C4, C5 dizel yada benzinli Yakıt Değerleriniz?
37 Cevap17766 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


798 Mesaj
22 Şubat 2008; 19:11:53 

Citroen c4, c5 alacak arkadaşlara yardımcı olacağını düşündüm şimdiden paylaşımlarınız için teşekkürler.


_____________________________



 
3833 Mesaj
22 Şubat 2008; 20:41:45 

Açıkçası bu sorunuza net bir cevap vermek çok zor.

Ben sadece Trabzon şartlarında değerleri verebililirim ki bu değerler zaten katalok değerleriyle örtüşoyor ama tabi dikkat edilirse şu değerler elde edilebilir.

Şehir dışı = 3.7 lt / 100 km (85 km ortalama hızla)
Karma tüketim = 6.2 lt / 100 km
Şehir içi sonucu veremiyorum çünkü benim güzergahım şehir içi trafiğiyle alakalı değil ama tahmin ediyorum 7 lt.yi kesinlikle aşağı düşmez. Çünkü C5 ağır bir araç ve birinci viteste buna uygun olarak ağır seçilmiş. Bu şu manaya geliyor. C5.te ne kadar birinci viteste kalırsanız o kadar çok yakarsınız. Aynı şekilde özellikle rampada dur kalklar sadece C5.in değil tüm ağır kasalı araçların yüksek yakıt tüketmesine sebep olur.

Bunun dışında benim vereceğim bir veride çok yüksek performanslı kullanımdaki yakıt tüketimi. C5 beni bu konuda gerçekten cimriliğiyle şaşırttı. Lakin değinmeden geçemeyeceğim ben chip tuning yaptırdım ve bunun etkisi yüksek.

Ortalama 138 km hızla (340 km mesafeyi 2.45 saatte alarak) yakıt tüketimi sadece 7.2 lt / 100 km.
Amcamın Megane 1.5 dci dizel otamatik ( 340 / 2.35 = 145 km/h) yakıt tüketimi 9.1 lt / 100 km.

Bunun sebebi tabiki yüksek devir ve süratte daha fazla tork sebebiyle daha güçlü motor daha az yakar. Tabi rüzgar dirençlerinin benzer olduğunu varsayarsak.

Düzeltme : C4.ten bahsetmiyorum çünkü net verilere sahip değilim ama forumda C4 HDI sahibi arkadaşlar bilgi verebilirler.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yavuz -- 22 Şubat 2008; 20:42:34 >


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


798 Mesaj
22 Şubat 2008; 21:09:56 

Veriler için teşekkür ederim. Açıkcası bu başlığı kendi kararsızlığım için açtım. C4 hdi mcp ile C5 arasında kaldım. C5 in hidraktif süspansiyonları beni çekerken c4 ünde hdi mcp otomatik vitesi ve 1.6 olması cezbediyor. Emin değilim ama C5 lerde 1.6hdi larda triptronik vites seçeneği yok sanırım yada ben bulamadım internette.
Yavuz Bey hazır bir C5 sahibi bulmuşken C5 den bazı korkularım var onları sormak istiyorum. Malum araç büyük bi kasaya sahip 1.6 hdi kasayı kaldırabiliyor mu acaba? (Sizin aracın 1.6 mı 2.0 mı olduğunu bilmiyorum ama) Aracın çok yakmasından korkuyorum.
2. Problemim ise acaba aracın vergileri cebimizi yakar mı?
Tam olarak nerde okudum hatırlamıyorum ama bi arkadaş c5 için "sanki yanımda asgari ücretle bi işçi çalıştırıyormuşum gibi" bi tabir kullanmıştı.


_____________________________



2298 Mesaj
22 Şubat 2008; 22:47:27 


quote:

Orjinalden alıntı: KoRHaN50

Veriler için teşekkür ederim. Açıkcası bu başlığı kendi kararsızlığım için açtım. C4 hdi mcp ile C5 arasında kaldım. C5 in hidraktif süspansiyonları beni çekerken c4 ünde hdi mcp otomatik vitesi ve 1.6 olması cezbediyor. Emin değilim ama C5 lerde 1.6hdi larda triptronik vites seçeneği yok sanırım yada ben bulamadım internette.
Yavuz Bey hazır bir C5 sahibi bulmuşken C5 den bazı korkularım var onları sormak istiyorum. Malum araç büyük bi kasaya sahip 1.6 hdi kasayı kaldırabiliyor mu acaba? (Sizin aracın 1.6 mı 2.0 mı olduğunu bilmiyorum ama) Aracın çok yakmasından korkuyorum.
2. Problemim ise acaba aracın vergileri cebimizi yakar mı?
Tam olarak nerde okudum hatırlamıyorum ama bi arkadaş c5 için "sanki yanımda asgari ücretle bi işçi çalıştırıyormuşum gibi" bi tabir kullanmıştı.



