- x
kamyonetlerde K-2 belgesi
51 Cevap16514 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


7131 Mesaj
15 Şubat 2008; 12:01:12 

arkadaşlar L200 çift kabin kamyonet sahibiyim ve devlet memuruyum

bu K-2 belgesi hakkında bayağı araştırmama rağmen net bir sonuç hala yok
ruhsatta hususi olsa bile kamyonet yazdığı için K-2 belgesi almamız gerektiği söyleniyor 31/12/2008 tarihine kadar almamız gerekiyormuş almazsak her yakalanışta 5000yt ceza deniyor

bu konuyu iyi bilen biri varmı?
ben araştırıyorum net bir sonuç olunca yazacağım?
bu arada ben memurum aracım hususi bu K-2 belgesini alabilirmiyim?

inşallah aracımı sattırmaz bana bu K-2 belgesi


_____________________________



7077 Mesaj
15 Şubat 2008; 12:05:12 

http://forum.donanimhab...0772820/mpage_18/tm.htm

bu bölümü incelersen gerekli bilgileri bulabilirsin.


_____________________________

FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)



7131 Mesaj
15 Şubat 2008; 12:29:42 


quote:

Orjinalden alıntı: geremy

http://forum.donanimhab...0772820/mpage_18/tm.htm

bu bölümü incelersen gerekli bilgileri bulabilirsin.

orada yeterli bilgi yok
sadece sürenin uzatldığı yazıyor

ruhsatta hususi yazan kamyonetlerin bu belgeyi alması gerekiyormu? sorun bu


_____________________________



675 Mesaj
15 Şubat 2008; 13:10:05 

Ruhsatında ticari yazan tüm araçların sürücüleri bu belgeyi almak zorunda ama süre aralık 2008'e kadar uzatıldı.


_____________________________

EMNİYET KEMERİ HAYATA BAĞLAR.LÜTFEN KEMERSİZ ARAÇ KULLANMAYIN.


7131 Mesaj
16 Şubat 2008; 10:03:28 

kamyonet kullanan arkadaşlar bu konu önemli.
K-2 belgesi uygulamasının şimdiki haliyle tüm kamyonet kullanıcılar (navara,L200,doblo,kango,partner,caddy...vs) K-2 belgesini almak zorundayız.
burada bir sorun var ticaret odalarına kayıtlı olanlar için sorun yok bu belgeyi alabiliyorlar ama devlet memuru olanlar hiçbir zaman alamıyorlar. yani istifa edip ticaret odalarına kayıt yaptırmaları gerekiyor.

Ancak bu hali çok saçma.Burdaki amaç karayolunda ticari amaçlı taşımaclık yapanların bu belgeleri alması.
Sanırım belge alma süresini uzatacaklar ( henüz resmen açıklanmadı ama )
uzamasa bile hususi amaçlı kullananlar bu uygulamanın dışında diye her an tebliğ çıkabilirmiş.


_____________________________



 
737 Mesaj
16 Şubat 2008; 12:23:15 

Bildiğim kadarıyla bu belge karayollarında yük taşımacılığı yapan araçlar için istenecek yani hususi araçları bağlamaz.

Mesela ben turizm sektöründe çalışıyorum.Şehirler arası yolcu taşımacılığı yapan tüm minibüs,midibus ve otobüslerde D2 belgesi bulundurma şartı getirildi.D2 belgesi eğer şehirler arası yolcu taşımacılığı yağılıyorsa gerekiyor.Şimdi bu duruma göre transporter,vito,starexi olanlarda D2 belgesi mi alıcak yok böyle birşey.

K2 ticaret yapan araçlar için gerekli diye biliyorum.


_____________________________



7077 Mesaj
16 Şubat 2008; 12:48:53 

bu belgeler aracıyla ticaret yapanlar için geçerli ilk verdiğim link de önceki sayfalara bakılırsa kanundada ticaretle uğraşanlar yolcu-yük taşıyanlar almalı diyor.
aracını hususi olarak kullanan şahıslar muhtemelen almıyacak ama eğer yük taşırken yakalanırsa vay haline.
türkiye rahat olduğu için hususi olarak kullanılan bu tarz araçlardan oldukça fazla.mesala biride bende madem belgeydi ıvır zıvırdı diyorlar o zaman bana satmıyacaklardı satarken vergileri kdv yi almayı biliyor devlet baba.


_____________________________

FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)



7131 Mesaj
16 Şubat 2008; 14:16:27 

arkadaşlar şu linki sonuna kadar okurmusunuz

http://www.kanalvip.com...p?ID=25220&baslik_id=22


_____________________________



7131 Mesaj
16 Şubat 2008; 14:26:43 

Hangi Belge Kimlere Gerekli

A-1 Ticari Otomobil İle Şehirler Arası Yolcu Taşımacılığı Yapanlar 10.000
A-2 Ticari Otomobil İle Uluslar Arası Yolcu Taşımacılığı Yapanlar 15.000
A-3 Oto Kiralama İşletmeciliği Yapanlar 20.000
B-1 Ticari Amaçla Düzenli Yolcu Taşımacılığı Yapanlar 40.000
B-2 Ticari Amaçla, Tarifesiz, Mekik Sefer, Seyahat Acentalığı Yönetmeliği Hükümlerine Göre Yolcu Taşımacılığı Yapanlar 20.000
B-3 Kendi Adına Ticari Olarak Kayıtlı Araçlarla Kendi Esas İştigal Konusu İle İlgili Personelini Taşıyanlar, Ticari Amaçla Taşımacılık Yapmayanlar 5.000
C-1 Uluslar Arası Ticari Eşya Taşımacılığı (Kendi Ticari Eşyasını Taşıyanlar) Yapanlar 5.000
C-2 Uluslar Arası Belirli ve Belirsiz Zamanlarda Eşya Taşımacılığı Yapanlar 40.000
C-3 Uluslar Arası Ev ve Eşya Taşımacılığı Yapanlar 10.000
D-1 Şehirler Arası Otobüs ile Düzenli Yolcu Taşımacılığı Yapanlar 30.000
D-2 Şehirler Arası Yolcu Durumuna Göre Arızi Sefer, Grup Seferleri, Seyahat Acenteliği Yapanlar 15.000
D-3 Şehirler Arası Kendi Personelini Taşıyanlar 5.000
E-1 Ticari Amaçla Yurtiçi ve/veya Uluslar Arası Yolcu Taşımacılığı Yapan Kamu Kurum ve Kuruluşları 20.000
E-2 Ticari Amaçla Yurtiçi ve/veya Uluslar Arası Eşya Taşımacılığı Yapan Kamu Kurum ve Kuruluşları 40.000
F-1 Ticari Amaçla Yurtiçi Yolcu Taşımacılığı Konusunda Acentelik Yapanlar 4.000
F-2 Ticari Amaçla Uluslararası Yolcu Taşımacılığı Konusunda Acentelik Yapanlar 4.000
G-1 Ticari Amaçla Yurtiçi Eşya Taşımacılığı Konusunda Acentelik Yapanlar 4.000
G-2 Ticari Amaçla Uluslar Arası Eşya Taşımacılığı Konusunda Acentelik Yapanlar 6.000
G-3 Ticari Amaçla Yurtiçi Kargo Taşımacılığı Konusunda Acentelik Yapanlar 4.000
G-4 Ticari Amaçla Uluslar Arası Yolcu Taşımacılığı Konusunda Acentelik Yapanlar 6.000
H-1 Ticari Amaçla Yurtiçi Eşya Taşımacılığı Konusunda Komisyonculuk Yapanlar 4.000
H-2 Ticari Amaçla Uluslar Arası Eşya Taşımacılığı Konusunda Komisyonculuk Yapanlar 6.000
K-1 Ticari amaçla belirli zaman tarifesine göre ve/veya belirli bir zaman tarifesine uymaksızın eşya taşımacılığı yapanlar 10.000
K-2 Taşımacının kendi adına ticari olarak kayıt ve tescil edilmiş taşıt veya taşıtlarla, sadece kendi iştigal konusu ile ilgili yurtiçi eşya taşımacılığı yapacak ve ticari maksatla taşımacılık yapmayanlar. 5.000
( Bu madde hususi olarak panelvan tipi araç kullanan kişileri ilgilendiriyor.)
K-3 Ticari amaç ile yurtiçi ev ve büro eşyası taşımacılığı yapanlar. 5.000

