- x
8 valf 16 valf , tork , motor hacmi,yakıt ilişkisi
41 Cevap18764 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


234 Mesaj
2 Şubat 2008; 23:17:15 

bazı markalar baktıgımızda aynı aracı farklı motor secenekleriyle piyasaya sürüyorlar özellikle motor hacimleri 1.4 1.2 ondan sonra valf sayılarını degiştirerek 8 valf 16 valf secenekleri var sonuç olarak ihtiyaca göre ceşitlilik yaratılmış güzelde öncelikle alıcılar da öncelikle az yakanı arıyorlar verilerde ufak farklılıklar olsada sonuçta uygulamada farklılıklar yaşanılıyor , benim merak ettigimde karşılaştırmam 1.2 ve 1.4 motor secenekleri için özellikle sehir içi kullanımlarda valf faktörüde devreye girerse hangi motor secenegi tercih edilimelidir . ayrıca belirli devirlerde tork degerleri var bazı araçlar düşük devirlerde bazıları ise daha yüksek devirlerde tork degerlerini yakalıyor bu devirlere göre tork degri ne ifad etmektedir bu konuda bilgili arkadaşlar aydınlatırsa memnuniyet duyarım...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maradona83 -- 3 Şubat 2008; 21:26:02 >


_____________________________

2008CHEVROLET AVEO SEDAN 1.4SE BRC , HP dv6172 ıntcore2 1.66 ram512 nıvıdıa7400


234 Mesaj
4 Şubat 2008; 22:18:25 

yaw hiç fikri söyleyecek yokmu????????????


_____________________________

2008CHEVROLET AVEO SEDAN 1.4SE BRC , HP dv6172 ıntcore2 1.66 ram512 nıvıdıa7400


3567 Mesaj
4 Şubat 2008; 22:27:15 

hocam ben makine mühendisiyim.

sen bu başlığı açarak bana diyorsun ki öğrendiğin ve tecrübe ettiğin herşeyi bu sayfada özetle...


_____________________________



234 Mesaj
6 Şubat 2008; 15:11:28 


quote:

Orjinalden alıntı: O.B.K

hocam ben makine mühendisiyim.

sen bu başlığı açarak bana diyorsun ki öğrendiğin ve tecrübe ettiğin herşeyi bu sayfada özetle...
emege saygımız vardır da bindigimiz makinelerin nasl işlediginide bilmek lazım herkes makine mühendisligi okumuyor tabiki onun için ' bilgi paylaştıkça büyür' diyorum


_____________________________

2008CHEVROLET AVEO SEDAN 1.4SE BRC , HP dv6172 ıntcore2 1.66 ram512 nıvıdıa7400


7849 Mesaj
6 Şubat 2008; 15:42:30 

Bu konuda tek bildiğim şey 8 valf lerin düşük devirlerde 16 valflerin yüksek devirlerde daha performanslı olduğu


_____________________________



3567 Mesaj
6 Şubat 2008; 16:29:07 

eğer valfler yeteri kadar büyükse 8 veya 16 pek bişey farketmez. yani önemli olan birim zamanda ne kadar hava emdiği ve ne kadar hava tahliye ettiğidir.

eğer yeterli büyüklükteki 8 valfle yeterli miktarda tahliye gerçekleşebiliyorsa pek bir performans kaybı söz konusu olmaz.

ancak büyük valflerin kontrolü zor olduğundan, çoğu modern araçta, valfler küçültülerek, toplam valf sayısı arttırılılarak performans artışı elde edilir.

performans valf sayısıyla alakalıdır. ancak valf sayısıyla her zaman doğru orantılı değildir.

tekrar etmek gerekirse önemli olan birim zamanda ne kadar hava tahliye edildiğidir. bunu 8 valflede yababilirsiniz, 12 valflede, 16 ilede, eski kasa passatlardaki gibi 20 valf ilede.

mesela eski kasa passatların 1.8 litre hacmindeki 20 valfli, atmosferik 125 hp veya turboşarjlı 150 hp motorlarını ele alacak olursak, silindir başına emme için 2'şer, egsozt için 3'er valf ayrılmıştır.

0



0



ancak egsozt için ayrılan 3'er valf yerine, yeterli büyüklükteki 2'şer valfle de başka markalarda, aynı performansın elde edildiğini biliyoruz.

alttaki resimdede üstten tek egsantrikli 8 valfli eski bir vw motorunu görüyoruz.

0


bu motorda sizin de tahmin edebileceğiniz gibi birim zamanda, yüksek valf sayısına sahip motorların tahliye edebileceğinin çok altında bir miktarda hava tahliye edilebilir.

alttaki resimde ise gti-vr6 nın üstten çift egsantrikli, 24 valflik motorunu görüyoruz.

0


muhakkak ki bu motorun performansı daha düşük valf sayısına sahip motorlardan daha fazla olur.

ancak tabiki bu motorda ekonomiden bahsetmek pek de mümkün olmaz.

tabi işin bir diğer boyutu ise bu valflerin açık kalma zamanlarıdır.

bu konuda farklı sistemler geliştirilmiştir. mesela alttaki resimde honda, 16 valflik bir motorla, valflerin açık kalma zamanlamasını değiştirerek maksimum performans ve minimum yakıt tüketimini hedefler...

aşağıdaki resimde de honda nın K20Z3 kodlu motorunda uyguladığı i-VTEC sistemi;

0


yani özellikle gelişen teknolojiyle artık valf sayısı tek başına pek birşey ifade etmez. valflerin zamanlaması, genişlikleri, emme ve tahliye kapasiteleri gücü ve yakıt sarfiyatını etkiler.


kolay gelsin...





