Şimdi Ara

Hararet göstergesi hemen yükseliyor ve koku geliyor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
40.482
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba;

    Perşembe günü aracımla işyerime gittim. Bir aracın çıkmasını bekledim. Bu arada yerler çok karlı idi. Araba çıkınca geri geri arabayı park yerine götürmek istedim. Ancak kardan dolayı araç patinaj yapmaya başladı. Bu arada zincir de takılı... Bir kaç kişi önden arabayı ittirirken ben de gaza yüklendim bu arada arabadan koku geldi. Önce lastik kokusu sandım önemsemedim. Ancak ne olduysa bundan sonra oldu. O günden beri araba ile sadece 2 km yol giderken bile hararet göstergesi hemen yükseliyor, 3 vitese geçtikten sonra koku geliyor ve aracı durdurup motora dokunduğumda inanılmaz sıcak oluyor. En son dün baktığımda radyatördeki antifirizin minimumun da altında olduğunu gördüm. neredeyse kutu boştu. 1 lt Petrolofisi antifiriz ekledim.Yine sorun çözülmedi. Bu durumun nedeni ne olabilir? Lütfen yardımcı olun. Araç ile ilgili gerekli olabilecek bazı bilgileri vereyim.

    1) Aracın baskı balata, triger kayışı, benzin hortumu, yağı Ağustos ayında değişti.
    2) Kalorifer sisteminde arıza vardı. Ocak 2008'de termostat değişti. Radyatöre 3 lt antifiriz eklendi.
    3) Akü iyi durumda
    4) Yine Ocak 2008'de Şanzıman bakımı yapıldı.
    5) Hava filtresi temiz.
    6) Yağ seviyesi normal
    7) İlk marşta motor çalışıyor.
    8) Kalorifer sistemi normal çalışıyor.

    Bulunduğum yerin sanayisi çok iyi durumda değil. Bu nedenle çok da güvenemiyorum ama mecburen gitmek zorundayım. Deteğiniz için şimdiden teşekkürler.







  • quote:

    Orjinalden alıntı: elma030405

    Merhaba;

    Perşembe günü aracımla işyerime gittim. Bir aracın çıkmasını bekledim. Bu arada yerler çok karlı idi. Araba çıkınca geri geri arabayı park yerine götürmek istedim. Ancak kardan dolayı araç patinaj yapmaya başladı. Bu arada zincir de takılı... Bir kaç kişi önden arabayı ittirirken ben de gaza yüklendim bu arada arabadan koku geldi. Önce lastik kokusu sandım önemsemedim. Ancak ne olduysa bundan sonra oldu. O günden beri araba ile sadece 2 km yol giderken bile hararet göstergesi hemen yükseliyor, 3 vitese geçtikten sonra koku geliyor ve aracı durdurup motora dokunduğumda inanılmaz sıcak oluyor. En son dün baktığımda radyatördeki antifirizin minimumun da altında olduğunu gördüm. neredeyse kutu boştu. 1 lt Petrolofisi antifiriz ekledim.Yine sorun çözülmedi. Bu durumun nedeni ne olabilir? Lütfen yardımcı olun. Araç ile ilgili gerekli olabilecek bazı bilgileri vereyim.

    1) Aracın baskı balata, triger kayışı, benzin hortumu, yağı Ağustos ayında değişti.
    2) Kalorifer sisteminde arıza vardı. Ocak 2008'de termostat değişti. Radyatöre 3 lt antifiriz eklendi.
    3) Akü iyi durumda
    4) Yine Ocak 2008'de Şanzıman bakımı yapıldı.
    5) Hava filtresi temiz.
    6) Yağ seviyesi normal
    7) İlk marşta motor çalışıyor.
    8) Kalorifer sistemi normal çalışıyor.

    Bulunduğum yerin sanayisi çok iyi durumda değil. Bu nedenle çok da güvenemiyorum ama mecburen gitmek zorundayım. Deteğiniz için şimdiden teşekkürler.


    ayrıntılı yazdığınız için teşekkürler. böylelikle daha iyi yardımmcı olabiliriz.

    benim dikkatimi çeken en önemli nokta aracınızda oluşan hızlı su eksilmesi oldu. bu noktada soğutma tesisatı sıkı bir kontrolden geçirilmeli.

    aracınızda hızlı hararet yükselmesi, soğutma suyu seviyesinin düşük olduğunda gerçekleşir. su, devirdaimden, radyatörden, hortumlardan, üstkapaktan veya başka herhangi bir yerden kaçak yapabilir. iyice takip edilmesi gerekir.

    anlattığınıza göre aracınızda hızlı su eksilmesi dışında bir sorun görünmüyor.

    bence önce bu su eksilmesinin sebebi bulunmalı.

    ayrıca triger değiştirdim demişsiniz. trigerle birlikte devirdaim pompası da değişti mi?

    aracınızı da yazarsanız sevinirim...

    ayrıca su seviyesini de sık sık kontrol edin. eksik suyla aracı çalıştırmayın...

    kolay gelsin...




