Şimdi Ara

-Yeni Fiat Bravo Kulübü- (43. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
4.787
Cevap
57
Favori
555.353
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4142434445
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dizel bravo'daki 105hp ile 120hp arasında ne fark var?
    yani öğrenmek istediğim sadece yazılımla yapılan bişey mi yoksa mekanik farklar var mı?
    sadece yazılımsa 1400 fark vermek mantıksız çünkü dışarda çok daha ucuza daha iyi bir modifiye bile yapılabilir.
    bu konuda bilgisi olan yada chip tuning yaptıran varmı?
    bu araca chip taktırmayla ilgili yorumlarınızı da merak ediyorum.
  • sadeca yazılımsa dediğin gibi o kadar para vereceğine dışarda bi chiplersin olur biter... ama sanırım turbo farklı olabilir.. bu konuda fiat servisleri detaylı bilgi veremiyormu
    quote:

    Orjinalden alıntı: MONTANAX

    dizel bravo'daki 105hp ile 120hp arasında ne fark var?
    yani öğrenmek istediğim sadece yazılımla yapılan bişey mi yoksa mekanik farklar var mı?
    sadece yazılımsa 1400 fark vermek mantıksız çünkü dışarda çok daha ucuza daha iyi bir modifiye bile yapılabilir.
    bu konuda bilgisi olan yada chip tuning yaptıran varmı?
    bu araca chip taktırmayla ilgili yorumlarınızı da merak ediyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MONTANAX

    dizel bravo'daki 105hp ile 120hp arasında ne fark var?
    yani öğrenmek istediğim sadece yazılımla yapılan bişey mi yoksa mekanik farklar var mı?
    sadece yazılımsa 1400 fark vermek mantıksız çünkü dışarda çok daha ucuza daha iyi bir modifiye bile yapılabilir.
    bu konuda bilgisi olan yada chip tuning yaptıran varmı?
    bu araca chip taktırmayla ilgili yorumlarınızı da merak ediyorum.


    Tam emin değilim ama büyük oranda yazılım farkı olabilir. Garanti'yi kaybediyorsun yazılım yüklettirirsen. 1400tl garanti için Beklersin garanti bitene kadar sonra yaptırırsın Blow-off bile garantiyi bozuyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xhaustion -- 6 Temmuz 2009; 18:10:06 >




  • İnşallah bu sene alıyoruz bu arabayı
    1.4 tjet motor 150 hp
    0-100 8.5 sn - passat 2.0 tdi 170 hp 0-100 8.6 sn
    Max.Sürat 212 km/h
    Kırmızı kaliperler arka 3 camada filmi attınmı ne kadar süper durur.ilerde chip tuningde yapabiliriz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MONTANAX

    dizel bravo'daki 105hp ile 120hp arasında ne fark var?
    yani öğrenmek istediğim sadece yazılımla yapılan bişey mi yoksa mekanik farklar var mı?
    sadece yazılımsa 1400 fark vermek mantıksız çünkü dışarda çok daha ucuza daha iyi bir modifiye bile yapılabilir.
    bu konuda bilgisi olan yada chip tuning yaptıran varmı?
    bu araca chip taktırmayla ilgili yorumlarınızı da merak ediyorum.



    aralarında yazılım farkı yok.biri sabit geometrili diğeri yani 120 hp lik değişken geometrili.
  • - Değişken Geometrili Turbo

    DEĞİŞKEN GEOMETRİLİ TURBO: Daha çok tercih edilen türbin geometrisi ya da değişken geometrili turbo (VGT) sisteminde egzoz manifoldundan gelen hava, salyangoz adı verilen gövde içerisindeki kanatçılarla pervanenin merkezine yönlendiriliyor. Salyangozda bulunan kanatçıklar motorun işletim sisteminden aldığı emir doğrultusunda yukarı veya aşağı hareket ediyor. Böylece alt devirlerde az miktardaki havanın, pervanenin dönüşünü hızlandırmasını ve düşük devirlerden itibaren turbonun güç ve tork üretmesini sağlıyor. Bu sistem su değirmenlerinde yaz aylarında su yolunu daraltarak çarkın daha yüksek basınçla çevrilmesine benziyor. Böylece kompresör sistemi gibi turbonun düşük devirlerde verimli olması hedefleniyor.

