Eksilen motor yağı hk.
59 Cevap29786 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
16 Mesaj
12 Şubat 2008; 15:41:00 


Mrb arkadaşlar aracım BORA 1.6 8V.

Aracı 4 ay önce aldım, hemen sanayiye götürüp yağ da dahil olmak üzere bi çok parçalarını değiştirtim,araç 154 binde, 4 ayda 4000 km yol yaptım çoğu zaman garajda, bu şartlarda dün tesadüfen yağ kontrolü yaptım fakat kontrol çubuğunun ucuna çok az yağ bulaştı,park ettiğim yere baktım sızıntı damlama yok.

- 4 ayda motor yağının bukadar azalması normalmidir? neden kaynaklanabilir?
- hangi marka ve kalite yağ kullanmalıyım

Şimdiden Teşekkürler


_____________________________



4404 Mesaj
12 Şubat 2008; 16:07:10 

bence birkaç km kullan. ondan sonra bak. kullanılmayınca iyice çökmüş ve sertleşmiş olabilir.


_____________________________



 
16 Mesaj
12 Şubat 2008; 18:37:17 

300 km yol yaptım ondan sonra baktım.


_____________________________



1768 Mesaj
12 Şubat 2008; 19:22:45 

Motor yaptırma zamanı gelmiş. Kaç km'de araç?


_____________________________


Thy Majesty


 
1227 Mesaj
12 Şubat 2008; 20:27:36 


quote:

Orjinalden alıntı: Sulphur

Motor yaptırma zamanı gelmiş. Kaç km'de araç?



eğer aracın motor yaptırma zamanı geldiyse bunun ortalama masrafı ne olur?Ben de bora almayı düşünüyorum ama hiç motor yaptıran birini duymadım.Ayrıca nasıl olurda 154 binde ki bi motor yağ eksiltir.Sonuçta WV kalitesi ama demekki daha önce kullanan hor kullanmış aracı.

Arkadaşlar hiç duydunuz mu bora nın motorunu yaptıran birisini?Acaba kaça yaptırdı?


_____________________________

Kadın mezarlığa girerken başını kapıyor, dışarı çıkarken açıyor. Ölüye karşı kapayıp, diriye karşı açmak akıl almaz...N.Fazıl KISAKÜREK


2673 Mesaj
12 Şubat 2008; 21:16:38 

YAĞIN AZALMASI ZAMANA DEĞİL, YAPILAN KM YE GÖRE DEĞERLENDİRİLMELİ.
BAZI ARAÇLAR İÇİN 1000 KM DE MAX 1 LT LİMİTLER DAHİLİNDE KABUL EDİLİYOR. AMA, BORANIN MOTORU BU KADAR EKSİLTMEMESİ GEREKİR...
YERE DAMLAMA OLMADIĞINA GÖRE YANMA ODASINA BİR SIZINTI VAR DEMEKKİ. YA SUBAP LASTİKLERİNDE YA DA SİLİNDİR YAĞ SEGMANLARINDA BİR PROBLEM VAR. NORMAL ŞARTLARDA 154 BİN KM BU MOTOR İÇİN ÇOK AZ BİR KM. ANCAK HARARET YAPTIRILMIŞSA BÖYLE BİR SORUN OLABİLİR...
YANLIŞ HATIRLAMIYORSAM 15 W 40 YAĞ KULLANILMASI GEREKİYOR. YARI SENTETİK DENİLEN YAĞ.
EĞER ARACINIZDA AŞIRI GÜÇ KAYBI, AŞIRI TÜKETİM, ANORMAL SESLER, GAZA YÜKLENMELERDE EGZOSDAN MAVİYE YAKIN BEYAZ DUMAN YOĞUN OLARAK ÇIKMIYORSA, YAĞI TAMAMLAYARAK VE SIK SIK YAĞ SEVİYESİNİ KONTROL EDEREK KULLANABİLİRSİNİZ...

quote:

Orjinalden alıntı: husenbp


Mrb arkadaşlar aracım BORA 1.6 8V.

Aracı 4 ay önce aldım, hemen sanayiye götürüp yağ da dahil olmak üzere bi çok parçalarını değiştirtim,araç 154 binde, 4 ayda 4000 km yol yaptım çoğu zaman garajda, bu şartlarda dün tesadüfen yağ kontrolü yaptım fakat kontrol çubuğunun ucuna çok az yağ bulaştı,park ettiğim yere baktım sızıntı damlama yok.

- 4 ayda motor yağının bukadar azalması normalmidir? neden kaynaklanabilir?
- hangi marka ve kalite yağ kullanmalıyım

Şimdiden Teşekkürler



_____________________________

14 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKSIN!


 
3061 Mesaj
13 Şubat 2008; 0:31:31 






aracınızda kullanılan yağ eğer tam sentetik ise bahsedilen olay tamamen normaldir ve bu tür eksilmelerde yapılması gereken eksilen yağı olması gereken seviyeye yağ ekleyerek getirmektir. bu eksilme 500 gr ile 2 lt arasında olabilir. ve tamamen yağ özelliklerinden ve aracı kullanan kişinin sürüş tarzından kaynaklanmaktadır. ve bunlar bir arıza belirtisi değildir. bir motorun yağ yaktığını kabul etmek için sürüş sırasında dikiz aynasından bakılır ve eğer eksiltme motor eskimesi nedeniyle oluyorsa araç arkadan mavi duman atacaktır ve sizin bunu görmemeniz imkansızdır.


_____________________________



 
16 Mesaj
13 Şubat 2008; 8:26:37 

Günaydın arkadaşlar, verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Şimdi kısa kısa cevap vereyim.

Bu mavi dumanı hiç görmedim,eger soğuktan çıkan yoğun eksoz dumanı deyilse!
Kullanma klavuzunda 1000km ye 1lt yağ yaktığını yazıyor,aracı aldığımda 151 binde idi
Daha önce kullandığım yağ CASTROL MAGNETEC,
Arabayı aldığım gün devirdaym dinamosunda arıza olduğunu ve buna bağlı su eksilttiğini söylemişlerdi,hemen akşamına dinamo iptal oldu ve yaklaşık 2 km dur kalk susuz gittim, ama hararet 90 nı hiç geçmedi.Sabah değiştirdim bi sorun kalmadı.
Şu anda hissedilir oranda bir güç kaybı olmadı, tüketimdede öyle bi fark yok, kullanmaya bağlı değişiyor, 100km ort 8 lt

İyi çalışmalar


_____________________________



2673 Mesaj
13 Şubat 2008; 15:08:44 

İÇİN RAHAT OLSUN.
SIK SIK KONTROL EDEREK, EKSİKSE AYNI YAĞLA TAMAMLAYARAK DEVAM...

quote:

Orjinalden alıntı: husenbp

Günaydın arkadaşlar, verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Şimdi kısa kısa cevap vereyim.

Bu mavi dumanı hiç görmedim,eger soğuktan çıkan yoğun eksoz dumanı deyilse!
Kullanma klavuzunda 1000km ye 1lt yağ yaktığını yazıyor,aracı aldığımda 151 binde idi
Daha önce kullandığım yağ CASTROL MAGNETEC,
Arabayı aldığım gün devirdaym dinamosunda arıza olduğunu ve buna bağlı su eksilttiğini söylemişlerdi,hemen akşamına dinamo iptal oldu ve yaklaşık 2 km dur kalk susuz gittim, ama hararet 90 nı hiç geçmedi.Sabah değiştirdim bi sorun kalmadı.
Şu anda hissedilir oranda bir güç kaybı olmadı, tüketimdede öyle bi fark yok, kullanmaya bağlı değişiyor, 100km ort 8 lt

İyi çalışmalar



_____________________________

14 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKSIN!


4115 Mesaj
22 Şubat 2008; 22:26:49 

ya araba iyi bişey de hergün başka dert


337 Mesaj
24 Şubat 2008; 10:38:24 

Bazı arkadaşlarda iyi sallıyorlar.154000 km deki motor niye yaptırılsın?Üstelik doğan -şahin değil,WW Bora..


_____________________________



 
16 Mesaj
25 Şubat 2008; 15:46:23 


quote:

Orjinalden alıntı: berkayhoca

Bazı arkadaşlarda iyi sallıyorlar.154000 km deki motor niye yaptırılsın?Üstelik doğan -şahin değil,WW Bora..



:):):):):):):)


_____________________________



 
16 Mesaj
25 Şubat 2008; 15:51:59 

Arkadaşlar teşekkür ederim ilgilerinize.

Konple motor yağını deüiştirdim, aynı zamanda aracı bilgisayara taktırdım çok şükür hiçbir yerinde bi sıkıntı çıkmadı, sizlerinde dediği gibi sık sık kontrol edeceğim. Bir bilgi daha 100 binin üzerindeki araçlara motor katkısı olarak DOUBLE UP kullanılmasını önerdiler.


_____________________________



3567 Mesaj
25 Şubat 2008; 16:17:07 


quote:

Orjinalden alıntı: husenbp

Arkadaşlar teşekkür ederim ilgilerinize.

Konple motor yağını deüiştirdim, aynı zamanda aracı bilgisayara taktırdım çok şükür hiçbir yerinde bi sıkıntı çıkmadı, sizlerinde dediği gibi sık sık kontrol edeceğim. Bir bilgi daha 100 binin üzerindeki araçlara motor katkısı olarak DOUBLE UP kullanılmasını önerdiler.


Double Up kullanmanızı kim önerdi? Şahsen ben önermiyorum.

Ayrıca araçtaki mekanik arızalar bilgisayara bağlayarak tespit edilemez. Test cihazı sadece elektronik arızaları gösterir.

kolay gelsin...


