- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
TIRLARDA VİTES NASIL KULLANILIR??
42 Cevap75442 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
556 Mesaj
28 Ocak 2008; 21:49:15 

arkadaşlar merak ediyorum tırın vitesi nasıl kullanılıyor.
öncelikle şunu belirteyim araç daf cf 85 430 modeli

vites kolununun bir arkasında bir de yanında iki tane mandal var.bunlar ne işe yarıyor?
diyelim 6. vitese taksi sürüyomuş gibi geldik.vitesi 8-9-10.. viteslerine nasıl geçiricez?
birde aracı geri vitese nasıl geçircez.?

şimdiye kadar hiç tır sürmedim.sorularım bunlar.
teşekkürler


_____________________________



 
166 Mesaj
29 Ocak 2008; 9:56:34 

Senin söylediğin dafta ki vites sistemi şu şekilde kullanılır; vites topuzu üzerinde 4+4 vites bulunur 1,2,3,4 vitesler bildiğin gibi normal birşekilde girer 5. vites için yanda bulunan mandalı II. konumuna getirirsin 1. vites 5 olur, 2. vites 6, 3. vites 7, 4. vites 8 olur ön tarafta bulunanda buçuk yani takviye her vitesin bir takviye birde seri vitesi vardır geri viteste bildiğin gibi vites topuzu üzerindeki konumundadır...
bu resim daha açıklayıcı olur sanırım.

1


Ekteki dosya (1)

_____________________________


DH KAMYONCULAR GRUBU
TOYOTA COROLLA 1.6 SOL SEDAN GÜMÜŞ GRİ

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
29 Ocak 2008; 10:52:59 

ali madalı çevirince 1.vitesin olduğu yer ve diğerleri heralde komple seri vitese geçiş yapmakta deymi 5,6,7,8 diye..


 
166 Mesaj
29 Ocak 2008; 11:43:10 

evet aynen öyle bide arkadaşın dediği arabada buçuk var her vitesin bir buçuk vitesi var yani 1 ile 2 nin arasında bir vites oluyor mesela 8 le geliyon vites düşürücen 7 yerine ilk olarak buçuk çekiyorsun
7 buçuk oluyor buda daha fazla çekiş kuvveti ve daha az yakıt tüketimi sağlıyor...


_____________________________


DH KAMYONCULAR GRUBU
TOYOTA COROLLA 1.6 SOL SEDAN GÜMÜŞ GRİ


 
556 Mesaj
29 Ocak 2008; 14:22:58 

peki bu yandaki mandalı 2. konuma vites boştayken mi almak gerekiyor?
bir de resimdeki c konumu ne ouyor?

ben tırı kullanırken araba yüklü olmayacağı için takviye vitese gerek kalmaz di mi?

edit:verdiğin resimde 5-6-7-8 viteslerine geçmek için yandaki düğmeyi değil öndekini
kullanmış.sen yazında yandaki demişsin.hangisi doğru acaba?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tomiken -- 29 Ocak 2008; 14:25:46 >


_____________________________



 
166 Mesaj
29 Ocak 2008; 22:01:00 

benim koyduğum scania nın vites sistemi bunda buçuk yok zaten senin dediğin dafta yandaki düğme aktarma düğmesi öndekide buçuk buçuk vitesi tabi her zaman kullanmana gerek yok boşken falan fark etmez bi c vitesi demişsin oda karınca vitesi yani rampa kalkışlarında falan kullanılır yani ağır devir bi vites arabanın c yle çıkmayacağı pek bi yer yok gibi birşeydir. aktarma mandalını kullanmak içinde durmak gerekmiyor 4. vitesten 5 e geçerken debriyaja basarak mandalı II konumuna getirip 5. vitese girer
hadi kolay gelsin...


_____________________________


DH KAMYONCULAR GRUBU
TOYOTA COROLLA 1.6 SOL SEDAN GÜMÜŞ GRİ


200 Mesaj
14 Şubat 2008; 14:12:31 

ALİHUN KARDEŞ YANLIŞIN VAR



DAF CF 430 DA TAKVİYEDE VAR BİZDE DAF CF 430 2 TANE


DAF IN VİTESİNİN YANDAKİ MANDAL TAKVİYEDİR ÖNDEKİ MANDAL İSE AKTARMADIR ZATEN DAF LARDA DA C VİTES YOKTUR




_____________________________



 
607 Mesaj
14 Şubat 2008; 16:35:45 

bende merak ediyordum konu açacaktım dedim bi forumlara bakıyım belki vardır açan açan ve yorum yapan herkeze teşekkür ederim..
benimde ayrı bir sorum var c vitesi nasıl bir vites geri giderkende takılabilir mi ileri giderken hangi vitese yakın hangi hızlardayken takılmalı??


