- x
MEGANE 2 ATESLEME BOBINI SORUNU! YETER BE
118 Cevap37408 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


1188 Mesaj
17 Şubat 2008; 15:50:59 

Arkadaslar iki ayda bir atesleme bobini sorunu olmaya basladı aracımda ...
Arac daha 15000de.

3 defa bobinlerde problem oldu
biri dün (hava soguktu)
ikincisi yilbasinda hava yine soguktu
ilkini de kasim basi gibi...


Yani anlayacagınız bu bobinler 2 ayda bir bizi rahatsiz ettiler.

Arastirdım ve sunu ogrendim bu atesleme bobinlerinde problem var bu megane 2lerin

sagem ve bir de valeo marka var deniyor sagemlerin dandik oldugu söyleniyor çin malı olduklari filan söyleniyor...

Merak ettigim su bobinlerde bir üretim hatasi mi var?

4 tanesini ilki yandıgında mı degistirseydim diye düsünüyorum

Fakat su da var ki 2 yıl garanti veriliyormus degisen bu dogru mu? Degistirdigim bobinler için fatura lazım olur mu kayıtlar yeterlimidir servisin?

Benim gibi birçok megane 2si olan arkadas bu bobin sorunundan muzdarip olmus bu bir gercek...

Ya korkuyorum bu dördüncüyüde degistirirsem yine bu bobinler zırt pırt bizi rahatsız edecek mi?






_____________________________



 
387 Mesaj
17 Şubat 2008; 16:17:37 

Dostum bu sorun megane 1 lerde de kroniktir bende çook sorun yaşadım geçenlerde 2 tanesi patladı ikisini birden değiştirdim sorun yok, zaten patlayan 2 taneyi geçen yıl değiştirmiştim garantiden.serviste değiştirirsen 2 yıl garantilidir faturayla birlikte ücretsiz değişim yaparlar
quote:

Orjinalden alıntı: proffesor

Arkadaslar iki ayda bir atesleme bobini sorunu olmaya basladı aracımda ...
Arac daha 15000de.

3 defa bobinlerde problem oldu
biri dün (hava soguktu)
ikincisi yilbasinda hava yine soguktu
ilkini de kasim basi gibi...


Yani anlayacagınız bu bobinler 2 ayda bir bizi rahatsiz ettiler.

Arastirdım ve sunu ogrendim bu atesleme bobinlerinde problem var bu megane 2lerin

sagem ve bir de valeo marka var deniyor sagemlerin dandik oldugu söyleniyor çin malı olduklari filan söyleniyor...

Merak ettigim su bobinlerde bir üretim hatasi mi var?

4 tanesini ilki yandıgında mı degistirseydim diye düsünüyorum

Fakat su da var ki 2 yıl garanti veriliyormus degisen bu dogru mu? Degistirdigim bobinler için fatura lazım olur mu kayıtlar yeterlimidir servisin?

Benim gibi birçok megane 2si olan arkadas bu bobin sorunundan muzdarip olmus bu bir gercek...

Ya korkuyorum bu dördüncüyüde degistirirsem yine bu bobinler zırt pırt bizi rahatsız edecek mi?








_____________________________



1188 Mesaj
17 Şubat 2008; 16:32:31 

faturadan hangi bobin oldugunu nasil anlicaz ?
bu da bi sorun


_____________________________



 
387 Mesaj
17 Şubat 2008; 16:43:11 

Servis ayarlar onu sanırım kodları var veya silindir sırasına göre kaydediyorlar onu
quote:

Orjinalden alıntı: proffesor

faturadan hangi bobin oldugunu nasil anlicaz ?
bu da bi sorun



_____________________________



194 Mesaj
17 Şubat 2008; 19:11:34 

benim de geçen sene bu zamanlar yanmıştı.97 oktan kurşunsuz benzin aldığım için olabilir dediler.


_____________________________

BENİM NAÇİZ VÜCUDUM ELBET BİRGÜN TOPRAK OLACAKTIR; FAKAT TÜRKİYE CUMHURİYETİ İLELEBET PAYİDAR KALACAKTIR.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK


12153 Mesaj
17 Şubat 2008; 19:15:48 

serviste sonradan takılan parçalar 6ay garantili olur 2 yıl değil. faturasındada yazar.


_____________________________

  • 2013 VW Golf 1.4 TSI ACT DSG Highline BEYAZ Sunroof, U Led, Led Stoplar, 18" Durban, Adaptif Şasi, ErgoAktive Koltuk, Elektrikli Katlanır Yan Aynalar, Geri Görüş Kamerası, Discover Media, Renkli Yol Bilgisayarı.
  • Yazlık 225/40/18 Potenza S001 Kışlık 205/55/16 WinterContact TS850


91 Mesaj
17 Şubat 2008; 19:53:14 

bende dün sanayiye gittim hava filtresi sorayım diye tam sanayiye girdim yine aynı sahne hata msj ve titreme bizim ustaya gittim bilgisayara bağladılar üçüncüsü değiştirdik 40 lira artık orjinalmiş çinliymiş bakmıyom nasıl olsa durmadan arızalanıyo. ustada söyledi bunlar kronik çok değiştiriyorum. zaten adamlar bakınca anlıyor. bilgisayarada hatayı sıfırlamak için taktılar

servis işi daha acı geçenlerde oldu gittiğimde 4tanesi için 1 tane parası alınıyomuş dedim senin araba girmiyor dediler hangisi giriyorsa



_____________________________


Ey Bu Topraklar İçin Toprağa Düşmüş, Asker
Gökten Ecdad İnerek Öpse O Pak Alnı Değer


