Şimdi Ara

-Yeni Fiat Bravo Kulübü-

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
4.785
Cevap
57
Favori
555.148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: devilcry

    Sahibinden düşük km. uygun fiyatlı manuel bravo bulmak neden bu kadar zor. 1 aydır bakıyorum malum siteye ama istediğim aracı bulamıyorum. yok mu aracını satan :)?

    Donanım haberdeki çok bilmiş tayfanın aksine bravo parasının hakkını sonuna kadar veren, arızası yok denicek kadar az, gayet kaliteli bir italyan olduğu için alanlar sıkışmadıkça yada model yenileme isteği gelmedikçe temiz arabasını pek satmıyor. Bravonun kendi forumuna bakın aynı aracı değişik donanım ve modellerde 3. kez alanlar var iyi takip edin mutlaka denk gelir, millet 40.000 tl ile bom boş benzinli B segmentine binerken Bravoda dizel + otomatik gayet dolu C segmenti araç alınabiliyor




  • selamlar...
    yeni fiat bravo,rahmetli babamın doğum tarihi olan 29 şubatta...ülkemizde doğdu...ömrünü ..çalışkanlık,dürüstlük ve vatanseverlik erdemleriyle sürdürüp,tofaş'ın kuruluşunda büyük emekleri olan ve maalesef 1999 yılının 2 haziran gününde ankara necatibey caddesinde "şahin" marka bir ticari taksinin çarpmasıyla yaşamını kaybeden sevgili babam,dost insan Yük.Makine Mühendisi Mustafa Tekin'in hatırasına ithafen;
    donanimhaber fiat topicleri bölümünde kurduğunuz" Yeni Fiat Bravo" kulübünün başarılı ve çok yararlı olacağına dair olan inancımı da belirterek,
    (her ne kadar dh forumlarında herhangi bir kulube üye olmadan taraflı ama objektif olmaya çalışsam da)... gönlüm bu klübün naçizane bir üyesi olmamı istiyor..

    takdirlerinize.....

    saygı ve sevgilerimle........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi havnitekin -- 3 Mart 2008; 3:04:12 >




  • Konu biraz canlansın. 1.6 mjet 120 bg aracımı aldım çok şükür. İlk başta sesi biraz fazla geldi. Benzinliden sonra alışmak için süre gerekli. Fakat araç gayet güçlü. Yan direklerin kalın olması görüşü olumsuz anlamda etkiliyor. Benim ilk dikkatimi çeken durumlardan biri bu. Yakıt bence iyi. şehirler arası 110-120 km hızda 4.6 ya kadar düştü, klima sürekli açık halde. Kol dayaması pek kullanışlı değil. hem içi dar hem de aşağıda kalıyor. Ama içi iyi soğutuyor.
    Artık bravo forumunda takıldığım için buraya pek bakamıyorum. O forumdakiler baya bi paylaşım yapıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmxksk

    Yanlış anlamayın ama her Bravo ilanına 4.000 tl altını teklif ederseniz ben cevap bile vermem ama bir başkası hiç hoş olmayan cevaplar verebilir sonra üzülmeyin şimdi 2007 fsi golfe hurdası çıkmış vtec ayaklarına satılan bom boş civiclere 40 istenirken 2010 multijet sport style temiz arabayı 35 e bulanilirseniz hiç kaçırmayın derim

    Gardaş 35'e alayım
    35 vereyim
    35 e ver geleyim

    Gibi selamsız sabahsız mesajlar yazarsanız olumsuz geri dönüş alırsınız elbette. Kibarca "Merhaba, arabanız çok hoş ve fiyatınız çok mantıklı lakin bütçem 35.000 TL ile sınırlı. Fiyatı uygun görürseniz görüşmek isterim" şeklinde mesaj yazarsanız kimse size hoş olmayan mesaj yazmaz. Şimdiye kadar bu şekilde yüzlerce mesaj gönderdim genel cevap satıcının düşündüğü en düşük fiyat teklifi veya teşekkür ederim şeklinde oldu.

