- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
Otomatik vites araba nasıl kullanılır?
174 Cevap269975 Görüntüleme17 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<      [2]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
182 Mesaj
6 Aralık 2011; 10:06:30 

ARKADAŞLAR OTOMATİKTE 1 VE 2. VİTES SADECE YOKUŞ İNİŞ ÇIKIŞTAMI KULLANILIR. DÜZ YOLDA DA KULLANILAMAZ MI? YA DA İLK KALKIŞLARDA? SADECE D Mİ KULLANMAK GEREK?

DÜN ARABAYI AKRABAM ALDI DÜZ YOLDA 2 İLE GİTTİ BANA KALIRSA ARABA İMDAT KURTAR BENİ DİYORDU. AĞLATTI DA ARABAMI :(


_____________________________



2984 Mesaj
6 Aralık 2011; 21:44:41 

quote:

Orijinalden alıntı: ppimpirikk

ARKADAŞLAR OTOMATİKTE 1 VE 2. VİTES SADECE YOKUŞ İNİŞ ÇIKIŞTAMI KULLANILIR. DÜZ YOLDA DA KULLANILAMAZ MI? YA DA İLK KALKIŞLARDA? SADECE D Mİ KULLANMAK GEREK?

DÜN ARABAYI AKRABAM ALDI DÜZ YOLDA 2 İLE GİTTİ BANA KALIRSA ARABA İMDAT KURTAR BENİ DİYORDU. AĞLATTI DA ARABAMI :(

Sizin gibi pimpirikli birinin arabasını başkasına vermesi kesinlikle yanlış..

Vitese gelirsek ; 1 olması, 2 olması, 3 olması, bu birle kalkılacak, sonra ikiye, üçe alınacak anlamında değildir. Yokuş aşağı inerken motorun kompresyon gücünden yararlanmak, yani aracı yavaşlatmanın sadece frenlere bırakılmaması amacıyla konulmuştur.



_____________________________

İnci akü 82 amper -- Boss 3,5 farad kapasitör -- 2x 4 AWG Power cable -- Pionner DEH-X7550SD -- M acoustic msx 465 -- M Acoustic MSX 1000.1 Mono -- Kicker Comp 38 -- Pioneer TS-A 6995 S -- Pionner ts s20 --JBL GTO 6508C 16cm Mid


 
182 Mesaj
6 Aralık 2011; 21:55:00 

bugün onu uyguladım. 2 yi. rampa inip çıkarken. çok işe yaradı.

1 de karlı çamurlu buzlu yol içinmiş.


_____________________________



 
772 Mesaj
7 Aralık 2011; 7:02:23 

@ppimpirikk, bizdeki otomatik Rio'nun kullanım kılavuzunda 1. ve 2. vitesler için 60-40 veya 40-20 km gibi bir sınır vardı. O vitesler yokuş çıkarken güce ihtiyaç duyulduğu anlarda kullanılmalı. Bu bilgiye sahip olmadan önce 3-4 kez düz yolda hızlanmak için kullanmıştım, araç kükreyip hızlanıyordu, hoşuma da gidiyordu ama böyle kullanmanın doğru olmadığı ortada.


 
182 Mesaj
7 Aralık 2011; 9:54:33 

evet düz yolda D kullanmak gerek.


_____________________________



310 Mesaj
9 Aralık 2011; 13:38:15 

OTOVİTESİN NEYİNİ BİLMİOSUZKİ :) BENİM 8 YAŞINDA KARDEŞİM BİLE KENDİ KENDİNE ÖĞĞRENMİŞ AMCAMI İZLEYEREK. OTO VİTES ERKEK ADAMIN İŞİ DEĞİL ARABA DEDİĞİN ZEVK VERECEK OTODA ODUN GGİBİ OTURUNCA NE ZEVK ALIOSNZ :) HERHANGİ Bİ RAHATSIZLIĞINIZ YOKSA MANUEL TEK GEÇERİM OTOMATİĞİ EZERİM


 
2919 Mesaj
11 Aralık 2011; 16:44:45 

guzel bir konu yeni aveonun otomatik vitesini anlatacakvarmı.

otomatik ama manuel de var m tusu var.

ustte de mandalın yanında + - var.

bunları nasıl kullanacagız


_____________________________

Resimli Hali

[link=http://forum.donanimhaber.com/m_40697741


 
182 Mesaj
11 Aralık 2011; 20:50:33 

quote:

Orijinalden alıntı: ankarametinerr

guzel bir konu yeni aveonun otomatik vitesini anlatacakvarmı.

otomatik ama manuel de var m tusu var.

ustte de mandalın yanında + - var.

bunları nasıl kullanacagız


artı eksi bir düşürmeye, karlı buzlu yolda arabayı kaydırmamaya yarıyor diye biliyorum. eğer vites kolunun yanındaki düğmeden bahsediyorsanız.