_____________________________



 
16 Mesaj
26 Şubat 2008; 8:25:44 


quote:

Orjinalden alıntı: O.B.K




Double Up kullanmanızı kim önerdi? Şahsen ben önermiyorum.

Ayrıca araçtaki mekanik arızalar bilgisayara bağlayarak tespit edilemez. Test cihazı sadece elektronik arızaları gösterir.

kolay gelsin...



Günaydın! 100 bin km üstü araçlarda Double Up kullanılmasını VW servisinde çalışmış bi usta önermişti, ben yagı 5 lt koyduğum için moyorda şu anda yağ fazlası var henüz Double Up takviyesi yapmadım. Peki ne gibi zarararı var Double Up ın, sizce motora katkı maddesi koymak gerekirmi-hangisi? teşekkürler


_____________________________



3567 Mesaj
26 Şubat 2008; 14:03:03 

Yağ Katkıları Yararlı mı?

Günümüzde hepsi de birbirinden mükemmel olduğunu iddia eden bir çok yağ katkısı satışa sunulmuştur. Özellikle televizyonda gece yarısı reklam kuşaklarını istila eden bu ürünler gerçekten işe yarıyor mu?Şimdi şunu düşünelim: Shell, Mobil gibi araştırma ve geliştirmeye yılda milyonlarca dolar bütçe ayıran ve hatta dünyanın en iyi kimyagerlerini istihdam eden dev şirketler bu sihirli formülleri bulamıyorlar da yağ katkısı üreten firmalar mı sadece bu sihirli formüllere sahip?Aynı şey otomobil üreticisi firmalar için de geçerli. Eğer bu mucize katkılar gerçekten motor gücünü arttırıyor, ya da en azından yakıt tüketimini azaltıyorsa neden otomobil üreticisi firmalar her otomobil başına bir kutu da bu katkılardan eklemiyorlar?Üçüncü olarak, bu mucize yağ katkılarından hiç biri tanınmış yağ üreticilerinin markasını taşımamaktadır.

Sonuç olarak, yağ üreticisi firmalar en iyi karışımı elde edebilmek için zaten her yıl milyonlarca dolar harcamaktadır.

Dolayısıyla yaptıkları bu harcamanın sonucunu diğer ufak firmalardan daha iyi aldıklarına emin olabilirsiniz.

Ayrıca zaten kaliteli bir yağ, üretim aşamasında 10'a yakın katkı ile zenginleştirilmektedir. Bunlara deterjanlar, pas önleyiciler, aşınma azaltıcılar, antifriz vs. örnek verilebilir. Yani, kullanmakta olduğumuz yağın içerisinde bir bakıma yağ katkıları zaten fazlasıyla vardır. Öyle ise ne olduğunu bilmediğimiz katkılara neden para ödeyelim? Üstelik motora bırakın yararlı olmayı, zarar verme ihtimalleri varken.. Bu zarar iki türlü olabilir: Birincisi zaten yağın içerisinde olan bir maddeyi içeren katkı ekliyor ve bu maddenin oranını aşırı derecede arttırıyorsunuzdur, ikincisi de yağın içinde hiç olmayan bir maddeyi ekliyorsunuzdur, bunun da sonuçları iyi olmayabilir. İsterseniz piyasadaki yağ katkılarının içinde genel olarak en çok bulabileceğiniz iki maddeyi inceleyelim:

Teflon: Kimi yağ katkıları başlangıçta işe yarıyor gibi görünse de, Teflon gibi partiküller içeren katkılar zamanla yağ filtresini tıkayabilirler. Yağ filtresinin tıkandığını gösteren bir uyarı ışığı da olmadığına göre... PTFE'yi keşfederek Teflon'un patentini elinde bulunduran DuPont şirketi bile "Teflon içten yanmalı motorlarda yağ katkısı olarak kullanılmaya uygun değildir" açıklamasını yapmıştır.

Çinko:
Diğer bir çeşit yağ katkısı ise çinko içerenlerdir. Çinko genelde tüm motor yağlarında motordaki aşınmaya karşı koruyucu madde olarak bulunmakta ve motorda metal-metale temas eden yüzeylerde koruma görevi görmektedir. Normalde sık karşılaşılmayacak bir durum olan metal-metale sürtünme anında koruyucu görev görmesi için bilinen tüm markaların yağları zaten çinko içermektedir. O halde neden daha fazlasını ekleyelim? Motor yağına eklenen daha fazla çinko daha iyi koruma sağlamayacak, sadece metal-metale temas aşırı derecede fazlaysa korumanın süresini uzatacaktır. Yağınıza daha fazla çinko içerikli yağ katkısı eklemek silindir valflerinde kalıntı oluşturmaktan ve bujilerinizde ateşleme sorununa sebep vermekten başka bir işe yaramayacaktır, inanın.

Karar sizin...


_____________________________



1872 Mesaj
26 Şubat 2008; 14:37:54 


quote:

Orjinalden alıntı: berkayhoca

Bazı arkadaşlarda iyi sallıyorlar.154000 km deki motor niye yaptırılsın?Üstelik doğan -şahin değil,WW Bora..



Arkadaşım sen bana sıfır araç getir 10 dakkada motor istettiririm ona.2 dakka hararetli çalışması yeter.


_____________________________

Aptallarla tartisma, çünkü digerleri aranizdaki farki anlamayabilir!!!
HEP DESTEK TAM DESTEK!!!


1768 Mesaj
26 Şubat 2008; 15:44:45 

Gerçi senin gibilere pek cevap vermem ama yinede yazayım. Eğer bu yorumu yazacağına yukardakileri bir daha okusaydın arkadaşın aracının kaç km'de olduğu bilgisinin eksik olduğunu anlardın. Ve benimde aracın çok km yapmış olasılığı üzerinden yola çıktığımı anlardın.

Bir dahaki sefere 'bazı arakadaşlar'' yerine direk olarak alıntı yaparsan (ki yapabileceğini umuyorum) lafının nereye gittiğini herkez görebilir. Forumu etkili kullanman & uslubunu düzeltmen dileği ile.
quote:

Orjinalden alıntı: berkayhoca

Bazı arkadaşlarda iyi sallıyorlar.154000 km deki motor niye yaptırılsın?Üstelik doğan -şahin değil,WW Bora..


_____________________________


Thy Majesty


547 Mesaj
5 Mart 2008; 7:40:14 

AYNEN YA...

quote:

Orjinalden alıntı: yuci

ya araba iyi bişey de hergün başka dert



_____________________________



 
1254 Mesaj
5 Mart 2008; 16:31:31 

AYNEN

quote:

Orjinalden alıntı: tayfun35

AYNEN YA...







_____________________________



547 Mesaj
10 Mart 2008; 0:10:59 

Bende de motor yağı azalması vardı.Kartel contasını değiştirdim düzeldi.......


_____________________________



 
26 Mesaj
26 Haziran 2009; 12:50:54 

valla ben aldığımda 154k idi 99 model comfortline.araç sekman atılmış yarım motor yaptırılmış kısacası.adam nasıl kullandıysa artık bilmiyorum.ama yağ eksiltme problemim olmadı.tek sıkıntım şu yağ çubuğu.adamlar öyle bir yapmışki yağın rengini ayırt etmek için numaralı gözlük kullanmam gerekecek.ama şikayetçi değilim hiçte pişman değilim.forever bora :)


_____________________________



1682 Mesaj
28 Haziran 2009; 0:37:06 

Alman motor teknolojisi bir noktaya kadar yağ yakmaya müsade eder. Motorun daha uzun ömürlü olması için segmanları tam silecek şekilde dizayn etmemiştir. Aracınız buji yağlamıyorsa segman istemiyordur. Double Up gibi yağ katkıları uzman arkadaşımızında dediği gibi motora ve çevreye zararlıdır. Bunun yerine bor power kullanmanızı tavsiye ederim. Yaz günlerinde motor hararetine etki ettiğini birebir test ettim. Normalde 90-95 derece olan motor sıcaklığım yüzünden aracım sürekli fan açıyordu ve bor power kullanımından sonra 85 dereceyi daha geçtiğini görmedim, artık fanda açmıyor. Selamlar.


_____________________________

LPG Ayar Kabloları & Destek
Sonata NF 2.4


 
204 Mesaj
29 Haziran 2009; 0:07:52 

Arkadaşım merhaba.........öncelikle GEÇMİŞ OLMASIN diyorum merak etme aracında hiç bir arıza yok....
Bu arada ben ne bir motorcu ustasıyım ne de mühendisim kendi halinde bir kimyagerim:)...sana söyleyeceklerim aracımı her zaman götürdüğüm ustamın dürüst gününde bana verdiği bilgiler, biraz kendi tecrübe ve merakım, biraz da bu tip forumlarda okuduklarım arasında sentez yapmış olmam...

"Bildiğimiz gibi bir araçta motor yağı kontrolü; araç stop edilir 10 - 20 dakika beklenir ce çubuktan kontrol yapılır eksikse tamamlanır. Aslında bu kontrol yöntemi kısmen de olsa yalnıştır. Çünkü araç çalıştığı zaman en az 3 kilo olan yağı motor içinde gezdirmek için bir yağ pompasına ihtiyaç var ve bu yüzden bu pompa sayesinde yağ motora veriliyor. Koskoca yüksek basınçlı bir cihazla dolaştırılan bu yağ nasıl olurda araç stop edildiği zaman 20 dakika içinde kartere iner....işte olay bu inemez....Bu yüzden araçta yağ kontrolü yaparken

1) Aracı stop edelim ve 20 dakika bekleyelim.
2) Çubukla kontrolü yapalım. Eksik değilse eyvallah devam. ( Gerçi 1000 km sonra eksiltmemesi anormal ama o şimdi konumuz dışı. )
3) Eksik ise : Aracımızın yağ kontrolünü artık motor soğukken yapmalıyız.( Gerçi her zaman böyle yapmalıyız ama eksik değilse iki yöntem arasında fark kalmıyor.) Yani aracımızı düz bir zeminde 8 - 10 saat bekleteceğiz --bu yaz aylarında 5 saatte olabilir.- ....daha sonra çubukla kontrol yapacağız. İnan bana birinci kontrol( klasik yöntem ) ile ikinci kontrolü karşılaştırdığında en az 300 gram fark göreceksin. Arkadaşım tabi acil bi yere gitmen gerekiyorsa ve yağ çizgisi tehlikeli bölgede ise yağı ortaya gelene kadar ekle. Ne de olsa işin var acil....tabi tam ekleme aksi takdirde aracına gerekenden fazla yağ eklemiş olursun.