    Araç ilanında keyfekeder satılık, boya takıntısı olan aramasın, gırtlak dolu, türkiyede tek, pazarlık teklif etmeyin gibi ifadeler ve ciddi imla hatası varsa ilanı direkt kapatırım. Bu tür ilan sahipleriyle fiyat uygunda olsa alışveriş yapmam.

    Birçok kişi istediği aracı bulunca acil aracını elden çıkarmak istiyor son çare galeri veya bayiye 4-5 bin düşük fiyata veriyor. Karşısında mantıklı bir alıcı gören ihtiyaç sahibi yapılan teklifi değerlendiriyor.

    Bir malın değerini arz-talep dengesi belirler. Golf fsi bile olsa fiyatı belli, 2004 civic fiyatına 2010 bravo satılıyorsa bu piyasadır kimse bir şey diyemez. Siz bunu örnek gösterip benim aracım 40.000 TL eder diyebilirsiniz ama ilana koyup aylarca bekleyebilirsiniz.

    Örneğin aşağıdaki araçta avuç içi kadar boya var, 115.000km'de cam tavan dahil full ve yetkili servis bakımlı bir araç. Bu araca ben 35.000 teklif ettim, satıcı son 36.500 dedi. 17 Eylül'den bu yana 36.500'e satılmamış demekki piyasa fiyatı bunun altında. Birçok kişi işte bu yüzden bravodan uzak duruyor. Böyle bir araç bana göre diğer c sınıfı araçlarla kıyaslandığında 40.000 eder ama piyasa buna izin vermiyor. İşte bu noktada iyi bir araca uzun süre binmek isteyen mantıklı alıcılar devreye giriyor.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-full-plusfull-ogretmenden-orjinal-bravo-231775417/detay




  • Bravo polodan üstün bi araç,tek olumsuz yanı polo bravodan daha çabuk elden çıkar.. ama bravonunda satışları ikinci elde hiçte kötü değil,dolu olmasına dikkat edin size tavsiyem.. 105 ps ile 120 ps arasında aman aman bi far yok zaten hatta 105 lık daha iy bence partikül diye bisey yok.. Bravo C segmentinde golften focustan geniş,bagaş hacmi 400 litre civicten sonra 2.sırada.. iç mekan kalitesi bir golf kadar değil ama focustan üstün bence.. motor olarak bence rakibi yok mjet 1. Sırada zaten.. gulietta delta linea Doblo egea astra aynı motoru kullanıyorlar..
  • Bu hafta 2008 model 1.6 Multijet 105 Hp Bravo Dynamic sahibi oldum. Şunu gerçekten anladımki arabayı kendin görüp test edip inceleyip alıcaksın forumdaki çok bilmişlere, 10 dk test sürüşü yapıp kendini 20 senelik eksper zannedenlere, evde bilgisayarda nfs oynayıp forumda araç uzmanı gibi ahkam kesenlere İNANMIYCAKSIN kulak asmıycaksın. Bu aracın önünde opel, volkswagen logosu olsa en az 10.000 TL daha fazla ödemem gerekirdi yurdum insanına önyargıları için çok teşekkür ediyorum bu aracı aldığım paraya polo, fiesta, clio öneriyorlardı 1 haftadır kullanıyorum sessizliği, iç malzeme kalitesi ve tokluğu, aracın motor gücü ve atakılığı, yol tutuşu, iç mekan aydınlatma güzelliği cidden görülmeli




  • Şu konuyu biraz hareketlendirsek ? Araçlarımızın fotoğraflarını paylaşmakla başlayabiliriz mesela ? Adamlar 2008 den beri ölmeyen model yaratmışlar aga :)
  • 2010 model dizel Bravo aracımın 618 km'lik seyahat sonucu yakıt ortalamasını video'ya çekip paylaştım. (4,8 lt/100km)

    Bkz:https://www.youtube.com/watch?v=dkyttJ1ZYjA
  • Merhaba arkadaşlar, dayım için megane2 bakarken Ankara'da bir dostun tavsiyesi ile bravoları değerlendirmeye karar verdim. Multijet temiz bir aracı uygun fiyata bulamadım.(iyiki bulamamışım) tesadüf eseri boyasız sıfır ayarında 1.4 t-jet dynamic 2010 gri 110.000'de bir araç buldum ve 30.000 TL'ye aldım. Bravo tercih etmemde bu konunun etkisi büyük bu bakımdan aracı düşünenler için amatör olarak aracı yorumlayarak konuya katkım olsun istedim.