_____________________________

AemreD


 
166 Mesaj
14 Şubat 2008; 16:49:17 


quote:

Orjinalden alıntı: GONDOR-01

ALİHUN KARDEŞ YANLIŞIN VAR



DAF CF 430 DA TAKVİYEDE VAR BİZDE DAF CF 430 2 TANE


DAF IN VİTESİNİN YANDAKİ MANDAL TAKVİYEDİR ÖNDEKİ MANDAL İSE AKTARMADIR ZATEN DAF LARDA DA C VİTES YOKTUR





bende yok demedim zaten dikkatli bakarsan anlarsın
c vitesi karınca vitesidir yani çıkılamayacak rampalarda c vitesi daha rahat kalkış ve kullanım sağlar. geri vitesle alakası yoktur...


_____________________________


DH KAMYONCULAR GRUBU
TOYOTA COROLLA 1.6 SOL SEDAN GÜMÜŞ GRİ


 
607 Mesaj
14 Şubat 2008; 17:02:28 

tamam sağol bende alacağımı aldım..


_____________________________

AemreD


200 Mesaj
14 Şubat 2008; 18:24:48 

ALİHUN KARDEŞ SENDE BENİ YANLIŞ ANLAMIŞSIN BEN ŞUNU SÖYLEDİM DAF CF 430 LARDAKİ VİTESİN YANINDAKİ TAKVİYEDİR ÖNDEKİ İSE AKTARMADIR

(SEN İSE DEMİŞSİNKİ ÖNDEKİ TAKVİYE YANDAKİ AKTARMA) BU YANLIŞ KARDEŞ DAF LARDA BÖYLE DEGİL BENİM DEDİGİM GİBİDİR


_____________________________



3725 Mesaj
27 Mart 2008; 13:49:00 

ya açıklayıcı olmuş boşver...resim zaten herşeyi anlatıyor...saol paylaşım için.iyi forumlar


_____________________________

İnşaat Teknisyeni - Yapı Ressamı
AutoCAD Çizimi Yapılır (Her Türlü Proje, Plan, Kesit vb.. Çizilir)
Not : Üniversiteli ve Meslek Yüksek Okullu Arkadaşlar AutoCAD ile Plan, Proje, Kesit ve Diğerleri Makul Bir Ücret Karşılığında Çizilir. İletişim İçin Pm veya E-Mail atmanız Yeterlidir
E-Mail : m.mucahidkarakus@gmail.com


 
607 Mesaj
27 Mart 2008; 16:22:34 

evet resim gayet açık
quote:

Orjinalden alıntı: _AutoCad_

ya açıklayıcı olmuş boşver...resim zaten herşeyi anlatıyor...saol paylaşım için.iyi forumlar



_____________________________

AemreD


 
63 Mesaj
6 Nisan 2008; 14:48:58 


quote:

Orjinalden alıntı: aemred

bende merak ediyordum konu açacaktım dedim bi forumlara bakıyım belki vardır açan açan ve yorum yapan herkeze teşekkür ederim..
benimde ayrı bir sorum var c vitesi nasıl bir vites geri giderkende takılabilir mi ileri giderken hangi vitese yakın hangi hızlardayken takılmalı??


c vitesi senkromeçsizdir. c ye takacağınız zaman ileri veya geri gittiğiniz farketmez tamamen durmanız gerekir (geri vitese takarken olduğu gibi).
birde buçuk düğmesine bastığınız zaman vitesin buçuğa veya düze geçmesi için sadece debriyaja basılması yeterlidir, ama aktarma düğmesine bastığınız zaman şanzımanın kademe değiştirmesi için vitesin boşa alınması şarttır.


_____________________________



 
607 Mesaj
7 Nisan 2008; 16:20:39 

bilgiler için saolun
quote:

Orjinalden alıntı: the.jackal




c vitesi senkromeçsizdir. c ye takacağınız zaman ileri veya geri gittiğiniz farketmez tamamen durmanız gerekir (geri vitese takarken olduğu gibi).
birde buçuk düğmesine bastığınız zaman vitesin buçuğa veya düze geçmesi için sadece debriyaja basılması yeterlidir, ama aktarma düğmesine bastığınız zaman şanzımanın kademe değiştirmesi için vitesin boşa alınması şarttır.



