Şimdi Ara

Materia almayı düşünüyorum. Kullananlar var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
1
Favori
35.394
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,
    Aslında Daihatsu başlığı var ama benim özel olarak Materia kullananların bilgisine ihtiyacım var. Orda ise hiç kimse bu modelden bahsetmiyor.
    Tam bir ufak aile otomobili gibi geliyor bana. Stil sahibi ve kaliteli. Ne dersiniz?

     Materia almayı düşünüyorum. Kullananlar var mı?


     Materia almayı düşünüyorum. Kullananlar var mı?


     Materia almayı düşünüyorum. Kullananlar var mı?



  • sanırım resimler açılmadı..
  • merhabalar materia kullanıcısı değilim fakat 2008 model sirion sahibiyim.
    materia'yı da bayide inceleme fırsatım oldu. materialarda silver ve gold olmak üzere iki donanım vardı yanlış hatırlamıyorsam.
    daihatsu türkiye'de sadece kendini tanıtamıyor bence yoksa gerçekten kaliteli araçlar. önceden bir yakınım daihatsu applause'u vardı hala kullanıyor ve sorunsuzdur arabası.
    materia ile sirion'un şanzımanları aynı Otomatik vites için konuşuyorm.sade kullanımı rahat bir şanzıman sollamalarda rahatlık olsun diye over drive tuşu var üzerinde bildiğim kadarıyla corolla verso ile aynı şanzımana sahip.
    materia'nın dışı etkileyici fakat boyutlarından içinin daha geniş olmasını beklerdim. sirion'la aynı boyutta bir bagaja sahip iç mekan da öyle.fakat ön konsollarda farklılık ortaya çıkıyor aydınlatmalı hoparlörler vs. fakat ortadaki göstergeler benim canımı sıkmıştı (zevk meselesi tabi) ben almanı öneririm herkesten farklı ve oldukça kaliteli bir arabaya sahip olmuş olursun.fiyatları da uygun bence rakiplerine göre. ben kalite/performans/fiyat üçleminde en iyi araç sirion olduğu için tercih etmiştim.
    sorunuz olursa yardımcı olabilirm
  •  Materia almayı düşünüyorum. Kullananlar var mı?

    27 bin-30 bin ytl arası
  • materia güzel bir araç.

    caddelerde dikkat çekeceğin kesin.

    arabadan anlamayan komşularınca eleştirileceğinde kesin :)


    materia bir japon otosu. bu da servise sadece yağ değişimi için gideceksin demek.

    materia kadar iç hacme sahip ve fiyatlarıda materia ile hemen hemen aynı2 japon daha var onlarıda incelemeni öneririm.

    biri honda jazz diğeri mitsubishi colt.

    materia eski zamanların gansgter arabalarına benziyor dıştan çok orjinal bence.

