Şimdi Ara

MEGANE 2 ATESLEME BOBINI SORUNU! YETER BE (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
128
Cevap
1
Favori
103.847
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ben de bugun sanayıye gıttım.aracım megane 2 2005 benzın lpg arac daha once atesleme bobınlerınden bırı arızalanmıstı cıkma ıle degiştirdim 4 ay sonra yıne arıza verdi şimdi servise gittim servis farklı dirençlerde akım verdiği için ateşleme beyni kendini koruma moduna almış tüm bobınlerın aynı olması lazım dedi. tüm bobınlerı aynı yaptım. ustanın yanında ıken bi sorun cıkarmadı ancak eve geldım yıne rölantide ıken 15-20 sanıye sonra motor sarsıntılı calısmaya basladı, yolda gıderken bazen gaza basıyorum araç tepki vermiyor, bazen gaza basıyorum geç tepki veriyor, neden oldugunu bır turlü bulamadım. sızce nedir bunun sorunu?
  • chenell C kullanıcısına yanıt
    aracım 2006 renault scenic II 1.6 16 v (https://forum.donanimhaber.com/m_24511021/tm.htm) linkini tıklarsanız yada scenic otomatik vites arızaları sayfasına giderseniz bu otomatik vitesten çok çektiğimi anlayacaksınız bana kalsa manuel vites kullanacağım ama malesef bu konuda evde eşimin sözü geçiyor :)


    bu hafta sonu aracımda bir titreme başladı gaz yemiyor yokuşları zar zor çıkıyor rölantide olsun gaza basınca olsun araç sıtma tutmuş gibi titriyordu bunun ile beraber vites geçmiyor ekrandaki motor işareti yanıp sönüyor ASR lambası yanıyordu sorun ilk başladığında araçtan tak diye bir ses geldi sanki aracın altını bir yere vurdum gibi hissettim Eskişehire gittiğimde yaşadığım o kabus dolu yolculuk aklıma geldi dedim yine şanzıman ayvayı yedik sonra dahada eskilere gidiverdi birden aklım eski araçlarım aklıma geldi renault spring ve Fairwayim bu araçlar farklı olsa da açıkçası aracın bu vitesteki tak diye atmasından sonraki verdiği arıza hissi (titreme ve gaz yememe) beni maziye götürdü ben bu tepkiye eski araçlarımdan aşinayım çünkü aynı titreme ve güç kaybı bu 2 aracımda da başıma gelmişti Fairwaydeki sorunun sebebi ise buji kablosundan kaynaklanan bir kaçak araç sıcak havalarda sorunsuz çalışırdı yağmur yağdımı ara sıra güçten düşerdi titrerdi tabi kaputu açıp baktığımda her şey normal görünürdü yine bir gün yağmurlu bir havada fairwayim aynı arızayı yaptı kaputu açtım birde ne göreyim buji kablosunun bir tanesi yandaki buji kablosuna çıt çıt kıvılcım atmakta bu da ateşleme düzeneğini bozmakta ve 1 silindiri devre dışı bırakmakta ertesi gün hemen buji kablolarını değiştirdim ve sorun çözüldü dahada aynı arızayı vermedi ondan öncede renault spring aracım vardı platin ateşlemeli onlarda da platinli distirübitor kronik sorunludur onda da aynı şekilde herekeden geliyorum araba birden titremeye başladı kocaeline kadar zor geldim meğerse distirübitor 2 silindire akım göndermiyormuş izmite kadar kalan 2 silindirdeki ateşlemeyle gelmişim ertesi gün renault toros distiribütörü taktırdım ve sorun düzeldi onlardaki soruna bulunan çözümde buydu

    bunları neden anlatıyorum şundan dolayı
    eski araçlarda elektronik sistem olmadığından biraz anlıyorsanız arızayı şıp diye tespit edebiliyorsunuz ve arızalı bir şekilde de olsa yola gittiği yere kadar devam edebiliyorsunuz springle o şekilde herekeden izmite kadar geldim fairway ile yine izmitten karamürsele kadar gittim ama yeni nesil elektronik arabalarda malesef bu riske girilmiyor arıza verdimmi kalıyorsunuz korkuyorsunuz sistem elektronik üzerine kurulduğu için ateşlemedeki arıza başka bir yere sirayet edebiliyor veya başka yerde arıza varmış gibi gösterebiliyor ve benim aracımdaki gibi ekrana ASR arızası vites arızası diye uyarı verebiliyor ben aracımdaki bu titreme tepkisine önceden aşina olmasam kalkıp aracı şanzımancıya götürebilirdim vites arıza veriyor diye ama araçtaki bu güç kaybı bu titreme hissine alışık olduğumdan bunun ateşlemeden kaynaklı bir sorun olduğunu tahmin ettim ve tamirciye ona göre yönlendirdim ve sonuç ne çıktı bilin bakalım? bobin arızası evet bobini değiştirdim ve sorun düzeldi bobinin vitesle ne alakası var değilmi ama öyle işte aracın vitesinin birden TAK diye vurması ekrana gelen arıza kaydı viteslerin geçmemesi hatta manuele bile geçmiyordu insanda şanzımanda arıza varmış hissiyatı uyandırıyor ama alakası yok arıza bobindeymiş arkadaşlar