_____________________________

AemreD


16776 Mesaj
8 Nisan 2008; 21:43:04 

bilgiler için teşekkürler


_____________________________

Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
150 ps 320 nm 6 ileri Active Select

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
8 Nisan 2008; 22:50:25 

ya bu 935 deki özelik harika 5.vitesle giderken devri düştüğü zman hemen 4.vitese çekebiliyosun musluğu çevirerek..


 
43 Mesaj
12 Temmuz 2010; 13:30:22 


quote:

Orijinalden alıntı: ALİHUN

Senin söylediğin dafta ki vites sistemi şu şekilde kullanılır; vites topuzu üzerinde 4+4 vites bulunur 1,2,3,4 vitesler bildiğin gibi normal birşekilde girer 5. vites için yanda bulunan mandalı II. konumuna getirirsin 1. vites 5 olur, 2. vites 6, 3. vites 7, 4. vites 8 olur ön tarafta bulunanda buçuk yani takviye her vitesin bir takviye birde seri vitesi vardır geri viteste bildiğin gibi vites topuzu üzerindeki konumundadır...
bu resim daha açıklayıcı olur sanırım.

1



Abi Scania nın Yanında mandaL var ona bastığında göstergede aşağı doğru bi ok çıkıyor ve ışık yanıyor yni buçuk içn bekliyor misali debriyaja bastığında tıkıtık dio :D yeşil sönüyo buçuk atıyor

Öndeki mandaL da dediğiniz gibi ztn Scania Man Gerisi yaLan


_____________________________

Scania R Serial

Best of Truck Scania and Volvo :=)

Bmw 3.20d Favorite car


 
43 Mesaj
12 Temmuz 2010; 13:33:04 

vaLLa ortak Alacan Yanına bi şöföR yolda sana her şeyi anlatır zaten Babam Tırcı meseLa Yakında tır aLcaz inş. Ben onla KAyseri-İst.yaptım ona bakarak her şeyi öğrendim Denemeden Olmaz Ama Scania Man Gerisi YaLAn Diyorum


_____________________________

Scania R Serial

Best of Truck Scania and Volvo :=)

Bmw 3.20d Favorite car


 
43 Mesaj
12 Temmuz 2010; 13:40:53 


quote:

Orijinalden alıntı: tomiken

arkadaşlar merak ediyorum tırın vitesi nasıl kullanılıyor.
öncelikle şunu belirteyim araç daf cf 85 430 modeli

vites kolununun bir arkasında bir de yanında iki tane mandal var.bunlar ne işe yarıyor?
diyelim 6. vitese taksi sürüyomuş gibi geldik.vitesi 8-9-10.. viteslerine nasıl geçiricez?
birde aracı geri vitese nasıl geçircez.?

şimdiye kadar hiç tır sürmedim.sorularım bunlar.
teşekkürler

Abi binersin aRabaya GeneLDe uzMan ŞöförLer Vitesi boşta brakır o yüzDen debriyaja fln basmadan kontağı çevirir çalıştırırsın ama yok ben her ihtimale karşı basim dersen bas...

Araba Çalışınca eğer 20 saat vb. süre beklediyse havanın dolmasını beklersin 5 dk. civarında sonra geneLde orda stop işareti olur o kalkınca hava dolmuş demektir EL Frenini kaldırırsın asıL iş şimdi başlıyor
Vitesi ataRsın KaLktı mı araba tmm iş kolay sonra 15 20 devirleri arasında vites değiştirirsin


Viteste 2 mandaL olur(Scania dan bahsediyorum)

Öndeki manDaL 4'e Kadar geLdiğinde mandaLı KaLdırırsın debriyaja geri basarak takviye yaparsın sonRa işte 8 e kdar yükseltirsin resimde gördüğün gibi

Yandaki mandaL buçukludur onu arabayı sürerken düşürmek için yaparsın ona bastığında göstergede yeşil ışık yanar yani buçuk bekliyor gibi düşünürsün debriyaja bastığında buçk düşer..İşte böyLe giderSin SoLLamaLarda vitesi düşür devir yükselsin kökle gazı :D solla Aman Dikkat KAza bela verMEsin aLLAH


_____________________________

Scania R Serial

Best of Truck Scania and Volvo :=)

Bmw 3.20d Favorite car


 
43 Mesaj
12 Temmuz 2010; 13:43:17 


quote:

Orijinalden alıntı: tomiken

peki bu yandaki mandalı 2. konuma vites boştayken mi almak gerekiyor?
bir de resimdeki c konumu ne ouyor?

ben tırı kullanırken araba yüklü olmayacağı için takviye vitese gerek kalmaz di mi?

edit:verdiğin resimde 5-6-7-8 viteslerine geçmek için yandaki düğmeyi değil öndekini
kullanmış.sen yazında yandaki demişsin.hangisi doğru acaba?

