- x
En iyi dizel motoru üreten marka hangisi ?
249 Cevap52347 Görüntüleme4 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<      [2] 4 5      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


10240 Mesaj
10 Şubat 2008; 22:18:13 

herkes kendi marka modelini yüceltmiş yine
anlamıyorum bu fanatikliği . herkes ilk bu yapmıştır ilk şu yapmıştır demiş . arabalar tarihine bir bakın geçmişten günümüze ozaman net olarak kim yapmış ortaya çıkar
tarih yalan söylemez sonuçta

bu arada güncel dizeller arasında en verimlisi hangisi diye soracak olursanız buna bence kimse net bir yanıt veremez . çünkü ortalama olarak bence hemen hemen yeni nesil tüm dizel motorlar birbiri ile aynı performansta kullanışlılıkta
biri kalkıp diyecekki fordun dizelleri kötüdür çok sorun çıkarır ama mercedesin az çıkarız
ama orana baktığımızda dizel fordlar çok daha fazla satıldığı için yüzde oranları ile aynıdır gibi görülüyor .
bence iyi dizel motor gibi birşey yok . ancak bir bütün olarak dizel motorlu bir arabanın iyi olması için iyi bir vitesi kutusu iyi bir motor soğutması vs vs iyide bir kullanıcı gerekli . en azından bence böyle :)

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
11 Şubat 2008; 8:51:58 

quote:

Orjinalden alıntı: n a v y_35

Akincl ye tamamıyla katılıyorum ancak ilk common rail motoru mercedes yapmıştır burda hatanız var.
Hyundai bile dizel motor konusunda çok iyidir çünkü common rail dizel motorun atası olan bosch a yaptırmaktadır motorlarını.
Burada mesele enjektör kalitesidir. Psa grubu da fiat gm grubu da aynı yolu izlemektedir.
Ancak toyotayı takdir etmek lazım bu common rail konusuna sonradan dahil olmuş fakat yine de diğerleriyle boy ölçüşecek güçte motor üretmiş ve ayrıca sessizlikte onların önüne geçmiştir.
Vwyi bu konuda anlamak çok zor pompa memeye devam. Common rail üretmek için çok beklediler. Tabii biz Türkiye için konuşuyoruz bence vw dizel motor konusunda Türkiye için birşey yapmıyor. Sadece 1.4 tdi üretti o da polo ibiza cordoba fabiaya hayat veriyor. Golf için hala 1.9 tdia devam. 1.6 cdti lar gibi bir motor üretseydi belki de ne focus ne citroen peugeot ne de bir başkası bu kadar satış yapabilirdi.



Kanıt vermekten usandım.

ilk common-rail dizeli fiat üretti. 1.9 jtd.

ilk kullanılan ise kendi grubundan alfa romeo 156 dır 1997.

c serisine 98 yılında cdi motor uygulandı.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akincl -- 11 Şubat 2008; 8:56:27 >


 
1858 Mesaj
11 Şubat 2008; 9:17:48 

En iyi dizel motor üreticisi ISUZU ve Mercedestir . 1.500.000 km devirmiş motoru açılmamış ISUZU araçlar vardır aynısı Mercedes içinde geçerlidir....Ayrıca ISUZU da GM ortaklığı olmasından ötürü çeşitli motorları GM'in diğer markalarında kullanılır.


_____________________________



 
13 Mesaj
19 Şubat 2008; 17:38:16 

arkadaşlar perkınside unutmayalım yıllarca bir çok arabada kullanıldığını biliyoruz iyidir kötüdür diyememde


_____________________________

ibrahim


 
223 Mesaj
19 Şubat 2008; 19:33:26 

Akincl doğru söylüyor.Bunu bende biliyordum.İlk common rail motor Alfa 156 ya konmuş.


_____________________________



 
679 Mesaj
19 Şubat 2008; 21:05:18 

şu anda toyota diyorum 2200 d4d motorları ve 1.4 d4d motorları gercekten cok harika ses desen yokk perfonmans harika yakıt yok


_____________________________

Athlon 64 X2 6000+ Palit 7900GS +samsung 400GB SATA2+920 LM 19" LCD+AUS M2N32-SLI Deluxe+SPD-6003BD Ve Hepsi Armor VA8000SWA Bunun icinde.