2060 Mesaj
18 Şubat 2008; 2:45:43 

bizim araçta marş problemi ve yüksek hızlarda seyrederken rolanti devrine gerileme problemleri vardı. servis çözemedi. özel bir başka servise götürdük adam ezbere iş yaptı ateşlemede problem var dedi 2 tane bobininiz yan sanayi değiştirmem lazım dedi iyi dedik değiştir. neyse değiştirdi ama problem çözülmedi parçalarını geri vermek zorunda kaldık. eğer sorunun aynıysa ateşleme sisteminden de değil de kelebek kutusundan kaynaklanıyordur. aylarca çözülemeyen sorun kelebek kutusunun değişmesiyle son buldu. unutmadan bu bobinleri servisler 80 liraya satıyolar (sagem marka) dışardan temin ederseniz 40 liraya bulmanız münkündür.



quote:

Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

serviste sonradan takılan parçalar 6ay garantili olur 2 yıl değil. faturasındada yazar.


parçadan parçaya değişebilir. misal; 1 hafta önce kelebek kutusu değişti, garantisi 2 yıl.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KaSSaS -- 18 Şubat 2008; 2:46:59 >


_____________________________



1188 Mesaj
18 Şubat 2008; 14:10:39 

Ya degistiren degistirene bunu 10 kere degistiren var mı aranızda?

Garanti 6 ay mi 2 sene mi?

Disarida 40 ytl olan parca serviste 80 ise disardan alıp taktiralim orjinalmidir yoksa yan sanayimidir bu 40lar?

Büyük olasılıkla yan sanayidir...


_____________________________



3196 Mesaj
18 Şubat 2008; 15:18:20 


quote:

Orjinalden alıntı: proffesor

Ya degistiren degistirene bunu 10 kere degistiren var mı aranızda?

Garanti 6 ay mi 2 sene mi?

Disarida 40 ytl olan parca serviste 80 ise disardan alıp taktiralim orjinalmidir yoksa yan sanayimidir bu 40lar?

Büyük olasılıkla yan sanayidir...

Bobileri Denso marka olanlarla değiştir


_____________________________



 
1103 Mesaj
18 Şubat 2008; 15:18:42 

su anda en son cıkan bobinler valeo marka ve kafaları kahverengi arkadaslar fiyatıda 71 ytl miş. gecen hafta gaz kelebeğini temizlettigimde ögrenmiştim serviste değişen tüm parcalarda 2 yıl garantili olmak zorunda tüketici kanunu öyle diyor



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chevymel1 -- 18 Şubat 2008; 15:19:50 >


_____________________________


2011 Mitsubishi ASX


 
387 Mesaj
18 Şubat 2008; 19:41:13 


quote:

Orjinalden alıntı: baybars_



Bobileri Denso marka olanlarla değiştir

2 Yıldır.Kayserideki serviste denso var ve densolar bobinin babası


_____________________________



2060 Mesaj
18 Şubat 2008; 19:46:32 


quote:

Orjinalden alıntı: proffesor

Ya degistiren degistirene bunu 10 kere degistiren var mı aranızda?

Garanti 6 ay mi 2 sene mi?

Disarida 40 ytl olan parca serviste 80 ise disardan alıp taktiralim orjinalmidir yoksa yan sanayimidir bu 40lar?

Büyük olasılıkla yan sanayidir...


40 ytl olan maisin kullandığı markadır, yan sanayi değildir tabi siz alır da taktırırsanız garanti durumu olmaz.


_____________________________



1319 Mesaj
18 Şubat 2008; 22:39:27 

sagem hatalı belki düzeltmişlerdir 2 yıl oldu 2 sini denso ile değiştirdim. 2 sagemde sorun çıkmadı kendiniz bile değiştirebilirsiniz. denso artık gelmiyormuş
gelse hepsini denso yapacağım. sagemler tam performans vermiyor sağlam olsalarda.


_____________________________

Megane 3 faz 2 1.6 extrem.
Sony Xperia P


3038 Mesaj
19 Şubat 2008; 20:58:19 

piyasada 40 lira olan sagemler sahte aracinizdan cikan sagemle piyasadaki niyanyana koyuncaanlarsinizyazisi vs ayni ama malzemeden hemenbelli oluyo servisteve piyasadaki baziyerlerde sagemlr orjinal sahtelerinitakiyosaniz hep bozulur densoda sahtevarmi bilmiyorum ama sagemlere dikkat


_____________________________

1977--Renault 12--1992 Renault spring--2004 megane 2 dinamik--2011 vw passat 1.6 mpi--2012 Toyota Corolla 1.33---2012 golf 1.6 mpi trendline


 
636 Mesaj
28 Şubat 2008; 22:24:04 


quote:

Orjinalden alıntı: chevymel1

su anda en son cıkan bobinler valeo marka ve kafaları kahverengi arkadaslar fiyatıda 71 ytl miş. gecen hafta gaz kelebeğini temizlettigimde ögrenmiştim serviste değişen tüm parcalarda 2 yıl garantili olmak zorunda tüketici kanunu öyle diyor


valeo dedigin kahve rengi başlıysa ben daha yeni taktırdım ikiitaneee fakat söyle bi problemim var sanki eski bobinlerle sankı uyuşmuyomuş gibi iki sagem ikisi valeoo sizce bi cakışma olurmu


_____________________________



2048 Mesaj
28 Şubat 2008; 22:46:56 

Dertsiz başıma dert arıyor gibi olucam ama bu bobinlerdeki sorun nasıl anlaşılıyor illa ikaz lambasımı yanıyor yoksa başka belirtilerimi var.Bende şu ana kadar ikaz lambası yanmadı veya bariz bir sıkıntıda yaratmadı araba.Siz kronik deyince ister istemez sahiipleniyorum bu sorunuda


_____________________________

2005 Megane II HB 1.4 98 Hp Authentique Ateş Kırmızı


 
1103 Mesaj
29 Şubat 2008; 9:53:23 


quote:

Orjinalden alıntı: kameraman1




valeo dedigin kahve rengi başlıysa ben daha yeni taktırdım ikiitaneee fakat söyle bi problemim var sanki eski bobinlerle sankı uyuşmuyomuş gibi iki sagem ikisi valeoo sizce bi cakışma olurmu

servisteki eleman sürekli sorun yasayınca yeniliyorlar demişti yani arabalarımızı deneme tahtası olarak kullanıyor renault. sorun varsa yenile milletten parasını al tekrar sorun olursa yine yenile tekrar parasını al. durum bu hocam diğerleri sorun cıkarmaya başlayınca onlarıda yenilicekler sen daha para verirsin gibime gelio


_____________________________


2011 Mitsubishi ASX


1319 Mesaj
29 Şubat 2008; 20:31:46 


quote:

Orjinalden alıntı: red_power

Dertsiz başıma dert arıyor gibi olucam ama bu bobinlerdeki sorun nasıl anlaşılıyor illa ikaz lambasımı yanıyor yoksa başka belirtilerimi var.Bende şu ana kadar ikaz lambası yanmadı veya bariz bir sıkıntıda yaratmadı araba.Siz kronik deyince ister istemez sahiipleniyorum bu sorunuda

Tam bozuksa araçta titreşim rolantide sallanma oluyor gaz vermez isim stop ediyordu. ömrü azaldı işe araçta hantallık oluyor.aracı pc ye bağlayıp. ilgili programla durum tesbiti ediyorlar. ben 2 gün yakıttan diye düşündüm meğer 2 piston ile gezmişim.( her bobin 1 pistona aitmiş.) bujilerin hemen üstünde 2 adet soket kablo var arkalarında. bu motorda buji değiştirecğinize bobin değiştirin tavsiyesi yaptılar zaten ömrü 40-50 bin bitiyormuş. serviste tanesi 100 ytl sahte sagem 40 ytl imiş ben 40 lık almıştım bir yıldır kullanıyorum sorun yok gibi ama tam randıman yok sanırım.


_____________________________

Megane 3 faz 2 1.6 extrem.
Sony Xperia P

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
5 Haziran 2009; 5:26:13 

benimde başıma gelmişti .150 tl bayılmıştım .

aynı sorun dün yine oldu. çekişten düştü rolantide titreme vs.

dışardan alsak kendimiz monte edebilirmiyiz arkadaşlar bobini. kolayca sökülüp takılacakmış hissi uyandı bende.



672 Mesaj
6 Haziran 2009; 11:15:55 

10 lokma tornavida ve 50 TL.ye halledersin.
Ben sırayla yeni aldığımı taktım ve 3. de titremeler kesildi. 3. denemede buldum 5 dk.nı almaz. ama 10 lokma tornavida şart. Başka türlü vidayı açamazsın.


_____________________________



 
498 Mesaj
11 Haziran 2009; 7:07:11 

arkadaşlar bende de scenic var.. evet ne yazıkki her markanın bir kronik rahatsızlığı var.. ama hani bobinide görmemezden geliyorum.. normal şartlarda bir bobin arıza yaptımı ona karşı gelen pistondaki öbür bobininde değişmesini tavsiye ediyorlar.. ben hep valeo taktırdım.. ama bosch bobin daha iyi gibi geldi.. bu bobinler genelde su aldığında felan arıza yapar.. bosch bobin 70 TL. arkadaşlar bobinleri kendiniz değiştirebilirsiniz.. ama dikkat etmeniz gereken nokta motorun çok sıcak olmaması, bide vidayı takarken yanlış oturtmamak ve ölçülü sıkmak.. çünkü oaradaki dişler hemen yalama oluyor..


_____________________________

En Kalitelisi.. En ugun Fiyatlısı..


3475 Mesaj
11 Haziran 2009; 8:37:27 

63.000 km de 8 kez (2 takım eder) bobin değiştirdim, daha önce sagem marka alıyordum geçen sene 2 si birden gittiğinde tamamını valeo ile değiştirdim bakalım ne olacak


_____________________________

2007 S Max 2.0 TDCİ Titanium
2004 Yaris 1.0 Terra MMT


672 Mesaj
11 Haziran 2009; 13:10:49 

Ben motor sıcakken değiştirdim, ayrıca hepsi sagemdi. Şimdi sadece 1.bobin valeo. Ve saat gibi çalışıyor. Bence arızalı parçayı değiştirin yeterli. Paranız cebinizde kalsın. Sıcak olayı da herhalde bobinler sıcak olduğu için el yanmasın diyedir. Çünkü benim bobin soğukken normal çalışıyor ama motor ısınınca tekliyordu. O yüzden sıcak değiştirdim, herhangi bir problem olmadı. Ve bu işlemi 3 kez yaptım, 3. de arızalı bobini buldum. Hatta benim bire yeni valeo, birdeki ikiye, ikideki üçe takıldı, üçteki çöpe gitti. Hepsinin yeri değişti:)


_____________________________



 
16 Mesaj
1 Eylül 2009; 21:11:59 

bedede clio rxt var 4 adet ateşleme bobini var 2 hafta da bir yanmaya başladı hemde her defasında bir başkası yanıyor tanesi 70 lira 5. kez değiştim yine yandı canımı sıkmaya başladı usta bunda megane motoru var kronik dedi ama böyle olmaz kesin bi problem var . devir sati 5000-6000 yapınca oldu iki kez dikkat edenn varmı yanmadan devir satini yükselten oldumu .. yada başka neden olabilir .. sorunu çöze varmı


_____________________________



 
3428 Mesaj
1 Eylül 2009; 21:36:41 

bu motorlarda kronik bir sorun ve nerde ne zaman ortaya çıkacağı meçhul.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 2 Eylül 2009; 0:14:42 >


5432 Mesaj
8 Şubat 2010; 9:10:06 

Bu arıza meydana geldiğinde yolda bırakıyor mu?


