Şimdi Ara

YENİ FİAT FİORİNO COMBİ (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
232
Cevap
2
Favori
176.654
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bende yılbaşından birgün önce fıat fiorina combimix aldım,çok memnunum bir bayan olarak çok pratik kullanışı var arabamı seviyorum zonguldak keleşsan bayisine tşk ederim,çok mutluyum araç mükemmel
  • Arkadaşlar ben de Fiorini Combi Emotion aldım, 1 aydır kullanıyorum, makul bir fiyata geldi sayılır, yani bu fiyata sıfır clio alınmadığını gözönüne alırsak bence iyi oldu, gayet kullanışlı bir araç, şimdilik memnunum, böyle bir donanımı bu sınıfta bir araçta standar olarak sunan hiçbir firma yok, yakıt ise süper, ben benzinli araçtan Mjet'e geçince ağzım açık kaldı, emin olun Lpg'den daha ekonomik. Hakkında birşeyler merak eden arkadaşlar olursa sorsunlar yanıtlarım.
  • Ve karşınızda ‘Fiorinobüs’



    ‘Minicargo’ kod adlı ticari aracı üç marka için üreten Tofaş, Bursa’daki fabrikanın içinde yolcu taşıma amacıyla bir Fiorino’yu otobüs haline getirdi


    Bursa’daki Tofaş fabrikası, yaklaşık 1 milyon metrekareye kurulu bir tesisler bütünü. Böyle olunca da, gerek fabrikayı gezmek isteyenler gerekse de bir tesisten diğerine geçmek zorunda olan personel mutlaka bir araç kullanmak zorunda.

    Bu dev fabrika içinde personelin kullandığı araçların trafik sıkışıklığı yaratmaması için, Tofaş tarafından pratik bir çözüm geliştirilmiş: Fiorinobüs...

    Daha önce de fabrikaya gelen ziyaretçileri gezdirebilmek amacıyla doğalgaz ile çalışan bir “Doblotren” geliştiren Tofaş mühendisleri, personelin fabrika alanı içindeki tesisler arasında gidip-gelebilmesi amacıyla son model bir Fiat Fiorino’dan, ring seferleri yapan “Fiorinobüs”ü imal etmişler. 6.2 metrelik bu çok özel Fiorino, standart bir Fiorino’nun yanında “sevimli dev” gibi duruyor.

    Fabrika alanı içinde çalışanların bir tesisten diğerine gitmede sorun yaşadığını gören İnsan Kaynakları bölümü, bunun için bolca insan taşıyabilecek ve ring seferler yapacak araçların hizmete alınmasını önermiş.

    Neredeyse iki kat uzadı
    Bu konuda hemen devreye giren ve daha önce de Doblotren geliştirmiş olan Tofaş’ın Ar-Ge bölümü, kolları sıvamış.
    Normalde 3.86 m boyunda olan standart bir Fiat Fiorino’yu merkeze alan mühendisler, bu aracın boyunu neredeyse iki katına çıkartmışlar. Bunun için aracı ortadan ikiye bölen ve gövdesini güçlendirilmiş malzemelerle uzatan Tofaş mühendisleri, tavanını da insanların rahatça ayakta durabilecekleri şekilde yükseltmişler. Elbette otobüslerde olduğu gibi araca bir de havalı kapı eklenmiş.

    Sürücü ve yolcu dışında ekstradan sadece beş koltuğu bulunan araç, ayakta daha fazla yolcu taşıyabiliyor. Damalı yapıştırma süslerle de ayrı bir görünüm kazanan Fiorinobüs, 2 tona yakın ağırlığına rağmen yine standart modelde kullanılan 1.3 lt hacimli dizel motorla yürüyor.

    Tofaş’ın Ar-Ge bölümü, bu aracı elbette yalnız bırakmamış ve yanına bir de benzer özelliklere sahip Doblo yapıvermiş. Şu sıralar pek kullanılmayan Doblotren ile birlikte bu üç özel araç, elbette fabrika dışına çıkmıyor. Tıpkı tesis içinde bir dönem kullanılan Kartal kamyonetler gibi...

