Şimdi Ara

YENİ FİAT FİORİNO COMBİ (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
232
Cevap
2
Favori
176.666
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 292048 FIAT Aracın Koltuğu Dizimi Yara Yaptı takoğlu [02 Mayıs 2008, 09:00]
    18 Mart 2008 tarihinde, büyük bir hevesle Fiorina aldım. Hayal kırıklığına uğradım. Debriyaja basarken, diz altı kısmı direksiyonun altına değiyor. Dizim yara oldu. Şoför koltuğu sabit, aşağı yukarı hareket etmiyor. Bu konuyu ilgililere izah ettiğimde ise bana verilen cevap;”Bu serimiz böyle, yapacak bir şeyimiz yok” dediler.İşin garibi,”Çıkma hareketli koltuk temin et rahat edersin” dediler. &

    279006 FIAT Fiorino Combimix'te Fabrika Hatası Var cevdet67 [01 Nisan 2008, 09:00]
    Fiat Zonguldak Ereğli bayiinden, 24.03.2008 tarihinde, Fiorino Combimix satım aldım. Aracımda üretim hatası var. Debriyaja basmak istediğimde sol ayak bileğim torpidoya değmekte ve çok ciddi şekilde rahatsızlık vermektedir.

    Acil çözüm istiyorum. Sağlığımı tehdit etmektedir. Bugün Ereğli/Zonguldak yetkili servisine gittim. Yapabilecekleri bir şey olmadığını, firmaya ileteceklerini beyan ettiler.^^




  • Arkadaşım dediğin doğru bende bayide araca bindiğimde benimde dizim deyiyordu koltuğu nasıl ayarladımsa bir çözümü yoktu hep deyiyor hep deyiyor.
    Fakat burada havni bey yukarıdada verdiği cevapta olduğu gibi debriyaja basmayı bilmeyenlerin maruz kaldığı bir olay olarak bu konuyu baskın satıcı mantığıyla geçiştirmeye çalışmıştı.
    Çok ilginçtirki sağolsun insanlar onun sayesinde debriyaja nasıl basılacağını!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! yeniden öğrenmek zorundalar.
    Arkadaşım bence bu silecek olayı gibi bu konuda hakkınızı arayın vede yukarıda verilen cevap gibi amiyane tabirle çamura yatan bir tavır sergilemek kraldan çok kralcı olmak gibi davranışların insanların gizliden gizliye ortaya çıkarmadıkları gerçek yüzlerini ortaya çıkarması açısından yararlı olduğu kanısındayım.
  • işin ilginç yanı 100 kullanıcıdan sadece 3,4 kişiden şikayet geliyor...

    ben tüm modelleri incelediğimde hiç bir sorunla karşılaşmamıştım...şikayetler üzerine nasıl olduğunu incelerken debriyaja ayağın ortasıyla ya da topukla basınca bilek ön veya diz altındaki ön bölgelerin torpidoya sürttüğünü gördüm...debriyaja böyle yanlış basma alışkanlığının bazı kişilerde olduğunu yıllardır bildiğimden kullanıcı hatası olduğunu anladım...bazı diğer marka ve model araçlarda da debriyaj pedalının üst bağlantısı ; böyle hatalı basmalarda ayağın ucuna takılıyor....dolayısıyla kesinlikle kullanıcı hatasıdır...herhangi bir tasarım sorunu ya da hata yoktur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi havnitekin -- 14 Ekim 2008; 15:28:06 >
  • tabi canım fiat ya kesinlikle kullanıcı hatasıdır

    tofaşın fanatikliğimi olur bi yaşıma daha girdim
    senden ricam renault sayfasında yeni kangoo bölümü son sayfayı bi incele bakalım
    kendi arabamı nasıl elştirmişim nasıl eksik yönlerini anlatmışım

    sizde biraz böyle yapsanız daha iyi olur bence
    belki burdan fikir edinmeye çalışan insanlara yardımcı olursunuz

    ayağın ortasını anladıkta topukla debriyaja nasıl basılıyor baya merak ettim doğrusu
    bu yorumunla bozuk olan moralimi epeyce düzelttin doğrusu :)))
  • havnitekin Bey başka bir konuda da Fiorinonun yanal rüzgarlardan etkilenmesine de eğitim eksikliği demişsiniz.