    Şuan astra j 1.4t cosmo kullanıyorum, önceki araçlarım focus 2.5 1.6, civic fd6, pug 207. Şirket araçlarım fluence 1.5dci , megane 2 1.5 HB. Bu araçları referans alarak yorum yapacağım.


    Araç genel anlamda çok güzel ama en büyük eksisi yalıtım. Dizel ve benzinli modellerin motor ve yol sesi yalıtımı kesinlikle sınıfının altında.

    Bu konunun önemli bir bölümünü okudum. Birçok araç sahibi aracın yalıtımını övmüş buna çok şaşırdım. Baktığım araçlardan ilkinde sanırım bu aracın motorunda sorun var dedim sesten dolayı. Benzinlide motor sesi yine yüksek. Aracı aldım pütürlü asfaltta ciddi bir yol sesi alıyor. 4 yıllık lastiklerin bunda etkisi vardır ama yan taraftaki araç seslerini de ciddi olarak içeri alması sorunun sadece lastiklerde olmadığının göstergesi. Bravo TR forumundaki yalıtım konusunu okuyunca işler netleşti. Kullanıcıların büyük bölümü bravo güzel araç ama yalıtım kötü, gülü seven dikenine katlanır gibi yorumlar yapmış. Bu konuda herkes şikayetçi ama aracın diğer artıları bu eksinin üzerini örtüyor. Özetle yalıtım olarak Bravo B sınıfı standartlarında. Aksini iddia eden arkadaşlar bravo tr forumundaki yalıtım konusunda kullanıcı yorumlarını okuyabilir. Focus 2.5 yalıtımı bile bu araçtan daha iyi.

    1.4t motoru lpg ile çok beğendim. 2000 devire kadar sakin bir karakter çizen motor 3000-5500 devir arasında adeta aracı şahlandırıyor. 5750 devire kadar akıcı bir performans sunuyor. Dizel 120'lik multijeti ben beğenmedim. 2000 devire kadar cansız motor birden patlama yaşıyor ve 3000 devir sonrası bu patlama zayıflıyor. Özetle lineer bir çizgi sergilemiyor. Bravo TR forumunda kullanıcıların ortalama şehir içi tüketimi 6.5 litre civarındaki diğer dizellere göre %20 fazla yakıt tüketiyor. Benzinli şehir içinde 10 litre lpg yakıyor. Ankara gibi lpg'nin 2 TL olduğu şehirlerde dizele göre %25 daha ekonomik. Performans olarak kesinlikle 1.4 t-jet çok iyi bir motor. Astra j 1.4t kullanıcısı olarak bu motoru sevdim. Lpg bu motorda nazlı. İlk aldığımda rolantide titreme ve düşük performans sorunu yaşattı. Ankara'nın en iyi 3 lpg ustasına götürdüm ayar yapıldı ama rolantide yaşanana hafif titreşimi yine çözdüremedim.

    Aracı test için götürdüğüm test merkezi yakın arkadaşım. Aracın dyno verisi 137 BG 240 tork çıkınca arkadaşa dyno kalibrasyon istiyor diye takıldım. Dyno'da sorun yok araçta chip var diye iddia etti. 1.4 t-jet motorun yabancı sitelerdeki dyno verilerine baktığımda gerçek ortaya çıktı. Motorun bazı versiyonları 137 HP olarak fabrikadan çıkmış. Yabancı kullanıcılar fabrikasyon chipli olarak bahsetmişler.

    Benim dyno verisinin aynısını vtech sitesi elde etmiş.
     -Yeni Fiat Bravo Kulübü-

    Bravonun beni şaşırtan diğer yönü yol tutuşu oldu. Astra j ile her gün gidip geldiğim Ankara esenboğa yolundaki virajlarda astra'yı aratmadı. Bunda 225-45-17 lastiklerin etkisi mutlaka vardır. Bu lastik ölçüsü ile aracın konforu yine bozuk yollarda sınıfının altında. Küçük darbelerde süspansiyon yetersiz. Bu araçta kesinlikle 16" lastik kullanılmalı. Aracın süspansiyonları kontrol edildi, yumuşak hamurlu 16 lastik takılmalı.