FoCuS TaKıMı

05 Focus GHİA Tİ-VCT +BRC Sequent 24

Ne borçlu, ne de alacaklı ol; yoksa hem paranı, hem de arkadaşını kaybedersin


 
1623 Mesaj
19 Şubat 2008; 21:11:00 

Bence bunun bir ölçüsü yok. Mesela bmw'nin kullandığı 2.0 lt dizel 177 hp güç üretmekte ve bu hacindeki en iyi dizel motor ödülünü defalarca aldı. Hondanın accord ve CRV gibi araçlarında kullandığı 2.2 dizel sessizlik konusunda ödül aldı. Mercedesin, audinin dizelleri zaten meşhur. Toyotanın 1.4 lt dizeli özellikle yaris gibi araçlarını avrupada satış başarılarına taşıdı. Bu örnekler çoğaltılabilir.


_____________________________

Paran yoksa japon, paran varsa alman...

Skoda Octavia 1.6 Elegance (2001)



6754 Mesaj
19 Şubat 2008; 21:16:43 

Bence silindir hacmine göre değerlendirme yapmak daha yerinde olur. Örneğin BMW, Audi ve MB düşük hacimli dizel üretmiyorlar. Buna karşın GM ortaklığının ödüllü Multijet'i var ama onlar da yüksek hacimli dizel üretmiyorlar. Ama bu markaların hepsi iyi motor üretiyor bu da bir gerçek.


_____________________________

oçkd fiao ifrs stat çgu iüd nnu ir n
Kim ulan bu Erol Egemen?


 
29 Mesaj
19 Şubat 2008; 21:28:17 

bence dizel motorları sadece arac üzerinde kullanmamaktayız.jenaratör, bahce aleti, motorbisiklet, motopomp, kompaktör vb. bunları sınıflandırmak gerekir. ben motor tercihimi kamyon otobüs çekicide Man, hafif ticari kamyonette izuzu, minibüsde vw, binek aracda audi-vw, ekonomi araclarında ise tabiki multijet, 10kw ya kadar jenaratörlerde honda (benzinli) 20kw ya kadar 1500 devirli süper star (1968 de yerli sermaye ve mühendislikle üretime başlandı) 120 kw ya kadar deutz ve üstü mitsubishi mgs'ler.


_____________________________



2602 Mesaj
20 Şubat 2008; 9:30:02 


quote:

Orjinalden alıntı: m_ysn

bence dizel motorları sadece arac üzerinde kullanmamaktayız.jenaratör, bahce aleti, motorbisiklet, motopomp, kompaktör vb. bunları sınıflandırmak gerekir. ben motor tercihimi kamyon otobüs çekicide Man, hafif ticari kamyonette izuzu, minibüsde vw, binek aracda audi-vw, ekonomi araclarında ise tabiki multijet, 10kw ya kadar jenaratörlerde honda (benzinli) 20kw ya kadar 1500 devirli süper star (1968 de yerli sermaye ve mühendislikle üretime başlandı) 120 kw ya kadar deutz ve üstü mitsubishi mgs'ler.

Güzel bir toparlama olmuş. Tarihten bir ekleme yapayım. Citroen CX' lerde kulanılan dizel motor dünyanın en hızlı dizeli ödülünü de almıştır. Hatta çift turboluları hiç zorlanmadan 240km' yi görür.


_____________________________


1977 Renault 12 TL Kırmızı
İskenderun Deniz Alayı/Amasra SG Grup K 12.12.2012-17.05.2013


 
29 Mesaj
20 Şubat 2008; 21:17:11 


quote:

Orjinalden alıntı: BX4TC



Güzel bir toparlama olmuş. Tarihten bir ekleme yapayım. Citroen CX' lerde kulanılan dizel motor dünyanın en hızlı dizeli ödülünü de almıştır. Hatta çift turboluları hiç zorlanmadan 240km' yi görür.

çift turbo demek nasıl oluyo ikiside egzoz turbosumu yoksa günümüz araclarındaki gibi biri komprasör digeri egzoz turbosumu?


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
2 Ekim 2011; 2:13:46 

2005 e kadar bmw 1 numaraydı şuan vw grup.


vtg sayesinde.











video görünmedi bende linki vereyim

http://www.youtube.com/...jxhoP24&feature=related


güç önemli olmakla beraber gürültüsü dayanıklılığı emisyonu verimliği de çok önemli.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaiser şoze -- 2 Ekim 2011; 2:37:14 >


3643 Mesaj
2 Ekim 2011; 12:54:43 

Kia'nın CRDI moturu hakkında düşünceleriniz nedir peki


_____________________________

Dilimin sınırları, dünyamın sınırlarını belirler.


 
1224 Mesaj
2 Ekim 2011; 19:02:33 

Bugun belli basli markalarin urettigi gerek benzinli, gerek dizel motorlarin tumu "cok iyi". "Cok iyi"den kasit, aracinin bakimlarini ihmal etmeyen normal bir kullanici icin uzun yillar sorun cikarmaz. Cunku motor teknolojisinde oyle cok buyuk devrimler olmadi. Var olan teknolojiler uzerinde iyilestirmeler yapildi. Belki son 20-30 yildaki en buyuk degisim turbo teknolojisinin yayginlasmasi oldu. Eskiden yalniz spor arabalarda turbo olurdu. Simdi gunluk binek araclarin bircogunda da turbo var.