    e yani bu kadar olur Markayı savunmak adına insanlara cahil ve eğitimsiz diyorsunuz....
  • Eğitim şart
  • burda beni asıl alakadar eden konu

    fiat mış renoymuş değil (ha fiat ı beğenmem daha önceki yorumlarımdan bunu söyleyenler elbet
    olacaktır zaten fiatı beğensem reno almazdım)

    benim değinmek istediğim nokta şu

    internet ortamından biraz haberdar olan insanlar bu tarz sitelere girerek
    almayı düşündükleri araçlar hakkında fikir edinmeye çalışırlar
    ben bu noktada en azından yeni kangoo almak isteyen kişilerin
    (renault sayfasında elimden geldiğince) meraklarını gidermek için elimden geleni yapıyorum

    şunu unutmamalı kusursuz araç yoktur hatasız araç yoktur ...

    mühim olan kişiden kişiye hangi hatalardan rahatsız oldukları
    adam vardır aracın fazla yakıt tüketimine değilde tipine bakar
    adam vardır ben arabanın kaputunu görmezsem hoşuma gitmez der
    adam vardır torpido benim için çok önemlidir der
    vs. vs.

    ama burdada görülüyoki kmse kendi aracına toz kondurmamaya kararlı
    siz ve sizin gibileri otomobil firmalarının fahri satış sorumluları olarak görüyorum

    bu kadar körü körüne marka fanatikliği olmaz...




  • Bağzı arkadaşlar böyle kraldan çok karlcı oluyorlar.herhalde insanları aptal sanıyorlar sonrada 3-4 kişi yalnızca böyle diyor gibi ilginç olduğunu söylediği bir ifade kullanıyorlar.Gerçekte ilginç olan hayatımda ilk defa gördüğüm anatomik olarakta çok zor olan topukla basma gibi yeni birşeyi icat ederek neşeli olmayan yüz ifademi tebessüm eder bir hale sokmalarıda bu işin tek artı yönü.
    Bilmelidirlerki kimse onların bu hikayelerine kanmamaktadır şimdiyekadarda hiç karşılaşılmayan ayağın sürtmesi olayına tek bu araçta karşılaşılmasından ziyade böyle bir olay oalbileceğinin varlığını bu araç sayesinde öğrenmiş olduk.
    Tek denecek şey yaptıkları bu yorumlar gözleri kapanmış bu kişilerin sadece markaya olan sempatiyi antipatiye çevirmek gibi bir olaya yol açtığını bilmelidirler.
  • olay zaten malüm tipik bir marka fanatikliği

    bu tarzda yaklaşımda bulunanların yorumlarına itibar etmek ne derece doğru tartışılır

    işin birde iyi yanına bakmak lazım...
    topukla debriyaja basmak kavramını bizlere kazandırdığı için havnitekin beye sonsuz teşekkürler..

    ha kalkıp bazı cin fikirliler zaten fiorinoyu topukla debriyaja basmaya çalışanlar alır derse bunu benden bilmeyiniz ( !! )
    fiorunoda kendi çapında hoş arabadır vesselam

    biraz objektiflik biraz biraz birazcık... Please..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alperella

    olay zaten malüm tipik bir marka fanatikliği

    bu tarzda yaklaşımda bulunanların yorumlarına itibar etmek ne derece doğru tartışılır

    işin birde iyi yanına bakmak lazım...
    topukla debriyaja basmak kavramını bizlere kazandırdığı için havnitekin beye sonsuz teşekkürler..

    ha kalkıp bazı cin fikirliler zaten fiorinoyu topukla debriyaja basmaya çalışanlar alır derse bunu benden bilmeyiniz ( !! )
    fiorunoda kendi çapında hoş arabadır vesselam

    biraz objektiflik biraz biraz birazcık... Please..

    Selamlar...

    Sevgili Katılımcılar;

    19 Ekim 2008 pazar günü saat 14.00'te Ankara Konya yolunda "Kartaş - Fiat Yetkili Satıcısı "showroom'unda olacağım...
    Başta fiorino olmak üzere tüm fiat otomobilleri ile ilgili sohbete ve incelemelere hepinizi beklerim...