_____________________________

Opel Astra H 1.3 cdti / 2013 Skoda Fabia 1.2/ Sony Alpha A57 / HP DV6 1235 et/Lenovo U310 / İpad Mini Retina wifi 32GB / İPhone 4 16 GB / Nokia Lumia 520 / ASUS MS238H 23" LED/ İbanez GRG 170dx / Philips - LivingColor/


 
430 Mesaj
8 Şubat 2010; 11:19:50 


quote:

Orijinalden alıntı: net_katil

Bu arıza meydana geldiğinde yolda bırakıyor mu?


Hemde ne biçim. Sunroof ve 2 cam açık şekilde beşiktaşın ortasında kalakalmıştım.


_____________________________

2011 Ford Focus TDCI Collection 90
2011 Seat Ibiza 1.2 TSI DSG + ESP Paketi


5432 Mesaj
8 Şubat 2010; 11:57:26 


quote:

Orijinalden alıntı: NateHuffman




Hemde ne biçim. Sunroof ve 2 cam açık şekilde beşiktaşın ortasında kalakalmıştım.



Kötü olmuş ya. Bir arabanın sahibine yapabileceği en kötü şey sanırım yolda bırakmak. Sanırım ondan dolayı satıp imzanızdaki Opeli aldınız.


_____________________________

Opel Astra H 1.3 cdti / 2013 Skoda Fabia 1.2/ Sony Alpha A57 / HP DV6 1235 et/Lenovo U310 / İpad Mini Retina wifi 32GB / İPhone 4 16 GB / Nokia Lumia 520 / ASUS MS238H 23" LED/ İbanez GRG 170dx / Philips - LivingColor/


483 Mesaj
5 Mart 2010; 20:50:31 

birşey sormak istiyorum, akşam eve dönerken araçta feci bir sarsıntı başladı. vuruyor resmen araba. neyse lpgdendir belki dedim ve benzine geçirdim yine değişme olmadı sonra ev,n önünde ustayı aradım çok mu sallıyor dedi, baya baya sallıyor deyince bobin gitmiş dedi, ama araştırdım ettim internette bobin yandığında çıkan bir kötü kokudan bahsedilmiyor. aracımın çevreisnde bir tur atınca ciddi anlamda kötü bir koku alıyordum. ekzos resmen tokatlıyordu tamponu pat pat diye. sıkıntı bobin midir? çekişte ciddi düşme, sarsıntı ve özellikle rölantıda sarsıntı, kötü bir koku.
iyi akşamlar.


_____________________________



 
693 Mesaj
5 Mart 2010; 21:13:49 

benimkide arıalandıgında aynen bu belirtileri vermişti ama koku yoktu
quote:

Orijinalden alıntı: nekropsi

birşey sormak istiyorum, akşam eve dönerken araçta feci bir sarsıntı başladı. vuruyor resmen araba. neyse lpgdendir belki dedim ve benzine geçirdim yine değişme olmadı sonra ev,n önünde ustayı aradım çok mu sallıyor dedi, baya baya sallıyor deyince bobin gitmiş dedi, ama araştırdım ettim internette bobin yandığında çıkan bir kötü kokudan bahsedilmiyor. aracımın çevreisnde bir tur atınca ciddi anlamda kötü bir koku alıyordum. ekzos resmen tokatlıyordu tamponu pat pat diye. sıkıntı bobin midir? çekişte ciddi düşme, sarsıntı ve özellikle rölantıda sarsıntı, kötü bir koku.
iyi akşamlar.



_____________________________



4054 Mesaj
5 Mart 2010; 21:47:20 


quote:

Orijinalden alıntı: NateHuffman




Hemde ne biçim. Sunroof ve 2 cam açık şekilde beşiktaşın ortasında kalakalmıştım.

ateşleme bobinleriyle bunların ne alakası var?


_____________________________



4054 Mesaj
5 Mart 2010; 21:49:44 


quote:

Orijinalden alıntı: nekropsi

birşey sormak istiyorum, akşam eve dönerken araçta feci bir sarsıntı başladı. vuruyor resmen araba. neyse lpgdendir belki dedim ve benzine geçirdim yine değişme olmadı sonra ev,n önünde ustayı aradım çok mu sallıyor dedi, baya baya sallıyor deyince bobin gitmiş dedi, ama araştırdım ettim internette bobin yandığında çıkan bir kötü kokudan bahsedilmiyor. aracımın çevreisnde bir tur atınca ciddi anlamda kötü bir koku alıyordum. ekzos resmen tokatlıyordu tamponu pat pat diye. sıkıntı bobin midir? çekişte ciddi düşme, sarsıntı ve özellikle rölantıda sarsıntı, kötü bir koku.
iyi akşamlar.

kesinlikle bobin sorunu. değiştirecekseniz sagem almayın ben 2.5-3 sene önce bordo kafalı valeo ile değiştirim şu ana kadar bir sorun çıkmadı veya beru alın


_____________________________



483 Mesaj
5 Mart 2010; 21:57:42 


quote:

Orijinalden alıntı: efsanea_06



kesinlikle bobin sorunu. değiştirecekseniz sagem almayın ben 2.5-3 sene önce bordo kafalı valeo ile değiştirim şu ana kadar bir sorun çıkmadı veya beru alın


3 hafta evvel 1ve 4 numarayı zaten beru ile değiştirdim. ama o zamanlar böyle vurma dökme yoktu aracı bilgisayara bağlamıştı usta ve 1ve4 sıkıntılı demişti bu akşamki ise çok acayip bir durumdu. o zaman 2ve3 uçtu sanırım :) ulan megane sırf dert kapısısın. bir daha reno alırsam iki olsun. yeminle ömrüm sanayide geçiyor 3 haftadır. ön takımı, lpgsi, şusu busu herşeyi problem lanet olsun ki. offffff of.
beru bobini 50 ye almıştım. serviste taktırsam kaça takarlar? en azından 6 ay kafalarına atma şansım olur? usta 10 liraya değiştiriyor ama yetkili servisi bilmiyorum.