Burada bakilacak ana unsurlar yakit tuketimi olabilir, performans olabilir; ama bunlar arasinda bile bir-iki ornek disinda cok buyuk oynamalar yok.

Arac alirken bence bugun asil goz onunde bulundurulmasi gereken konular:

1. Kaporta: Bu olay degismedi; kimisi kagit gibi, kimisi tok, tas gibi. Yakin fiyatlardaki araclarda bile buyuk fark olabiliyor.
2. Konfor: Bu da degismedi; kimisi kalas gibi; kimisi rahat, hic yormaz. Gene yakin fiyatlar arasinda ucurumlar olabiliyor.
3. Yol tutus: Gene kimi modeller hala cok kotu; bir turlu oturtamayanlar var.
4. Malzeme kalitesi, iscilik: Bu olay fiyat farkinin asil belirleyeni olabiliyor.
5. Guvenlik: Bunu en sona aldim, cunku simdiki araclarin geneli eskiye oranla cok iyi. Ama gene de farklar var.

Motor bunlardan sonra geliyor bence, ayirt edici bir ozellik olarak.

Donanim olayini yazmiyorum; cunku ne kadar kofte, o kadar ekmek. Parayi verirseniz yukaridaki bes maddeye gore en dandik arabanin bile donanimlisini alirsiniz.


_____________________________



 
4180 Mesaj
2 Ekim 2011; 19:39:01 

Ülkemiz için en iyi çözüm multijet motorlar. Gerisi beni ilgilendirmez... multjet değil aracımın motoru ama alırsam kesinlikle multijet olacak...


_____________________________


Megane II HB Faz I
1.5 dCi Authentique

Continental Premium Contact 5 Lastik | Mutlu Akü | Bosch Filtreler | Castrol Edge Turbo Diesel Yağ | Shell V-Power Nitro+ Diesel Yakıt


2129 Mesaj
2 Ekim 2011; 19:58:12 

Multijet

vergi
performans
yakıt tüketimi
sorunsuzluk
parça bolluğu
parça ucuzluğu
servis ağı
uzun ömrü
diğer dizellere göre az ses çıkartması. Fiat arabaların içindeki ses yalıtımdan kaynaklanıyor. tdci ye göre yarı yarıya düşük sesi.
turbosunun sürücüsüne bas gaza hadi dedirtmesi. sesini çok seviyorum. herhalde multijetli bir aracım olsa trafik canavarı olurum


_____________________________

SAGA Virtual Airlines - IVAO


2611 Mesaj
2 Ekim 2011; 20:03:57 

mercedes
fiat
toyota
ısuzu
mıtsubishi


12836 Mesaj
2 Ekim 2011; 20:04:57 

Multijetin sadece 1.3 versiyonu sessiz :)


120'lik 1.6 Bravomda en hoşnutsuz olduğum konu gürültülü motoruydu.

Soğuk sıcak ılık farketmez.


Gürültüsünün şiddeti değişiyordu sadece.




_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


 
947 Mesaj
2 Ekim 2011; 21:07:13 

Yeni nesil tdci motorlarda cok sessiz yeni focusu test ettigimde bi an benzinli sanmıştım. Konuya değinecek olursak uzun ömürlü motor yoktur, bakımlı motor vardır,
Fiat doblo 2004 model 1,9 jtd ile sehir ici 200k da motor bitti
Renault kangoo 2007 model 1,5 dci 180k da aynen,
2009 Fiat palio Van multijet, araçlar 120k da ve motorlar eski kangoodan daha vahim, tabiki bu araçlar sehir ici en kötü şartlarda sürekli ring servis gibi kullanılıyor, daha motor ısınmadı yada durduk biraz bekleyelim falan bunların hiçbirisi uygulanmıyor, aksine sürekli dip gaz yapılıyor, Eee ticari amaçlarla kullanınca motor vs önemli degil, o anda yapılacak isleri yapiyorya, önemli olan o. Zaten kendini defalarca amorti etmiştir, kullandığım tdci motorlarda sağlam motorlar, ford transit var 322k yol yaptı sehirler arası kurye, bu Arac digerlerinden daha dinç gercekten.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

2011 ford focus 109 hp tdci. iphone 4, hp compq presario 2,2 ghz dual core


8929 Mesaj
2 Ekim 2011; 21:38:07 

Psa bence bu konuda çok iyi 1.6 tdci 115 ve fransız grupta e-hdi 112 hp olanlar gayet verimli , sessiz ve seri....