L-1 Ticari Amaçla Yurtiçi Lojistik İşletmeciliği Yapanlar 100.000
L-2 Ticari Amaçla Uluslar Arası Lojistik İşletmeciliği Yapanlar 200.000
M-1 Ticari Amaçla İl Sınırları İçinde Kargo İşletmeciliği Yapanlar 10.000
M-2 Ticari Amaçla Yurtiçi Kargo İşletmeciliği Yapanlar 150.000
M-3 Ticari Amaçla Uluslararası Kargo İşletmeciliği Yapanlar 200.000
N-1 Ticari Amaçla İl Sınırları İçinde Nakliyat Ambarı İşletmeciliği Yapanlar 2.000
N-2 Ticari Amaçla Yurtiçi Nakliyat Ambarı İşletmeciliği Yapanlar 20.000
P-1 Ticari Amaçla İl Sınırları İçinde Dağıtım Hizmeti Yapanlar 10.000
P-2 Ticari Amaçla Yurtiçi Dağıtım Hizmeti Yapanlar 150.000
R-1 Ticari Amaçla Yurtiçi Taşıma İşleri Organizatörlüğü Yapanlar 150.000
R-2 Ticari Amaçla Uluslararası Taşıma İşleri Organizatörlüğü Yapanlar 200.000
T-1 Ticari Amaçla Büyükşehir Belediyesi Sınırları İçinde Yolcu Terminali İşletmeciliği Yapan Tüzel Kişiler İle Kamu Kurum ve Kuruluşları 1.000
T-2 Ticari Amaçla Büyükşehir Belediyesi Sınırları Dışında Yolcu Terminali İşletmeciliği Yapan Tüzel Kişiler İle Kamu Kurum ve Kuruluşları 1.000
T-3 Ticari Amaçla Eşya Terminali İşletmeciliği Yapan Tüzel Kişiler ile Kamu Kurum ve Kuruluşları 1.000
Y Şehiriçi veya 100 Km'ye Kadar Şehirlerarası Yolcu Taşımacılığı Yapanlar 500
1 A1, A3, G1, G4, H1, L1, L2, M1, M2, M3, N1, N2, P1, P2, R1, R2, T1, T2, T3, yetki belgeleri için ilk defa yetki belgesi almak için başvuranlardan, ön değerlendirme formu ve eki bilgi ve belgeleri ibraz edenlere, yetki belgesi ücretleri 25.03.2005 tarihine kadar başvuranlara %20 oranlarında indirimli olarak uygulanır.
2 K türü yetki belgeleri için yetki belgesi ücretleri 24.08.05 tarihine kadar başvuranlara %89 oranlarında indirimli uygulanır.
3 Köy, kasaba ve beldelerde faaliyet gösterecekler için F ve G türü yetki belge ücretleri %75 oranında indirim uygulanacaktır.
4 Şehiriçi ve 100 Km'ye kadar şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapanlar Yönetmelik kapsamı dışında olup Yetki Belgeleri T.C. Ulaştırma Bakanlığı, Kara Ulaştırma Genel Müdürlüğü'nce yayınlanan yönergeye uygun olarak alınacaktır.
5 T.C. Ulaştırma Bakanlığı Taşıt Kartı ücreti 50 YTL' dir.
6 Harçlara Karadeniz Müşavirlik hizmet ücretleri dahil değildir.


_____________________________



 
7847 Mesaj
16 Şubat 2008; 14:35:12 

bana göre geçmişte van (corsa van vs gibi van alıp bineğe çevirenlere yaptıkları gibi , belirli bir zamana kadar pick up, doblo vs gibi ticari amaçla üretilmiş fakat, husisi olarak (yani şirket veya şahıs şirketi üzerine olmayıp) binek olarak kullanılan araçların vergi farkı vermeden ruhsata binek olarak işlenmesine izin verecekler, daha sonra da pick up vs gibi araçları almak isteyenleri ya binek ötv si üzerinden vergilendirip k2 belgesinden muaf tutacaklar ya da ticari olarak vergilendirip k2belgesini mecburi tutacaklar.

öngörüm gerçekleşirse pick up sahipleri büyük kar elde ederler, çünkü pick up fiyatları bir anda yüzde 50 artar. (navara, pathfinder fiyatına çıkar yani)




_____________________________


  • 3 Kasım 2002: 0-1600cc ÖTV'si %27
  • 1 Ocak 2014: 0-1600cc ÖTV'si %45


7131 Mesaj
16 Şubat 2008; 15:53:21 

navara pathfinder fiyatına çıkarsa bu aracı kimse almaz
pathfinder varken makaslı navaraya binmem şahsen
neticede bayi aracını kimseye satamayacak
neticede kimsenin bu işten karı olacağını sanmıyorum
ama bu araçların satış rakamları bayaaaa düşeceğe benzer


_____________________________



3958 Mesaj
16 Şubat 2008; 16:09:11 

Baştan sona saçmalık sen sat bu araçları belge namına birşey isteme sorma sonra bu araçların üzerinden k2 belge adında sorma ver parası iste saçmalık tamamen bu sınıfta binlerce araç var(Doblo,Caddy,Kangoo,Partner,Combo,vs......)
Zaten dünyanın en pahalı benzini bizde değilmi mazot fiyatı benzine yaklaşmadımı (2.72 ytl) aracın fab. çıkışı 14 küsürken vergiler sayesinde anahtar teslim 27.200 ödemişsem,bandrol adı altında hersene 520 ytl ödüyorsam bunlarda yetmiyormuş gibi kıytırık uydurma bir belge için bir dünya gerekli belgeler ve para verip uydurma bir kart almak zorunda bırak ne güzel iş ama burası Türkiye dimi

edit:imla



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GRANDE -- 16 Şubat 2008; 16:09:24 >


_____________________________



501 Mesaj
16 Şubat 2008; 16:51:07 

yuh ya yuh artık.
bende starex aracıma yük naklini kaldırım dicem ama arkası camsız ve koltuksuz.
satmaktan başka çare kalmıcakmı. ne kadar saçma bi sistem
ben aracımla yük taşıyorum ama sadece kendi yükümü bahçemden kestiğim çayları taşıyorum. fındıklıktan dopladığım fındığımı taşıyorum. aracımı satıp yine eskisi gibi sıkıntılar içinde sırtımda mı taşıyayım. yada satmaya kalksam devlet sayesinde 10 ytl alacağım fındığı taşımak için 15 ytl taksi masrafı mı yapayım.

edit: imla



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hamucera -- 16 Şubat 2008; 17:09:49 >


_____________________________



7131 Mesaj
16 Şubat 2008; 17:15:30 

bu olay yurt dışında nasıl acaba?