    Hüseyin Avni Tekin..

    Saygı ve Sevgilerimle...




  • adamlar van of the year'2009 ödülünü verirken fiorinoyu hiç kullanmadı herhalde yoksa böyle aptalca bir problemi olan aracı seçmezlerdi....
    ayrıca her ay binlerce fiorino satılıyor alanlar hiçmi test sürüşü yapmıyor....

    bırakın bunları arkadaşlar bir kaç kişinin şikayeti var diye aracı komple karalamaya kalkıyorsunuz....araca nasıl çamur atabiliriz diye bekleyen 3-5 kişiye de malzeme çıkıyor...
  • valla bukadar yorumlardan sonra

    bu açıklamalarınız benim sizi at gözlüğü takmış marka fanatikliğiyle itham etmemde
    bi yanlış bir hata olmadığını kanıtlar.

    en azından bunu kabullenmiş olmanızda bir erdemdir.
  • Yanlış anlaşılmasın kimse araca topyekün kötü demiyor. Araç çok şık bir araç. Dizayn çok iyi. İçinde kullanılan malzeme gayet iyi.
    Motoru zaten kendini ıspatlamış ödüllü. Ancak bir ergonomi sorunu olduğu gerçek.

    İşin komik yanı bu düzeltilebilecek bir sorun. Burda önemli olan müşteri değerlendirmesi.
    Bu tarz sorunları kimse dile getirmesse düzeltme de olmaz. Almanlar buna çok önem verir
    ve araçlarında iyileştirmeler yaparlar. Müşteriden gelen yorumlar ve değerlendirmeler onlar
    için çok geçerli ve önemlidir. Unutmayın eleştiri mükemmele giden yoldur.

    Burda kötü olan markayı savunmak uğruna şuursuz bir şekilde insanlara cahil ve eğitimsiz muamelesi yapmak.


    Sayın havnitekin,

    Saçmalıklarınıza şu sanal ortamdan bile katlanmak çok zor iken gerçek olarak hiç çekilmessiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racerant -- 14 Ekim 2008; 22:13:27 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: racerant

    Yanlış anlaşılmasın kimse araca topyekün kötü demiyor. Araç çok şık bir araç. Dizayn çok iyi. İçinde kullanılan malzeme gayet iyi.
    Motoru zaten kendini ıspatlamış ödüllü. Ancak bir ergonomi sorunu olduğu gerçek.

    İşin komik yanı bu düzeltilebilecek bir sorun. Burda önemli olan müşteri değerlendirmesi.
    Bu tarz sorunları kimse dile getirmesse düzeltme de olmaz. Almanlar buna çok önem verir
    ve araçlarında iyileştirmeler yaparlar. Müşteriden gelen yorumlar ve değerlendirmeler onlar
    için çok geçerli ve önemlidir. Unutmayın eleştiri mükemmele giden yoldur.

    Burda kötü olan markayı savunmak uğruna şuursuz bir şekilde insanlara cahil ve eğitimsiz muamelesi yapmak.


    Sayın havnitekin,

    Saçmalıklarınıza şu sanal ortamdan bile katlanmak çok zor iken gerçek olarak hiç çekilmessiniz.




    selamlar....

    Burada bana yapılan saldırı ve hakaretlerden dolayı kızgın değilim....

    Ancak ; ne yazdığımı,niye yazdığımı,kime yazdığımı bilecek kadar şuurlu olmamın yanı sıra , yıllarca 75.000 kelimelik Güzel Türkçe'mizi 750 kelimeyle konuşup,yazmaya çalışanları karşılıksız ve bedelsiz eğitmeye çalıştım. DKD dersleri verdim.( DKD Düşün,Konuş,Dinle demektir.)

