Arkadaşlar Citroen C3 dizel aracımın motor kapağının arasından yağ sızıyor.Çok fazla değil ancak ben yine de bir ustaya götürdüm.Direk servise gitmedim ne olur ne olmaz diye.Usta,önemli bir şey olmadığını bunun motorun terlemesi olduğunu(nası oluyosa )söyledi.Conta değişirse düzeleceğini ancak motor kapağının açılmasının satarken başımı ağrıtabileceğini felan söyledi.Sonuçta böyle bin bişicik olmaz dedi. Ama ben bi kere kıllandım ya gözüm sürekli motor kapağında.Ne kadar yağ etmış diye bakıp duruyorum.Dediğim gibi çok çok az sızıntı var.2 aydır bu şekilde kullanıyorum ve 5 bin km yaptım. Anlayan arkadaşlara sorum şu.Böyle binmeye devam mı edeyim yoksa bu iş benim başımı cidden ağrıtır mı? Şimdiden teşekkür ederim.
Fazla yağ koyduysan onu atıyordur. Olmasa bile o kadarcık sızıntıdan bişey olmaz.
quote:
Orijinalden alıntı: Sulphur
Fazla yağ koyduysan onu atıyordur. Olmasa bile o kadarcık sızıntıdan bişey olmaz.
yağ çubuğu aracılıyığla aracınızın yağ seviyesini sürekli takip edin..eğer çubukta anlamlı bir düşme farkederseniz(çubuğun max ile min çentikleri arası 1 lt yağa tekabül eder) müdahale edersiniz..
yanlız benim anlamadığım bir şey var..yağ kaçağı motor üstündeki yağ koyma kapağının olduğu yerden mi yoksa motor bloğunda üst kapak ile motor bloğunun bağlantı yerlerinden mi?
quote:
Orijinalden alıntı: türbülans
yağ çubuğu aracılıyığla aracınızın yağ seviyesini sürekli takip edin..eğer çubukta anlamlı bir düşme farkederseniz(çubuğun max ile min çentikleri arası 1 lt yağa tekabül eder) müdahale edersiniz..
yanlız benim anlamadığım bir şey var..yağ kaçağı motor üstündeki yağ koyma kapağının olduğu yerden mi yoksa motor bloğunda üst kapak ile motor bloğunun bağlantı yerlerinden mi?
Alıntıları Göster
aracın neresinden yağ atıyor onu anlamadım bende .yağ konulan yerdenmi subap kapağındanmı, silin kapağındanmı. silindir kapağından sa silindirkapak contası değişmesi gerekir. satarken niye sorun olacakmış onu anlayamadım.gayet normal bişey.
quote:
Orijinalden alıntı: onur37
aracın neresinden yağ atıyor onu anlamadım bende .yağ konulan yerdenmi subap kapağındanmı, silin kapağındanmı. silindir kapağından sa silindirkapak contası değişmesi gerekir. satarken niye sorun olacakmış onu anlayamadım.gayet normal bişey.
Alıntıları Göster
Yağ koyma yerinden değil arkadaşlar,motor üst kapağı ile motor bloğu arasından kaçırıyor.Fazla yağ konsa çubuktan belli olur,öyle bir durum yok.Evet silindir kapak contası değişmeli.Motorun açıldığı belli olur bir şekilde ve araç dizel olduğundan ve haliyle kimse kimseye güvenmediğinden böyle basit bir şey için açıldığını anlatamayabilirim.Problem bu. Eğer ustanın ve salphur arkadaşımın söylediği gibi önemsiz başımı ağrıtacak bişey değilse hiç dokunmuycam. Cevap yazan arkadaşlara tekrar teşekkür ederim.
quote:
Orijinalden alıntı: panisher
Yağ koyma yerinden değil arkadaşlar,motor üst kapağı ile motor bloğu arasından kaçırıyor.Fazla yağ konsa çubuktan belli olur,öyle bir durum yok.Evet silindir kapak contası değişmeli.Motorun açıldığı belli olur bir şekilde ve araç dizel olduğundan ve haliyle kimse kimseye güvenmediğinden böyle basit bir şey için açıldığını anlatamayabilirim.Problem bu. Eğer ustanın ve salphur arkadaşımın söylediği gibi önemsiz başımı ağrıtacak bişey değilse hiç dokunmuycam. Cevap yazan arkadaşlara tekrar teşekkür ederim.