_____________________________



586 Mesaj
16 Şubat 2008; 17:29:44 

ruhsatta sadece yolcu isaretliyse yani yuk yazmiyorsa arac hususi ise ve kamyonet ise gene almamiz gerekiyor mu?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ducky -- 16 Şubat 2008; 18:20:30 >


_____________________________

1200+GB anime arsivi - pSyCo ile Ortak :)


7077 Mesaj
16 Şubat 2008; 17:32:09 


quote:

Orjinalden alıntı: GRANDE

Baştan sona saçmalık sen sat bu araçları belge namına birşey isteme sorma sonra bu araçların üzerinden k2 belge adında sorma ver parası iste saçmalık tamamen bu sınıfta binlerce araç var(Doblo,Caddy,Kangoo,Partner,Combo,vs......)
Zaten dünyanın en pahalı benzini bizde değilmi mazot fiyatı benzine yaklaşmadımı (2.72 ytl) aracın fab. çıkışı 14 küsürken vergiler sayesinde anahtar teslim 27.200 ödemişsem,bandrol adı altında hersene 520 ytl ödüyorsam bunlarda yetmiyormuş gibi kıytırık uydurma bir belge için bir dünya gerekli belgeler ve para verip uydurma bir kart almak zorunda bırak ne güzel iş ama burası Türkiye dimi

edit:imla



hazırlan dostum protesto başlıyor.


_____________________________

FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)



7131 Mesaj
16 Şubat 2008; 17:41:46 


quote:

Orjinalden alıntı: ducky

ruhsatta sadece yolcu isaretliyse yani yuk yazmiyorsa arac hususi ise ve kamyonet ise gene almamiz gerekiyor mu?
nasil olursa olsun tum sirket adina alinan araclar bunu almak zorunda mi?(binek araclar da sirket adina aliniyor)
doblo ve ranger var cok kafam karisti her kafadan bir ses cikiyor

maalesef ruhsatta kamyonet yazıyorsa alınması gerekiyormuş

bu arada aracımı birine satmak üzereyim
şans dileyin arkadaşlar


_____________________________



586 Mesaj
16 Şubat 2008; 17:56:48 

sadece kendi iştigal konusu ile ilgili yurtiçi eşya taşımacılığı yapacak

diyor ben hic esya tasimazsam? yani bir tek kendim varim ustumdeki kiyafetleri de cikartir binerim merak etmesinler cantayi da paspas altina saklasak



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ducky -- 16 Şubat 2008; 18:27:25 >


_____________________________

1200+GB anime arsivi - pSyCo ile Ortak :)


501 Mesaj
16 Şubat 2008; 23:42:26 

ben eşya taşımıcam kardeşim. ama lanet ruhsatta kamyonet yazıyor. tamda mitsubishi L200 almak üzereyken. aracın fiyatını acaba onun için mi 35000 YTL den 29000 YTL ye çektiler. yoksa durup dururken bu kadar aşağı gelmez


_____________________________



7131 Mesaj
17 Şubat 2008; 12:29:42 



_____________________________



 
276 Mesaj
18 Şubat 2008; 1:54:06 

Bence cok dogru bir hareket. Ticari araclarda ki vergi avantajı ticari faaliyetleri desteklemek içindi ama iş cıgrından cıktı. Ticarette kullanmayacak olan hususi arac versiyonunu alır öyle biner.
Bu arada k2 belgesiylede bitmiyor ayrıca ticari aracı kullanmak için adr belgeside gerekiyor oda yaklasık 200 ytl


_____________________________



586 Mesaj
18 Şubat 2008; 9:55:06 

quote:

Orjinalden alıntı: Hasanka

Bence cok dogru bir hareket. Ticari araclarda ki vergi avantajı ticari faaliyetleri desteklemek içindi ama iş cıgrından cıktı. Ticarette kullanmayacak olan hususi arac versiyonunu alır öyle biner.
Bu arada k2 belgesiylede bitmiyor ayrıca ticari aracı kullanmak için adr belgeside gerekiyor oda yaklasık 200 ytl


o zaman bayilerde ruhsatinda binek yazan pickup satsinlar? boyle bir opsiyon yok ben ticaret yapmak istemiyorum ben belki bir vinc in tipini seviyorum arada bir ona binip gezmek istiyorum hobi denir buna istedigimiz araci alabiliyo olmamiz lazim
ayrica bence ticari araclardan alinan dusurulmus vergi bile fazla.... devletin 2.5 araclardan 3000ytl vergi almasi senede komedi bir durum hem benzini 5 kat fiyata verip hem de arac satin alinirken %100 vergi almasi ustune de ``sen ticari amacla kullanmiyorsun o nedenle ben zaten cok aldigim vergini de 4 e katlarim`` demesi sacmalik
eski araclar dusuk motor hacmi olsa bile iciyor yakiti simdi ben 1950 model 15 litre motor hacmi olan arac alsam buyuk ihtimal az vergi oderim bu nasil mantik CO2 emisyonuna gore olmamali mi bu vergi eger ki devlete getirdigi zarari olcuyorsa ya da ortalama yakis degerleri ya da luksluge goreyse 1.2 300 beygir arabanin vergisi 5.5 10 beygir arabadan fazla olmali sacmalik su anki sistem



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ducky -- 18 Şubat 2008; 11:06:49 >


_____________________________

1200+GB anime arsivi - pSyCo ile Ortak :)


7077 Mesaj
18 Şubat 2008; 10:59:12 


quote:

Orjinalden alıntı: Hasanka

Bence cok dogru bir hareket. Ticari araclarda ki vergi avantajı ticari faaliyetleri desteklemek içindi ama iş cıgrından cıktı. Ticarette kullanmayacak olan hususi arac versiyonunu alır öyle biner.
Bu arada k2 belgesiylede bitmiyor ayrıca ticari aracı kullanmak için adr belgeside gerekiyor oda yaklasık 200 ytl



o zaman satmıyacakdı niye satıyor vergisini almayı biliyor devlet.


_____________________________

FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)



 
276 Mesaj
18 Şubat 2008; 14:51:27 

Yalnız 5000 ytl 3,5 tonu asan araclar icin. Ayrıca bu aracları kullanacak insanlar icin SRC ve Psikoteknik kullanma belgeside istiyorlar. Ayrıntılar asagıda..


ALINTIDIR.....