Bana sormadınız ama bende cevap vereyim, vergiler niye cep yaksınki sonuçta motor cc'si belli. 1.6 motor 560 ytl yıllık vergiye sahip, 2.0 motor ise 1550 ytl. Yakıt konusuna gelince ben C4 sahibi olarak bilgi vereyim; Şehir içi motor soğukken soğuk havalarda sömürüyor resmen 10-11 lt abartısız. Motor ısınınca ama şehir içi 7,5lt ye falan düşüyor. Şehir dışında ise 5 lt falan yakıyor 90km hızla. Bu verdiğim yakıt değerlerini 17" jantla olduğunuda belirteyim. Malum orjinal jantı 16".


_____________________________

Intel i7 3770k, Asrock Z77 Extreme4, G.SKILL Ripjaws X 16GB (2x8GB) 1866mhz, ASUS 2 GB GTX770 DIRECTCU II O.C, OCZ Vertex 4 128 Gb, 2 TB WD Green, 1,5 TB Seagate Barracuda, 2 TB Seagate Barracuda, 1,5 TB Freeagent, Pioneer Dvr-S19LBK, Cooler Master Haf 912 Advance, Thermaltake Toughpower 850w, LG 27" M2752D IPS, Logitech X-540 5+1.
CITROEN DS5 1.6 e-HDI BMP6 112hp SEDEFLI BEYAZ (NAVIGASYON / BI-XENON)


798 Mesaj
22 Şubat 2008; 23:49:07 

vergi konusunda 1.6 almak şart. arada dağlar kadar fark var 2.0 ile. C4ün yakıt değerlerini çok begeniyorum ama benim merak ettiğim aynı cc de 1.6 c5 de acaba c4 kadar ekonomik olur mu? kasası ağır oldugu için sanırım biraz daha fazla olur ama çok fark olur mu? Birde C5 de 1.6 da triptronik vites var mı onu biliyor musunuz? ben bulamadım da hiç ne fiyat civarındadır acaba?


_____________________________



798 Mesaj
23 Şubat 2008; 2:54:28 

off ya kafayı sıyıracam c4 1.6 hdi 110 mcp ile c5 sx 1.6 hdi 110 arasında kaldım.

C5 2 milyar daha fazla
en büyük artısı hidraktif3 var
eksisi manuel vites ve yakıt tüketimi daha fazla

C4 daha ucuz
en büyük artısı mcp 6 ileri otomatikleştirilmiş vitesi özellikle direksiyondan kulakçıklarla vites değişimi harika
yakıt tüketimi daha az ve cam tavan özelliği çok hoş

Lütfen yardım çok kararsız kaldım açıkcası ekonomi çok önemli benim için ama c5 inde konforu yoldan çıkarıyo beni yoksa c4 e karar vermiştim. Tavsiyeleriniz ve eklemek istedikleriniz varsa çok yardımcı olur. saolun...


_____________________________



2531 Mesaj
23 Şubat 2008; 3:03:27 

aralarında 3.500 ytl fark var.c5 in ikinci elde baya fiyatı düşüyor.şuanda yeni kasası gelmek üzere zaten.c5 te çok az yakıyor.1.6 motor o kasadada iyi iş çıkartıyor


_____________________________

Aracım üzerinde yaptığım uygulamalar


197 Mesaj
23 Şubat 2008; 7:41:02 


quote:

Orjinalden alıntı: KoRHaN50

off ya kafayı sıyıracam c4 1.6 hdi 110 mcp ile c5 sx 1.6 hdi 110 arasında kaldım.

C5 2 milyar daha fazla
en büyük artısı hidraktif3 var
eksisi manuel vites ve yakıt tüketimi daha fazla

C4 daha ucuz
en büyük artısı mcp 6 ileri otomatikleştirilmiş vitesi özellikle direksiyondan kulakçıklarla vites değişimi harika
yakıt tüketimi daha az ve cam tavan özelliği çok hoş

Lütfen yardım çok kararsız kaldım açıkcası ekonomi çok önemli benim için ama c5 inde konforu yoldan çıkarıyo beni yoksa c4 e karar vermiştim. Tavsiyeleriniz ve eklemek istedikleriniz varsa çok yardımcı olur. saolun...