Alıntıları Göster
ben 3 sene peugeot servisinde çalıştım anladığım kadarıyla silindir kapak contasından kaçırıyor.azsa bişey olmaz ama ilerki zamanlarda motor suyuna yağ karıştıra bilir onuda bil ondan sonra karar ver.her arabada olan bişey satarken sorun olacağını sanmam.
quote:
Orijinalden alıntı: onur37
ben 3 sene peugeot servisinde çalıştım anladığım kadarıyla silindir kapak contasından kaçırıyor.azsa bişey olmaz ama ilerki zamanlarda motor suyuna yağ karıştıra bilir onuda bil ondan sonra karar ver.her arabada olan bişey satarken sorun olacağını sanmam.
Alıntıları Göster
SAÇMA BİR CEVAP DAHA... MOTORUN DIŞINA KAÇAN YAĞ NASIL OLUYORDA İLERİKİ ZAMANLARDA MOTOR SUYUNA KARIŞIR...
quote:
Orjinalden alıntı: onur37
ben 3 sene peugeot servisinde çalıştım anladığım kadarıyla silindir kapak contasından kaçırıyor.azsa bişey olmaz ama ilerki zamanlarda motor suyuna yağ karıştıra bilir onuda bil ondan sonra karar ver.her arabada olan bişey satarken sorun olacağını sanmam.
quote:
Orijinalden alıntı: roverci
SAÇMA BİR CEVAP DAHA... MOTORUN DIŞINA KAÇAN YAĞ NASIL OLUYORDA İLERİKİ ZAMANLARDA MOTOR SUYUNA KARIŞIR...
quote:
Orjinalden alıntı: onur37
ben 3 sene peugeot servisinde çalıştım anladığım kadarıyla silindir kapak contasından kaçırıyor.azsa bişey olmaz ama ilerki zamanlarda motor suyuna yağ karıştıra bilir onuda bil ondan sonra karar ver.her arabada olan bişey satarken sorun olacağını sanmam.
Alıntıları Göster
silindir kapak contası özelleğini zamanla kaybedince dışarı verdiği yağı bi zaman sonra içeride verir .öğrende gel
quote:
Orijinalden alıntı: onur37
silindir kapak contası özelleğini zamanla kaybedince dışarı verdiği yağı bi zaman sonra içeride verir .öğrende gel
Alıntıları Göster
Sağolun arkadaşlar,içim rahatladı gerçekten
quote:
Orijinalden alıntı: panisher
Sağolun arkadaşlar,içim rahatladı gerçekten
Alıntıları Göster
Arkadaşlar merhabalar.
Bu konuda bazı eksiklikler var sanırım. Öncelikle @panisher bey siz aracınızın yağ eksilmesini gözlemleniz mi? Yani siz sızıntıya göre mi, yoksa yağ çubuğundaki eksilmeye göre mi bu sonuca vardınız? Zira sadece gövdedeki sızıntıya baktıysanız, motor suyunuzu kontrol edin derim. Silindir çevresinde su kanalları olduğundan, kapak contasında bir sorun varsa, yağ önce suya karışacak, durum çok ağırlaştıysa motor dışına da verecektir. Suyunuzu mutlaka ontrol etmelisiniz. Sanırım sizin gördüğünüz yağ değil, motor suyu. Ayrıca, motorunuzun tamir edilmesi, herhangi bir değer kaybına yol açmaz.
quote:
Orijinalden alıntı: onur37
silindir kapak contası özelleğini zamanla kaybedince dışarı verdiği yağı bi zaman sonra içeride verir .öğrende gel
MOTOR KAPAĞI EN ÜST KAPAKTIR. VE SUYLA HİÇBİR ŞEKİLDE BİR BAĞLANTISI YOKTUR. CONTASI BASİT BİR ŞEKİLDE DEĞİŞTİRİLEBİLİR. GENELLİKLE KAUÇUKTAN YAPILMIŞTIR... SEN BİLE DEĞİŞEBİLİRSİN. ARKADAŞIN BAHSETTİĞİ KAPAK TA BUDUR...
