- x
Batarya nasıl kullanılmalı?
35 Cevap19229 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
2554 Mesaj
28 Ocak 2008; 1:43:33 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

Arkadaşlar bataryalarımızı nasıl uzun süre sağlıklı bir şekilde kullanabiliriz? hani fişe takılıyken yani dizüstünde işlem yapıyorken batarya çıkarılmalı deniyor veya batarya tam bitmeden fişe takmayın diyorlar ve bunun gibi işte.ne önerilebilir?


_____________________________

2011 Ford Fiesta Titanyum X Paket 1.4
Canon Eos 650D + 18-55mm IS


476 Mesaj
28 Ocak 2008; 2:18:07 

1)elektrik sorunlu deilse kaldığın yerde(sürekli gidip gelmiyosa)prize takılıyken bataryayı kesinlikle çıkar böylece laptopun daha az ısınacak ve daha fazla performans gsterecektir ve hatta laptop daha az ısındığı için ömrüde artacaktır
2)bataryayı ilk bes altı kullanımda mutlaka tam şarj tam deşarj yap.bu ömrünü arttırır
3)ortalama bi bataryanın ömrü 500 600 tam şarjlıktır(250 300 den sonra performans düşmeye başlar).yani mecbur deilsen bataryada kullanma
4)ama 2 haftada birde bataryanı tam boşalt ve tekrar tam doldur
5)kesin doğru olmamakla beraber(sadece duydum)hem batarya hem prizde kullanmak bataryayı bozuyomuş....


_____________________________

bir hunterin yaşadıkları: http://realhunterofturkey.blogcu.com


Willst du eine Frau nehmen, so zieh die Ohren mehr als die Augen::

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
28 Ocak 2008; 5:05:27 

Ben Hiç Çıkarmıyorum Zaten Az Gidiyo İnş. Bişey oLmaz


 
12 Mesaj
28 Ocak 2008; 7:27:37 


quote:

Orjinalden alıntı: bawer_0138

1)elektrik sorunlu deilse kaldığın yerde(sürekli gidip gelmiyosa)prize takılıyken bataryayı kesinlikle çıkar böylece laptopun daha az ısınacak ve daha fazla performans gsterecektir ve hatta laptop daha az ısındığı için ömrüde artacaktır




ancak elektrikte sorun varsa ve yüksek voltaj gelirse hdd yanar.en iyisini şu.biz 2000 ytl civarında para sayıyoruz 200 ytl e voltaj ayarlayıcı alıp evde makinayı bataryasız çalıştırmak


_____________________________

www.zekirdek.com


10 Mesaj
28 Ocak 2008; 11:58:19 

voltaj ayarlayıcı ıstersenız 2 yıll garantılı olan kendı urunlerımızı sıze 80 ytlden verırım ısteyen ozel msj atabılır kucuk kutucuktur 200 ytl cok soylım sımdıden


_____________________________



 
2554 Mesaj
28 Ocak 2008; 13:50:05 

ben bi düşüneyim de alabilirim yani


_____________________________

2011 Ford Fiesta Titanyum X Paket 1.4
Canon Eos 650D + 18-55mm IS


 
2554 Mesaj
28 Ocak 2008; 14:05:15 

Aldığım ilk gün 10 saat şarjda takılı tuttum.öyle söylemillerdi bana.bir defa daha 10 saat şarjda tutmama gerek var mı ki?


