkür ederim.


_____________________________

Lütfen evinizde yediğiniz tavuk,balık,kırmızı et gibi gıdaların artıklarını bir poşette apartmanın çöp konteynerinin içine değil YANINA ağzı açık bir şekilde bırakın. Bırakın ki kediler, köpekler kolaylıkla doysunlar. Çöp konteynerinin içine attığınızda özellikle köpekler bıraktığınız artığı alamıyorlar ya da alırken sakatlanabiliyorlar. Eziyet değil merhamet edelim !


834 Mesaj
21 Haziran 2013; 11:12:50 

Vites N de iken frene basarak aracın hafifçe kaymasına engel oluyorsun ve yük el frenine binmemiş oluyor. Ayağın frende iken P ye aldığında yük şanzıman kilidine biner.


_____________________________

2011 Chevrolet Aveo LS Classic Sedan 1.4 AT - Siyah
Nikon 7000+D60+18/55+18/105+70/300+50
10/17 FishEye+60 Micro+SB600


 
1585 Mesaj
21 Haziran 2013; 13:12:53 


quote:

Orijinalden alıntı: degobar

Vites N de iken frene basarak aracın hafifçe kaymasına engel oluyorsun ve yük el frenine binmemiş oluyor. Ayağın frende iken P ye aldığında yük şanzıman kilidine biner.

Ayak frende iken araç kıpırdamayacak durumda nasıl biniyor anlamadım. Ben 5 yıldır böyle biniyorum rampa aşağı ya da yukarı sorun olmuyor herkes bildiği gibi kullansın o zaman ille de benim ki doğru diye direniyorsunuz doğru sadece bir tane olmaz



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



834 Mesaj
21 Haziran 2013; 13:16:20 

Nasıl istiyorsan öyle yap neticede araç senin
sen en doğrusunu bilirsin

Bu mesajda bahsedilenler: Sozuak


_____________________________

2011 Chevrolet Aveo LS Classic Sedan 1.4 AT - Siyah
Nikon 7000+D60+18/55+18/105+70/300+50
10/17 FishEye+60 Micro+SB600


 
1585 Mesaj
22 Haziran 2013; 11:22:43 

Ben doğru bir tane o da benimki demedim bu yöntem de var dedim neden alınganlık yapıp imalı konuşuyorsunuz. Eğer aklı Selim birisi iseniz denersiniz dersiniz ki hayır bende o sonucu vermedi yada evet öyle de oluyormuş bu kadar basit. Sonuçta amaç aynı işi daha kolay prosedürlerde yaparak hayatı kolaylaştırmak. Ben sadece zaten aracı durdururken ayak frende olduğundan ek iş yapmadan direkt p ye alıp elfrenini çekip ayağı frenden çekiyorum hepsi bu. Yanlış ifade ettiysem özür dilerim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 22 Haziran 2013; 11:23:28 >


_____________________________



 
93 Mesaj
26 Haziran 2013; 13:38:04 

Arkadaşlar merhaba 2008 model otomatik vites kia sportage kullanıyorum yeni başladım kullanmaya yolda giderken gaza basıp hızlanırken vites değişiyor ondan sonra üst vitese geçmek için aynen gaza yüklenmeye devammı etmeliyim yoksa belli bi devire kadar yüklenip mesela 3000 devire kadar vites atınca bırakıp tekrar mı basmalıyım lütfen cevap şimdiden teşekkürler :)


_____________________________



 
1585 Mesaj
26 Haziran 2013; 20:23:07 

Aracı sürerken D ye aldıktan sonra siz vitesin nasıl değişeceğine bakmayın nasıl sürmek istiyorsanız öyle sürün vites kutusu gerektiği gibi değiştirir. Sadece dikkat etmeniz gereken vites kutusunu gereksiz ani yüklenmelerle zorlayıp yıpratmamak. Aracı üreten, motoru, vites kutusunu tasarlayanlar çalışması için gerekli yazılımı da gerektiği gibi yapmışlardır. Hem otomatik vites kullanıp hem de vites şöyle mi değişecek, böylemi değişecek diye düşünecek olursak manuel alırdık daha iyi. Siz dikkatinizi trafiğe verin vites değişimi şekli yerine.