SİLİNDİR KAPAK CONTASI İSE, SİLİNDİR BLOKU İLE SUBAP KAPAĞI ARASINDAKİ CONTADIR. YANMAZ MALZEMEDEN YAPILIR. TORK ANAHTARIYLA AYARLI BİR ŞEKİLDE SÖKÜLÜP TAKILABİLİR. SUBAP KAPAĞI İLE MOTOR ANA GÖVDESİNİ BİRBİRİNE BAĞLAR. YANMA ODASINI İZOLE EDER, YAĞ VE SU KANALLARIYLA MOTORU BİRLEŞTİRİR. BU CONTAYI DEĞİŞTİRMEK USTALARIN İŞİDİR. EN KÜÇÜK HATA, YANMA ODASININ HACMİNİ VE SIKIŞTIRMA ORANINI DEĞİŞTİRECEĞİ İÇİN CONTA DEĞİŞTİRİLDİKTEN SONRA TORK ANAHTARIYLA SIKILIR.
quote:
Orjinalden alıntı: onur37
silindir kapak contası özelleğini zamanla kaybedince dışarı verdiği yağı bi zaman sonra içeride verir .öğrende gel
MOTOR KAPAĞI EN ÜST KAPAKTIR. VE SUYLA HİÇBİR ŞEKİLDE BİR BAĞLANTISI YOKTUR. CONTASI BASİT BİR ŞEKİLDE DEĞİŞTİRİLEBİLİR. GENELLİKLE KAUÇUKTAN YAPILMIŞTIR... SEN BİLE DEĞİŞEBİLİRSİN. ARKADAŞIN BAHSETTİĞİ KAPAK TA BUDUR...
SİLİNDİR KAPAK CONTASI İSE, SİLİNDİR BLOKU İLE SUBAP KAPAĞI ARASINDAKİ CONTADIR. YANMAZ MALZEMEDEN YAPILIR. TORK ANAHTARIYLA AYARLI BİR ŞEKİLDE SÖKÜLÜP TAKILABİLİR. SUBAP KAPAĞI İLE MOTOR ANA GÖVDESİNİ BİRBİRİNE BAĞLAR. YANMA ODASINI İZOLE EDER, YAĞ VE SU KANALLARIYLA MOTORU BİRLEŞTİRİR. BU CONTAYI DEĞİŞTİRMEK USTALARIN İŞİDİR. EN KÜÇÜK HATA, YANMA ODASININ HACMİNİ VE SIKIŞTIRMA ORANINI DEĞİŞTİRECEĞİ İÇİN CONTA DEĞİŞTİRİLDİKTEN SONRA TORK ANAHTARIYLA SIKILIR.
quote:
Orjinalden alıntı: onur37
silindir kapak contası özelleğini zamanla kaybedince dışarı verdiği yağı bi zaman sonra içeride verir .öğrende gel
Alıntıları Göster
ben silindir kapak contasından bahsediyorum anlattıklarını 7 sene okulda gördüm ben senin dediğin subap kapak contası benim anladığım silindir kapak contasından geliyor yağğ.
quote:
Orijinalden alıntı: onur37
ben silindir kapak contasından bahsediyorum anlattıklarını 7 sene okulda gördüm ben senin dediğin subap kapak contası benim anladığım silindir kapak contasından geliyor yağğ.
Alıntıları Göster
roverci ve onur37 isimli arkadaşlar;
zannedersem sorununu anlatan arkadaş kaçağın yerini tam olarak (teknik isimleriyle) belirtemediğinden bir terim karmaşası olmuş.
büyütülecek bir mesele yok.
her ikinizin de bilgi ve tecrübelerinizle foruma fayda ve katkılarınızı bekliyoruz...
kolay gelsin...
quote:
Orijinalden alıntı: O.B.K
roverci ve onur37 isimli arkadaşlar;
zannedersem sorununu anlatan arkadaş kaçağın yerini tam olarak (teknik isimleriyle) belirtemediğinden bir terim karmaşası olmuş.
büyütülecek bir mesele yok.
her ikinizin de bilgi ve tecrübelerinizle foruma fayda ve katkılarınızı bekliyoruz...
kolay gelsin...
