- x
REKTEFİYE YAPILMIŞ MOTOR NASIL KULLANILMALI VE EN DOĞRU AÇMA YÖNTEMİ NEDİR
10 Cevap13965 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
5 Mesaj
17 Şubat 2008; 0:20:08 

Selam arkadaşlar. Ben 2000 model nissan terrano II dizel 2.7 aracın motorunu rektifiye yaptırıyorum şuanda. Ve rektifiye sonrası en doğru kullanım şekli nedir. Motor açma yöntemi nedir. normal dizelmi yoksa euro dizelmi kullanmalıyım görüşleriniz nelerdir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi istanbullu78 -- 17 Şubat 2008; 0:26:54 >


_____________________________



4080 Mesaj
17 Şubat 2008; 0:45:03 

yakıt olarak eurpdizel kullanmanız her bakımdan avantaj sağlayacaktır..ayrıca rektiifiyeli motoru 0 km gibi kabul edersek motor açma gibi bir sıkıntınız olmaz..sadece ilk 1000 km içesisinde 2000 deviri aşmadan vites değiştirmeniz ve ani frenlemelerden kaçınmanız yeterli olacaktır...


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


 
5 Mesaj
17 Şubat 2008; 0:53:02 

Araç otomatik vites kitapçığından yada aracı kullanırken devir saatine bakıcam kaçbin devirde değişiyor diye eğer 3000 falansa kar modunda kullanmamın bir mahsuru olurmu bildiğim kadarıyla daha düşük devirlerde vites atıyor. Birde yeni rektifiye yapılmış motorların daha alışmadığı için belli bir zaman rodaj denilen uyum dönemi geçirilmesi gerektiğini duymuştum "0"km araçlarda bu rodaj dönemi fabrika ortamında yapıldığından gerekmediğini duymuştum ama şimdi serviste yapmış olsa bu rektefiyeyi, rektifiyeciden çıkan motorda aynı uyumda alıştırma devresi geçirmeden kullanılabilirmi


_____________________________



4080 Mesaj
17 Şubat 2008; 1:20:08 

rodaj denilen olay artık geride kaldı..rektifiyeden sonra motoru 0 km olarak kabul edip motor bloğundaki hareketli parçaların birbirine alışması için gerekli kritik km tutarını(yaklaşık 1000 km) aracı fazla zorlamadan kullanmanız yeterlidir..aracınızı zor şartlarda kullanmanız gerekiyorsa da fazla uzun süreli olmamak kaydıyla ilk 1000 km içinde yüksek devir çevirmenizde bir sakınca yok..


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


 
5 Mesaj
17 Şubat 2008; 1:49:34 

Türbülans verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim kafamda oluşan baya önemli soruları cevapladın. ayırdığın zaman emek ve paylaştığın bilgiler için teşekkür ederim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi istanbullu78 -- 17 Şubat 2008; 1:53:08 >


_____________________________



454 Mesaj
17 Şubat 2008; 18:44:04 


quote:

Orjinalden alıntı: istanbullu78

Türbülans verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim kafamda oluşan baya önemli soruları cevapladın. ayırdığın zaman emek ve paylaştığın bilgiler için teşekkür ederim.



BEnce sıfır araç gibi kabul etmek lazım...


_____________________________

Bu Ülkenin Ekmeğini Yiyipte İhanet Edenler Bir Gün Ekmeği Yediği Yerden Kurşunu Yer


1342 Mesaj
18 Şubat 2008; 9:30:36 


quote:

Orjinalden alıntı: türbülans

yakıt olarak eurpdizel kullanmanız her bakımdan avantaj sağlayacaktır..



Aracın motoru Common-rail'se sorun yok, euro-dizel kullanılabilir...

Ancak aracın motoru eski nesil bir dizelse euro-dizel kullanılması, yakıtın yağlayıcı özelliği daha az olduğu için zararlı olacaktır.



_____________________________



 
29 Mesaj
18 Şubat 2008; 23:00:09 

revizyondan cıkan motorun rodaj süresi bitmeden mutlaka motor yagı ve yag filitresinin degişmesi gerekiyor.bunların degişim km si motordan motora degişir.kullanım kitapçıgında görebilecegini umarım yoksa aracın teknik destek hattını araya bilirsin.ve bu rodaj süresinde pompa avansı enjektör ayarı ve subap ayarını yaptırmakta fayda vardır.


_____________________________



4080 Mesaj
19 Şubat 2008; 1:34:38 


quote:

Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk





Aracın motoru Common-rail'se sorun yok, euro-dizel kullanılabilir...

Ancak aracın motoru eski nesil bir dizelse euro-dizel kullanılması, yakıtın yağlayıcı özelliği daha az olduğu için zararlı olacaktır.




motor 2.7 lt dizel terrano 2 motoru..eurodizele uygun..


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


2017 Mesaj
19 Şubat 2008; 20:19:34 

eet Euro DizeL kuLLamanı tercih ederim hem kaLiteLi hemde donma dercesi biraz daha yüksek diğer dizeLe göre....bu arada ne kadar tuttu kopLe rektefiye......( parça+işçilik+taşlama vb )


_____________________________

***** DemiR24 *****
SeRviSe GitmeYeN FIAT KullaNıcıLaRı


133 Mesaj
11 Ocak 2012; 17:43:11 

1000 KMDE RODAJI DOLDURMASI ARABANIN SART BENDE SAXO VTS YI REKTEFELIYORUM SIMDI HATTA OKADAR BUYUK BI SIKINTI KI BU REKTEFIYE ISI EGER DUZGUN SARTLAR OLMASI GEREKMEKTEDIR ORNEGIN YENI KKANK PISTON KOL ESKI BLOGA ALISMIS OLMASI GEREK REKTEFIYEDE BUNUNLA BITMIYOR 1000 KM DIYE SABITLEMEMK LAZIM TAHMINI BI RAKAM DIR 1000 KM AMA 1000 KM NIN ALTINDA BI KM DE ARACA COK FAZLA GAZ SIKMAMAK LAZIM

1000 KMDE RODAJI DOLDURDUKTAN SONRA ABAN ABANABILDIGIN KADAR VESGATE BILE AC :) SIKINTI YOK

HANI DERLERYA YENI ARABA GAZLAMA MOTORU ACILMAMISTIR O HESAP


_____________________________


Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » REKTEFİYE YAPILMIŞ MOTOR NASIL KULLANILMALI VE EN DOĞRU AÇMA YÖNTEMİ NEDİR
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.203