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 16 Mayıs 2008; 2:53:00 >


_____________________________



3567 Mesaj
6 Şubat 2008; 16:35:19 

motor hacmi - yakıt ilişkisine de bi ara değinirim.

kolay gelsin...


_____________________________



324 Mesaj
6 Şubat 2008; 23:25:18 

Aslında üst konu yapılması gerekir bu anlatım belk biraz daha ayrıntıya girilerek ama bu şekilde de uygundur
Hani derler ya bu bilgileri para versen bulamazsın diye,laf sanki bu anlatım içn söylenmiş
Teşekkürler tekrar
Bir soruda ben sorayım.Subapların açık kalma zamanlamaları nasıl ayarlanır ve nasıl bir önemi vardır?Teşekkür ederim


_____________________________

ABD nedir?
ABD;sömürge,ezilenhalklar,saldırganlık,devlet terörü demektir.ABD, savaş demektir. Atom bombası, nükleer silah, katliam demektir.ABD;Lozan'a atılmayan imza, Sevr'i unutmayan,unutturmayan sinsi hafıza demektir.ABD;"Yeşil Kuşak","Ilımlı İslam", BOP, BİP,BM, NATO,IMF demektir.ABD; Pentagon,CIA ve uzantıları,kirli sermaye,Ermeni diasporası,Yahudi lobisi,loca,Soros, iç karışıklık, satın alınma, psikolojik harp demektir.ABD;İsrail, MOSSAD demektir.ABD;Muavenet'e atılan füze,Paşa'nın uçağına uzanan eldir. ABD; pkk bürosu,pkk kampı,pkk mayını, pkk silahı demektir.ABD;Kandilli dağı demektir.ABD; Türkmen'e atılan bomba, Türkmen kızına yapılan tecavüz, silinen kırmızı çizgi,başa geçirilen çuval,kürt bölücüye uzanan dostça el,"Sayın Başkan(!)" diyen dildir


3567 Mesaj
7 Şubat 2008; 0:33:50 

quote:

Orjinalden alıntı: yug2980

Aslında üst konu yapılması gerekir bu anlatım belk biraz daha ayrıntıya girilerek ama bu şekilde de uygundur
Hani derler ya bu bilgileri para versen bulamazsın diye,laf sanki bu anlatım içn söylenmiş
Teşekkürler tekrar
Bir soruda ben sorayım.Subapların açık kalma zamanlamaları nasıl ayarlanır ve nasıl bir önemi vardır?Teşekkür ederim


teşekkür ederim hocam.

gelelim sorularınıza.

önce "değişken subap zamanlamasının nasıl bir önemi var?" sorusundan başlayalım.

Motorlarda güç üretimi önce yakıtın içindeki kimyasal enerjinin ısı enerjisine dönüşmesi, sonra da bu ısı enerjisinin pistonu harekete geçirmesiyle gerçekleşir. Bir dört zamanlı motorda bu işlem şu aşamaları izler:
1. Yakıt ve hava karışımı pistonun dışarı hareketiyle dolar.
2. Karışım pistonun içeri hareket etmesiyle sıkıştırılır.
3. Sıkışmış karışım benzinli motorlarda bir kıvılcım ile tutuşturulur, dizel motorlarda ise yüksek basınç ve sıcaklık altında kendiliğinden tutuşur ve yanma gerçekleşir. Yanma sonucu açığa çıkan enerji ile piston dışarı doğru itilir. Bu sayede krank şaftı döndürülür ve kinetik enerji elde edilmiş olur.
4. Pistonun geri dönüşü sırasında egzoz valfı açıktır ve egzoz gazları pistondan atılır. Döngü böylece başlangıç konumuna gelir ve 1. aşamadan itibaren işlemler yinelenir.

0


Motorun bir döngüsünü yukarıda anlatılan 4 aşamada tamamlamasından dolayı bu tip motorlara 4 zamanlı motorlar ismi verilir.

Gördüğünüz gibi burada anlatırken bile çok zaman alan bu işlem, araç hareket halinde iken bu döngü dakikada ortalama 3.000-3.500 defa tekrarlanır.

Özellikle yüksek devirlerde hava emişi bu hızlı valf hareketlerinden olumsuz etkilenir. saniyenin belkide 20 de biri gibi bir zamanda silindiri temiz hava ile doldurma işlemi yüksek devirlerde biraz verimsiz gerçekleşir. farklıı devirlerde silindirin farklı hızlarda hava ile doldurulması gerekir. örneğin yüksek devirlerde silindirin son derece hızlı bir şekilde hava ile doldurulması gerekirken, düşük devirlerde erken açılan emme valfi çekişte kayıplara sebebiyet verir.