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: O.B.K
roverci ve onur37 isimli arkadaşlar;
zannedersem sorununu anlatan arkadaş kaçağın yerini tam olarak (teknik isimleriyle) belirtemediğinden bir terim karmaşası olmuş.
büyütülecek bir mesele yok.
her ikinizin de bilgi ve tecrübelerinizle foruma fayda ve katkılarınızı bekliyoruz...
kolay gelsin...
Evet arkadaşlar iyi niyetinizden kimsenin şüphesi yok Bilgi ve tecrubenizden yararlanmak isteriz.Gerçekten de aslında sorun benim teknik olarak sorunu anlatamamamdan kaynaklanıyor ve sayenizde aydınlandık hepimiz. Sonuç olarak benim bahsettiğim kapak motor kapağı ve silindirlerle alaklı değil.Yani motor suyunda su vb yok doğal olarak.Çubukla yağa baktığımda belirgin bir eksilme de yok,baştada dediğim gibi çok az bir sızıntı var. Tüm arkadaşlara çok teşekkir ederim,bu başlık amacına fazlasıyla ulaşmıştır
quote:
Orijinalden alıntı: panisher
quote:
Orjinalden alıntı: O.B.K
roverci ve onur37 isimli arkadaşlar;
zannedersem sorununu anlatan arkadaş kaçağın yerini tam olarak (teknik isimleriyle) belirtemediğinden bir terim karmaşası olmuş.
büyütülecek bir mesele yok.
her ikinizin de bilgi ve tecrübelerinizle foruma fayda ve katkılarınızı bekliyoruz...
kolay gelsin...
Evet arkadaşlar iyi niyetinizden kimsenin şüphesi yok Bilgi ve tecrubenizden yararlanmak isteriz.Gerçekten de aslında sorun benim teknik olarak sorunu anlatamamamdan kaynaklanıyor ve sayenizde aydınlandık hepimiz. Sonuç olarak benim bahsettiğim kapak motor kapağı ve silindirlerle alaklı değil.Yani motor suyunda su vb yok doğal olarak.Çubukla yağa baktığımda belirgin bir eksilme de yok,baştada dediğim gibi çok az bir sızıntı var. Tüm arkadaşlara çok teşekkir ederim,bu başlık amacına fazlasıyla ulaşmıştır
Alıntıları Göster
panisher ustanında dediği gibi sadece orda bir terLme yapmış yada biz kusma diyoruz dedin kadar az bir miktarda ise önemLi değiL ama sen gene her ihtimaLe karşı haftada bir kez yağ seviyene bak ne oLu ne oLmaz.......ama az bi terLetme oLyı varsa hiç bişey oLmaz devam ettt
quote:
Orijinalden alıntı: Fdd24
panisher ustanında dediği gibi sadece orda bir terLme yapmış yada biz kusma diyoruz dedin kadar az bir miktarda ise önemLi değiL ama sen gene her ihtimaLe karşı haftada bir kez yağ seviyene bak ne oLu ne oLmaz.......ama az bi terLetme oLyı varsa hiç bişey oLmaz devam ettt
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: Fdd24
panisher ustanında dediği gibi sadece orda bir terLme yapmış yada biz kusma diyoruz dedin kadar az bir miktarda ise önemLi değiL ama sen gene her ihtimaLe karşı haftada bir kez yağ seviyene bak ne oLu ne oLmaz.......ama az bi terLetme oLyı varsa hiç bişey oLmaz devam ettt
Sağol dostum,aynen öyle yapıyorum ben de
quote:
Orijinalden alıntı: panisher
quote:
Orjinalden alıntı: Fdd24
panisher ustanında dediği gibi sadece orda bir terLme yapmış yada biz kusma diyoruz dedin kadar az bir miktarda ise önemLi değiL ama sen gene her ihtimaLe karşı haftada bir kez yağ seviyene bak ne oLu ne oLmaz.......ama az bi terLetme oLyı varsa hiç bişey oLmaz devam ettt
Sağol dostum,aynen öyle yapıyorum ben de
Alıntıları Göster
panisher bey sen hala meseleyi tam anlatamadın. hem motor kapağı diyorsun hem de silindirlerle alakası yok diyorsun. ikinci olarak, sızan sıvıya insan şöyle bir parmağının ucunu sürer, iki parmak arasında söyle bir sıvazlar o sıvıyı ve belli olur yağ mı su mu olduğu. yapamadın mı bunu.