    bizim arabalarda sanırım her arıza bir şekilde dönüp dolanıp şanzımana vuruyor araçta şanzıman arızası olmasada şanzıman arızalıymış gibi sistemler uyarı veriyor hani insan bedeni gibi düşünürsek her rahatsızlıkta vücutta yüksek ateş mide bulantısı gibi tepkiler oluşur ya bu misal benim kendi aracımla ilgili tespitim bu şekilde
    bu sebeple iyi araştırın belki şanzıman da bir şey yoktur boşuna masraf yapmayın haybeye aracınızı dinleyin arkadaşlar
  • maverick74 kullanıcısına yanıt
    dostum arıza yapmayan araba istiyorsan Renault Broadway veya fairway alacaksın malesef yeni nesil araçların alayı elektronik ve malesef arıza çıkarıyor diceksinki verdiğin örneklerde çıkarmazmı (broadway-Fairway) evet çıkarıyor ama bu kadar çıkarmıyor hadi çıkardı bu kadar masrafı olmuyor Türkiye'nin neresinde kalırsan kal ustasınıda buluyorsun diyeceksinki sen neden o zaman Scenic aldın hanımın aklına uydum inan bana Fairwayimi çok özlüyorum geçen yaz çadırıda aldım eşimle İzmire kadar konaklaya konaklaya gittim tık demedi tek sorun klimasının olmayışıydı bundan sebep sattırdı eşim arabayı
    kendimi lanetlenmiş hissediyorum üstelik arabanın 3.sahibiydim ilk sahibi yüzbaşı almış 2 yıl kullanmış 0 KM sonraki sahibi 17 sene kullanmış evladı gibi bakmış sonrada ben aldım arabada nokta hata yoktu kliması yok diye sattırdı hatun bana benden önceki amcayada oğlu sattırmış kliması yok diye kimbilir şimdi hangi yaban ellerde çok özlüyorum şimdiki scenicte her bok var konfor adına ama uzun yola çıkmaya korkar oldum he buda yolda bıraktımı hayır arıza yaptı ama yolda bırakmadı sadece korkulu rüya görmeme sebep oldu bir eskişehir dönüşü

    eski araba alın abi temiz buldummu korkmayın alın eskiler iyidir her şeyde öyle bir buzdolabı alıyordunuz eskiden 20 sene kullanıyordunuz sıkıldığınız için yenisini alıyordunuz arıza yaptığı için değil şimdikiler 5 yıla odaklı ondan sonra fire veriyor alayı
    eski arabamı özledim lanetlendim bakalım başıma daha neler gelecek


     MEGANE 2 ATESLEME BOBINI SORUNU! YETER BE
     MEGANE 2 ATESLEME BOBINI SORUNU! YETER BE
     MEGANE 2 ATESLEME BOBINI SORUNU! YETER BE
     MEGANE 2 ATESLEME BOBINI SORUNU! YETER BE
     MEGANE 2 ATESLEME BOBINI SORUNU! YETER BE
     MEGANE 2 ATESLEME BOBINI SORUNU! YETER BE
     MEGANE 2 ATESLEME BOBINI SORUNU! YETER BE
     MEGANE 2 ATESLEME BOBINI SORUNU! YETER BE
     MEGANE 2 ATESLEME BOBINI SORUNU! YETER BE
     MEGANE 2 ATESLEME BOBINI SORUNU! YETER BE
     MEGANE 2 ATESLEME BOBINI SORUNU! YETER BE
     MEGANE 2 ATESLEME BOBINI SORUNU! YETER BE
     MEGANE 2 ATESLEME BOBINI SORUNU! YETER BE
     MEGANE 2 ATESLEME BOBINI SORUNU! YETER BE
     MEGANE 2 ATESLEME BOBINI SORUNU! YETER BE



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pago -- 15 Ağustos 2016; 18:18:39 >
  • Ateşleme bobini
  • proffesor kullanıcısına yanıt
    proffesor hani marka bobin takmistiniz megane a

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karakimseli

    proffesor hani marka bobin takmistiniz megane a

    Kac sene oldu unuttum markayi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tturnusol

    ateşleme bobini alacam sizce hangisi acil bekliyorum cevapları 1-2 saate almam gerek

    1. yeni tip magnetti marelli (ferrariye üretim yapan bir firma italyan) 60 tl
    2. eski tip valeo(orjinal fransız) 75 tl

    gerçi fransızlara gıcığım son yaptıklarından sonra
    Hocam marelli tavsiye eder misin?
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.