_____________________________



30 Mesaj
21 Ağustos 2013; 11:45:40 

quote:

Orijinalden alıntı: murat_sönmez

0

OTOMATİK VİTESLİ ARAÇ KULLANMA. TEMEL DİREKSİYON EĞİTİM NOTLARI

1 – HAZIRLIK

2 – KALKIŞ YAPMAK

3 – SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER

4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI

5 – ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK

6 – DURMAK. DURMA KURALLARI

7 – ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER

1 – HAZIRLIK

Araca ilk bindiğinizde yapmanız gereken işlemler.

1 - Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.

2 - Önce, oturduğununuz koltuğu ayarlayınız. Koltuğu ayarlamak için;

A - Sol elinizle koltuk ayar mandalını tutup yukarı doğru çekiniz.

B - Sağ elinizle de direksiyondan yardım alarak koltuğu ileri-geri hareket ettirmek suretiyle, koltuğunuzu aracı rahatlıkla kullanabileceğiniz bir konuma getiriniz. Ayar mandalını bırakınız.

3 - Aracın dikiz aynalarını ayarlayınız. Sağ elinizle iç dikiz aynasını, sol elinizle de sol dikiz aynasını, arkadan gelen araçları ve yolu iyice görebileceğiniz şekilde ayarlayınız.

4 - Emniyet kemerini takınız.

5 -Aracı çalıştırmak için vitesi ( P ) pozisyonuna alınız. ( P ) ve ( N ) pozisyonu dışında aracınız çalışmaz. Sağ ayağınızla fren pedalına basınız. Otomatik vitesli araçlarda ilk çalıştırma esnasında gaz pedalına basıp, bir miktar gaz vermenize gerek yoktur.

DİKKAT :Aracın vitesi, çalıştırma esnasında kesinlikle ( P ) pozisyonunda olmalıdır.
6 - Aracı çalıştırmak için kontak anahtarını saat dönüş yönünde çeviriniz, gösterge lambaları yanacaktır.

A - Daha sonra aynı yönde anahtarı çevirince marşa basılır. Marşa basınız. Aracın motoru çalışsın yada çalışmasın 2-3 saniyeden fazla marşa basılı tutmayınız. Araç çalışmaz ise işlemi yeniden tekrarlayınız.

2 – KALKIŞ YAPMAK

Yukarıdaki işlemleri yerine getirdikten sonra
1 - Kalkış için sola sinyal veriniz.

2 – Sağ ayağınızla frene basınız. Vitesi ( D ) pozisyonuna getiriniz. Not : Eğer, vites kolunu ( P ) pozisyonundan çıkaramıyorsanız. Vites kolu ( P ) pozisyonundayken Freni bırakıp tekrar basınız.

3 - Elfrenini indiriniz. Bu durumda sağ ayağınız fren pedalına basılı olmalıdır. Aynalardan yolu kontrol edin yol boş ve uygun ise kalkışınızı yapınız.

Kalkış yapmak için,

4 - Fren pedalını yumuşak bir şekilde bırakınız. Sağ ayağınızla gerktiği kadar gaz veriniz. İlk kalkışta fazla gaz vermeyiniz. Araç ilerledikçe, gazı duruma göre artıra bilirsiniz.

5 - Kalkıştan sonra yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.

6 – Yolun durumuna ve sizin gidişinize göre, vitesler otomatik olarak değişecektir. Sizin vitesle ilgili olarak yapmanız gereken her hangi bir şey yoktur. Dikkatinizi trafiğe odaklayınız.

3 – SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER

1 - Trafik kurallarına uyunuz.

2 -Aynalardan yolu kontrol ediniz,dönüş sinyallerini veriniz.

3 -Trafiği tehlikeye düşürecek gereksiz ikaz ve işaretler yapmayınız.

4 -Gerektiğinde gazı artırın veya azaktınız. Akan trafikte, trafiğin hızına uygun araç kullanmanız gerektiğini unutmayınız. Ayrıca hızınıza uygun şerit seçiniz.

5 - Zorunlu haller ( Sollama vb. ) dışında yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.

4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI

1 -Araçla geri gidilirken sağ sinyal lambası yakılır.

2 – Fren pedalına basınız. Aracınızın tam olarak hareketsiz kaldığından emin olduktan sonra, vites kolunu ( R ) pozisyonuna getiriniz. Bu durumda geri vites lambaları yanar.
3 - Sol eliniz ile direksiyonu üstten tutunuz, arkaya bakmak için sağ taraftan yanlızca başınızı çevirerek değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için freni bırakınız.

