Şimdi Ara

Efsana Kasa W126 Balinacılar (16. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.365
Cevap
23
Favori
352.726
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: npw126

    Merhaba arkadaşlar. Bir süredir forumda yazılanları takip ediyorum. Bende 1988 model 300 SE var. Resmini aşağıda ekledim. Sahibindende ilanım var. Zaman zaman ekonomik nedenlerle satayım diyorum. Fiyatı düşürüyorum. Zaman zaman vaz geçiyorum satmaktan. İlan linkim:http://www.sahibinden.com/ogretmenden_efsane_kasa_1988-w_126-300_se-takasli--74WQQaXQQ14381996WQQpXQQdisplayitem Sakin kullanımda 200 krş yakıyor uzun yolda. Brc lpg sistemi taktırdım. Arka amortisörlerden biri patlak. Buji kablosu, distibütör kapağı vs.nin değişmesi gerekiyor. Lpgde patlatma olmaması için elektrik sisteminin iyi olması gerekiyor. Ayrıca lastiklerin de yenilenmesi lazım. Şimdilik bu şekilde kullanıyorum. Yakıt konusunu kafaya takmaya gerek yok derim almayı düşünen arkadaşlara. Onun dışında da motorlu taşıtlar vergisi tutarına esas olan kasko sigortası değer bildirim formunu yetkili sigortacınızdan düzenletir ilgili vergi dairesine formla birlikte verirseniz vergileri düşürülebiliyormuş. Ben henüz yapmadım, bugün yarın halletmeyi düşünüyorum. Gelişmeleri yazarım. Benim derdim yedek parça. İnternetten çok daha hesaplı yedek parça getirtme imkanı var deniyor. Hangi sitelerden ne şekilde yedek parça siparişi verebiliriz? Aranızdan hiç yurt dışından parça getiren var mı? Elekrik setini yurt dışından getirtmek istiyorum. Tecrübelerinizi yazarsanız sevinirim. Herkese iyi sürüşler...



     Efsana Kasa W126 Balinacılar


    npw126 arkadaşım bende 300SE/SEL lere taktım kafayı benim sahibinden.com da 8191215 ilan no ile takaslı bir aracım var.200D W123 kasa 1984 model istersen üste para verebileceğim bir araç sizin aracla takas yapabilirim.Masrafsız bir aractır.Hele yakıt yönünden çok tasarrufludur.Sizi araç için saydığınız yerlere ne kadar masraf gider? Cevaplarsanız memnun olurum.İzmirdemi oturuyorsunuz? Yedek parça (İthal)bulabileceğiniz bizim bir mercedes formu var onun adresini veriyorum size orada bu işle ilgilenen arkadaşlar var yazarsanız yardımcı olacaklarına inanıyorum.ADRES:http://www.mbturkiye.com/




  • 123 kasa düşünmüyorum, teşekkürler ilgin için. amortisör tanesi 100, elektrik seti 250, 4 lastik sıfır ortalama 600. aracımın kalan masrafları bunlar. Şehir içinde 500 SE-L'lere göre daha az yakar, ivlenmesi oldukça güzel, satmak konusunda kararsızım..
  • aracınıza yurtdışından parça getirtebilirim.
  • dtmmustafa, senin 500 SEL 'inde sanırım sunroof vardı. Bu W126 kasalardaki sunrooflar tıkırtı veya açılıp kapanmada sorun yaratıyormu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: s747

    Tekrar hayırlı olsun Hollandalı bak arkadaş resimleri koymuş siteye görüşün aranızda sen de ekle bekliyoruz. 280 . birader demek ailecek mercedesçi siniz güzel. Aracı aldığınız kişileri de bu foruma dahil ederseniz iyi olur tecrübeleri aktarmış oluruz.Dünkü mesajıma cevap veren olursa memnun olurum. LPG de ne kadar yakıyor ölçtüysen bildir. Bir de bakım parça konusunda bir harcaman oldu mu bildir.Mxlabes birader senden epeydir haber yok çalışmalar ne aşamada Selamlar


    Sağolasın kardeşim beni hatırladığın için Dediğim gibi fazla yapabileceğim bişey yok. Arabamın satılmasını bekliyorum ama şurda fazla kalmadı 2 aya kalmadan Allah izin verirse 300 SEL'imi alacağım. Foruma sürekli girip çıkıyorum, yeni yazılanları okuyorum. Yeni arabalar aramayada devam ediyorum. Arabamı alır almaz fotolarını ekleyeceğim Teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mxlabes -- 4 Ağustos 2009; 12:25:54 >