_____________________________

2011 Ford Fiesta Titanyum X Paket 1.4
Canon Eos 650D + 18-55mm IS


660 Mesaj
28 Ocak 2008; 14:44:51 

7 / 24 şarjda


_____________________________



 
2554 Mesaj
28 Ocak 2008; 14:53:00 

o nasıl oluyor:)) yani o zaman masaüstğ alsaydın:))


_____________________________

2011 Ford Fiesta Titanyum X Paket 1.4
Canon Eos 650D + 18-55mm IS


1337 Mesaj
28 Ocak 2008; 15:03:52 

quote:

Orjinalden alıntı: korfezgunesi

o nasıl oluyor:)) yani o zaman masaüstğ alsaydın:))

bu lafa gıcık oluyorum

benimkide 7/24 şarjda.. akıllı pil bunlar elektrik kesilmesinde pc yi zarardan korursun istersen yarım kullan tekrar şarj et kendi biliyor ne kadar dolu oldugunu



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BarışNet -- 28 Ocak 2008; 15:04:49 >


_____________________________

webdesign web design
meubles
magasin meuble
magasin de meuble - déco - canape


705 Mesaj
28 Ocak 2008; 15:39:54 

yeni nesil, akıllı bataryalar takılı halde iken pc gücü fişten alıyorsa dolum işlemi yapmıyor
mesela ben hep takılı tutuyorum
"fişe takılı, %98 dolmuyor" yazıyor


_____________________________

PSN : kozkir
Steam : kozkir


476 Mesaj
28 Ocak 2008; 17:26:41 

ya ben onu bi sorun sanıyodum ve ilk defa duyuyorum.bendede bazen yuzde 98 dolmuyo yazıo ama bazen yuzde yuz doluo neden bole oluo o zaman??????


_____________________________

bir hunterin yaşadıkları: http://realhunterofturkey.blogcu.com


Willst du eine Frau nehmen, so zieh die Ohren mehr als die Augen::


2200 Mesaj
28 Ocak 2008; 17:34:20 



_____________________________

MacBook Pro 13 / Hp 4540s


 
2554 Mesaj
28 Ocak 2008; 20:24:29 

yani şimdi sürekli şarjda kalırsa pilin ömrü uzuyor mu kısalıyor mu? bi de bu piller ne kadar akıllı:)


_____________________________

2011 Ford Fiesta Titanyum X Paket 1.4
Canon Eos 650D + 18-55mm IS


476 Mesaj
28 Ocak 2008; 22:23:49 

ya bence kalmasın sen çıkar pilleri


_____________________________

bir hunterin yaşadıkları: http://realhunterofturkey.blogcu.com


Willst du eine Frau nehmen, so zieh die Ohren mehr als die Augen::


705 Mesaj
28 Ocak 2008; 22:48:58 


quote:

Orjinalden alıntı: korfezgunesi

yani şimdi sürekli şarjda kalırsa pilin ömrü uzuyor mu kısalıyor mu? bi de bu piller ne kadar akıllı:)


sürekli şarjda kalmış olmuyor işte çok boş değil ise ve fişe takılı ise batarya devredışı kalıyor eğer bataryanın şarj durumu belli bi limitin altına düşünce şarja başlıyor dolunca tekrar bağlantı kesiliyor batarya ile


_____________________________

PSN : kozkir
Steam : kozkir


 
12 Mesaj
29 Ocak 2008; 13:58:03 

tamamen katılıyorum arkadaşa ama birde şu nokta var.pil makinaın içinde olucna baya sıcak bir ortama maruz kalıyor ve bu lion pillerin ömrünü azaltıyor




quote:

Orjinalden alıntı: kozkir




sürekli şarjda kalmış olmuyor işte çok boş değil ise ve fişe takılı ise batarya devredışı kalıyor eğer bataryanın şarj durumu belli bi limitin altına düşünce şarja başlıyor dolunca tekrar bağlantı kesiliyor batarya ile



_____________________________

www.zekirdek.com


476 Mesaj
29 Ocak 2008; 20:12:29 

sen şu bataryaya bak yaw ne zeki aletmiş saol dostum bende bi sorun var sanmıştım


_____________________________

bir hunterin yaşadıkları: http://realhunterofturkey.blogcu.com


Willst du eine Frau nehmen, so zieh die Ohren mehr als die Augen::


