Şimdi Ara

.DH FIAT DoBLo' TAKIMI!! (451. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24.924
Cevap
15
Favori
1.231.269
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 449450451452453
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bir er olarak 22.00 02.00 nöbetini alıyorum
    gidenlere iyi geceler
  • AKTİF OLANLAR BURAYA YAZILACAKTIR.



    1-)geremy:***************2008***1.4***fire***combi***dyn.***mistik gri****KONYA

    2-)murat6767:************2006***1.3***multijet***dyn.lüx***safari bej*****ZONGULDAK

    3-)nevzat:***************2007***1.3***multijet***dyn.***ateş kırmızısı*****İZMİR

    4-)grande:***************2007***1.3***multijet***premio***granit gri******BURSA

    5-)2008 doblo premio:*****2008***1.3***multijet***premio***corona gri*****İSTANBUL

    6-)mustafasefa:**********2006***1.4***fire(lpg)***combi***yıldız mavisi****TOKAT

    7-)-yuxel-:**************2006***1.3***multijet***premio***granit gri******İSTANBUL

    8-)1atasoy :*************2006***1.9***Multijet***MaxiAct***Batik Turuncu***KIRKLARELİ

    9-)droll: ****************2002***1.9***jtd***Combi***Gümüş Gri*********İSTANBUL

    10-)doblocular_kralı:******2008***1.3***multijet***activecombi***kronogri****İZMİR / ksk

    11-)kecevik:************2006***1.3***multijet***dynamiclux***ateş kırmızısı**Anamur-MERSİN

    12-)multijet:*************2006***1.3***multijet***vippremio***füme*******İSTANBUL

    13-)özkaynak:***********2005*** 1.9***jtd***combiactive***ateş kırmızısı**İSTANBUL

    14-)tr_rider:*************2004***1.9***jtd***CombiActive***Beyaz******KARABÜK

    15-)sami947:************2006***1.3***multijet***dynamiclux***ateşkırmızısı***ANKARA

    16-)ihtiyar 9:************2008***1.3***multijet***premio***granit gri******İSTANBUL.




  • karadenizli arkadaşları toyota sayfasında "karadeniz sahil yolu" topiğine bekliyoruz (diğer arkadaşlarıda bekleriz)
  • aha da onbaşı oldum
  • bir gidelim dedik hepiniz geldi olmazki ama
  • sağol gremey öyle bi iç dış temizledim arabaya bi güzel yaz temizliği yapıcam yer halısını filan güzelce halı yıkama ile yıkayacam bi güzel temizliğe girişicem
  • Otomobilde Yaz Bakımı Nasıl Yapılır

    Otomobiliniz yaza hazır mı?
    Kış mevsiminin olumsuz yol koşullarında yıpranan otomobilinizi, yaz boyunca sorunsuz kullanmak istiyorsanız, baharın kendini hissettirmeye başladığı şu günler tepeden tırnağa bir bakım yaptırmanızın tam zamanı.

    Günlerce dolaştınız, aylarca uğraştınız, yıllarca biriktirdiniz ve sonunda otomobil sahibi oldunuz. Sizi istediğiniz an, istediğiniz yere ulaştırıyor ve ayağınızı yerden kesiyor değil mi: Peki sizin için bu kadar çok önemli olan otomobilinize gerektiği gibi bakıyor musunuz?

    Tepeden tırnağa kontrol şart!
    Otomobillere belirli kilometrelerde yapılan periyodik bakımların dışında, değişen mevsim koşullarına göre de bakım yaptırılması gerekiyor. Otomobilinizin uzun ömürlü olmasını istiyorsanız, kötü hava şartlarına maruz kalınan kış aylarından çıktıktan sonra mutlaka yaz bakımı yaptırmanız gerekiyor.

    Check - up yaptırır gibi otomobilinizi tepeden tırnağa kontrol ettirmelisiniz. Basit gibi görünen bir arıza, daha sonraki günlerde önemli problemlere yol açabilir. Yaz boyunca başınız ağrımadan otomobilinizi kullanmanızın yolu, iyi bir bakım yaptırmaktan geçiyor.

    Frenler hayati önem taşır
    Kışın yağmur, çamur demeden her türlü olumsuz hava ve yol koşullarında kullandığınız otomobilinizin ön takımları kontrol edilmesi gereken bölümlerin başında geliyor. Otomobilinizde hayati önem taşıyan frenleri de mutlaka kontrol ettirmelisiniz. Kontroller yapıldıktan sonra, otomobilinizin fren mesafesini de ölçtürmelisiniz. Fren disklerin veya balatalarda sorun olup olmadığını mutlaka kontrol etmelisiniz.