_____________________________



2352 Mesaj
11 Aralık 2011; 23:25:42 

quote:

Orijinalden alıntı: ankarametinerr

guzel bir konu yeni aveonun otomatik vitesini anlatacakvarmı.

otomatik ama manuel de var m tusu var.

ustte de mandalın yanında + - var.

bunları nasıl kullanacagız


Manuel moda alıp vitesi kendin attırıyorsun özellikle iniş eğimli yollarda mevcut aracımda manuel moda alıp motor frenini kullanıyorum

Her daim frene basmak araç için iyi değil,onun dışında otomatik modda kullanırsanız araç frene basmadığınız sürece hızlanacaktır

Bu da frene basma ihtiyacını getirecek balataları eskitmeye ne gerek var


_____________________________

SSANGYONG ACTYON SPORTS 4X2 6/AT

LUXURY HARD TOP



 
182 Mesaj
12 Aralık 2011; 19:56:14 

arkadaşlar ben acemi olduğundan yavaş seyrediyorum. araba gaza fazla basmadığımdan titriyormuş (babam söyledi). bir akrabam da 2 de kullan daha rahat olur dedi. tamirci ise 1 2 de zorunlu olmadıkça kullanmasın şansımanını mı yakar öyle bir şey demiş.

hangisi doğru?

arabamda R N D 1 2 vitesleri var başka yok.



_____________________________



 
2919 Mesaj
12 Aralık 2011; 21:47:16 

quote:

Orijinalden alıntı: ppimpirikk

arkadaşlar ben acemi olduğundan yavaş seyrediyorum. araba gaza fazla basmadığımdan titriyormuş (babam söyledi). bir akrabam da 2 de kullan daha rahat olur dedi. tamirci ise 1 2 de zorunlu olmadıkça kullanmasın şansımanını mı yakar öyle bir şey demiş.

hangisi doğru?

arabamda R N D 1 2 vitesleri var başka yok.



d de kullanma öneriliyor.


_____________________________

Resimli Hali

[link=http://forum.donanimhaber.com/m_40697741


 
6 Mesaj
12 Aralık 2011; 23:15:40 

yaptığını birçok defa tekrarlarsan otomatik vites çubuğu var topuzun altında onun kırılmasına sebep olur.Ben bu şekilde vitesi zorladım ve bana 1000.TLye mal oldu.


_____________________________



 
2919 Mesaj
12 Aralık 2011; 23:17:38 

quote:

Orijinalden alıntı: GÖZEN

yaptığını birçok defa tekrarlarsan otomatik vites çubuğu var topuzun altında onun kırılmasına sebep olur.Ben bu şekilde vitesi zorladım ve bana 1000.TLye mal oldu.

buyuk masraf cıkarır mı 5 bin gibi


_____________________________

Resimli Hali

[link=http://forum.donanimhaber.com/m_40697741


 
182 Mesaj
13 Aralık 2011; 9:37:05 


quote:

Orijinalden alıntı: GÖZEN

yaptığını birçok defa tekrarlarsan otomatik vites çubuğu var topuzun altında onun kırılmasına sebep olur.Ben bu şekilde vitesi zorladım ve bana 1000.TLye mal oldu.

El freni Çekik gitmek mı yoksa 1 2 Vitesle gitmek mı çubuğu kırar?



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
121 Mesaj
7 Ocak 2012; 16:10:49 

merhaba, bir süredir otomatik vitesli araçları inceliyorum ama hiç kullanma fırsatım olmadı,
benim otomatik vitesli araçlarda merak ettiğim bir konu var, normal vitesli araçlarda vites değiştirince mesela 2 den 3 e geçinde vites değişiminden dolayı gaz kesilip sonra tekrar yavaş yavaş veriliyor ve bu esnada debrijaj sert çekilirse hafif bi ileri geri sikkelenme olur araçta, acaba otomatik vitesli araçlarda da vites yükseltme sırasında bu değişimi hissediyor muyuz?


_____________________________



932 Mesaj
7 Ocak 2012; 20:06:59 

quote:

Orijinalden alıntı: frender

merhaba, bir süredir otomatik vitesli araçları inceliyorum ama hiç kullanma fırsatım olmadı,
benim otomatik vitesli araçlarda merak ettiğim bir konu var, normal vitesli araçlarda vites değiştirince mesela 2 den 3 e geçinde vites değişiminden dolayı gaz kesilip sonra tekrar yavaş yavaş veriliyor ve bu esnada debrijaj sert çekilirse hafif bi ileri geri sikkelenme olur araçta, acaba otomatik vitesli araçlarda da vites yükseltme sırasında bu değişimi hissediyor muyuz?