*K2 Yetki Belgesi Harç Ücretleri
3,5 Ton altındaki araçlarda Ulaştırma Bakanlığı harç bedeli : 755,00 YTL
3,5 Ton üssündeki araçlarda Ulaştırma Bakanlığı harç bedeli : 5778,00 YTL
(ÖNEMLİ) 3,5 Ton altı ve/veya üstü ŞEHİRLERARASI olan araçlarda
Ulaştırma Bakanlığı harç bedeli : 5778,00 YTL
Araç Başına, araç taşıt kartı bedeli : 57,00 YTL'dir.
"K2" Yetki Belgesini almak için;
Araç Ruhsatlarının aşağıdaki müşteri temsilcisi dikkatine fakslanması,
Ticaret Sicil Gazetesi (Kuruluş, İştigal, Sermaye ve Temsil İlzamı Belirtilir) İmza Sirküsü, Faaliyet Belgesi (belgelerin asıl veya noter onaylı olması gerekir) Yöneticilere ait Nüfus Cüzdan Fotokopisi, Kira Sözleşmesi,

İstenilen evrakların hazırlanması ve tarafımıza gönderilmesi,
Bakanlık evrak onaylamasından sonra tarafınıza verilen işlem numarası ile Bakanlık Hesabına Harç Bedeli ve Araç Kart ücretlerinin yatırılması, gerekmektedir.



SRC BELGESİ İÇİN YAPILMASI GEREKENLER
31 Ekim son muafiyet bitişi itibariyle artık bundan sonra sürücülerin 4 günlük eğitime girmeleri gerekmektedir. Firmamıza gelip 4 günlük eğitimini tamamladıktan sonra bizden eğitim tamamlama belgesini alıp Ulaştırma Bakanlığı'nın açacağı sınava girip başarılı oldukları takdirde SRC belgesini almaya hak kazanacaklardır. Kişilerin toplamda 3 sınav hakları bulunmaktadır. Aynı yönetmeliğin 73 üncü maddesine göre bu değerlendirmeyi yaptırmayan sürücüleri çalıştıran firmalar için 5 ihtar ve 540 YTL para cezası ve 50 ihtara ulaşılırsa yetki belgesinin iptali ile ceza koşulları belirtilmiştir. (http://www.kugm.gov.tr/doc/kugm/yonetmelik.doc)


6 adet resim
1 ehliyet fotokopisi
1 kimlik fotokopisi
Muhtarlıktan Nüfus sureti
Noter onaylı diploma fotokopisi

PSİKOTEKNİK BELGESİ İÇİN YAPILMASI GEREKENLER İLGİLİ KANUN : 18.01.2006 tarih ve 26053 sayılı Resmi Gazete ( 5. Değişiklik ) PSİKOTEKNİK DEĞERLENDİRME NEDİR?
Psikoteknik değerlendirme, sürücülerin sahip oldukları güvenli araç kullanmalarını sağlayan zihinsel ve psikomotor yetenek ve becerilerinin düzeyini, psikometrik kriterlere uygun standart ve bilgisayar destekli test sistemlerinin kullanılmasıyla ölçülmesidir. Sistemde zihinsel ve psiko-motor becerilerin yanısıra, "kişilik testleri" ile sürücüler araç kullanmaya ilişkin sürücü davranışları, becerileri ve kişilik özellikleri açısından da değerlendirilmektedir. Test sonuçları, testi alan kişinin özelliklerini taşıyan (yaş,cinsiyet, eğitim gibi) norm grupları ile karşılaştırılarak, sürücülük yetkinliliklerinin düzeyi hakkında bir sonuca varılır.
25.02.2004 tarih ve 25384 sayılı resmi gazetede yayınlanan KARAYOLU TAŞIMA YÖNETMELİĞİ (http://www.kugm.gov.tr/doc/kugm/yonetmelik.doc) 60. maddesi 'e' bendine göre profesyonel sürücülere Psikoteknik değerlendirme yapmaktadır.
Aynı yönetmeliğin 73 üncü maddesine göre bu değerlendirmeyi yaptırmayan sürücüleri çalıştıran firmalar için 5 ihtar ve 540 YTL para cezası ve 50 ihtara ulaşılırsa yetki belgesinin iptali ile ceza koşulları belirtilmiştir.

GEREKLİ EVRAK LİSTESİ
3 adet resim
1 ehliyet fotokopisi
1 kimlik fotokopisi


_____________________________



 
276 Mesaj
18 Şubat 2008; 15:19:29 

Ducky: Öyle ne yazık ki her tekerlekli aracı trafiğe cıkar kullan olmuyor. Karayollarından uygunluk belgesi lazım trafikteki her arac için. Ama hobi için bir arac yaparsın kendine tarlada sürersin plaka da olmaz. Karayollarında ki her arac diğer insanları da ilgilendiriyor.
Burada ki ince nokta vergilerin yüksekliği değil. Tamam vergiler orantısız buna kimse birsey demiyor fakat kötüsü insanımızın cıkıs olarak yasal bosluktan faydalanması.
Geremy: Bunda en büyük suclu ne yazık ki arac satıcıları. Müsterilerini yeterince aydınlatmıyorlar. İnsanlar ticari arac alınca zannediyor ki sadece 1. köprüyü kullanamayacak.
Bence bu belgelerin cıkması cok iyi. Hic olmazsa ticari aracları ve onları kullannanları disipline etmeye yönelik.


_____________________________



7131 Mesaj
19 Şubat 2008; 13:35:38 


quote:

Orjinalden alıntı: lokosit

http://www.kanalvip.com...p?ID=25220&baslik_id=22

iyi haber galiba:)

öff yaa balon çıktı bu haber maalesef

eğer bu yazının yorumlarını sondan başlayarak okursanız durumun kötü olduğunu göreceksiniz

özellikle uzman nickli kişinin yorumlarına dikkat ediniz

maalesef bende memurum ve bu belgeyi almama imkan yok
31 aralığa kadar bekleyeceğim ve hususilerden bu belgeyi iptal etmezlerse satacağım:((



_____________________________



7131 Mesaj
19 Şubat 2008; 13:44:16 


quote:

Orjinalden alıntı: Hasanka

Ducky: Öyle ne yazık ki her tekerlekli aracı trafiğe cıkar kullan olmuyor. Karayollarından uygunluk belgesi lazım trafikteki her arac için. Ama hobi için bir arac yaparsın kendine tarlada sürersin plaka da olmaz. Karayollarında ki her arac diğer insanları da ilgilendiriyor.
Burada ki ince nokta vergilerin yüksekliği değil. Tamam vergiler orantısız buna kimse birsey demiyor fakat kötüsü insanımızın cıkıs olarak yasal bosluktan faydalanması.
Geremy: Bunda en büyük suclu ne yazık ki arac satıcıları. Müsterilerini yeterince aydınlatmıyorlar. İnsanlar ticari arac alınca zannediyor ki sadece 1. köprüyü kullanamayacak.
Bence bu belgelerin cıkması cok iyi. Hic olmazsa ticari aracları ve onları kullannanları disipline etmeye yönelik.

hasanka böyle bir uygulamanın ne kadar saçma olduğunu neden kabul etmiyorsun?

eğer araçtan para kazanılacaksa alsınlar belgeyi destekliyorum ama hususi kullanım için böyle bir belge saçma.
nedenmi çünkü ticaret odasına, esnaf kefalet yada ziraat odasına kayıtlı olanlar bu K-2 belgesini alabiliyorlar
madem böyle bir durum var bu odalara kayıtlı olmayanlara ruhsat vermesinlerde baştan almayalım bu araçları. hatta bu kamyonet sınıfı araçlara ruhsat çıkarırken hususi yazılmasına izin verilmezse kimse bu tür araçları alıp mağdur olmazdı.