_____________________________



4054 Mesaj
5 Mart 2010; 22:05:58 


quote:

Orijinalden alıntı: nekropsi




3 hafta evvel 1ve 4 numarayı zaten beru ile değiştirdim. ama o zamanlar böyle vurma dökme yoktu aracı bilgisayara bağlamıştı usta ve 1ve4 sıkıntılı demişti bu akşamki ise çok acayip bir durumdu. o zaman 2ve3 uçtu sanırım :) ulan megane sırf dert kapısısın. bir daha reno alırsam iki olsun. yeminle ömrüm sanayide geçiyor 3 haftadır. ön takımı, lpgsi, şusu busu herşeyi problem lanet olsun ki. offffff of.
beru bobini 50 ye almıştım. serviste taktırsam kaça takarlar? en azından 6 ay kafalarına atma şansım olur? usta 10 liraya değiştiriyor ama yetkili servisi bilmiyorum.

serviste beru 85 tl 15 tl de işçilik alıyorlar diye biliyorum ayrıca garantisi 6 ay değil 2 sene.moralinizi bozmayın bunlar olabilecek sıkıntılar düşündüğünüz zaman megane yine çoğu yönden ideal bir araç


_____________________________



483 Mesaj
5 Mart 2010; 22:25:02 

valla gördüğüm tek artısı ki başka hiçbir güzelliğini görmedim bir sürü saklama gözü. geri kalan herşeyi falsoymuş arabanın. sırf görüntü. eski opel corsamı deliler gibi özlemeye başladım desem yeridir.bir daha da fransız arabasının yanından bile geçmem. ettiğim masrafları bir çıkartayım.


_____________________________



 
12 Mesaj
13 Mart 2010; 17:34:20 

arkadaslar ben almanyadan yaziyorum, ayni sorun benim arabada da oldu gecen hafta, serviste hepsini birden degistirdiler , yani sadece bozuk olani degil, habirde markasi ´´gera´´ alman mali, serviste tanesi 80€ lakin internet üzerinden ayni markayi ,40-45 € alabiliyosun.


_____________________________



 
693 Mesaj
13 Mart 2010; 18:21:47 

benim aracımda da ateşleme bobini arızalanmıştı sanayideki usta arızalı olanın değil tamamının değiştirilmesi gerektigi aksi taktirde digerlerinin de arıza verme riski oldugunu söylemişti ( Eski ile yeni arasındaki uyumsuzluktan dolayı)

quote:

Orijinalden alıntı: seyyah43

arkadaslar ben almanyadan yaziyorum, ayni sorun benim arabada da oldu gecen hafta, serviste hepsini birden degistirdiler , yani sadece bozuk olani degil, habirde markasi ´´gera´´ alman mali, serviste tanesi 80€ lakin internet üzerinden ayni markayi ,40-45 € alabiliyosun.



_____________________________



4054 Mesaj
14 Mart 2010; 1:24:05 

arkadaşlar tek tek değiştimeyin o zaman ard arda bozuluyor bozulduğu zamanda sanki bu sorun sürekli oluyormuş gibi oluyor sorunlu olanlar sagem marka yeşil başlıklı olanlar bir defa hepsini değiştirin valeo veya beru ile sorun ortadan kalkar serviste beru 85 tl


_____________________________



261 Mesaj
27 Mart 2010; 14:36:58 

Arkadaşlar ben ve peder motordan az çok anlıyoruz bobinleri söküp takabiliyoruz . Peki kendimizce bozuk olan bobini nasıl anlayabiliriz ? İlla bilgisayarlamı anlaşılır hangisinin bozuk olduğu ?


_____________________________



4054 Mesaj
27 Mart 2010; 16:18:35 


quote:

Orijinalden alıntı: sarısekili

Arkadaşlar ben ve peder motordan az çok anlıyoruz bobinleri söküp takabiliyoruz . Peki kendimizce bozuk olan bobini nasıl anlayabiliriz ? İlla bilgisayarlamı anlaşılır hangisinin bozuk olduğu ?

bobinin civatalarını sökün bobini kaldırın yukarı aracın çalışmasında değişiklik olmuyorsa o bobin bozulmuştur eğer bobini yukarı kaldırdığınızda araç titremeye başlıyorsa o bobin sağlamdır serviste de böyle bakıyorlar


_____________________________



261 Mesaj
28 Mart 2010; 0:17:57 

Anladım arkadaşım sağol . Geçen yaz bizde değiştirdik 96 milyon kilitledi servis yavvv



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarısekili -- 28 Mart 2010; 0:19:41 >


_____________________________



 
24 Mesaj
5 Nisan 2010; 16:20:05 

bobinlerimde bende sorun yaşadım hemde hepsinde hatta şunu söyliyim arabayı alalı yakşayık 6 ay oldu ve ben 5 tane bobin değşitim ama en son gittiğimde yine tek değiştim usta hepsinin değişmesi lazım tek tek değişme bunları arabaya sıkıntı verir dedi ama ben yine malum parasızlıktan ve dierlerinide yeni değiştiğimden kıyamadım yenileri değişmeye ama sanırım hata ettik en başta araba alınınca yada ilk arızayı verdiğinde hepsini değişmek lazımdı :S:S:S Halada arabada bir gariplik olduğunu hissediyorum :S Tabi bide kelebek kutusu başıma bela oldu oda arızalı şuanda ve çook tuzlu bi parça :S