Yavuz beyin yukarıda verdiği değerlere dikkat ederseniz akıllı bir kullanımla koca C5 e neredeyse mcp vitesli bir C4 kadar az yaktırdığını göreceksiniz. Bence sizin sorgulamanız gereken yakıt tüketiminde şehir içi 1. 2. vitesi ne sıklıkla kullanacağınızdır. Şayet çok 1-2 kullanacaksanız kasanın ağırlığından dolayı yakıt fazla olacak eğer az kullanacaksanız 1-2 yi o zaman C4 kadar az yakabileceksiniz..!

2. boyut konfor ; aradaki fiyat farkı az belki ama konfor farkı fazla.

3.boyut C5 kasa değiştiriyor fiyat dengeleri çok değişecek birkaç ay içerisinde ama yeni kasa 1.6 da Hydroactive süsp. yok..!!!

4. boyut bundan önceki aracınız nedir bilmiyorum ama şayet benzinliyse şehirdışı 6-7 lt/100 km yakıt sarfedip yani yaklaşık 0.25 -0.30 ykrş/ km harcarken c5 in km de 0.01 ykrş daha fazla harcaması sizi rahatsız etmez sanırım.

Bu arada bende manuel vites c4 110 hp hdi var. aracımdan koşulsuz memnunum. yakıt hiç modifiye ve tuning yaptırmadan 3.8 - 4.0 lt/100 km ortalama 90 km hızla. şehiriçide yol durumuna göre değişiyor ama ortalama 5.5-6 lt civarında. Aracım şuanda 11.000 km de , bugun yarın peridyotik bakım yapacağım yeni değerleri de yazarım size.
Mcp vites ile cam tavanı anlatmaya gerek yok o güzellikler anlatılmaz yaşanır,siz zaten farketmişsiniz olayı..


_____________________________


DH CITROËN KULÜBÜ için TIKLA

61 DT 866
C4 1.6 HDI 110 HPower


 
3833 Mesaj
23 Şubat 2008; 8:36:55 

Elinize bir kağıt kalem alın ve önceliklerinizi yazın ve tercihizini yapın ve sonra arkanıza bile bakmadan gidin kararınızı uygulayın ve asla başka birşey düşünmeyin o saatten sonra. C4.te alsanız C5.te alsanız memnun kalacağınız kesin.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


81 Mesaj
11 Mart 2008; 11:00:15 




biraz geç verilmiş bir cevap ama olsun umarım faydası olur,

"sanki yanımda asgari ücretle bi işçi çalıştırıyormuşum gibi"

diyen arkadaş herhalde şunu demek istemiştir diye düşünüyorum
kendimi örnek vererek;
geçen sene sonu sıfır c5 aldım, en basit, kaba hesapla yıllık masrafını düşünürsek (hiç servise gitmeden)

*ilk başta kasko yaptırdım ..................................................................... 1900ytl
*yıllık vergisi ......................................................................................... 560 ytl
*her ay bir depo mazot yakarsan, şu anki ücreti (66lt bir depo) 182ytl x 12 ay= 2184ytl (yıllık)
toplam : 4644ytl
bunu da 12 aya bölersek ay başına 387 ytl yapar, eh buda nerdeyse asgari ücret fiyatına tekabul eder. Türkiyede asgari ücret şu anda 435 ytl

tüketime gelince ben istanbulda geçen aya kadar günde ortalama 72 km yol yapıyordum (bu ay arabayı fazla kullanmadım), yolun çoğu yaklaşık 56 km.si TEM otobanında geçiyordu, ortalama tüketim 6.4 lt/100 km, yani bir depoyla istanbulda 1000 km yapabiliyorum ki en son 950 km yapıp depoyu doldurdum, göstergede de hala 60 km mesafe alabilirsiniz yazısı vardı.




quote:

Orjinalden alıntı: KoRHaN50

Veriler için teşekkür ederim. Açıkcası bu başlığı kendi kararsızlığım için açtım. C4 hdi mcp ile C5 arasında kaldım. C5 in hidraktif süspansiyonları beni çekerken c4 ünde hdi mcp otomatik vitesi ve 1.6 olması cezbediyor. Emin değilim ama C5 lerde 1.6hdi larda triptronik vites seçeneği yok sanırım yada ben bulamadım internette.
Yavuz Bey hazır bir C5 sahibi bulmuşken C5 den bazı korkularım var onları sormak istiyorum. Malum araç büyük bi kasaya sahip 1.6 hdi kasayı kaldırabiliyor mu acaba? (Sizin aracın 1.6 mı 2.0 mı olduğunu bilmiyorum ama) Aracın çok yakmasından korkuyorum.
2. Problemim ise acaba aracın vergileri cebimizi yakar mı?
Tam olarak nerde okudum hatırlamıyorum ama bi arkadaş c5 için "sanki yanımda asgari ücretle bi işçi çalıştırıyormuşum gibi" bi tabir kullanmıştı.