Bu nedenle özellikle sürekli yüksek devirde kullanılan yarış otomobillerinde emme valflerinin açılış zamanları daha öne alınır. yani emme, egsoz çıkışından hemen sonra hatta bazen egsoz çıkışı bitmeden başlar. Bu gibi subap zamanlaması düzenlemeleri egsantrik mili yarış tipi egsantrik miliyle değiştirilerek gerçekleştirilir.

0


Bu tip bir değişiklik sonucu araca takılan yarış tipi egsantrik mili motorun yüksek devirde verimini arttırırken, düşük devirde düzensiz çalışmasına sebep olur.

Sürekli düşük devir için tasarlanan bir egsantrik mili ise yüksek devirde düzensiz yanmaya sebebiyet verir.

işte bu farklı devirlerde ve farklı hızlanma isteklerinde, en uygun yanmayı gerçekleştirmek için sürekli değişken subap zamanlaması sistemleri geliştirilmiştir.

bu sistemler sayesinde her devirde, o devir için gerektiği miktarda emme subabı açık kalır. bu sayede her devirde mükemmel yanma ile maksimum güç ve minimum yakıt sarfiyatı gerçekleşir. böylelikle hem birim miktar yakıtla daha fazla güç elde edilmiş olur, hem de tam yanmamış yakıt egsozdan atmosfere salınmamış olur.

İşte tüm bu farklı devirlerde ve gaz pedalının farklı açılarında ihtiyaç duyulan farklı subap zamanlaması sorunu motor üreticileri tarafından geliştirilen farklı sistemlerle çözümlenmiştir.

bu sistemlerin başlıcaları;

honda'nın vtec motoru
ve
toyota'nın vvt-i ve dual vvt-i motorudur.

dikkat ederseniz bu motorlar hem sınıflarında son derece düşük yakıt tüketimine sahiptirler, hem de farklı devirlerde yeterli miktarda tork ve ivmelenme sağlarlar.

sonraki mesajlarımda da bu sistemlerin nasıl çalıştığını anlatmaya çalışacağım...



_____________________________



3567 Mesaj
7 Şubat 2008; 0:49:54 

bu arada arkadaşlar, alıntı kullanmamaya, kendi anlatımımla bilgileri sizinle paylaşmaya çalışıyorum. bazı yazım yanlışlarım olabilir. eklemek istediğiniz konular olabilir.

sürç-i lisanımın şimdiden affını dilerim...

kolay gelsin...


_____________________________



3567 Mesaj
7 Şubat 2008; 1:53:33 

bir de valf sayısından çok emme ve egsozt yapılan alan önemli dedik. havada kalmasın diye resimlerle ve formüllerle destekleyelim.

0


burada kırmızı işaretlenmiş alan valfin inmesiyle, silindire hava emişinin gerçekleştiği aralığı gösteriyor. hava akımının gerçekleştiği aralığın alanı = h x 3.1415926 (pi) x D

bu alanı arttırmanın iki yolu vardır. birincisi valfin çapını arttırmak. ikincisi ise valfi daha fazla silindir içine indirerek emişin gerçekleştiği aralığı arttırmak. ancak tabi valfi aşağı indirmenin de bir sınırı vardır. çünkü fazla inen valf pistona çarpar.

burdan da anlaşılacağı gibi emme ve egsoz için hava akımının gerçekleştiği aralık ne kadar büyükse özellikle yüksek devirde verim artacaktır.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 7 Şubat 2008; 1:55:57 >


_____________________________



234 Mesaj
7 Şubat 2008; 13:16:10 

bilgiler müthiş arkadaşımıza bu bilgilerden ötürü teşekkrler , yeni gelecek bilgileri sabırsızlıkla beklmekteyiz.


_____________________________

2008CHEVROLET AVEO SEDAN 1.4SE BRC , HP dv6172 ıntcore2 1.66 ram512 nıvıdıa7400


3014 Mesaj
7 Şubat 2008; 15:10:35 

O.B.K. başlığı ben açmadım soruda sormadım ama tüm yazdıklarını okudum, gerçekten emeğine sağlık.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
7 gün cezanın,
5 gün 17 sa. 55 dk. kadarı kaldı.
7 Şubat 2008; 17:47:41 

O.B.K. Verdiğin bilgiler için sağol...


 
207 Mesaj
7 Şubat 2008; 20:14:57 

O.B.K arkadaşım, verdiğin değerli bilgiler için teşekkür ederim. Bir yazar "Okuya okuya cahil oldum." demiş. Ben de bu forumdaki yazıları okudukça, otomobil konusunda ne kadar bilgisiz olduğumu farkettim. Emeği geçen herkese teşekkürler...


_____________________________



3567 Mesaj
7 Şubat 2008; 21:54:34 

Arkadaşlar, yazdıklarıma kıymet verip, zaman ayırıp, okuma zahmetinde bulunduğunuz için asıl ben sizlere teşekkür ederim.

elimden geldiğince ve vakit buldukça devamını getirmeye çalışacağım.

emniyetli sürüşler dilerim...

quote:

Orjinalden alıntı: maradona83
bilgiler müthiş arkadaşımıza bu bilgilerden ötürü teşekkrler , yeni gelecek bilgileri sabırsızlıkla beklmekteyiz.




quote:

Orjinalden alıntı: TURKCE
O.B.K arkadaşım, verdiğin değerli bilgiler için teşekkür ederim. Bir yazar "Okuya okuya cahil oldum." demiş. Ben de bu forumdaki yazıları okudukça, otomobil konusunda ne kadar bilgisiz olduğumu farkettim. Emeği geçen herkese teşekkürler...