1073 Mesaj
30 Ocak 2008; 3:20:59 

Bizzat denemiş biri olarak şunu söyleyebilirimki ilk aldığım 3 ay elektriğe takılıyken pili çıkararak kullanıyordum ve pille kullanmam gerektiğinde 1 saat 45 dakika falan gidiyodu cihazım.Ama 3 aydan sonra bazı sivri akıllıların lafına uyarak (yok bunlar akıllı pil bunlara bişey olmaz falan gibi) elektriğe takılıyken pili çıkarmamaya başladım ve ondan sonra cihaz pille 45 dakikayı bile görememeye başladı.Kesinlikle ve kesinlikle derimki eğer prize takılı kullanacaksanız pili çıkartın üzerinden.Bu piller akıllı pil falan değil ona göre....


_____________________________



 
2554 Mesaj
30 Ocak 2008; 20:35:41 

bence de fazla akıllı olamazlar.yani pil şöyle düşünüyor:" Şimdi beni bu dizüstüyle aldığına göre birşey olursa vebali benim üzerime. o yüzden ben ihtiyatlı davranmalıyım..." ne komik olurudr ha:))


_____________________________

2011 Ford Fiesta Titanyum X Paket 1.4
Canon Eos 650D + 18-55mm IS


34 Mesaj
30 Ocak 2008; 21:09:13 

bu 98% 99% olayı icin kendi gorusumu belirteyim... simdi pil tam doluyken hic kullanılmadan rafa kaldırılsa yaksaık 3ay omru var kendiliginden bosalıyor... 3ay 90gun olduguna gore yaklasık hergun yuzde 1 azalması gerekır... hem pil hem fişe takılıyken pil dolu ise adaptor pile elektrik gondermıyor... sonuc olarak bırıncı gun 99% ıkıncı gun 98% e dusuyor sankı rafta kalmıs gıbı... belli bi yuzdenın altında ıken adaptor pılı dolduruyor... sonuc olarak hem pilde hem fişte kalması pili eskitmiş olmuyor cunku uzerınden akım gecmıyor... fakat yukarıda bı arkadasın dedıgı gıbı laptopun altında sıcak bı ortamda oldugu ıcın omru kısalabılır...

ben ıse suanda ıkısı de takılı kullanıyorum... cunku bırkac defa elektrık gıtmesı oldu ve bunlar tehlıkelı durumlar... laptopa zarar gelcegıne pıl eskıyınce yenı pıl alınabılır...


_____________________________

Asus F3SA - Intel Core2Duo 2.40GHz T7700 - 2GB 667 DDR2 - 250GB SATA HDD - 512MB ATI MOBILITY RADEON HD 2600


1789 Mesaj
31 Ocak 2008; 0:32:23 

Eski laptopumu yıllarca hem pilde hem de elektriğe bağlı olarak kullandım.Pili asla çıkarmadım.P4 işlemcili bir makine idi.Pil yeni iken 2.5 saat dayanıyordu.Yaklaşık 2 yıllık yoğun bir kullanım sonrasında artık 45 dakika dayanır hale gelmişti.Bu süre içinde 700-800 den fazla şarj olmuştur.Sonra yeni pil aldım.onu da aynı şekilde kullandım.6 aylık kullanım sırasında herhangi bir kapasite azalması görmedim.Son bir yıldır eşim kullanıyor.O genelde elektrikten kullanır.Batarya halen yaklaşık 2 saat kadar dayanıyor.Yeni laptopu şöyle kullanıyorum.Eğer çok performans isteyecek bir şey yapmıyorsam şarj bitene kadar bataryadan kullanıyorum sonra bir yandan şarj olurken bir yandan kullanmaya devam ediyorum.Eğer performans isteyen iş yapıyorsam her halükarda elektriğe bağlı kullanıyorum.Normal masaüstü kullanımda şarjdan kullanmayı tercih ediyorum.Asla batarya çıkarmıyorum.