    Levent Köprülü / Milliyet




  • siz burada atıp tutan üyelere bakmayın.çoğunun altında arabası bile yok girip her markayı kötülüyorlar işte.ben istesem ferrariye bmw ye bile kusur bulurm sonuçta bu insan yapısı ama tutupta debriyaja basarken ayağım oraya buraya çarpıyor demem.(o diyenlerin çoğuda fiorinoya binmemiştir kesin sağdan soldan duyduklarıyla ötüyorlar işte) dün özellikle gittim denedim bazı acemiler topukla basıyorlarmış ayağımda bot varken onu bile denedim gene değimiyor.
  • bizde babama fiorino almayı düşünüyoruz cliomuzu satıp gerçi clio 2004 model ve 24 binde ama olsun yinede, fiorino almak istiyor yüksekte araba kullanmayı seviyor 1.3 motorda düşük vergi diliminde ve 2008 modelleri gayet uygun fiyatlara satılıyor ziraa şu sıralar şimdi bir kaç sorum olacak
    combimix ile combi'yi inceledim arasındaki farklar öyle çok ahım şahım değil tabiki combi daha uygun bize camlı ve daha donanımlı ama combimixte klimalı olduktan sora bizim işimizi görür büyük ihtimalle sorum şu olacak;

    combi mi yoksa combimix mi hususi otomobil sınıfına giriyor?

    combi demi yoksa combimix'temi süspansiyon var yoksa ikisindedemi var bu farkıda bilmiyorum?

    birde hangi model yılında sürücü koltuğu ayarı ve kolçak standart oldu bildiğim kadarıyla ilk çıkanlarda biraz daha donanımı azdı...

    diğer farkları araştırdım arka kapağı combimix'in 2li diğerinini tek arka kapağı üste doğru açılıyor?

    sizin tavsiyeleriniz ne olurdu?




  • 2 ocakta fiorino emotion aldım.araba gerçekten doblo ya göre daha oturaklı.
    yanlız yaşadığım sorunu yaşayan var mı.
    silecekler yağmurlu havada silerken gidişte siliyor dönüşte iz bırakıyor.
    servisine götürdüm silecek garanti içine girmemesine rağmen değiştirildi ama yenisinde biraz az olsa da onda da yapıyor. servise tekrar götürdüm tekrar değişim yapıldı ama sorun az da olsa yapıyor.
    2. sorun sola dönerken ön camla ön kapı arasında ki dirsek bakış açısını engelliyor?

    yaşadığım sorunları yaşayan fiorino kullanıcıları var mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkanca01

    Arkadaşlar ben de Fiorini Combi Emotion aldım, 1 aydır kullanıyorum, makul bir fiyata geldi sayılır, yani bu fiyata sıfır clio alınmadığını gözönüne alırsak bence iyi oldu, gayet kullanışlı bir araç, şimdilik memnunum, böyle bir donanımı bu sınıfta bir araçta standar olarak sunan hiçbir firma yok, yakıt ise süper, ben benzinli araçtan Mjet'e geçince ağzım açık kaldı, emin olun Lpg'den daha ekonomik. Hakkında birşeyler merak eden arkadaşlar olursa sorsunlar yanıtlarım.


    öncelikle hayırlı oslun, güle güle kullanman dileği ile.
    ben de eşimin şirketi için Fiorino da karar kıldım kesin.büyük ihtimalle combi modelini alacağız ama emotion da olabilir son dakkada.combi alırsak da stil paketi dahil ettiririz.

    ilk sormak istediğim ruhsatta kamyonet geçiğ geçmediği. Şirket adına alacağımızdan, kamyonet olursa, bazı vergi indirimlerinden yararlanmak istiyoruz.

    klimasını çalıştırma şansın oldumu, çekiş açısından ciddi kayıp söz konusumu.

    aracın seriliği nasıl atak mı yeterince, bir de ön ve arka da konfor için amartisörler kullanılmış değilmi, makas falan yok.
    teşekkürler.




  • quote:

    klimasını çalıştırma şansın oldumu, çekiş açısından ciddi kayıp söz konusumu.