Otomatik vitesin tipine göre değişir.

Yarı otomatiklerde hissedilebiliyor bu. Özellikle düşük viteslerde.

Tam otomatiklerde devirin düştüğünü devir saatinden ve arabanın sesinden anlıyorsunuz. Fakat tamamen sarsıntısız denemez.

Çift kavramalı araç kullanmadım ama herhalde hiç sarsıntı olmuyormuş.


 
6 Mesaj
10 Ocak 2012; 21:18:40 

quote:

Orijinalden alıntı: ppimpirikk



El freni Çekik gitmek mı yoksa 1 2 Vitesle gitmek mı çubuğu kırar?

araç durduktan sonra özellikle yokuş aşağı veya yokuş yukarı durumlarda önce otomatik vitesi P park durumuna getirip ayağını frenden çekip sonra el frenini çekersen bütün yükü vitese yüklemiş oluyorsun ve daha sonra çalıştırıp vitesi dreive D konumuna getirmek istediğinde vites giçmekte zorlanmaktadır.Buda zaman içinde çubuğun etrafındaki tırnakların kırılmasına neden olur yani vites çubuğu kırıldı denir servisler tarafından.Bir çubuk yüzünden bütün vites kutusu malesef değişmektedir.Tabi eğer iyi bir ustaya denk gelirseniz yoksa şanzıman arızalı derler vs...


_____________________________



 
6 Mesaj
10 Ocak 2012; 21:25:16 

5 bin tlmi valla kim diyorsa yalandır derim.Vites çubuğu kırılması ise tabi...malesef işi bilmeyen çok ustayım diyen var.


_____________________________



 
182 Mesaj
18 Ocak 2012; 23:28:12 

ARKADAŞLAR, ARABAYI STOP EDERKEN ŞUNLARI YAPIYORUM... YANLIŞSA SÖYLEYİN ÇÜNKÜ TAMİRCİ KAFAMI KARIŞTIRDI!

PARK YERİ BULDUM PARK ETTİM

N YE ALDIM

EL FRENİNİ ÇEKTİM

FRENİ BIRAKTIM

P YE ALDIM.

KONTAĞI KAPATTIM.

DOĞRU MUDUR??

TAMİRCİ BANA N YE ALMA DİREK P YE GEÇİR, EL FRENİNİ ÇEK, KONTAĞI KAPAT DEDİ...

HANGİSİ DOĞRUU????


_____________________________



 
1619 Mesaj
20 Ocak 2012; 15:48:32 

İlk yazdığın da doğru, tamircinin dediklerini yaparken
durdun, ayak frende
P ye aldın hala ayak frende
El frenini çektin
Motor stop
indin
Olay şu P ye aldığında vites kutusunda bir tırnak dişliye geçer ve şanzımanı kilitler. Eğer sen ayak frende değilken p ye alır el frenini çekersen aracın öne yada arkaya hafif kayıp kilitleyen dişliyi sıkıştırır. P den çıkartmak istersen biraz zorlar o nedenle ilk yaptığın da doğru tamircinin dediği de. Yapmaman gereken durup p ye alıp ayak frende değilken el freni çekmen.

Arabayı ilgili vitesin hız sınırında kullandığın sürece sorun yok ama örneğin 2 de üst sınır 60 olsun sen de 60 ile gidersen motor devri yüksek olur bu da
yakıt tüketimini arttırır
vites kutusunun gereksiz yere aşırı ısınmasına yol açar
Aşırı ısı yağ ömrünü de azaltır, keçe, balata gibi parçalara da zarar verir.
Sen d ye al devrin 2000 lerden aşağıya düşmesin. En ideali 90 km de 4 e yada en üst vitese araç geçtiğindeki devir sayısıdır (elbette düz yola göre) Bir de lastik havalarını sık sık kontrol edin üretici değerlerinde tutmaya çalışın. Otomatik viteste aracın zorlanması ile vites büyütme daha üst devirlere alınır sürekli bir düşük viteste kalırsınız araç bağırır. Lastik havaları azalınca sürtünme artar, yakıt tüketiminiz de paralel olarak artar.


_____________________________



 
182 Mesaj
20 Ocak 2012; 22:16:38 

teşekkür ederim.

sanki tamircinin dediğini yaptığımda biraz zorlanma oldu gibime geldi. ondan size sormak istedim.

kullanma kılavuzundada ilk yazdığım gibi yazıyor

N

EL FRENİ

P

FRENİ BIRAK

KONTAĞI KAPAT.

son olarak da şunu sorayım: hep bu işlemi izliyordum ben, ama ders aldığım hocanın dediği üzere kontağı kapattıktan sonra pye alıyordum vitesi... sanırım yanlış yönlendirildim. tamirci de bana sen kontağı kapatmakla elektriği kesiyorsun vites kolu sertleşir vs. gibisinden birşeyler söyledi. sizce çok zarar vermişmiyimdir vitese şanzımana vs... üzüldüm şimdi...