  • Memnun olurum Mustafa Bey, parça kodlarını mesaj atarım size.. uygun fiyatlı alabilir miyiz peki?
  • slm arkadaşlar

    aşağıdaki linke bakıp, yakıt tüketimi , teknik özellikler vs vs. konularıylan ilgili kabaca bilgi sahibi olabilirsiniz.

    http://www.ultimatespecs.com
  • 500 sel lerin sunroof ları aynı e200 lerinki gibi çalışır sorun çıkarmaz yalnız hareket halinde yukarı aşağı hareket ettirmeyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dtmmustafa

    Sathoriani ARKADAŞIM HOŞGELDİN TELEFONLADA KONUŞTUK . M280 ARKADAŞIM NE OLUR ARTIK 500 LER HAKKINDA BİLMEDİĞİNİZ KONULARDA FAZLA YORUM YAPMAYIN BUNU ÖNCEKİ SAYFALARDA DA UZUN UZUN TARTIŞTIK 500 LER 280 LERDEN 300 LER DEN HER ZAMAN DAHA AZ YAKAR BUNU KAFANIZA SOKUN LPG DE DÜZGÜN YAPILIRSA SİSTEM ÇOK ÖNEMLİ HİÇ BİR ZAMAN ÜZMEZ NE OLUR KULLANMADIĞINIZ UĞRAŞMADIĞINIZ ARAÇLAR HAKKINDA YORUM YAPMAYIN ŞU ANDA 500 SEC İN ENFAZLA YAKACAĞI GAZ DA ŞEHİR İÇİ 300 ŞEHİRDIŞIDA 200 KURUŞDUR. BENCE FAZLA ABARTMAYIN SEBEP NEDİR DERSENİZ 500 LER ORTALAMA 280 BEYGİRDİR KASA YI RAHATLIKLA ALIR GÖTÜRÜR AMA 280 LERE VE 300 LERE KASA AĞIR KALIYOR ONUN İÇİN ARAÇ ÇOK YAKIYOR. V8 VE DÜZ 6 SİLİNDİR ÇOK FARKLIDIR ARKADAŞLAR BİRİ 5000 CC DİĞERİ 2800 VEYE 3000 CC KASA AYNI BİRAZ MANTIKLI DÜŞÜNÜN. ARKADAŞIM 500 SEC İ TAVSİYE EDERİM TELEFONDADA GÖRÜŞTÜK . SAYGILAR.

    V8 kullanan hemen belli oluyor...Fakat v8'in esas az yakmasının sebebi 'TORK'dur...Başka bir mevzu ise v8'in Düz 6'lardan az yakması v8'i kullanabilme kabileyetindedir...Öyle zart zurt kick yapılırsa adamın anasını ağlatır...Yinede bu vergi saçmalığı olmasa bu araçların keyfi başka bir araçda yok..




  • ayrıca 500 sel in diğer w126 balina kasa modellerinden en büyük farkı 1979 yılından 1992 yılına kadar 72693 adet üretilmiş tek w126 modeli olmasıdır. ilk 1979 yılında protatip olarak 2 adet üertilmiş s class ların en ihtişamlı en göz alıcı ve zamanının mühendislik harikası olan tek araçtı.
  • SEL kasalar 15-20 cm daha uzun SE'lere göre. manevra kabiliyetleri oldukça iyi olsa da benim 300 SE ile bile zorlanıyorum dar sokaklarda. Aslında en iyisi SEC kasalar w126'larda bence..
  • sec lerle sel lerin pek bir farkı yoktur ama 300 se lede çok aşırı dar sokak değilse zorlanmazsınız ben 500 sel le her yere rahatlıkla giriyorum. saygılar.
  • bazen iki otomobilin yan yana geçemediği anlar oluyor. birinin mutlaka geri gidip bir yere yanaşıp yol vermesi gerekiyor ki o anlar bazen kabusa dönebiliyor. hele bir de arka perdeleriniz kapalı kalmışsa önden gelenin insafına kalmışsınız demektir. ben çoğu zaman yakıcı güneş gözlüklerimle mal mal karşıdakine bakıp ondan yol vermesini bekliyorum. Allah'tan aracın bir ağırlığı var yollarda, genelde yol veren karşı taraf oluyor. Aksi durumda geri git-manevra yap daracık cadde ve sokaklarda hem zor hem tehlikeli bu araçlarda. o yüzden 15 santimin bile büyük önemi var. SEL kasalar uzun, SE'ler ideal bence, alınmaca gücenmece olmasın