    Her yaz başı servisinize uğrayın
    Kontrol edilmesi gereken bir başka kısım da otomobilinizi benzin deposu. Kışın karlı buzlu yollarda çok sık yolculuk ettiyseniz, otomobilinizin deposunda kötü yol koşullarından kaynaklanan çiziklerin yol açtığı sızıntılar olabilir. Siz iyisi mi yaz boyunca sorun yaşamak istemiyorsanız, otomobilinizi yetkili servisinizde mutlaka kontrol ettirin.

    Yaz bakımında neler yapılmalı?

    Direksiyon hidrolik yağı kontrol edilmelidir.

    Antifrizin seviyesi kontrol edilmelidir.

    Akü başları kontrol edilmeli ve asit seviyesi ölçülmelidir. Kuru şarjlı akülerde akünün şarjı ölçülmeli, voltajı düşükse şarj edilmelidir.

    Bujiler kontrol edilmelidir.


    Cam suyu fıskıyeleri kontrol edilmeli ve cam suyu eksikse tamamlanmalıdır.

    Silecek lastikleri kontrol edilmeli, gerekirse değiştirilmelidir.

    Dört mevsim antifriz seviyesi kontrol edilmelidir.

    Elektrikli fanın devreye girme derecesi kontrol edilmelidir.

    Radyatör iç temizliği kontrol edilmelidir.

    Hava filtresi kontrol edilmeli, gerekiyorsa değiştirilmelidir.


    Devir daim pompası ve onunla ilgili hortumlar eskimişse değiştirilmeli ve kelepçeler yenilenmelidir

    Karbüratörlü bir otomobilse, karbüratör ayarı yeniden yapılmalıdır.

    Lastik havaları mutlaka kontrol edilmelidir. Stepnenin de kontrol edilmesi gerekir.

    Motor yağı kontrol edilmeli, gerekiyorsa değiştirilmelidir.


    Kışın nem aldığı için fren hidroliği mutlaka değiştirilmelidir.

    Fren balataları kontrol edilmeli, incelmişse yenilenmelidir. Fren hidrolik borularındaki hava boşlukları alınmalıdır.

    Disk aynaları ısıdan dolayı çabuk eğilip bozulacağından, tornalanmalı veya değiştirilmelidir.


    Radyatöre bağlı hortumlardaki hava boşluğu alınmalıdır.

    Ön konsoldaki eklemli hava akış sistemleri temizlenip yağlanmalıdır.

    Bagaj ve döşemeler kurutulup temizlenmelidir.

    V kayışları yenilenmelidir.

    Lastikler hakkında yanlış bildiklerimiz!
    Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!

    Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir.

    İnik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik inikken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde çarparsınız!


    Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!

    Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik havalarının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.


    Yağmurda inik lastik daha az kayar!

    Yanlış! İnik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve
    su yastığı üzerinde kayma (aquaplanning) çok daha düşük hızlarda başlar.


    Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider!

    Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider. Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz. Doğru lastik havası, ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir. Ayağınızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur.

    akü bakımı ile ilgili video


    http://www.uzmantv.com/aku-bakimi-nasil-yapilmali


    Yakıt tüketimini etkileyen faktörler [değiştir]
    Taşıt Performansının Yakıt Ekonomisine Etkisi [değiştir]Belirli bir motor çıkış gücü için taşıt performansındaki artış motor kursu / kat edilen yol oranının büyümesi ile elde edilir . Bu motor büyüklüğü ve diferansiyel dişli oranının artırılmasıyla sağlanır . Genellikle performans düzeyi yükseldikçe yakıt ekonomisi düşer yani yakıt ekonomisi ve performans birbiriyle ters orantılıdır . 3 ve 4 silindirli motorlar ekonomi , bunun üzerindeki silindir sayısına sahip motorlar ise performans amaçlanarak üretilirler . Genellikle küçük motorlu taşıtlarda (2000 cc'nin altındaki ) diferansiyel dişli oranı büyük olduğundan , yüksek hızlardaki yakıt ekonomisi büyük motorlara göre daha düşük olur . Diferansiyel dişli oranının ( ayna mahruti oranı ) küçük olması arzu edilmesine rağmen yakıt ekonomisinin dışındaki birçok faktör dişli oranı seçimini etkiler. Otomatik şanzumanlı taşıtlarda küçük diferansiyel dişli oranı özellikle alçak hızlarda tork konvektöründeki kaymayı artıracağından yakıt ekonomisi kötüleşecektir. Sonuç olarak yüksek hızlarda yakıt ekonomisini artırmak için denenecek yöntemlerden biriside diferansiyel dişli oranını mümkün olduğunca küçültmektir.