Laptopu sürekli olarak masaüstü gibi sabit bir yerde lektrikten kullanmak isteyenlere eğer pillerini çıkarmayı düşünüyorlarsa bir kesintisiz güç kaynağı kullanmalarını öneririm.Eletrik kesintisi çok tehlikeli.Laptop anakartına zarar veriyor.Bir tanıdıkta gördüm böyle oldu.Gerçi adaptör bir yere kadar koruyor ama yine de ani kesintiler zararlı.(Masaüstü bilgisayarlar için bile zararlı.)

Ne yaprsan yap kullanılan batarya 2 yıldan fazla randıman göstermiyor zaten.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LokmanHekim -- 31 Ocak 2008; 0:36:34 >


_____________________________

Ford C-MAX 2011 Ecoboost 1,6i / Dell Inspiron 1520 / MONSTER P170EM / MONSTER HUMA V1.1
SAMSUNG GALAXY S III / SAMSUNG GALAXY Note 10.1 / Canon EOS 70D 18-138STM


 
1547 Mesaj
31 Ocak 2008; 14:25:47 

oooo laptop mu var derdin var yok onu alacaksın yok böyle kullanacaksın. yaw ne aletmiş bu da , eğer notebookunuz yeni ise hiç sorun yapmayın çünkü pil takılı ve şarj da ise o full yapasıya kadar dolduruyor ve sonra pil ile bağlantısını kesiyor ve adaptörden kullanmaya dewam ediyor adaptörden dewam ederken elektrik kesildiğinde ise adaptörde bir miktar kalan elektrik ile pile geçiş yapıyor ve pilden dewam ediyorsunuz.
bu dolduktan sonra pil ile temasın kesilmesi olayının kanıtı şöylede gösterilebilir pil 100 de 100 doluyken pil bitesiye kadar açık kaldı sonra pile baktığınnızda pil çok ısınmış olacaktır (performanstan kaynaklanan ısı değil çünkü ben pil bitesiye kadar wireless ile internette gezdim pc sıcak değildi)
diğeri ise pil 100 de 100 doldu ve siz adaptörü çıkarmadınız ve dewam ettiniz.o sırada pil ile bağlantı kesilmiştir çünkü ben saatlerce oyun oynadım ve pil buz gibiydi çünkü pil ile bağlantı kesilmişti
benden bu kadar siz bu durumdan sonra ne yaparsınız bilemiyorum


_____________________________



182 Mesaj
27 Eylül 2008; 15:34:31 

Ben daha yeni apple macbook aldım, iki-üç gün oldu :) ben sonuna kadar doldurdum şarj oldu ondan sonra fiş sembolü gözüktü şöle yazı Battery is charged altta da Power Source : Power Adapter yazıo yani kendi bataryayı kapattı :) fişten devam edio.. gzl yöntemmiş! :)


_____________________________



462 Mesaj
28 Eylül 2008; 22:15:26 


quote:

Orjinalden alıntı: korfezgunesi

yani şimdi sürekli şarjda kalırsa pilin ömrü uzuyor mu kısalıyor mu? bi de bu piller ne kadar akıllı:)



Önce pil dolar ve güç kablosu prizde bırakılırsa pilin dolumu sonrası artık batarya şarj olmaz ve AC modda çalışır... Pilin kesinlikle çalışırken çıkarılmaması gerekir... Çünkü pilin ömrü kısalmaz ve üzerinde bırakılan pil UPS görevi görür... Pillerin arasıra tam deşarj ve full şarj yapılması çok iyi olur... ama en önemlisi ilk 5-6 çevrimi muhakkak bu şekilde yapmaktır... Evde sabit yerde çalışırken güç kablousun takarak çalışıştırmak pilinizi dinlendirecektir... Ama siz siz olun asla pili çıkartmayın...