Ben bu yöntemi bizzat denedim....gayet başarılı bir metot....

--Sakın sağın solun iş güzarlığına gelip 20 - 50 yağ kullan gibi safsatalara gelme....senin aracının subap sistemi otomatiktir. Bu yüzden bu ayarlamaya yağ yardımcı olur. Çok kalın yağ koyarsan 500 km sonra subapların şakırdamaya başlar, kalın yağ keçelere basınç yapar ve patlatır sende rektefeyecinin yolunu tutarsın. Senin aracının yağı 10 - 40 dır....15 - 40 da kullanabilirsin ama 10 - 40 kullan. Marka olarak da castrol magnatec öneririm.
-- Senin araç kataloğunda 1000 km max yağ tüketimi 1 litre gibi bişiler vardır. Bu demektir ki motorun tamamen bittiği kısım 1000 km de 1 litre yağ tüketimidir. Yani araç bu tüketimde silindir kompresonlarındaki basıncı alt sınır olan 7 ye indirir. Yani tam aşınmanın olduğu rakamdır bu...Tabiki motor çalıştıkca eskiyecek ve belli km ye geldiğinde yağ eksiltmeye başlayacaktır.Eee atıyorum aracın 1000 km de 200 gram yağ eksiltse de aşınmıştır 100 gram eksiltsede aşınmıştır. Biz hemen rektefeyemi yapacağız.
--Küçük eksiltmelerde kesinlikle hemen yağ ekleme...atıyorum ilk 2000 km de 250 gram yağ eksilttin. Sen eğer bunu tamamlarsan ikinci 2000 km de bu eksiltme miktarı 300 - 400 grama belki daha yükseğe çıkar. Çünkü yeni yağ eski yağa yenilecektir. Düşünsene 6 kiloluk depon var...5700 ml eski yağa 300 ml yeni yağ ekledin ne olur sence : )
--İlk önce yağını güzel bi değiştir. Yağ filtreni, hava filtreni, bujilerini değiştir. Senin aracının yağ deposu kaç litrelik, çubukta alt sınır ile üst sınır arası kaç litre yağa tekabül ediyor bilemem. Aracın belli ki yağ eksiltiyor. Ama hemen rektefiye diye düşünmemek lazım. İlk 1000 km de dediğim yöntemle bi kontrol yap ve eksiltme miktarını belirle. Eğer tehlike sınırına gelmemişse hiç eklemeden devam et. Bu yöntemi uygula ve diğer yağ değişiminde aracında çıkan eski yağın miktarını ölç. Depo kapasitesinden çıkar aradaki fark sana eklemen gereken yağı gösterecektir. Az bişi farklı bi sonuç alabilirsin o önemli değil çünkü sen eksiltme miktarını ölçerken çubuktan farazi bi ölçüm yapıyorsun.
-- Sonra ikibin kilometreye gelince bak. ( Ya da kendi belirlediğin kilometrelerde bak, benim ki sana öneri..Ben 1000 km de bakarım. ) Ama dediğim gibi motor soğukken ve aracın en az 10 saat beklemişken yap. Bak bakalım tehlike sınırına kaç km de geliyor. Bi örnek vereyim kendi aracımdan ve ne yapman gerektiğini anla.

Örnek : Aracın yağını değiştirdim. 1000 km de aracımı düz bi zeminde bayağı bekletip yağına baktım eksiltme var ama belki 50 ml bile değil. 1000 km de 50 ml eksiltme önemli olmadığı için işime geldiği zamanlarda kontrol yaptım. Ama aracı saatlerce bekletme kuralından şaşmadım. Ve aracım 6000 km de yağ miktarını tehlike çizgisine getirdi. Benim aracımda iki çizgi arası 2 litre yağ olduğu için ben 1000 km de yaklaşık 350 ml yağ eksiltmiş oluyorum. Firmanın bununla ilgili veriler yok çok araştırdım ama ustalarımda duyduğum kadarı ile bide katalogdan okuduğum kadarı ile bu eksiltme normalmiş. Tabi benim bulmak istediğim bu kilometre de ( 175 000 ) olan aracın yağ eksiltmesinin ne olacağı. Ben yaklaşık 70000 km dir aynı miktar yağ eksiltiyorum. 98 000 de de aynı idi 175 000 de de aynı. Demekki 98 000 de iken bu kilometreye gelinceye kadar hunharca kullanılmış, biz ise bayağı iyi kullandığımız için halen aynı.

quote:

Orjinalden alıntı: husenbp


Mrb arkadaşlar aracım BORA 1.6 8V.

Aracı 4 ay önce aldım, hemen sanayiye götürüp yağ da dahil olmak üzere bi çok parçalarını değiştirtim,araç 154 binde, 4 ayda 4000 km yol yaptım çoğu zaman garajda, bu şartlarda dün tesadüfen yağ kontrolü yaptım fakat kontrol çubuğunun ucuna çok az yağ bulaştı,park ettiğim yere baktım sızıntı damlama yok.

- 4 ayda motor yağının bukadar azalması normalmidir? neden kaynaklanabilir?
- hangi marka ve kalite yağ kullanmalıyım

Şimdiden Teşekkürler



_____________________________

Her zaman LAGUNAYI tek geçerim


 
204 Mesaj
29 Haziran 2009; 0:20:09 

Tabi haddimiz olmadan bu kadar bilgi verdik sana...bunun yanında aracın zaten mavi duman atmıyorsa korkma pek. Aracın yağ yakmıyor sekman ve pistonlarında bişi yoktur..Tabi en iyi karar motor açılarak verilir ama kardeşim yağ eksiltme yüzünden de motor hemen açılmaz ki.....

Ben burada yağ eksiltme sorunum ile ile ilgili bi de başka bir servise danıştım. Çok ilgilendiler sağolsunlar. Bujilerime baktılar yağlanma yoktu. Liftte araca yüksek miktarda gaz bastılar, sanırım bi 180 km ye çıkardılar aracı gene mavi duman yoktu. Son olarak silindir kompresonlarına baktılar ikisi 14 ikisi 11,5 ve 12 çıktı. Birisi % 20 toleransına yakın çıktı ve bunuda subaplardan kaynaklanma olasılığının yüksek olduğunu, sekmanlarda büyük ihtmal bişi olmadığını ama en sağlam teşhisin motor kapağı açılarak yapılacağını ama buna da gerek olmadığını, bu kadar verilecek paranın anlamsız olduğunu belirttiler. Çünkü problem subaplardan kaynaklansa bile subap sisteminin komple değişmesi halinde yeni sistemin eski sekmanlar toleranslar dahilinde dahi olsa bunlara baskı yapabileceğini ve yağ yakmayan aracın gerçekten yağ yakabileceğini belirttiler. Bu şekilde kullanmaya devam önerdiler. Bu arada 98000 km den 170 000 km ye gelinceye kadar yağ eksiltme miktarının aynı kalması dolayısı ile bizi de tebrik ettiler.

Sende bence eksiltme miktarını belirleyince bi de silindir kompreson testi yaptır bakalım...basınçlar birbirine yakın mı..fabrikanın bu araç için belirlediği basınç ne bi öğren. Karşılaştır. Sende mavi duman yoksa eğer silindir basınçlarında farklılık çıkarsa bilki subaplarındandır büyük ihtimal aracının yağını özenli bi şekilde değiştirdiğin takdirde zaman içerisinde bu eksiltmeyi sabit tutabilirsin.

Bu forumda sana başka arkadaşlarda daha güzel fikirler vereceklerdir. Dediğim gibi ben usta değilim ama gördüklerimi aktarıyorum sana...

Çekişten yana şikayetin olursa da bu normal çünkü aracın 154 000 de ve zaman içerisinde güç kaybı yaşaması doğal bunu unutma...

Saygılarımla
quote:

Orjinalden alıntı: husenbp


Mrb arkadaşlar aracım BORA 1.6 8V.

Aracı 4 ay önce aldım, hemen sanayiye götürüp yağ da dahil olmak üzere bi çok parçalarını değiştirtim,araç 154 binde, 4 ayda 4000 km yol yaptım çoğu zaman garajda, bu şartlarda dün tesadüfen yağ kontrolü yaptım fakat kontrol çubuğunun ucuna çok az yağ bulaştı,park ettiğim yere baktım sızıntı damlama yok.

- 4 ayda motor yağının bukadar azalması normalmidir? neden kaynaklanabilir?
- hangi marka ve kalite yağ kullanmalıyım

Şimdiden Teşekkürler



_____________________________

Her zaman LAGUNAYI tek geçerim


1255 Mesaj
24 Temmuz 2009; 11:55:39 

Arkadaşdaki sorunun benzeri bende de var.. yağ değişimim 1500 km önce olmuştu.. üst seviyeden alt seviyeye inmiş.. ne kadar yağ tüketti bilmiyorum.. özel servis bana koruyucu ekle demişti.. şimdide bunları okuyunca korktum.. yağ alıp üzerine ilavemi yapayım dersiniz..