    Okuduklarını doğru anlamayı öğrettim. Bu arada 2000'e yakın yazılarımda ,Donanımhaber forumlarında ve pekçokyerde,konferans ve panellerde, şuursuz bir şekilde insanlara cahil ve eğitimsiz muamelesi yapmadım,ima etmedim ,aklımdan geçirmedim.....Hiç bir marka ve modelini kötülemedim,eleştirmedim...Daha iyisini yapabilecek kadar bilgi ,yetenek ve güce sahip olmadığım sürece ...Nijeryada yapılmış bir otomobili bile kötülemem hatta eleştirmem..benim için asıl olan bilim,gözlemlerim ve işin erbabından öğrendiğim bilgiler ve 56 yıllık deneyimlerimdir...hata yapabilirim,yanlış yorumlar bile yapabilirim,ancak saçmalamak,hele hele şuursuz davranmak herhalde ancak ve ancak ruhen hastalanırsam olabileceklerdir...

    Dikkat ediyorum...yazdıklarıma,yorumlarıma,anlattıklarıma fiat katılımcıları dışından gelen saldırılar...başta fiorino olmak üzere tüm fiat modellerinin üstün başarısını kıskananların uzantıları oluyor...

    varsın olsun....doğruyu yazdıkça "galileo"olmak beni mutlu ediyor....

    Saygı ve Sevgilerimle...




  • Sayınm Havni Tekin Bey,

    Madem öyle sizde önce yazdıklarımı okuyup anlayıp öyle cevap verin. Mademki kendiniz bu konuda hassassınız.

    Bu bir aracı beğenmek yada beğenmemek tamamıyla zevk işidir. Ancak insanların mutlaka eleştirileri olacaktır.
    Otomotiv şirketleri kullanıcı yorum ve eleştirilerine herzaman açıktır. Üretim aşamasında atlanan veya yanlış tasarlanan
    şeyleri düzeltmek için. Bu olumlu birşeydir. Fiorinodaki durum da böyledir. Kolaylıkla halledilebilecek birşeydir.
    Ufak bir düzenleme olayı çözer. İyiki otomotiv şirketleri sizin gibi davranmıyor. Basit şekilde çözebilecek konuları sizin gibi yokuşa
    sürselerdi arge diye birşeyde olmazdı.

    Ayrıca kıskançlık dediğiniz nedir ? İlkokul çocukları gibi davranıp kıskançsınız işte ye getirmek çok komiktir
    Fiorino'nun satış başarısından bana ne ? neden kıskanayım ? Ben Bilgi İşlem Uzmanı bi adamım otomotivle işim olmaz.
    Fiorino satsa ne yazar satmasa ne ? Madem eleştiriye bu kadar kapalısınız, o zaman dışarıya da kapalı sadece fiat kullanıcılarının
    olduğu arabayı hep pohpohladığınız bir forum ortamı oluşturun.

    Saygılar.




  • havnitekin bey...??

    en son girdiğiniz iletiyle !!!

    insanları sürekli kullanıcı hatası ile suçladığınız diğer iletileri karşı karşıya getirmenizi rica ediyorum ..

    ayrıcaben forumda yeniyim zaten ileti sayımdan da görüleceği üzere.
    yeni bir araç almaya karar verdiğim sırada bu tarz forumları takip ederek
    bana satış temsilcisinin markaların sunamayacağı arcaın eksik yönleriyle ilgili
    kullanıcıların deneyimlerini öğrenmek yegane amacımdır.

    2009 model yeni kangoo expression marka aracımın güneşlikleri
    aracın iç hacminin epeyce geniş olmasından veya herneyse gözlerimi güneşten korumuyor...

    şimdi bu araçlar test ediliyormu ??? ediliyor .. bunu sana söyleyecek biriyle aracı satarken karşılaşma olasılığınız nedir??

    bu çok basit birşey olabilir vb. bazı şeyler olacaktır mühim olan bunları buradaki insanlarla paylaşmak..

    şimdi siz bana fazlasıyla laf kalabalığı yapıyosunuz gibime geliyor..

    ileti sayınızdan bu forumda benden daha eski olduğunuzda anlaşıldığı üzere

    şimdi şu eski iletilerinizden fiat ı eleştirdiğini bazı kısımlar varsa gösterinde bizde ikna olalım

    havnitekin bey basit bir marka fanatiğimi değilmi...

    en son kurduğum cümleyi yanıtlayamazsanız bundan sonra ne söyleseniz BOŞ gibime geliyor.