_____________________________



983 Mesaj
28 Eylül 2008; 22:41:05 

bence bataryayı çıkarmak daha mantıklı.. eğer bilgisayar bataryayla bağlantıyı keserse ani bir elektrik kesintisinde bilgisayar kapanır.. yeteri kadar hızlı olamaz yani.. ama dikkat ederseniz öyle bişey olmuo bilgisayar kapanmıo.. aynı kesintisiz güç kaynaklarındaki olay bence line-interactive.. elektrik batarya üzerinden geçip cihaza gelir kesintide cihaz etkilenmez cihaz beslenmeye devam eder.. yeni jeneratörleride örnek gösterebilirz..


_____________________________



462 Mesaj
28 Eylül 2008; 22:57:26 


quote:



bence bataryayı çıkarmak daha mantıklı...


Hiçbir firma tarafından önerilmeyen ve veri kaybı ile sonuçlanabilecek bir durum... Eğer pili çıkartacaksanız en azından bir regülatör hatta bağlı olmalıdır...


_____________________________



983 Mesaj
28 Eylül 2008; 23:17:30 


quote:

Orjinalden alıntı: cenkog

Hiçbir firma tarafından önerilmeyen ve veri kaybı ile sonuçlanabilecek bir durum... Eğer pili çıkartacaksanız en azından bir regülatör hatta bağlı olmalıdır...



o konuda katılıyorum size.. elektrik kesintileri veya dalgalanmalar cihaza buyuk zararlar verebilir..


_____________________________



514 Mesaj
29 Ocak 2014; 23:07:00 

Ben bu konuda kararsızdım. Bilgisayarımı da alalı daha 3 gün oldu üzerine titriyorum :) Bu konuda da 2-3 forumda konu açtım. Ama başıma gelen bir olaydan sonra artık pili üzerinde çalıştırmaya karar verdim. Yarıyıl tatili ödevimi yapıyordum. Birden kablo çıkıverdi. Tüm yaptığım ödev gitti. Artık bataryayı çıkarmayı hiç düşünmüyorum. Sanırım sağlıklı olanı da bu. Artık tek korktuğum şey ''Acaba batarya ömrü kısalır mı?'' cevaplarınızı beklerim.


_____________________________



 
18488 Mesaj
29 Ocak 2014; 23:56:17 

Yeni sistemlerde çok uyardık batarya üzerinde kullnın diye bazıları dinlemediler ya sizin gibi veri kaybı yaşadılar yada makineye zarar verdiler onlar eskide kaldı,yeni sistemlerde zaten batarya dolduğunda gücü kesiyor fişten besleniyor.Bataryayı çıkarmakla aynı şey ama ani güç kesintilerinde veri kaybı hem de makineniz korunur size iyi ders olmuş bu şekidle kullanın.


_____________________________

samsung rf510-j03tr/Windows 7 home premium / i5 560m 2.67ghz turbo 3.2/8gb 1333mhz ram/7200rpm 500gb hdd /2gb 420m ekran kartı


514 Mesaj
30 Ocak 2014; 0:02:12 

quote:

Orijinalden alıntı: Cengaver53

Yeni sistemlerde çok uyardık batarya üzerinde kullnın diye bazıları dinlemediler ya sizin gibi veri kaybı yaşadılar yada makineye zarar verdiler onlar eskide kaldı,yeni sistemlerde zaten batarya dolduğunda gücü kesiyor fişten besleniyor.Bataryayı çıkarmakla aynı şey ama ani güç kesintilerinde veri kaybı hem de makineniz korunur size iyi ders olmuş bu şekidle kullanın.

Artık kesinlikle böyle kullanacağım.


_____________________________



 
7 Mesaj
30 Ocak 2014; 23:24:54 

Notebook bilgisayarinizin nasil kulanildigina bagli olarak pil doldugunda sarjdan cekilmesi yada sarda kullanilmasi degiskenlik gosterir. Basit bir deyisle laptop batarya eger bilgisayariniz asiri isi yaratan islem yapiyorsaniz batarya doldugunda sarjdan cekip oyle kullanmaniz batarya omrunu uzatacaktir. Egerki normal ofis islemlerini yapiyorsaniz bu durumda surekli prize takili halde kullanmaniz cok daha yararli olacaktir.