Öndeki Doğru yandaki buçuk


_____________________________

Scania R Serial

Best of Truck Scania and Volvo :=)

Bmw 3.20d Favorite car


69 Mesaj
27 Temmuz 2010; 0:16:14 

2 mandal var biri ağır seri mandalı diğeri bucuk yani takviye dediğimiz olay takviyeye seride başlanır mesela 8 vitesli araçta 5 e aldın 6 ya atılmaz 5 seri yapılır sonra mandal iner 6 ağır böyle böyle devam eder düşerkende tam tersini düşün


_____________________________



 
2452 Mesaj
10 Ağustos 2010; 15:53:14 

araba yuklu degilse 2 ile kalk , 4 e al direk ,
cak H'ye 6 7 8 uza git direk ;))




< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


2048 Mesaj
15 Ağustos 2010; 3:39:45 

quote:

Abi binersin aRabaya GeneLDe uzMan ŞöförLer Vitesi boşta brakır o yüzDen debriyaja fln basmadan kontağı çevirir çalıştırırsın ama yok ben her ihtimale karşı basim dersen bas...

Araba Çalışınca eğer 20 saat vb. süre beklediyse havanın dolmasını beklersin 5 dk. civarında sonra geneLde orda stop işareti olur o kalkınca hava dolmuş demektir EL Frenini kaldırırsın asıL iş şimdi başlıyor
Vitesi ataRsın KaLktı mı araba tmm iş kolay sonra 15 20 devirleri arasında vites değiştirirsin

bir ek bilgi de benden olsun arkadaşlar vitesin boşta bırakılma sebebi araçta hava azaldığı veya bittiği zaman debriyaja basabilmenizi sağlayan hava takviyeli servo sistem iş göremez sistemi harekete geçiren hidrolik piston ve silindir ayırabilecek güçte değildir zorlarsanız arızaya sebep olursunuz öyle durumlar olurki aracı vitesten çıkaramayabilirsiniz çıkarmadan da çalıştıramazsınız mecburen başka bir araçtan tüplerinize hava basmanız gerekir bu hale düşmemek için boşta bırakılmalıdır zaten park freniniz tutmuyorsa eğimli bir yerde viteste bırakmanız aracınızı sabitleyemez kazasız günler dilerim


_____________________________



 
68 Mesaj
27 Ekim 2010; 14:36:03 

Arkadaşlar size bir sorum olacak. Ben küçükken, sene 90'lar , Tırlar vites değiştirirken "tı tıss oooo" diye ses çıkartırlardı, hava tahliyelerine bişey takıyolardı heralde. Şimdi niye yok sadece tı tıss sesi geliyor? Bunun adı nedir ayrıca internette bulamıyorum.


_____________________________



 
13 Mesaj
22 Kasım 2010; 10:31:24 


quote:

Orijinalden alıntı: murti82

Arkadaşlar size bir sorum olacak. Ben küçükken, sene 90'lar , Tırlar vites değiştirirken "tı tıss oooo" diye ses çıkartırlardı, hava tahliyelerine bişey takıyolardı heralde. Şimdi niye yok sadece tı tıss sesi geliyor? Bunun adı nedir ayrıca internette bulamıyorum.

senin anlattığın durum hala var bazı araçlarda tribüne açılan bir delik sayesinde gazdan ayağını çektiğinde içine aldığı havanın sesidir o uzaktanda çok hoş gelir :)


_____________________________

focus comfort 2004 sedan- 2004 man tga 410- ford cargo 3226


 
56 Mesaj
8 Şubat 2011; 21:54:50 

0


HEM BUÇUK HEM KARINCA VİTESİ Bİ ARADA SCANİA 14 vitesli sanzıman bunda vites geciş sıralaması şöyle:

ağır yük bayırdayız diyelim:

C L/H sonra 1L/H 2L/H 3L/H sonra topuzun önündeki mandal yukarı kaldır 4 L/H 5L/H 6L/H


tabi sözde kolay gibi olabilir ama yolda yük durumuna göre bu zorlaşır. yardımcı olmusdur umarım :)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aykut07 -- 8 Şubat 2011; 21:56:28 >


_____________________________



24 Mesaj
20 Şubat 2011; 14:26:37 

dafda c o vites olmaz bilader.