1500 km de bu kadar yağ yakması normal olmamalı diye düşünüyorum.. aracım 100 binde..


_____________________________

Yorgun düştü düşlerim, sus oldu çıktı bunalımdan.. Bunalım ki aşk ötesi bişey.. Gidersin varamazsın, ölsende kurtulamazsın..


138 Mesaj
28 Temmuz 2009; 21:52:44 

quote:

Orijinalden alıntı: berkayhoca

Bazı arkadaşlarda iyi sallıyorlar.154000 km deki motor niye yaptırılsın?Üstelik doğan -şahin değil,WW Bora..

SEN ARABAYI GETİR HERHANGİBİ BİR YERİ NE EL DEĞMEDEN SANA 10 KM DE MOTORU YAKIP VEREYİM.
ŞİMDİ ARKADAŞIM ÖYLE DENGESİZ BİLİNÇSİZ OTOMOBİL KULLANICILARI VARKİ 10 KM MOTORU ADAMIN ELİNE VERİRLER.ARKADAŞ ARACI 4 AY EVVEL ALDIĞINI SÖYLÜYOR SIFIRDAN BERİ BENDEDİR DEMİYOR DİKKATİNİZE.ARACIN DAHA EVVELKİ SAHİPLERİ NASIL KULLANMIŞ HİÇ BİR BİLGİNİZ YOK ARAÇ KAÇ EL DEĞİLTİRMİŞ HİÇ BİR BİLGİNİZ YOK.LÜTFEN ATIP TUTMAYIN TEŞŞEKKÜREDERİM



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lazooli -- 28 Temmuz 2009; 21:55:42 >


_____________________________

DALIMI KIRANIN AĞAC'INI SÖKERİM.YADA GİDER ARABASINI ÇİZERİM :)


138 Mesaj
28 Temmuz 2009; 21:58:57 


quote:

Orijinalden alıntı: blue night

Arkadaşdaki sorunun benzeri bende de var.. yağ değişimim 1500 km önce olmuştu.. üst seviyeden alt seviyeye inmiş.. ne kadar yağ tüketti bilmiyorum.. özel servis bana koruyucu ekle demişti.. şimdide bunları okuyunca korktum.. yağ alıp üzerine ilavemi yapayım dersiniz..


1500 km de bu kadar yağ yakması normal olmamalı diye düşünüyorum.. aracım 100 binde..
[/quoteYAĞ ALIP ARACIN YAĞINI TAMAMLAYIN.ARACIN YAĞ YAKMASI MOTORUN SIZDIRMAZLIK VE AŞINMASI İLE OLAN BİR DURUMDUR.YAĞ EKSİK KULLANIRSANIZ MOTORU YAPTIRMAK ZORUNDA KALIRSINIZ ,YAĞ INI TAMAMLARSANIZ BELLİ BİR SÜRE ARACINIZI KULLANMAYA DEVAM EDERSİNİZ.


_____________________________

DALIMI KIRANIN AĞAC'INI SÖKERİM.YADA GİDER ARABASINI ÇİZERİM :)


 
1 Mesaj
6 Ekim 2009; 13:54:20 

Arkadaşlar,
Yağ katkıları,özellikle yağınızın zamanla bozulması karşısında araçınız için son derece faydalıdır.Bir önceki konuda bahsi geçen katkıların içindeki bazı katıkları kullanan firmaların olduğu da bir gerçek.Ancak Double-Up gibi kaliteli bir katkı kullandığınızda (Double-Up Nano Teknoloji ya da Bor Double )bu tarz sıkıntılarla karşılaşmazsınız.Çünkü bu ürünler kaucuk veya diğer kurum yapıcı, motorunuza zarar verici katıklar barındrımadığı gibi metal iyileştirme özelliğine de sahiptirler. Mesela kompresyon değerleri Bor Double ürünü ile inanılmaz miktarda artış gösteriyor ve egsoz emisyonunu azaltıyor. Ayrıca bu katkılardaki özel katıklar sayesinde viskozite düzenlenir ve motor yağınız kışın fazla kalınlaşmaz, yazın ise fazla incelmez.
Tüm bu özellikleri sağlayan katkıları yapmak için de özel arge çalışmaları yapılır.Yani yağ katkıları, sanıldığı kadar basit değil, aksine oldukça özen,teknoloji ve araştırma ile oluşturulmuş ürünlerdir.


_____________________________



 
33 Mesaj
6 Ekim 2009; 22:58:34 

peki benim durumumda olanlar ne yapmalı?Arabam 93 model doğan slx lpg filan yok 200.000 km yi geçmiştir ve kıbrısta yaşıyorum.1300 km de 1 litre yağ eksiltiyor ancak kartel contasından ve krank keçesindende kaçırıyor.Çekişinde azalma,fazla yakıt tüketimi,vuruntu titreme buji yağlama yok araba sabit gazda devir sona bile gelse mavi duman yok ancak kesik kesik gazı pompalayınca mavi siyah karışımı bi duman atıyor. (maalesef yağ koyan yer biraz fazla yağ koymuş max cizgisinden az bişey üstteydi)20 w 50 yağ kullanıyorum ve kalınlaştırıcı madde koyduk böyle bally gibi zor dökülen bi madde



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rburakk -- 6 Ekim 2009; 23:00:12 >


_____________________________



 
2 Mesaj
7 Ekim 2009; 18:53:51 

Double-Up ın çıkardığı bor double ürününü deniycem. Önceden double-up'ın metal iyileştirici nano-teknoloji(eski motorlar için) ürününden memnun kalmıştım.


_____________________________



 
72 Mesaj
10 Ekim 2009; 15:16:00 

Arkadaşlar Yağ eksiltme ve yağ yakma çok farklı şeylerdir.

Yağ yakma, motor parçalarından sekman, gömlek ve pistonlar ile subap ve subap klavuzları arasındaki yağ boşluklarının aşınmalar nedeniyle standart ölçülerinin üzerine çıkması ile meydana geldiği gibi aynı zamanda subap keçelerinin görev yapmaması ve hatta turbo motorlarda turbo mili ile burçları arasında meydana gelen aşınmalar nedeniyle de yağ yakmalar olabilmektedir. Hatta hava emiş sisteminde meydana gelen hava emiş zorlukları ki bu hava filtresinin tıkanması ya da hava emiş hortumlarında meydana gelen daralma yada hava emiş boğazına girmiş herhangi bir cisim nedeniyle emme manifoldunda meydana gelen aşırı vakum sebebiyle kapalı devre karter havalandırma sisteminden normalin üzerinde yağ emilmesi de yağ yakma şeklinde kendini göstermektedir.

Yağ eksiltme ise, motor içindeki sürtünme ve yanmalar sonucu meydana gelen ısılardan dolayı yağın buharlaşması ve bu buharın (eskiden motorlardaki yağ buharı karterden bir hortum ile aşağıya salınır yani atmosfere bırakılırdı) yeni teknoloji tüm araçlarda çevre kirliliğini azaltmak için kapalı devre karter havalandırma sistemleri yolu ile yanma odasına gönderilerek yakılması sonucu oluşan eksilmelerdir. Tabiki Motorun conta ve keçelerinden sızan yağlar da yağ aksilmenin nedenlerindendir.

Dolgu yapan birçok kimyasal katkı maddesi, aşınmış rektefiye gerektiren motorlarda pansuman tedavi olarak kullanılıyor. Bildiğim kadarıyla fiziksel bir nanoyağlayıcı olan BorPower ise kimyasal bir dolgu malzemesi olmadığından yağ yakan motorlarda kullanılması tavsiye edilmiyor. Ancak yağın sıcaklığını düşürdüğü için yağ buharını azaltıp eksilmeleri azaltıyormuş.

Kakkı maddesi kullanmayı düşünüyorsanız, aşınmaları önlemek ve motorunuzun ömrünü arttırmak için mi, yoksa zaten aşınmış ve ölmüş motorunuza pansuman tedavi mi yapmak istediğinize göre seçiminizi yapmanızı tavsiye ederim.



_____________________________

İnsanın kazandığı paradan değil,
Paranın kazandığı insandan korkarım...!


378 Mesaj
10 Ekim 2009; 20:28:04 

AcarBey in yazısının özellikle bu kısmına katılıyorum."Dolgu yapan birçok kimyasal katkı maddesi, aşınmış rektefiye gerektiren motorlarda pansuman tedavi olarak kullanılıyor. Bildiğim kadarıyla fiziksel bir nanoyağlayıcı olan BorPower ise kimyasal bir dolgu malzemesi olmadığından yağ yakan motorlarda kullanılması tavsiye edilmiyor. Ancak yağın sıcaklığını düşürdüğü için yağ buharını azaltıp eksilmeleri azaltıyormuş." Benim araçta 1000 km de 1 lt kadar yağ yakıyordu bor power koydum 2500 km oldu ancak yağ eksilmesi devam ediyor yalnız önceden 3 km de fan açarken şimdi açmıyor.sanırım bor power yağın sıcaklığını düşürmeye yardımcı oluyor


 
72 Mesaj
12 Ekim 2009; 18:42:38 

quote:

Orijinalden alıntı: MEFO

...Kompresyon ve yağ sekmanları orjinalleri ile değiştirildi. Üst motor sübap lastiklerinin değiştirilmesi için Bostancıda GMY sertifikalı (bu sertifikalı motor yenileme yerleri önemli) Bozkurt Rektifiye tarafından yapıldı. Sadece sübap lastikleri değiştirildı 16V sübap ayarı yapıldı. GMY sertifikası dolayısı ile gerekli donanım ekipmanı olmayan yerler bu ayarı düzgün yapamaz...