  • sel lerin se lerden üstün özelliği denge olayıdır arka takımdaki mekanik farkı çok farklıdır denge bilyası denilen olay sadece 500 ve 560 larda vardır.
  • selamlar...
    ben de bir w126 sevdalısı olarak aranıza katıldım :))
    dt mustafa arkadaşıma bir kaç sorum olacak..
    ilgisi ve cevapları için şimdiden teşekkür ederim..
    geçen haftalarda 89 model 500 sel alacaktım..
    sahibiyle anlaştım daha sonra tanıdık bir mercedes ustasına götürdüm..
    usta bana aracın motorunun şimdilik iyi olduğunu ama eli kulağında olduğunu söyledi..
    başına der alırsın 3-5 gün gezer sonra pişman olursun gibi sözler söyledi..
    bu araçların motoru alüminyum blok olduğu için yapılmaz çöpe atarsın dedi :(
    ben de moralim bozulduğu için soruşturamadım..
    şimdi ; etrafımızda birbirinden güzel 500 seller var hiç biriside çöpe gitmemiş..
    yani yeni motor mu takmışlar yoksa sıfırlamışlar mı...?
    farzedelim aracı aldım ve motor (ustanın tabiriyle) bitti..
    gerçekten çöpe mi atacağım...?
    w126 aşkım hala bitmedi hatta sanki daha da arttı, şimdi 560 sellere bakıyorum :)))
    bilen arkadaşlarım ve özellikle dtmustafa kardeşim yanıtlarsa çok sevinirim..
    not: kardeşim dedim yaşım 40 :))
    ilgi ve alakanız için tekrar teşekkür ederim...
    saygılarımla MERT.....




  • Arkadaşlar merhaba epeydir piyasada yokum. Bazı özel nedenlerden dolayı..Yenilere de selamlar.. son sayfaya baktım yine aynı temel konular müzakere ediliyor..doğrusu bende sonucunu merak ediyorum..500 mü 300 mü parça ve bakım maliyetlerinde gerçekler??? LPG kullanımındaki problemler..bu durumda yeni üyemiz npw126 biraderime sormak isterim 300 SE ne kadardır sende bakım olarak neler yaptırdın gerçi yaptırmadığın yerler de var biliyoruz ama bilinmeyen konular nelerdir. 3 Ağustos taki ilk mailini okudum özellikle “Benim derdim yedek parça. İnternetten çok daha hesaplı yedek parça getirtme imkanı var deniyor. Hangi sitelerden ne şekilde yedek parça siparişi verebiliriz? Aranızdan hiç yurt dışından parça getiren var mı? Elekrik setini yurt dışından getirtmek istiyorum. Tecrübelerinizi yazarsanız sevinirim. Herkese iyi sürüşler...” yazan bölüm benim için de önemli tespit bu konularda sağlam bilgileri olanlar varsa lütfen paylaşsınlar ama şahsi temayülleri ayrı tutarak objektif olalım arkadaşlar. Bazı ifadeler yorumlar hoş olmuyor bakınız ABD gibi ülkelerde bu tür dernek grup forum vs ler ciddi yardımlaşıyorlar bizde niye olmasın herkes harbi olsun doğru yönlendirmeler yapalım. Mesela keşke aramızda Mercedes özel servisi işleten uzun süreli tecrübeleri olan piyasa gerçeklerini bilen birileri olsa ne kadar iyi olurdu. Yeni bazı arkadaşların yazılarını okudum açık yüreklilikle yazmış maddi gelirine kadar yazmış mesela Sathoriani biraderim güzelce sormuş ama verilen cevaplara saygım var hepimiz dost sayılırız ama insaf edelim 1200 TL geliri olan bir kardeşimize 300 500 SE vs tavsiyeleri mantıklı olmaz keşke mümkün olsa bizde seviniriz ama hele LPG siz binmek falan hayal bırakın yakıtı düşünmeyi bu yaştaki arabanın parça ve bakım masrafıylan bile baş edemezsin benim kanatim ama isterim ki maddi durumun düzelsin yine de bi tane temizinden al..Türkiye gibi yakıtın anormal pahalı olduğu bir yerde çok dikkatli düşünmek lazım..ben de Ankarada yaşıyorum gidin bir LPG istasyonuna ne tahmin etmediğiniz arabalar geliyor yanaşıyor şaşarsınız benim tavsiyem Stahoriani biraderim istemeyerek de olsa temiz broadway Hyundai 1.3 skoda favorit gibi parçası ucuz az yakan arabalarla başlamanız durumlar düzelince yükseltirsiniz ben açık söylüyorum 2000 liranın üzerinde gelirim var ama çok da istememe rağmen cesaret edip bırakın 500 ü 300 SE ye bile yanaşamadım..malesef bizim ülkenin kaderi böyle kötü zayıf arabalara mahkumuz delikanlı arabalarına sistemin tahammülü yok.. npw126 birader ilanında 1600cc ye kadar araçla takas olur yazmış işte acı tablo budur hepimiz haşat zayıf arabalara talim etmek zorunda kalıyoruz.. burada meselenin diğer tarafı şu durumu iyi olup ta hala pintilik yapıp haşatlara binenler bana garip geliyor. Neyse fazla yazdık herkese selam..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: s747