    hayırlı günler.
  • Merhabalar..Ben 2004 Sirion kullanıcısıyım;fakat Materia yı ailem için düşündük ve arabayı iyi bir inceleme fırsatım oldu..Biraz biraz değinmeye çalışayım sizin için:Aracın motoru 1.5 103 beygir..Çok mükemmel bir motor değil!Fakat "ben milleti deli gibi aynamda görmek meraklısı biri değilim;güce ihtiyacım olduğunda beni doyursun yeter" diyorsanız bu ihtiyacınızı karşılayacağına emin olabilirsiniz aracın!Manuel viteslisinde debriyaj biraz sertçe;ilk zamanlar vites-debriyaj kullanımında biraz acemilik çekiyor insan,farklı bir karakteristiği var;otomatik vites de yakacağınız kadar benzin yakıyorsunuz!Fakat biraz alışınca sürüşü gerçekten zevkli kılmaya başlıyor ve birazcık yakıt ekonomisi yapıyorsunuz otomatiğe göre!!Otomatik vites kesinlikle daha rahat bir sürüş karakteristiği sağlıyor!Arka cam;tasarım gereği görüş mesafesi konusunda özellikle park manevralarındayken insanı çok sıkıntıya sokabilecek konuma getiriyor!!İşte bu noktada Gold donanımında ki görüntülü hassas ölçerli park sensörü imdada koşuyor!Lüks olmaktan çıkıyor bu standart; ve bu handikapı kapatıyor!Ben koltuk dizaynlarını çok beğenmedim;biraz insanı sarmaktan uzaklar..Bunu deri koltuklu ısmarlayarak aşabilirsin!Benim Sirion um deri koltuklu ve daha ergonomik normal kumaş koltuklara göre..Bunun yanında trafikteki diğer araçların birçoğuna yukarıdan bakıyorsun bu çok hoş!Görüş alanı açısından herhangi bir sorun yaşamıyorsun!İç genişliğiyse Sirion dan daha geniş kesinlikle!Rakamsal karşılaştırma da yapabilirsin!Yükseklik ise iddia ediyorum;normal standartlardan şöyle bir 10 santim uzun bir adam gelse mesela 2 metrelik bir şahıs;ben bu arabaya sığamadım demez!Fazla büyük olmayan bir çocuk arkada ayakta seyahat edebilir neredeyse başı değmeden tavana!Malzeme kalitesi fena değil fakat sade çalışılmış bir konsol tasarımı var!Dışarıdan bakıldığında ki göz alıcılık iç mekanda konsol a yeterince yansıtılmamış!4Koltukta bardaklık hoş bir şey!Kendinden siyah camlar farklı bir karizma katıyor!Yine Gold donanımında bulunan arka koltuğun ileri geri kayabilme özelliği son derece gerekli ve başarılı bir sistem!En ileri pozisyona alındığı vakit bagaj cidden rahatlıyor ve benim boyum 1,79 olduğu halde bu pozisyonda dahi arka koltukta diz mesafem rahat bir şekilde oturabildim!Ayrıca arka koltukların sırt eğimini de ayarlayabiliyorsun!Ayrıca ön koltuk başlarını çıkardığın vakit koltukları tam yatırdığında araba iki kişilik bir yatağa dönüşüyor!http://wallpaper.car-tr.com/wpb.php?iw=14024
    Aracın işlevselliğine diyecek hiç bir şey yok uzun lafın kısası..!Şunu söylemek gerek!Birçok çeşit araç kullandım fakat içindeyken bu kadar acaip hissettiğim bir başka araç olmadı!O kısa denemelerimde dahi kaldırımlarda;trafikte yanımda sağımda solumdaki arabalarda ne kadar insan varsa %90 ı (hiç abartısız rakam inanın bana) bana bakıyordu!Daha doğrusu Materia ya bakıyordu!Ve bu müthiş bir duygu yaratıyordu!Jazz ve ya Colt da belki biraz bu araca yakın denebilir demiş bir arkadaş..İnanın ikisi de bu hissiyatı veremez!Bunu bir yaşarsanız hakvereceksiniz bana eminim..Bi test sürüşüne çıkın ve kalabalık bir caddede biraz kaldırıma yakınca ilerleyin!Göreceksiniz!!Biz şu an için askıya aldık bazı maddi sebeplerden dolayı araba işini..O yüzden bir Materia sahibi olamadık!
    Uzun lafın kısası; kumaş koltuğun tasarımının pek ergonomik olmayışı ve ön konsol un (dış tasarıma göre) tasarımının biraz zayıf kalışı benim gördüğüm eksiler..Bunun dışında Materia Gold alınır!Bahsettiğim iki sebepten ötürü sırf (arka park sensörü ve arka koltukların kayması) bu arabanın Gold u alınır;Silver ı alınmaz!Herhangi bir konuda sormak istediğiniz bişey olursa beklerim..Kolay gelsin...
  • ben dizaynı benzer demedim. coltun jazz ın materia ile uzaktan yakından alakası yok elbette.

    iç hacim ve tekni özellikler bakımından alernatiftir dedim.

    hayırlı günler.
  • "yakın denebilir demiş" derken zaten ben sizin kastetmeye çalıştığınız durumu kastetmiştim;kusura bakmayın hataya düşmüşsem..Onlardan ayırdedici noktası tasarımı diye eklemiştim arkasından..Afedersiniz yanlış anlama için..Hayırlı geceler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fatih_Law -- 31 Ocak 2008; 23:20:59 >
  • estağfurullah .

    sorun yoktur.

    hayırlı akşamlar.
  • çok değişik bi şekli var yaa arabanın hoş bence,dikkatli bakışlar altında kullanılacağı kesin
  • Bir kaç gün önce evimizin yakınındaki büyükçe bir markete alışveriş yapmaya gittiğimde tesadüfen bir tane Materia vardı. Hemde o kahve rengi olan ve fuarlarda sergilenen parlak jantlı olanından. Yanındaki boş yere parkettim hemen. Maksadım yakından görebilmekti. Neyse bayağı bir ağzımın suyunu akıttıktan sonra markete girdim.
    Çıktığımda halen ordaydı ve camında bir not vardı. Vallahi açtım okudum. Not ta: "Ne güzel bişey bu böyle, ilk defa gördüm, eğer satarsan hemen beni ara ya da nerde satılıyor sa bana bildir" diye yazıyordu. Adam altına da kocaman tel no sunu yazmıştı.
    Notu koydum yerine. Ve ayrıldım. Hergün o marketin ordan geçerken bakıyorum ama bir daha gelmedi.

    Şehir içi, dışı sürüş izlenimleri olanlar varsa bekliyorum. Özellikle yüksek oluşu, yol tutuş için bir dezavantaj mı? Yandan geçen büyük araçlardan etkileniyor mu? Son hızı, motor sesi, frenajı, Panik frenlerde ki tavrı gibi şeyleri merak ediyorum. O na göre karar vereceğim.

    Olursa Gold ve otomatik olacak bu kesin.