4 – Gerkiyorsa çok az gaz verin.

5 - Geri gidişinizi, aracın sağ arka köşesine bakarak ,sağ bankete paralel bir şekilde gazı çok az kullanarak tamamlayınız.

6 - Araç durmadan kesinlikle öne bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 - 2 saniye sonra öne dönünüz ve aracın vitesini ( N ) pozisyonuna alınız.

5 – ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK

1 - U dönüşü, vites ( D ) pozisyonundayken sola doğru yapılır.

2 - Aracınızı U dönüşü yapacağınız yolun sağ tarafına iyice yanaştırınız.Yolu kontrol ediniz, direksiyonu tam sol yapınız ve freni bırakarak dönüşe başlayınız. Dönüşün yarısına geldiğiniz de gaz kesin ve direksiyonu toplamaya başlayıp dönüşünüzü tamamlayınız. Yolun durumuna göre, yolunuza devam ediniz.

6 – DURMAK. DURMA KURALLARI

1 - Durmak istediğiniz yere 15-20 metre mesafe kala sağ sinyalinizi veriniz. Şehirler arası yollarda durmak istenilen yere en az 150 - 200 metre mesafe kala sağ sinyal verilmelidir.

2 – Aynalardan ( Özellikle iç dikiz aynasından ) aracın arkasını kontrol edip, trafiği aksatmayacak bir şekilde yolun sağına bankete, kaldırma veya bordür taşlarına paralel olarak iyice yanaşınız.

3 - Frene yumuşak bir şekilde basarak aracı durdurun. Araç tam durana kadar iki elinizi direksiyonden bırakmayınız.

4 – Aracınız tam olarak durduktan sonra vitesi ( N ) pozisyonuna alınız. Bu durumda freni bırakmayınız. Eğer, uzun süreli durulacaksa vitesi ( P ) pozisyonuna almak gerekir.

7 – ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKENLER İŞLEMLER

1 - Ayağınız frene basılı durumdayken, kontağı kapatınız. ( Açış yönünün tersi istikametine. )

2 – Vites kolunu ( N ) pozisyonuna getiriniz. Sonra elfrenini çekiniz. Bu, aracınızın şanzımanına yük binmesini önleyecektir.

3 – Daha sonra vites kolunu ( P ) pozisyonuna getiriniz.

4 - En son fren pedalını bırakınız.

5 - Emniyet kemerinizi çıkarınız.

6 - Havanın veya aracın durumuna göre farları, silecekleri, camları, radyo v.s açıksa kapatınız.

7 - Sağ elinizle aracın kapısını açıp, aralayınız. Aradan, aracın arkasından gelen başka araç veya kapının açılmasından kaynaklanabilecek bir tehlikenin olup olmadığını kontrol ediniz. Sonra kapıyı açın ve araçtan inin, kapıyı kapatın. Aracınız ve kendi güvenliğiniz için , araçtan ayrılmadan önce mutlaka kapıları kilitleyiniz.

OTOMATİK VİTESLER

( P ) : Park. Bu pozisyonda şanzıman kilitilidir. Kullanım yeri : Park halinde dururken, uzun süreli beklemelerde, aracı ilk çalıştırmalarda kullanılır.

( R ) : Geri vites. Geri gitmek için kullanılır.

( N ) : Boş. Manuel araçlarda ki vites boşta pozisyonuyla aynıdır. Duraklamalarda kullanıla bilir. Araç hareket halindeyken bu pozisyona alınmamalıdır. Yetersiz yağlamadan dolayı şanzıman hasarlanır.

( D ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızına göre otomatik olarak vitesler değişir.

( D4 ) : Sürüş. ( D ) pozisyonuyla aynıdır. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızına göre otomatik olarak vitesler değişir.

( D3 veya 3 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.100 km. ye kadar kullanılmalıdır. Şehiriçi kullanım bu pozisyonda olabilir.

( 2 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.60 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

( 1 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.30 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

( L ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.30 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

( S veya O ) : Speed, Overdirive. Hızlı kullanım veya Spor kullanım. Bu butonlar devredeyken aracın normal vites değiştirme, devir aralığı yükselir. Hızlanma ve akselerasyon artar. Yakıt sarfiyatı maksimuma çıkar.