_____________________________

Megane II 1.4 16V Sedan Ateş Kırmızısı
Palio 1.2 16V Ateş Kırmızısı


 
4 Mesaj
11 Nisan 2010; 15:35:05 

2005 de megane aldım 5 senede toplam 12 bobin ve bunlarla ilgili olarak çalışan 3 adet sensor da değişti.bu berbat arabaya mecburen biniyoruz.elektirik arızaları hiç bitmiyor.hala çok randımanlı değil yakında bir sensoru daha bozulacak heralde.
diğer bir konu hakkında sizlere bilgi vereyim.
bu meganların elektirik sistemi çok sıkıntılı şöyleki benzin deposunun üstündeki soketler çok iyi yerine oturmuyor ve biraz boşluk oluyor.bu boşluk elektirik
arkına neden oluyor.bu olay benimde başıma geldi.soketin olduğu yerde bu ark tan dolayı pilastik olan deponun üstünü kavurarak eritmiş.bu soket benzin deposunun üstündeki benzin pompasını çalıştıryor.araç zaman zaman stop etmeye ve çalışmamaya başlıyor.serviste bunu bulamadılar bütün elektirik kablolarını değiştirmek için deli para istediler.sanayide iyi bir elektirik ustası bu arızayı bulduve lehimliyerek tamir etti.bu kavrulma sonucu deponun üstü
delinmiş benzin de kokmaya başlıyor.neyseki havaya uçmadık sizlerinde başına gelmesin bir gittiğinizde bu soketi kontrol ettirin.
allah herkezi en kısa sürede bu meganlardan kurtarsın....


_____________________________



5432 Mesaj
11 Nisan 2010; 16:08:10 


quote:

Orijinalden alıntı: kml07ant

2005 de megane aldım 5 senede toplam 12 bobin ve bunlarla ilgili olarak çalışan 3 adet sensor da değişti.bu berbat arabaya mecburen biniyoruz.elektirik arızaları hiç bitmiyor.hala çok randımanlı değil yakında bir sensoru daha bozulacak heralde.
diğer bir konu hakkında sizlere bilgi vereyim.
bu meganların elektirik sistemi çok sıkıntılı şöyleki benzin deposunun üstündeki soketler çok iyi yerine oturmuyor ve biraz boşluk oluyor.bu boşluk elektirik
arkına neden oluyor.bu olay benimde başıma geldi.soketin olduğu yerde bu ark tan dolayı pilastik olan deponun üstünü kavurarak eritmiş.bu soket benzin deposunun üstündeki benzin pompasını çalıştıryor.araç zaman zaman stop etmeye ve çalışmamaya başlıyor.serviste bunu bulamadılar bütün elektirik kablolarını değiştirmek için deli para istediler.sanayide iyi bir elektirik ustası bu arızayı bulduve lehimliyerek tamir etti.bu kavrulma sonucu deponun üstü
delinmiş benzin de kokmaya başlıyor.neyseki havaya uçmadık sizlerinde başına gelmesin bir gittiğinizde bu soketi kontrol ettirin.
allah herkezi en kısa sürede bu meganlardan kurtarsın....


Allah korumuş dostum ya geçmiş olsun


_____________________________

Opel Astra H 1.3 cdti / 2013 Skoda Fabia 1.2/ Sony Alpha A57 / HP DV6 1235 et/Lenovo U310 / İpad Mini Retina wifi 32GB / İPhone 4 16 GB / Nokia Lumia 520 / ASUS MS238H 23" LED/ İbanez GRG 170dx / Philips - LivingColor/


4054 Mesaj
11 Nisan 2010; 17:07:52 


quote:

Orijinalden alıntı: kml07ant

2005 de megane aldım 5 senede toplam 12 bobin ve bunlarla ilgili olarak çalışan 3 adet sensor da değişti.bu berbat arabaya mecburen biniyoruz.elektirik arızaları hiç bitmiyor.hala çok randımanlı değil yakında bir sensoru daha bozulacak heralde.
diğer bir konu hakkında sizlere bilgi vereyim.
bu meganların elektirik sistemi çok sıkıntılı şöyleki benzin deposunun üstündeki soketler çok iyi yerine oturmuyor ve biraz boşluk oluyor.bu boşluk elektirik
arkına neden oluyor.bu olay benimde başıma geldi.soketin olduğu yerde bu ark tan dolayı pilastik olan deponun üstünü kavurarak eritmiş.bu soket benzin deposunun üstündeki benzin pompasını çalıştıryor.araç zaman zaman stop etmeye ve çalışmamaya başlıyor.serviste bunu bulamadılar bütün elektirik kablolarını değiştirmek için deli para istediler.sanayide iyi bir elektirik ustası bu arızayı bulduve lehimliyerek tamir etti.bu kavrulma sonucu deponun üstü
delinmiş benzin de kokmaya başlıyor.neyseki havaya uçmadık sizlerinde başına gelmesin bir gittiğinizde bu soketi kontrol ettirin.
allah herkezi en kısa sürede bu meganlardan kurtarsın....

şanssızlık desek sizinkine daha doğru olacak 2004 model var bende 80000 km de bu zamana kadar sadece 1 tane bobini bozuldu servis bunu takım olarak değiştirin yoksa yine sorun yaşarsınız dedi bende 4 ünü değiştirdim çok şükür ondan sonra bir sorun yaşamadım.ayrıca her elektronik aracın arıza vermesi normaldir bmw de de elektronik aksam çok bmw lerde de çok arıza veriyor


_____________________________



261 Mesaj
12 Nisan 2010; 22:59:02 

Biz de 2005 megane var epey yol gettik hatta bir kaç kere yurtdışına gitti araba bu 5 sene içinde 1 tane bobin ve benzin filtresini değiştirdik . Birazda kullanımdan da kaynaklanıyor gibime geliyor Araba geniş o özelliği güzel ama genel olarak araçtan memnun değiliz


_____________________________



 
22 Mesaj
15 Nisan 2010; 11:45:35 

2004 yılı sonunda aldığım Megane 2 HB, garanti süresi içinde bobin arızası verdi. Ancak araca LPG takdırdığımdan ve LPG'li araçlara o dönemde servisler tarafından vebalı muamelesi yapıldığından maalesef ücret karşılığı bobini değiştirmek zorunda kaldık.