    Diğer bir ifade tarzı ile; turbo gecikmesini düşürmek için tasarlanmış, artan egzoz gazı basıncı ile kanatçıklarını açan, böylece daha hızlı donen bir turbine sahip olan turbo sistemi olmasıdır.

    Değişken geometrili tribünler (VGT), gelişmiş yeni nesil dizel araçlarında her geçen gün artarak kullanılmaktadır. Çünkü VGT’ler, motorun ani hız ve yük değişimlerini karşılayacak tepki hızını sağlayabilen bir potansiyel taşırlar. Motorun ani ivme değiştirmesi sırasında, ani ivme değişimini karşılayacak şekilde içeri dolgu alınmasına ek olarak, manifold basınç farklılıklarının kesin bir kontrolünü de sağlayarak zararlı emisyonları da azaltabilmektedir. Değişken ve sabit geometrili turbo sistemlerine sahip iki motorun performansları karşılılklı olarak incelenmiştir. Şasi dinamometresi üzerinde yapılan testler sonucunda, VGT’li motorun moment, güç ve yakıt ekonomisinde iyileşmeler gözlemlenmiştir. Bununla birlikte, VGT’li moturun HC, CO, NOx, ve CO2 emisyonlarında iyileşmeler tespit edilmiştir.




  • selamlar...
    vw ürünleri elbette güzel araçlar..ancak almanyada adı gibi "ucuz halk otomobilidir.".dünyanın diğer ülkelerinde de öyledir..ama ne hikmetse ülkemizde bu kalitede olmasına karşın lüksmüş gibi servis hizmeti verilmekte ..üstelikte ederinden çak fazlaya satılmaktadır...

    bence her ülke kendi" halk arabasını" alıp kullanmalı...

    sevgilerimle...
  • Bu haber gerçekse bizim 4 yaşındaki alfa çoktan çürümüş olması lazımdı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yenimegan

    öncelikle ben iki aracı karşılaştırmadım.böyle birşey için burası doğru forum değil bir kere.bu yüzden argümanlarınızın havada kalması biraz garip oldu.

    herkesin erişebileceği güzel araba diye birşey olmaz benim için, olursa önde navigasyon olur arkada elektrikli cam olmaz, bundan bahsediyorum.
    verdiğim arka cam örneği aracın broşüründe özellik satırı olarak "bravo yazılı paspas" koyan firmayı eleştirdim, donanım ve opsiyondan kasıt buysa sayfa sayfa biliyorum tanıtım broşürlerini merak etmeyin : ) fiat'a bok atmak niyetinde olsaydım bravo benim için yanlış seçim olurdu ki, zaten niyetim bu değil.

    bravonun segmentinde hangi markalarda baz modelde elektrikli arka cam üst donanıma geçiş sebebi bende merak ettim şimdi ama : )




    bravo yada başka model farketmez en azından fiat logolu paspas var diye listeye yazıyor.birde şu var yazmayıncada varmı acaba nerden öğrenicez diyenlerde oluyor.
    zaten asıl problem bence fiatın logolu paspas yazması değil vw nin logolu paspası müşteriye 120 tl ye satması olması lazım.mesela vw listeye yazmamış logolu paspas diye gittiğinizde size paspası bile opsiyon olarak sunuyor ve almak isterseniz 120 tl para koyuyor arabanın fiyatına.sırf bu yüzden vw bayisini araba almaktan vazgeçip terkedenler var bizzat kendileri yazmışlar bunu.
    arka camların elektrikli olmayışı konusuna gelince diğer markalardada baz modellerde çeşitli şeyler yok.hiçbir marka baz modeliyle üst modelini aynı donanımla satmıyor.kimisinin camı elektrkli değil kimisinde arkada hoparlör yok kimisinde menü ekranı ufak ve menü basit v.s.....