    Taşıt Kullanımını Kolaylaştıran sistemlerin Yakıt Ekonomisine Etkisi [değiştir]Otomatik transmisyon ve hidrolik direksiyon taşıtlarda kullanım kolaylığını artıran sistemler olarak kabul edilebilir. Otomatik transmisyonda güç kaybı mekanik ve hidrolik olmak üzere iki grupta toplanabilir. Mekanik kayıplar genellikle sürtünmeden , hidrolik kayıplar ise pompalama ve tork konvektöründeki kaymadan kaynaklanır. Kayma ile meydana gelen kayıplar oldukça fazladır. Kayma konvektör yapısına , taşıt hızına ve iletilen momente bağlıdır. Motor, aktarma organlarının özellikleri , taşıt büyüklüğü ve taşıt performans karakteristikleri konvektör yapısını etkiler .Düşük hızlarda kayma yüksektir bu da yakıt ekonomisini kötüleştirir. Yüksek hızlarda kayma oldukça azalır bu nedenle otomatik transmisyon ,düz vites kutularına göre yüksek hızlarda üstünlük sağlayabilir. Otomatik transmisyonlu bir taşıt motorunda tork konvektörü burulma titreşimlerini yok ettiğinden silindirlere daha fakir karışım gönderilebilir. Ayrıca tork konvektörü belli bir moment artışı sağladığından diferansiyel dişli oranı küçültülebilir. Hidrolik direksiyon , taşıt hızı ne olursa olsun sabit bir motor momentiyle çalışır. Yüksek hızlarda motorun özgül yakıt sarfiyatı düşük olduğundan hidrolik direksiyonu çalıştırmak için gerekli moment motordan daha ekonomik bir düzeyde sağlanır. Böylece yüksek hızlarda hidrolik direksiyona giden kayıplar azalır.


    Taşıt Konforunun Yakıt Ekonomisine Etkisi [değiştir]Modern taşıtlarda klimalar gittikçe yaygınlaşmakta ve güvenli bir sürüş için ihtiyaç haline gelmektedir. Klimanın çalışması için gerekli moment sistemin kapasitesine , hava sıcaklığına ve taşıt hızına bağlı olarak değişir . Yüksek hızlarda hava akışının artmasından dolayı kondanser verimli çalışmaktadır (kondanser: kompresör tarafından sıkıştırılmış yüksek sıcaklık ve yüksek basınçlı soğutma gazından ısı alıp soğutarak bu gazı sıvı hale dönüştürmek için kullanılan klima elemanı). Dolayısıyla buna bağlı olarakta moment ihtiyacı azalmaktadır . Ayrıca yüksek hızlarda motor momenti daha ekonomik bir özgül yakıt sarfiyatıyla elde edilmektedir.


    Taşıt Büyüklüğünün Yakıt Ekonomisine Etkisi [değiştir]Yakıt ekonomisini etkileyen en önemli faktörlerden bir tanesidir.Bir taşıtı yatay yolda sabit hızda hareket ettirebilmek için taşıta karşı oluşan dirençlerden yuvarlanma ve hava dirençlerinin yenilmesi gerekir. Yuvarlanma taşıt ağırlığının bir fonksiyonudur. Taşıt büyüklüğü ile birlikte taşıtın ağırlığı da artacağından yuvarlanma direncide bunlara paralel olarak doğru aranda artar. Hava direncini yenmek için gerekli olan güç taşıt hızı , taşıtın kesit alanı ve hava direnç katsayısına (cd) bağlıdır. Taşıt büyüklüğü kesit alanla doğru orantılı olduğundan hava direncini yenmek için gerekli olan güç taşıt büyüklüğü arttıkça artacaktır bu da yakıt ekonomisindeki %15-20'lik değişime eşdeğer bir artış demektir.Yüksek hızlardaki yakıt ekonomisindeki hızlı kötüleşme taşıtı hareket ettirebilmek için gerekli gücün , hızın küpüyle doğru orantılı olarak artmasından kaynaklanır . Hava direnç katsayısı taşıtın aerodinamik yapısına bağlıdır . Bu da yüksek hızlarda hava direncinin önemli ölçüde artmasına neden olur. Sonuç olarak yüksek hızlarda performansın , taşıt kullanımını kolaylaştıran sistemlerin ve taşıt konforunun yakıt ekonomisine etkisi çok fazla değilken taşıt ağırlığının önemli bir etken olarak karşımıza çıktığını görüyoruz.