    Aracın iç asarımı hoş, direksiyon ergonomisi güzel, dynamic koltukları fena değil, ses sistemi c sınıfı ortalamasının üzerinde kaliteye sahip. Baslar güzel, midler kötü, tizler güzel.
    Malzeme kalitesi ve işçilik kesinlikle focus 2.5, astra h, civic fd6, megane 3 üzerinde.
    Kısa farlar yetersiz, çapı küçük merceklere 4300k xenon takınca tatmin edici aydınlatma alındı.
    Trim sesler 100.000 km'yi devirmiş bir araç için normal seviyede. Kapı tutamacından ve ön göğüsten araç soğukken tiz ses geliyor.
    Aracın kumanda tuşları çok küçük ve ergonomisi kötü.
    Bagajı oldukça büyük ve derin. Bagaj kapağında dış tutamaç yok, araç kirliyse elinizi batırıyor.
    Klima performansı zayıf. Hava kalite sensörü gibi şımartan bir özellik var. İç ve dış hava kalitesine göre hava alımını değiştiriyor.
    Hız sabitleyici kolu berbat, bu kadar kötü ergonomide başka bir araç görmedim.
    Orta kol dayama facia, küçük, aşağıda ve geride kalıyor. İçindeki bölüm küçük su şişesi alıyor ve soğutmalı (soğutmalı derken soğutmuyor serin tutuyor)
    Arka koltukta havalandırma var ama düşük performansta çalışıyor.
    City direksiyon çok güzel kullandığım en hafif elektrikli direksiyon. City 40km sonrası kapanıyor ve megane 2 gibi sürekli hissiz ve yumuşak değil.

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Karşılaştırma amacıyla kullandığım araçları 10 üzerinden puanlamak gerekirse;

    Konfor

    • astra j 1.4t 7
      civic fd6 6
      fluence 1.5dci 7
      focus 2.5 1.6 6
      megane 2 7
      bravo 1.4t 6



    Yol tutuş

    • astra j 1.4t 8
      civic fd6 6
      fluence 1.5dci 6
      focus 2.5 1.6 8
      megane 2 5
      bravo 1.4t 7



    Yalıtım

    • astra j 1.4t 8
      civic fd6 6
      fluence 1.5dci 7
      focus 2.5 1.6 6
      megane 2 7
      bravo 1.4t 5



    Sürüş zevki

    • astra j 1.4t 8
      civic fd6 7
      fluence 1.5dci 5
      focus 2.5 1.6 8
      megane 2 5
      bravo 1.4t 7




    Malzeme kalitesi ve işçilik


    • astra j 1.4t 7
      civic fd6 6
      fluence 1.5dci 5
      focus 2.5 1.6 6
      megane 2 5
      bravo 1.4t 7






  • madmax50 kullanıcısına yanıt
    Hocam aracı çok güzel gözlemleyip, aynı şekilde çok ta güzel yazmışsınız. Naçizane önerim imkanınız varsa şu yol tutuşunu bir de 18 inç Sport jantlarıyla deneyimlemeniz. 19 jantlı Insignia'nın FlexRide kapalıyken popo salladığı yerleri tıpa gaz basılı şekilde dönüyorum. Bu modeller 2012 ve sonrasında ülkemize geldiği için piyasadaki Bravo'ların arasında çok nadir bulunuyor ve 17 jantlı "Sports Style"ların arasında kaynıyorlar. Görmeniz çok zor yani. Resimle de destekleyeyim.