_____________________________

2014 F30 M Sport + sunroof + Harman Kardon
Aldanma zenginliğine bir kıvılcım yeter, aldanma güzelliğine bir sivilce yeter!...
When the lamp is turned off, all women get beauty.


165 Mesaj
2 Ekim 2011; 21:47:00 

Bence şu an BMWnin 2.0 litre dizel motoru en verimli olanı.Özellikle yeni 5.25d xDrive'da kullanılan motor yakıt tüketimi-performans-sessizlik oranıyla göz dolduran bi makine.100 km'de ortalama yakıt tüketimi 5.2 lt,0-100 km hızlanması 7 sn..Ki BMW'nin 2.0 dizeli bilidiğim kadarıyla çıktığı yıllarda yılın dizel motoru ödülünü de almıştı.


_____________________________

Yollar,direksiyonun arkasından bakınca size çok şey vaad edebilir;zevk,heyecan,adrenalin hatta korku bile.Ancak ölümü profosyoneller bile hesaplayamaz.


3096 Mesaj
2 Ekim 2011; 21:47:30 

Ben de yeni C4 te test ettiğim 112hp motoru beğendim. Daha önce Focus'ta kullanma şansım olmuştu eski versiyonu ile. İyi bir gelişme göstermiş.
Aracımdaki motorun 1.6 sı olsa dadından yenmezdi diye düşünüyorum.


_____________________________



7518 Mesaj
2 Ekim 2011; 22:09:27 

fiat ile bmw arasinda gider gelir.


_____________________________

0-100'de şanzıman konuşur, motorun ne mal olduğu 100'den sonra belli olur.

Her DSG birgün arızayı tadacaktır.


904 Mesaj
2 Ekim 2011; 22:21:56 

bence mercedesten baskasi degildir 80 lerde üretilen dizelleri tas gibi hala


_____________________________



5961 Mesaj
3 Ekim 2011; 13:58:30 

Diesel Motoru, içten yanmalı bir motor tipidir. Türkiye'de Dizel motor olarakta anılmaktadır. Daha özel bir tanımla, diesel motor oksijen içeren bir gazın (genellikle bu atmosferik havadır) sıkıştırılarak yüksek basınç ve sıcaklığa ulaşması ve silindir içine püskürtülen yakıtın bu sayede alev alması ve patlaması prensibi ile çalışan bir motordur. Bu yüzden benzinli motorlardan farklı olarak ateşleme için bujiye ve yakıt oksijen karışımını oluşturmak için karbüratöre ihtiyaç yoktur.

1892'de Alman Mühendis Rudolf Diesel tarafından bulunmuş ve daha sonra 23 Şubat 1893'te patenti alınmış bu süreç diesel çevrimi olarak bilinir. Motorun mucidi, geniş kömür yataklarına sahip olan Almanya'nın petrole bağımlılığını azaltmak için kömürle çalışan bir motor yapmayı hedeflemiştir. Ancak kömür tozunun yanmasından dolayı ortaya çıkan kül büyük sorunlar doğurmuş, daha sonraları ise motorda farklı yakıtların kullanılması tasarlanmıştır. Nitekim Rudolf Diesel, motorun sunumunu 1900’deki Dünya Fuarı'nda, yakıt olarak yer fıstığı yağı (Biodizel) kullanarak yapmıştır.

Türkiye'nin ilk %100 Türk Malı Dizel Motorunu, 1967 senesinde Yüksek Mühendis Abdülkadir Özgür seri olarak üretmiştir. İlk olarak 1 silindirli Su Soğutmalı Direkt Enjeksiyonlu olarak üretilen bu motorlar, Motosan A.Ş. firması adı altında (http://www.motosan.com/products.html) sulama motopompları, elektrik jeneratörleri, dizel deniz motorları, bahçe traktörleri, uygulamalarında 42 yılı aşkın süredir Avrupa, Asya ve Afrika kıtalarında hizmet vermektedir. Motosan firması 1,2 ve 3 silindirli dizel su soğutmalı OHC ( Over Head Camshaft - Üstten Kam Milli ), Turbo Şarjlı ( Aşırı Doldurmalı ) Euro III emisyonlu Silindir Başına 4 Subaplı 120 HP gücüne kadar motorlar üretmektedir.
Ayrıca Yabancı Lisans Anlaşmaları ile Oyak Renault dCi adı ile, Tofaş Fiat multijet adı ile, Karsan-Peugeot, Otokar, BMC (Türkiye), Otosan Ford, Mercedes-Benz Türk, Hyundai Assan, Temsa Mitsubishi, Anadolu Isuzu, Toyota Türkiye olmak üzere Türkiye'de Dizel motorları yabancıların kontrolünde üretmektedirler.