  • Olay çok basit bir arkadaş yükseklik ayarlı koltuğu olan test aracında böyle bir sorun olmaadığını fakat kendi aracında bu donanım olmadığı için ayağında meydana gelen tahribatı açıklamış.
    Ayrıca herkes her araçta nasıl debriyaja basıyorsa bu araçtada aynı şekilde basıyor ve insanları debriyaj PEDALI basma engelli veya bunu bilmemekle suçlanmasından ziyade bunu yıllarca bilmeyip yanlış şekilde birçok aracı böyle kullanıp değil BÖYLE BİR SORUNLA KARŞILAŞMAK BÖYLE BİR SORUNUN VAR OLABİLECEĞİNİ AKILLARINA GETİRMEMEK VE BAŞKA BİR ARÇTA ŞİMDİYE KADAR böyle bir sorunla karşılaşmamak ve bunu sorgulamamak hatadır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alperella

    havnitekin bey...??

    en son girdiğiniz iletiyle !!!

    insanları sürekli kullanıcı hatası ile suçladığınız diğer iletileri karşı karşıya getirmenizi rica ediyorum ..

    ayrıcaben forumda yeniyim zaten ileti sayımdan da görüleceği üzere.
    yeni bir araç almaya karar verdiğim sırada bu tarz forumları takip ederek
    bana satış temsilcisinin markaların sunamayacağı arcaın eksik yönleriyle ilgili
    kullanıcıların deneyimlerini öğrenmek yegane amacımdır.

    2009 model yeni kangoo expression marka aracımın güneşlikleri
    aracın iç hacminin epeyce geniş olmasından veya herneyse gözlerimi güneşten korumuyor...

    şimdi bu araçlar test ediliyormu ??? ediliyor .. bunu sana söyleyecek biriyle aracı satarken karşılaşma olasılığınız nedir??

    bu çok basit birşey olabilir vb. bazı şeyler olacaktır mühim olan bunları buradaki insanlarla paylaşmak..

    şimdi siz bana fazlasıyla laf kalabalığı yapıyosunuz gibime geliyor..

    ileti sayınızdan bu forumda benden daha eski olduğunuzda anlaşıldığı üzere

    şimdi şu eski iletilerinizden fiat ı eleştirdiğini bazı kısımlar varsa gösterinde bizde ikna olalım

    havnitekin bey basit bir marka fanatiğimi değilmi...

    en son kurduğum cümleyi yanıtlayamazsanız bundan sonra ne söyleseniz BOŞ gibime geliyor.

    quote:


    2 Nisan 2008; 0:41:21





    sayın mehmethlx ;

    yaşadığınız olay herhangi bir şekilde küçümsenecek bir olay değil..
    ben bu olayı çok ciddiye alarak gidip test ettim biliyorsunuz..bana yapılan davranışları da biliyorsunuz.
    direk müşteri hizmetleri de ,halkla ilişkiler de bu olaya duyarsız kaldı.
    sinirlendim..
    üzüldüm..
    çok kızdım..

    bin küsür mesajdır fiat'ı savundum.......fiat'ı savunmaya devam edeceğim.sorun satış sonrası hizmet bilinci felsefesinden kaynaklanıyor.........sizinde yaşadığınız ve üstelik mağdur olduğunuz durumları yaşattığı için ,yaşatanlara.... hala.. özellikle hala.. çok ama çok kızgınım......

    bu kadar protestoya ve burada bizleri izlemelerine rağmen hala bir yanıt yok maalesef....

    bu arada sizden çok sinirli ve kızgın olmanıza rağmen ,özel bir rica olarak burada bu forumda yazan değerli katılımcı kardeşlerimize
    olumlu bir uslupla yazmanızı haddim mi değil mi bilmiyorum ama özellikle rica edeceğim...

    saygılarımla...

    quote:


    2 Nisan 2008; 14:22:28




    selamlar....

    bu konudaki başvurularıma hiç bir kademeden yanıt vermiyorlar..

    bana kızdılar herhalde...

    ama ben daha çok kızdım.

    sorun da bu zaten.

    ben, halkal ilşkiler/müşteri ilişkilerinin başında olsam en azından önce şu yanıtı verirdim.