_____________________________



652 Mesaj
8 Şubat 2008; 12:38:19 

O.B.K cok guzel bılgıler tesekkurler saygılar...


_____________________________



 
9 Mesaj
19 Şubat 2008; 0:56:05 

aklınıza sağlık güzel bilgiler derli toplu olmuş


_____________________________



418 Mesaj
22 Şubat 2008; 0:22:17 

Aabi O Zaman Biz hep Cahil Kalacaz Baksanıza Hiç Birşey bildiğimiz yokmuş
quote:

Orjinalden alıntı: TURKCE

O.B.K arkadaşım, verdiğin değerli bilgiler için teşekkür ederim. Bir yazar "Okuya okuya cahil oldum." demiş. Ben de bu forumdaki yazıları okudukça, otomobil konusunda ne kadar bilgisiz olduğumu farkettim. Emeği geçen herkese teşekkürler...



_____________________________



KARARLAR, YILAN BALIĞINA BENZER. KOLAYCA YAKALANIR, AMA TUTULMASI ZORDUR.


4115 Mesaj
22 Şubat 2008; 20:46:50 

O.B.K. zaman ayırdığın ve bizleri bilgilendirdiğin için teşekkürler


337 Mesaj
14 Mayıs 2008; 21:17:39 

ellerinize sağlık..


_____________________________



 
1005 Mesaj
16 Mayıs 2008; 1:30:03 


quote:

Orjinalden alıntı: O.B.K

Arkadaşlar, yazdıklarıma kıymet verip, zaman ayırıp, okuma zahmetinde bulunduğunuz için asıl ben sizlere teşekkür ederim.

elimden geldiğince ve vakit buldukça devamını getirmeye çalışacağım.

emniyetli sürüşler dilerim...



Öncelikle bilgiler için çok teşekkür ederim Ustam...

Birşey sormak istiyorum. SOHC motorlar silindir başı 2 subaplı oluyor değilmi. Motor V6 yani toplam 12 sübap oluyor değilmi ?


_____________________________



3567 Mesaj
16 Mayıs 2008; 2:53:31 


quote:

Orjinalden alıntı: Numan06
Öncelikle bilgiler için çok teşekkür ederim Ustam...

Birşey sormak istiyorum. SOHC motorlar silindir başı 2 subaplı oluyor değilmi. Motor V6 yani toplam 12 sübap oluyor değilmi ?


SOHC aslında "single over head camshaft" demektir. Yani üstten tek egsantrikli motor demektir.

Chrysler'in ve sanırım Ford'un V6 SOHC motorları var. Chrysler'in bu SOHC motorları hatırladığım kadarıyla silindir başına 1 emme, 1 egsoz valfi kullanıyor. Yani toplamda 12 valfli motorlar.

SOHC motorlar genelde silindir başına 2 subap kullansalar da bazı istisnalar da var. Örneğin honda'nın v-tec motorları üstten tek egsantrikli ama silindir başına 4 valf olmak üzere toplam 16 valfli.

Yani tek başına motorun SOHC veya DOHC olması subap sayısını göstermez. Ama tabi DOHC yani üstten çift egsantrikli bir motorda silindir başına her iki egsantrikte de subap bulunacağından en az 4 subap vardır diyebiliriz. Ama bazı SOHC motorlarda da silindir başına 4 subap bulunabiliyor v-tec motorlarda olduğu gibi...

Kolay gelsin...



_____________________________



 
1005 Mesaj
16 Mayıs 2008; 9:14:13 


quote:

Orjinalden alıntı: O.B.K




SOHC aslında "single over head camshaft" demektir. Yani üstten tek egsantrikli motor demektir.

Chrysler'in ve sanırım Ford'un V6 SOHC motorları var. Chrysler'in bu SOHC motorları hatırladığım kadarıyla silindir başına 1 emme, 1 egsoz valfi kullanıyor. Yani toplamda 12 valfli motorlar.

SOHC motorlar genelde silindir başına 2 subap kullansalar da bazı istisnalar da var. Örneğin honda'nın v-tec motorları üstten tek egsantrikli ama silindir başına 4 valf olmak üzere toplam 16 valfli.

Yani tek başına motorun SOHC veya DOHC olması subap sayısını göstermez. Ama tabi DOHC yani üstten çift egsantrikli bir motorda silindir başına her iki egsantrikte de subap bulunacağından en az 4 subap vardır diyebiliriz. Ama bazı SOHC motorlarda da silindir başına 4 subap bulunabiliyor v-tec motorlarda olduğu gibi...

Kolay gelsin...





Teşekkürler ustam benimde zaten Ford SOHC V6 internette bir türlü valf sayısını bulamadım kafama takılmıştır bazı kaynaklarda 24 gördüm bazılarında 12 demekki kuvvetle muhtemel 12 valf...

Tekrar teşekkür ederim.