Kaynak: http://tr.wikipedia.org/wiki/Diesel_Motor


_____________________________

Old Honda's newer die, they just get faster.

Green Mamba Returns / My Honda CRX Delsol Project & Redesign || Click For Details...


 
1057 Mesaj
3 Ekim 2011; 14:17:26 


quote:

Orijinalden alıntı: dentyılmaz



fordun tdci motorları arıza ve yakı olarak bildiğim kadarıyla daha problemli.zaten aynı motor pejo grubunda da kullanılıyor.(pejo-ford ortak yapım)

peugeot hdi motor kullanmıyor muydu?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Bir şeyi yapabileceğinizi yada yapamayacağınızı düşünüyorsanız haklısınız.


12836 Mesaj
3 Ekim 2011; 14:24:06 

quote:

Orijinalden alıntı: muho98



peugeot hdi motor kullanmıyor muydu?

Bu motoru PSA grubu (Peugeot-Citroen) geliştirip HDI ismiyle kendi araçlarında kullanıyor.

Ford'a veriyorlar TDCI oluyor.

Volvo alıyor D oluyor.

Mazda alıyor CD oluyor.

Jaguar alıyor ama onun ismini hatırlayamadım şimdi.


_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


 
1057 Mesaj
3 Ekim 2011; 14:25:54 

anladım.bilgilendirdiğiniz için sağolun:D



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Bir şeyi yapabileceğinizi yada yapamayacağınızı düşünüyorsanız haklısınız.


643 Mesaj
3 Ekim 2011; 14:32:29 

peugeot cıtroen grubun ( psa )nın motorlarını derim. son çıkanları e hdı motorları ise çok sessiz ve daha atak kimse pejoyu cıtroeni beğenmez forumda ama bakın adamların motorunu volvo jaguar,ford kullanıyor


_____________________________

//2006 Peugeot 307 110 Hp Çelik Gri //


1543 Mesaj
3 Ekim 2011; 14:47:26 

PSA:
Volvo , Peugeot , Ford , Mazda, Citroén tarafından kullanılan dizel motorlar...

Subaru'nun Boxer Diesel'ini de unutmamak lazım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GAYRI -- 10 Ekim 2011; 9:17:20 >


_____________________________



 
2404 Mesaj
3 Ekim 2011; 15:19:13 

Bmw



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



3429 Mesaj
3 Ekim 2011; 15:48:49 

Performans = BMW
Dayanıklılık = Isuzu.


_____________________________

VW Golf 7 1.4 TSI 122 hp Bixenon
HTC One


 
1057 Mesaj
3 Ekim 2011; 16:20:14 




< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Bir şeyi yapabileceğinizi yada yapamayacağınızı düşünüyorsanız haklısınız.


 
335 Mesaj
3 Ekim 2011; 17:33:21 

Bir kere kara dizel ile yeni nesil turbo cr dizeller farklı değerlendirilmeli....

Kara dizel (yani eski dizeller) de kesinlikle ve kesinlikle ısuzu ve mercedes... Gersi yalan...

Yeni nesil dizellerde ise bence HDi.... (multijet sahibiyim, hdi araç çok kullandım. Hdi daha iyi)


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
3 Ekim 2011; 17:40:23 

Bİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİ EMMMMMM DABULYUUUUU


 
1057 Mesaj
3 Ekim 2011; 17:45:25 


quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23


Bu motoru PSA grubu (Peugeot-Citroen) geliştirip HDI ismiyle kendi araçlarında kullanıyor.

Ford'a veriyorlar TDCI oluyor.

Volvo alıyor D oluyor.

Mazda alıyor CD oluyor.

Jaguar alıyor ama onun ismini hatırlayamadım şimdi.

peki madem ford ve diğer markalarda hdi motor kullanıyor neden ford ve peugeot un araçlarında ki yakıt tüketim değerleri aynı değil ki acaba?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Bir şeyi yapabileceğinizi yada yapamayacağınızı düşünüyorsanız haklısınız.


12836 Mesaj
3 Ekim 2011; 18:07:37 

quote:

Orijinalden alıntı: muho98



peki madem ford ve diğer markalarda hdi motor kullanıyor neden ford ve peugeot un araçlarında ki yakıt tüketim değerleri aynı değil ki acaba?

Peugeot ve Citroen hdi motorlarını manuelden bile az yaktırabilen 6 ileri yarı otomatik şanzımanla (Auto6R ve MCP) piyasaya sürüyor 3-4 yıldır.