_____________________________



 
1619 Mesaj
20 Ocak 2012; 22:24:55 

hiçbirşey olmaz herşeyin tedbiri var sistemlerde. Sadece hareket ederken P-R-D konumlarından birine almayın yeter. Bir de D de iken ayak frende diğer ayakla gaz vermeyin.


_____________________________



 
182 Mesaj
21 Ocak 2012; 1:42:07 

yok, bu saydıklarınızı yapmıyorum :) D kullanıyorum sürekli. 1 2 karlı buzlu yol için. zaten karda almadım arabayı, okadar iyi değilim daha. pişmem gerek. şu kontak olayı canımı sıkmıştı. teşekkür ederim tekrardan...


_____________________________



 
1619 Mesaj
21 Ocak 2012; 8:58:23 

Karlı yollar için buz kristali sembolü olan düme varsa ona basın. Bunun dışında D ile 1-2 arasındaki fark sadece üst vites sınırının 1,2 yada 4 olmasıdır (aracınız 4vitesli ise) Sonuçta yavaş gittiğinizde araç zaten 1.-2. vitesleri geçmez. Buz işareti aktif olunca vitesin iç basıncı düşürülür böylelikle motordan tekere aktarılan güç zayıflar, araç patinaja düşmeden yavaşça kalkar.
Otomatik viteslerde siz D ye alın işin elektroniği zaten motoru ve şanzımanı koruyacak değerlerde aacı çalıştırır. Bir ara sinirlenip giderken yanlışlıkla aracı D den r ye geçirmiştim. Vites kontrolü elektronik olduğu için R ye geçmemişti düz devam ettim. 1-2 sn içinde de d ye geri aldım zaten.


_____________________________



 
2919 Mesaj
21 Ocak 2012; 10:49:34 

kar var diye aku bosalmıstır arabayı calıstıracagım 20 dakka. p de mi kalsın d ye mi alayım


_____________________________

Resimli Hali

[link=http://forum.donanimhaber.com/m_40697741


 
1619 Mesaj
21 Ocak 2012; 11:09:45 

Elbette P de kalsın araç boşta çalışacaksa yoksa vitesi yükte (D) bırakmanın hem tehlikesi var hem de yakıt tüketimini artırır.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
25 Ocak 2012; 14:48:29 

tşkr


611 Mesaj
25 Ocak 2012; 16:44:00 

quote:

Orijinalden alıntı: cleron

OTOVİTESİN NEYİNİ BİLMİOSUZKİ :) BENİM 8 YAŞINDA KARDEŞİM BİLE KENDİ KENDİNE ÖĞĞRENMİŞ AMCAMI İZLEYEREK. OTO VİTES ERKEK ADAMIN İŞİ DEĞİL ARABA DEDİĞİN ZEVK VERECEK OTODA ODUN GGİBİ OTURUNCA NE ZEVK ALIOSNZ :) HERHANGİ Bİ RAHATSIZLIĞINIZ YOKSA MANUEL TEK GEÇERİM OTOMATİĞİ EZERİM

ben çok gördüm böyle diyenleride sonra tozu yuttular dsg ile , tabi ayrıca daha önce manuel kullanmış kişiler sol ayaklarıyla debriyaja basar gibi frene basarlar sonra küt arkadaki adam çarpmış bunlarıda gördük öle 8 yaşındaki çocuk değilde o kadar yıl manuel araba kullanmış koca koca adamlar otomatik vites arabayı çalıştıramadılar bile (çalıştırırken ve vites değiştirilirken frene basılması gerekiyor) . öle ahkam kesmekle olmuyo erkek adam işi değil diye. sonuçta bilmemek değil öğrenmemek ayıptır. manüel öle matah bişey olsa f1 arabalarının hepsi manüel olurdu.


_____________________________

Macbook Air 13"
MSI GT70
Golf 1.4 TSI


 
182 Mesaj
3 Şubat 2012; 16:37:37 

arkadaşlar ben arabayı çok az kullanıyorum. günde 15 dk filan. bazen 1 hafta almadığım oluyor. bir arkadaş aküyü boşaltırsın filan dedi. doğru mudur?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ppimpirikk -- 3 Şubat 2012; 22:22:17 >


_____________________________



3640 Mesaj
1 Mart 2012; 18:15:26 

2004 model 307 1.6 xt premium araç aldım
bunlarda p den d ye geçmek için frene basıp geçmek gerekli yalnız benim aracımda direk geçiyor asıl sorunum araç çalışır durumda P de 2 dk bırakırsam vitese geçiremiyorum sorun ne olabilri acaba çok acil yardıma ihtiyacım var?