Sn. MEFO,
Otomotiv sektöründe tanınan, rektifiye konusunda otorite sayılan ve rektifiye konusunda çok güzel işlere imza atan GMY'nin (Gelişmiş Motor Yenilemeciler) verdiği bir referansı aşağıdaki linkte okuyabilirsiniz.
http://www.nnt.com.tr/images/referanslar/big/gmy_referans.jpg



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AcarBey -- 12 Ekim 2009; 18:46:32 >


_____________________________

İnsanın kazandığı paradan değil,
Paranın kazandığı insandan korkarım...!


40 Mesaj
13 Ekim 2009; 1:31:58 

Acar bey tekrar teşekkürler. Ben yukarıda anlattığım Corollada Motor işine girmeden önce Motor Silk kullanmıştım. Yağın eksilmesini bir miktarını azaltır diye. Hiçbir faydası olmamıştı. Motor Bloğu üstten ve alttan söküldüğünde (Ana blok araçta kaldı) Bor katkısı olan Motor silk'ten dolayı motorda gözle görünür herhanği bir anormallik yoktu. Bu yüzden ben de fiziksel bir zararının olmayacağını düşünüyorum. Eksilmeye faydası olan tek şey 10-40 yağ yerine 20-50 kullanmam olmuştu, Bu da arabanın performansını olumsuz etkilemişti. Araba seri hızlanamıyordu.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MEFO -- 13 Ekim 2009; 1:32:56 >


_____________________________

Nissan Almera 2001 Sedan 1.6


5728 Mesaj
13 Ekim 2009; 12:40:10 


quote:

Orijinalden alıntı: husenbp




:):):):):):):)

Tofaş grubunun bile en az 200-300 yaptığını hatırlatırım.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


 
72 Mesaj
13 Ekim 2009; 15:03:34 

Rica ederim Sn. MEFO bilgi paylaşıldıkça artar, yaşanan tecrübeler paylaşılınca da başkalarının aynı hatalara düşmesi engellenmiş olur.

Bu arada sizin aracınızda sanırım sekmanlar aşırı kurumdan dolayı sıkışmışlardı. Bu gibi durumlarda, kompresyon anında ve sıyırma anında görevlerini yerine getiremedikleri için yağ yakma kaçınılmaz bir olaydır. Normal şartlarda sekmanların pistondaki yuvasında serbest hareket edebilmesi gerekir ve olması gereken standart boşlukları vardır. Üretici firma, ürettiği motorun teknik verilerine uygun yağı API ve SAE değerlerine göre belirlerler. Bu belirlenen standartların altında olmamak kaydıyla üst sınıf yağ kullanılabilir. Özellikle yeni teknoloji motorların birçoğunda hidrolik subap iticisi ve hatta CVVT veya VTEC diye adlandırılan ve yağ basıncı ile çalışan, subap zamanlamalarını değiştirerek hacimsel verimi arttıran sistemler vardır. Bu gibi motorlarda örneğin üretici firma 10W40 yağ kullanılmasını tavsiye ettiği halde 20W50 yağ kullanılırsa, yukarıda saydığımız sistemler görev yapmaz ve arızalar meydana gelir. Ancak üst sınıf tam sentetik bir yağ kullanılması durumunda hiçbir sorun yaşanmaz. Yağların dışında nano boyutlarında olmayan ve kimyasal dolgu yapan katkı maddeleri de yukarıda örnek olarak yazdığım sistemlerin sıkışmasına neden olurlar. Aşağıda eklediğim resim sekmanın kompresyon anında ve sıyırma yaparken piston kanalındaki çalışmasını göstermektedir.

Saygılarımla.




local://upfiles/117295/AF403E211AD04E4199B7BB76DA5CB11B.jpg


Ekteki dosya (1)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AcarBey -- 13 Ekim 2009; 15:05:58 >


_____________________________

İnsanın kazandığı paradan değil,
Paranın kazandığı insandan korkarım...!


 
29 Mesaj
13 Ekim 2009; 21:58:17 

mobil 10-60, yağ eksilten araçlar için tasarlanmış bir ürün. yüksek km'li araçlar için tavsiye edilmekte. 250bin km.'de passat 1.8t aracımda kullanıyorum. 2. dolumda yağ eksiltmesi 10000 km.de yarım litreye düştü. şiddetle tavsiye ederim. jetta, a3 ve golf 1.6 litre motorlu araçları olan arkadaşlarım da 10-60 kullanmaya başladılar. ilk dolumlarında standart yağ yakmaya devam ediyorlar. ikinci dolumu beklemelerini söylüyorum. bakalım ne olacak??

sentetik mobil1 motoru herzaman temiz tutuyor. 2 sene öncesine kadar sentetik castrol kullanıyordum. ustamın tavsiyesiyle mobil1 kullanmaya başladım. ilk mobil dolumundan önce külbürütörü (üst kapak) açtı, simsiyahtı. 20bin km. sonra açtı, inanamadım. tertemiz olmuştu heryer.
sonuçta mobil babamın malı değil, şaşırmayın bu kadar övüyorum diye.

bence aracınızın motor sağlığı için mobil1 derim, hem de ne olduğu belirsiz yağ katkılarına da gerek kalmadan.


_____________________________



 
597 Mesaj
14 Ekim 2009; 16:42:32 


quote:

Orijinalden alıntı: dogukan21



Tofaş grubunun bile en az 200-300 yaptığını hatırlatırım.


Ne Tofaş grubuymuş arkadaş Her yerde her zaman kötülenir


_____________________________



5728 Mesaj
14 Ekim 2009; 17:13:11 

Kötüleyenlerin hepsi bir gün tofaş sahibi idi.Kötülemek ayrı yanlış bilgilendirmek ayrı normal şartda nerde var, sıfır alınıp 150 binde motor yapan tofaş.


_____________________________

Feqiye Teyran


 
14 Mesaj
13 Kasım 2009; 21:52:53 

selamlar benim aracım 1997 model reno twingo yağ eksiltme gibi bi durum var normalmidir acaba orjinal yağ ne olmalı yada ideal ne yağ koymam lazım araç şuan 126 binde magnetic kullandım eksiltti elf 20.50 kullanıyorum dizel yağı biraz kalın onud a eksiltiyor 1000km 850,900 gram yakıyor normalmi kullanım kitabında 1000km kadar 1lt fazla yakarsa servise başvurun diye yazıyor yani 1000km 1lt normalmi demek istiyor teşekkürler


_____________________________



 
72 Mesaj
20 Kasım 2009; 12:21:08 

quote:

Orijinalden alıntı: tek61

selamlar benim aracım 1997 model reno twingo yağ eksiltme gibi bi durum var normalmidir acaba orjinal yağ ne olmalı yada ideal ne yağ koymam lazım araç şuan 126 binde magnetic kullandım eksiltti elf 20.50 kullanıyorum dizel yağı biraz kalın onud a eksiltiyor 1000km 850,900 gram yakıyor normalmi kullanım kitabında 1000km kadar 1lt fazla yakarsa servise başvurun diye yazıyor yani 1000km 1lt normalmi demek istiyor teşekkürler


Selam arkadaşım,
Aracında kullanacağın yağı üretici firmanın belirlediği özelliklerde API ve SAE değerlerine göre seçmeni tavsiye ederim. Bu özellikleri karşılayan yağ hangi marka olursa olsun kullanabilirsin. Bu bilgiler genellikle aracın kullanım klavuzlarında yer alırlar.

1.000 Km de 1 Litre yağ eksiltme hiç de normal bir durum değildir. Mesela düşünün bir kere... 10.000 Km ömrü olan yarı sentetik bir yağı motora koydunuz, motorunuz kaç litre yağ alıyor yaklaşık 3,5-4 litre olsun... bu durumda 1.000Km de 1 litre yağ eksilten bir motor 4 litre yağı 4.000Km sonra tamamen bitirecek demektir. Doğal olarak yağın ömrünü 10.000Km olarak bilen bir sürücü bir sonraki yağ bakımı için servise ancak bu kilometre dolduktan sonra gider. Sonuç olarak bu kilomerteye daha çok olduğunu düşünürken motor elden gider.

Toparlayacak olursak, 1.000 (bin) Km de 1 litre yağ eksiltme büyük bir sorundur. 10.000 (onbin) Km de 1 Litreye kadar yağ eksiltme orta halli bir motor için normal sayılabilir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AcarBey -- 24 Kasım 2009; 9:26:28 >


_____________________________

İnsanın kazandığı paradan değil,
Paranın kazandığı insandan korkarım...!


 
949 Mesaj
23 Kasım 2009; 17:40:02 


quote:

Orijinalden alıntı: husenbp





Günaydın! 100 bin km üstü araçlarda Double Up kullanılmasını VW servisinde çalışmış bi usta önermişti, ben yagı 5 lt koyduğum için moyorda şu anda yağ fazlası var henüz Double Up takviyesi yapmadım. Peki ne gibi zarararı var Double Up ın, sizce motora katkı maddesi koymak gerekirmi-hangisi? teşekkürler


Motora maksimum çizgisi üzerinde yağ koymak,istenmeyen sonuçlar doğurur,aman dikkat


_____________________________



378 Mesaj
24 Kasım 2009; 19:03:47 


quote:

Orijinalden alıntı: AcarBey



Selam arkadaşım,
Aracında kullanacağın yağı üretici firmanın belirlediği özelliklerde API ve SAE değerlerine göre seçmeni tavsiye ederim. Bu özellikleri karşılayan yağ hangi marka olursa olsun kullanabilirsin. Bu bilgiler genellikle aracın kullanım klavuzlarında yer alırlar.