şimdi birçok emekli,subay-astsubay,memur bu araçlardan kullanıyorlar ve hepsinden bu belgenin alınması isteniyor ve bunların hiçbiride bu belgeyi alamayacaklar yok pahasına araçlarını satacaklar.

eğer bu belgelerin bu şekilde çıkmasına hala iyi diyebiliyorsan samimiyetinden şüphe duyarım
saygılar


_____________________________



 
13 Mesaj
19 Şubat 2008; 21:17:05 

sayın arkadaşlar 1 ay kadar önce starex yandan camlı kamyonet aldım araç koltuklu 7 kişi taşıma ruhsatlı yolcu nakli diye yazıyo ama bu k belgesi olayı bnimde uykularımı kaçırıyo bana kalırsa haksız bi uygulama olacakçünkü ticaretle uğraşanlar zaten o işin vergisini veriyo bizde ticari amaçlı değil aile miz kalabalık olduğu için tercih etmiştik zaten vergileri ve akaryakıtlar pahalı çoğu insan zar zor geçiniyo bide bunlartuzu bıberi oluyo. belediyede geçici çalışıyorum mesleğim şöförlük işten çıkarsalar yapabileceğim iş o ama malesef devlet o işe de çözüm buldu (sağolsunlar) k belgesi yüzünden kamyon alıp çalışamıycam herhalde ya hırsızlık yapıcaz ya bırılerıne kölelik yapıcaz.
birde hasan beyın yazdıklarına anlam vermek çok galiba bu işlerde bilgisi çok herkese saygılar


_____________________________

ibrahim


 
2665 Mesaj
19 Şubat 2008; 23:46:29 

devlet vergi kaybını kapatmak için yanlış bir uygulama yapıyor

yani %4 ötv ile satılan ticari araçları çoğu normal kullanıcıda alıyor, dolasıyla devletin bir vergi kaybı oluyor. bunun önüne geçmek için böyle bir sistem getiriyorlar ki çok yanlış.

vergi kaybının olduğu baştan belli, çözüm ise bence > ticari araç sadece vergi levhası olana satılır ve 2 yıl satışını yapamaz diye bir düzenleme yapılır ve bugün bu sorun olmazdı. Ticari araçlardan düşük ötv nin amacı ticaretle uğraşan kurumlara destek olmaktır ve bu kanunda bunu destekler ve sırf keyfi araç alan kişilerin daha az vergi ödemesini engellerdi devlet

şunu da eklemek istiyorum, maalesef satacak bişeyi kalmayan devletin milletin cebine gözünü dikdiğinin bir göstergesidir



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utkucay -- 19 Şubat 2008; 23:48:02 >


_____________________________



7131 Mesaj
20 Şubat 2008; 0:16:47 


quote:

Orjinalden alıntı: utkucay

devlet vergi kaybını kapatmak için yanlış bir uygulama yapıyor

yani %4 ötv ile satılan ticari araçları çoğu normal kullanıcıda alıyor, dolasıyla devletin bir vergi kaybı oluyor. bunun önüne geçmek için böyle bir sistem getiriyorlar ki çok yanlış.

vergi kaybının olduğu baştan belli, çözüm ise bence > ticari araç sadece vergi levhası olana satılır ve 2 yıl satışını yapamaz diye bir düzenleme yapılır ve bugün bu sorun olmazdı. Ticari araçlardan düşük ötv nin amacı ticaretle uğraşan kurumlara destek olmaktır ve bu kanunda bunu destekler ve sırf keyfi araç alan kişilerin daha az vergi ödemesini engellerdi devlet

şunu da eklemek istiyorum, maalesef satacak bişeyi kalmayan devletin milletin cebine gözünü dikdiğinin bir göstergesidir

+1500


_____________________________



 
2665 Mesaj
20 Şubat 2008; 0:29:21 

bi de insanların zor bela para kazanıp aldıkları arabaların ikinci el değerlerinin bir anda düşmesine neden imkan tanınıyor? Kolay mı kazanılıyor para



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utkucay -- 20 Şubat 2008; 0:30:23 >


_____________________________



501 Mesaj
20 Şubat 2008; 20:00:52 

ya arkadaşlar bunu almak için işletme belgesi istiyorlar. e şimdi memur adam, veya memur emeklisi adam hiçbir ticari faaliyete kayıtlı değilse nasıl olacak.
bu belgeyi alamayacak dolayısıyla da her yakalandığında 5000 ytl cezamı ödeyecek. arabayı satmaya kalksa 1 yılda 7000 ytl şimdiki haliyle zarar edecek. bu belge olayı tam netlik kazanırsa o zaman 12000 ytl zarar edecek. buda onun bir yıllık maaşından daha fazla.
mesela benim babam gibi.
Birde işin farklı bir boyutu varki fıat doblo renault kangı araçları otomobil olarak ruhsata işlenebiliyor ama bu sınıftaki diğer araçlar işlenemiyor. Yani sanki birileri bilerek para kazanmak uğruna böyle bir uygulama yapmış gibi. çünkü bu sınıftaki araçlar onlar satarken diğerleri artık satamayacak.


_____________________________



7131 Mesaj
20 Şubat 2008; 21:34:04 

6 ay önce 49bin ytl ye aldığım 2008 model aracıma bugün takasta (sıfır verso ile) 37 verdiler.
12bin ytl fark ve benim 10 aylık maaşım :(


_____________________________



1961 Mesaj
20 Şubat 2008; 21:55:40 

Bu belgeyi aldın diyeli siz daha durun 2 yılda bir kez vize yaparlar hop devlet babaya haraç , sonra bu yetmez yılda 2 kereye çıkarırlar....Kuzu kuzu öderiz bizde....Deveye diken insana bilmem ne yapan......


7131 Mesaj
21 Şubat 2008; 13:28:32 

veee mutlu sonnn
http://rega.basbakanlik.../2008/02/20080221-3.htm

MADDE 1 – 25/2/2004 tarihli ve 25384 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin 2 nci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Aşağıdaki taşıtlarla yapılan taşımalar bu Yönetmeliğin kapsamı dışındadır.

a) Özel otomobillerle ve bunların römorklarıyla yapılan taşımalar.

b) Genel ve katma bütçeli dairelerle, il özel idareleri, belediyeler, üniversiteler ve kamu iktisadi teşebbüslerine ait taşıtlarla yapılan ticari olmayan taşımalar.

c) Türk Silahlı Kuvvetlerine ait motorlu taşıt ve bunların römorkları ile yapılan taşımalar.

ç) Lastik tekerlekli traktörlerle çekilen römorklarla yapılan taşımalar.

d) Gerçek kişiler adına hususi olarak kayıt ve tescil edilmiş kamyonet cinsi taşıtlarla yapılan ve hem taşımanın hem de taşınan eşyanın ticari olmadığı taşımalar."