 
18488 Mesaj
30 Ocak 2014; 23:46:12 

Sizin yöntem deşarj döngüsünü artırır,yıpranma sürecini hızlandırır.Sizde bazıları gibi adam oyun oynuyor diyelim ozaman bataryayı çıkaracak öyle mi?Bu nu tasvip etmiyoruz.Kaldıki bu artık sorun olmaktan çıktı üreticiler ısının önlemini alıyor ısıyla alakası yok şimdi birçok oyun leptopları hariç orta segment makinelerde olsun ultrabooklarda olsun batarya sabit kasa içerisine gömülü çıkarma şansınız olmuyor.Çok ısınan makinelerde bile özellikle bataryası seyyer olanlar için konuşayım işlemci ve ekran kartının ısınma yaptığı kısım bataryayla alakası bile yok.

Bu mesajda bahsedilenler: hasanisik


_____________________________

samsung rf510-j03tr/Windows 7 home premium / i5 560m 2.67ghz turbo 3.2/8gb 1333mhz ram/7200rpm 500gb hdd /2gb 420m ekran kartı


 
1158 Mesaj
30 Ocak 2014; 23:56:48 

İstediğin gibi kullan hocam o pil her türlü çöp olacak,

bu arada ürün nedir? Dell ve Lenovo' nun kendi pil koruyucu yazılımları var. (pil sarjını devre dışı bırak vs.)

+bu arada pili çıkartıp kullanmayın, burası Türkiye hemen her yerde elektrik bir şekilde gider. (kaydetmediğiniz veri çöp olur hiç yoktan.)


_____________________________



 
18488 Mesaj
31 Ocak 2014; 0:06:48 

Çöp olacak tabiki ona bir şey demiyoruz ama kısa sürede olması var uzun sürede olması var.Benim takıldığım konu bu konularda seyyar bataryaya sahip olan makinelerde bataryanın çıkartılmasının söylenmesi ona sende değindin zaten

Bu mesajda bahsedilenler: meter90


_____________________________

samsung rf510-j03tr/Windows 7 home premium / i5 560m 2.67ghz turbo 3.2/8gb 1333mhz ram/7200rpm 500gb hdd /2gb 420m ekran kartı


1789 Mesaj
31 Ocak 2014; 13:43:04 

Batarya çıkarılarak kullanılması komik ve ilkel bir yöntem bence. Şimdiye kadar hiç bu şekilde kullanmadım. Batarya takılı iken evde isem elektriğe bağlar ve şebekeden kullanırım. Ev içinde muhtelif yerlerde duracaksam sadece bataryadan kullanırım. Şebekeye çok fazla sök tak yapmam ama Li-ion batarya istendiği zaman şarj edilebilir. Bitmesini beklemeye gerek yok. Ama bir iki haftada bir %10 a kadar boşaltıp %100e kadar şarj ederim. Genelde şebekeye bağlı ve üzerinde batarya takılıdır. Asla ve asla batarya çıkarmam. 4 yıldır bu şekilde kullanıyorum. Batarya yeni iken 4-5 saat dayanırdı. 4 yıldır kullanıyorum, 3-4 saat civarı dayanıyor halen.


_____________________________

Ford C-MAX 2011 Ecoboost 1,6i / Dell Inspiron 1520 / MONSTER P170EM / MONSTER HUMA V1.1
SAMSUNG GALAXY S III / SAMSUNG GALAXY Note 10.1 / Canon EOS 70D 18-138STM
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Taşınabilir Bilgisayarlar] » Notebook - Dizüstü » Asus » Batarya nasıl kullanılmalı?
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.232