    birde sn oreilly sana birşey söylemek istiyorum.
    bende 105 hp dizel bravo var.isteyen inansın isteyende inanmıyorsa denesin.5 kişi ile yokuş falan dinlemeden dağ tepe 190-200 ile tırmanıyor araba.üstelik bu kadar basarak kullandığım zamanlarda bile yakıt tüketimi şu ana kadar max 7.5 litre oldu daha üstünü görmedim henüz.sakin kullanımda ise sadece şehir içinde hatta çevre yolu kullanımı bile yok dencek kadar az olan bir şehir içi kullanımla bile 6-6.5 litre arası yakıyor.bunlar kağıt üstünde olan fabrika verileri değil gerçek kullanım koşullarına göre çıkan sonuçlar.daha ne kadar az yakmasını bekliyorsunuzki bir aracın.90 km sabit hızlada şehir dışı 4.5 litre civarı yakıyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: IaMChak0

    Bu haber gerçekse bizim 4 yaşındaki alfa çoktan çürümüş olması lazımdı



    İnternette de araştırabilirsin...WhatCar'ın internet adresine grip arşivden de bakabilirsin.....Ayrıca Mynette de yeralan bir haber.Yani doğruluğunu araştırmadan böyle bir araştırmayı koymam.İşkembeden sallayanlardan değilim yani :))

    4 yaşındaki araç çürüğe çıkacaksa o marka zaten batsın.Burda motor dayanıklılığı ile ilgili bir araştırma.Yani senin alfa kaç kilometreden sonra motor ağrızası yapmaya başlayacak önemli olan bu.Aracın 4 yıllık olur km 20.000 olur sorun olmaz.Mesela bizim bir tanıdığımızın Doğan'ı vardı araç 15 yıllık km 75.000 Ozamansa en dayanıklı araç Doğan demek yanlış olur.Tabi motor olayı bakımla da kullanımla da alakalı bir konu olduğu için nekadar özenli kullanırsanız okadar az ağırza çıkar.Hem alfa'nın bukadar çok ağrıza çıkarması sanrırım yağ yakma sorunu ile alakalı.Bildiğim kadarıyla alfa 156 ların yağa yakma problemi ile ilgili kötü bir ünü var.Belki de bu yüzden bukadar yüksek çıkmış olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arizona76 -- 14 Temmuz 2009; 8:37:52 >




  • allah allah...inanamiyorum yukaridaki alfa 156 yag yakma konusuna...daha birkac gun once elime eski bir autobild ulasti yani alamnlarin autoshow u...ve orada da kullanilmis 100.000 km devirmis bir alfa 156 test etmislerdi(DERGIYI DEVAMLI TAKIP EDENLER ARSIVE BAKSINLAR BULACAKLAR) resime iki tane ayni alfa 156 koymuslar fakat renkleri baskaydi ve ne yaziyordu biliyormusunuz?eskisinin yenisinden hemende hic farki yok...yani 100.000km devirmis bir alfa 156 yenisi kadar saglam ve bir o kadar da ilerisi icin saglam gorunuyor,sonra iste alfa 156 markanin gururu,kalitenin geri donmesi falan filan......umarim ne demek istedigimi anlamissinizdir......daha da uzatmayayim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: levis_mk

    allah allah...inanamiyorum yukaridaki alfa 156 yag yakma konusuna...daha birkac gun once elime eski bir autobild ulasti yani alamnlarin autoshow u...ve orada da kullanilmis 100.000 km devirmis bir alfa 156 test etmislerdi(DERGIYI DEVAMLI TAKIP EDENLER ARSIVE BAKSINLAR BULACAKLAR) resime iki tane ayni alfa 156 koymuslar fakat renkleri baskaydi ve ne yaziyordu biliyormusunuz?eskisinin yenisinden hemende hic farki yok...yani 100.000km devirmis bir alfa 156 yenisi kadar saglam ve bir o kadar da ilerisi icin saglam gorunuyor,sonra iste alfa 156 markanin gururu,kalitenin geri donmesi falan filan......umarim ne demek istedigimi anlamissinizdir......daha da uzatmayayim.