( KAR BUTONU ) Kaymayı önleme. Aracın devirsiz kalkmasını sağlar. Karlı, buzlu, yağmurlu ve kaygan zeminde kalkış için kullanılır.
kaynak
0


Her şey tamam da hedefe ulaştım arabayı park ettim stop edip eve çıkacağım. ne yapmam gerekiyor? vites gaz fren nasıl olacak. kafam karıştı


_____________________________



1737 Mesaj
22 Ağustos 2013; 10:31:20 

quote:

Orijinalden alıntı: öğretmen34


Her şey tamam da hedefe ulaştım arabayı park ettim stop edip eve çıkacağım. ne yapmam gerekiyor? vites gaz fren nasıl olacak. kafam karıştı

Hocam hedefe ulaştınız park ettiniz, vitesi P konumuna alacaksınız öncelikle. P konumuna alırken frene basacaksınız. P konumuna aldıktan sonra el frenini çekip motoru durdurunuz. Bu kadar basit.


_____________________________



30 Mesaj
22 Ağustos 2013; 15:17:49 

quote:

Orijinalden alıntı: ilkebay


Hocam hedefe ulaştınız park ettiniz, vitesi P konumuna alacaksınız öncelikle. P konumuna alırken frene basacaksınız. P konumuna aldıktan sonra el frenini çekip motoru durdurunuz. Bu kadar basit.

Dün koltuğa oturunca vücut otomatik olarak halletti her şeyi :)


_____________________________



 
23 Mesaj
16 Haziran 2014; 16:24:18 

2005 COROLLA OTAMATİK VİTES P- PARK NİN USTUNDE Bİ TÜŞ VAR O TÜŞ NE İŞE YARAR BİLEN VARSA SOYLESİN AAKADAŞLAR

Bu mesajda bahsedilenler: berkayhoca


_____________________________



9 Mesaj
2 Temmuz 2014; 1:05:38 

Arkadaşlar her otomatik araçta gördüğüm üzere gaz sağda frende gazın solunda yer alıyor (ki bu normal birşey) ancak frenin solundaki araçla birleşik pedal görünümlü şey nedir bilen varsa yardımcı olabilir mi ?


_____________________________



8024 Mesaj
2 Temmuz 2014; 1:07:49 


quote:

Orijinalden alıntı: kutsalpe*evenk

Arkadaşlar her otomatik araçta gördüğüm üzere gaz sağda frende gazın solunda yer alıyor (ki bu normal birşey) ancak frenin solundaki araçla birleşik pedal görünümlü şey nedir bilen varsa yardımcı olabilir mi ?

Sol ayak koyma yeri...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


916 Mesaj
2 Temmuz 2014; 1:23:59 

Valla aman frene yanlışlıkla sol ayakla basmayında


_____________________________

Delilik yer çekimi gibidir ; sadece hafifçe itmek yeterlidir... The Joker


294 Mesaj
2 Temmuz 2014; 1:28:28 

eyvallah hocam


_____________________________

He is crazy like a fool...

Daddy, daddy cool!


40 Mesaj
9 Temmuz 2014; 21:30:54 

Merhaba arkadaslar bende 2005 model honda civic ls var benim otomatik viteste ustten asagi P,D,R,D1,D2,D3 var ben bazen gaza geliyorm hizli kalkmak icin D1 de kalkiyorm sirasiyla kesiciye sokarak arabayi zorlayarak D2 ve D3 yapiyorm bunun zarari olurmu arabaya ?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

« Canon 40d | Asus Eee PC 101 Netbook »
« Htc Wildfire S »


 
930 Mesaj
10 Temmuz 2014; 3:44:36 


Konuyla ilgili olarak.

Hyundai i20 otomatik benzinli sahibiyim.

Kullanım kitabında aracın N pozisyonunda da çalıştırılabileceği yazıyor.

Bazı kaynaklarda yetersiz yağlamadan dolayı şanzıman hasarlanır diye uyarılar veriliyor.Ancak kullanım kılavuzunda tersi belirtiliyor.Yani her tam otomatik araçta olmayabilir ama i20 'de
N vitesinde iken bile yağlama yapılması söz konusu demek ki.