Bazı arkadaşlar açıklamışlar. Bobin arıza verdiğinde araç vuruntulu çalışmaya başlar. Rölantide stop edecek duruma gelir. Kalkışlarda zorlanırsınız. Araba gaz yemez ve benzin tüketimi artar.
Bobin arızasını tespit etmenin diğer yolu da şudur: kaputu açın. Motorun üzerindeki plastik kapağı sökün. yanılmıyorsam 10 numaraydı, 10 numara lokma anahtarla bütün bobinleri gevşetin. Baştan itibaren sırasıyla bobinleri yukarı kaldırın motorun sesini dinleyin. Bobini yukarı kaldırıp da motorun sesinde bir değişme yoksa arızalı bobini buldunuz demektir. Motoru stop edin. Arızalı bobini soketinden sökün ve yenisini takın. Daha sonra anahtarla hepsini sıkın.
İşte bu kadar.

Bir de arıza verince gösterge panosunda şu ışık yanar.

0


Bobini değiştirdiğinizde ışık söner.

0


_____________________________

Serkan Karaca
A Rh (+)
Karacabey-BURSA
bmwturk@yahoo.com


 
4 Mesaj
20 Nisan 2010; 15:35:52 

çok şanslısın dostum.reno senin arabayı alıp müzeye koysun.bobin arızası yapmayan nadir megane :)


_____________________________



137 Mesaj
21 Mayıs 2010; 23:34:41 

Bugün bende de bu problem oldu, aracım 2004 Megané II HB - Dynamic. (38.000 km) Bobin değiştikten sonra farkettiğim ilk şey aracın çekişinin inanılmaz değişmesi oldu, meğer ciddi performans kaybına sebep oluyormuş diye düşünüyorum, belki psikolojik çok emin değilim ama izlenimim bu yönde.

Yukarıda anlatılanlara ek olarak panelde ''Vites kutusunu kontrol edin'' hatası veriyor, halbuki bu sorunun vites kutusu ile doğrudan bir alakası yok.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi :://riDDler -- 23 Mayıs 2010; 12:24:45 >


_____________________________



 
16 Mesaj
17 Haziran 2010; 15:22:21 

ben de bugün bi bobini daha değiştirdim. bir öncekini sanayide değiştirmiştim sagem'i bana 75'e kakalamışlardı. şimdi valeo aldım 50tl'ye, 10 tl'ye 10 mm lokma tornavida... yapılıcak tek şey civatayı sökmek ve takmak, boşuna servise, sanayiye yığınla para vermeyin.

ayrıca arızalı bobini tespit etmek için civata söküp bobini kaldırmaya da gerek yok. araç çalışırken bobin üzerindeki elektrik bağlantı soketini çıkarmanız bobini sökmek ile aynı kapıya çıkıyor (boşuna yapılacak bobin sökme işleminden kurtulmak cabası tabi). "<başparmak ve işaret parmağımız ile soketi kavrıyoruz, başparmagımızı soketin üstüne bastırıp soketi kendimize doğru çekiyoruz; soket çıktığında: araç stop ediyorsa bobin sağlam, çalışma düzeni değişmiyorsa bobin arızalı diyoruz ve direkt arızalı bobini söküp değiştiriyoruz>" . böylece arıza teşhis+değişim 5 dakika ancak sürüyor.

artık arabada 10 mm lokma ve bi tane yedek bobin taşıyorum. bıktım yolda kalma rezilliği çekmekten


_____________________________



 
35 Mesaj
17 Haziran 2010; 18:47:00 


quote:

Orijinalden alıntı: gorden

ben de bugün bi bobini daha değiştirdim. bir öncekini sanayide değiştirmiştim sagem'i bana 75'e kakalamışlardı. şimdi valeo aldım 50tl'ye, 10 tl'ye 10 mm lokma tornavida... yapılıcak tek şey civatayı sökmek ve takmak, boşuna servise, sanayiye yığınla para vermeyin.

ayrıca arızalı bobini tespit etmek için civata söküp bobini kaldırmaya da gerek yok. araç çalışırken bobin üzerindeki elektrik bağlantı soketini çıkarmanız bobini sökmek ile aynı kapıya çıkıyor (boşuna yapılacak bobin sökme işleminden kurtulmak cabası tabi). "<başparmak ve işaret parmağımız ile soketi kavrıyoruz, başparmagımızı soketin üstüne bastırıp soketi kendimize doğru çekiyoruz; soket çıktığında: araç stop ediyorsa bobin sağlam, çalışma düzeni değişmiyorsa bobin arızalı diyoruz ve direkt arızalı bobini söküp değiştiriyoruz>" . böylece arıza teşhis+değişim 5 dakika ancak sürüyor.

artık arabada 10 mm lokma ve bi tane yedek bobin taşıyorum. bıktım yolda kalma rezilliği çekmekten



Merhaba benim aracım megane scenic 2003. Aracımda rölantide titreme hatta içeriden hissedilir rahatsız edici derecede sallama oluyor. Dediğiniz gibi tek tek soket leri söktüm 1.de(karşıdan bakınca sol baş ise) sallama arttı stop edecek gibi oldu ama çalışmaya devam etti. tekrar taktım sallantı yine vardı. 2. soketi söktüm motor stop etti. 3. soketi söküncede motor stop etti. 4.soketi sökünce 1.deki gibi sallama arttı ama motor stop etmedi. 1.de beru diğer dördünde valeo marka bobin takılı. 1. ile 2. bobini yer değiştirdim. 1. soketi söktüğümde motor yine stop etmedi. değiştirdiğim 2.deki bobinin soketini söktüğümde motor stop etti. Anlayamadım 2. ile 3. ü deki soketi sökünce motor stop ediyor 1. ile 4. dekiler stop etmiyor. Hangisi veya hangileri arızalı acaba. Sallamadan dolayı çok rahatsız oluyorum. servisin birisi motor takozundan olabilir, diğeri subap arızası dedi inanmadım ama sorunu çözmem gerek. yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler...