     -Yeni Fiat Bravo Kulübü-

    Bir de Fluence'ın konforu 7 etmez yani. 6'dır ederi onun'da. Performansa falan hiç girmiyorum zaten siz de biliyorsunuzdur çok iyi şekilde. Şirkette ben de 1.5 DCI otomatik kullandım bi ara (Şanzıman EDC miydi bilmiyorum) Kickdown yapıyorsun artan tek şey motorun devri ve sesi. Bir araba gaz köklemeye bu kadar mı tepkisiz kalır allahım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TMRT -- 28 Kasım 2015; 22:32:58 >




  • tozkoparan25 T kullanıcısına yanıt
    Araç çok güzel,otomatikleri 120 bg zaten o konuda küskün olmasın.. 105 likler manuel oluyo,burdan sunuda söyleyin 120 lık ile 105 lık arasında hiç bir fark yok motor aynı,sadece kalkışta yarım saniyeden bile az bir değer farkı var oda turbo farkından kaynaklanıyor bunu biz ayırt edemiyoruz zaten,ikisininde kullandım ikiside koltuğa yapıştırıyor alacak arkadaşlar hiç çekinmeden araç temiz olduğu takdirde 105 lık 120 lık diye takılmasını.. İkiside ucak 105 lık Bravo 110 lük megandan daha güçlü ve hızlı.. Bir bravodan hız sabitleyici ve asr tuşu varsa dolu bir araçtır zaten başlarında bunlar yok..
  • Bravo almayı düşünen arkadaşlarla benden tavsiye hiç şüphe etmesinler gerçekten çok güzel bir araç bende spor style var gerekçekten çok seviyorum sorun çıkarmıyor yakıt düşük performans süper nice almanları vesayireleri stop ışıklarını izlemeye mecbur bıraktı
    Elinizden geldiği kadar temiz ve full olanını almaya çalışın ve dizel 120 hp olsun derim çünkü insan kullandıkça aşık oluyor
    Bir arkadaşım full almadığına pişman satıp full spor style almayı düşünüyor tecrübe oradan :)
    Alınca satmak istemiyorsunuz bu fiyatlara bu kadar özellikli lüx araç bu yakıta bu performans bencede ismi gibi BRAVO...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi A.uygur -- 14 Temmuz 2016; 20:39:49 >
  • ^^Evo^^ ^ kullanıcısına yanıt
    - Parçası pahalı denir ama çoğu parçası diğer fiatlarla ortaktır, araştırıp motorda "biberir aynı" parçayı bursa işi doblo vs. için diye alırsan yarı fiyatına gelir
    - Piyasada genel olarak hızlı satılan popüler 3-4 marka var onlara göre biraz geri planda kalabilir ama piyasası zayıf tamamıyla hikaye ki bu ara özellikle kıymate bindi piyasası çok arttı temiz düzgününü arayan çok, fiyatları yükseldi.
    - Multijet cidden çok sağlam bir motor yağsız, suzuz kalmadıktan yada ölümüne kabız kullanılmadıktan sonra sonra kolay kolay turbo dağıttım motoru indirdim diyen neredeyse yok.
    - Dizel için 130.000 km düşük bir rakam ama daha kullanıp satacağınızıda düşünürsekdüşük km araç almak her markada her zaman faydalıdır malum 2. elde çok önemli bir etken.

    Fan boy değilim inanın şirket aracım focus 3 1.6 tdci trendx, bravo almadan önce bir kaç ay astra j kasa 1.4 T hb kullandım güzel arabalar ama bravo bu arabaların hiçbirinden aşağı değil heleki marka kardeşleri punto, linea vs. uzaktan yakından alakası bile yok aracın kalite konfor olarak.

    Bravo alınmasa bile bir kere içine binilmeli sürülmeli derim, 1.6 multijet 300 nm tork ile nasıl 60-70 bin tl verilen markalara plaka okutuyor görülmeli




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^^Evo^^

    73000 km'de 2012 model daha garantisi devam eden dynamic plus araç için 41500'e anlaştık. Az bir eksiğim vardı kredi çektim. Derkem ertesi günü aradım adam 1 gün önce koyduğu ilan için kusura bakma satmaktan vazgeçtim dedi.

    Her şerde bir hayır vardır boşver hocam daha iyisi denk gelir inşallah

    Ben muğlada 1.4 tjet için galericiyle görüştüm anlaştım yarın gelicem gösterelim araç temizse alıcam bak dedim tamam bekliyorum dedi, ertesi gün sabah 10 arabasına bilet bulabildim şans işte aradım otobüs biletini aldım geliyorum diye bana demezmi birisi geldi aracı göstermeye gittiler diye !!! dalgamı geçiyorsun dedim işten izin aldım paramı ayarladım bilet aldım konuşmadıkmı senle diye dansöz gibi kıvırdı galerici ık mık diye senin yapacağın işin satacağın arabanın dedim kapattım suratına olmayınca olmuyor nasip...