_____________________________



2269 Mesaj
16 Mayıs 2008; 21:54:21 

Aslında motor hacminin yerini hiçbirşey tutmaz ne değişken egzantrik ne değişken emme manifoldu direkt enjeksiyon vb.Tek aşırı besleme düzenekleri motor hacminin yerini tutabilir .Mini sınıftada 1.2 yerine daha hacimli olan 1.4 lt motorları almak daha mantıklıdır çünki asıl önemli performans parametresi olan tork direkt hacimle alakalıdır ortalama 15nm civarında daha az tork üretir ve 1.4 lt olana kıyasla daha kısa vites oranlarını zorunlu kılar .VW gibi markalar tsı motorlarda 170 hp gibi güçler elde ederek ancak 2.5lt atmosferik motorlardan elde edilecek gücü bu kadar ufak hacimden aşırı beslemeyle ve ufak hacim vasıtasıyla iç sürtünmeyi azaltarak yani pistonların süpürdüğü beygir başına alanı azaltarak ayrıca alt devirlerde hemen yüksek tork elde edip bunları uzun vites oranlarıylaaa kombine ederek tüketimleri azaltmışlardır.DSG şanzımanda gaz pedalının hassas kullanımıyla yol devir ve hız gibi dataları kullanıp gerektiğinde 1800 devirde bile yakıt tüketimini düşürmek için vites büyütmektedirler.


_____________________________

merhaba


 
1005 Mesaj
16 Mayıs 2008; 22:00:39 


quote:

Orjinalden alıntı: froster2006

Aslında motor hacminin yerini hiçbirşey tutmaz ne değişken egzantrik ne değişken emme manifoldu direkt enjeksiyon vb.Tek aşırı besleme düzenekleri motor hacminin yerini tutabilir .Mini sınıftada 1.2 yerine daha hacimli olan 1.4 lt motorları almak daha mantıklıdır çünki asıl önemli performans parametresi olan tork direkt hacimle alakalıdır ortalama 15nm civarında daha az tork üretir ve 1.4 lt olana kıyasla daha kısa vites oranlarını zorunlu kılar .VW gibi markalar tsı motorlarda 170 hp gibi güçler elde ederek ancak 2.5lt atmosferik motorlardan elde edilecek gücü bu kadar ufak hacimden aşırı beslemeyle ve ufak hacim vasıtasıyla iç sürtünmeyi azaltarak yani pistonların süpürdüğü beygir başına alanı azaltarak ayrıca alt devirlerde hemen yüksek tork elde edip bunları uzun vites oranlarıylaaa kombine ederek tüketimleri azaltmışlardır.DSG şanzımanda gaz pedalının hassas kullanımıyla yol devir ve hız gibi dataları kullanıp gerektiğinde 1800 devirde bile yakıt tüketimini düşürmek için vites büyütmektedirler.



Bende zaten bir türlü küçük hacimli arabalara alışamadım. Bir büyük tuturduk gidiyoruz.. Yakıt sorun ama biraz zevk meselesi işte...


_____________________________



4278 Mesaj
23 Mayıs 2008; 21:44:55 

o.b.k@
hocam, bi motorun çift yada tek egzantrikli olması ona ne kazandırır performans açısında? benim tek bildiğim tek egzantrikliler daha az titreşimli daha sessiz motorlar, ama performans konusuna yorum getiremiyorum


_____________________________

Intel Q6600 --- ASUS P5Q-Pro
Sparkle SF-PX88GT512D3-HP --- Corsair Dominator 2x2gb DDR2 1066mhz
Logitech MOMO Racing + Logitech Dual Action
Coolermaster RC-690 --- Samsung HD321KJ
Samsung S3 mini --- iPad 16gb --- PSP 1001 --- iPod nano 6g 8gb
Canon 550D + 18-55MM IS + 50mm 1.8f + 55-250mm IS-II


3567 Mesaj
24 Mayıs 2008; 0:46:42 


quote:

Orjinalden alıntı: dikmenibo

o.b.k@
hocam, bi motorun çift yada tek egzantrikli olması ona ne kazandırır performans açısında? benim tek bildiğim tek egzantrikliler daha az titreşimli daha sessiz motorlar, ama performans konusuna yorum getiremiyorum


Performans konusu egsantrik sayısından bence bağımsızdır.

16 valflik bir motor düşünürsek, tek veya çift egsantrikle aynı iş yapılmaktadır. Egsantrik sayısı sadece tasarım seçimidir. Aynı iş tek egsantrikle de yapılır. Titreşim konusunda daha az hareketli parça olması sebebiyle daha az titreşim olur. Ancak bariz bir fark da yoktur.

Sonuçta tamamen tasarım tercihine kalmış...

Daha az hareketli parça tabiki tek egsantrikle mümkündür. Ancak tek egsantrikle silindir başına 4 valf kontrol etmek de zordur. Ama honda v-tec motorlarında bunu hakkıyla yapmış.

Sonuç olarak performans konusunda ben de yorum getiremiyorum. Çünkü egsantrik sayısı ile performans arasında açık bir bağlantı bulamıyorum.

Kolay gelsin...