quote:
Orijinalden alıntı: mbbilici
panisher bey sen hala meseleyi tam anlatamadın. hem motor kapağı diyorsun hem de silindirlerle alakası yok diyorsun. ikinci olarak, sızan sıvıya insan şöyle bir parmağının ucunu sürer, iki parmak arasında söyle bir sıvazlar o sıvıyı ve belli olur yağ mı su mu olduğu. yapamadın mı bunu.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: mbbilici
panisher bey sen hala meseleyi tam anlatamadın. hem motor kapağı diyorsun hem de silindirlerle alakası yok diyorsun. ikinci olarak, sızan sıvıya insan şöyle bir parmağının ucunu sürer, iki parmak arasında söyle bir sıvazlar o sıvıyı ve belli olur yağ mı su mu olduğu. yapamadın mı bunu.
Arkadaşım motor üst kapağının arasından sızıntı var,silindir kapak contasıyla alakası yok.Ben yağ mı su mu anlayamadım demedim ki siz insan şunu bunu yapar demişsiniz.Ben yağ diyorum,herhalde elimizi sürdük,ondan sonra yağ dedik.Her neyse sorunu anladık,korkacak bişey de yokmuş,herkese teşekkürler
quote:
Orijinalden alıntı: panisher
quote:
Orjinalden alıntı: mbbilici
panisher bey sen hala meseleyi tam anlatamadın. hem motor kapağı diyorsun hem de silindirlerle alakası yok diyorsun. ikinci olarak, sızan sıvıya insan şöyle bir parmağının ucunu sürer, iki parmak arasında söyle bir sıvazlar o sıvıyı ve belli olur yağ mı su mu olduğu. yapamadın mı bunu.
Arkadaşım motor üst kapağının arasından sızıntı var,silindir kapak contasıyla alakası yok.Ben yağ mı su mu anlayamadım demedim ki siz insan şunu bunu yapar demişsiniz.Ben yağ diyorum,herhalde elimizi sürdük,ondan sonra yağ dedik.Her neyse sorunu anladık,korkacak bişey de yokmuş,herkese teşekkürler
Alıntıları Göster
biz vectrayı o şekilde 280.000 km dir kullanıyoruz, yağ eksilttiğide yok
ama motorun üst film şeklinde yağ kaplanıyor, yazın yeteri kadar soğumuyor dışarının etkisiyle o bir sorun.
dediğiniz yeri anladım sanırım ben. yanma odalarının olduğu blokla, egzantrik milinin olduğu üstteki kapak arasındaki yerden kaçıyor sanırım.
quote:
Orijinalden alıntı: ccaparli
biz vectrayı o şekilde 280.000 km dir kullanıyoruz, yağ eksilttiğide yok
ama motorun üst film şeklinde yağ kaplanıyor, yazın yeteri kadar soğumuyor dışarının etkisiyle o bir sorun.
dediğiniz yeri anladım sanırım ben. yanma odalarının olduğu blokla, egzantrik milinin olduğu üstteki kapak arasındaki yerden kaçıyor sanırım.
Alıntıları Göster
Tüm tamirciler tamirci deyildir.tamirci diye gezen bir ton adam var ortalıkta aynı problem bendede vardı arabam golf gittim conta altdım kendim değiştirdim sonrada mazotla iyi ce yıkadım motoru ki daha sonra aynı problem çıkacakmı diye önemsiz birşey değil bu aksine çok önemli bujilerinde yağlanma olasiliği var arabanız çalışmaz vs