    Arkadaşlar merhaba epeydir piyasada yokum. Bazı özel nedenlerden dolayı..Yenilere de selamlar.. son sayfaya baktım yine aynı temel konular müzakere ediliyor..doğrusu bende sonucunu merak ediyorum..500 mü 300 mü parça ve bakım maliyetlerinde gerçekler??? ...........


    Sevgili Sedat abiyle bugün telefonda görüştük. Konuşmalarımız paralelinde bir kaç şey söylemek istiyorum. Öncelikle yedek parça konusu sorun. Doğru. Yerli arabalarla şahin, ford, lada vs. en az 2 ile çarpacaksınız. 87 ve sonraki modeller lpg ile daha uyumlu diye biliyorum. Lpg takarken BRC, Zavolli vs. iyi markaları tercih etmelisiniz. Tabiki aracınızın elektrik sistemi çok iyi olmalı. Akü, buji kablosu, bujiler, distribütör kapağı, tevzi makarası vs. bunlar çok iyi durumda olmalı. Aksi halde patlatmalar yapabilir. Ama BMW 'lerde olduğu gibi büyük masraflar açmıyormuş bu patlatmalar da bildiğim kadarıyla. Bütün bu saydıklarım bir yana en önemlisi motor ve şanzıman. Şanzıman da sorun varsa 1500 liraya kadar masrafı çıkabilir alacağınız aracın. Tabi motor yağ- su eksiltiyorsa sakın yanaşmayın. Vesselam sözün özü, az kilometre yapmış, modeli yüksek, orijinal bir araç bulamadıktan sonra geliri 1500'liraya kadar olan arkadaşlar için biraz lüx bu arabalar. Sabırlıyım, yavaş yavaş toplarım, haftada bir binerim vs diyorsanız yine karar sizin. Bu arada benim balinada damping yaptım. İsteyenler ilanımı inceleyebilir. Herkese selam...