_____________________________

Lumia 820 BLACK


611 Mesaj
7 Mart 2012; 15:39:42 

hiç kullanmadım pug'ların otomatiğini ama bir iki ufak tahmin yürütebilirim sanırım. 2 dakka bekledikten sonra frene basarak geçirmeyi denediniz mi? p den d ye geçerken frene basılması her otomobilde geçerli yoksa arabanın fırlama ihtimali var. otomatik viteslerde ufak bi kanca bu işlevi görüyor belki o kırılmıştır. bi baktırmanızda fayda var.

saygılar.


_____________________________

Macbook Air 13"
MSI GT70
Golf 1.4 TSI


3640 Mesaj
7 Mart 2012; 15:57:24 

quote:

Orijinalden alıntı: omeracikgoz

hiç kullanmadım pug'ların otomatiğini ama bir iki ufak tahmin yürütebilirim sanırım. 2 dakka bekledikten sonra frene basarak geçirmeyi denediniz mi? p den d ye geçerken frene basılması her otomobilde geçerli yoksa arabanın fırlama ihtimali var. otomatik viteslerde ufak bi kanca bu işlevi görüyor belki o kırılmıştır. bi baktırmanızda fayda var.

saygılar.

Edit:sorun yokmuş.yanlışlık yapıyormuşuum



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semihh95 -- 2 Nisan 2012; 7:45:39 >


_____________________________

Lumia 820 BLACK


 
296 Mesaj
1 Nisan 2012; 10:29:55 

Merhaba Değerli Forum Uyeleri;
Suan nisan 2012
3sorum olacaktı

1)Alınabilecek hesaplı otomatik vitesli nevar?
2)Her marka modele otm. vites takılırmı?
3)Otm.Vites ve lpg beraber ne kadar verimli?
Çok sağolun



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Neyi Secersen Seç,Aklın hem Seçemediğinde Kalır.
Huawei G610 Phablet Sahibi :)


2906 Mesaj
1 Nisan 2012; 12:17:16 

quote:

Orijinalden alıntı: ibo83

Merhaba Değerli Forum Uyeleri;
Suan nisan 2012
3sorum olacaktı

1)Alınabilecek hesaplı otomatik vitesli nevar?
2)Her marka modele otm. vites takılırmı?
3)Otm.Vites ve lpg beraber ne kadar verimli?
Çok sağolun

1-Honda
2-Sonradan otomatik vites kutusu taktırmak mantıksız ve masraflı olur.
3-LPG ile motor uyumlu olduktan sonra sorun yok..


_____________________________



2010 Honda Civic HB 1.8 I-VTEC A/T Siyah


3640 Mesaj
2 Nisan 2012; 7:43:39 


quote:

Orijinalden alıntı: ibo83

Merhaba Değerli Forum Uyeleri;
Suan nisan 2012
3sorum olacaktı

1)Alınabilecek hesaplı otomatik vitesli nevar?
2)Her marka modele otm. vites takılırmı?
3)Otm.Vites ve lpg beraber ne kadar verimli?
Çok sağolun

1-307 tam otomatiktir tavsiyem.
2-boşver taktırma işini
3-otomatik ile lpg birşey değiştirmez önemli olan motorum uyumu



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Lumia 820 BLACK


 
296 Mesaj
2 Nisan 2012; 10:01:46 

Butce olarak 30.000 TL
OTM olsa iyi pratik olurdu.
Citroen c1 30.700
suzuki Alto 29.000
Chery kimo forza 23.000



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Neyi Secersen Seç,Aklın hem Seçemediğinde Kalır.
Huawei G610 Phablet Sahibi :)


 
37 Mesaj
5 Nisan 2012; 16:12:44 

quote:

Orijinalden alıntı: semihh95



1-307 tam otomatiktir tavsiyem.
2-boşver taktırma işini
3-otomatik ile lpg birşey değiştirmez önemli olan motorum uyumu

Honda Jazz tavsiyemdir CVT li dir.


_____________________________



2684 Mesaj
6 Nisan 2012; 19:46:15 

Arkadaşlar yeni işe başladım.
Otomatik vitesli opel vecktra verecekler daha önce hiç sürmedım konuyu gnel anlamda okudum kafam aldı
Fakat uygulamaya geçelim,

Şimdi park etmek gerekirken

Araç park esnasında yapılması gereken şeyler nelerdir,

birde yokuş inerken vites geçişleri ( D D1 D2 nasıl olmalıdır.. )

Yardımcı olursanız çok sevinirim..
Acil lazım..