Fordda ise tdci motor sadece düz viteste var ve bu yıla kadar 5 ileri idi.

Bunun bir etkisi vardır şüphesiz.


Aynı şartlarda aynı şekilde kullanılsa arada ciddi fark olmaz yine de.


Bir de fordun yakıt deposu 55 lt iken peugeot ve citroenin 60 lt.

Bundan dolayı da bu Fransızların menzili biraz daha uzun ve daha az yakıyormuş fikrine kapılıyor insan.


_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


 
1057 Mesaj
3 Ekim 2011; 18:12:53 

tamamdır kaptım olayı



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Bir şeyi yapabileceğinizi yada yapamayacağınızı düşünüyorsanız haklısınız.


2587 Mesaj
3 Ekim 2011; 18:18:41 

quote:

Orijinalden alıntı: vestigo

toyotanın D4-D dizelini yabana atmamak lazım, pek çok bilirkişi tam not veriyor.

O zaman Google' d4d ve yağ eksiltme diye bir gir bakalım... veya herhangi bir Toyota ustasına sor...:)

Dizellerin çoğu aynı, TDI, HDI, TDCI, Multijet vs.vs.

Genel olarak Avrupa dizellerin hepsi birbirine yakın, sadece TDCI'lar az daha geride kalıyor...
Japon dizellerinden ise uzak durmak gerekiyor, zaten çoğu Japonların dizel tecrübesi daha bikaç yıllık...


4921 Mesaj
3 Ekim 2011; 18:42:16 

Ford'un 6.7 V8 dizelinin yanında BMW 520d'nin traktör gibi çalışışını gördüğümden beri Ford diyorum. Ayrıca cüssesinden beklenmeyecek de bir ekonomi sunabiliyor.


_____________________________


Mercedes-Benz


 
1057 Mesaj
3 Ekim 2011; 18:47:18 

evet katılıyorum.amerikayı bilmem ama avrupada ki dizellerin çoğu ya tdi oluyor yada hdi



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Bir şeyi yapabileceğinizi yada yapamayacağınızı düşünüyorsanız haklısınız.


 
2404 Mesaj
3 Ekim 2011; 18:50:01 

quote:

Orijinalden alıntı: canozpinar

Ford'un 6.7 V8 dizelinin yanında BMW 520d'nin traktör gibi çalışışını gördüğümden beri Ford diyorum. Ayrıca cüssesinden beklenmeyecek de bir ekonomi sunabiliyor.

sen bmw ye bindin mi konuşuyon traktörmüş, fiyat listelerine bak anla de cahil


_____________________________



1066 Mesaj
3 Ekim 2011; 18:53:23 

en iyi dizel yapan marka opel
şaka bi yana.
bence multijet.
dayanıklılıkta başı ısuzu motorları çeker.


_____________________________



 
1057 Mesaj
3 Ekim 2011; 18:57:46 


quote:

Orijinalden alıntı: rbyygt2

en iyi dizel yapan marka opel
şaka bi yana.
bence multijet.
dayanıklılıkta başı ısuzu motorları çeker.

Arkadaşlar japon dizellerinin rakipleri kadar iyi olmadığını söylediler.evet bende bu fikre katılıyorum ancak dayanıklılık dediğimizde (dizel motorlar açısından söylüyorum)isuzunun yanına toyotayida ekleyemez miyiz acaba?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Bir şeyi yapabileceğinizi yada yapamayacağınızı düşünüyorsanız haklısınız.


134 Mesaj
3 Ekim 2011; 18:59:32 

quote:

Orijinalden alıntı: rbyygt2

en iyi dizel yapan marka opel
şaka bi yana.
bence multijet.
dayanıklılıkta başı ısuzu motorları çeker.

opel bu işi biliyor demekki
1.3 ve 2.0 motorlar fiattan (multijet) 1.7 motoru ise isuzudan alınma


_____________________________



1066 Mesaj
3 Ekim 2011; 19:01:50 

quote:

Orijinalden alıntı: DX4850


opel bu işi biliyor demekki
1.3 ve 2.0 motorlar fiattan (multijet) 1.7 motoru ise isuzudan alınma

tabiiiii


_____________________________



12836 Mesaj
3 Ekim 2011; 19:05:16 

quote:

Orijinalden alıntı: kocatepe

Bir kere kara dizel ile yeni nesil turbo cr dizeller farklı değerlendirilmeli....

Kara dizel (yani eski dizeller) de kesinlikle ve kesinlikle ısuzu ve mercedes... Gersi yalan...

Yeni nesil dizellerde ise bence HDi.... (multijet sahibiyim, hdi araç çok kullandım. Hdi daha iyi)

Yazacağım birşey vardı diyordum ama bir türlü yazıya dökememiştim.