Diyeceksiniz ki neden N pozisyonunda aracı çalıştırmakta ısrarcısın ? Çünkü P pozisyonuna sık sık vitesi geçirmeyerek(neredeyse hiç) vites mekanizmasının ömründen yemiyorum ve bu sayede
genelde N ve D arasında gidip geldiğim için şanzıman ömrü uzuyor.

Otomatik bir şanzımana en büyük kötülüğü meyilli bir yolda aracın vitesini P pozisyonuna getirerek aracı sabitleyip ama el frenini çekmeyerek yapmış olursunuz.

Bunun dışında da çoğu kullanıcının fark etmediği, özellikle bayanlar kendi ilgi alanlarına girmediği için dikkat etmezler,
meyilli yolda aracı parkedip önce vitesi P ye alıp sonra el frenini çekip park eden kullanıcılardır.

El freninin teli gevşemiştir çoğu kullanıcı farketmez bunu, P pozisyonunda ki şanzıman aracı tutmayı başarır çünkü ön tekerlekler
kilitlenmiştir ancak şanzımana aracın yükünün büyük kısmı bindiği için şanzıman kilidi ve onunla birlikte hareket eden mekanizma
gittikçe zorlanmaktadır ve zaman içerisinde bir gün şanzıman normal şartlardaki kullanım ömründen daha önce ruhunu teslim eder.

ve aracın kullanım kılavuzunda ki uyarı :

0


0


Buradan yola çıkarsak ne kadar az kere P pozisyonunu kullanırsanız , şanzımanın ömrünü o kadar uzatırsınız.

ve işte kullanım kılavuzunda N pozisyonunda aracın çalıştırılmasının da herhangi bir sorun teşkil etmeyeceğine dair :

0




40 Mesaj
11 Temmuz 2014; 20:51:32 


quote:

Orijinalden alıntı: Ekremow

Merhaba arkadaslar bende 2005 model honda civic ls var benim otomatik viteste ustten asagi P,D,R,D1,D2,D3 var ben bazen gaza geliyorm hizli kalkmak icin D1 de kalkiyorm sirasiyla kesiciye sokarak arabayi zorlayarak D2 ve D3 yapiyorm bunun zarari olurmu arabaya ?

Soruma cevap verebilecek biri var mi ?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

« Canon 40d | Asus Eee PC 101 Netbook »
« Htc Wildfire S »


458 Mesaj
11 Temmuz 2014; 22:59:16 

Arabayı niye kesiciye sokuyorsunuz ki , kurallara uyarak 2bin 3 bin devirler atmanızı öneririm , 4bin 5 bin gibi devirler sollama ve ani hızlanmalar için kullanılır , aracı zorlarsanız şanzımanı elinize almanız bile mümkün dikkat edin.

Bu mesajda bahsedilenler: Ekremow


_____________________________

Ford
- Ford Kuga Ecoboost 182 PS A/T Selective Tekno Paket Açılabilir Pan. Tavan Navigasyon Paketi -
- Ford Fiesta 2009 1.4 -


277 Mesaj
11 Temmuz 2014; 23:29:07 

quote:

Orijinalden alıntı: Ekremow



Soruma cevap verebilecek biri var mi ?

Tabiki zararı olur. 1, 2, 3 otomatik şanzımanda, motor kompresyonuyla uzun rampa inişlerinde kullanılır.


_____________________________



 
930 Mesaj
11 Temmuz 2014; 23:52:55 

@Ekremow

Tam otomatik şanzımanlarda ani kalkışlar, gazlamalar ve bir de hızlanırken manuel vites değiştirmeler yaparsanız = bakalım en kısa sürede şanzımanı ne zaman elime alırım sorusuna cevap arıyorsunuz demektir.

Eğer sık sık böyle yaptıysanız şanzımanın ömrünün yarısı şimdiden gitmiş olabilir o yüzden bundan sonrası için randımanlı kullanmaya çalışın şanzımanı..

Bu mesajda bahsedilenler: @Ekremow


9 Mesaj
21 Temmuz 2014; 2:20:02 

Teşekkürler



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Bu mesajda bahsedilenler: Gamlı Baykuş


_____________________________

Sayfa:   <<     1 [3]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » Otomatik vites araba nasıl kullanılır?
Sayfa: <<     1 [3]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.701