    Herkese selamlar,

    Klimlar'ın güç gereksinimi 0.5 ile 1 bg civarıdır hâl böyle olunca motordan alınan güç %1 bile olmadığı için otomobil kullanırken hiç fark edilemez.
    Ancak motor rulantide çalışırken kilima kompresörünün giriş ve çıkışıları biraz fark edilir.Bunuda ECU otomatik olarak klima kopresörünün girişini algılayıp motorun rulanti devirini 750 dd den 800 dd çıkarıyor ve klima kompresörünün çıkışındada rulanti devrini tekrar 750 dd indiriyor.
  • Bu fiorinoların çarpışma testleri yapıldı mı? Yapıldıysa kaç yıldız aldı? Güvenli bir araç mıdır, bilgi verebilecek olan varsa teşekkür ederim.
  • İnşallah yapılmıştır valla biz sormadan aldık.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin



    selamlar..

    öyle bir durum yok

    bu kaval kemiği sürtme olayını çok detaylı bir şekilde inceledim...defalarca değişik koltuk pozisyonlarında denedim..ne sürücü tarafında ne de yolcu tarafında hiç değmediği gibi çok yeterli diz mesafesinin olduğunu tespit ettim..

    1 - koltuğa kurallara uygun doğru oturdum(yatarak değil)

    2 - debriyaja doğru bir biçimde bastım(ayağımın ortasıyla basınca bile dizim değmedi.)

    3 - aracın tüm ergonomik fonksiyonlarını ve tasarımını mükemmel derecede başarılı buldum.

    4 - 105 kg ağırlığında ve 1.78 boyundayım..yanımda 1.88 boyunda bir çalışanımı da götürdüm o da herhangi bir sorun yaşamadı.

    yaşayanların yandan ve yukardan ve pedala basılı ve kaldırırken değen biçimde fotoğraflarını incelemek amacıyla talep ediyorum.

    saygı ve sevgilerimle...



    Evet bende inceledim.

    Kusura bakmayın arkadaşlar ,konuyu biraz gerilerden söküp getirmek zorunda kaldım.

    Evet bu problem var ama uzun boylu insanlarda değilde tam aksine boyu 1.60 ve altı insanlarda daha çok yaşanıyor.Sebebine gelince uzunboylular sürücü kolduğunu iyice geri kaktırınca problem olmuyor ama kısa boylu insanlar koltuğu en öne çekince kaval kemiği malesef çok yakın oluyor hattâ dokunuyor.

    Problemin iki giderme şekli var ya debriyaj pedalını biraz ayağa doğru yaklaştırmak veya koltuğun oturulan bölümünün ön tarafını aşağı indirmektir.

    Herkese kazasız sürüşler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g.m.y. -- 11 Mart 2009; 0:56:56 >