_____________________________

[hayat 4ooo Bin DeviRden SonRa BaşLar .. Ya Yan Yan YanLarsın , Yada AirBagi KucagınA aLınca AnLarsın ;) ]


 
1553 Mesaj
24 Şubat 2011; 0:40:06 


quote:

Orijinalden alıntı: aliera20

dafda c o vites olmaz bilader.


Daf ta c var demedi kimse zaten o şema scanıa yaya ait


_____________________________




 
56 Mesaj
26 Şubat 2011; 1:06:23 

evet scania daf ta c yok bunları iyi bilirim bizim burda her telden çalıyosun bigün geliyo takım elbise gezmek lazım oluyo bigün oluyo dağda bayırda iş yapıyosun ama halimden memnunum :)


_____________________________



91 Mesaj
16 Haziran 2011; 11:37:13 

eskiden tırlarda takviye vitesi var dediklerinde traktörlerdeki gibi sanardım yani 2 ayrı vites birinde 1234 r diğerinde ise L ve H fakat öyle değilmiş. bilgiler için teşekkürler :)


_____________________________

D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü





...::: VoLkSwAgEn CaDdY TeAm :::...


 
56 Mesaj
4 Temmuz 2011; 14:29:12 

int bazı videolarda öyle iki kollu olanlarda var ama onlar o kadar da pratik değil


_____________________________



1 Mesaj
26 Ocak 2012; 17:43:11 

benim bildiğim kadarıyla scania da ki vites düzeni 6+6 yani 12 vitesli bence bu bilgide bi eksiklik ya da yanlışlık var bilen varsa açıklayabilir mi?teşekkürler


_____________________________

ÖYLE BİR HAYATA ÇATTIK Kİ
HAYATA KURMUŞ PUSU!!!


52 Mesaj
1 Şubat 2012; 14:36:37 

quote:

Orijinalden alıntı: ALİHUN

Senin söylediğin dafta ki vites sistemi şu şekilde kullanılır; vites topuzu üzerinde 4+4 vites bulunur 1,2,3,4 vitesler bildiğin gibi normal birşekilde girer 5. vites için yanda bulunan mandalı II. konumuna getirirsin 1. vites 5 olur, 2. vites 6, 3. vites 7, 4. vites 8 olur ön tarafta bulunanda buçuk yani takviye her vitesin bir takviye birde seri vitesi vardır geri viteste bildiğin gibi vites topuzu üzerindeki konumundadır...
bu resim daha açıklayıcı olur sanırım.

1


BİZDEDE VOLVO VARDI C320 ONUN VİTESLERİDE AYNI BU ŞEKİLDEYDİ.
3+3 TÜ
R-C AYNI 1-2-3 ONDAN SONRA MANDALI YUKARI ALIYOSUN TEKRAR 1-2-3 TEN 4-5-6 OLUYODU.
AMA AYNI ÇARPMALILAR GİBİ HAVALAR DOLMAYINCA AKTARMAYA ALMIYODU BUDA :)



0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



<---DoBLo TeAm--->

2007 1.3 Multijet Premio


52 Mesaj
1 Şubat 2012; 14:47:10 

VİTES KONUSUNDA MERCEDES'E HAYRANIM. AXOR LARDAKİ TRİPTONİC VİTES ÇOK KULLANIŞLI.
2-4-6-8 GİBİ 2 ŞER 2 ŞER ATTIRABİLİYOSUN.ÖZELLİKLE ARAÇ BOŞ İKEN KOLAY HIZLANMAYI SAĞLIYOR.TAKSİ GİBİ KALKIP GİDİYOSUN .

YÜKLÜ İKEN VİTES DÜŞÜRMELERDEDE AYNI 8 LE RAMPAYA GİRDİYSEM ARACIN DEVRİ DÜŞTÜĞÜNDE SEN VİTESİ GERİ ÇEKTİĞİNDE KENDİ DEVRİNE UYGUN VİTESE GEÇİYO. MESELA 6 YADA 5 .
SÜRÜCÜ İÇİNDE GAYET KOLAY VE KULLANIŞLI.