_____________________________



716 Mesaj
21 Şubat 2008; 18:49:56 

www.bursasrc.com buraya sorabilirsin.


_____________________________



 
737 Mesaj
22 Şubat 2008; 20:15:27 

quote:

) Gerçek kişiler adına hususi olarak kayıt ve tescil edilmiş kamyonet cinsi taşıtlarla yapılan ve hem taşımanın hem de taşınan eşyanın ticari olmadığı taşımalar."




_____________________________



3170 Mesaj
22 Şubat 2008; 20:26:37 

bildiğim kadarıyla sadece vergi mükllefi olman yetiyor.üzerine şirket olsun olmasın farketmez.ticari olarak kullanmasan bile ödeyeceksin.


_____________________________

_____________________________

_____________________________




7077 Mesaj
23 Şubat 2008; 10:07:46 

KARAYOLU TAŞIMA YÖNETMELİĞİNDE 21.02.2008 TARİHLİ RESMİ GAZETE’DE YAYIMLANARAK YÜRÜRLÜĞE GİREN DEĞİŞİKLİKLERLE UYGULAMAYA KONULAN HUSUSLAR HAKKINDA AÇIKLAMA

Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin Kapsam başlıklı 2 nci maddesinde yapılan değişiklikle, Yönetmeliğin kapsamı yeniden düzenlenerek herhangi bir ticari faaliyeti olmayan, adlarına “hususi” ve “kamyonet” olarak tescil edilmiş taşıtları bulunan ancak gerçekte otomobil gibi kullanılan Fiat Doblo, Renault Kango vb. taşıt sahibi gerçek kişi durumundaki vatandaşlarımızın taşıtları ile yapılan hem taşımanın hem de taşınan eşyanın ticari olmadığı taşımalar, Yönetmelik kapsamı dışına alınarak yetki belgesi alma zorunluluğu ortadan kaldırılmıştır.

Yönetmeliğin 36 ncı maddesinin (b) bendinde yapılan değişiklikle, yetki belgesi sahibi gerçek kişilerin ölümü halinde, hak sahipleri veya onlar adına yetkili olanlar bu durumu doksan gün içerisinde Bakanlığa bildirmek yerine, bir yıl içerisinde bildirmek suretiyle, isterlerse yetki belgeleri kapsamındaki faaliyetleri ölüm tarihinden başlamak üzere iki yıl süreyle devam ettirebileceklerdir. 90 günlük sürenin yeterli olmaması ve hak sahipleri veya onlar adına yetkili olanların her hangi bir hak kaybına uğramamaları için bildirim süresi 1 yıla çıkarılmıştır.

Yönetmeliğin 43 üncü maddesinin (c) bendinde yapılan değişiklikle, tadilat yapıldığı için yetki belgelerinden re’sen düşümü yapılan ve 6 ay geçmeden yeniden herhangi bir yetki belgesi eki taşıt belgelerine kayıt edilmeyen taşıtlar için 6 aylık bekleme süresi kaldırılarak nitelikleri bu Yönetmelik hükümlerine uygun hale getirilen taşıtların taşıt belgesine yeniden kayıt ettirilmesine imkan sağlanmaktadır. Bu düzenleme ile önceki kurala göre yaşanan uygulama sonuçları dikkate alınarak daha hafif bir yaptırım getirilmiştir.
Yönetmeliğin 53 üncü maddesinin (a) bendinde yapılan değişiklikle, A3, F, G ve H yetki belgesi sahipleri yanı sıra çoğunluğunu bireysel taşımacılık yapanların oluşturduğu K türü yetki belgesi sahipleri de bu gruba dahil edilerek, bunlar Bakanlığa faaliyet raporu gönderme zorunluluğundan muaf tutulmuşlardır.

Yönetmeliğin 54 üncü maddesinin (b) bendinde yapılan değişiklikle, herhangi bir yetki belgesi sahibinin taşıt belgesine kayıt edilmeden ve/veya taşıt kartı olmadan taşıma yapan taşıtlar için “15 gün süre ile parka çekilir” hükmü yönetmelikten çıkarılarak, bu taşıtların faaliyetten men edilmesi ve taşıt sahibine 4925 sayılı Kanunun 26 ncı maddesinin (a) bendinin birinci fıkrasında belirtilen idari para cezası uygulanması hüküm altına alınmaktadır.

Yönetmeliğin Geçici 10 uncu maddesinde yapılan değişiklikle, D1 ve D2 yetki belgesi sahibi taşımacıların 1/1/2008 tarihinden itibaren uygulamak zorunda oldukları sahibi oldukları özmal taşıt sayısının iki katını geçmemek üzere taşıt belgelerine sözleşmeli taşıt kaydettirme zorunluluğu, 1/1/2009 tarihine kadar bir geçiş süresi verilerek özmal taşıt sayısının üç katını geçmemek üzere yeniden düzenlenmektedir.

Yönetmeliğin Geçici 11 inci maddesinin (a) bendinde yapılan değişiklikle, Ticari amaçla; il sınırları dahilinde yapılan eşya taşımaları ile belediye sınırları ile mücavir alanı içinde yapılan şehir içi eşya taşımalarında kullanılan ve toplam yüklü ağırlığı 3,5 tonu geçmeyen taşıtlarla yapılan taşımalar ile ticari amaçla olmamak ve sadece kendi esas iştigal konusu ile ilgili olmak kaydıyla eşya taşımalarında kullanılan toplam yüklü ağırlığı 3,5 tonu geçmeyen taşıtlarla yapılan eşya taşımaları için 25/2/2008 olan yetki belgesi aranmama süresi 31/7/2009 tarihine kadar uzatılmış ve bu durumda olanlar için söz konusu tarihe kadar yetki belgesi ücretinde uygulanan %87 oranındaki indirim, % 94 olarak değiştirilmiştir.

Yönetmeliğin Geçici 11 inci maddesinin (m) bendinde yapılan değişiklikle, Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin Geçici 2 nci maddesine göre, muafiyetlerden yararlanarak ilk defa yetki belgesi alanlardan; Yönetmeliğin öngördüğü şartları sağlamaları için K türü dışındaki yetki belgesi sahipleri 31/12/2008, K türü yetki belgesi sahipleri için ise 31/7/2009 tarihine kadar durumlarını Yönetmeliğe uygun hale getirmek üzere yeni bir düzenleme yapılmıştır.

Yönetmeliğin Geçici 11 inci maddesinin (p) bendinde yapılan değişiklikle, Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin 17 nci maddesinin son fıkrasına göre yurtiçi eşya taşımacılığında kullanılan taşıtların, kapalı kasa, tenteli veya brandalı olması şartı ve açık olarak taşınması zorunlu olan eşyanın, karayolu trafik güvenliğini tehlikeye düşürmeyecek şekilde yüklenmesi ve bağlanması hususunda, yurtiçi eşya taşımacılık sektörünün durumunu mevcut yönetmelik hükümlerine uygun hale getirebilmeleri için yetki belgesi sahiplerine 31/7/2009 tarihine kadar süre verilmiştir.