1.000 Km de 1 Litre yağ eksiltme hiç de normal bir durum değildir. Mesela düşünün bir kere... 10.000 Km ömrü olan yarı sentetik bir yağı motora koydunuz, motorunuz kaç litre yağ alıyor yaklaşık 3,5-4 litre olsun... bu durumda 1.000Km de 1 litre yağ eksilten bir motor 4 litre yağı 4.000Km sonra tamamen bitirecek demektir. Doğal olarak yağın ömrünü 10.000Km olarak bilen bir sürücü bir sonraki yağ bakımı için servise ancak bu kilometre dolduktan sonra gider. Sonuç olarak bu kilomerteye daha çok olduğunu düşünürken motor elden gider.

Toparlayacak olursak, 1.000 (bin) Km de 1 litre yağ eksiltme büyük bir sorundur. 10.000 (onbin) Km de 1 Litreye kadar yağ eksiltme orta halli bir motor için normal sayılabilir.

Benim 1998 model 105.000 km de opel lpg li aracım var 2 yıldır bende aldığımda 95.000 km de idi ve alır almaz lpg taktırdım. 1000 km de 900 ml yağ yakıyor eksiltiyor internetten araştırdım kimi motor ister dedi kimi bor kullan dedi ve bu güne kadar yağ ekleyerek geldim vede ekleyerek yoluma devam edeceğim. yağ eksiltmesinin bana yağ masrafından başka bir zararı yoktur birde buradan motor ister diyip moralimin bozulmasından başka bir zararı yoktur ilerde olurmu bilemem.bazı araç kitapçıklarında 1000 km diye bir sınır koymuşlar bunu canımız 1000 km de 1 lt olsun diye yazmamışlardır diye düşünüyorum öyle olsaydı 5000 km de 1 lt diye yazarlardı herhalde.


378 Mesaj
25 Kasım 2009; 18:46:42 


quote:

Orijinalden alıntı: tek61

selamlar benim aracım 1997 model reno twingo yağ eksiltme gibi bi durum var normalmidir acaba orjinal yağ ne olmalı yada ideal ne yağ koymam lazım araç şuan 126 binde magnetic kullandım eksiltti elf 20.50 kullanıyorum dizel yağı biraz kalın onud a eksiltiyor 1000km 850,900 gram yakıyor normalmi kullanım kitabında 1000km kadar 1lt fazla yakarsa servise başvurun diye yazıyor yani 1000km 1lt normalmi demek istiyor teşekkürler

Aynen öyle diyor 1000 km de 1 lt ye kadar normal fazlası anormal diyor aksi olsa 2.000 km.,3.000 km .... de 1 lt ve fazla yakarsa servise başvurun derdi.Otomobil üreticilerinin söylemediğini bizim (ustalar) söylüyor.


378 Mesaj
1 Aralık 2009; 21:36:15 


quote:

Orijinalden alıntı: komador



Aynen öyle diyor 1000 km de 1 lt ye kadar normal fazlası anormal diyor aksi olsa 2.000 km.,3.000 km .... de 1 lt ve fazla yakarsa servise başvurun derdi.Otomobil üreticilerinin söylemediğini bizim (ustalar) söylüyor.

Gerçekten bilen biri cevaplaması için Güncel


235 Mesaj
6 Aralık 2009; 0:10:02 

quote:

Günaydın arkadaşlar, verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Şimdi kısa kısa cevap vereyim.

Bu mavi dumanı hiç görmedim,eger soğuktan çıkan yoğun eksoz dumanı deyilse!
Kullanma klavuzunda 1000km ye 1lt yağ yaktığını yazıyor,aracı aldığımda 151 binde idi
Daha önce kullandığım yağ CASTROL MAGNETEC,
Arabayı aldığım gün devirdaym dinamosunda arıza olduğunu ve buna bağlı su eksilttiğini söylemişlerdi,hemen akşamına dinamo iptal oldu ve yaklaşık 2 km dur kalk susuz gittim, ama hararet 90 nı hiç geçmedi.Sabah değiştirdim bi sorun kalmadı.
Şu anda hissedilir oranda bir güç kaybı olmadı, tüketimdede öyle bi fark yok, kullanmaya bağlı değişiyor, 100km ort 8 lt

İyi çalışmalar


Bir aracın kullanma kılavuzunda 1000 km de 1 litre yağ yakar nasıl yazar inanamadım. Birde VW. Daha önce hyundai vardı şimdi imzamdaki araç var. Hiç yağ eklemem gerekmadi bugüne kadar yani kesinlikle eksiltme yok. Bana biraz garip geldi.


_____________________________

___SADE___ Herkes aynı fikirdeyse, hiç kimse yeterince düşünmüyor demektir.
2005 PRİMERA TEKNA


 
1 Mesaj
8 Aralık 2009; 0:30:14 

herkese merhabalar,
bu forumu bugün, benimkine benzer bir sorun yaşayan olmuşmudur acaba diye nette araştırma yaparken buldum, özellikle bu başlık dikkatimi çekti tamamını okudum ama benimkiyle 1e 1 aynı sorundan muzdarip biri olmadığını gördüm. ben de hemen üye olup sorunumu anlatıp önerilerinizi alayım dedim. şimdiden ilgi gösterip öneride bulunacak arkadaşlara teşekkür ederim.

öncelikle arabam 1999 model Passat 1.8T. Km'si de 263000'de. Arabayı 2005 yazında 213000'de aldım. arabayı memleketimden aldım, alırken de daha önceki arabama 7-8 sene bakan arkadaşım diyebileceğim ustama baktırdım. kmsi var acaba motor ne durumda diye bir soru vardı aklımda ama bana motorda bir problem olmadığını kmyi uzunyolda yaptığını motorun daha önce açılıp kurcalanmadığını söyledi. ben de kendisine güvendiğim için aracı aldım. akabinde öğrenciliğim nedeniyle arabayı istanbula götürdüm. maslak atatürk sanayide bakım için gelgit ahbap olduğum ustadan da fikir aldım km var motor ne durumda diye o da temiz olduğunu söyledi. son olarak ta iş nedeniyle ankaraya geldim burda da bir arkadaşımın tavsiyesi ile arabanın bakımını yaptırdığım ustaya da sordum motor ne durumda diye ankaradaki usta da motor saat gibi dedi. herkes aynı şeyi söylerken ben yine pimpiriklilikten bir de aracı Bosch Car Service'e götürdüm Esattaki. onlarda motor saat gibi dedi.

peki diceksiniz o kadar yazdın ama problem ne daha söylemedin. problem şu ki ARAÇ YAĞ EKSİLTİYOR. ben arabayı aldıktan sonra 50000 km yaptım ilk 3 yağ değişiminde (10000 km de bir) hiç yağ eksilmesi varmı diye kaputu bile açtığımı hatırlamıyorum. 10000 km olurdu giderdim servise alttaki tıpadan bir leğen yağı boşaltır, yağ filtresini de değiştirip 4Lt castrol magnatec 10/40 yağı koydurur, bi 10000 km daha gezerdim. ama son 2 seferdir motor epey bir yağ eksiltiyor. en son 40 gün kadar önce baktığımda yağ MİN-MAX aralığında MAX'a yakındı. o kontrolden sonra istanbula gittim geldim, haftada da yaklaşık 150 km yapıyorum. yani son kontrolden sonra toplamda yapsam yapsam maksimum 3000 km yapmışımdır. bugün aklıma geldi bir baktım yağ seviyesi MİN seviyesinde işten eve gelmek için ben de yaklaşık 0.5 Lt yağ ekledim.

bu durumu ilk fark ettiğimde aracı doğuşa götürdüm. kompresöre soktular motor üflüyor mu diye ama söyledikleri motorda bi problem yok hatta yanlış hatırlamıyorsam kompresör ölçümlerinin herbir silindirde yaklaşık 11 mi 12 mi öyle bişey dediler. ben de madem motor iyi yağı yakmıyor problem ne deyince karter contası üst kapak contası arka krank keçesi değişmesi lazım sızdırıyor dediler bu işleri yapmak için de 1500TL para ve aracı 4 gün bırakmamı istediler. eşimi sabahları işe bıraktığım için arabayı bırakmak istemedim. arkadaşımın tavsiye ettiği ustaya götürüp doğuşun verdiği fiyata oranla epey makul bi fiyata tüm o keçeleri contaları değiştirttim. fakat sonrasında motorun yine yağ eksilttiğini fark ettim. bir müddet sonra bir sebepten dolayı intercooler sökülünce içinde epey bir yağ biriktiğini gördük. ustanın söylediği contalar keçeler değişti, arabanın eksoz dumanı da mavi değil yani yağ da yakmıyor tek kaçak turbodaki burçların aşınmasından dolayı turbo yağı intercoolera sızdırıyor. turbonun değişmesi lazım diyor. fakat arabayı boscha götürdüğümde servis müdürüne durumu anlattığımda arabayı bi müddet sürüp test edip (gaza abanıp sert hareketler yapıp) turbonun iyi doldurduğunu ömrünün daha bitmediğini söyledi burçlar için de açmadan bişey denmez dedi, zaten bi kere turbolu araba normalde de yağ eksiltir dedi. ama arabayı ilk aldığımda yoktu böyle bişi. bi de yağ akmıyo damlamıyo contalardan sızmıyo buhar olup uçmuyo nerdeyse eksilenin tamamı intercoolera iniyor.

arabamı çok seviyorum konforu performansı herşeyi 10 numara ama bu yağ eksiltme işi beni arabamdan soğutacak. fark etmesem motorda yağ kalmayacak motor yatak saracak. ne yapmam lazım bilmiyorum. nasrettin hocanın dediği gibi damdan düşenin halinden ancak damdan düşen anlar. passat 1.8T si olup ta benzer bi sorunla karşılaşan, bu sorunu çözen bir forum kullanıcısı varsa deneyimlerini paylaşırsa çok minnettar kalırım.