_____________________________



4278 Mesaj
24 Mayıs 2008; 8:17:11 

yanlız diilmişim
sağolun hocam bilgiler için


_____________________________

Intel Q6600 --- ASUS P5Q-Pro
Sparkle SF-PX88GT512D3-HP --- Corsair Dominator 2x2gb DDR2 1066mhz
Logitech MOMO Racing + Logitech Dual Action
Coolermaster RC-690 --- Samsung HD321KJ
Samsung S3 mini --- iPad 16gb --- PSP 1001 --- iPod nano 6g 8gb
Canon 550D + 18-55MM IS + 50mm 1.8f + 55-250mm IS-II


 
1 Mesaj
29 Ağustos 2008; 16:02:40 

Tebrik ederim konuyu çok güzel anlatmışsınız.Kafamda bir kaç soru vardı bu konu hakkında açıklamarınız sayesinde cevapları buldum.


_____________________________

RIOTER


 
194 Mesaj
29 Mayıs 2011; 1:11:29 

elinize emeğinize bilgilerinize teşekkür ederim, çok faydalı bilgiler edindim :)


_____________________________

Murat KARA
Ankara Merkez


Intel Core Ivy Bridge i5 3230M || Nvidia GeForce GTX660M 2GB GDDR5 || 8 GB 1600MHz || 750 GB 7200RPM + 128 GB SSD ||THX TruStudio PRO || 15.6" Full HD Non-Glare Type
Killer Gaming Networking || Steel Series Keyboard



 
1497 Mesaj
13 Mayıs 2013; 12:09:06 

hort olacak ama bir arkadasin ricasi

bir aracin "motor valfinde sorun olmasi" tam olarak neyi ifade eder,
16 valf 1,2,4 8 vb kac parca halinde motora takilmaktadir/bulunmaktadir,sorun tum sistemdemidir yoksa bazı valf(ler)de olabilirmi,
Valf degisimi nasıl yapılır,bunun icin motor tumuyle sokulurmu?hangi parcalar degisir
bu arac sorunsuz sarsıntısız yuruyor ise performans(yuksek devir) yada tuketim veya baska gorunmeyen bir yan etkisi varmıdır

egr valf
motor valf
turbo valf
selenoid valf

bunlar ayrı bilesenlermidir



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goofyitu -- 13 Mayıs 2013; 12:11:52 >

Bu mesajda bahsedilenler: @O.B.K, @ebrarkara Bu mesaja 1 cevap geldi.


_____________________________



5955 Mesaj
13 Mayıs 2013; 12:32:49 

quote:

Orijinalden alıntı: goofyitu

hort olacak ama bir arkadasin ricasi

bir aracin "motor valfinde sorun olmasi" tam olarak neyi ifade eder,
16 valf 1,2,4 8 vb kac parca halinde motora takilmaktadir/bulunmaktadir,sorun tum sistemdemidir yoksa bazı valf(ler)de olabilirmi,
Valf degisimi nasıl yapılır,bunun icin motor tumuyle sokulurmu?hangi parcalar degisir
bu arac sorunsuz sarsıntısız yuruyor ise performans(yuksek devir) yada tuketim veya baska gorunmeyen bir yan etkisi varmıdır

egr valf
motor valf
turbo valf
selenoid valf

bunlar ayrı bilesenlermidir

valf=valve=sübap

Bunların hepsi aynı anlamdadır ve anlamı, açık konumdayken bir noktadan bir noktaya hava ya da hava ile birlikte bazı gaz karışımlarının geçebilmesine olanak sağlayan, kapalı konumda iken ise bu akışı durduran şey demektir.

Otomobillerde ya da farklı makinalarda değişik amaçlar için değişik tasarımlarda sübaplar kullanılır. Burası kafanızı karıştırmasın.

Silindir kapağında kullanılan valfler emme ve eksoz valfleri olarak dizilirler ve açılıp kapandıklarında silindirlerin emme, sıkıştırma, patlama ve eksoz zamanlarını oluştururlar.

Sorunuza gelecek olursak motor valfinde sorun var esasen tespit için yanlış bir cümle olur. Sorun valflerde mi? valfte mi? bu sökmeden belli olmaz. Biraz daha açalım şimdi;

Araç kaç valfli ise o kadar sayıda valf tek tek silindir kapağına monte edilir. Bunlardan birinde ya da birkaçında sorun olması motorun çalışmasına etki eder. Valflerin kontrol ya da bakımı için sadece motor üst silindir kapağının sökülmesi yeterlidir, motoru indirmeye ya da komple dağıtmaya gerek yoktur.

Silindir kapağı komplike bir sistem olduğundan hasarlı valfler tespit edilir ve kapak yedek parçaları ile birlikte (yeni valfler) revizyona gönderilir.

Valfte ya da valflerde çok değişik sorunlar olabilir. Bunların hepsini yazmam mümkün değil. Kısaca valf sorunu varsa motorda sorun var demektir. Örneğin valfler fiziki olarak sağlam fakat yuvalarına oturduklarında (kapandıklarında) tam kapanamıyor, aralarda mikronluk boşluklar kalıyor ise, silindirin sıkıştırma zamanında basıncı tutamaz ve kaçırırlar. Bu kaçırma motorda kompresyon düşüklüğü olarak adlandırılır ve motor sorunsuz çalışıyor, devir çeviriyor olmasına rağmen HP olarak olması gerektiğinden çok daha güçsüz olur.