Yönetmeliğin Geçici 11 inci maddesinin (s) bendinde yapılan değişiklikle, Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin 33 ve 57 nci maddelerine göre işletmelerinde ve taşıtlarında meydana gelen değişiklikleri ve asgari kapasite altına düşmeleri halinde yeni taşıt edinmeleri gibi hususlarda Bakanlığa bilgi verme zorunluluğu ile ilgili olarak K türü yetki belgesi sahiplerine, 31/7/2009 tarihine kadar yeni bir uyum/geçiş süresi verilmiştir.

http://www.kugm.gov.tr/...icerik&Tur=haber&Id=383


_____________________________

FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)



 
1308 Mesaj
7 Aralık 2008; 0:46:41 

konu hortlatma olacak ama bu k belgesi tam bir komedi düşünün panelvan bir aracınız var ve ticari değil bu sefer k belgesi alamıyorsunuz ve bu yüzden maliye sizi yakalarsa araç yüklü veya yüksüz farketmez 5000 ytl cezayı yazabilir çünkü o araç ticaridir yük olmasa bile maliyeci şunu sorabilir yükü nereye boşalttın bu yük kendinize ait olsa bile değeri bile olmasa bile tmm buraya kadar sorunları yazdık gel gelelim belgeyi aldınız bir şekilde ama olduya araç ile şehir dışına çıktınız gene yandınız gene ceza bu sefer bu araçlara il dışı belge almanız gerekecek ama oda ne böyle bir belge yok komedi komedi komedi bende 2005 hilux 4*2 panelvan kamyonetim var buraya kadar güzel bu araç k2 belgesi istiyor tabiiki hususi olduğu için k2 belgesi alamıyoruz hadi aldık sayalım aracı servise götürmem gerek ben giresundayım servis orduda artık gerisini siz düşünün yada kendi halime


_____________________________

sony slt alpha 37
sony xperia s
2005 hilux


7131 Mesaj
7 Aralık 2008; 12:06:29 


quote:

Orjinalden alıntı: maktastur

konu hortlatma olacak ama bu k belgesi tam bir komedi düşünün panelvan bir aracınız var ve ticari değil bu sefer k belgesi alamıyorsunuz ve bu yüzden maliye sizi yakalarsa araç yüklü veya yüksüz farketmez 5000 ytl cezayı yazabilir çünkü o araç ticaridir yük olmasa bile maliyeci şunu sorabilir yükü nereye boşalttın bu yük kendinize ait olsa bile değeri bile olmasa bile tmm buraya kadar sorunları yazdık gel gelelim belgeyi aldınız bir şekilde ama olduya araç ile şehir dışına çıktınız gene yandınız gene ceza bu sefer bu araçlara il dışı belge almanız gerekecek ama oda ne böyle bir belge yok komedi komedi komedi bende 2005 hilux 4*2 panelvan kamyonetim var buraya kadar güzel bu araç k2 belgesi istiyor tabiiki hususi olduğu için k2 belgesi alamıyoruz hadi aldık sayalım aracı servise götürmem gerek ben giresundayım servis orduda artık gerisini siz düşünün yada kendi halime

yukarıda resmi gazetenin linki var. ticari yükün yoksa kimse sana bişey diyemez.


_____________________________



 
1308 Mesaj
7 Aralık 2008; 13:28:17 


quote:

Orjinalden alıntı: lokosit



yukarıda resmi gazetenin linki var. ticari yükün yoksa kimse sana bişey diyemez.


sıkıntıda orada başlıyor ticari yük derken kasıt nedir ve verilen lik çalışmıyor mesela ticari yük mobilya olabilir ya eve aldığınız herhangi ufak bir eşya tam açıklama yapılmadığı için zaten sıkıntı var yoksa tam manası ile açıklamalar yapılsa problem yok misal vermek gerekirse kendi hayvanlarıma kendi aracımla yem taşısam ve bu belge olmasa su olurmu gibi cevabı net değil


_____________________________

sony slt alpha 37
sony xperia s
2005 hilux


7131 Mesaj
7 Aralık 2008; 14:27:13 

eşya yada yükden kasıt ne vardır bi yerlerde bulmak lazım.
sürekli maliyecilerle karşılaşıyorum. bir gün durup soracağım.
o zaman yazarım buraya.
http://rega.basbakanlik.../2008/02/20080221-3.htm
link çalışıyor aşağıyada kopyaladım

21 Şubat 2008 PERŞEMBE
Resmî Gazete
Sayı : 26794

YÖNETMELİK

Ulaştırma Bakanlığından:
KARAYOLU TAŞIMA YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA
DAİR YÖNETMELİK

MADDE 1 – 25/2/2004 tarihli ve 25384 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin 2 nci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Aşağıdaki taşıtlarla yapılan taşımalar bu Yönetmeliğin kapsamı dışındadır.
a) Özel otomobillerle ve bunların römorklarıyla yapılan taşımalar.
b) Genel ve katma bütçeli dairelerle, il özel idareleri, belediyeler, üniversiteler ve kamu iktisadi teşebbüslerine ait taşıtlarla yapılan ticari olmayan taşımalar.
c) Türk Silahlı Kuvvetlerine ait motorlu taşıt ve bunların römorkları ile yapılan taşımalar.
ç) Lastik tekerlekli traktörlerle çekilen römorklarla yapılan taşımalar.
d) Gerçek kişiler adına hususi olarak kayıt ve tescil edilmiş kamyonet cinsi taşıtlarla yapılan ve hem taşımanın hem de taşınan eşyanın ticari olmadığı taşımalar."
MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 36 ncı maddesinin (b) bendinde yer alan "doksan gün" ifadesi " bir yıl" şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 43 üncü maddesinin (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"c) Bu maddenin (a) ve (b) bentlerine aykırı davranan yetki belgesi sahibinin bu taşıtları, durumun tespitinden sonra re’sen taşıt belgesinden düşülür. Bu taşıtların, nitelikleri bu Yönetmelik hükümlerine uygun hale getirildikten sonra yeniden taşıt belgesine kayıt ettirilir."
MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 53 üncü maddesinin (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"a) A3, F, G, H ve K türü dışındaki yetki belgesi sahipleri, Bakanlıkça belirlenen bilgileri içeren faaliyet raporlarını alınacak örneğe uygun olarak Bakanlığa göndermek zorundadırlar."
MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 54 üncü maddesinin (b) bendinin ikinci paragrafı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Bu şekilde herhangi bir yetki belgesi sahibinin taşıt belgesine kayıt edilmeden ve/veya taşıt kartı olmadan taşıma yapan taşıtlar, faaliyetten men edilir ve taşıt sahibine Kanunun 26 ncı maddesinin (a) bendinin birinci fıkrasında belirtilen idari para cezası uygulanır."
MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin Geçici 10 uncu maddesinde yer alan "1/1/2008" tarihi "1/1/2009" olarak, "beş" ibaresi "üç" olarak değiştirilmiştir.
MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin Geçici 11 inci maddesinin (a) ve (m) bentleri aşağıdaki şekilde, (p) bendinde yer alan "25/2/2008" tarihi "31/7/2009" olarak, (s) bendinde yer alan "25/2/2008" tarihi "31/7/2009" olarak değiştirilmiştir.
"a) Ticari amaçla; il sınırları dahilinde yapılan eşya taşımaları ile belediye sınırları ile mücavir alanı içinde yapılan şehir içi eşya taşımalarında kullanılan ve toplam yüklü ağırlığı 3,5 tonu geçmeyen taşıtlarla yapılan taşımalar için 31/7/2009 tarihine kadar yetki belgesi alma şartı aranmaz. Bu durumda olanlar için söz konusu tarihe kadar yetki belgesi ücretinde % 94 oranında indirim uygulanır.
Ticari amaçla olmamak ve sadece kendi esas iştigal konusu ile ilgili olmak kaydıyla; eşya taşımalarında kullanılan ve toplam yüklü ağırlığı 3,5 tonu geçmeyen taşıtlarla yapılan eşya taşımaları için 31/7/2009 tarihine kadar yetki belgesi alma şartı aranmaz. Bu durumda olanlar için söz konusu tarihe kadar yetki belgesi ücretinde % 94 oranında indirim uygulanır.
Bu şekilde yetki belgesi alanların/alacak olanların, yetki belgesi eki taşıt belgesine toplam yüklü ağırlığı 3,5 tondan fazla olan taşıt/taşıtlar kaydedilmez. Ancak yetki belgesi alındıktan sonra yetki belgesi eki taşıt belgesine toplam yüklü ağırlığı 3,5 tondan fazla olan taşıtın/taşıtların kaydedilebilmesi için ödenen indirimli yetki belgesi ücreti ile yetki belgesinin indirimsiz ücreti arasındaki farkın ödenmesi ve bu Yönetmeliğin, 12 ile 13 üncü maddelerindeki şartların sağlanması şarttır."
"m) Bu Yönetmeliğin Geçici 2 nci maddesine göre, ilk defa yetki belgesi alanlardan; K türü dışındaki yetki belgesi sahipleri 31/12/2008 tarihine kadar, K türü yetki belgesi sahipleri ise 31/7/2009 tarihine kadar durumlarını bu Yönetmeliğe uygun hale getirmek zorundadırlar."
Yürürlük
MADDE 8 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 9 – Bu Yönetmelik hükümlerini Ulaştırma Bakanı yürütür.