bir de turbo az buz bişey değil hadi onu değiştirdik o kadar parayı verdik. derdimin dermanı olacak mı?
daha önceki arabam atmosferik motordu, 0 almıştık. 1996 dan 2005e kadar kullandım yaklaşık 70000 km yaptım, her 5000 de bir yağ değişirdi. bir kere bile 1 damla yağ eksiltmedi. benim deneyimlerim bana problemsiz bir motorun kesinlikle yağ eksiltmeyeceğini söylüyor.

bir de ben sakin kullanırım aracı, devirli kullanmam 3000 devirin üstüne çıktığım çok nadirdir. genelde 2500 devirde falan vites yükseltirim. yol boş ta olsa otobanda da olsam gaza çok basıp arabayı sıkıştırmam. genel itibariyle 2000-3000 devir arası adamıyım.

bir de not olarak belirteyim ben aracın 2. sahibiyim. ben alırken tüp yoktu ben de taktırmadım. ilk sahibi de aracı benzinli kullanmış (hasbelkader adamın makam şoförüyle tanıştım. arabayı 1998'den 2005'e kadar aynı şoför kullanmış. arabanın inciğini cinciğini herşeyini bir bir anlattı bana).
yakıt sarfiyatı da en son şehirler arası (otoban değil) 90-100 ortalamayla gittim.
ankara izmir 6,3Lt/100Km
izmir ankara 6,5Lt/100Km
otobanda 120 ortalamayla gittim.
ankara istanbul 7.0Lt/100Km
istanbul ankara 7.1Lt/100Km

şehir içi de
evden işe kolej-tandoğan istikametinden eskişehir yoluna(ankaranın trafiği yoğun bir yoludur.) ->~8.8-9.0Lt/100Km
işten eve eshişehir yolundan akay kavşağından GOP'a (trafik adım adım ilerler) ->~11.4-12.0Lt/100Km

şehirler arası değerleri kitapçığında verilen değerler, şehiriçi kitapçıktan biraz fazla fakat kitapçık verisindeki şehir içi ortalama 50Km/Saat değeridir, dur kalk değeri değildir ki 1999 model 263000 deki bi araba için kitapçık değerlerine bu kadar yakın olması bende motorda bi sorun olmadığı izlenimi veriyor ama NOLACAK BU ARABAMIN YAĞ EKSİLTMESİ????

en kısa sürede önerilerinizi ve deneyimlerinizi paylaşmanızı bekliyorum.
zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim.


_____________________________



 
157 Mesaj
18 Aralık 2009; 2:36:00 

Belki bir yol gosterir diye yaziyorum. Benim aracim da sebepsiz yere ve teshis edilemeyecek bir bicimde yag yakiyordu. Guvendigim, tecrubeli bir ustam bakti. Once kompresyon testi yapildi, ardindan kapak acildiktan sonra ince ozel bir yagla sekmanlarin kacirmadigi teyit edildi. Subap lastikleri de saglam cikti. Sonuc olarak ikinci el alinmis aracimin farkedilmemis, gizli bir hararet gecmisi olduguna hukmedildi, bu yuzden yag kacirdigi ve yaktigi anlasildi. Kapak taslandi, kapak contasi degistirildi, 10W-40 yag konuldu. Bu islemler yaklasik bir ay once yapildi, cok fazla km. yapmadigim icin simdilik gozlemlerim yeterli degil ancak sonucu mutlaka buraya yazacagim. Sizin probleminize benzer ozellikler tasidigi icin yaziyorum, bir de bu gozle bakmanizi istedim, en azindan turbodan daha ucuza mal olacagi acik...


_____________________________



2580 Mesaj
21 Aralık 2009; 16:38:32 

Kullanım kılavuzlarında 10000 bine 1 litre yazar, 1000'de değil... tekrardan bakın... o zaman bu mantığa göre 4 lt yağ koyacaksın, bir sonraki 10 bin bakıma kadar da 10 lt yağ mı ekleyeceksiniz... güldürmeyin beni...:) 10000'de 1lt.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
21 Aralık 2009; 18:01:09 

150 binde nıye motor yapılmasın ki allah allah ya
benım arabada yag yakıyodu yanı dogal olarak eksiliyodu 5.000 de 1 lt koyuyordum
motor üflemıyorsa motor yaptrmaya gerek yok
ve her önune gelen usta yada göstermeyın motor ufleme hakkında cunku onlar 20.000 kmdekı arabaya bıle motor yapılması laızm dıyolar harbi delirtiyolar :D
motor kapagını ac arac calısır vazıyetteyken eger fön makınesı gibi kuvvetlı hava cıkıyorsa ve özellıkler yag sıcratıyosa o zaman yapılması lazım ancak biraz tütebilir motor o da dogal olarak tabikide mekanık parcalar var ıcınde ısınıyo acıgada buhar cıkıyo..bu az buharda bsy olmaz
ama yag fıskırmıyosa kapagı acınca eksilince ılave yag kullan ıcıne bas git problem yok o kadar da her arabada olur yanı
zaten cok devirli kullanırsa elbette azalır


1255 Mesaj
10 Ocak 2010; 12:15:19 

aynı sorun bende de var.. 4000 km de yağ bitti neredeyse.. götürdüm normal değil bu dediler.. motor yaptırmak 1000-2500 arası değişecek.. bu parayıda vermeyi düşünmüyorum..

bor power kullanıyorum.. bakalım sonuç ne olacak.. ilkinde sonuç almak zor ama içincisinde ve üçüncüsünde sonuç ortaya çıkar dediler.. deneyip göreceğim.. aracı yağsız bırakma sık sık kontrol et öyle devam et gittiği yere kadar..


_____________________________

Yorgun düştü düşlerim, sus oldu çıktı bunalımdan.. Bunalım ki aşk ötesi bişey.. Gidersin varamazsın, ölsende kurtulamazsın..

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
10 Ocak 2010; 19:07:03 

yağın inceliğine bak ve daha kalın yağ kullan ince yağlar çok çabuk gider (arabadan arabaya değişiyo)


 
29 Mesaj
12 Ocak 2010; 0:49:39 


quote:

Orijinalden alıntı: bahattinkocaman

herkese merhabalar,
bu forumu bugün, benimkine benzer bir sorun yaşayan olmuşmudur acaba diye nette araştırma yaparken buldum, özellikle bu başlık dikkatimi çekti tamamını okudum ama benimkiyle 1e 1 aynı sorundan muzdarip biri olmadığını gördüm. ben de hemen üye olup sorunumu anlatıp önerilerinizi alayım dedim. şimdiden ilgi gösterip öneride bulunacak arkadaşlara teşekkür ederim.

öncelikle arabam 1999 model Passat 1.8T. Km'si de 263000'de. Arabayı 2005 yazında 213000'de aldım. arabayı memleketimden aldım, alırken de daha önceki arabama 7-8 sene bakan arkadaşım diyebileceğim ustama baktırdım. kmsi var acaba motor ne durumda diye bir soru vardı aklımda ama bana motorda bir problem olmadığını kmyi uzunyolda yaptığını motorun daha önce açılıp kurcalanmadığını söyledi. ben de kendisine güvendiğim için aracı aldım. akabinde öğrenciliğim nedeniyle arabayı istanbula götürdüm. maslak atatürk sanayide bakım için gelgit ahbap olduğum ustadan da fikir aldım km var motor ne durumda diye o da temiz olduğunu söyledi. son olarak ta iş nedeniyle ankaraya geldim burda da bir arkadaşımın tavsiyesi ile arabanın bakımını yaptırdığım ustaya da sordum motor ne durumda diye ankaradaki usta da motor saat gibi dedi. herkes aynı şeyi söylerken ben yine pimpiriklilikten bir de aracı Bosch Car Service'e götürdüm Esattaki. onlarda motor saat gibi dedi.

peki diceksiniz o kadar yazdın ama problem ne daha söylemedin. problem şu ki ARAÇ YAĞ EKSİLTİYOR. ben arabayı aldıktan sonra 50000 km yaptım ilk 3 yağ değişiminde (10000 km de bir) hiç yağ eksilmesi varmı diye kaputu bile açtığımı hatırlamıyorum. 10000 km olurdu giderdim servise alttaki tıpadan bir leğen yağı boşaltır, yağ filtresini de değiştirip 4Lt castrol magnatec 10/40 yağı koydurur, bi 10000 km daha gezerdim. ama son 2 seferdir motor epey bir yağ eksiltiyor. en son 40 gün kadar önce baktığımda yağ MİN-MAX aralığında MAX'a yakındı. o kontrolden sonra istanbula gittim geldim, haftada da yaklaşık 150 km yapıyorum. yani son kontrolden sonra toplamda yapsam yapsam maksimum 3000 km yapmışımdır. bugün aklıma geldi bir baktım yağ seviyesi MİN seviyesinde işten eve gelmek için ben de yaklaşık 0.5 Lt yağ ekledim.