    Çalışma Şartlarının Yakıt Ekonomisine Etkisi [değiştir]Çalışma (işletme) şartlarıda yakıt ekonomisini önemli ölçüde etkiler. Motor ayarlarının düzensiz olması yakıt tüketimini artırır. Düşük motor soğutma suyu sıcaklığı ısı kaybını azaltacağından verim düşer , bunun yanı sıra yakıt silindirlere daha büyük zerreler halinde gireceğinden yanma verimsizleşir. Aktarma organları dişlileri ve yataklarındaki aşırı sürtünmeler , fren sıkılığı , lastik hava basınçlarının düşüklüğü , ön düzen ayarsızlığı ve alternatöre binen yük gibi faktörler toplam direnç kuvvetlerini artıracağından yakıt sarfiyatı da artacaktır. Bahsedilen faktörlerin dışında ulaşım organizasyonu , değişken olan trafik ve iklim şartları yakıt sarfiyatını artıracaktır. Bunlara rağmen iyi bir araç bakımı , dikkatli bir sürüş alışkanlığı önemli ölçülerde yakıt sarfiyatını azaltacaktır.


    Sürücü Deneyiminin Yakıt Ekonomisine Etkisi [değiştir]Sürücü deneyimine göre taşıt kullanımı değişir. Özellikle bu farklılık vites değiştirme zamanlarının seçiminde olur. Aynı taşıtın değişik sürücülerle kullanımında %10 az veya fazla fark görülebilir.

    Daha az yakıtla daha uzun yol kat etmede sürücü deneyimini şu başlıklar altında toparlayabiliriz :

    Taşıt orta hızlarda kullanılmalı (90-100 km/h)
    Trafiğin elverdiği durumlarda sabit hızda kullanılmalı
    Hızlanma gerektiğinde gaz pedalına yavaş basılmalı ve vites değişimleri uygun hızlarda gerçekleştirilmeli
    Durma gerektiğinde hız önceden düşürülerek ,frenler en az miktarda kullanılmalı
    Hareket halinde el freninin mutlaka tam olarak bırakıldığından emin olunmalı
    Elektrikli alıcılar ekonomik kullanılmalı
    Trafiğin yoğun olduğu yollar tercih edilmemelidir.

    team benden bu kadar herkese hayırlı geceler




  • bilgi için teşekkürler
  • geremy ve multijet paylaşım için teşekkürler
  • s.a takım

    multijet paylaşım için teşekkürler

    olay lı bir gece yaşadım kaçma kovalama beyzbol sopaları felan doblo çok işimize yaradı bu gecenin sonunda eve dönmek çok güzel :)

    hayırlı geceler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mustafasefa

    s.a takım

    multijet paylaşım için teşekkürler

    olay lı bir gece yaşadım kaçma kovalama beyzbol sopaları felan doblo çok işimize yaradı bu gecenin sonunda eve dönmek çok güzel :)

    hayırlı geceler


    HAYIRDIR BİRADER YAV SOPA VE KAÇMA FALAN NE İŞ ?
  • kimseler yokmu?
  • bu gece takım sessiz ben nöbetteyim takım siz rahat uyuyun :)
  • S.a arkadaşlar iyi akşamlar. Uzun zaman aranızda yoktum bazı işlerimden dolayı. Forma girmek için pek vakit bulamadım. Nasılsınız iyimisiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 16_MJT_05 -- 23 Haziran 2008; 23:58:48 >
  • v.a.s 16_MJT_05 kardeş hoş geldin takım olarak iyiyiz çok şükür neşemiz yerinde :)

    siz nasılsınız
  • Hoş buldum Mustafa Sefa kardeşim sağolasın. Allah her zaman daim etsin inşallah. Bende iyi olmaya çalışıyorum. Fırsat bulabildikçe buraya gelmeye çalışacam
  • Vay bee Onbaşı olmuşum ne güzel
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 16_MJT_05

    Hoş buldum Mustafa Sefa kardeşim sağolasın. Allah her zaman daim etsin inşallah. Bende iyi olmaya çalışıyorum. Fırsat bulabildikçe buraya gelmeye çalışacam

    tabiki her zaman aramızda görmek isteriz
  • burda sabah ezan okundu bende kaçıyorum artık bu kadar nöbet yeter
  • günaydın team
  • 
Sayfa: önceki 449450451452453
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.