_____________________________

DH CITROËN KULÜBÜ için TIKLA
SENCO, Acer Aspire 5920 derneği üyesidir. tıkla


798 Mesaj
11 Mart 2008; 11:56:46 

Arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için çok saolun. İnanın bu site benim gibi yeni araba alacaklar için bulunmayacak bi nimet çünkü hangi markanın plazasına gitsen adamlar öyle bir konuşuyor ki tamam bunu alacam diyorsunuz. Diğer markaya gidiyorsunuz bu sefer bunu alacam diyorsunuz. Yeni çıkan modeller çok güzel insan o kadar para verdikten sonra pişman olmak istemiyor heleki benim gibi o parayı zorlukla biriktirmişse, kimse kolay kazanmıyor tabi. Umarım sonunda bi karar verir ve yaptıgım tercihden pişman olmam. Yardımlarınız ve ilginiz için teşekkürler.


_____________________________



 
349 Mesaj
13 Mart 2008; 11:17:58 

Yaklaşık 1 hafta önce ikinci el 2008 C4 1,6 MCP aldım. Şu anda çok memnunum. C5 e hiç bakmadım bile ama bu tercih tamamen kişisel zira sedan araç hiç düşünmemiştim. Ama MCP şanzıman çok kullanışlı ve gayet başarılı bunu belirtmek isterim. Yakıt konusunda forumda bir de konu açtım 1 haftalık izlenimim biraz düşündürücü. zira hiç şehirdışına çıkamadım bu haftasonu düşünüyorum. Ama şehiriçinde 7/100 yakıyo araç. Bunda havanın etkisi yok zira 1 haftadır bahar havası var Ankarada. tek problem benim aracı yeni almamdan kaynaklı aracı tanımamam ve aracın tepkileri vs. merak ettiğimden dolayı stabil şekilde kullanmamam. C4 ile herhangi bir soru veya sorunun olursa özelden mesaj atarsan msnde falan görüşebiliriz. Bir de şunu belirteyim C4ün dizel otomatik yani MCP şansızmanlısında "Cam tavan" opsiyonu yok. Yani ne ikinci el bulabilirsin ne de şu anda plazalrda bulabilrsin. Belki 2009 modellerinde opsiyon olabilir. Hatta benim tahminimce şu anda Citroenlerin sadece benzinli motorlarında bulunan "PK" seçeneği yani otomatik kararn ayna, ön ve arka park sensörü, yağmur ve far sensörü vs. paketi 2009 model dizel MCP lerde dunulabilir gibi geliyo. tabi bu fiyata ne kadar yansır orasını Allah bilir.


_____________________________

2009 Yeni Mondeo 2.0 TDCI Aut. Titanium

XBOX 360 S + KINECT
Canon EOS 40D 18-55 KIT - Canon EF-S 55-250 Zoom Lens - Canon EF-S 10-22 Lens - Canon 50mm 1,8 II Lens



DH XBOX 360 TOPLULUĞU

Eski Nick: yolgezer03


 
3833 Mesaj
13 Mart 2008; 13:47:18 

Bana sorulmuş bir soru vardı atlamışım mesajları okurken.

Benim aracım 1.6 hdi ancak chip tuning yapıp gücünü 2.0 hdi seviyesine yükselttik ama yine de alır almaz bu işlemi uygulamadığımız için standart hali hakkında da bilgi sahibiyim.

C5 standart haliyle tabiki kasayı rahatlıkla götüren ama daha çok konfora yönelik olan ağırbaşlı bir otomobil çizgisindedir. Kısa seçilmiş vites oranları C5 1.6 HDI.nin onca ağırlığına rağmen ara hızlanma değerlerini iyi seviyeye çekiyor ama bu devirlerin çabuk tükenip yüksek hız yapma şansını ortadan kaldırıyor. Standart haliyle C5.e düz yolda 4500.den fazla devir çevirtemezsiniz ki bu da 190 km.ye denk geliyor ama bu deviri geçemeyeceğiniz anlamına gelmiyor bu. Biraz eğimli ve uzunca bir yolda 200 km.yi bulabilirsiniz. Sorudan maksat bu kasa bu motorla nasıl derseniz cevabım yeterlidir derim.