  • Arkadaşlar 26 ocak 2009 da şirketim için fiat combimix aldım.. Araçta ekstra trekking paket klima, sağ yan kapı aldım.. Birçok kişi gibi bende aracı internetten karşılaştırarak aşmaya karar verdim.
    Araçı bayiden teslim aldığımda internetteki standart olan yükseklik ayarlı koltuk , kol dayanağı, elektrikli ve ısıtmalı aynalar, birde derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon olamadığını gördüm.. Servise sordum, donanımın neden eksik olduğunu ? Onların elindeki katalogta opsiyonel olduğunu söylediler, Hakikaten katalogta opsiyonel yazıyordu. Fakat ben arabayı Tofaş ın resmi sitesindeki özelliklere bakarak almıştım ve Orada standart olduğu yazıyordu. Tofaşı aradım (sağolsunlar) bana mantıklı bir açıklama getirdiler !!! Araba 2008 yılının bilmem kaçıncı ayında çıktığı için böyleymişşşş !! Ama dedim ben aracı 2009 model aldım.. Dediler ki işte şu aydan sonra çıkanlarda var. Peki ben aracın fabrikadan hangi ayda hangi banttan çıktığını nasıl bilebilirim ki? sonuçta kriter model değilmi ? (eeee peki ne olacak şimdi bari sitede bir not düşseydiniz şu aydan sonra çıkanlarda var diye) Neyse bir bardak su içtik onca özelliğin üzerine.....
    Arabayı yaklaşık iki aydan uzun süredir kullanıyorum yakıtı çok ekonomik, yol tutuşu, frenleri gayet iyi.
    Yanlız benim boyum 1,72. Sanırım benim boyumda ve benden kısa sürücülerde normal oturuş pozisyonunda sol ayak kaval kemiği alt konsola dokunuyor ve özellikle şehir içinde adeta eziyete dönüşüyor..
    Bu konu içinde Tofaş'ı aradım.. Bana servise gidip problemin araştırılmasını istediler. servise gittim uzun boylu bir arkadaş oturdu hiç bir problem yok !! dedim kısa boylu biri otursun ? benden kısa bir arkadaşı oturtuk onunda ayağı alt konsola ciddi derecede değiyor.. problemi kabul ettiler. Sonra birde yükseklik ayarlı bir koltuğa oturdum onda problem yok... Konu Tofaş'a tekrar iletildi.. Tofaşın bulduğu çözüm, size 500- 600 Tl ücretle yüseklik ayarlı koltuk takmanızı tavsiye ediyoruz... [simage][/simage] Kardeşim hem arabanın problemini kabul ediyorsunuz hem neden benden ücret talep ediyorsunuz ? kusurlu ayıplı ürünün kusurunu gidermek sizin sorumluluğunuzda ? ... Mahkemeye verecektim vazgeçtim satarım dedim bunlara verilecek en büyük ceza bu.. Eskidendi bir Tofaş bir Renault.. Artık binbir türlü marka var.
    Biz iki arkadaş iki adet fiorino aldık şirketlerimize ikimizde'de ortak olan bir problemde sürücü tarafındaki silecek süpürgesi garrrç guurrrç ses yapıyor. Servis yenisiyle değiştirdi fakat kısa süre sonra tekrar yapmaya başladı bu arkadaşımın fiorinosunda'da aynı problem var !!
    Genel olarak ele alırsak yukarıda saydıklarım haricinde araçtan memnunum ama seneye satmayı düşünüyorum yine aynı sebeplerden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dlimavi -- 18 Mart 2009; 0:32:35 >




  • bugün yine arabamı servise götürdüm
    sileceklerimi yine değiştirerek çözüm bulmaya çalıştılar
    ama tutanak tutmayarak.
    sorunum tabiki yağmurlu havalarda sileceklerin silip gelirken camda iz bırakması ve görüş alanının azalması
    artık araçta can güvenliğimin olmadığı kanaatine kapılarak tekrar servise götürdüm.
    araca servis müdürü oturdu.
    su fışkırtarak sorunu görmeye çalıştı. izler özellikle yağmurlu havalarda belirginleşmesine rağmen
    dışardan bakıldığında izlerin olduğu bölgede ap ayrı bir durum oluşmakta.
    ordakilere oranın diğer taraflardan farklı olduğunu göstermeme rağmen onların göremeyişine anlam veremedim.
    tüm çabalarım sonunda tekrardan sileceği değiştirdiler ve çalıştırınca o bölge ortadan kalktı ve iz olayo 10-15 günlüğüne giderildi.
    servisin ücretsiz su kaydırma yapması talebi hoş bir teklifti
    ama belgeye su kaydırmayı kendilerinin yaptığına dair yazı istediğimde teklifleri askı da kaldı.
    Sorunumu çözene kadar cam kısmına sadece bayiye baktırma kararlılığındayım. Çünkü silecekler garanti içinde yer almıyor.
    garantiye neyin girdiğini de bilmiyorum ya?
    yağmurlu havalarda görüş alanımın daralması beni araba kullanırken huzursuz etmekte.
    Bu sorunu sadece ben mi yaşıyorum.
    Tesadüfen bugün opar (tofaş orjinal parça satıcısına) gittim. konuyu ona açtım.
    fiorinocuların sıklıkla silecek aldığını belirtmesi sorunun tofaştan kaynaklandığına inancımı güçlendirdi.
    bu orunu yaşayan arkadaşların düşüncelerini açıklamasını beklemekteyim.
    Sorunumun devam etmesi durumunda ( edeceğinden hiç bir şüphem yok)
    Kasko şirketime tofaşa ihtar çektirecem. Yağmurlu bir havada yapabileceğim bir kazada tek sorum olarak
    ve devamında noterden tofaş a ihtar çekmeyi hatta Cumhuriyet savcılığına can güvenliğimden şüphe duyduğumu belirten ihtar çekmeyi düşünmekteyim.
    Böylesi görünürde küçük ama hayati bir sorunun çözümü için tofaşın bu sorunu kabul ederek çözüm bulması için tüm gücümle çalışacam.
    aracı satarak başkalarının hayatını riske atmak bana doğru gelmiyor.
    Düşüncelerimi benimseyen ve bu sorunu yaşayan tüm herkesi duyarlı olmaya çağırıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desteknik -- 27 Mart 2009; 20:16:47 >