     Materia almayı düşünüyorum. Kullananlar var mı?
  • "Dikkat çekicilik" derken neden bahsettiğimin somut bir örneği işte! Bağımsız olarak testler yapan arabam.com dergisinin yaptığı testten birkaç alıntı yaptım sizin sorunuzla alakalı..

    "Kararlı ve tatminkâr motor

    Materia ülkemizde sadece 1.5 litre benzinli motorlar ithal ediliyor. Bu motora 4 kademeli otomatik şanzıman veya 5 ileri manüel şanzıman eşlik ediyor. Testimizin konuğu olan 5 ileri vitesli versiyon 103 HP’lik motorla işbirliği yapıyor. 138 Nm tork üreten bu motor, kararlı ve sakin bir karaktere sahip. Materia 0-100 km hızlanmasını 10.8 sn de tamamlarken son sürati de 170 km/s. 100 km’de ortalama olarak 7.2 lt tüketen Materia da dizel seçeneği olmaması da ayrı bir eksi.

    Başarılı yol tutuş

    Materia’nın farklı tasarım anlayışı bizi ister istemez yol tutuşu hakkında soru işaretlerine götürüyor. Kübik tasarımlı bu araç insanı biraz tedirgin etse de limitler zorlanmadığında bir sorun çıkarmıyor. Çok büyük bir yalıtım sorununa rastlanmayan Materia yan rüzgârlardan da korkulduğu kadar etkilenmiyor. Önde MacPherson tipi süspansiyonların kullanıldığı Materia’nın arka tarafında ise yarı bağımsız helozon yaylı bir sistem kullanılıyor. Sert ayarlı süspansiyonlar yol tutuşa önemli katkıda bulunurken darbe emmede de son derece başarılı. Arda arda yapılan birkaç fren denemesinde güvenlik mesafesinde durmayı başaran Materia, kübik yapının da etkisiyle biraz tedirginlik yaratıyor. "
    Ayrıca test e göre 170 km son hızı var..
    "Bagaj hacmi 230 lt olan Materia’nın arka koltukları 16 cm öne alınınca bagaj hacmi 620 lt’ye yükseltilebiliyor, üstelik bu halde bile arkadaki oturma alanı tamamen kısıtlanmıyor."

    Şimdilik bu kadar..Daha fazla bilgi toparlayabilirsem sizinle paylaşırım..
  • Bu arada ben olsam bunu alırdım!http://arabam.e-kolay.net/ikinciEl/detail.aspx?sid=1213633

    +Deri koltuk var!Benim hiç hoşlanmadığım;ergonomiden uzak olan kumaş döşemelerden kurtulunmuş haliyle;orjinal deri koltuklarıyla!
  • Yorumlarınız ve önerileriniz için çok teşekkür ederim
  • Peki hiç satın alıp ta kullannan yok mu? Asıl onların değerlendirmeleri lazım.
  • Kesinlikle başarılı bir araç. İç mekanı oldukça geniş, yeterli motor gücüne sahip.. Ama zevkler ve renkler tartışılmaz derler ya, bence dış görünüm açısından berbat bir otomobil.
  • Zaten araç ya çok beğeniliyor ya da hiç beğenilmiyor dış tasarım olarak!Ama her iki düşünce için de geçerli olan bir tek şey var!Mutlaka bir bakan bir daha bakıyor!
  • fiyatı en fazla 25 olmalıydı
  • Bugün Antalya da ki Daihatsu satıcısına gittim. Gold otomatik modele baktım. 32000 ytl fiyat söylüyorlar. Belki silver düz vites fiyat uygun gibi dursa da bu çok pahalı geldi. İnsan ister istemez kıyaslama yapmaya başlıyor. Sanırım en iyisi sıfır almaktansa temiz bir 2. el almak. O zaman fiyatlar çok daha uygun oluyor.
    Araştırıyorum..

     Materia almayı düşünüyorum. Kullananlar var mı?
  • Bu konuda sizinle aynı fikirdeyim Oluşumbilgi!Bence benim gösterdiğim ilan tercih edilebilir bir ilan!Bir görüşün derim ben!Bir kusuru yoksa düşünülebilinir.. +Deri koltuk oluşu güzel!Bunlar benzinli araçlar oldukları için dizeller gibi ya da gti lar gibi çok km yapılıp yıpranmış bir halde satılmazlar genelde!Sıfır fiyatları biraz tuzluca..Bu yüzden ikinci eli daha tercih edilebilinir durumda..Ben de Sirion umu ikinci el almıştım 12000 km deydi..İnternet ten ilanı bulup sahibiyle tel.de konuşup bir gece yarısı İst. otobüsüne Ank.dan binip ertesi günü arabanın işlemlerini yaptırıp o gün tekrar evime gelmiştim..Millet önce bir Daihatsu için İst.e kadar gidip gelmeme anlam verememişti ama şimdi arabam etrafımdakiler tarafından da beğeniliyor!
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.