Valfte fiziki bir hasar var ise bu genelde motorda sarsıntılı ve düzensiz çalışmaya, sesli çalışma gibi sorunlara sebep olur.


_____________________________

Old Honda's newer die, they just get faster.

Green Mamba Returns / My Honda CRX Delsol Project & Redesign || Click For Details...


 
1497 Mesaj
14 Mayıs 2013; 13:58:34 

bilgiler icin tesekkurler

son bilgi motor suyu asindirma valfi imis,

Bu mesajda bahsedilenler: @*President* Bu mesaja 1 cevap geldi.


_____________________________



5955 Mesaj
14 Mayıs 2013; 16:46:56 

quote:

Orijinalden alıntı: goofyitu

bilgiler icin tesekkurler

son bilgi motor suyu asindirma valfi imis,

Motor suyu "aşındırma" valfi, ilk defa duydum. Suyu aşındırmak ne anlamda onu da anlayamadım açıkçası :)


_____________________________

Old Honda's newer die, they just get faster.

Green Mamba Returns / My Honda CRX Delsol Project & Redesign || Click For Details...


 
1497 Mesaj
14 Mayıs 2013; 17:28:35 

bıilemiyorum kulaktan kulaga yanlis olabilir ,google yaptim belki?
http://www.wikihow.com/...-Pump-Needs-Replacement



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goofyitu -- 14 Mayıs 2013; 17:29:15 >

Bu mesajda bahsedilenler: @*President*


_____________________________



5955 Mesaj
14 Mayıs 2013; 17:43:14 

Soğutma tesisatında valf denilebilecek tek şey termostattır. Suyun sıcaklığına göre açıp kapanabilen bir valftir termostat. Linkte de anlatılan sanırım su pompası ile ilgili.


_____________________________

Old Honda's newer die, they just get faster.

Green Mamba Returns / My Honda CRX Delsol Project & Redesign || Click For Details...


1370 Mesaj
23 Kasım 2013; 18:29:34 

Peki bişey sormak istiyorum . 16V hem 8V ye göre daha az yakıt tüketip daha fazla güç üretiyor bu biliniyor fakat Ford eski MK2 ve Mk2.5 focus kasalarındaki duratorq dizel motorlarında 16V kullanırken yeni kasa mk3 focuslarda 8V kullanmış . Buna rağmen söylediğine göre performans değerleri ve yakıt değerleri hemen hemen aynı eski duratorq motorlarla . Acaba bunu valve boyutlarını büyüterek mi elde etmiş yoksa bunu etkliyen faktörlere(aerodinamik , süspansiyonlar , vites dişli büyüklükleri vs vs ) girersek bu işin içinden çıkamazmıyız


_____________________________

Steam ID : Resistance_666
Origin ID : BorgaXxX_TR

Samsung Galaxy Note 2 , Galaxy Note 10.1 , Apple Ipod Touch 4 32gb, Ipod Touch 5 32 Gb User.


 
524 Mesaj
23 Kasım 2013; 20:23:34 

quote:

Orijinalden alıntı: BorgaXxX

Peki bişey sormak istiyorum . 16V hem 8V ye göre daha az yakıt tüketip daha fazla güç üretiyor bu biliniyor fakat Ford eski MK2 ve Mk2.5 focus kasalarındaki duratorq dizel motorlarında 16V kullanırken yeni kasa mk3 focuslarda 8V kullanmış . Buna rağmen söylediğine göre performans değerleri ve yakıt değerleri hemen hemen aynı eski duratorq motorlarla . Acaba bunu valve boyutlarını büyüterek mi elde etmiş yoksa bunu etkliyen faktörlere(aerodinamik , süspansiyonlar , vites dişli büyüklükleri vs vs ) girersek bu işin içinden çıkamazmıyız

Öncelikle şunu açıklığa kavuşturmak lazım, 16 valve teknolojisinin temelde yaygınlaşma sebebi zannedildiğinin aksine performanstan taviz vermeden yakıt tüketimini düşürmekti. Aslında 8v motorda da valf açıklığı ve silindir kapağındaki alan daha verimli kullanılarak ve hafif valflerle birlikte eşlenik performans elde edilebilir ancak orijinal tasarımın üzerinde çalışma yapmak gerekir, bu nedenle doğrudan üretimi daha kolay ve daha ağır malzemeden yapılması, boyutları sebebiyle momentumu etkilemeyeceği için üstten çift egzantrikle beraber küçük valf kullanımı yaygınlaştı.

Ford/PSA'nın 8 valfe dönüş sebebi, emsiyon kaygıları neticesinde, egzoz çıkışını zorlayan dizel partikül filtrelerin motorların alt devirlerine verdiği zararı bir nevi kompanse etmekten ibaret, motorun yüksek devirlerde daha iyi hava sirkülasyonu yapmasından çok zaten komplike egzoz düzenekleri ve filtreler sebebiyle bozulan alt devirleri/tork eğrisini toparlamak kaygısı yatıyor olmalı. ancak bu sorun 16 valf sistemle de aşılabileceği için rahatlıkla, maliyet kaygıları sebebiyle de yapılmış olabilir. Fakat bahsettiğin gibi eski motorla benzer performans sunmasının altında ECU'nun yazılımından, eski modele nazaran kullanılan daha küçük ve daha hızlı dönen turbo'ya, vites oranlarına ve daha gelişmiş soğutma sistemine kadar bir çok faktör söz konusu, yapılan işlemleri tek tek ele almadan işin içinden çıkmak çok zor, en basitinden 6 ileri şanzımana geçiş yapıldı yeni motorla birlikte. Bu tamamen tercih meselesi, motorun kağıt üzerinde sunduğu mühendislikten çok pratikte sunduğu sürüş deneyimi daha önemli.