  • @O.B.K
    su eksiltme sorunu benim aracımda da var.Araç bir müddet yatıyordu çüreyen hortumlar vardı gördüklerimi değiştirdim ama 5-6 güne eksilttiğini fark ediyorum izmirde yaşadığım için anifreezede koymuyorum zaten koyduğum su miktarlarını göz önüne alırsak antifreeze para dayanmazdı
    Velhasıl forumlara baktım kimisi silindir kapak contası gevşektir su kaçırıyordur dedi sabahları geç çalışma ne bilim pancar motoru gibi çalışma görürsünüz dedi fakat o belirtilerede rastlayamadım.
    Peki bu su kaçağını nasıl tespit edebiliriz?İllaki gözle takip etmek gerrekir ama muhtemel yerler varmıdır?Mesela devirdaim pompasından olabilir dediler ama soğutmayla ilgili bir sorunum da yok ...Bilmiyorum siz ne düşünüyorsunuz?




  • Devirdaim pompası değişmedi. Sadece triger değişti. Bu arada Ocaktan beri hiç su koymadım. Termostatı değiştiren usta 3lt, dün de ben 1lt antifriz koydum. Ama bu arada bir şey belirteyim. Arabamı yazın aldım ve ilk arabam... Bir şey dikkatimi çekti. Motor rölantide çalışırken motorun altındaki dişlilerin üzerinde sanırım vantilatör kayışı sürtünmeye benzer bir ses geliyordu. Anlayamadım.

    Bu arada arabam 1999 Fiat Siena 1.4 EL

    Şimdiden teşekkürler
  • dostum çok bildiğimden değil ama sadece yorum yapmak istedim benim araçta su eksiltiyor bir usta eğer kaçak yokken su eksiltiyor ve araca hararet yaptırdıysan ki sen de bende yaptırdık silindir contalarını yakmışsın dedi.masrafı 600 ytl ve kimse bu işi onaylamıyor bilgine.aracım marea 1.6
  • quote:

    Orjinalden alıntı: elma030405

    Devirdaim pompası değişmedi. Sadece triger değişti. Bu arada Ocaktan beri hiç su koymadım. Termostatı değiştiren usta 3lt, dün de ben 1lt antifriz koydum. Ama bu arada bir şey belirteyim. Arabamı yazın aldım ve ilk arabam... Bir şey dikkatimi çekti. Motor rölantide çalışırken motorun altındaki dişlilerin üzerinde sanırım vantilatör kayışı sürtünmeye benzer bir ses geliyordu. Anlayamadım.

    Bu arada arabam 1999 Fiat Siena 1.4 EL

    Şimdiden teşekkürler



    hocam aracı görmeden birşey söylemek zor tabi.

    ancak vantilatör düzgün çalışmıyor olabilir. V kayışı sıyırmış olabilir. bu nedenle de araç dururken veya yoğun trafikte yavaş hareket ederken hararet yükselebilir.

    ilk anlattığınız durumda da zaten böyle birşey sözkonusu. yani araç duruyor. ancak motor devri yüksek. vantilatör arızalı ise, veya kayışı gevşek veya kopmuş ise motor harareti hızla yükselmiştir.

    ancak daha sonra siz araca birkaç kez hararet yaptırdınız gibi görünüyor. bu da silindir kapak contasını yakmış olma ihtimalinizin yüksek olduğunu gösteriyor. Yanık conta su eksiltir. ve soğutma düzgün olmayacağından hararet oluşur.

    bence önce vantilatörün devreye girip girmediği, V kayışı, sonra devirdaim pompasının durumu(pompa kaçak da yapabilir, bilyasından uğultu da yapabilir), en son da silindir kapak contası kontrol edilmeli...

    bunlar benim görüşlerim... kolay gelsin...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: elma030405

    Devirdaim pompası değişmedi. Sadece triger değişti. Bu arada Ocaktan beri hiç su koymadım. Termostatı değiştiren usta 3lt, dün de ben 1lt antifriz koydum. Ama bu arada bir şey belirteyim. Arabamı yazın aldım ve ilk arabam... Bir şey dikkatimi çekti. Motor rölantide çalışırken motorun altındaki dişlilerin üzerinde sanırım vantilatör kayışı sürtünmeye benzer bir ses geliyordu. Anlayamadım.

    Bu arada arabam 1999 Fiat Siena 1.4 EL

    Şimdiden teşekkürler


    sesi bi ustaya dinletsen iyi olur. bide bir müddet yol gidince jantlra elinisürüp bak sıcakmılar. fren balatası sıkıyo olabilir.
  • Tekrar merhaba;

    Dün arabayı sanayiye götürdüm. İlk mesajımda yazmıştım güvenmiyorum diye. Radyatör hortumunda hava yapmıştır dediler. Havasını aldılar. Sonra usta ile birlikte bindik arabaya 10 dakika turladık. Hararet göstergesi hemen yükseliyor sonra fan açıyor. Usta normal dedi. Ama bu kadar kısa sürede olmuyor dedim. Yine normal dedi. Bu arada yanık kokusunu ona da koklattım. Debriyaj balatası gitmiştir değiştirmek lazım dedi. Kalsın dedim. Çünkü forumda okuduğumu denedim. Durduğum yerde 5. vitese takıp aracı kaldırmaya çalıştığımda gitmedi direkt stop etti. Ancak sanayiden döndükten sonra farkettim ki su deposunun altı delik antifriz damlatıyor.O yanık kokusu da oradan geliyor.

    Ancak halen sorunum çözümlenmiş değil. Bu arada önemli bir bilgi olabilir.

    --- Motor rölantide iken hararet yükseliyor. Normalde bu kadar değil.

    Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
    İyi çalışmalar




  • arkadaşım aynı sorun bendede vardı birebir aynı termostatı değiştirdim halloldu işçilk dahil 35 verdim ama kazık yemişim 12 termostatın fiyatı 20 ye falan mal olur sakın daha fazla verme.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.