Araç çalıştırkende yapmam gereken şeyler nelerdir

Bunu bana anlatırsanız size dua etmekten başka yapacağım bir şey yoktur.. :


Allah sizden razı olsun..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi farego -- 6 Nisan 2012; 20:13:53 >


_____________________________



2684 Mesaj
6 Nisan 2012; 20:06:25 

Son olarak, bu araba ile yokuşta durdun nasıl kalkılır..



_____________________________



 
1619 Mesaj
7 Nisan 2012; 9:30:06 

Yokuş inerken de çıkarken de D de durur vites. Araç yüklü yada yük çekiyorsa yada bozuk yolda yavaş gidilmesi gerekiyorsa d2 yada d1.
Çalıştırmak kolay.

Araç P de yada N de olmalı. Motoru normal çalıştırın. P de ise D ye almak için mutlaka frene basmalısınız yoksa vites kilidi açılmaz kolu kıpırdatamazsınız. Birde frene basmadan vites koluna asılmayın. Bu durumda hasar yada arıza olmaz ama vites kilidini sıkıştırırsınız frene basınca kilit açılamaz kolu hareket ettiremezsiniz. N de iken çalıştırırsanız da ayağınızı frende tutmayı unutmayın. D ye alınca araç hareket edeceğinden ayağınızı dalgınlıkla frenden hafif çekerseniz ilerleyip başka bir aracaya, yayaya yada neseneye çarpabilirsiniz. Özellikle ışıkta vites D de önünüzde araç varken dalıp freni hafif bırakrsanız araç yavaşça ilerleyebilir, kontrolsüzce öndekine çarpabilirsiniz. Işıklarda durunca ayak frende N ye alırsanız hem vites kutusu aşırı ısınmaz uzun ömürlü olur hemde kazara hareket etmelerden korunursunuz.
Aracı durdurmadan R ye almayın yada D de giderken araç son viteste ise (4-5-6) D1 yada D2 ye almayın. Elektronik kısmı koruma işini halleder ama diyelim ki sizin vites kutusunda bu durum için önlem almamışlar araç aniden fren yapar gibi yavaşlar arkadakiler size çarpabilir yada siz araç içinde kafanızı cama vs çarparak yaralanabilir, kontrolü kaybedebilirsiniz.

Yokuşta durdunuz, araç p de, N de yada D de olsun. Ayak frende ve motor çalışıyor. Ayağınızı frenden çekerçekmez hafifçe gaz verin. Bazı otomatikler hafifçe geri kaçabilir bu orun değil. Çok çok el freniniz yarım çekin araç geri kaçmaz yada çok yavaş kaçar. Gaz verin yavaşça elfrenini de hemen indirin. Öncelikle boş yolda aracınızın vites karekteristiğini öğrenmenizi tavsiye ederim. Mesela rampa yukarı d durdunuz yak frende, ayağınızı frenden çekince ne kadar geri kayıyor. Tabi bu aracın yükü ile rampa eğimi ile de alakalıdır. Ama genelde çok kolaydır kalkmak sadece panik yapıp gaza aniden abanmayın. Araç güçlü ise hızlı toparlar, öndekine çarpabilirsiniz.


_____________________________



2684 Mesaj
7 Nisan 2012; 9:41:44 

quote:

Orijinalden alıntı: Sozuak

Yokuş inerken de çıkarken de D de durur vites. Araç yüklü yada yük çekiyorsa yada bozuk yolda yavaş gidilmesi gerekiyorsa d2 yada d1.
Çalıştırmak kolay.

Araç P de yada N de olmalı. Motoru normal çalıştırın. P de ise D ye almak için mutlaka frene basmalısınız yoksa vites kilidi açılmaz kolu kıpırdatamazsınız. Birde frene basmadan vites koluna asılmayın. Bu durumda hasar yada arıza olmaz ama vites kilidini sıkıştırırsınız frene basınca kilit açılamaz kolu hareket ettiremezsiniz. N de iken çalıştırırsanız da ayağınızı frende tutmayı unutmayın. D ye alınca araç hareket edeceğinden ayağınızı dalgınlıkla frenden hafif çekerseniz ilerleyip başka bir aracaya, yayaya yada neseneye çarpabilirsiniz. Özellikle ışıkta vites D de önünüzde araç varken dalıp freni hafif bırakrsanız araç yavaşça ilerleyebilir, kontrolsüzce öndekine çarpabilirsiniz. Işıklarda durunca ayak frende N ye alırsanız hem vites kutusu aşırı ısınmaz uzun ömürlü olur hemde kazara hareket etmelerden korunursunuz.
Aracı durdurmadan R ye almayın yada D de giderken araç son viteste ise (4-5-6) D1 yada D2 ye almayın. Elektronik kısmı koruma işini halleder ama diyelim ki sizin vites kutusunda bu durum için önlem almamışlar araç aniden fren yapar gibi yavaşlar arkadakiler size çarpabilir yada siz araç içinde kafanızı cama vs çarparak yaralanabilir, kontrolü kaybedebilirsiniz.