    Dikkat ederseniz ben öyledir demedim sadece öyle bir ünü var o yüzden dikkat ederseniz "olabilir" kelimesini kullandım.Kesin bir yargı veya genelgeçer bir yargıymış gibi söylemedim.WhatCar'ın yapmış olduğu bir araştırma sonucunu koydum.Eğer bir itirazınız veya yanlış olduğunu düşündüğünüz birşey varsa bunu bana değil WhatCar dergisine yazabilirsiniz.Konuyla ilgili zaten bilgim olduğunu da idda etmiyorum.Uzatmayalım demişssiniz bence de uzatmaya gerek yok.

    ha bu arada Donanim haber alfa formunda 20. sayfada şöyle bir yazı var bunu yazan ben değilim Alfa Romeo kullanıcıları.O yüzden Alfa'da yağ yakma problemi olduğunu düşündüm ve buna göre duydum diye yorum yaptım....

    quote:

    yag yakma sorunu varyator kapagiyla ilgili bir sorundur.aracin varyator kapak omru digerlerine gore cok dusuktu.varyator kapagi asinincada yag erken bosaliyor ve arac diesel motor gibi ses cikarip yag yakiyordu.ancak yeni nesil varyator kapagi valfleriyle bu sorun tamamen asildi ve yeni bir varyator kapagina bu valf takildiginda varyator kapagi omru 50.000 km ye yukselmis oluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arizona76 -- 14 Temmuz 2009; 20:57:20 >




  • Geçenlerde opel vectra'sı olan bir arkadaş geldi. Ne yapıyorsun ne ediyorsun diye sorduğumda. Hiiç arabaya yağ ilave ettirdimde oradan geliyorum dedi. Benim şaşkın bakışlarımı görünce vectralarda birkaç depo benzinciye daha sonrada yağcıya gidersin dedi. Yani anlayacağınız arkadaşın vectrasında müthiş bir yağ yakma olayı var. Bu senin aracamı mahsus dediğimde ise genel bir problem olduğunu söyledi. Buda bir pratik sizinle paylaşmak istedim. Ama böyle birşey fiatta olursa duymayan kalmaz. Tipolardada yağ yakma probleminden bahsediliyordu. Ben kullandım 5000 kmde 400 gr yağ eksiliyordu. Arkadaşın vectraya göre hiç gibi birşey ama bunu bilmeyen yoktu.

    Bir arkadaşımda sıfır opel astra almıştı. Tatile gitti, gittiği yerde bir bakıyor ki aracında yağ namına birşey kalmamış. Bunlarda gerçekler.
  • Konu'yu baştan sona okuyamadığım için sadece son sayfayı biraz okudum, Fiat Bravo haricinde bir çok marka ve model konuşulmuş

    Bazı sorularım olacak;

    1- Yaşadığınız kalite sorunları var mı? Örneğin; İşçilik, parça montajı, kolay kırılan parçalar, iç mekanda aşırı takırtı - tıkırtı gibi..

    2- Bir çok yerde iç hacmi çok iyi olmasına rağmen arka diz mesafesinin fazla olmadığını hatta az olduğunu okudum, ne derece doğrudur?

    3- 1.6 105hp Multijet ve 1.6 120hp Multijet ile İstanbul şehir içi trafikte ne civarda yakıyorsunuz? Litre bazında..

    4- Sık karşılaştığınız arızalar var mı? Veya uzun ömürlü olmadığını düşündüğünüz parçalar? Motor ve yürüyen aksam parçaları..

    5- Sürüş karakterinin çok yumuşak olduğuna dair yine bazı kaynaklardan yazılar okumuştum, direksiyon netliği nasıl? Bir Opel veya Ford kullananızın var ise kıyaslama yapabilir mi?




  • aradığın sorularını tüm cevaplarını ve daha fazlasını www.fiatbravotr.com da bulabilirsin
  • Birkaç kez Bravo kullanmış Focus sahibi olarak yardımcı olmaya çalışayım;

    Orjinalden alıntı: Tubo

    1- Yaşadığınız kalite sorunları var mı? Örneğin; İşçilik, parça montajı, kolay kırılan parçalar, iç mekanda aşırı takırtı - tıkırtı gibi..