  • 05kartal kullanıcısına yanıt
    Hocam değerleriniz şehir içi kullanım için gayet normal
  • serkanseyko S kullanıcısına yanıt
    Bravo al geç puntoya bakma bile. Arada kaç gömlek fark var bravo çok daha üstün bir araç.
  • İşte her iki aracıda aynı şartlarda ettiğim Testin sonuçları, Bir kez daha hatırlatmak istiyorum benim araclardan beklediğim sizlerden farklı olabilir, her iki araçda kendine göre iyi, iki araçada sahip olduğumdan tarafsız bir gözle yazdım çünkü iki aracımıda seviyorum Ford’un gönlümdeki yeri ayrı, Bravoda yeni yer buldu diyebilirim, herkezinde sevdiği aracı almasını ve kazasız belasız kullanmasını Allahtan diliyorum. Saygılarımla,


    Fiat Bravo : 2009 model DYNAMIC – EMOTION 1.6 16V 120 HP MULTIJET DİZEL (Otomatik)
    Ford Focus : 2006 model Ford Focus HB 1.6L Duratorq TDCi 109HP Ghia (manuel)

    Konu : Sürüş Keyfi Sırasında Motordan alınan haz.
    Fiat Bravo : Güçlü motor ama mağrur, hızlanmayı sumut olarak gerçekleşiyor. Otomatik vites geçişleri hissedilsede bir performans düşüklüğü yok, tam orta yaş işi. Bas gitsin...
    Ford Focus : Güçlü ve Atak, gazı köklediğini ani hızlanma ile kullanıcısına hissettirir. Genç olduğunun farkına varırsın.
    Oy Verdiğim Araba : Fiat otomatik vites olduğundan çok atak hızlanamıyor, manuel olarak bu testı bir daha yapıcam ama şimdilik test’ı FORD alır.

    Konu : Süratlı vıraj alımı ve savrulma. ( Her iki arabayla da aynı yolda ve aynı sürat ile test yaptım.) (Test sahası-1: konya yolu Gülhaneye dönüş alt geçiti aşağı eğimli ve 90 derecelik dönüş yolu, Test sahası-2 Otoban Aşti ayrımı S şeklindeki sağ ve sol virajları.)
    Fiat Bravo : İlk iki denemede 60 derecelik kıç attım. Lassik havalarını ölçtüm hemen ve tüm lastikler 37-38 olduğunu gördüm, Teslim sırasında demek kontrol edilmeden bana verilmiş, tüm lastikler 32 yaptım ve virajlarda sorun çıkmadı.
    Ford Focus : Ford’la bir sorun olmadan testı tamamladım. Onunda lastiklerinin basınç değeri ön32 arka 31 dir.
    Oy Verdiğim Araba : Berabere çok bi fark yok.

    Konu : Fren mesafesi ve ABS ve diğer donanımların devreye girmesi. (aynı yolda ve aynı sürat ile test ettim)
    Fiat Bravo : Fren mesafesi daha uzun oldu yanlız abs daha kibar devreye giriyor ve uygulanıyor.
    Ford Focus : Ford en az bir veya iki metre daha kısa duruyor gibi ama ABS ciddi hissediliyor sanki arnavut kaldırıma çıkmışsın gibi.
    Oy Verdiğim Araba : Test’ı Ford’a vermek gerekir ama Lastiklerinde önemli olduğunu düşünüyorum Ford’un lastikleri daha iyi yüksek performans marka lastik var fark bundanda olabilir.

    Konu : Yol bilgisayarı
    Fiat Bravo : Geniş kapsamlı, bilgiler menuye dahil edilebilir ayrıca okunaklı ve anlaşılır, hatta komutlarını Türkçe yazması ve bilgi vermesi süper.
    Ford Focus : Tek satırdan ne görürsen o, anlık tüketim de yok.
    Oy Verdiğim Araba : Açık ara Bravo bu test’ı alır.