Yokuşta durdunuz, araç p de, N de yada D de olsun. Ayak frende ve motor çalışıyor. Ayağınızı frenden çekerçekmez hafifçe gaz verin. Bazı otomatikler hafifçe geri kaçabilir bu orun değil. Çok çok el freniniz yarım çekin araç geri kaçmaz yada çok yavaş kaçar. Gaz verin yavaşça elfrenini de hemen indirin. Öncelikle boş yolda aracınızın vites karekteristiğini öğrenmenizi tavsiye ederim. Mesela rampa yukarı d durdunuz yak frende, ayağınızı frenden çekince ne kadar geri kayıyor. Tabi bu aracın yükü ile rampa eğimi ile de alakalıdır. Ama genelde çok kolaydır kalkmak sadece panik yapıp gaza aniden abanmayın. Araç güçlü ise hızlı toparlar, öndekine çarpabilirsiniz.

İşte bu hocam çok teşekkür ederim püf nokta budur bana çok faydası olur bunların özellikle şu cümlesi..




abi bu aracın yükü ile rampa eğimi ile de alakalıdır. Ama genelde çok kolaydır kalkmak sadece panik yapıp gaza aniden abanmayın. Araç güçlü ise hızlı toparlar, öndekine çarpabilirsiniz.


_____________________________



 
238 Mesaj
13 Temmuz 2012; 11:49:05 

Bende hiç otomatik vites kullanmadım şuana kadar yarın patronun arabasını kullanma fırsatım olabilir.
O yüzden merak ettiğim birkaç şey var:
(araç vw passat)

Passatların otomatik vitesi resimdeki gibi sanırım:

0


Vitesi P den D ye alırken herhangi bir tuşa basıyor muyuz yoksa sadece vitesi D ye doğru ittirmek yeterli mi?
Ayrıca vites topuzunun yanına bitişik o düğme ne işe yarıyor?


_____________________________



10942 Mesaj
13 Temmuz 2012; 12:55:10 

quote:

Orijinalden alıntı: FFFaust

Bende hiç otomatik vites kullanmadım şuana kadar yarın patronun arabasını kullanma fırsatım olabilir.
O yüzden merak ettiğim birkaç şey var:
(araç vw passat)

Passatların otomatik vitesi resimdeki gibi sanırım:

0


Vitesi P den D ye alırken herhangi bir tuşa basıyor muyuz yoksa sadece vitesi D ye doğru ittirmek yeterli mi?
Ayrıca vites topuzunun yanına bitişik o düğme ne işe yarıyor?


o vites kolu kenarındaki kilit kısmına basarak, P D arasında geçiş yapabilirsiniz.


_____________________________

>RALLYCROSS RX SUPERCAR
>HOT WHEELS Car/Motorcycle
>Simon's Cat




 
238 Mesaj
13 Temmuz 2012; 17:43:22 

Kafama takılan birde şu var:
Mesela aracı yokuşta park ettik(arabanın önü yokuşun aşağısına bakıyor.)
Geri geri gideceğiz vitesi R ye aldık el frenini indirdik.
Ayağımızı frenden çekince araba stop eder mi yoksa geriye doğru rolanti devriyle gidebilir mi?


_____________________________



2684 Mesaj
13 Temmuz 2012; 18:03:27 

ben öğrendim geliştirdim kendimi dh sayesinde :)


_____________________________



 
9579 Mesaj
15 Temmuz 2012; 15:01:45 

Ben genelde frene basiyorum p'ye aliyorum iniyorum. El freni filan cekmeden. Tabi duz yerde. Egim varsa el freninide cekiyorum.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
4 Mesaj
21 Temmuz 2012; 23:19:25 