Böyle birşeydi ama :)


_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


 
107 Mesaj
3 Ekim 2011; 20:03:39 

Tabiki FIAT'tır. Common raili kim buldu Audimi? Audi farlara beyaz ışık falan koymayı buldu.


5961 Mesaj
3 Ekim 2011; 21:53:45 

quote:

Orijinalden alıntı: cukurtos
Audi farlara beyaz ışık falan koymayı buldu.




Buda güzeldi.


_____________________________

Old Honda's newer die, they just get faster.

Green Mamba Returns / My Honda CRX Delsol Project & Redesign || Click For Details...


2619 Mesaj
3 Ekim 2011; 23:13:15 

Audi tabi.


_____________________________

Forumu bir daha girmemek üzere bırakmış bulunmaktayım.


697 Mesaj
3 Ekim 2011; 23:20:33 


quote:

Orijinalden alıntı: cukurtos

Tabiki FIAT'tır. Common raili kim buldu Audimi? Audi farlara beyaz ışık falan koymayı buldu.

Aksam aksam güldürdün beni kardes..;-)



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



Punto Evo 1.4 Mylife S&S Dualogic 2011


697 Mesaj
3 Ekim 2011; 23:22:51 

O değilde vosvoscu arkadaşları tdi diye kasarken pek göremiyorum bu konuda.
Hayirdir?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



Punto Evo 1.4 Mylife S&S Dualogic 2011


1519 Mesaj
4 Ekim 2011; 0:01:08 


BMW nin performansa doyurucu 2,0 d lerini unutmayalım ama
bence
2,4 d5 motor varya volvonun 120,000 kmde sadece
1 bg güç kaybı oldu (normalde her 10 000 kmde 1 bg güç kaybı olur )
(teste tutunca baktık)
üstelik şirket arabası 205 bg lik araç 204 bg düştü işte bence bu dikkate alınmalı
ısuzu mercedes motoru tamam
1,500,000km ama aynı motor
tata da bi işe yaramıyo bu da dikkate alınmalı
gm 1,9 dizeli saab için hayal kırıklığı ve vectra için doyucu
1,3 dizel corsada tüketimi sevindiriyor
yani
dizel hiç birşeydir
yan ekipmanlar önemli vites kutusu
aerodinamik yapı süspansiyon dizel motorda daha önplana çıkıyor
fıswagen nin arge müdürü 2008 yılında tsi motor çıktıktan sonra şöyle dedi
benzinli motorlar gelişimini %99 tamamladı
bence ama önümüzde gelişimini
%30 tamamlayan bi dizel motorumuz var
bu cümle tüm dizel motorlar için geçerli
üstelik benzinli motorda 1,4 180 bg elde ediiyorsa
dizelde bence 1,4 te 220 bg çok daha rajhat elde edilir
ama bi 5 -10 senesi var


_____________________________



878 Mesaj
4 Ekim 2011; 0:02:33 

quote:

Orijinalden alıntı: ay61n

# 1919 — Avrupanın ilk seri üretim otomobili Type A Citroen tarafından piyasaya verildi. Citroen aynı yıl dünyada ilk organize satış sonrası hizmetleri yapılandırdı.
# 1920 — Voisin firması hidrolik olarak çalışan ABS'nin atası üzerine çalışmalar yaptı." Frenlemenin tekerlekleri kitlemesini önleyici donanımı " tanımıylada Almanyada 671925 nosuyla ilk patentini aldı
# 1924 — Citroen dünyanın ilk çelik karasörlü otomobili B10’üretti
# 1924 — MAN'ın ürettiği bir kamyon direk enjeksiyonlu dizel bir motoru kullanan ilk vasıta oluyordu
# 1934 — Citroen seri olarak önden çekişli araç üretmeye başladı
# 1938 — Citroen Hidropnömatik süspansiyon sistemini icat etti
# 1938 — İsviçreli kamyon üreticisi Saurer ilk turbo motorlu kamyonu üretti
# 1938 — Klima'yı standart olarak kullanıma sunan ilk marka Studebaker Commander'dir
# 1938 — GM tasarımcısı Harley Earl ilk elektrikli cam sistemini Buick y'ye monte etti.
# 1954 – Döner Pistonlu Motor (Rotary-Wankel motoru) Felix Wankel tarafından geliştirildi
# 1957 — İlk hız sabitleyicisi (cruis control) Imperial marka araçta kullanıldı.
# 1958 — İsveç'teki Volvo Fabrikasında mühendis olan Nils Bohlin Üç noktalı emniyet kemeri olarak bilinen sistemin patentini aldı.
# 1962 — İlk seri üretim turbo motorlu otomobil Chevrolet Corvair Monza tanıtıldı. Daha sonra bu modeli Oldsmobile F85 Jetfire takip etti
# 1963 - Wankel motoru ilk kez NSU Spider marka araçta kullanıldı
# 1967 — İngiliz otomobil firması Jensen İlk ABS'yi otomobillerine uyguladı
# 1973 — Avrupa'da seri olarak turbo motorla üretilen ilk otomobil BMW 2002 oldu.
# 1978 — Modern ilk ABS sistemi BMW 7 serisi ve Mercedes S serisinde uygulandı
# 1984 — Turbo üreticisi Garrett intercooler adını verdiği bir turbo soğutucusu geliştirdi. Bu sayede türbine giren hava soğutularak turbonun performansı artırıldı
# 1986 — Çift turbo takılan ilk araç Porsche 959 oldu
# 1987 — Bosch ilk üretici olarak ABS sisteminin daha gelişmişi olan ASR sistemini piyasaya sürmüştür
# 1993 — Fiat Croma TdiD değişken geometrili turboyla donatılan ilk otomobil oldu. Sistem düşük motor devirlerinde turbonun verimini önemli oranda artırıyordu.
# 1995 — Bosch 1995 yılında ESP sistemini aktif sürüş emniyetini sağlamak üzere üretime almıştır. Özellikle virajlarda ve ani yol değişikliklerinde ESP sistemi, yıldırım hızı ile motor, şanzıman ve frene müdahale ederek aracın savrulmasını önler.
# 2004 — Çift turbo takılan ilk seri üretim dizel motorlu otomobil BMW 535d oldu ***************************
# 2005 — Mercedes üç turbolu v6 dizel motorla donatılmış konsepti Vision SLK 320 Cdi’yi Cenevre otomobil fuarında tanıttı.



audi ile ilgili pek bi bilgi yazmiyor


2004 - yanlis
Ilk seri uretim dizel motorlu otomobil Bmw Alpina E39 kasa D10 Biturbo 2002.


_____________________________

BMW S1000 RR 2014 - BMW 635D BITURBO - BMW 650i COUPE - MASERATI QUATTROPORTE (GONE) - MERCEDES ML500 AMG PACK (GONE) - BMW M5 E60 (GONE) - BMW M3 E46 SILVER (GONE) - ALPINA B3 S COUPE 2004 #106/149 (GONE BUT NOT FORGOTTEN) - BMW 750IL E38 INDIVIDUAL (GONE) - MERCEDES CLK 500 AMG (GONE)-BMW 530D M-PACK (GONE) - BMW 730D E65 (GONE) - BMW 525D BLACK ROOF (GONE) - MERCEDES E55 AMG W210 (GONE)


1519 Mesaj
4 Ekim 2011; 0:07:01 


BMW nin performansa doyurucu 2,0 d lerini unutmayalım ama
bence
2,4 d5 motor varya volvonun 120,000 kmde sadece
1 bg güç kaybı oldu (normalde her 10 000 kmde 1 bg güç kaybı olur )
(teste tutunca baktık)
üstelik şirket arabası işte bence bu dikkate alınmalı
ısuzu mercedes motoru tamam
1,500,000km ama aynı motor
tata da bi işe yaramıyo bu da dikkate alınmalı
gm 1,9 dizeli saab için hayal kırıklığı ve vectra için doyucu
1,3 dizel corsada tüketimi sevindiriyor
yani
dizel hiç birşeydir
yan ekipmanlar önemli vites kutusu
aerodinamik yapı süspansiyon dizel motorda daha önplana çıkıyor
fıswagen nin arge müdürü 2008 yılında tsi motor çıktıktan sonra şöyle dedi
benzinli motorlar gelişimini %99 tamamladı
bence ama önümüzde gelişimini
%30 tamamlayan bi dizel motorumuz var
bu cümle tüm dizel motorlar için geçerli
üstelik benzinli motorda 1,4 180 bg elde ediiyorsa
dizelde bence 1,4 te 220 bg çok daha rajhat elde edilir
ama bi 5 -10 senesi var
toyotanın dizelleri
mercdeside audiyede salllar ama 2,0 ları
1,4d4dler de en sesiz dizeller
renonun 1,5 dizelde dğüzenli bakımdan sonra özellikle cliolarda ve nissan note lerde
performansta hiçte fena değil
amaaaaaaaaaaaaaa
bu kadar laftan sınra bence
1-BMW
2-VOLVO D5(2,4)
YADA
1-VOLVO D5(2,4)
2-BMW


_____________________________



3434 Mesaj