    Konu : Yakıt Tüketimi
    Tam depo ile 100Km deki yakışı hesaplarım ben, daha bu hesapı yapamadım ama değerleri sıfırladım ve testler sırasında ortalama şehir içi yakış değerleri
    Fiat Bravo : 6.8
    Ford Focus : 6.3
    Oy Verdiğim Araba : Berabere (Ford’a göre Bravo yüksek ama otomatik olduğunu unutmayalım)

    Konu : Sürüşdeki direksiyon zevki
    Fiat Bravo : 2 modu var
    City modunda çok rahat sanki tuy
    Diğer moda da surat için ideal.
    Ford Focus : 3 Modu var
    Normal: kendi sürate göre ayarlar. Defaul değeridir.
    Kullanım sırasında speed veya konfor modu ile değişebilir.
    Oy Verdiğim Araba : Bravo-City modu ve Ford-Konfor modunu karşılaştırırsak kullanım rahatlığı acısından BRAVO bu test’ı alır. Bana daha yumuşak ve manevrası daha iyi geldi.

    Konu : İçeriye ses alımı
    Fiat Bravo : Arka kapımda bişi tıkırdıyor beni deli etti.Ayrıca gaza yüklendiğimde kaputan bir soluma sesi geliyor. (Sanki dark vader nefes alıyor) Servise sorucam.
    Ford Focus : -
    Oy Verdiğim Araba : Bu test yeniden yapacağımdan sonuçu yazmıyorum.

    Konu : İç dizayn daki göz kullanımı
    Fiat Bravo : Kapı gözler küçük ve yetersiz.
    Orta konsol soğutmalı ama 1litrelik pet şişe haçminde
    Ford Focus : Kapı gözler küçük ve yetersiz. Bravo ile aynı, Torpitdo gözü soğutmalı Bravoya göre daha geniş bir alan.
    Oy Verdiğim Araba : Berabere.

    Konu : Radyo. (aynı radyo kanallarında ve aynı eko ayarlarını yaparak test ettim, ayrıca aynı ses seviyesinde ve aynı mp3lerle de test yaptım.)
    Fiat Bravo : Güzel ama Sony kadar iyi değil. Birde kapalı iken saat göstermiyor bu özellik Ford da var ve çok kullanışlı oluyor.
    Ford Focus : Sony bir başka. (Bilmeyenler için Sony Fordun Ghia modelinde var sadece, diğer model radyoları ile Bravo eş olabilir.)
    Oy Verdiğim Araba : Tabi ki Sony yani FORD bu test’ı açık ara alır.

    Konu : İç aydınlarma
    Fiat Bravo : Artı aydınlatmalar var kapı kolları vites kutusu gibi ve tonlar daha uyumlu
    Ford Focus : -
    Oy Verdiğim Araba : Bravo açık ara bu testı alır.

    Konu : Dış aydınlatma
    Her iki aractada da 4300 kalvinlik aynı marka ampul taktım.
    Fiat Bravo : Mercek bir farklı oluyor birde ampul değiştirmek çok kolay farın arkasındaki koruyucu kapak sökülmesi ile hemen oluyor. Uzun ve kısalar H1
    Ford Focus : Ford’da alyan anahtarı olmadan ve Farı komple sökmeden ampule ulaşmak imkansız,
    Kısalar H7, Uzunlar H1
    Oy Verdiğim Araba : Kesinlikle Bravo hele hele dönüşlerde sislerin yanmasi artı bir puan ve Bu testı açık ara Bravo alır. Üstüne bir puanda ben koyarım ampul değiştirmek Ford’da ölüm.

    Konu : Camların silimesi
    Her iki aractada otomatik silme falan var tek fark ön ve arka çama suyun püskürtülme şekli
    Fiat Bravo : Bravonun on kaputta su püskütme aparatı çok şık ve geniş bir alana su atımı yapıyor ziya arka çam içinde aynı.
    Ford Focus : Ford ön kaputta daha çıkıntılıdır ve su atım yerleri her yıkamada bozulur. Ayrıca zamanla su atma aparatlarının kaput üzerindeki birlesim yerlerininde zamanla aralandığı görülür.
    Oy Verdiğim Araba : Bravo bu test alır.