_____________________________



<---DoBLo TeAm--->

2007 1.3 Multijet Premio


86 Mesaj
13 Ekim 2012; 23:42:17 

21 vitesli mack tırlar var onlarda attır attır bitmez


 
1 Mesaj
23 Ekim 2012; 8:31:05 

0 nasıll yaaaaaaaaaaa ;D


_____________________________



807 Mesaj
23 Ekim 2012; 15:16:01 

Bu tırlarda otomatik vites nasıl arkadaşlar .Tüketimde çok farkı var mı ve arıza olayı felan nasıl...


_____________________________




2124 Mesaj
7 Aralık 2012; 17:25:28 

Elinin ortasını vitese koyduğun zaman başparmağının bulunduğu düğme takviye ; öndeki mandal ise seri'ye geçiştir 4. viteste öndeki mandalı kaldırır 1. vites konumuna yitersin !


255 Mesaj
8 Haziran 2013; 12:29:07 

quote:

Orijinalden alıntı: tomiken

peki bu yandaki mandalı 2. konuma vites boştayken mi almak gerekiyor?
bir de resimdeki c konumu ne ouyor?

ben tırı kullanırken araba yüklü olmayacağı için takviye vitese gerek kalmaz di mi?

edit:verdiğin resimde 5-6-7-8 viteslerine geçmek için yandaki düğmeyi değil öndekini
kullanmış.sen yazında yandaki demişsin.hangisi doğru acaba?

Kardeş c konumu çamur vitesi oluyo bildgim kadarıyla karınca vitesi diyenlerde var.Araç battımı cok küçük devirde aracı kurtarmaya yarıyor.


_____________________________

King Of The Swedian





255 Mesaj
8 Haziran 2013; 12:37:26 

quote:

Orijinalden alıntı: babasultan42

benim bildiğim kadarıyla scania da ki vites düzeni 6+6 yani 12 vitesli bence bu bilgide bi eksiklik ya da yanlışlık var bilen varsa açıklayabilir mi?teşekkürler


Şu şekilde oluyor: 3+3 + takviyeler. 3 ağır 3 seri vites var.Mandal aşagıdayken normal araçta 2nin oraya getirdin mi 1 normal araçta 3 ün oldugu yere getirince 2 4ün oraya getirince 3 oluyor sonra mandalı kaldırıyosun 1in oraya getiryosun 4,daha sonra 5 ve 6 oluyor.Takviyeleride rampadayeken eğer araç vites düşüre istiyorsa 5 yerine 5bucuga atıyosun başparmağın ordaki mandaldan.6-5,5-5-4,5-4-3,5-3-2,5-2-1,5-1 diye oluyor.Geri viter normal araçta 1in oldugu yerde en alta başka bir mandal var onu kaldırarak norma araçta 1in oldugu yere getirince geri oluyor.Bide C(çamur-karınca vitesi) var bunun tam olarak nerde olgunu bilmiyorum.Bildiklerim bu kadar inş yardımcı olurum :

Bu mesajda bahsedilenler: @babasultan42


_____________________________

King Of The Swedian





 
16 Mesaj
15 Temmuz 2013; 20:24:08 

yazan arkadaşlardan Allah razı olsun kafamdaki soru işaretleri çözüldü...


 
479 Mesaj
30 Mayıs 2014; 17:18:46 

Arkadaşlar yeni konu açmamak için hortlatıyorum malesef. Merak ettiğim konu Axor 3240 vitesleri. Tam olarak bunun şanzumanı nasıl çalışır. Atıyorum boşta araba kalkacaksınız önce kolu itip sonra mı debriyaja basıyosunuz yada debriyaja basıp mı kolu itiyosunuz veya 4 den 5 e alıcaksınız önce kolu itip sonra debriyaj mı yoksa debriyaja basıp da 5 e itiyorsunuz vitesi gibi. Böyle detaylıca anlatabilecek arkadaşlar varsa çok sevinirim. Bide Daflarda 4+4 sistemde ağır 4 de araba ilerliyo buçuğu çektin de 5 e alırken (4 teyken buçuk çekili ama debriyajı bekliyo pozisyonda) mi seriye geçiriyosunuz yoksa boşa alıp ondan sonra mı seri mandalını çekip 5 e alıyosunuz ?


_____________________________

2005 Fiat Albea 1.3 Multijet Sahra Beji.
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Diğer Motorlu Araçlar Genel » TIRLARDA VİTES NASIL KULLANILIR??
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.594