_____________________________

2003 SCENİC 1.6 16V DYNAMIQE
OTOMATİK VİTES, ZAVOLİ LPG
İZMİR


 
2 Mesaj
18 Haziran 2010; 10:26:57 

artık ve bobin şeklini değiştirdi.
yeni tip bobinlerde hava ve su alma ihtimali olmadığı için daha az arıza yapıyor şiddetle tavsiye ediyoruz.
renault yedek parça ankara



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otoerdem -- 18 Haziran 2010; 10:38:30 >


_____________________________

Oto ERDEM Oto Yedek Parça
Online ve parakende yedek parça satışı yapmaktayız.

Renault yedek parça
Fiat yedek parça
Alfa romeo yedek parça


4054 Mesaj
18 Haziran 2010; 10:53:39 


quote:

Orijinalden alıntı: gorden

ben de bugün bi bobini daha değiştirdim. bir öncekini sanayide değiştirmiştim sagem'i bana 75'e kakalamışlardı. şimdi valeo aldım 50tl'ye, 10 tl'ye 10 mm lokma tornavida... yapılıcak tek şey civatayı sökmek ve takmak, boşuna servise, sanayiye yığınla para vermeyin.

ayrıca arızalı bobini tespit etmek için civata söküp bobini kaldırmaya da gerek yok. araç çalışırken bobin üzerindeki elektrik bağlantı soketini çıkarmanız bobini sökmek ile aynı kapıya çıkıyor (boşuna yapılacak bobin sökme işleminden kurtulmak cabası tabi). "<başparmak ve işaret parmağımız ile soketi kavrıyoruz, başparmagımızı soketin üstüne bastırıp soketi kendimize doğru çekiyoruz; soket çıktığında: araç stop ediyorsa bobin sağlam, çalışma düzeni değişmiyorsa bobin arızalı diyoruz ve direkt arızalı bobini söküp değiştiriyoruz>" . böylece arıza teşhis+değişim 5 dakika ancak sürüyor.

artık arabada 10 mm lokma ve bi tane yedek bobin taşıyorum. bıktım yolda kalma rezilliği çekmekten

siz baştan yanlış yapıyorsunuz bobinleri takım olarak 4 ünü birden valeo veya beru ile değiştirin bir daha bu sorunu yaşamazsınız


_____________________________



 
16 Mesaj
18 Haziran 2010; 13:08:45 

serdardogan68

senin durum pek benim arabamda gözlediğim manada bir soruna benzemiyor. bobinlerden biri göçüpte silindirin tekinde ateşleme yapılmadığında benim megane'ın yoluna gidecek dermanı kalmıyor. düz yolda zar zor 30-40 yapıyor, rampaya gelince kalakalıyor. seninkinde çekiş problemi yok anladığım kadarıyla, yalnızca titreme var.eğer öyleyse motor takozu sorunu daha mantıklı görünüyor ama benimkisi tahmin tabi. ayrıca yalnız bobinde değil ateşleme sorununu bujilerde yaratabilir. egzoz emisyon değerlerine bakılabilse ateşleme sorunu var mı yok mu anlaşılır aslında.


_____________________________



 
16 Mesaj
18 Haziran 2010; 13:24:05 

efsanea06

haklısın en mantıklısı o. ama ilk bu sorunla karşılaştığım 4-5 ay öncesinde megane daha yeni 1200 tl'lik masraf çıkardığı için bi tane değiştiğinde düzelecekse bir tane değiştirelim demiştim. 75 tl tekine verdiğim düşünülürse 300 lira vermeye gönlüm de cebim de elvermemişti. şimdi 2 tane valeo aldım. birini yedek olsun diye aldım aslında ama sonra sağlam sagem'i çıkarıp yedek yaptım. sonra ben de senin dediğin gibi "ulen bi tane daha alaydın bari tertemiz olsaydı" sonra geçenlerde yine servisteyken başka bir megane sahibinin serviste tüm bobinleri değiştirtmesinin üstünden bir hafta geçmeden aynı sorunla karşılaşıp tekrar servise dönmesi geldi aklıma boşver dedim...sözkonusu megane'sa garanti olan hiç bi şey yoktur.


_____________________________



4054 Mesaj
18 Haziran 2010; 17:29:21 


quote:

Orijinalden alıntı: gorden

efsanea06

haklısın en mantıklısı o. ama ilk bu sorunla karşılaştığım 4-5 ay öncesinde megane daha yeni 1200 tl'lik masraf çıkardığı için bi tane değiştiğinde düzelecekse bir tane değiştirelim demiştim. 75 tl tekine verdiğim düşünülürse 300 lira vermeye gönlüm de cebim de elvermemişti. şimdi 2 tane valeo aldım. birini yedek olsun diye aldım aslında ama sonra sağlam sagem'i çıkarıp yedek yaptım. sonra ben de senin dediğin gibi "ulen bi tane daha alaydın bari tertemiz olsaydı" sonra geçenlerde yine servisteyken başka bir megane sahibinin serviste tüm bobinleri değiştirtmesinin üstünden bir hafta geçmeden aynı sorunla karşılaşıp tekrar servise dönmesi geldi aklıma boşver dedim...sözkonusu megane'sa garanti olan hiç bi şey yoktur.

4 bobinide serviste değiştirdim 3 sene oluyor çok şükür daha en ufak sıkıntı yaratmadı dördüne 85 tl para verdim geri kalanını renault karşıladı


_____________________________



 
35 Mesaj
20 Haziran 2010; 18:10:48