  • sayın mert bey ve yeni katılan tüm arkadaşlar hoşgeldiniz. tüm arkadaşlara selam . vallahi şu konuyu yazmaya başladığımdan beri 300 cüler 500 cüler birbirine girecek neredeyse. aslen araç aynı ama sadece motor farkı var. peki hemen konuya girelim öncelikle mercedesin v8 modelleri neden alüminyumdur onu bir aydınlatalım alüminyum blok motorların özellikleri çalışması gereken ısı derecesine çok çabuk ulaşıp aracın fazla yakıt tüketmesine engel olması ve v8 motorların çok hantal büyüklükte olduğu için araca fazla ağırlık yapmasın diye hafif alaşımlı metal olan alüminyumun kullanılması. ustalar eğer fazla anlamazlar ise bazen sallarlar alüminyum motor yapılmaz kaldır çöpe at diye o zaman burada şunu sormak gerekir o zaman mercedes v8 motorlarına niye yedek parça üretti değiştirmeye gerek yoksa herkes komple motoru atar yenisini takar devem eder . bence saçmalık alüminyum motorun ustaya dezavantajı şudur aslen işi bilmeyen ustalara diyelim . alüminyum motordan civatalar somunlar vs. sökülürken çok nazik olmak gerekir çünkü alüminyum hassas bir metaldir çabuk çatlar ve civata yuvaları çabuk bozulur o zamanda çok torna işi çıkar yeniden civata için diş açtırmak kırılan civatayı çıkarmak vs. şeyler ustalarda bunlarla fazla uğraşmamak için her zaman alüminyum bloklu motorları kötülerler ama aslı o değil bütün hız araçlarının motor blokları alüminyumdur bunuda unutmayın derim. motorun pistonlarında , gömleklerinde , krankında, sibobundan ve bütün hareketli parçalarında bir fark yoktur sadece blok alüminyumdur bana v8 motoru yemek daha nasip olmadı . çünkü iyi kullanıp bakımını yaptırırsanız kolay kolay yiyemezsiniz . bu arada yine tekrarlıyorum performans olarak w126 kasa nın aslı nedir diye sorarsanız 79 dan 1992 ye kadar üretilmiş dünyanın her yerinde zevkle bakılmış ve halen ihtişamından o muhteşem gözalıcılığından hiç bir şey kaybetmemiş , özellikleriyle şu anki çoğu araca halen taş çıkartan zamanının mühendislik harikası , çoğu resmi dairelerde halen makam aracı olrak kullanılan tabii ki 500 sel dir. herkese saygılar hayırlı ramazanlar hayırlı iftarlar.




  • Sn forumcular herkese merhaba yine bir ara verilmiş neyse dtmustafa birader in aliminyum motorlar için yazdıklarına katılıyorum alüminyum motorlar hem çabuk ısınır hem de çabuk soğur ayrıca hafiftir yani motor için idealdir. Nereden çıktı bu endişe bende anlamıyorum zaten uzun yıllardır üretilen otoların büyük kısmı alüminyum motordur hatta Ferrari gibi spor arabalar da bu metalden yapılıyor. Ama esas meseleyi hep kaçırıyoruz. 300 cüler 500cüler olayına da girmeye gerek yok şu anda hepimiz zengin arap ülkeleri veya ABD gibi bir ülkede olsak istisnasız herkes 500 kullanır tabiî ki güçlü araba her delikanlının rüyasıdır. Ama daha öncede yazdım maalesef bizim gibi ülkelerde sistem sizi daha da küçük motorlara mahkum ediyor eskiden 1600ler çoktu şimdi 1300 lere itiyorlar sizi hem vergi hem de yakıt olayı perişan ediyor.Şimdi arkadaşlar hepimizin arzusu belli garibanlıktan kurtulup adam gibi 300-500 neyse sahip olmaktır. Şimdi asıl problem şu tüm arkadaşlar açık yürekli olarak yazmış durumlarını yani dar gelirli insanların 1600 yerli arabaları bile zor yürüttüğü bir ülkede bu şekil üst grup arabaları nasıl kullanacağız.. yani şimdi arkadaşların çoğunun maddi durumu ortada o zaman doğru tavsiye vermek lazım mesela enaz 2-3 yıl 300 kullanan 500 kullanan çıkıp tecrübelerini açık bir şekilde yazsa LPG dahil hepimiz net bir kanaat sahibi olsak ne kadar iyi olurdu! Bu araçların parça bakım maliyetleri temin şartları gerçekte nedir? Bilinmeli. Yoksa orta yollu memur veya işçi maaşıyla 300 veya 500 alın rahat kulanırısnız sıkıntı olmaz gibi bir ortam oluşturmak bana doğru gelmiyor. Daha öncede yazdım 1200 TL geliri olan bir arkadaşa 300 500 SE vs tavsiyeleri mantıklı olmaz hatta 2000 lira olsun çok fark etmez. Bu riske girenler olabilir ama o zaman bazı arkadaşların belirttiği gibi “bulundurma ruhsatlı” arabanız olur. Yani asıl meselemiz bu husustur yoksa 300-500 savaşı yok 260 çıların küstüğü vaziyetler alüminyum motor karşıtları vs bunlar asli mevzular değil. Neyse herkese hayırlı bayramlar..




  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.