arkadaslar hayatimizi kolaylastiran herseyin bize zarari vardir otamatik aracinda zarari cebibimizedir otamatik araclar manuele gore daha fazla yakar otamatik araclarda sanzuman yagi filitresi manuele gore daha pahalidir bakimi onemlidir yagini suyunu daha onemseyerek zamaninda degistirmek gerekir agrizalanmasi durumunda kotu sonuclar verir tamiri zordur pahalidir onun icin bakim onemlidir otamatik araclarda mars almasi manuele gore daha kuvvetlidir bozulmasi durumunda vurdurarak yada cekerek calistirilamaz kesinlikle yolda istop edmesi %50 kazalarla sonuclanir direksiyon serterir firen tutmaz el firenide iyi degilse kazlar kacinilmaz olur manuel istop edsede arac vireste iken calisma olasiligi yuksektir tekrar calismasada aracin hiziyla hitrolik sistem devrede olur viteste ise yavaslayana kadar otamatik araclari alirken test surusunu mutlaka yapiniz dik bir ranpada durunuz ve fireni burakiniz arac yeriye kaciyorsa oractan vaz geciniz bmw mersedes chevrolet gmc chrysler gibi araclar otamatik araclarda gercekten randuman alinmistir gerisi hikaye volkswagen audi sonrasinda gelir bunlarin disindakilerden uzak kaliniz derim


_____________________________



4610 Mesaj
21 Temmuz 2012; 23:37:37 

vaybe bende otomatiklerde gaza basıp gidiyosun frene basıp duruyorsun sanıyordum ayrıntılı olmuş

tşekkürler


_____________________________



 
121 Mesaj
22 Temmuz 2012; 14:17:34 

otomatik vitesin manuelden dana fazla olumsuz tarafı olduğuna katılmıyorum aksine hen ekonomi hende kullanım konusunda otomatik manueli açık ara geçer, bir kere otomatiklerde baskı balata değişimi olmuyor ve birkaç senede bir 1000 tl gibi bir fiyat ödemek zorunda kalmıyorsunuz, otomatikler motoru kesinlikle zorlamaz çünkü kendisi motor devrini en mnantıklı şekilde kullanacak şekilde tasarlanmıştır manuelde debriyaja bas çek vurdurma daha çok olur buda motora ve aktarma elemanlarına mesela trigere daha çok yüklenme yapar otomatikte aktarma yağla yapıldığı için istesenizde şanzımana motora aşırı yüklenme olmaz, ayrıca tam otomatik şanzımanların neredeyse hepsinde kullanılan yağ ömürlüktür değişim gerektirmez, çok yakma konusunada katılmıyorum şuana kadar iki adet otomatik araç kullandım polo ve astra g, ikisindede manuel kullanıcıları ile kıyasladığımda aynı hatta benim kullanma şeklimle daha az yaktığını gördük nette her duyduğunuza inanmayın gidin yüzyüze kullanıcıları ile görüşün ayrıca otomatik vitesin kolay kullanımı kesinlikle tartışılamaz yokuşlarda ileri geri kaçırmaması buna enbüyük örnektir manuel araçla dik yokuşta geri gitmeye çalışın ananız ağlar dur kalkta debriyaja bas vites değiştir araba kullanmak zevk olmaktan çıkar işkenceye dönüşür manuel araçta gaza basılı giderken birden ayağınızı gazdan çekin ne olur araç ileri geri hop hop oynar hatta stop eder otomatikte gazdan ayağını çekince çok hafif tatlı bir yavaşlamaya girer hoıplama zıplama kesinlikle olmaz, ayrıca evet otomatik vitesler gaza basınca gider frene basınca durur hepsi bukadar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi frender -- 22 Temmuz 2012; 14:21:16 >


_____________________________



 
121 Mesaj
22 Temmuz 2012; 14:26:06 

quote:

Orijinalden alıntı: FFFaust

Kafama takılan birde şu var:
Mesela aracı yokuşta park ettik(arabanın önü yokuşun aşağısına bakıyor.)
Geri geri gideceğiz vitesi R ye aldık el frenini indirdik.
Ayağımızı frenden çekince araba stop eder mi yoksa geriye doğru rolanti devriyle gidebilir mi?


tam otomatikler frenden ayağınızı çekince ileri gitmez (aşırı dik ve çok yüklü olmadıktan sonra) ancak rölanti devrinin gücü geri gitmesine yetmez gaza basınca geri gitmeye başlar. otomatikler hiçbir zaman manueller gibi stoplamaz



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi frender -- 22 Temmuz 2012; 14:27:42 >


_____________________________



623 Mesaj
10 Ağustos 2012; 4:27:34 

araç D de iken ayağı frenden çekince araba yavaşça hareket etmesi rölanti devrinin gücünden mi kaynaklanıyor?

Bir de çok dik yokuşta geri kaydırıyor mu diye test ettim. çok yavaş kaydırdı.

ondan biraz daha az eğimli yokuşta hiç kaydırmadı; ilkinde kaydırması normal midir?


_____________________________



2684 Mesaj
10 Ağustos 2012; 9:23:23 

Arkadaşlar takıntı ve strees yapmayın.. bende dh da öğrendim hemde bu konuda :) ve çok rahat sadece beyniniz rahat olsun arabanın kavramasını öğrenin yeter..


_____________________________



8121 Mesaj