Bu arada yeni 8v modellerdeki bunca geliştirmeye, alt devirleri toparlamadaki bu çabaya ve daha iyi kağıt üzeri değerlere rağmen, yeni motorun alt devirleri ve devirlenme karakteristiği eskisi kadar başarılı değil. Nox emsiyonunu azaltmak için egzoz sistemine yapılan müdahaleleri motora yapılan düzenlemelerle toparlamak ancak bir yere kadar mümkün oluyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 23 Kasım 2013; 20:26:08 >


_____________________________



 
2081 Mesaj
23 Kasım 2013; 22:00:16 

motorun sekline gore 8v 16v ayirt edebilirmiyiz.??

cunku 8v motor ince uzun oluyor, ama 16v ler cift egzantrik oluyor galiba ve daha kalin oluyorlar..

yani, her 16v motor, cift egzantrik midir ? kalin midir yani..?


0



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LazPacino -- 23 Kasım 2013; 22:06:39 >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1370 Mesaj
23 Kasım 2013; 22:14:41 

quote:

Orijinalden alıntı: alcohol06


Öncelikle şunu açıklığa kavuşturmak lazım, 16 valve teknolojisinin temelde yaygınlaşma sebebi zannedildiğinin aksine performanstan taviz vermeden yakıt tüketimini düşürmekti. Aslında 8v motorda da valf açıklığı ve silindir kapağındaki alan daha verimli kullanılarak ve hafif valflerle birlikte eşlenik performans elde edilebilir ancak orijinal tasarımın üzerinde çalışma yapmak gerekir, bu nedenle doğrudan üretimi daha kolay ve daha ağır malzemeden yapılması, boyutları sebebiyle momentumu etkilemeyeceği için üstten çift egzantrikle beraber küçük valf kullanımı yaygınlaştı.

Ford/PSA'nın 8 valfe dönüş sebebi, emsiyon kaygıları neticesinde, egzoz çıkışını zorlayan dizel partikül filtrelerin motorların alt devirlerine verdiği zararı bir nevi kompanse etmekten ibaret, motorun yüksek devirlerde daha iyi hava sirkülasyonu yapmasından çok zaten komplike egzoz düzenekleri ve filtreler sebebiyle bozulan alt devirleri/tork eğrisini toparlamak kaygısı yatıyor olmalı. ancak bu sorun 16 valf sistemle de aşılabileceği için rahatlıkla, maliyet kaygıları sebebiyle de yapılmış olabilir. Fakat bahsettiğin gibi eski motorla benzer performans sunmasının altında ECU'nun yazılımından, eski modele nazaran kullanılan daha küçük ve daha hızlı dönen turbo'ya, vites oranlarına ve daha gelişmiş soğutma sistemine kadar bir çok faktör söz konusu, yapılan işlemleri tek tek ele almadan işin içinden çıkmak çok zor, en basitinden 6 ileri şanzımana geçiş yapıldı yeni motorla birlikte. Bu tamamen tercih meselesi, motorun kağıt üzerinde sunduğu mühendislikten çok pratikte sunduğu sürüş deneyimi daha önemli.

Bu arada yeni 8v modellerdeki bunca geliştirmeye, alt devirleri toparlamadaki bu çabaya ve daha iyi kağıt üzeri değerlere rağmen, yeni motorun alt devirleri ve devirlenme karakteristiği eskisi kadar başarılı değil. Nox emsiyonunu azaltmak için egzoz sistemine yapılan müdahaleleri motora yapılan düzenlemelerle toparlamak ancak bir yere kadar mümkün oluyor.

Hocam elinize sağlık . Sayenizde birçok yeni bilgi edindim . Cevabınız için teşşekkür ederim İyi forumlar



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BorgaXxX -- 23 Kasım 2013; 22:17:48 >


_____________________________

Steam ID : Resistance_666
Origin ID : BorgaXxX_TR

Samsung Galaxy Note 2 , Galaxy Note 10.1 , Apple Ipod Touch 4 32gb, Ipod Touch 5 32 Gb User.


234 Mesaj
5 Aralık 2013; 16:19:02 

vay be 2008 yılında açmıştım konuyu merak edip ozaman yeni mezun olmuş 2.yılımdı boş geziyordum, hayat bunaltıyordu çıkmazda gibiydi şimdi 3,5 yılı dolduruyorum iş hayatıma evlendim 1 yılı doldurdum mutlu umutluyum tarih beni geçmişi hatırlattı dostlar kolay gelsin ,


_____________________________

2008CHEVROLET AVEO SEDAN 1.4SE BRC , HP dv6172 ıntcore2 1.66 ram512 nıvıdıa7400
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » 8 valf 16 valf , tork , motor hacmi,yakıt ilişkisi
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.563