C4 aynı motorla ağır başlı değil hırçın bir otomobil çizgisinde. Süspansiyon sert. Oysa C5.te sadece virajlara girdiğinizde bu sertliği hissedersiniz, viraj çıkışlarında süspansiyon yumuşar ve böylece siz uçan bir halıda yol alıyorsunuz gibi hissedersiniz. Bu kesinlikle tecrübeyle sabittir. C5.i C4 seviyesine getirmek için chip tuning şart. Hatta bu şekilde ara hızlanma değerleri C4 1.6 HDI 110bg.den de iyi oluyor.

C5 sınıfında hem dizel hem ekonomik hem de vergileri hem alırken hem de kullanırken kesinlikle çok pahalı olmayan bir araçtır. Yukarıda arkadaşların yaptığı hesap doğrudur ama bugün hangi sıfır arabayı alırsanız alın buna yakın sonuçlar çıkacaktır. Unutmamak gerekir ki C5 D sınıfında orta üst segmentte bir araçtır ve bu maliyetlere katlanmam derseniz Türkiye.de otomobil sahibi olamazsınız. İşin bu boyutunu fazla karıştırmakak gerekiyor. Megane 1.5 dci alan yukarıda sayılan paraları aynen veriyor belki kasko ücreti biraz daha düşük olabilir.

Gelelim servis kısmına. Citroen servis ve bakım periyotlarında değişikliğe gitti. Bazı ekipmanların kullanım süresini arttırdı. Örneğin yakıt filtresi 30.000 km.de bir değişirken şimdi 45.000 km.de değiştiriliyor. Citroen bir aracınız varsa kesinlikle servise Renault ya da Fiat ya da VW.den daha az ödersiniz. Renault her 10.000 km.de bir bakıma çağırıyor, her 20.000 km.de size sormadan yakıt filtresini değiştiriyor yine her 20.000 km.de polen filtresini değiştiriyor, triger kayışı 60.000 km.de ve bunları da hep sizi düşündüğü için yapıyor zaten (!) Citroen.de bakımlar her 15.000 km.de birdir. Örneğin C5.in triger kayışı 180.000 km.de kontrol edilir ve değişmesi gerekiyorsa değişir. Şimdi burada iki ihtimal var. Ya Renault.un triger kayışı çok kalitesiz ya da Renault.un servis politikası bunu gerektiriyor. Citroen yine eskisi gibi yedek parça olayından batacak derdim ama bu sefer Peugeot.un kanatları altında.

Bunun dışında eklemek istediklerim var. Tüm önden çekişli araçlar sürücü seçer. Bu şu demek. Kullanıma göre parça aşınması en çok önden çekişli araçlarda belli olur. Ne olabilir? Fren balataları, yürüyen aksam, debriyaj ve volan, lastikler ve diskler gibi. Bunun için önden çekişli hiçbir araca acemice yüklenmeler yapmamak gerekir. Ne gibi diye sorarsanız en sık yapılan yanlışları yazayım.

1. Vites değiştirirken motor torkunu debriyaj aksamına bindirmek. Bu nasıl olur. Vites değiştirirken aynı zamanda ayağı gazdan çekmemek veya debriyajdan tam ayağın çekilmemesine rağmen hızlanmaya devam etmek.

2. Çok dik rampalarda el frensiz kalkmaya çalışmak ve motoru zorlamak. Aslında burada motor zorlanmıyor, yük tamamen aktarma organlarına biniyor. Zaten uzun süre bunu yaparsanız yanık kokularını almaya başlarsınız. Bu bana göre tamamen acemice bir davranıştır.

3. Rampada geriye doğru kalkmak, sürekli yarım debriyajla bunu sürdürmek.

4. Sürekli drag, rolling gibi etkinliklerde bulunmak.

5. Sürekli çok yüksek devirlerde vites değiştirmek.

6. Kaldırımlara veya yükseltilere çıkmaya çalışmak. Bu konuda C5 sahibi arkadaşlara bir tavsiyem olacak. C5 her ne kadar standart pozisyonundan 10 cm yükselebilse de bu ağırlık merkezinin değişmesine ve dolayısıyla aracın fazlaca patinaj yapmasına neden olur.