_____________________________



 
1308 Mesaj
7 Aralık 2008; 14:31:36 

hımm hemen hemen olayı anladım ama kafama takılan şu kendi esas iştigal konusu ne demek onu anlayamadım


_____________________________

sony slt alpha 37
sony xperia s
2005 hilux


7131 Mesaj
7 Aralık 2008; 14:43:30 

d) Gerçek kişiler adına hususi olarak kayıt ve tescil edilmiş kamyonet cinsi taşıtlarla yapılan ve hem taşımanın hem de taşınan eşyanın ticari olmadığı taşımalar."
sen buna maliyeci nasıl karar verecek diyorsun.
zaten maliyeci ticari mal taşıdığını farkederse mahkemeye verecektir.
neticede d şıkkına göre bir eşya taşınabiliyor. bu eşyanın ticari olup olmaması nasıl anlaşılır.
evet bilenlerden cevap vermesini reca ediyoruz.


_____________________________



 
1308 Mesaj
7 Aralık 2008; 14:47:11 


quote:

Orjinalden alıntı: lokosit

d) Gerçek kişiler adına hususi olarak kayıt ve tescil edilmiş kamyonet cinsi taşıtlarla yapılan ve hem taşımanın hem de taşınan eşyanın ticari olmadığı taşımalar."
sen buna maliyeci nasıl karar verecek diyorsun.
zaten maliyeci ticari mal taşıdığını farkederse mahkemeye verecektir.
neticede d şıkkına göre bir eşya taşınabiliyor. bu eşyanın ticari olup olmaması nasıl anlaşılır.
evet bilenlerden cevap vermesini reca ediyoruz.

aynen rec ediyoruz bilen varmı ? bir yerden kendin için mal alıyorsun ve ticari bir mal yani para ile alıyorsun televizyon gibi eee bunu maliyeciye nasıl anlatcaz adam demezmi bak sen bu işi yapıyorsun kaçak olarak müşterine mal götürüyorsun nasıl kantılayacaz ticari bir mal olmadığını veya ticari malda kasıt ne onuda anlayamadım var ise bir bilen yardım etsin kafayı yemeden önce


_____________________________

sony slt alpha 37
sony xperia s
2005 hilux


6374 Mesaj
7 Aralık 2008; 23:47:38 

Kafayı yemenize gerek yok diğer başlıkta da yazdığım gibi hususi olarak tescil edilen arabalarda gerekmiyor ...


_____________________________

YA DEVLET BAŞA YA KUZGUN LEŞE !!!


 
453 Mesaj
28 Mart 2012; 19:25:39 

Bu olayda bir gelişme varmı?


_____________________________



 
175 Mesaj
6 Nisan 2012; 10:04:02 

bu konu hakkında her hangi bir gelişme varmı arkadaslar


_____________________________



4700 Mesaj
6 Nisan 2012; 10:20:24 

quote:

Orijinalden alıntı: lokosit

arkadaşlar L200 çift kabin kamyonet sahibiyim ve devlet memuruyum

bu K-2 belgesi hakkında bayağı araştırmama rağmen net bir sonuç hala yok
ruhsatta hususi olsa bile kamyonet yazdığı için K-2 belgesi almamız gerektiği söyleniyor 31/12/2008 tarihine kadar almamız gerekiyormuş almazsak her yakalanışta 5000yt ceza deniyor

bu konuyu iyi bilen biri varmı?
ben araştırıyorum net bir sonuç olunca yazacağım?
bu arada ben memurum aracım hususi bu K-2 belgesini alabilirmiyim?

inşallah aracımı sattırmaz bana bu K-2 belgesi

hocam sizi baglayan bir durum söz konusu degil. Ancak fikir babında size şöyle bir akıl vereyim. Aracınızla yakındaki bir bölge trafikteki memurlara danışın en kesin bilgiyi onlar verir.


1153 Mesaj
6 Aralık 2013; 23:32:59 

herhangi bir gelişme oldu mu?


_____________________________

Hizmet ediyorum insanlara hayvanlara doğaya. Kağıtları camları dışarıda dahi sağa sola atmayıp elimden geldiğince ayrı poşetleyip toplu çöpün yanına koyuyorum ki başkalarına para kazandırıyorum. Biten pilleri atık pil kutusuna atıp doğaya zarar vermiyorum. Yediğim etin kemiğini kedi köpeğe yiyemeyeceğim bayat ekmeği kuşlara veriyorum. Tükettiğim meyvelerin çekirdeklerini doğaya dikemezsem uygun gördüğüm yerelere serpip hiç yoktansa o tohumlara bir şans tanıyorum. Hiç zor değil inan çok mutlu oluyorum. Beruby,nakitkazan sitelerinden uzak durun.


 
200 Mesaj
11 Aralık 2013; 19:39:07 

Ben Amarok alırken hususi yazdırdım K2 ve kış lastiğine gerek yok dendi. Bu ne şimdi :(


_____________________________

2013 4x4 Amarok Tredline RollBAr PArk Sensörleri 18 jant CMS
Massey Ferguson 4x4 3.105
Massey Ferguson 4x4 2.085
VW polo 2005
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Genel » kamyonetlerde K-2 belgesi
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.734