bu durumu ilk fark ettiğimde aracı doğuşa götürdüm. kompresöre soktular motor üflüyor mu diye ama söyledikleri motorda bi problem yok hatta yanlış hatırlamıyorsam kompresör ölçümlerinin herbir silindirde yaklaşık 11 mi 12 mi öyle bişey dediler. ben de madem motor iyi yağı yakmıyor problem ne deyince karter contası üst kapak contası arka krank keçesi değişmesi lazım sızdırıyor dediler bu işleri yapmak için de 1500TL para ve aracı 4 gün bırakmamı istediler. eşimi sabahları işe bıraktığım için arabayı bırakmak istemedim. arkadaşımın tavsiye ettiği ustaya götürüp doğuşun verdiği fiyata oranla epey makul bi fiyata tüm o keçeleri contaları değiştirttim. fakat sonrasında motorun yine yağ eksilttiğini fark ettim. bir müddet sonra bir sebepten dolayı intercooler sökülünce içinde epey bir yağ biriktiğini gördük. ustanın söylediği contalar keçeler değişti, arabanın eksoz dumanı da mavi değil yani yağ da yakmıyor tek kaçak turbodaki burçların aşınmasından dolayı turbo yağı intercoolera sızdırıyor. turbonun değişmesi lazım diyor. fakat arabayı boscha götürdüğümde servis müdürüne durumu anlattığımda arabayı bi müddet sürüp test edip (gaza abanıp sert hareketler yapıp) turbonun iyi doldurduğunu ömrünün daha bitmediğini söyledi burçlar için de açmadan bişey denmez dedi, zaten bi kere turbolu araba normalde de yağ eksiltir dedi. ama arabayı ilk aldığımda yoktu böyle bişi. bi de yağ akmıyo damlamıyo contalardan sızmıyo buhar olup uçmuyo nerdeyse eksilenin tamamı intercoolera iniyor.

arabamı çok seviyorum konforu performansı herşeyi 10 numara ama bu yağ eksiltme işi beni arabamdan soğutacak. fark etmesem motorda yağ kalmayacak motor yatak saracak. ne yapmam lazım bilmiyorum. nasrettin hocanın dediği gibi damdan düşenin halinden ancak damdan düşen anlar. passat 1.8T si olup ta benzer bi sorunla karşılaşan, bu sorunu çözen bir forum kullanıcısı varsa deneyimlerini paylaşırsa çok minnettar kalırım.

bir de turbo az buz bişey değil hadi onu değiştirdik o kadar parayı verdik. derdimin dermanı olacak mı?
daha önceki arabam atmosferik motordu, 0 almıştık. 1996 dan 2005e kadar kullandım yaklaşık 70000 km yaptım, her 5000 de bir yağ değişirdi. bir kere bile 1 damla yağ eksiltmedi. benim deneyimlerim bana problemsiz bir motorun kesinlikle yağ eksiltmeyeceğini söylüyor.

bir de ben sakin kullanırım aracı, devirli kullanmam 3000 devirin üstüne çıktığım çok nadirdir. genelde 2500 devirde falan vites yükseltirim. yol boş ta olsa otobanda da olsam gaza çok basıp arabayı sıkıştırmam. genel itibariyle 2000-3000 devir arası adamıyım.

bir de not olarak belirteyim ben aracın 2. sahibiyim. ben alırken tüp yoktu ben de taktırmadım. ilk sahibi de aracı benzinli kullanmış (hasbelkader adamın makam şoförüyle tanıştım. arabayı 1998'den 2005'e kadar aynı şoför kullanmış. arabanın inciğini cinciğini herşeyini bir bir anlattı bana).
yakıt sarfiyatı da en son şehirler arası (otoban değil) 90-100 ortalamayla gittim.
ankara izmir 6,3Lt/100Km
izmir ankara 6,5Lt/100Km
otobanda 120 ortalamayla gittim.
ankara istanbul 7.0Lt/100Km
istanbul ankara 7.1Lt/100Km

şehir içi de
evden işe kolej-tandoğan istikametinden eskişehir yoluna(ankaranın trafiği yoğun bir yoludur.) ->~8.8-9.0Lt/100Km
işten eve eshişehir yolundan akay kavşağından GOP'a (trafik adım adım ilerler) ->~11.4-12.0Lt/100Km

şehirler arası değerleri kitapçığında verilen değerler, şehiriçi kitapçıktan biraz fazla fakat kitapçık verisindeki şehir içi ortalama 50Km/Saat değeridir, dur kalk değeri değildir ki 1999 model 263000 deki bi araba için kitapçık değerlerine bu kadar yakın olması bende motorda bi sorun olmadığı izlenimi veriyor ama NOLACAK BU ARABAMIN YAĞ EKSİLTMESİ????

en kısa sürede önerilerinizi ve deneyimlerinizi paylaşmanızı bekliyorum.
zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim.

üreticisi tarafından aracınıza tavsiye edilen yağ 10w-40 değil. öncelikle doğru yağ kullanmanız gerekiyor. 0w-40 veya 5w-40 tam sentetik motor yağı kullanmanız gerekmekte. tavsiye edilen her iki yağ da tam sentetik olamsına rağmen neden magnatec gibi yarı sentetik bir yağ tercih ettiniz acaba? eğer motorunuzda mekanik bir sorun yoksa doğru olan yağı kullanın bence. bir de ustanızı değiştirin derim. eğer keçe ve conta sıkıntısı yaşıyorsanız doktor yağ diye bilinen tam sentetik 10w60 mobil de kullanabilirsiniz. 2. dolumdan sonra inanamayacaksınız.... zaten 20bin km kullanırsınız. ilk dolumunda eksiltme yapıyor, endişelenmeyin, 10w-60 la tamamlayın. (benim de 1.8t vardı. ankarada mass özel servise götürüyordum. memnun kalırsınız, orada ali bey var sahibi, onunla bir görüşün. gerçekten teknik bilgi düzeyi yüksek birisi.) 270bin km.deki passatım yağ eksiltme huyundan vazgeçmişti.


 
2 Mesaj
20 Ocak 2010; 21:56:32 

merhaba arkadaşlar 1997 model 2.0 cd model opel vectra B aracım var. aşırı derecede yağ eksiltiyor.

aracımı geçen sene temmuz ayında 145000 de aldım. yağ değişimi 5000 km önce yapılmış. kontrol ettirdim ve 1 veya 1.5 lt kadar yağ ilave ettiler.ben de iki ay önce 151000 km de yağını BP 10 w 40 ile komple değiştirttim. yağ değişiminden 1800 km sonra Oil Lack diye yol bilgisayarı uyarı verdi. ertesi gün yağını kontrol ettirdiğimde 1.5 litre 10 40 yağ ilave ettirdim.aradan yaklaşık 800 km sonra yine aynı uyarıyı verdi ve bu sefer 10w 60 yağ ilave ettirdim tam iki litre ve bir 800 km daha gittim.(son km lerin çoğu şehirlerarasıdır).ve maalesef yine aynı uyarıyı verdi. üstüne 100 km gittim ve polatlıdaki opel servisine götürdüm. tam 3 litre yağ ekledi ve yağ çubuğunu çekerek motoru çalıştırdığında çubuğun oradan duman geldi.Motorun ölü olduğunu ve 2500-3000 civarı masraf olabileceğini söyledi. Ben şok oldum. Ustanın söylediği doğru mu ve ne kadar masraf gider acaba. Bilgisi olanların bilgilerini acil olarak bekliyorum. VE bu şekilde binmem arızanın daha da büyümesine yol açar mı?

lütfen acil yardım...


_____________________________



358 Mesaj
21 Ocak 2010; 15:54:24 


quote:

Orijinalden alıntı: protez43

merhaba arkadaşlar 1997 model 2.0 cd model opel vectra B aracım var. aşırı derecede yağ eksiltiyor.

aracımı geçen sene temmuz ayında 145000 de aldım. yağ değişimi 5000 km önce yapılmış. kontrol ettirdim ve 1 veya 1.5 lt kadar yağ ilave ettiler.ben de iki ay önce 151000 km de yağını BP 10 w 40 ile komple değiştirttim. yağ değişiminden 1800 km sonra Oil Lack diye yol bilgisayarı uyarı verdi. ertesi gün yağını kontrol ettirdiğimde 1.5 litre 10 40 yağ ilave ettirdim.aradan yaklaşık 800 km sonra yine aynı uyarıyı verdi ve bu sefer 10w 60 yağ ilave ettirdim tam iki litre ve bir 800 km daha gittim.(son km lerin çoğu şehirlerarasıdır).ve maalesef yine aynı uyarıyı verdi. üstüne 100 km gittim ve polatlıdaki opel servisine götürdüm. tam 3 litre yağ ekledi ve yağ çubuğunu çekerek motoru çalıştırdığında çubuğun oradan duman geldi.Motorun ölü olduğunu ve 2500-3000 civarı masraf olabileceğini söyledi. Ben şok oldum. Ustanın söylediği doğru mu ve ne kadar masraf gider acaba. Bilgisi olanların bilgilerini acil olarak bekliyorum. VE bu şekilde binmem arızanın daha da büyümesine yol açar mı?

lütfen acil yardım...



öncelikle selamlar!!!
yağ yakmalarının ve sızıntılarının sonucu yağ eksilmeleri meydana gelebiliyor.Bunun en büyük nedenlerinden biriside piston üzerindeki segmanlarda oluşan arızalardır.Eğer bunlarda sorun yoksa bazı contalardan kaçaklar meydana gelmektedir.mesela özelliklede yağ değişim sırasında yağı vakumla boşaltanlar var.vakumla boşaltılırken karterin dibindeki bazı parçalar,kırıntılar(demirlerin aşınmasıyla oluşan kırıntlar) karterin dibinde kalır.Ve yağın bir kısmı bu kırıntıların arasında kalır.yeni yağ eklendiğinde o yağıda pisletir.ve aksamlara gönderilen yağ pis olduğundan ve özelliklede içinde kırıntılar olması sebebiyle silindire,subap fincanlarına,kam miline,krank miline zarar verebilir.Bu nedenle yağ değişimi sırasında karter tıpasının sökülerek yağ boşaltılmasına dikkat edin.bu işlem sonrasındada tıpa contasını muhakkak değiştirin.
ve kesinlikle contalara dikkat edin....Geçmiş olsun.


_____________________________



 
2 Mesaj