Bunlara dikkat etmemek baskı balatasının çabuk aşınmasına neden olur. Tabiki en riskli araç C5 çünkü en ağır araç o. Yine de fazlaca dur kalk yapmadan fazlaca şehir içine girmeden 100.000 km.yi rahatlıkla devirirsiniz.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


798 Mesaj
13 Mart 2008; 14:03:32 

Yavuz bey detaylı açıklamanız için çok teşekkür ederim. merak ettiğim çoğu konuyu çok güzel anlatmışınız.
inşallah seneye arabamı alacak kadar para biriktirmiş olacagım. Citroeni çok merak ettiğim için bu forumdan bayagı bi arastırdım özellikle 1.6 hdi mcp cam tavanlı tam bi keyif aracı :) çok hoşuma gitti. Fakat insan o kadar parayı arabaya yatıracak olunca ince eleyip sık dokuyor. ben aldıktan 2 gün sonra arabanın bir yerinden sorun çıkarsa tüm keyfim kacar o arabadan sogurum. o yüzden 4 araba arasında kaldım ve en iyisini seçmeye çalışıyorum seneye kadar.sitede şu başlığı açtım
http://forum.donanimhaber.com/m_21783687/tm.htm

genellikle toyota corolla ve ford focus tavsiyesi alıyorum. benim aklımda C4 varken toyotaya dogru kaymaya basladım bakalım inşallah en dogru kararı verebilirim


_____________________________



 
45 Mesaj
4 Mayıs 2009; 11:03:43 

Selamlar,

Geçen hafta 92 HP dizel C4 aldım ve kullanmaya başladım. 700 km şehir içi ve 1100 km şehir dışı toplam 1800 km yol yaptım. Şu anda ortalama yakıt tüketim değerim 4.7 Lt, bu değer 2500 km den sonra biraz daha düşüyormuş sanırım. Şehir içinde de dışında da ani hızlanmalardan kaçındım, hız sabitleyici kullandım, yokuş aşağı motor freni ile indim vs.


_____________________________



 
125 Mesaj
12 Mayıs 2009; 10:58:46 

C5 1.6 HDI SX kullanıyorum. Şehir içi şehir dışı karışık 7lt yakıyorum.

TEM de 100km cruise control ile 55 kmlik yolda (köprü geçişi ve otoban giriş çıkışı dur kalk var) TEM çıkışına kadar 4.5lt ortalama gösterdi yol bilgisayarı.


 
110 Mesaj
26 Mayıs 2009; 23:20:07 

2003 Model 2.0 HDI C5

Şehir içi 7.5Lt / 100Km
Şehir dışı 5.5Lt / 100Km

kilometre : 145.000

55.000den beri sahibiyim.Aracımdan memnunum hala konforlu hala ekonomik...


_____________________________



4673 Mesaj
27 Mayıs 2009; 10:37:52 

c5 rampada ve hızlanırken çok yakıyor hatta uzun yolda gaza duzensiz bastıgınız için daha fazla yakıyor.

tavsiyem düz yolda cruse control kullanmanız ben öyle yapıyorum 110km hızda 4.7 yakıyor yavas gitmeye kalkmayın 90km altındada fazla yakıyor tork düştüğü için.

10 lt goruyorum abartısız ama araba daha 200 km yapmadı yani yeni oldugu için olabilir.



 
58 Mesaj
30 Mayıs 2009; 0:34:34 

c4 1.4i kullanıcısıyım. 2 kez depo doldurdum henüz.
birincisinde 8,5 lt/100km ikincisinde 7,5 lt/100km yaktı.
ikincisinde uzun yola gittim ama gaza çok bastım. o yüzden biraz fazla yaktı.
birincisi tamamen istanbulda harcandı.


şuana kadar yaktıklarım (lt/100lt)
8,46 LT
7,56 LT
8,56 LT
8,72 LT
7,88 LT



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi holostaticus -- 15 Temmuz 2009; 12:04:16 >


 
125 Mesaj
9 Haziran 2009; 19:38:02 

geçen gün trafikte 1 saatlik dur kalk sonucu:

ortalama hız = 14km
toplam mesafe = 16km
ortalama yakıt = 9.8 l/100km

C5 3 1.6 Hdi Sx. (iki kişi klima açık)


 
45 Mesaj
15 Haziran 2009; 17:19:59 

Aracım 4300 km oldu toplam aldığım yakıt tam olarak 503 TL.