    " Sayın Fiat kullanıcısı/başvuru sahibi:

    ilettiğiniz şikayet konusu ile ilgili yazdıklarınızı ilgili birime ilettik .

    en kısa zamanda bilgilendirileceksiniz.

    bizimle irtibata geçtiğiniz için teşekkür ederiz.

    ad. soyad.

    halkla ilşkiler/müşteri ilişkileri sorumlusu"

    bunu bile yazmadılar,aramadılar...


    quote:



    selamlar...

    biraz önce fiat/tofaş müşteri hizmetlerinden beni aradılar.

    fiat.com.tr nin e-mesaj bölümünde arıza olduğu için başvuruları alamadıklarını söylediler.

    benim tofaş@callus.com.tr ye gönderdiğim mesajları yeni almışlar.

    hemen aradıklarını ve sorunla çok yakından ilgilenmek istediklerini söylediler..

    ben de durumu en açık bir biçimde açıkladım.

    kurallar gereği sorun yaşayan araçların seri no'larını bildirmemi,ya da sorun yaşayan kullanıcıların,

    tofaş@callus.com.tr ye ruhsat sahibinin adı, e-posta adresi ya da telefon ,araç serino'su veya plaka belirterek,

    sorunu da tekrar açıkça yazarak bildirmelerini istiyorlar.

    benim bu konuda ilgilenmemi isteyen arkadaşlar bana pm'den bu bilgileri bildirirlerse sürekli irtibat içinde olacağım..

    hem bu sorunu yaşayan, linea kullanan katılımcılarımızın sorunun çözülmesi için uğraşmış olacağız,

    hem de tofaş'ın artık böyle konulara ilgisiz kalmaması için de önemli bir adım atmış olacağız..hep birlikte...

    karşılık görmeyen ,mağdur olan kullanıcıların hukuk yoluna başvurduklarını da belirttim..

    artık herşey bize kalmış...

    sevgilerimle...




  • quote:


    16 Ocak 2007; 20:46:54



    quote:

    Orjinalden alıntı: rockstar_942

    hocam tabi ki her aracın kendine göre bir yol tutuşu var.evet doğruyu söylemek gerekirse albea da yol tutuşu vsatın altında ama clio su olan arkadaşlarım albeaya bindiği zaman cliodan biraz daha üstün olduğunu söylüyorlar.cclüoda yol tutşu hiç yokmuş.adana da hasarlı araç satan yerlere bakın genelde clio ve doblo var tek tük meganda var.albea da yol tutuşunun kötü olmasının sebebi arkası gereğinden fazla yüksek olması ve lastiklerinin 175 tabanı olması tabi bir 3. etkende amortiseörlerin incalik kalınlık ayarı


    Fiat Albea yüksek oturumlu önden arkaya genişleyen (konik tüp) bir yapıya sahip olmasına rağmen sınıfına göre iyi bir yol tutuşa sahiptir. Özellikle 185.65.14 lastikle donatılan modellerinde viraj emniyeti ve yol kavraması çok iyidir.Düz gidişte arka süspansiyonun hem orta üstü sert,hem yüke göre ayarlanmış ve hem de yarı bağımsız etkileşimli salıncak sistemine sahip olması dolayısıyla özellikle yüksüz kullanımda sağa sola salınmlar ve sallanmalar olmaktadır.bu normal ve tehlikesiz bir durum olmasına karşın direksiyon sisteminde meydana gelen açılı gerilim kuvvetleri nedeniyle sürücüde düz gidişte yol tutmuyor hissi uyandırmaktadır.bunun çözümü weekendlerdeki(tipoya benzer) tam bağımsız arka süsüpansiyon ve gazlı çok kademeli amortisör kullanmaktır...ancak bu da virajlarda arkadan savrulma eğilimini ciddi olarak arttırdığından üretimde kullanılmamaktadır..şu unutulmamalı ki albea gibi havaleli,altı da yerden yüksek tüm araçlardan daha iyi yol tutar albea....sadece şunu söyleyebilirim rüzgarlı havalarda önden çizgi oynaması fazlaca oluyor....bunun da nedeni önden arkaya genişleyen kama,koni yapısından kaynaklanmaktadır....
    saygılarımla...




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.