    Kullanırken hiç tıkırtı duymamıştım,ayrıca bu modellere ait kronik sorunlarda yok denecek kadar az,bu konuda en iyi yeni nesil araçlardan bana göre,Fiat bu modeline çok önem veriyor.

    2- Bir çok yerde iç hacmi çok iyi olmasına rağmen arka diz mesafesinin fazla olmadığını hatta az olduğunu okudum, ne derece doğrudur?

    İç yaşam alanı gayet iyi ancak çok koyu renk kullanımı kimilerine göre olduğundan dar hissi verebiliyor.

    3- 1.6 105hp Multijet ve 1.6 120hp Multijet ile İstanbul şehir içi trafikte ne civarda yakıyorsunuz? Litre bazında..
    -----

    4- Sık karşılaştığınız arızalar var mı? Veya uzun ömürlü olmadığını düşündüğünüz parçalar? Motor ve yürüyen aksam parçaları..

    Yeni nesil Fiat ların yürüyen aksamları sessiz ve uzun ömürlü oluyor,birçok Fiat ımız oldu,son olarak annemde G.Punto var. Motor ise Fiat ların en az sorun yaşadığı noktalardan biri.

    5- Sürüş karakterinin çok yumuşak olduğuna dair yine bazı kaynaklardan yazılar okumuştum, direksiyon netliği nasıl? Bir Opel veya Ford kullananızın var ise kıyaslama yapabilir mi?

    Bir Focus tan daha konforlu ancak ona çok yakın bir sürüş kalitesinde,bu nokta Bravo nun en sevdiğim yanı.

    Yumuşak bir sürüşü var derken konforlu demek daha yerinde olur,virajlarda sağa sola yatan bir yumuşaklık değil; darbeleri iyi yutan amortisörler,rahat debriyaj-fren pedalları ve hafif geçişlere sahip vites kolu..




  • Teşekkür ederim,

    Direksiyon sistemi; Bir Grande Punto, Megane, Corolla gibi tepkisiz ve yumuşak mı? Yoksa bir Astra, Focus gibi yolu sürücüye hissettiren sertlik veya hassasiyette mi?
  • Bugünwww.fiatbravotr.com'u okudum da..

    - Ön göğüsten, arka pandizottan gelen seslerden şikayetçiler.
    - Vites körüğü yerine tam oturmuyormuş ve oradan içeriye hava giriyormuş.
    - Direksiyon'un hamur gibi ve çok hafif olduğundan bahsetmişler.
    - Motor sesi içeriye çok fazla yansıyormuş.
  • Ön camla göğüsün birleştiği noktalardan cızırtı geliyo bazen doğru...

    vites körüğü problemini ben yaşamadım yaşayanı da pek duymadım. Ama bir kaç kişi yaşamış olabilir. Kronik değil yani.
    direksiyon öyle olmasaydı almazdım bu arabayı zaten. GP den kalma bir alışkanlık başka araçları şehiriçinde kullanmak eziyet gibi geliyor.
    Motor (dizellerde) rölantide ve 1ve 2. viteslerde var. uzun yolda kesinlikle rahatsız etmiyor. Ama Focus motor sesi yalıtımında daha iyi.
  • Bu sorunlar önemli değil, her otomobilde olabilir. 2 kişi'den cevap alabilmiştim, onun için bende okuduklarımı ve dikkatimi çekenleri yazayım dedim.
    Yanlış anlaşılmasın, karalamak gibi bir düşüncem yok, hiç bir markaya karşı da olmaz zaten.

    Bravo'dan önce hangi otomobilleri kullanıyordunuz? Kıyaslama yapabilmek adına soruyorum..

    GP kullanırken, direksiyon sistemi bana çok keyifsiz gelmişti, aynı şeyi Bravo'da da yaşar mıyım diye düşündüm de.. Bu benim için önemli bir kriter aslında.
  • 
Sayfa: önceki 4142434445
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.