_____________________________



 
125 Mesaj
15 Haziran 2009; 18:51:58 

ben de aracımı aldığımdan beri 4000 küsür km yaptım. ortalamam 7.2lt. Geçen gün bir arkadaş aydından istanbula istanbuldan aydına ortala 5.9lt ile gitti geldi.


2252 Mesaj
16 Haziran 2009; 13:38:36 

1.6 SX HDi Sedan

ş.içi soğuk motor 8
ş.içi sıcak motor 7
ş.dışı 4.7

.oO°Oo.


_____________________________

Athlon II X3 450 - ASUS M4A78-VM - ATI Radeon HD 5750 - Samsung 226BW - Kingston 3GB - WDC WD20EARS-00MVWB0 - Lite-On Combo SOHC-5232K - Asus SDRW-08D2S-U External - AsusTA9 - A4Tech_F KR-73 - Logitech G500 - Inca6800i - Billionton BT - CanonMX340 - AirTies RT5341
Honda Civic Elegance 2012 Otm Füme + BRC 24MY11 - Navitech NX-220r - Samsung GT-I9300 Galaxy S III 32GB Pebble Blue +Sandisk 64GB Cl10 µSD - Panasonic P55ST50E NeoPlasma - LG BH6730T Home Theater - Next Minix HD Cool Sat. - Canon A510 - Kodak Z915 - Bursaspor - Galatasaray - Kdz.Ereğli


3201 Mesaj
29 Nisan 2011; 22:41:19 

beklediğimden fazla yakıyormuş


_____________________________

DH FOSİL GRUBU:2001-2005 ÜYELERİ
Ford Focus HB 1.6 TDCI Collection
GENÇLERBİRLİĞİ



279 Mesaj
30 Nisan 2011; 0:54:52 

4500km de ortalama hiç sıfırlanmadı alındığından beri: 6.7 lt / 100km
citroen c5 sx


_____________________________

Vw GOLF Highline 1.4 L 122 Hp BMT (2013- Beyaz) / CANON Powershot S90 / Iphone 4s Siyah


 
584 Mesaj
30 Nisan 2011; 17:50:56 

1420 km.de ort. 4.7l
112bg e-hdi


_____________________________



279 Mesaj
30 Nisan 2011; 21:17:06 

arkadaşım bu değeri nasıl yakaladın uzun yolda mı


_____________________________

Vw GOLF Highline 1.4 L 122 Hp BMT (2013- Beyaz) / CANON Powershot S90 / Iphone 4s Siyah


 
584 Mesaj
1 Mayıs 2011; 22:35:33 

İlk depo 5.2 idi. Depoyu doldurdum,995km sonra tekrar fulledim. 188tl tuttu. 3,63tl/l'den almıştım.
Sonra bilgisayarı sıfırladım yaklaşık
250km. otoban,
Yaklaşık 200km otoban, 250km şehir içi. Bugün 4,8l gösteriyor.
Şehir içibde gereksiz fren ve gaz kullanmamaya çalışıyorum. Işıkta zaten stop modu. Mümkün olduğunca 40km altına düşmemeye çalışıyorum.
Sadece 2 kez 190km. 5-6 dk. gittim. Otobanda sollamalar dışında 90-110, genelde CC kullandım.
c4 mcp e-hdi 112hp.



_____________________________



 
4 Mesaj
16 Kasım 2011; 12:11:04 

bende 2003 model c5 HDI 2.0 otomatik var ve çok yakın mesafe kullanıyorum. Çamlıcada olduğum ve yokuşları göz önüne aldığımızda bu kriterler karşısında 100 km'de 9,6 litre yakıyorum. Bence normal... sizce???


_____________________________



1933 Mesaj
17 Kasım 2011; 15:33:23 

Citroen C4 2006 Model Dizel 110 HP, Sürekli şehir içi kısa mesafe, motor soğuk çalışıyor...Ortalama hız 21 km/s

Ortalama tüketim 6,1 lt/100 km


1864 Mesaj
23 Aralık 2011; 22:37:57 

ARKADAŞLAR HALİNİZE ŞÜKREDİN ARACIM 2011 C4 1.6 VTI BVA ŞUAN 5800 KM DEYİM ORTALAMAM 8.8 LT. 3200 KM.Sİ UZUN YOLDA 2600 ŞEHİR İÇİ ŞEHİR İÇİ 550 KURUŞTAN AŞAĞI YAKMADIM HİÇ UZUN YOLDA 100 E SABİTledİM 300 KURŞ YAKTIM TEK MEMNUN OLMADIĞIM NOKTA YAKIT TÜKETİMİ


_____________________________

TR 699 2012 CIVIC ELEGANCE AT BEYAZ
""""""""""" ANGARA TAYFA""""""""""""
ŞEBEKE


 
1415 Mesaj
24 Aralık 2011; 15:41:23 

quote:

Orijinalden alıntı: hakank1a

1420 km.de ort. 4.7l
112bg e-hdi

bayaa iyiymiş...