    Konu : Klima
    Hemen hemen aynı özelliklerinde tek fark görsellik
    Fiat Bravo : Bravonun görseliği daha iyi birde fan ayarı 12 birim Birde orta konsoldan arkaya bir havalandırma modulu var.
    Ford Focus : Ford da 6 birimlik fan var ve daha sesli çalışıyor ama arkaya sadece koltuk altından havalandırma var ki bu Bravoda da mevcut.
    Oy Verdiğim Araba : Bravo bu testi alır. Görsellik ve arkadakileri daha çok düşünmesinden dolayı

    Konu : Görüş Alanları
    Fiat Bravo : Ön cam görüşü bana daha geniş geldi ama dikiz aynasının ışığa duyarlı olmaması can sıkıcı, birde arka camdan arkası daha güç görülüyor. Ama yan aynaların görüş acısı daha iyi ve otomatik katlanıyor.
    Ford Focus : Ön Bravo’ya göre kötü ama arka cam görüşü daha iyi, dikiz aynası daha güzel ve kaliteli
    Oy Verdiğim Araba : Birinin ön camı, diğerinin arka camı iyi, birinin dikiz aynası diğerinin yan aynaları iyi sanırım berabere diye biliriz.

    Konu : İç döşeme ve malzeme kalitesi
    (ön konsol ve diğer içeri bölmelerde kullanılan malzemeler.)
    Fiat Bravo : Ön konsol yumuşak ve ses yapmayan güzel görünümlü malzeme ama arka bagaji kapatan malzeme çok zayıf, ayrıca istepneyin konduğu yerde ses yalıtımı yok.
    Ford Focus : Ford’da malzeme kalıtesi her yerde aynı ve kalitedir, işcilik kendini hissettirir. Bravoda ön iyi ama arkaya doğru biraz bozuluyor. Ford da İstepne ve avadanlıklar ses yapmasın diye özel bir malzeme ile kaplı (alt tarafı)
    Oy Verdiğim Araba : Ford Testı alır. Ayrıca Not Fordun koltuklarının ayarlarından bazıları elektroniktir. Ford bagaj alanıda daha büyük ve bagajda eşyaları sabitleyebilmek için lastikten kemerler var çok kullanışlı.

    Konu : Antenin değiştirilmesi
    Fiat Bravo : Çok kolay piyasada bulunan krom antenden al, mevcutu sök ve aldığın antenden çıkan erkek vida ile yenisin tak.
    Ford Focus : Ford’da durum vahimdir, erkek vida sabit olduğundan onun kalınlığına göre anten bulucan tabi bunu bulmak zor o zaman krom antenin içini tornacida açtıracan.
    Oy Verdiğim Araba : Bravo aldı bu testi.

    03.11.2008 BTOKMAN



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi btokman -- 3 Kasım 2008; 17:27:09 >




  • her iki arkadaşa da teşekkürler

    ikiside objektif değerlendirmişler.

    her şeyi aynı olsada sportiflik bakımından bravo 1 adım önde diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fullflavor1977

    fiat bravo street ve mylife donanimlari neden turkiyeye gelmedi? tofas getirtmeyi biraktimi bravolar icin?

    c-segmentin en yakisikli ve en az nazli modeli neden tutmadi sasirdim kaldim.

    herkes binlerce ekstra para verip baska modeller aliyor sonra oda yetmezmis gibi birda ekstradan durmadan bakim masraflari var, bu araba sorunsuz ve tofas sanirim komple ticari araclara yoneldi...

    Tofaş işte ne beklenebilir ki?

    sport modeli artık getirmiyorlar ve 2.0 dizelde getirmediler. 1.9 dizelde dahil.

    Kar marjı çok düşükmüş falan filan.
    Adamlar ayda 10 tane satan fiat 500 için 5 ay reklam yaptılar.

    Kimse bir Fiat'ı zaten arkasında Tofaş var diye almaz. Öyle olsaydı zaten baştan almamak gerekirdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DXM06 -- 19 Nisan 2012; 23:19:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    60 litre deposu olacak araç nasıl 2000km yol yapabilir?
    3 litre mi yakacak 100km'de?

    Arac lifte kaldirilmissa neden olmasin
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.