  • mrb bu aracı çok beğeniyorum
    combi modeli otomobil sınıfında mı yoksa kamyonet mi
    yıllık vergisi ne kadar
    en son emotion modeli alan varsA kaça aldı saygılar
  • bu araçlar türkiyede kamyanet sınıfında yani ticari olarak satılıyor.
    otomobil sınıfı avrupaya gidiyor.
    yıllık vergisi 628 tl
    ilk 6 ay için 314 tl ödedim
  • desteknik teşekür ederim.
    bu ne ya türkiye de de böle olsa ne hoş olur
    çoğu kişi süspansiyondan rahatsız
    vergi pahalı
    ticari olunca her yıl muayane
    insan birden soğuyuveriyor
  • kamyonet sınıfında ise neden %18 ötv ile satılıyor,bunu anlayamadım.%1 ile satılması gerekmez mi,eğer %1 den satılıyorsa nasıl 5 bin lira birden ucuzladı bu araç
  • ammada problemli araba !
    resmen bende almak istiyordum...
    ilginc sorunlar var
  • quote:

    Orjinalden alıntı: firari83

    mrb bu aracı çok beğeniyorum
    combi modeli otomobil sınıfında mı yoksa kamyonet mi
    yıllık vergisi ne kadar
    en son emotion modeli alan varsA kaça aldı saygılar


    Arkadaşım 22 Mart'ta ben 24300'e aldım...Ancak daha sonra zam geldi...Şu an liste fiyatı 27000...Bir arkadaş için aldığım bayiyi aradım ve 25500'e bırakacağını söylemişti...Eğer ciddi ciddi almayı düşünüyorsan Ankara Ali Uğurlu Bayii'ni ara,satış şefi Serdar Bey'i iste,forum'dan arıyorum de(forumdan arıyorum diyenlere yardımcı olacağına söz verdi).Sana en uygun fiyatı verecektir,bu şekilde forumdan 3-4 arkadaş daha Emotion aldı...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: boolat

    ammada problemli araba !
    resmen bende almak istiyordum...
    ilginc sorunlar var


    İlginç sorunları yok...İki tane sorunu var:
    1.sol silecek problemi ki en kötü ihtimalle gidip bir çift Bosch silecek alırsanız bu problem çözülür.
    2.debriyaja basarken kaval kemiğinizin alt tarafa çarpması problemi,bu yükseklik ayarlı direksiyon koltuğunun standart olarak verildiği Emotion'larda yaşanmıyor.Combimiz ve Cargo modellerinde var.
    Süspansiyon problemini ilk defa duydum,Emotion modelinde böyle birşey olacağını zannetmiyorum.
    Eğer araçla test sürüşü yaparsanız fiyat/performans oranında ne kadar başarılı olduğunu göreceksiniz.Ben Türkiye'de satışa sunulan tüm araçları didik didik inceleyerek bu araçta karar kıldım ve dehşet memnunum...
    Kesinlikle test sürüşü yapmadan karar vermeyin derim(gerçi artık showroom'larda test sürüşü yapacak Emotion'da bulamazsınız:)))




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.