_____________________________

2012 Passat TDİ DSG Comfortline

"Nefret Ettiğimiz İşlerde Çalışıp Gereksiz Şeyler Alıyoruz. Bizler Tarihin Ortanca Çocuklarıyız. Bir Amacımız Yada Yerimiz Yok.. Ne Büyük Savaşı Yaşadık... Ne de Büyük Buhranı.. Bizim Savaşımız Ruhani Bi Savaş.. En Büyük Buhranımız; Hayatlarımız.."


 
1415 Mesaj
24 Aralık 2011; 15:43:36 

bende 2009 1.4 punto var..
kısa mesafe ve yokuş-iniş-çıkış güzargahında kullanıyorum devamlı..
ort: 9.2


_____________________________

2012 Passat TDİ DSG Comfortline

"Nefret Ettiğimiz İşlerde Çalışıp Gereksiz Şeyler Alıyoruz. Bizler Tarihin Ortanca Çocuklarıyız. Bir Amacımız Yada Yerimiz Yok.. Ne Büyük Savaşı Yaşadık... Ne de Büyük Buhranı.. Bizim Savaşımız Ruhani Bi Savaş.. En Büyük Buhranımız; Hayatlarımız.."


 
441 Mesaj
1 Şubat 2012; 13:20:22 

quote:

Orijinalden alıntı: barisacar

2003 Model 2.0 HDI C5

Şehir içi 7.5Lt / 100Km
Şehir dışı 5.5Lt / 100Km

kilometre : 145.000

55.000den beri sahibiyim.Aracımdan memnunum hala konforlu hala ekonomik...

Hayırlı günler. c5'i ne kadar sakladınız. Merak ediyorum. Kronik bir arizası var mıydı? Ben de 2002, 2003 vaya 2004 düşünüyorum. Teşkkür ediyorum.


_____________________________

HAYY'dan gelen HUU'ya gider.


 
110 Mesaj
2 Şubat 2012; 0:54:19 

quote:

Orijinalden alıntı: ZNGN 61


Hayırlı günler. c5'i ne kadar sakladınız. Merak ediyorum. Kronik bir arizası var mıydı? Ben de 2002, 2003 vaya 2004 düşünüyorum. Teşkkür ediyorum.

Selamlar.

Aracı 2009da sattım, c4 aldım, 2 ay öncede 2009 model C5'e terfi ettim.(C5 konforuna alıştığım için)

Önceki C5te otomatik vites sıkıntısı yaşadğım için soğudum ancak çok memnundum.Kronik arıaz yaşamadım.2004 - 2009 arası kullandım.


_____________________________



 
441 Mesaj
2 Şubat 2012; 9:23:49 

Teşekkür ederim. Size zahmet verdim. Cevabınızdan oldukça yararlandım. Yeni arabanızla uzun ve sağlıklı günler diliyorum. Allah'a emanet olun.


_____________________________

HAYY'dan gelen HUU'ya gider.


 
14 Mesaj
7 Nisan 2012; 1:22:00 

yani sonuç itibari ile C4 ler (benzinde&lpg de ) çokmu yakıyo


_____________________________



 
3833 Mesaj
8 Nisan 2012; 13:41:58 

124.000 km.deyim.

110.000 - 120.000 km arası 10.000 km.lik son ortalama yakıt tüketimim 5.6 lt/ 100 km idi. Her 10.000 km.de yani her bakımda 2.ekranı sıfırlarım. Bu şekilde elde ettiğim en düşük 10.000 km.lik tüketim 5.4 lt / 100 km idi. Onda da 4.000 km uzun yol vardı. Şu anda son 4.000 km.nin ortalaması 5.5 lt / 100 km.

Bunun dışında elde ettiğim en düşük tüketim değeri 3.4 lt / 100 km (80 km.lik Trabzon - Rize arası) 88 km CC ile.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Markalar » Citroen » C4, C5 dizel yada benzinli Yakıt Değerleriniz?
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.578